EMITENT |
Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.642 din 15 octombrie 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 989 din 15 octombrie 2021.
ANEXĂ
Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente măsurii „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene
Obiectivul măsurii
Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat îl constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, denumit în continuare POC, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii prevăzuți la art. 3 din prezenta procedură, a căror activitate a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență sau îngrădite pe perioada stării de alertă.
Schema este implementată de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE) și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, cu completările și modificările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 315/2021, privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu modificările și completările ulterioare. Prin prezenta procedură se detaliază implementarea măsurii Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile din schema de ajutor de stat. Acordarea ajutoarelor de stat în cadrul măsurii se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, aprobat de Comisia Europeană. Schema se aplică pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
Bugetul măsurii şi modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat
Valabilitatea măsurii este stabilită de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, aprobat de către Comisia Europeană, iar plăìile în cadrul măsurii vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023.
Sesiunea a doua a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi bugetată din sumele rămase neutilizate în cadrul primei sesiuni pînă la valoarea aprobată prin Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014- 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro din bugetul POC 2014-2020 și 15.000.000 euro din cofinanțarea de la bugetul de stat, la cursul valutar Infoeuro valabil pentru luna septembrie 2020.
Prin implementarea întregii măsuri în cele două sesiuni se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr maxim de 50.000 de beneficiari.
Beneficiarii de ajutor de stat în cadrul măsurii
Întreprinderea unică include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
Întreprinderile care întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate întreprinderi unice.
(1) Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:
microîntreprinderile, întreprinderile mici și întreprinderile mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
(1) PFA/Întreprinderi individuale/Întreprinderi familiale, alți profesioniști, astfel cum sunt reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, care desfășoară profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege și Organizații Non-Guvernamentale (ONG) cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1 la OUG nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare;
ONG-urile vor încărca în aplicația electronică documentul care atestă activitatea economică pentru care solicită finanțare.
Profesiile liberale vor încărca în aplicația electronică documentul care atestă corespondența activității profesiei cu codul CAEN conform clasificării activităților din economia națională aprobată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007.
(1) PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020.
Dovada implicării în activitățile legate de COVID-19, dar și pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverințe-formular și încărcarea acesteia în aplicația de înscriere, emisă de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/direcția de sănătate publică județeană, după caz (Anexa 3).
Documentele emise și semnate de către CMI unde au fost prestate servicii medicale aferente transportului, echipării, evaluării, diagnosticării și tratamentului pacienților diagnosticați cu COVID-19 reprezintă dovada implicării în activitățile legate de COVID-19
Verificarea încadrării beneficiarilor în categoria IMM se realizează, pe bază de eșantion de 1% de către MEAT/AIMMAIPE, după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, cu condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare, cu excepția PFA și CMI. În condițiile în care rata de eroare este de peste 2% din eșantion, se mărește eșantionul cu 0,5% până la un maxim de 2%.
Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:
au desfășurat activitate curentă/operațională înainte de data depunerii cererii de finanțare, cel puțin din anul 2019, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;
respectă condiția de la art. 6, lit b) din Ordonanța de Urgență nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 3.2 alin (1), lit. b) și c) din prezenta procedură;
își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;
nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;
nu depăşesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană;
Sunt eligibili în cadrul prezentei sesiuni și aplicanții care au participat la prima sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii primei măsuri care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezentei sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat ca urmare a unei nereguli/fraude;
Sunt eligibili în cadrul prezentei sesiuni și aplicanții care au participat la finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezentei sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat ca urmare a unei nereguli/fraude;;
Beneficiarii care au primit finanțare fără să ramburseze valoarea grantului sau urmează să primească finanțare în cadrul primei sesiuni aferente măsurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” nu sunt eligibili în cadrul celei de-a doua sesiuni;
Beneficiarii care au primit fără să ramburseze valoarea grantului sau urmează să primească finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” nu sunt eligibili în cadrul celei de-a doua sesiuni aferente măsurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”;
Notă referitoare la conflictul de interese :
Legislaţie conexă: Legea nr 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr 477/2004 privind codul de conduită a personalului contractual din instituţiile şi autorităţile publice; Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei şi Noul Cod Penal al României;
Tipurile de ajutor financiar
4.1 Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, denumit în continuare MEAT în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului denumite în continuare AIMMAIPE (Anexa 4), administrează, gestionează şi derulează direct sau prin intermediul organizaţiilor ori instituţiilor de drept privat, selectate printr-o procedură deschisă, transparentă, nediscriminatorie, necondiționată și suficient promovată, proiectele, măsurile și programele de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii şi asigură managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate. Între MEAT şi organizaţia/organizațiile ori instituţia/instituțiile de drept privat selectată/selectate, denumită/denumite în continuare instituție/instituții
parteneră/partenere, se încheie o convenţie de colaborare în baza căreia se derulează programul. Instituţia selecţionată are calitatea de agenţie de implementare a ajutoarelor de stat și poate acorda din surse proprii facilităìi de creditare pentru implementarea proiectelor.
4.2. Prin prezenta măsură se finanțează în ordinea depunerii cererii de finanțare, în următoarele condiții:
- Ajutor Financiar Nerambursabil sub formă forfetară – maxim 2000 euro/beneficiar, la cursul InforEuro valabil în luna septembrie 2020, respectiv 4,8395 lei / 1 euro, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente măsurii.
4.3.1. (1) Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social / punctul / punctele de lucru unde se desfășoară activitatea;
cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. (cheltuieli de tipul taxelor și impozitelor către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividente, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit, alte obligații de plată la bugetul de stat. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, II, IF, sunt eligibile și impozitele și taxele pe CNP). Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetele locale și amenzile de orice fel.
Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face după depunerea raportului de progres, pe baza de eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.
Beneficiarii de microgranturi vor da o declarație pe proprie răspundere în aplicația de înscriere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.
Nu sunt eligibile cheltuielile aferente salariilor nete, achiziţiilor de bunuri second-hand, nu sunt permise achizițiile în sistem leasing, iar cheltuielile cu chiria activelor corporale nu sunt eligibile, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctele de lucru unde se desfășoară activitatea.
Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabilă.
Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului, dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare;
Cheltuielile cu consultanța nu sunt eligibile în cadrul prezentei măsuri.
4.3.2 Codul CAEN actualizat Rev 2 pentru care aplicantul solicită finanțare trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii în cadrul etapei 2 descrise la art. 5.1 alin. (2) lit. b), doar pentru entitățile eligibile supuse autorizarii la ONRC, conform art. 15 din Legea 359/2004.
Procedura de înscriere în cadrul sesiunii 2 afrente Măsurii 1- Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile
(1) Înscrierea în cadrul sesiunii 2 aferente măsurii 1-Microgranturi, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe link-ul granturi.imm.gov.ro Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, depunere documente raport de progres, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office (FO).
(2) Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte:
Etapa 1 de creare profil, user și parolă, unde aplicanții vor înregistra cu semnătură electronică, atât datele reprezentantului legal/împuternicit, cât și datele IMM/PFA/ONG/CMI/II/IF/profesie liberală conform art 3.2, alin (1) din prezenta procedură.
Etapa 2 de înscriere în cadrul sesiunii 2 aferente măsurii 1- Microgranturi în care aplicanții, cu profilul, user, și parola generate în prima etapă, vor completa și transmite formularul de înscriere conform Anexei nr 1 la prezenta procedură.
(1) Data de la care este activă prima etapă de creare profil, user și parolă se comunică pe site-ul instituţiei înainte de data începerii procesului propriu-zis.
Data de la care este activă a doua etapă de înscriere în cadrul măsurii 1-Microgranturi se comunică pe site-ul instituţiei cu cel putin 3 zile înainte de data începerii procesului de înscriere propriu zis.
Aplicația electronică de înscriere aferentă primei etape de creare profil, user și parolă va rămâne deschisă pe toată perioada înscrierilor în cadrul tuturor măsurilor instituite prin Ordonanța de Urgență nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014- 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Aplicația electronică de înscriere aferentă celei de a doua etape de înscriere în cadrul sesiunii 2 a măsurii 1-Microgranturi va fi deschisă începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de 30 zile calendaristice de la demararea înscrierii, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
(1) Pentru participarea la sesiunea a doua aferentă măsurii 1-Microgranturi fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă în prima etapă, generând prin această acțiune un cont de utilizator. După crearea contului de utilizator, aplicanții vor avea acces la acesta pe toată perioada de implementare a măsurii, vor putea accesa documentația transmisă și vor avea posibilitatea semnării contractului, descărcării și încărcării de documente diverse aferente plății și/sau raportării, în mod electronic. Adresa de e-mail trebuie să aparìină beneficiarului èi să se regăsească în toată documentaìia, aceeași adresă va fi folosită pentru toată corespondenìa pe întreaga perioadă de implementare și monitorizare a programului. Aplicația va trimite, pe toată perioada de implementare și monitorizare a măsurii, automat, în partea de front-office a aplicației, mesaje de avertizare asupra corespondenței cu MEAT/AIMMAIPE, corespondență prin care aplicanții vor fi informați asupra acțiunilor ulterioare înscrierii, precum contract aprobat, clarificări, mesaje de încărcare documente, raport de progres, etc.
(2) Aplicanții care nu au depus situațiile financiare contabile aferente anului 2019 pînă la data înscrierii vor primi decizie de respingere.
(1) În momentul trimiterii formularului de înscriere online, aplicaţia electronică va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, mesaj care se va regăsi în front office (FO).
După completarea, semnarea și trimiterea on-line a formularului de înscriere nu se mai pot face completări/modificări/îndreptări erori asupra acestuia.
După trimiterea formularului aplicanții vor avea posibilitatea vizionării în timp real pe site- ul MEAT a listei cu solicitanții înscriși în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii în cadrul măsurii. Ordinea la contractare în cadrul măsurii se va face conform principiului ”primul venit-primul servit”. După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE.
Documentele ilizibile, incomplete sau neîncărcate în aplicație pot fi solicitate prin clarificări. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificări în termenul solicitat atrage după sine decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile sesiunii 2 a măsurii 1 –Microgranturi.
Pentru toate documentele provenite din străinătate vor fi prezentate traduceri autorizate.
Verificarea şi selecţia beneficiarilor
În scopul verificării solicitărilor şi implementării Programului, în cadrul MEAT/AIMMAIPE se va constitui Unitatea de Implementare a Proiectului, denumită în continuare UIP, al cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin ordin al ministrului/decizia ordonatorului terţiar de credite. Formularele și documentația care intră în verificare în limita bugetului pot fi repartizate de către minister în ordinea RUE și în mod egal pentru verificare la MEAT și cele 9 agenții.
6.1.(1) Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza documentelor justificative încărcate în aplicație. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative și de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi decizie de respingere din Proiect.
Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la program publicate pe site-ul ministerului, precum și cele trimise pe adresa de corespondență. Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă prin intermediul aplicației în front-office Scrisoare de solicitare clarificări. Clarificările solicitate se trimit în aplicația electronică de înscriere, în 3 zile lucrătoare de la transmitere. Netransmiterea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.
Dacă în urma analizei documentației înscrise integral se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant nu sunt complete/corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere.
Nerespectarea prevederilor prezentei proceduri de implementare conduce, de asemenea, la respingerea proiectului.
În conformitate cu dispoziţiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situaţii.
Solicitantul se poate adresa MEEMA/AIMMAIPE de care aparține, prin intermediul aplicației electronice, formulând o contestaţie, în termen de 30 zile calendaristice de la data transmiterii actului administrativ pentru neîndeplinirea condiţiilor din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, veridicităţii şi conformităţii celor înscrise în formularul de înscriere on-line cu documentele justificative depuse, dar nu mai târziu de 15 decembrie 2021.
Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:
datele de identificare ale solicitantului;
obiectul contestaţiei;
motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
dovezile pe care se întemeiază;
semnătura reprezentantului legal.
Contestația împotriva deciziei de respingere/recuperare se poate formula în orice etapă de implementare (verificare, semnare contract de finanțare, efectuare plăți, raport de progres, monitorizare) cu respectarea prevederilor de la art. 6.3 si 6.4, se adresează AIMMAIPE de care aparține aplicantul și se depune, cu semnătură electronică, în aplicația electronică de înscriere.
6.5 Pentru soluţionarea contestaţiilor, se va constitui o Comisie de contestaţie din cadrul AIMMAIPE, formată din 2 membri, care nu au participat la procesul de verificare al documentației pentru care s-a depus contestație.
6.6. Termenul de soluţionare este de 15 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin modulul „front office” al aplicației.
6.7 (1) Pentru aplicanții acceptați în urma verificărilor administrative și de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicația informatică va genera, după introducerea de către aplicant a oricărui cont bancar care aparține aplicantului, contractul de finanțare (Anexa nr. 2). Aplicanții vor intra în front-office, modulul „Contractare”, vor completa contul IBAN al societății (cont curent sau cont de grant), vor descărca contractul de finanțare generat, contract pe care îl vor semna cu semnătură electronică, reîncărca și transmite în aplicație în maxim 5 zile de la data transmiterii deciziei de acceptare, sub sancțiunea respingerii cererii de finanțare. După semnarea acestuia de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va fi înștiințată electronic că poate face plata ajutorului financiar nerambursabil. Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte aferente cererii de finanțare, la instituţia parteneră pentru care au optat în cererea de finanțare, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea proiectului pe perioada de derulare a acestuia. În cadrul prezentei măsuri aplicanții pot opta pentru instituția de credit parteneră o singură dată și nu pot schimba opțiunea exprimată la înscriere pe parcursul implementării măsurii.
MEAT prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituìia parteneră selectată, cu rol de agenție de implementare, sumele reprezentând ajutor de stat aferente aplicanților declarați acceptați la finanìare.
În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 alin (1). De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar, acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), sub sancțiunea recuperării ajutorului acordat. În cazul în care MEAT/AIMMAIPE constată că aplicanții nu depun documentele prevăzute la 6.7.(3), sau nu transmit contractul de finanţare semnat până la termenul limită prevăzut în prezenta procedură, aceștia vor primi decizie de respingere, transmisă automat de către aplicație, sau, după caz, este declanșată procedura de recuperare a ajutorului acordat împreună cu dobânzile aferente.
Ajutorul de stat acordat va fi recuperat, împreună cu dobânzile accesorii aferente, în cazul în care beneficiarul a plătit, din contul proiectului, cheltuieli care nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile conform art. 4.3.1 alin.(1).
Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul sesiunii 2 aferente măsurii 1 vor fi verificate pe bază de eșantion de către reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE.
În condițiile în care rata de eroare este de peste 2% din eșantionul prevăzut la art. 7 alin (2) din O.U.G. nr. 130/2020, se mărește eșantionul cu 0,5% până la un maxim de 2%.
Toate plățile din cadrul prezentei măsuri se efectuează numai prin transfer bancar.
6.8. Finanţarea beneficiarilor contractați se va face conform Convenţiei de colaborare încheiată de minister cu instituţia/instituțiile parteneră/partenere. Ajutorul de stat se va acorda beneficiarilor din contul de tranzit deschis de către instituţia parteneră pentru gestionarea programului, prin unităţile teritoriale ale acesteia, după primirea mesajului privind semnarea contractului de finanțare din partea AIMMAIPE și în contul deschis de beneficiar la instituția parteneră. Instituția financiară parteneră va vira sumele aprobate în conturile distincte deschise de beneficiari în termen de maximum 7 zile de la disponibilitatea fondurilor în contul de tranzit sau de la semnarea contractului de finantare nerambursabilă între Minister și beneficiar (care
din ele este ultima), în baza contractelor de finanțare ale acestora semnate cu AIMMAIPE și va încărca în aplicație dovada plății;
6.9 Pentru plăţile efectuate în valută, conversia se face utilizându-se cursul de schimb Infor Euro din luna Septembrie 2020, respectiv 4,8395 lei / 1 euro.
6.10. Toate termenele prevăzute în prezenta procedură se calculează astfel:
Termenul de transmitere se calculează începând cu ziua următoare transmiterii documentului.
Termenul care începe într-o zi nelucrătoare/sărbătoare legală se calculează începând cu prima zi lucrătoare. Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală/zi nelucrătoare se prelungește până în prima zi lucrătoare.
Transmiterea documentelor prin intermediul poştei eletronice în ultima zi a termenului se va face până la ora 24.00 a zilei respective.
Monitorizarea şi controlul beneficiarilor Programului şi recuperarea ajutorului de stat
Monitorizarea şi controlul beneficiarilor programului se va face de către UIP din cadrul MEAT/AIMMAIPE.
Reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE au dreptul să verifice anunţat/inopinat, on-line sau la sediul operatorilor economici veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul măsurii. Beneficiarul trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentantului MEAT/AIMMAIPE asupra utilizării ajutorului de stat acordat prin proiect. În caz contrar, se dispune recuperarea ajutorului de stat.
În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutorul de stat, sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în contractul de finanțare (Anexa 2) sau în legislația măsurii, UIP din cadrul MEAT/AIMMAIPE va propune recuperarea totală a ajutorului acordat şi va anunţa MEAT că a fost declanşată recuperarea ajutorului de stat, împreună cu dobânzile aferente.
Recuperarea ajutorului se va efectua conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată prin Legea nr. 20/2015, cu modificările èi completările ulterioare și ale ORDINULUI nr. 1.364 din 7 septembrie 2021 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și de către agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovarea comerțului a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996. Ajutorul care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii ajutorului până la data recuperării acestuia. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 140/30.04.2004, cu modificările èi completările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 248/ 24.09.2015.
UIP din cadrul MEAT/AIMMAIPE monitorizează îndeplinirea indicatorilor pentru care s-a obținut finanțare. Menținerea activității pe o perioadă de minim 6 luni de la obținerea finanțării se va verifica automat de către aplicația electronică prin interogarea bazei de date a Oficiului Național al Registrului Comerțului/ Administratia Nationala de Administrare Fiscala.
În situaţia în care, pe perioada contractuală beneficiarul ajunge în situația de închidere operațională, faliment, dizolvare sau insolvenţă, se va proceda la recuperarea ajutorului de stat acordat prin schemă, cu accesorii calculate de la data acordării și până la rambursarea integrală a ajutorului de stat.
Prevederi referitoare la raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat
Prezenta procedură va fi publicată integral pe site-ul MEAT și, în termen de 15 zile de la data adoptării, se transmite spre informare Consiliului Concurenìei, în conformitate cu art. 17 din O.U.G. nr. 77/2014, cu modificările èi completările ulterioare.
MIPE, în calitatea de furnizor de ajutor de stat, publică informațiile relevante cu privire la fiecare ajutor individual acordat în temeiul prezentei scheme pe site-ul web al instituției şi asigură furnizarea informațiilor către Consiliul Concurenței în vederea publicării pe site-ul dedicat ajutoarelor de stat, în termen de 12 luni de la data acordării.
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se face în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007.
8.3. Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.
Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta procedură sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.
Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat1, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
Pe baza unei cereri scrise, Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor.
AIMMAIPE va acorda un ajutor de stat după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice, pragul maxim.
(1) Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii va realiza şi menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza schemei, pe baza rapoartelor transmise de AIMMAIPE, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, provenienţei finanţării, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă va fi păstrată la Furnizorul de ajutor de stat timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul măsurii.
(2) Pentru realizarea acestei evidenţe, AIMMAIPE vor transmite către furnizorul de ajutor de stat toate datele solicitate de aceasta la termenele ce vor fi prevăzute.
Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul Programului, vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de stat şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.
Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului Consiliului Concurenţei privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr.175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
1 Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007
I, nr. 436 din data de 28.06.2007, revine furnizorului de ajutor de stat/administratorului măsurii, care va transmite Consiliului Concurenţei informaţiile necesare în vederea întocmirii inventarului ajutoarelor de stat şi a registrului ajutoarelor de stat.
Pentru a crea posibilitatea verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, MIPE prin AMPOC, în calitate de furnizor de ajutor de stat, are obligația încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a schemei, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.
Contractele, plățile, obligațiile de recuperare a ajutoarelor și rambursarea efectivă a respectivelor obligații, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/ actului de finanțare, respectiv de la data instituirii plăților, a obligațiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligații de către MEAT/AIMMAIPE, în calitate de administratori ai măsurii de ajutor de stat.
Ajutorul de stat va fi recuperat integral și în situația în care, ca urmare a verificărilor effectuate după semnarea contractelor de finanțare, se constată că beneficiarul nu se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili, așa cum este prevăzut în OUG 130 / 2020 și ghidul solicitantului.
Confidenţialitate
Documentele justificative depuse de către solicitanţi în cadrul măsurii sunt confidenţiale, membrii MEAT/AIMMAIPE şi UIP având obligaţia de a nu dezvălui informaţii menţionate în acestea către terţe persoane, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.
MEAT – prin direcția de specialitate şi AIMMAIPE sunt autorizate să publice, în orice formă şi mediu, incluzând internetul, informaţiile referitoare la numele beneficiarului, CUI, suma şi/sau scopul ajutorului de stat acordat, aşezarea geografică a proiectului (localitatea şi judeţul).
Informare și Publicitate
11.1 Măsurile de informare și comunicare privind operațiunile finanțate din instrumente structurale sunt definite în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene (CE) Nr. 1303/2013 și Regulamentului CE Nr. 821/2014 (art.3, art.4 și Anexa II) privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, este important ca rezultatele obținute cu sprijinul fondurilor Uniunii să fie aduse în atenția publicului larg și cetățenii să cunoască modul în care sunt investite resursele financiare ale Uniunii.
11.2. Acceptarea finanțării conduce la acceptarea de către Beneficiar a introducerii pe lista Operațiunilor în conformitate cu prevederile art. 115 alin.(2) din Regulamentul CE Nr. 1303/2013 cu modificările și completările ulterioare.
11.3. Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea măsurilor de informare și comunicare în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin POC, în acord cu prevederile Regulamentelor menționate și în conformitate cu cele declarate în Cererea de finanțare și cu cele specificate în MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ, publicat pe site-ul (http://www.mfe.gov.ro/transparenta/comunicare). Neîndeplinirea acestor obligații are drept consecință aplicarea unor corecții financiare.
Precizări
Prezenta procedură și anexele se vor aproba prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și se vor publica în Monitorul Oficial al României;
Prevederile prezentei proceduri se completează cu prevederile schemei de ajutor de stat aprobate prin Ordinul MIPE nr. 690 / 1 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 654 / 1 iulie 2021.
Anexa 1 – M6 la procedura programului FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 1 – creare profil
Profilul Meu:
Nume: Prenume:
CNP: BI/CI: Serie: Număr: Țara:
Județ/Echivalent: Localitate: Strada: Nr: Bloc/Scară/Apartament:
Cod poștal: Telefon
Prin continuarea folosirii acestui site, declarați faptul că sunteți de acord ca Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului să fie autorizat să împuternicească partenerii de implementare a schemelor de ajutor de stat, respectiv Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului, Serviciul de Telecomunicații Speciale și băncile partenere, să prelucreze datele dumneavoastră cuprinse în cererea pentru solicitarea ajutorului de stat, respectând prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) pus în aplicare prin Legea nr.190/2018.
Consimțământul dumneavoastră în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și pentru transmiterea datelor personale către partenerii indicați mai sus este acordat pentru scopul implementării schemelor de ajutor de stat.
Declar că am înțeles această declarație de consimțământ, sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele indicate mai sus, în scopurile descrise în prezenta, și am luat la cunoștință de drepturile mele conferite de Regulamentul UE 679 / 2016: dreptul de acces la date, dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”), dreptul la restricționare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare.
Prin acceptarea acestor politici de utilizare, sunteți de acord cu cele de mai sus.
Înscrie persoană juridică:
Cod fiscal: Data înființării: Denumire:
Pași:
Descarcă declarație Reprezentant / Împuternicit
Semnează digital declarația descărcată
Încarcă declarația semnată
FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 2 – depunere – IMM cu zero angajați la 31.12.2019
Reprezentant legal: Nume si prenume CNP
Serie si numar CI Adresa:
Nume firmă:
Cod unic de înregistrare: Formă juridică:
Categorie întreprindere în funcție de dimensiune:
Sediu social
Județ: Localitate: Cod poștal: Stradă: Telefon: Email:
Date suplimentare:
Activitate principală a societății: Cod CAEN al activității principale: Dată înființare:
Număr Registrul Comerțului: Numărul de angajați la 31.12.2019: Valoare cifră de afaceri la 31.12.2019: Sumă solicitată:
Indicatori de eligibilitate:
Numărul de angajați la 31.12.2019 este egal cu 0.
Societatea nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență Nu există decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate Întreprinderea nu se află în dificultate.
Asociați / acționari
Listă documente atașate cererii Informații cerere
Cod CAEN autorizat al activității penntru care se solicită AFN: Bancă parteneră:
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, ma angajez să:
-voi menține activitatea cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant;
-voi utiliza micrograntul în scopul prevăzut de OUG nr. 130/2020, sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat;
Prin semnarea fișierului generat declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, întreprinderea pe care o reprezint:
-nu este rezidentă în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicțiile de pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste;
-nu este controlată, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
-nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste.
FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 2 – depunere – PFA/II/IF/ONG cu activitate conform Avexa 1 din OUG 130 / 2020
Reprezentant legal: Nume si prenume CNP
Serie si numar CI/BI Adresa
Date de identificare:
Nume firmă:
Cod unic de înregistrare: Formă juridică:
Categorie întreprindere în funcție de dimensiune: Număr autorizare:
Sediu social Județ: Localitate: Cod poștal: Stradă: Telefon: Email:
Date suplimentare:
Activitate principală a societății: Cod CAEN al activității principale: Dată înființare:
Sumă solicitată: Indicatori de eligibilitate
Societatea nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență Nu există decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate
Asociați / acționari
Listă documente atașate cererii Informații cerere:
Cod CAEN autorizat al activității penntru care se solicită AFN: Bancă parteneră:
Locatia implementarii: Județ
Localitate Strada Număr
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, mă angajez să:
-Folosesc fondurile obținute numai în scopurile prevăzute de OUG 130/2020 sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat împreuna cu plata accesoriilor;
-Voi menține activitatea cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;
Prin semnarea fișierului generat declar pe propria raspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, că întreprinderea pe care o reprezint:
-nu este rezidentă în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicțiile de pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste;
-nu este controlată, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
-nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste.
FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 2 – depunere - PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19
Reprezentant legal: Nume si prenume: CNP:
Serie si număr CI/BI: Adresa:
Date de identificare:
Nume firmă:
Cod unic de înregistrare: Formă juridică:
Număr autorizare:
Sediu social: Județ: Localitate: Cod poștal: Stradă: Telefon: Email:
Date suplimentare:
Activitate principală a societății: Cod CAEN al activității principale: Dată înființare:
Sumă solicitată: Indicatori de eligibilitate:
Societatea nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență Nu există decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate
Asociați / acționari: Listă documente atașate cererii:
Cod CAEN autorizat al activității pentru care se solicită AFN: Bancă parteneră:
Locația implementării: Județ:
Localitate: Strada: Număr:
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, mă angajez să:
-folosesc fondurile fondurile obținute numai in scopurile prevăzute de OUG 130/2020 sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor,
-voi menține activitatea cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant.
Prin semnarea fisierului generat declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, că întreprinderea pe care o reprezint:
-nu a beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020;
-nu este rezident în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicțiile din lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste;
-nu este controlata, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
-nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste.
FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 2 – depunere – Profesii liberale cu activitate conform Avexa 1 din OUG 130 / 2020
Reprezentant legal: Nume si prenume CNP
Serie si numar CI/BI Adresa
Date de identificare:
Denumire: CUI/CIF:
Formă juridică:
Categorie întreprindere în funcție de dimensiune: Sediu social
Județ: Localitate: Cod poștal: Stradă: Telefon: Email:
Date suplimentare:
Activitate principală: Dată înființare: Sumă solicitată:
Indicatori de eligibilitate
Societatea nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență Nu există decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate
Asociați / acționari
Listă documente atașate cererii Informații cerere:
Profesia liberală:
Cod CAEN al activității pentru care se solicită AFN corespondent profesiei liberale: Bancă parteneră:
Locatia implementarii: Județ
Localitate Strada Număr
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, mă angajez să:
-Folosesc fondurile obținute numai în scopurile prevăzute de OUG 130/2020 sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat împreuna cu plata accesoriilor;
-Voi menține activitatea cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;
Prin semnarea fișierului generat declar pe propria raspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, că întreprinderea pe care o reprezint:
-nu este rezidentă în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicțiile de pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste;
-nu este controlată, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
-nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste.
Anexa 2 - M1-6 la procedura programului CONTRACT DE FINANŢARE
Nr. ............... din ..............
În conformitate cu prevederile ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 și Ordinului de aprobare nr. 1060/2857/2020 a schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19, se încheie prezentul contract de finanţare între:
Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului ............................. denumita în continuare AIMMAIPE, cu sediul în ........................., str. nr.
........., sectorul ........., telefon ............., fax ..........., e-mail: , reprezentată prin ordonator terţiar de credite, Director Executiv .......................... şi Coordonatorul Unității de Implementare a Proiectului (UIP). , în calitate de administrator de Program,
şi
.........................................., cu sediul în ................................, telefon ............, înregistrată sub
nr. ........ la oficiul registrului comerţului, cod fiscal nr. .............., reprezentată legal prin
....................., având funcţia de ......................, în calitate de Beneficiar, denumită în continuare Beneficiar.
Precizari prealabile
În prezentul Contract de Finanţare, cu excepţia situaţiilor când contextul cere altfel sau a unei prevederi contrare:
Termenul „an” / „zi” reprezintă an/ zi calendaristic/ă dacă nu se specifică altfel;
Termenul de transmitere se calculează începând cu ziua următoare transmiterii documentului;
Termenul care începe într-o zi nelucrătoare/sărbătoare legală se calculează începând cu prima zi lucrătoare. Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală/zi nelucrătoare se prelungește până în prima zi lucrătoare;
În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 alin (1) din procedura programului;
În același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8 la procedura programului), în caz contrar ajutorul acordat fiind recuperat.
Obiectul contractului ART. 1
Obiectul contractului îl reprezintă ajutorul de stat acordat sub formă de microgrant, în baza formularului electronic de înscriere şi a documentaţiei anexe, prin a doua sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”, denumită în continuare Măsură, implementată de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) și Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE)
……..........în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID- 19, cu completările și modificările ulterioare.
ART. 2
Beneficiarul poate primi micrograntul în valoare de maxim 2000 de euro la cursul de schimb Info Euro din luna Septembrie 2020, respectiv 9679 lei, în termenii şi în condiţiile stipulate în prezentul contract şi în procedura programului, care constituie anexă la prezentul contract şi care face parte integrantă din acesta.
Valoarea contractului de finanţare este de 9679 lei, valoare aprobată în urma verificării administrative și de eligibilitate realizate de MEAT/AIMMAIPE.
Durata contractului ART. 3
Contractul se încheie pe o perioadă de maxim 1 an, începând cu data intrării în vigoare. Prezentul contract intră în vigoare (se completează automat
în aplicație de către AIMMAIPE).
Contractul se desfăşoară pe parcursul a două perioade:
o perioadă de implementare de maxim 90 zile calculate din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, perioadă în care beneficiarul are obligația efectuării cheltuielilor și încărcării în aplicație (în front office) a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres sub sancțiunea recuperării ajutorului financiar nerambursabil, sau după caz, a recuperării parțiale a ajutorului acordat.
o perioadă de 6 luni de menținere activității pe o perioadă de minim 6 luni de la obținerea finanțării. În situaţia în care, pe perioada contractuală beneficiarul ajunge în situația de închidere operațională, faliment, dizolvare sau insolvenţă, se va proceda la recuperarea ajutorului de stat acordat prin Program.
cele două perioade de implementare şi monitorizare alcătuiesc împreună termenul contractual de maxim 1 an în care se desfăşoară prezentul contract, conform procedurii de implementare.
