ORDIN nr. 4.224 din 6 iulie 2022pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 19 iulie 2022
Având în vedere:– art. 242 alin. (1) și art. 244 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile Hotărârii Guvernului nr. 559/2020 privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;– prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;– documentele-cadru privind educația și formarea la nivel european: Cariera didactică în Europa. Acces, progres și sprijin, Raport Eurydice, 2018, Clasificarea internațională standard a programelor de formare a profesorilor, ISCED-T 2021;– documentele-cadru privind educația și formarea profesională la nivel național: Proiectul Președinției României „România Educată“, capitolele Cariera didactică și parcursul profesional și Managementul și guvernanța sistemului de educație, Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030, Planul național de redresare și reziliență, Pilonul VI. Politici pentru noua generație, Componenta 15. Educație;– Referatul nr. 2.664/DGMRURS din 16.06.2022 privind aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației emite prezentul ordin. + Articolul 1Se aprobă Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 8 noiembrie 2011, cu modificările și completările ulterioare, Ordinul ministrului educației nr. 5.138/2021 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 829 din 30 august 2021, Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 6.045/2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar - CSA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1038 din 22 decembrie 2016, Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.967/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1055 din 10 noiembrie 2020, Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.307/2013 privind aprobarea modelului Atestatului de formare continuă a personalului didactic și modelului „Fișei competențelor și a disciplinelor/temelor“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 13 martie 2013, Ordinul ministrului educației și cercetării științifice nr. 5.481/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul atestatelor de formare continuă a personalului didactic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 29 octombrie 2015, Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.772/2017 privind aprobarea modelului „Fișei competenței și a disciplinelor/ temelor“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 13 septembrie 2017, precum și orice prevedere contrară privind regimul documentelor de certificare eliberate pentru personalul didactic care a absolvit programe pentru dezvoltare profesională continuă. + Articolul 3Direcția generală management resurse umane și rețea școlară, prin direcția cu atribuții în domeniul dezvoltării profesionale continue din cadrul Ministerului Educației, furnizorii programelor pentru dezvoltare profesională continuă, inspectoratele școlare, casele corpului didactic și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de statBucurești, 6 iulie 2022.Nr. 4.224. + ANEXĂMETODOLOGIE-CADRUprivind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelordidactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile
EMITENT |
Având în vedere:– art. 242 alin. (1) și art. 244 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile Hotărârii Guvernului nr. 559/2020 privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;– prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;– documentele-cadru privind educația și formarea la nivel european: Cariera didactică în Europa. Acces, progres și sprijin, Raport Eurydice, 2018, Clasificarea internațională standard a programelor de formare a profesorilor, ISCED-T 2021;– documentele-cadru privind educația și formarea profesională la nivel național: Proiectul Președinției României „România Educată“, capitolele Cariera didactică și parcursul profesional și Managementul și guvernanța sistemului de educație, Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030, Planul național de redresare și reziliență, Pilonul VI. Politici pentru noua generație, Componenta 15. Educație;– Referatul nr. 2.664/DGMRURS din 16.06.2022 privind aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației emite prezentul ordin. + Articolul 1Se aprobă Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 8 noiembrie 2011, cu modificările și completările ulterioare, Ordinul ministrului educației nr. 5.138/2021 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 829 din 30 august 2021, Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 6.045/2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar - CSA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1038 din 22 decembrie 2016, Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.967/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1055 din 10 noiembrie 2020, Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.307/2013 privind aprobarea modelului Atestatului de formare continuă a personalului didactic și modelului „Fișei competențelor și a disciplinelor/temelor“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 13 martie 2013, Ordinul ministrului educației și cercetării științifice nr. 5.481/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul atestatelor de formare continuă a personalului didactic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 29 octombrie 2015, Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.772/2017 privind aprobarea modelului „Fișei competenței și a disciplinelor/ temelor“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 13 septembrie 2017, precum și orice prevedere contrară privind regimul documentelor de certificare eliberate pentru personalul didactic care a absolvit programe pentru dezvoltare profesională continuă. + Articolul 3Direcția generală management resurse umane și rețea școlară, prin direcția cu atribuții în domeniul dezvoltării profesionale continue din cadrul Ministerului Educației, furnizorii programelor pentru dezvoltare profesională continuă, inspectoratele școlare, casele corpului didactic și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de statBucurești, 6 iulie 2022.Nr. 4.224. + ANEXĂMETODOLOGIE-CADRUprivind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelordidactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile