HOTĂRÂRE nr. 14 din 4 ianuarie 2001privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrării Europene
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + Articolul 1 (1) Ministerul Integrării Europene se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea şi coordonarea procesului de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană, precum şi conducerea negocierilor de aderare. (2) Ministerul Integrării Europene este minister de sinteza, cu personalitate juridică. (3) Ministerul Integrării Europene are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5. + Articolul 2Ministerul Integrării Europene are următoarele atribuţii: a) coordonează raporturile ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale române cu instituţiile Uniunii Europene şi cu statele membre ale acesteia în procesul de aderare la Uniunea Europeană; b) asigura, sprijină sau coordonează, după caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, ratificat de România prin Legea nr. 20/1993 şi denumit în continuare Acordul european, precum şi activităţile desfăşurate de partea română în cadrul instituţiilor create prin acest acord; c) conduce şi coordonează activitatea Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană, precum şi procesul negocierilor de aderare în ansamblul sau, prin corelarea acţiunilor sale specifice cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice; d) fundamentează şi coordonează procesul de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană, indeplinind următoarele atribuţii specifice:1. elaborează, împreună cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, propuneri privind politica guvernamentală de integrare europeană a României;2. colaborează cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei în vederea elaborării Programului naţional pentru aderarea României la Uniunea Europeană, a altor programe care vizează pregătirea pentru aderare şi urmăreşte transpunerea în practica a acestora;3. avizează, prezintă şi susţine în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, împreună cu ministerele implicate, Programul naţional pentru agricultura şi dezvoltare rurală, Programul naţional de dezvoltare, precum şi alte programe;4. avizează acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale cu Uniunea Europeană, cu statele membre şi cu statele candidate pentru aderarea la Uniunea Europeană sau cu entităţi aflate sub jurisdicţia acestora;5. avizează propunerile de strategii sectoriale de pregătire pentru aderarea României la Uniunea Europeană;6. asigura preşedinţia părţii române la lucrările comitetului de asociere prevăzut de Acordul european;7. asigura preşedinţia părţii române în subcomitetele de asociere prevăzute de Acordul european, colaborand cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale în pregătirea acestor subcomitete;8. coordonează elaborarea documentelor de raportare a pregătirilor pentru aderarea României la Uniunea Europeană;9. asigura secretariatul Consiliului interministerial pentru integrare europeană; e) urmăreşte asigurarea compatibilitatii diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reforma cu obiectivele aderării la Uniunea Europeană; f) coordonează programarea şi monitorizează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeană şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeană, asigurând:1. stabilirea, împreună cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi cu Ministerul Finanţelor Publice, în concordanta cu Programul de guvernare, a prioritatilor dezvoltării, pe baza cărora ministerele vor elabora propunerile de proiecte de finanţare din fondurile de preaderare;2. programarea asistenţei, prin stabilirea de prioritati împreună cu celelalte instituţii guvernamentale interesate, precum şi elaborarea de programe indicative cu donatorii, în concordanta cu strategia Guvernului de reforma economică şi socială şi pe baza solicitărilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeană şi relaţii externe din ministere care răspund de coordonarea elaborării proiectelor de asistenţa financiară cu Uniunea Europeană în domeniul specific de activitate şi care participa la corelarea acestora cu priorităţile naţionale şi sectoriale;4. cooperarea, împreună cu instituţiile publice competente, cu organismele statelor donatoare, în vederea stabilirii eligibilităţii proiectelor pentru finanţare;5. cooperarea în derularea proiectelor cu instituţiile beneficiare, în vederea eliminării blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor şi a asigurării convergentei cu strategia Guvernului;6. crearea şi exploatarea sistemului de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenţa; g) urmăreşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de reforma a instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene şi propune măsurile care decurg din acestea pentru autorităţile române; h) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor candidate la aderare, în funcţie de calendarul şi tematica stabilite de Consiliul Afacerilor Generale al Uniunii Europene; i) avizează în mod obligatoriu proiectele de acte normative care urmăresc armonizarea legislaţiei naţionale cu cea comunitara. Iniţiatorii proiectelor de acte normative vor include în mod obligatoriu în cuprinsul motivarii