ART. 4
Termenul-limită pentru efectuarea cheltuielilor, a plăților prevăzute în procedura programului și de depunere a raportului de progres pentru toate activităţile este de...............................
Finanţare ART. 5
În situația în care fondurile acordate beneficiarilor rămân neutilizate în termen de 90 de zile de la virarea sumelor, suma rămasă neconsumată va fi returnată administratorului de schemă în termen de 10 zile de la depunerea raportului de progres.
Modalităţile de plată ART. 6
Beneficiarii programului vor deschide conturi curente distincte la instituția de credit parteneră la care au optat în formularul electronic de înscriere. Sumele reprezentând micrograntul vor fi transferate în contul beneficiarului în urma semnării de ambele părți a contractului de finanțare de către banca parteneră.
ART. 7
Plățile efectuate înaintea intrării în vigoare a prezentului contract nu sunt eligibile.
Pentru verificarea utilizării fondurilor potrivit destinațiilor prevăzute în OUG 130/2020, beneficiarul va încărca în aplicație toate sumele plătite și documentele justificative aferente acestora.
Drepturi şi obligaţii ART. 8
Administratorul de Program:
va asigura finanţarea proiectului în condiţiile contractului şi în limita fondurilor aprobate pentru Măsură, cuprinse în bugetul acesteia;
nu poate acorda plata ajutorului de stat parţială;
va recupera ajutorul de stat în situaţia constatării nerespectării prevederilor legislative ale măsurii;
va monitoriza îndeplinirea etapelor prevăzute în prezentul contract şi în schema de ajutor de stat pe o perioadă 6 luni, începând cu data acordării micrograntului.
Reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE. …….... și reprezentanții instituției partenere au dreptul să verifice anunţat/inopinat atât la sediul operatorilor economici, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul Măsurii.
ART. 9
Beneficiarul:
este obligat să asigure implementarea proiectului în conformitate cu legislația măsurii. Beneficiarul va fi singurul răspunzător în faţa autorităţii finanțatoare a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” pentru implementarea proiectului său.
este obligat să mențină activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea micrograntului, să respecte prevederile prezentului contract de finanțare precum și cele ale schemei de ajutor de stat.
este obligat să pună la dispoziţia MEAT/AIMMAIPE toate documentele solicitate care dovedesc respectarea legislației măsurii. Administratorul de Program poate cere oricând informaţii şi documente suplimentare (clarificări) ce trebuie furnizate în cel mult 3 zile lucrătoare de la solicitarea acestora;
trebuie să deschidă cont curent distinct la instituția de credit parteneră.
Răspunderea contractuală ART. 10
Administratorul de Măsură nu răspunde, în nicio situaţie şi pentru niciun motiv, pentru pagubele sau prejudiciile suferite de bunurile achiziţionate în cadrul programului pe tot parcursul derulării contractului şi nici nu poate accepta vreo pretenţie de compensare sau cerere de plată legate de aceste situaţii.
ART. 11
În cazul în care prin bugetul măsurii nu se acoperă sumele necesare finanţării proiectului, administratorul de Program este exonerat de orice răspundere.
ART. 12
Administratorul de Program este exonerat de orice răspundere asociată oricărei pretenţii sau acţiuni cauzate de încălcarea regulilor, reglementărilor sau legislaţiei de către beneficiar, angajaţii acestuia, ori de persoanele care răspund de aceşti angajaţi, precum şi urmare a încălcării drepturilor aparţinând terţelor părţi.
ART. 13
În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MEAT/ AIMMAIPE/instituției partenere, sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine micrograntul ori au schimbat destinaţia micrograntului, aceştia au obligaţia de a rambursa sumele primite, cu dobânzile aferente, calculate la data constatării.
ART. 14
Beneficiarul îşi asumă responsabilitatea în faţa terţelor părţi, inclusiv răspunderea pentru fapte sau prejudicii de orice fel cauzate de acesta în limita derulării contractului. Contractul angajează răspunderea solidară a beneficiarului şi succesorilor săi pe de o parte, iar pe de altă parte, a administratorului de Program şi succesorilor acestuia.
Conflict de interese ART. 15
Beneficiarul se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a evita conflictele de interese şi va informa imediat administratorul de Program despre orice situaţie care cauzează sau ar putea cauza un asemenea conflict. MEAT şi/sau AIMMAIPE poate refuza plata micrograntului în situaţia identificării unor legături de rudenie până la gradul II inclusiv și afini până la gradul II inclusiv între structurile acţionariatului beneficiarului şi furnizorii acestuia
Clauza de confidenţialitate ART. 16
În înţelesul prezentului contract, informaţii confidenţiale sau secrete includ datele referitoare la informaţiile prevăzute în situaţiile financiare ale beneficiarului, aşa cum sunt ele prezentate în documentele contabile depuse.
ART. 17
Părţile se obligă să nu dezvăluie pe durata contractului şi să nu utilizeze vreo informaţie confidenţială sau secretă obţinută pe parcursul contractului în legătură cu cealaltă parte.
ART. 18
Părţile convin că termenele şi clauzele prezentului contract sunt confidenţiale, fiecare dintre părţi obligându-se să nu transmită terţilor documente, date sau informaţii rezultate din derularea acestuia, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.
Modificarea contractului ART. 19
Orice modificare a prezentului contract se face prin act adiţional, semnat de ambele părţi, care face parte integrantă din contract.
ART. 20
Valoarea totală a contractului poate fi modificată de către administrator de Program, dar numai în sensul diminuării, în cazul constatării nerespectării de către beneficiar a clauzelor contractului sau în cazul solicitării exprese a beneficiarului.
Încetarea contractului ART. 21
Contractul încetează de drept la termenul prevăzut în cap. II art. 3.
