METODOLOGIE din 11 ianuarie 2022de completare și transmitere a informațiilor privind implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și a procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 13 ianuarie 2022



    Notă
    Aprobată prin ORDINUL nr. 26 din 11 ianuarie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 38 din 13 ianuarie 2022.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1Prezenta metodologie de completare și transmitere a informațiilor privind implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și a procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice, denumită în continuare metodologie, reglementează modalitatea de completare și transmitere către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, a informațiilor cu privire la implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și a procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice în care sunt stabilite funcții publice, în condițiile prevăzute la art. 385 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 2Colectarea internă a informațiilor cu privire la implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și a procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice se realizează în condițiile prevăzute la art. 28 din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021 privind procedura de desemnare, atribuțiile, modalitatea de organizare a activității și procedura de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum și pentru aprobarea modalității de raportare a instituțiilor și autorităților în scopul asigurării implementării, monitorizării și controlului respectării principiilor și normelor privind conduita funcționarilor publici.  +  Articolul 3(1) Transmiterea către Agenție a informațiilor cu privire la implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și a procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice se realizează de către funcționarii publici desemnați consilieri de etică din autoritățile și instituțiile publice, în condițiile legii, după cum urmează:a) prin completarea formatului de raportare privind implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice, prevăzut în anexa nr. 1, denumit în continuare format de raportare prevăzut în anexa nr. 1;b) prin completarea formatului de raportare privind implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice, prevăzut în anexa nr. 2, denumit în continuare format de raportare prevăzut în anexa nr. 2.(2) Completarea și transmiterea informațiilor cuprinse în formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 se realizează în format online, în condițiile prezentei metodologii, în aplicația informatică administrată de Agenție. (3) Pe pagina de internet a Agenției, www.anfp.gov.ro, la secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“, sunt postate formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care sunt puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice, în format online, prin intermediul portalului de management al funcțiilor publice și al funcționarilor publici, sub formă de linkuri.(4) Responsabilii cu gestiunea portalului de management al funcțiilor publice și al funcționarilor publici din compartimentul de resurse umane din cadrul fiecărei autorități sau instituții publice transmit consilierului de etică, pe adresa de e-mail a acestuia, linkurile prevăzute la alin. (3).  +  Articolul 4(1) Completarea și transmiterea către Agenție a informațiilor cuprinse în formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 se desfășoară între 1 ianuarie și 25 februarie a fiecărui an, pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie a anului anterior raportării.(2) Informațiile cuprinse în formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 se referă la perioada de timp aferentă anului pentru care se realizează transmiterea informațiilor cu privire la respectarea normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, precum și la implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice. (3) Formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 sunt disponibile pentru completare și transmitere de către consilierul de etică din cadrul fiecărei autorități sau instituții publice către Agenție, în format online, numai în perioada de raportare prevăzută la alin. (1).  +  Articolul 5(1) Consilierul de etică din cadrul instituției prefectului din fiecare județ și din municipiul București completează și transmite informațiile cuprinse în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 pentru funcționarii publici din aparatul propriu al instituției prefectului și pentru secretarii generali ai comunelor, orașelor și municipiilor din județul respectiv și în mod corespunzător pentru cei ai sectoarelor municipiului București.(2) Consilierul de etică din cadrul Agenției completează și transmite informațiile cuprinse în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 pentru funcționarii publici din cadrul Agenției, pentru înalții funcționari publici, pentru secretarii generali ai județelor și secretarul general al municipiului București.  +  Articolul 6(1) Formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 conțin un număr prestabilit de tabele și rubrici. (2) Formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 conțin, în format online, îndrumări metodologice privind modul de completare și transmitere a acestora.  +  Capitolul II Modalitatea de completare și transmitere a informațiilor cuprinse în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 1  +  Articolul 7(1) Formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 1 cuprinde tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ și tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“.(2) Tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ cuprinde informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică.(3) Tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde informații cu privire la implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice.  +  Articolul 8Tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ cuprinde informații cu privire la autoritatea sau instituția publică, precum și cu privire la consilierul de etică din cadrul fiecărei autorități sau instituții publice care realizează raportarea, după cum urmează: a) numele și prenumele consilierului de etică; b) data numirii consilierului de etică;c) compartimentul în care își desfășoară activitatea consilierul de etică; d) numărul de telefon la care poate fi contactat consilierul de etică;e) adresa de e-mail la care consilierul de etică poate primi corespondența referitoare la activitatea de raportare;f) categoria din care face parte autoritatea sau instituția publică, respectiv din administrația publică centrală, administrația publică teritorială sau administrația publică locală;g) județul din care face parte autoritatea sau instituția publică; la alegerea județului se deschide o listă cu autoritățile sau instituțiile publice care fac parte din județul respectiv, precum și codurile unice de identificare ale acestora, ordonate alfabetic, pentru facilitarea identificării.  +  Articolul 9Tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde:a) rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică“; b) rubrica nr. 1 „Număr sesiuni de informare“; c) rubricile nr. 2 și 3 „Număr funcționari publici care au participat la sesiuni de informare“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 12;d) rubrica nr. 4 „Număr programe de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de etică“; e) rubrica nr. 5 „Denumirea programelor de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de etică“; f) rubricile nr. 6 și 7 „Număr funcționari publici care au adresat solicitări scrise pentru consiliere etică“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 15; g) rubricile nr. 8 și 9 „Număr funcționari publici care au primit solicitare scrisă din partea consilierului de etică pentru consiliere etică“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 16;h) rubricile nr. 10 și 11 „Număr funcționari publici care au beneficiat de consiliere etică“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 17;i) rubricile nr. 12 și 13 „Număr ședințe de consiliere etică pentru funcționarii publici“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 18;j) rubricile nr. 14 și 15 „Număr spețe care au constituit obiectul consilierii etice pentru funcționarii publici“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 19;k) rubrica nr. 16 „Obiectul consilierii etice“; l) rubrica nr. 17 „Număr recomandări ale consilierului de etică cu privire la modalitatea de acțiune a funcționarului public pentru respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită“; m) rubrica nr. 18 „Recomandările consilierului de etică“; n) rubrica nr. 19 „Număr sesizări ale consilierului de etică la organele de urmărire penală“; o) rubrica nr. 20 „Aspectele sesizate organelor de urmărire penală“; p) rubrica nr. 21 „Cauzele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită“;q) rubrica nr. 22 „Consecințele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită“;r) rubrica nr. 23 „Număr analize privind cauzele, riscurile și vulnerabilitățile care se manifestă în activitatea funcționarilor publici“;s) rubrica nr. 24 „Măsuri propuse de consilierul de etică pentru înlăturarea cauzelor, diminuarea riscurilor și a vulnerabilităților“;t) rubrica nr. 25 „Număr practici sau proceduri instituționale care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită în activitatea funcționarilor publici“;u) rubrica nr. 26 „Descrierea pe scurt a practicii sau procedurii instituționale“;v) rubrica nr. 27 „Număr sesizări și reclamații analizate de consilierul de etică, formulate de cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii“;w) rubrica nr. 28 „Recomandări cu caracter general formulate de către consilierul de etică“;x) rubrica nr. 29 „Număr chestionare aplicate cetățenilor și beneficiarilor direcți ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu publicul sau opinia acestora cu privire la calitatea serviciilor oferite“;y) rubrica nr. 30 „Măsuri adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanțelor care au favorizat încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită“.  +  Articolul 10Rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total de funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea, pe baza informațiilor și datelor comunicate de compartimentul de resurse umane.  +  Articolul 11Rubrica nr. 1 „Număr sesiuni de informare“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al sesiunilor de informare organizate de către consilierul de etică cu privire la normele/standardele de conduită, modificări ale cadrului normativ în domeniul eticii și integrității sau care instituie obligații pentru autoritățile și instituțiile publice pentru respectarea drepturilor cetățenilor în relația cu administrația publică sau cu autoritatea sau instituția publică respectivă.  +  Articolul 12Rubricile nr. 2 și 3 „Număr funcționari publici care au participat la sesiuni de informare“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul total de funcționari publici care au participat la sesiuni de informare organizate de consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice cu privire la normele de etică, modificări ale cadrului normativ în domeniul eticii și integrității sau care instituie obligații pentru autoritățile și instituțiile publice pentru respectarea drepturilor cetățenilor în relația cu administrația publică sau cu autoritatea sau instituția publică respectivă, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 13Rubrica nr. 4 „Număr programe de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al programelor de formare și perfecționare profesională la care a participat consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice.  +  Articolul 14Rubrica nr. 5 „Denumirea programelor de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde denumirea programelor de formare și perfecționare profesională la care a participat consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice.  +  Articolul 15Rubricile nr. 6 și 7 „Număr funcționari publici care au adresat solicitări scrise pentru consiliere etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul total al funcționarilor publici care au adresat solicitări scrise consilierului de etică din cadrul autorității sau instituției publice în vederea desfășurării activității de consiliere etică, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 16Rubricile nr. 8 și 9 „Număr funcționari publici care au primit solicitare scrisă din partea consilierului de etică pentru consiliere etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul total al funcționarilor publici din cadrul autorității sau instituției publice cărora consilierul de etică le-a transmis solicitări scrise pentru consiliere etică, la inițiativa acestuia, atunci când din conduita funcționarului public rezultă nevoia de ameliorare a comportamentului acestuia, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 17Rubricile nr. 10 și 11 „Număr funcționari publici care au beneficiat de consiliere etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul total al funcționarilor publici cărora consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice le-a acordat consiliere etică în ceea ce privește respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită, defalcat pe funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 18Rubricile nr. 12 și 13 „Număr ședințe de consiliere etică pentru funcționarii publici“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul total al ședințelor de consiliere etică realizate de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 19Rubricile nr. 14 și 15 „Număr spețe care au constituit obiectul consilierii etice pentru funcționarii publici“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprind numărul situațiilor în care solicitările funcționarilor publici au avut ca obiect consilierea în ceea ce privește respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere și înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 20Rubrica nr. 16 „Obiectul consilierii etice“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde următoarele categorii predefinite:a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici prevăzute la art. 368 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; b) îndatoririle funcționarilor publici prevăzute la art. 431, 437-439, 442, 445 și 450 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; c) normele/standardele de conduită a funcționarilor publici prevăzute la art. 430, 432-436, 440, 441, 443, 444 și 446-449 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; d) alte norme juridice încălcate, cu indicarea textului sau textelor legale încălcate, respectiv a articolului, alineatului și a actului normativ încălcat;e) niciuna dintre categoriile predefinite, prevăzute la lit. a)-d).  +  Articolul 21Rubrica nr. 17 „Număr recomandări ale consilierului de etică cu privire la modalitatea de acțiune a funcționarului public pentru respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al recomandărilor verbale sau scrise formulate de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice în cadrul ședințelor de consiliere etică cu privire la modalitatea de acțiune ulterioară a funcționarului public pentru respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită.  +  Articolul 22Rubrica nr. 18 „Recomandările consilierului de etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde descrierea recomandărilor verbale sau scrise formulate de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice privind modalitatea de acțiune a funcționarului public pentru respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită, în cadrul ședințelor de consiliere etică.  +  Articolul 23Rubrica nr. 19 „Număr sesizări ale consilierului de etică la organele de urmărire penală“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al sesizărilor transmise de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice organelor de urmărire penală, în situația în care aspectele semnalate de funcționarul public în cadrul ședințelor de consiliere etică pot constitui o faptă penală.  +  Articolul 24Rubrica nr. 20 „Aspectele sesizate organelor de urmărire penală“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde descrierea aspectelor identificate de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice care pot constitui o faptă penală ca urmare a ședințelor de consiliere etică și care sunt transmise organelor de urmărire penală.  +  Articolul 25Rubrica nr. 21 „Cauzele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde informații referitoare la împrejurările care au favorizat sau au determinat funcționarul public să încalce dispozițiile legale referitoare la principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normele/standardele de conduită a funcționarilor publici.  +  Articolul 26Rubrica nr. 22 „Consecințele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde informații referitoare la efectele juridice produse ca urmare a nerespectării de către funcționarii publici a principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici.  +  Articolul 27Rubrica nr. 23 „Număr analize privind cauzele, riscurile și vulnerabilitățile care se manifestă în activitatea funcționarilor publici“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al analizelor consilierului de etică cu privire la identificarea, în îndeplinirea atribuțiilor acestuia, a cauzelor, riscurilor și vulnerabilităților care se manifestă în activitatea funcționarilor publici și care ar putea determina o încălcare a principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către aceștia.  +  Articolul 28(1) Rubrica nr. 24 „Măsuri propuse de consilierul de etică pentru înlăturarea cauzelor, diminuarea riscurilor și a vulnerabilităților“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde măsurile propuse de către consilierul de etică pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici.(2) Măsurile propuse de către consilierul de etică pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici pot să aibă la bază următoarele: a) analize prealabile ale cadrului instituțional și organizațional intern, precum și asupra modului în care cadrul instituțional și organizațional intern și extern autorității sau instituției publice poate influența conduita funcționarilor publici; b) previzionarea și evaluarea riscurilor care pot apărea în activitatea funcționarilor publici din cadrul autorității sau instituției publice; c) identificarea domeniilor de activitate sau a activităților cu risc ridicat de expunere la vulnerabilități care ar putea conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici sau la fapte penale; d) identificarea factorilor care generează vulnerabilități sau care favorizează încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici;e) studierea comportamentelor, atitudinilor sau vulnerabilităților atât la nivelul funcționarilor publici, cât și la nivelul autorității sau instituției publice, care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici; f) măsuri manageriale și administrative menite să contribuie la îmbunătățirea climatului de lucru; g) identificarea și implementarea măsurilor de eliminare sau reducere a riscurilor care pot apărea în activitate și care pot conduce la încălcarea normelor legale; h) identificarea și implementarea măsurilor de limitare a intervenției factorilor care generează vulnerabilități și apariția situațiilor cu potențial impact negativ asupra conduitei funcționarilor publici. (3) Măsurile propuse de către consilierul de etică pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității sau instituției publice trebuie să fie specifice, adaptate situațiilor care pot conduce la nerespectarea principiilor și a normelor/standardelor de conduită și să aibă un caracter preventiv. (4) Măsurile propuse de către consilierul de etică pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității sau instituției publice pot viza: a) acțiuni de conștientizare a funcționarilor publici asupra riscurilor încălcării principiilor și a normelor/standardelor de conduită; b) acțiuni de informare, educare și modificare a comportamentelor și atitudinilor funcționarilor publici; c) alte măsuri care sunt identificate și considerate adecvate la nivelul fiecărei autorități sau instituții publice pentru prevenirea apariției unor situații de încălcare a principiilor și a normelor/ standardelor de conduită.(5) Măsurile propuse de către consilierul de etică pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității sau instituției publice prevăzute la alin. (4) nu sunt limitative. (6) Autoritățile și instituțiile publice pot identifica și implementa și alte măsuri pentru a preveni încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității sau instituției publice, care sunt considerate adecvate domeniului de competență.  +  Articolul 29Rubrica nr. 25 „Număr practici sau proceduri instituționale care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită în activitatea funcționarilor publici“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/ standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al practicilor sau procedurilor instituționale identificate de către consilierul de etică în îndeplinirea atribuțiilor care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită în activitatea funcționarilor publici.  +  Articolul 30Rubrica nr. 26 „Descrierea pe scurt a practicii sau procedurii instituționale“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde practicile sau procedurile instituționale identificate de către consilierul de etică în îndeplinirea atribuțiilor care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită în activitatea acestora.  +  Articolul 31Rubrica nr. 27 „Număr sesizări și reclamații analizate de consilierul de etică, formulate de cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al sesizărilor/reclamațiilor care au fost formulate de cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice, cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii.  +  Articolul 32Rubrica nr. 28 „Recomandări cu caracter general formulate de către consilierul de etică“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde recomandările cu caracter general formulate de către consilierul de etică în urma analizării aspectelor prezentate în sesizările și reclamațiile formulate de către cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice, cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii.  +  Articolul 33Rubrica nr. 29 „Număr chestionare aplicate cetățenilor și beneficiarilor direcți ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățenii sau opinia acestora cu privire la calitatea serviciilor oferite“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde numărul total al chestionarelor aplicate cetățenilor și beneficiarilor direcți ai activității autorității sau instituției publice de către consilierul de etică.  +  Articolul 34Rubrica nr. 30 „Măsuri adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanțelor care au favorizat încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită“ din tabelul nr. II „Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice“ cuprinde măsurile implementate la nivelul fiecărei autorități sau instituții publice pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanțelor care au favorizat încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici.  +  Articolul 35Informațiile prevăzute la art. 11-34 se sintetizează de către consilierul de etică din cadrul autorității sau instituției publice pe baza rezultatelor activităților desfășurate în exercitarea atribuțiilor prevăzute la art. 454 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, și a analizei rapoartelor comisiei de disciplină, constituită în condițiile legii.  +  Capitolul III Modalitatea de completare și transmitere a informațiilor cuprinse în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2  +  Articolul 36(1) Formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 cuprinde tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ și tabelul nr. III „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“, care cuprinde tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“. (2) Tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ cuprinde informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică.(3) Tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde informații cu privire la numărul de funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică, numărul de sesizări înregistrate la comisia de disciplină care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea, categoriile de persoane care au sesizat comisia de disciplină, obiectul sesizărilor, normele juridice încălcate, precum și cu privire la evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic.(4) Tabelul nr. III „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ cuprinde informații cu privire la modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare, respectiv durata cercetării administrative și modul de finalizare a procedurii administrativ-disciplinare, numărul și tipul de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare și modalitatea de soluționare a cauzelor de către organele de urmărire penală și instanțele de judecată.  +  Articolul 37Tabelul nr. I „Informații privind autoritatea sau instituția publică și consilierul de etică“ cuprinde informațiile prevăzute la art. 8.  +  Articolul 38Tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde:a) rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică“;b) rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“; c) rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“;d) rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea“; e) rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității sau instituției publice“; f) rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“;g) rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publică“;h) rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice“;i) rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interes public“;j) rubrica nr. 10 „Obiectul sesizării“; k) rubrica nr. 11 „Norme juridice încălcate“;l) rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“.  +  Articolul 39Rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publică“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici la finalul anului pentru care se realizează raportarea cu privire la implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici din cadrul autorităților sau instituțiilor publice, pe baza informațiilor și datelor comunicate de compartimentul de resurse umane.  +  Articolul 40Rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează transmiterea informațiilor cu privire la implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici din cadrul autorităților sau instituțiilor publice și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 41Rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea informațiilor cu privire la implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile funcționarilor publici din cadrul autorităților sau instituțiilor publice și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 42(1) Rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprind numărul de funcționari publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție, împotriva cărora au fost formulate una sau mai multe sesizări la comisia de disciplină, al căror obiect a vizat nerespectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici, îndatoririlor funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici, în situația în care în anul pentru care se face raportarea a fost întrunită una dintre următoarele condiții: a) procedura de cercetare administrativă s-a finalizat, iar comisia de disciplină a întocmit un raport cu privire la sesizarea în cauză prin care a propus una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; b) comisia de disciplină a clasat sesizarea, potrivit prevederilor art. 21 lit. b), art. 29 alin. (1) și art. 49 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 7 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; c) au existat indicii că fapta săvârșită de către funcționarul public poate angaja răspunderea penală și comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de urmărire penală; d) comisia de disciplină a sesizat autoritatea responsabilă de asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării. (2) În situația în care mai multe sesizări cu același obiect au fost îndreptate împotriva aceluiași funcționar public, se menționează un singur funcționar public, iar în situația în care împotriva aceluiași funcționar public sunt îndreptate mai multe sesizări cu obiecte diferite, se raportează separat și se înregistrează câte un funcționar public pentru fiecare sesizare.  +  Articolul 43Rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității sau instituției publice“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către conducătorul autorității sau instituției publice. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 44Rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici pentru care au fost formulate sesizări de către conducătorul compartimentului în care funcționarul public este încadrat. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 45Rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publică“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către funcționarii publici, alții decât cei prevăzuți la art. 43 și 44, sau de către alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publică. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 46Rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 47Rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interesul public“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde numărul total de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către avertizorul în interes public, astfel cum este definit la art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 48(1) Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ trebuie să fie egale cu cele cuprinse în rubricile nr. 5-9 din același tabel. (2) Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 15-30 din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“.  +  Articolul 49(1) Rubrica nr. 10 „Obiectul sesizării“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde următoarele categorii predefinite:a) abaterile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;b) alte fapte sesizate, cu indicarea principalelor motive care au stat la baza sesizării comisiei de disciplină, altele decât cele prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;c) niciuna dintre categoriile predefinite, prevăzute la lit. a) și b). (2) Datele și informațiile sunt sintetizate de către consilierul de etică pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplină, constituită în condițiile legii.  +  Articolul 50Rubrica nr. 11 „Norme juridice încălcate“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde categoriile predefinite prevăzute la art. 20.  +  Articolul 51Rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“ din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“ cuprinde descrierea cazurilor în care s-au exercitat presiuni ale factorului politic asupra funcționarului public.  +  Articolul 52(1) Tabelul nr. III „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ cuprinde numărul sesizărilor pentru care a fost aplicată funcționarilor publici o sancțiune disciplinară sau, după caz, numărul sesizărilor clasate de către comisia de disciplină, numărul sesizărilor transmise organelor de urmărire penală, respectiv numărul sesizărilor transmise Agenției Naționale de Integritate în cursul anului pentru care se realizează raportarea. (2) Tabelul nr. III „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ cuprinde tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“.  +  Articolul 53Tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprinde:a) rubricile nr. 13 și 14 „Număr de sesizări înregistrate la comisia de disciplină corespunzător duratei cercetării administrative“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 54 alin. (1);b) rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“; c) rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină transmise la Agenția Națională de Integritate“; d) rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de urmărire penală“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 58;e) rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 59;f) rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 60; g) rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 61; h) rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la 1 la 3 ani propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 62; i) rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 63;j) rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 64.  +  Articolul 54Rubricile nr. 13 și 14 „Număr de sesizări înregistrate la comisia de disciplină corespunzător duratei cercetării administrative“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind două perioade prestabilite, respectiv perioada cuprinsă între „0-6 luni“, cu încadrarea în termenele maxime prevăzute la art. 492 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, și „termen legal depășit, care este mai mare de 6 luni“, cu indicarea pentru fiecare perioadă selectată a numărului cazurilor care îi corespund.  +  Articolul 55Datele cuprinse în rubricile nr. 13 și 14 din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 1 și 2 din tabelul nr. II „Capacitatea de sesizare“.  +  Articolul 56Rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprinde numărul total al cazurilor în care comisia de disciplină a clasat, în condițiile legii, sesizările în anul pentru care se realizează raportarea.  +  Articolul 57Rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină transmise la Agenția Națională de Integritate“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprinde numărul total al sesizărilor transmise în anul pentru care se realizează raportarea autorității responsabile cu asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării, potrivit art. 21 lit. c) din anexa nr. 7 la același act normativ.  +  Articolul 58Rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de urmărire penală“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul de cazuri în care fapta a fost sesizată ca infracțiune sau pentru care au existat indicii că fapta săvârșită de funcționarul public poate angaja răspunderea penală, iar comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de urmărire penală, în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 59Rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 60Rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 61Rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 62Rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la 1 la 3 ani propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 63Rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 64Rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 65(1) Tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprinde numărul și tipul sancțiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competența legală de aplicare a sancțiunilor disciplinare potrivit legii în anul pentru care se realizează raportarea. (2) Tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprinde:a) rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni disciplinare diferite, respectiv motivele neaplicării sancțiunilor disciplinare propuse de către comisia de disciplină“; b) rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 67; c) rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 68; d) rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 69;e) rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la 1 la 3 ani aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 70;f) rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 71; g) rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică aplicate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 72; h) rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 74; i) rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității sau instituției publice“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 75; j) rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 76.  +  Articolul 66Rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni disciplinare diferite, respectiv motivele neaplicării sancțiunilor disciplinare propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprinde enumerarea motivelor care au determinat persoana care are competența legală de aplicare să dispună aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea propusă de către comisia de disciplină sau, după caz, să nu dispună aplicarea acestora.  +  Articolul 67Rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 68Rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 69Rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 70Rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la 1 la 3 ani aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 71Rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 72Rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică aplicate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 73Datele cuprinse în rubricile nr. 32-43 din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ trebuie să fie mai mici sau egale cu datele cuprinse în rubricile nr. 19-30 din tabelul nr. III.1 „Durată și mod de finalizare“.  +  Articolul 74Rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară prevăzută la art. 520 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 75Rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității sau instituției publice“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară potrivit art. 493 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează raportarea, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 76Rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. III.2 „Număr și tip de sancțiuni aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ cuprind numărul funcționarilor publici pentru care persoana care are competența legală de aplicare a sancțiunilor disciplinare potrivit legii nu a dispus aplicarea sancțiunii disciplinare propuse de către comisia de disciplină, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 77Tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde:a) rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“; b) rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“; c) rubrica nr. 52 „Alte decizii“; d) rubricile nr. 53 și 54 „Număr sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanța de judecată“, detaliate în condițiile prevăzute la art. 81; e) rubrica nr. 55 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“; f) rubrica nr. 56 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“;g) rubrica nr. 57 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care instanța de judecată a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“.  +  Articolul 78Rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde informațiile referitoare la cazurile respective, astfel cum rezultă pe baza hotărârilor judecătorești definitive pronunțate în anul pentru care se realizează raportarea cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici.  +  Articolul 79Rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde pe scurt fapta sesizată, care este considerată că întrunește elementele constitutive ale unei infracțiuni, pentru care au fost sesizate organele de urmărire penală, articolul din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, prevăzut în hotărârea judecătorească definitivă de condamnare, precum și pedeapsa penală aplicată care se regăsește în dispozitivul hotărârii judecătorești.  +  Articolul 80Rubrica nr. 52 „Alte decizii“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde măsurile dispuse de instanțele de judecată, altele decât cele dispuse potrivit prevederilor art. 79.  +  Articolul 81Rubricile nr. 53 și 54 „Număr sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanța de judecată“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprind numărul de sancțiuni disciplinare care au fost contestate în instanța de judecată și pentru care instanța de judecată a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă în perioada pentru care se realizează raportarea, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție.  +  Articolul 82Rubrica nr. 55 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde numărul de hotărâri judecătorești definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează raportarea, prin care instanța de judecată a menținut sancțiunea disciplinară inițială.  +  Articolul 83Rubrica nr. 56 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde numărul de hotărâri judecătorești definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează raportarea, prin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială.  +  Articolul 84Rubrica nr. 57 „Număr hotărâri pronunțate de instanța de judecată prin care instanța de judecată a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“ din tabelul nr. III.3 „Organele de urmărire penală și instanțele de judecată“ cuprinde numărul de hotărâri judecătorești definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează raportarea, prin care instanța de judecată a dispus anularea sancțiunii disciplinare dispuse inițial.  +  Capitolul IV Dispoziții finale  +  Articolul 85Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.  +  Anexa nr. 1la metodologie
    Formatul de raportare privind implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale
    a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită a funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice
    I. INFORMAȚII PRIVIND AUTORITATEA SAU INSTITUȚIA PUBLICĂ ȘI CONSILIERUL DE ETICĂ
    Numele și prenumele consilierului de etică
    Data numirii consilierului de etică
    Compartimentul
    Nr. telefon
    E-mail
    Categoria din care face parte autoritatea sau instituția publicăa) administrația publică centrală; b) administrația publică teritorială; c) administrația publică locală
    Județul
    II. IMPLEMENTAREA PRINCIPIILOR APLICABILE CONDUITEI PROFESIONALE A FUNCȚIONARILOR PUBLICI ȘI A NORMELOR/STANDARDELOR DE CONDUITĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI ÎN CADRUL AUTORITĂȚILOR ȘI INSTITUȚIILOR PUBLICE
    Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publicăNumăr sesiuni de informareNumăr funcționari publici care au participat la sesiuni de informareNumăr programe de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de eticăDenumirea programelor de formare și perfecționare profesională urmate de consilierul de eticăNumăr funcționari publici care au adresat solicitări scrise pentru consiliere eticăNumăr funcționari publici care au primit solicitare scrisă din partea consilierului de etică pentru consiliere eticăNumăr funcționari publici care au beneficiat de consiliere eticăNumăr ședințe de consiliere etică pentru funcționarii publiciNumăr spețe care au constituit obiectul consilierii etice pentru funcționarii publici
    de conducere și înalți funcționari publicide execuțiede conducere și înalți funcționari publicide execuțiede conducere și înalți funcționari publicide execuțiede conducere și înalți funcționari publicide execuțiede conducere și înalți funcționari publicide execuțiede conducere și înalți funcționari publicide execuție
    0123456789101112131415