menţiuni exprese privind denumirea reglementărilor comunitare armonizate, dispoziţiile acestora care sunt transpuse în cuprinsul respectivelor proiecte, precum şi indicarea măsurilor viitoare de transpunere; j) coordonează evaluarea gradului de compatibilitate a legislaţiei naţionale în vigoare cu actele normative comunitare şi formulează propuneri în vederea accelerarii procesului de armonizare; k) propune Guvernului, în vederea sustinerii în faţa Parlamentului, lista cuprinzând actele normative prioritare, însoţită de argumentarea necesară, în vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeană; l) iniţiază măsuri şi participa, împreună cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregătirea profesională a funcţionarilor publici, precum şi a agenţilor economici în domeniul integrării europene; m) stabileşte, împreună cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportări periodice privind reflectarea evoluţiei integrării, pe care le supune analizei şi, după caz, aprobării Guvernului; n) asigura fluxuri de informaţii, sub forma unor publicaţii periodice privind evoluţia procesului naţional şi european de integrare, şi urmăreşte promovarea valorilor şi spiritului european în cadrul societăţii civile; o) organizează, împreună cu Ministerul Informaţiilor Publice, acţiuni pentru familiarizarea opiniei publice din România cu efectele procesului de aderare; p) promovează, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de informare, comunicare şi imagine în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele candidate la aderare privind evoluţia procesului de pregătire a României pentru aderare; q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative. + Articolul 3Ministerul Integrării Europene va supune dezbaterii Guvernului, semestrial, rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeană, stadiul pregătirii pentru aderare, modul de utilizare a fondurilor pentru asistenţa, evaluarea gradului de armonizare a legislaţiei române cu reglementările comunitare, precum şi măsurile corespunzătoare. + Articolul 4Ministerul Finanţelor Publice va raporta Ministerului Integrării Europene asupra desfăşurării procesului de acordare şi utilizare a asistenţei financiare acordate României de Uniunea Europeană şi gestionate prin Fondul Naţional şi agenţiile de implementare şi va furniza ministrului integrării europene toate datele pe care acesta le solicita. + Articolul 5 (1) Ministrul integrării europene conduce activitatea Ministerului Integrării Europene, reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine şi este ordonator principal de credite. (2) Ministrul integrării europene este preşedintele părţii române la reuniunile Comitetului de asociere România Uniunea Europeană şi preşedinte executiv al Consiliului interministerial pentru integrare europeană. (3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul integrării europene emite ordine şi instrucţiuni. + Articolul 6 (1) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, este membru al Guvernului, înlocuitor de drept al ministrului integrării europene. (2) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, este şeful Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană. + Articolul 7Organizarea, atribuţiile şi componenta Consiliului interministerial pentru integrare europeană, condus de primul-ministru, şi ale Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 8 (1) În structura organizatorică a Ministerului Integrării Europene funcţionează direcţii; în cadrul direcţiilor pot fi constituite servicii şi birouri. (2) Structura organizatorică a Ministerului Integrării Europene este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Numărul maxim de posturi în Ministerul Integrării Europene este de 100, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor. + Articolul 9 (1) Ministrul integrării europene şi ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, sunt asistaţi de 4 secretari de stat numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general al Ministerului Integrării Europene, numit în condiţiile legii. (2) Atribuţiile şi răspunderile secretarilor de stat, ale secretarului general, precum şi ale compartimentelor din aparatul ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrării europene. + Articolul 10 (1) Ministerul Integrării Europene este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii specifice ministerului, alţi funcţionari publici şi cu personal angajat cu contract individual de muncă. (2) Funcţionarii publici, precum şi personalul angajat cu contract individual de muncă, care lucrează în cadrul direcţiilor: Pregătire negocieri, Acquis comunitar I, Acquis comunitar II, Asistenţa pentru aderare şi Monitorizare şi probleme orizontale ale fostului Departament pentru Afaceri Europene al Ministerului Afacerilor Externe, ale căror atribuţii sunt preluate de Ministerul Integrării Europene se considera transferati în interesul serviciului în cadrul acestuia din urma, după susţinerea unor teste cu caracter strict profesional. + Articolul 11 (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie Comitetul interministerial pentru integrare europeană, ca organ operativ de lucru care coordonează, analizează şi dezbate documentele elaborate de instituţiile cu responsabilităţi privind aderarea la Uniunea Europeană şi discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregătire a aderării. (2) Comitetul interministerial pentru integrare europeană este constituit din secretarii de stat pentru integrare europeană din ministere şi responsabilii din celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu şi este condus de ministrul integrării europene. (3) Comitetul interministerial pentru integrare europeană analizează şi rezolva punctual problemele apărute în derularea programelor de pregătire a aderării la Uniunea Europeană şi realizează planificarea curenta şi de perspectiva a acestor activităţi. (4) Comitetul interministerial pentru integrare europeană se întruneşte bilunar. (5) La lucrările Comitetului interministerial pentru integrare europeană, care se desfăşoară în plen şi în grupe de lucru, la convocarea preşedintelui acestuia, pot fi invitaţi miniştri, reprezentanţi ai partenerilor sociali, ai societăţii civile şi ai altor grupuri de interese. + Articolul 12Ministerul Integrării Europene coordonează, în numele Guvernului, activitatea Institutului European din România, potrivit anexei nr. 2. + Articolul 13Tehnica de calcul şi birotica aflate în administrarea direcţiilor fostului Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale căror competente sunt preluate de Ministerul Integrării Europene, se transmit fără plata în administrarea acestuia, prin protocol încheiat între cele doua ministere, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 14Ministerul Integrării Europene va fi dotat cu un număr de autoturisme şi cu carburanţi, potrivit reglementărilor în vigoare. + Articolul 15 (1) Ministerul Integrării Europene va prelua pe bază de protocol, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, sediul din str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, al fostului Minister al Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului. (2) Ministerul Integrării Europene îşi desfăşoară temporar activitatea, în spaţiile de lucru pe care le utilizează în prezent direcţiile din fostul Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale căror atribuţii sunt preluate de acesta. Folosinţă dotărilor existente în aceste spaţii se va face pe baza unui contract de comodat încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Integrării Europene în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 16Până la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura fondurile necesare în vederea organizării Ministerului Integrării Europene, potrivit legii. + Articolul 17Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. + Articolul 18La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri orice dispoziţii contrare se abroga.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:---------------Ministrul integrării europene,Hildegard Carola PuwakMinistrul administraţiei publice,Octav CozmancaMinistrul afacerilor externe,Mircea GeoanaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu + Anexa 1*) Numărul maxim de posturi = 100 (exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor) ORGANIGRAMA Ministerului Integrării Europene ┌────────────────────────┐ ┌─┤ Colegiul ministerului │ ┌────────┐ │ └────────────────────────┘ │MINISTRU├─────┐ │ ┌────────────────────────┐ └───┬────┘ └─┼─┤ Cabinet demnitar │┌────────┐ ┌─────────┐ │ │ └────────────────────────┘│Cabinet ├───┤MINISTRU-├───────────────┤ │ ┌────────────────────────┐│demnitar│ │DELEGAT │ │ └─┤ Audit │└────────┘ └─┬────┬──┘ │ └────────────────────────┘ ┌─────┘ └─────┐ │ ├────────────────┼────────────┼───────────┬───────────────────┐ │ │ │ │ │┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐│ Secretar de stat││Secretar de stat│ │ │Secretar general │ │Secretar de stat │└──────┬──────────┘└──────┬─────────┘ │ └───────────┬─────┘ └─────────┬───────┘ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────┴─────────┐ │ │ │ │ │ Secretar de stat │ │ │ │ │ └────────┬─────────┘ │ │ ┌────┼───┐ ┌───┬────┤ │ │ │┌─┴─┐ │ ┌─┴─┐ ┌─┴┐┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌──────┼─────┐ ┌─┴───┐ ┌──────┼─────┐│ A │ │ │ C │ │ D││ E ││ F │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐└───┘ │ └───┘ └──┘└───┘└───┘ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │ │ L │ │ M │ │ N │ ┌──┴─┐ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ │ B │ └────┘A = Direcţia analiza strategica, evaluare şi sintezeB = Direcţia negocieri şi fundamentarea poziţiilorC = Direcţia cooperare şi comunicare europeană cu ţările membre şi candidateD = Direcţia coordonarea programelor de dezvoltare E = Direcţia coordonarea şi monitorizarea asistenţei pentru aderareF = Direcţia evaluarea pregătirii pentru aderare şi cooperare interministerialaG = Direcţia piaţa internaH = Direcţia coeziunea economică, socială, justiţie şi afaceri interneI = Direcţia informare, educare, comunicareJ = Direcţia logistica şi administraţieK = Direcţia relaţii externe, cancelarie şi protocolL = Direcţia resurse umane şi contenciosM = Direcţia comunicaţii şi informatizareN = Direcţia buget şi economico-financiară------------ Notă *) Anexa este reprodusa în facsimil. + Anexa 2Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Integrării Europene1. Institutul European din România.-------------
EMITENT |
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + Articolul 1 (1) Ministerul Integrării Europene se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea şi coordonarea procesului de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană, precum şi conducerea negocierilor de aderare. (2) Ministerul Integrării Europene este minister de sinteza, cu personalitate juridică. (3) Ministerul Integrării Europene are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5. + Articolul 2Ministerul Integrării Europene are următoarele atribuţii: a) coordonează raporturile ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale române cu instituţiile Uniunii Europene şi cu statele membre ale acesteia în procesul de aderare la Uniunea Europeană; b) asigura, sprijină sau coordonează, după caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, ratificat de România prin Legea nr. 20/1993 şi denumit în continuare Acordul european, precum şi activităţile desfăşurate de partea română în cadrul instituţiilor create prin acest acord; c) conduce şi coordonează activitatea Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană, precum şi procesul negocierilor de aderare în ansamblul sau, prin corelarea acţiunilor sale specifice cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice; d) fundamentează şi coordonează procesul de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană, indeplinind următoarele atribuţii specifice:1. elaborează, împreună cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, propuneri privind politica guvernamentală de integrare europeană a României;2. colaborează cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei în vederea elaborării Programului naţional pentru aderarea României la Uniunea Europeană, a altor programe care vizează pregătirea pentru aderare şi urmăreşte transpunerea în practica a acestora;3. avizează, prezintă şi susţine în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, împreună cu ministerele implicate, Programul naţional pentru agricultura şi dezvoltare rurală, Programul naţional de dezvoltare, precum şi alte programe;4. avizează acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale cu Uniunea Europeană, cu statele membre şi cu statele candidate pentru aderarea la Uniunea Europeană sau cu entităţi aflate sub jurisdicţia acestora;5. avizează propunerile de strategii sectoriale de pregătire pentru aderarea României la Uniunea Europeană;6. asigura preşedinţia părţii române la lucrările comitetului de asociere prevăzut de Acordul european;7. asigura preşedinţia părţii române în subcomitetele de asociere prevăzute de Acordul european, colaborand cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale în pregătirea acestor subcomitete;8. coordonează elaborarea documentelor de raportare a pregătirilor pentru aderarea României la Uniunea Europeană;9. asigura secretariatul Consiliului interministerial pentru integrare europeană; e) urmăreşte asigurarea compatibilitatii diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reforma cu obiectivele aderării la Uniunea Europeană; f) coordonează programarea şi monitorizează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeană şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeană, asigurând:1. stabilirea, împreună cu Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi cu Ministerul Finanţelor Publice, în concordanta cu Programul de guvernare, a prioritatilor dezvoltării, pe baza cărora ministerele vor elabora propunerile de proiecte de finanţare din fondurile de preaderare;2. programarea asistenţei, prin stabilirea de prioritati împreună cu celelalte instituţii guvernamentale interesate, precum şi elaborarea de programe indicative cu donatorii, în concordanta cu strategia Guvernului de reforma economică şi socială şi pe baza solicitărilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeană şi relaţii externe din ministere care răspund de coordonarea elaborării proiectelor de asistenţa financiară cu Uniunea Europeană în domeniul specific de activitate şi care participa la corelarea acestora cu priorităţile naţionale şi sectoriale;4. cooperarea, împreună cu instituţiile publice competente, cu organismele statelor donatoare, în vederea stabilirii eligibilităţii proiectelor pentru finanţare;5. cooperarea în derularea proiectelor cu instituţiile beneficiare, în vederea eliminării blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor şi a asigurării convergentei cu strategia Guvernului;6. crearea şi exploatarea sistemului de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenţa; g) urmăreşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de reforma a instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene şi propune măsurile care decurg din acestea pentru autorităţile române; h) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor candidate la aderare, în funcţie de calendarul şi tematica stabilite de Consiliul Afacerilor Generale al Uniunii Europene; i) avizează în mod obligatoriu proiectele de acte normative care urmăresc armonizarea legislaţiei naţionale cu cea comunitara. Iniţiatorii proiectelor de acte normative vor include în mod obligatoriu în cuprinsul motivarii menţiuni exprese privind denumirea reglementărilor comunitare armonizate, dispoziţiile acestora care sunt transpuse în cuprinsul respectivelor proiecte, precum şi indicarea măsurilor viitoare de transpunere; j) coordonează evaluarea gradului de compatibilitate a legislaţiei naţionale în vigoare cu actele normative comunitare şi formulează propuneri în vederea accelerarii procesului de armonizare; k) propune Guvernului, în vederea sustinerii în faţa Parlamentului, lista cuprinzând actele normative prioritare, însoţită de argumentarea necesară, în vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeană; l) iniţiază măsuri şi participa, împreună cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregătirea profesională a funcţionarilor publici, precum şi a agenţilor economici în domeniul integrării europene; m) stabileşte, împreună cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportări periodice privind reflectarea evoluţiei integrării, pe care le supune analizei şi, după caz, aprobării Guvernului; n) asigura fluxuri de informaţii, sub forma unor publicaţii periodice privind evoluţia procesului naţional şi european de integrare, şi urmăreşte promovarea valorilor şi spiritului european în cadrul societăţii civile; o) organizează, împreună cu Ministerul Informaţiilor Publice, acţiuni pentru familiarizarea opiniei publice din România cu efectele procesului de aderare; p) promovează, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de informare, comunicare şi imagine în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele candidate la aderare privind evoluţia procesului de pregătire a României pentru aderare; q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative. + Articolul 3Ministerul Integrării Europene va supune dezbaterii Guvernului, semestrial, rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeană, stadiul pregătirii pentru aderare, modul de utilizare a fondurilor pentru asistenţa, evaluarea gradului de armonizare a legislaţiei române cu reglementările comunitare, precum şi măsurile corespunzătoare. + Articolul 4Ministerul Finanţelor Publice va raporta Ministerului Integrării Europene asupra desfăşurării procesului de acordare şi utilizare a asistenţei financiare acordate României de Uniunea Europeană şi gestionate prin Fondul Naţional şi agenţiile de implementare şi va furniza ministrului integrării europene toate datele pe care acesta le solicita. + Articolul 5 (1) Ministrul integrării europene conduce activitatea Ministerului Integrării Europene, reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine şi este ordonator principal de credite. (2) Ministrul integrării europene este preşedintele părţii române la reuniunile Comitetului de asociere România Uniunea Europeană şi preşedinte executiv al Consiliului interministerial pentru integrare europeană. (3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul integrării europene emite ordine şi instrucţiuni. + Articolul 6 (1) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, este membru al Guvernului, înlocuitor de drept al ministrului integrării europene. (2) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, este şeful Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană. + Articolul 7Organizarea, atribuţiile şi componenta Consiliului interministerial pentru integrare europeană, condus de primul-ministru, şi ale Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderării României la Uniunea Europeană vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 8 (1) În structura organizatorică a Ministerului Integrării Europene funcţionează direcţii; în cadrul direcţiilor pot fi constituite servicii şi birouri. (2) Structura organizatorică a Ministerului Integrării Europene este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Numărul maxim de posturi în Ministerul Integrării Europene este de 100, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor. + Articolul 9 (1) Ministrul integrării europene şi ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeană, sunt asistaţi de 4 secretari de stat numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general al Ministerului Integrării Europene, numit în condiţiile legii. (2) Atribuţiile şi răspunderile secretarilor de stat, ale secretarului general, precum şi ale compartimentelor din aparatul ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrării europene. + Articolul 10 (1) Ministerul Integrării Europene este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii specifice ministerului, alţi funcţionari publici şi cu personal angajat cu contract individual de muncă. (2) Funcţionarii publici, precum şi personalul angajat cu contract individual de muncă, care lucrează în cadrul direcţiilor: Pregătire negocieri, Acquis comunitar I, Acquis comunitar II, Asistenţa pentru aderare şi Monitorizare şi probleme orizontale ale fostului Departament pentru Afaceri Europene al Ministerului Afacerilor Externe, ale căror atribuţii sunt preluate de Ministerul Integrării Europene se considera transferati în interesul serviciului în cadrul acestuia din urma, după susţinerea unor teste cu caracter strict profesional. + Articolul 11 (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie Comitetul interministerial pentru integrare europeană, ca organ operativ de lucru care coordonează, analizează şi dezbate documentele elaborate de instituţiile cu responsabilităţi