    Obiectul consilierii eticeNumăr recomandări ale consilierului de etică cu privire la modalitatea de acțiune a funcționarului public pentru respectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduităRecomandările consilierului de eticăNumăr sesizări ale consilierului de etică la organele de urmărire penalăAspectele sesizate organelor de urmărire penalăCauzele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduităConsecințele nerespectării principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduităNumăr analize privind cauzele, riscurile și vulnerabilitățile care se manifestă în activitatea funcționarilor publiciMăsuri propuse de consilierul de etică pentru înlăturarea cauzelor, diminuarea riscurilor și a vulnerabilităților
    a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici; b) îndatoririle funcționarilor publici; c) normele/standardele de conduită a funcționarilor publici; d) alte norme juridice încălcate; e) niciuna dintre categoriile predefinite, prevăzute la lit. a)-d)
    161718192021222324
    Număr practici sau proceduri instituționale care pot conduce la încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și a normelor/standardelor de conduită în activitatea funcționarilor publiciDescrierea pe scurt a practicii sau procedurii instituționaleNumăr sesizări și reclamații analizate de consilierul de etică, formulate de cetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu cetățeniiRecomandări cu caracter general formulate de către consilierul de eticăNumăr chestionare aplicate cetățenilor și beneficiarilor direcți ai activității autorității sau instituției publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relația directă cu publicul sau opinia acestora cu privire la calitatea serviciilor oferiteMăsuri adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanțelor care au favorizat încălcarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și normelor/standardelor de conduită
    252627282930
     +  Anexa nr. 2la metodologie
    Formatul de raportare privind implementarea procedurilor administrativ-disciplinare
    aplicabile funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice
    I. INFORMAȚII PRIVIND AUTORITATEA SAU INSTITUȚIA PUBLICĂ ȘI CONSILIERUL DE ETICĂ
    Numele și prenumele consilierului de etică
    Data numirii consilierului de etică
    Compartimentul
    Nr. telefon
    E-mail
    Categoria din care face parte autoritatea sau instituția publicăa) administrația publică centrală; b) administrația publică teritorială; c) administrația publică locală
    Județul
    II. CAPACITATEA DE SESIZARE
    Număr funcționari publici încadrați în autoritatea sau instituția publicăNumăr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportareaNumăr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportareaNumăr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportareaNumăr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către:Obiectul sesizării:Norme juridice încălcate:Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic
    de conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțieconducătorul autorității sau instituției publiceconducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul publicalți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publicăcetățeni și ceilalți beneficiari ai activității autorității sau instituției publiceavertizorul în interes publica) abaterile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; b) alte fapte sesizate; c) niciuna dintre categoriile predefinite, prevăzute la lit. a) și b)a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici; b) îndatoririle funcționarilor publici; c) normele/standardele de conduită a funcționarilor publici; d) alte norme juridice încălcate; e) niciuna dintre categoriile predefinite, prevăzute la lit. a)-d)
    0123456789101112
    III. MODALITATEA DE FINALIZARE A PROCEDURILOR ADMINISTRATIV-DISCIPLINARE
    III.1. DURATĂ ȘI MOD DE FINALIZARE
    Număr de sesizări la comisia de disciplină corespunzător duratei cercetării administrative:Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizareaNumăr sesizări ale comisiei de disciplină transmise la Agenția Națională de IntegritateNumăr cazuri în care au fost sesizate organele de urmărire penalăNumăr mustrări scrise propuse de către comisia de disciplinăNumăr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni propuse de către comisia de disciplinăNumăr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplinăNumăr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani propuse de către comisia de disciplinăNumăr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an propuse de către comisia de disciplinăNumăr destituiri din funcția publică propuse de către comisia de disciplină
    0-6 lunitermen legal depășit, care este mai mare de 6 lunide conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuție
    131415161718192021222324252627282930
    III.2. NUMĂR ȘI TIP DE SANCȚIUNI DISCIPLINARE APLICATE DE CĂTRE PERSOANA CARE ARE COMPETENȚA LEGALĂ DE APLICARE
    Motivele aplicării unei sancțiuni disciplinare diferite, respectiv motivele neaplicării sancțiunilor disciplinare propuse de către comisia de disciplinăNumăr mustrări scrise aplicateNumăr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni aplicateNumăr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an aplicateNumăr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani aplicateNumăr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an aplicateNumăr destituiri din funcția publică aplicateNumăr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitateNumăr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității sau instituției publiceNumăr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină
    de conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțiede conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuție
    31323334353637383940414243444546474849
    III.3. ORGANELE DE URMĂRIRE PENALĂ ȘI INSTANȚELE DE JUDECATĂ
    Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivăFapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penalăAlte deciziiNumăr sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanța de judecatăNumăr hotărâri pronunțate de instanța de judecată
    de conducere sau înalți funcționari publici, după cazde execuțieprin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițialăprin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițialăprin care instanța de judecată a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial
    5051525354555657
    -----