privind aderarea la Uniunea Europeană şi discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregătire a aderării. (2) Comitetul interministerial pentru integrare europeană este constituit din secretarii de stat pentru integrare europeană din ministere şi responsabilii din celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu şi este condus de ministrul integrării europene. (3) Comitetul interministerial pentru integrare europeană analizează şi rezolva punctual problemele apărute în derularea programelor de pregătire a aderării la Uniunea Europeană şi realizează planificarea curenta şi de perspectiva a acestor activităţi. (4) Comitetul interministerial pentru integrare europeană se întruneşte bilunar. (5) La lucrările Comitetului interministerial pentru integrare europeană, care se desfăşoară în plen şi în grupe de lucru, la convocarea preşedintelui acestuia, pot fi invitaţi miniştri, reprezentanţi ai partenerilor sociali, ai societăţii civile şi ai altor grupuri de interese. + Articolul 12Ministerul Integrării Europene coordonează, în numele Guvernului, activitatea Institutului European din România, potrivit anexei nr. 2. + Articolul 13Tehnica de calcul şi birotica aflate în administrarea direcţiilor fostului Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale căror competente sunt preluate de Ministerul Integrării Europene, se transmit fără plata în administrarea acestuia, prin protocol încheiat între cele doua ministere, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 14Ministerul Integrării Europene va fi dotat cu un număr de autoturisme şi cu carburanţi, potrivit reglementărilor în vigoare. + Articolul 15 (1) Ministerul Integrării Europene va prelua pe bază de protocol, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, sediul din str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, al fostului Minister al Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului. (2) Ministerul Integrării Europene îşi desfăşoară temporar activitatea, în spaţiile de lucru pe care le utilizează în prezent direcţiile din fostul Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale căror atribuţii sunt preluate de acesta. Folosinţă dotărilor existente în aceste spaţii se va face pe baza unui contract de comodat încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Integrării Europene în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. + Articolul 16Până la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura fondurile necesare în vederea organizării Ministerului Integrării Europene, potrivit legii. + Articolul 17Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. + Articolul 18La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri orice dispoziţii contrare se abroga.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:---------------Ministrul integrării europene,Hildegard Carola PuwakMinistrul administraţiei publice,Octav CozmancaMinistrul afacerilor externe,Mircea GeoanaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu + Anexa 1*) Numărul maxim de posturi = 100 (exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor) ORGANIGRAMA Ministerului Integrării Europene ┌────────────────────────┐ ┌─┤ Colegiul ministerului │ ┌────────┐ │ └────────────────────────┘ │MINISTRU├─────┐ │ ┌────────────────────────┐ └───┬────┘ └─┼─┤ Cabinet demnitar │┌────────┐ ┌─────────┐ │ │ └────────────────────────┘│Cabinet ├───┤MINISTRU-├───────────────┤ │ ┌────────────────────────┐│demnitar│ │DELEGAT │ │ └─┤ Audit │└────────┘ └─┬────┬──┘ │ └────────────────────────┘ ┌─────┘ └─────┐ │ ├────────────────┼────────────┼───────────┬───────────────────┐ │ │ │ │ │┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐│ Secretar de stat││Secretar de stat│ │ │Secretar general │ │Secretar de stat │└──────┬──────────┘└──────┬─────────┘ │ └───────────┬─────┘ └─────────┬───────┘ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────┴─────────┐ │ │ │ │ │ Secretar de stat │ │ │ │ │ └────────┬─────────┘ │ │ ┌────┼───┐ ┌───┬────┤ │ │ │┌─┴─┐ │ ┌─┴─┐ ┌─┴┐┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌──────┼─────┐ ┌─┴───┐ ┌──────┼─────┐│ A │ │ │ C │ │ D││ E ││ F │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐└───┘ │ └───┘ └──┘└───┘└───┘ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │ │ L │ │ M │ │ N │ ┌──┴─┐ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ │ B │ └────┘A = Direcţia analiza strategica, evaluare şi sintezeB = Direcţia negocieri şi fundamentarea poziţiilorC = Direcţia cooperare şi comunicare europeană cu ţările membre şi candidateD = Direcţia coordonarea programelor de dezvoltare E = Direcţia coordonarea şi monitorizarea asistenţei pentru aderareF = Direcţia evaluarea pregătirii pentru aderare şi cooperare interministerialaG = Direcţia piaţa internaH = Direcţia coeziunea economică, socială, justiţie şi afaceri interneI = Direcţia informare, educare, comunicareJ = Direcţia logistica şi administraţieK = Direcţia relaţii externe, cancelarie şi protocolL = Direcţia resurse umane şi contenciosM = Direcţia comunicaţii şi informatizareN = Direcţia buget şi economico-financiară------------ Notă *) Anexa este reprodusa în facsimil. + Anexa 2Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Integrării Europene1. Institutul European din România.-------------