ART. 22
Contractul poate înceta prin reziliere la iniţiativa administratorului de Măsură, fără acordarea niciunui preaviz, fără a plăti niciun fel de compensaţie şi fără nicio altă formalitate, atunci când beneficiarul:
nu îşi îndeplineşte oricare dintre obligaţiile asumate prin Contract sau în legislația măsurii.
este declarat insolvabil, intră în lichidare judiciara sau faliment sau își suspendă activitatea la ONRC, în această situație beneficiarul fiind obligat să inștiințeze MEAT/AIMMAIPE în termen de maxim 5 zile calendaristice din momentul apariției situațiilor inserate.
a făcut declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;
comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
ART. 23
Rezilierea contractului din motive precizate la art. 22 conduce la excluderea beneficiarului de la posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar de la bugetul de stat/fonduri externe nerambursabile în cadrul oricărui Program administrat de MEAT/AIMMAIPE, pe o perioadă de 3 ani de la data constatării neîndeplinirii condiţiilor care au condus la încetarea contractului şi la restituirea de către beneficiar în întregime a sumelor de care a beneficiat, cu dobânzile datorate de la data plăţii pânã la data recuperării sau a rambursării.
Contractul poate fi reziliat şi micrograntul acordat va fi recuperat şi în cazul în care beneficiarul nu creează și menține activitatea pentru care a primit accept la finanțare, obiectele/ bunurile, fie ele mobile sau imobile, finanţate în cadrul prezentului contract, nu sunt folosite conform scopului destinat, activitatea operatorului economic se suspendă/devine inactivă, precum şi în cazul în care acestea sunt vândute, închiriate (cu excepția activităților de închiriere) sau înstrăinate sub orice formă prevăzută de legislaţia în vigoare, oricând pe perioada de valabilitate a prezentului contract, aşa cum este stabilită la art.3.
Cesiune ART.24
Beneficiarul nu poate ceda sau transfera prezentul contract sau oricare dintre creanţele sau obligaţiile rezultând din acesta în favoarea sau în sarcina unei terţe părţi.
Rezolvarea şi soluţionarea litigiilor ART. 25
Prezentul contract se supune legislaţiei româneşti.
ART. 26
Eventualele litigii ivite în legătură cu prezentul contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă.
În cazul în care acest lucru nu este posibil, litigiul va fi adus spre soluţionare instanţei judecătoreşti competente.
Forţa majoră sau situații de urgență ART. 27
Forţa majoră sau situațiile de urgență exonerează părţile de răspundere în cazul imposibilităţii derulării contractului, executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.
ART. 28
Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil ori insurmontabil, apărut după încheierea contractului, care împiedică părţile să îşi execute obligaţiile asumate.
ART. 29
Cazurile de forţă majoră vor fi certificate de către Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
ART. 30
Partea care invocă forţă majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 5 zile, prin fax/scrisoare recomandată, existenţa şi data de începere a evenimentului sau împrejurările considerate ca forţă majoră, fiind obligată să ia toate măsurile posibile pentru limitarea consecinţelor produse de un asemenea caz.
Dispoziţii finale ART. 31
Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară lui.
ART. 32
Prezentul contract se completează cu prevederile schemei de ajutor de stat aprobată prin Ordinul de aprobare nr. 690 / 1 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 654 / 1 iulie 2021 al schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19. Prezentul contract face parte integrantă şi este Anexă la procedura de implementare a măsurii.
Prezentul contract a fost semnat electronic de ambele părți, având aceeaşi valoare pentru fiecare.
Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului, ................................................................... | Beneficiar, ............................................................................ |
Ordonator principal de credite/ Ordonator terţiar de credite, ................................. (semnătura electronică) | Reprezentant legal/funcţia, ............................................. (semnătura electronică) |
Control financiar preventiv propriu, .................................................. (semnătura electronică) | |
Compartiment economic, juridic resurse umane şi administrativ, ................................................. (semnătura electronică) |
Anexa 3 M1-6 la procedura programului
ADEVERINȚĂ
PFA/CMI implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19
Se adeverește prin prezenta faptul că PFA/CMI a fost / este
implicat în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19.
Se eliberează prezenta adeverință pentru a servi la înscrierea PFA/CMI. în
cadrul măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Prezenta adeverință a fost emisă de către unitatea sanitară unde a fost prestat serviciul / Direcția de Sănătate Publică Județeană/CMI .....................................și este semnată de către Managerul Unității sanitare/Reprezentant DSP/Reprezentant CMI.
MANAGER / Reprezentant DSP / Reprezentant CMI
Data
................................... Semnătura..................
Anexa 4 M1-6 la procedura programului Lista Agențiilor pentru IMM, Atragere de investiții și Promovare a Exportului
(AIMMAIPE)
Nr. crt. | AIMMAIPE (Judeţe arondate) | ADRESA | TELEFON/ FAX/E-MAIL |
1. | BRAŞOV Braşov Covasna Sibiu | Str. Turnului, nr.5, Cladirea AJOFM, et. 1, Braşov, C.P. 500152 | Callcenter: 0219059 0268-548.018 tel. 0268-548.017 fax www.economie.gov.ro agentia.brasov@imm.gov.ro |
2. | CLUJ-NAPOCA Bihor Bistriţa Năsăud Cluj Maramureş Satu Mare Sălaj | Str. Horea, nr. 3, et. 3, Cluj- Napoca, C.P. 400174 | Callcenter: 0219059 0264-487.224 tel. 0264-487.244 fax www.economie.gov.ro agentia.cluj@imm.gov.ro |
3. | CONSTANŢA Brăila Buzău Constanţa Galaţi Tulcea Vrancea | Bd. Tomis, nr. 79-81, et. 3, Constanţa, C.P. 900669 | Callcenter: 0219059 0241-661.253 tel. 0241-661.254 fax www.economie.gov.ro agentia.constanta@imm.gov.ro |
4. | CRAIOVA Dolj Gorj Mehedinţi Olt Vâlcea | Str. Ştefan cel Mare nr. 12, et. 3, Craiova, C.P. 200130 | Callcenter: 0219059 0251-510.785 tel./fax www.economie.gov.ro agentia.craiova@imm.gov.ro |
5. | IAŞI Bacău Botoşani Iaşi Neamţ Suceava Vaslui | Str. Doamna Elena, nr. 61A, et. 2, Iaşi, C.P.700398 | Callcenter: 0219059 0232-261.101 tel./fax 0232-240.213 tel. www.economie.gov.ro agentia.iasi@imm.gov.ro |
6. | PLOIEŞTI Argeş Călăraşi Dâmboviţa Giurgiu Ialomiţa Prahova Teleorman | Bd. Republicii, nr. 12, Bl. 33, B1 – B2, Ploieşti, C.P. 100066 | Callcenter: 0219059 0244-522.085 tel. 0244-544.054 fax www.economie.gov.ro agentia.ploiesti@imm.gov.ro |
7. | TÂRGU MUREŞ Alba Harghita Mureş | Str. Gheorghe Doja, nr. 25, Târgu Mureş, C.P. 540342 | Callcenter: 0219059 0265-311.660 tel. 0265-260.818 fax www.economie.gov.ro agentia.targumures@imm.gov.ro |
8. | TIMIŞOARA Arad Caraş-Severin Hunedoara Timiş | Bd. Eroilor de la Tisa, nr. 22, Timişoara, C.P. 300575 | Callcenter: 0219059 0256-292.739 tel. 0256-292.767 fax www.economie.gov.ro agentia.timisoara@imm.gov.ro |
9. | BUCURESTI Bucuresti Ilfov | Str. Poterasi, nr. 11, sector 4, Bucuresti, C.P. 040263 | Callcenter: 0219059 0374-490.686 tel. 0374-092.945 fax. www.economie.gov.ro agentia.bucuresti@imm.gov.ro |
Anexa nr. 5 M1-6 la procedura programului
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii
Datele de identificare ale întreprinderii
Denumirea întreprinderii Adresa sediului social
Cod unic de înregistrare
Numele şi funcţia
(Preşedintele Consiliului de Administraţie, Director general sau echivalent)
Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
Întreprindere autonomă În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără anexa nr. 6 – la procedură.
Întreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 6 – la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se
vor ataşa la declaraţie.
Întreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 6 – la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se
vor ataşa la declaraţie.
Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1 (dacă tipul societății este parteneră sau legată)
Exerciţiul financiar de referinţă2 | ||
Numărul mediu anual de salariaţi | Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) | Active totale (mii lei/mii €) |
Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro- întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).
Nu
Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior)
Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea. Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic3 Numele...........................................................
Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................
Data semnării:……………………........……
1 Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
2 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi, respectiv pentru anul 2020, dacă societatea este parteneră sau legată.
3Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană(reprezentant legal sau împuternicit)
Anexa nr. 6 M 1-6 la procedura programului CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
secţiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate
Perioada de referinţă - anul 2020 | |||
Numărul mediu anual de salariaţi | Cifra de afaceri anuală netă ( mii lei/ mii €) | Total active (mii lei/ mii €) | |
1. Datele1 întreprinderii solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2 ) | |||
2. Datele cumulate1 în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secţiunea A) | |||
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1 (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B) | |||
TOTAL |
Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din Anexa nr. 5 – la procedură.
1 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.
2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.
Secţiunea A
ÎNTREPRINDERI PARTENERE
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de identificare şi date financiare preliminare Tabelul A.1
Întreprinderea parteneră – Date de identificare | Numărul mediu anual de salariaţi | Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) | Active totale ( mii lei/mii €) | |||
Numele sau denumirea întreprinderii | Adresa sediului social | Cod unic de înregistrare | Numele şi prenumele Preşedintelui Consiliului de administraţie, Director General sau echivalent | |||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. | ||||||
6. | ||||||
7. | ||||||
8. | ||||||
Total |
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
FIŞA DE PARTENERIAT
Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii Adresa sediului social Codul unic de înregistrare Numele, prenumele şi funcţia
Preşedintelui Consiliului de administraţie, Directorului general sau echivalent
Date referitoare la întreprinderea legată
Perioada de referinţă - anul 2020
Numărul mediu anual de salariaţi1
Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)
Active totale2 (mii lei/ mii €)
Total
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii legate” pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.
Calculul proporţional
Indicaţi exact proporţia deţinută3 de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)
Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.
Tabelul de parteneriat – A.2
Procent | Numărul mediu anual de salariaţi | Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) | Active totale3 (mii lei/ mii €) |
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1. |
Aceste date se vor introduce în Tabelul A.1.
1În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
2Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli in avans
3Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră
Secţiunea B
ÎNTREPRINDERI LEGATE
Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare4.
Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.
Tabelul B1
Numărul mediu anual de salariaţi5 | Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/ mii €) | Active totale (mii lei/ mii €) | |
Total |
Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate”.
Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare | |||
Întreprinderea legată (denumire/date de identificare) | Adresa sediului social | Cod unic de înregistrare | Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director general sau echivalent |
A. | |||
B. | |||
C. | |||
D. | |||
E. |
4 Definiţia întreprinderii legate din Ordonanţa de Guvern nr.27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
5 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
NOTĂ:
Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.
Întreprinderea numărul: | Numărul mediu anual de salariaţi | Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/ mii €) | Active totale (mii lei/ mii €) |
1. *) | |||
2. *) | |||
3. *) | |||
4. *) | |||
5. *) | |||
Total |
Tabelul B2
*) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere. NOTĂ
Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (privind întreprinderile legate)
Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic6
Numele...........................................................
Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................
Data semnării:……………………........……
6Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană(reprezentant legal sau împuternicit)
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi nr. din tabelul B2, secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)
Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii Adresa sediului social Codul unic de înregistrare
Numele, prenumele şi funcţia
Preşedintelui consiliului de administraţie, Directorului general sau echivalent
Date referitoare la întreprindere
Perioada de referinţă -2020
Numărul mediu anual de salariaţi7
Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/ mii €)
Active totale (mii lei/ mii €)
Total
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.
Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic8 Numele...........................................................
Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................
Data semnării:……………………........……
7 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate
8Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit)
ANEXA nr. 7 M 1-6 la procedura programului Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata ……….............……….........., identificat/identificată cu actul de identitate seria
............, nr. ...……........, eliberat de ....…….......…….. la data de .................., cu domiciliul în localitatea
.................……………., str. .....………………………………........ nr. ........... bl. ........, sc. ........., ap. ,
sectorul/judeţul ............………………., în calitate de reprezentant legal al ,
declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea prin prezenta măsură NU fac obiectul altui ajutor de stat.
Declar pe propria răspundere că
NU am beneficiat de ajutor de stat în Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană
Am beneficiat în Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană de următoarele ajutoare de stat :
Nr. Crt. | Anul acordării ajutorului de stat | Forma ajutorului de stat | Furnizorul ajutorului de stat | Actul normativ în baza căruia a beneficiat de finanţare | Cuantumul ajutorului acordat |
TOTAL |
Semnătura electronică a solicitantului
Anexa 8 M1-6 la procedura programului
RAPORTUL DE PROGRES al solicitantului .......................................
Perioada de raportare:.................................
[ATENŢIE: Raportul de Progres va avea ca referinţă perioada de la începutul implementării proiectului, până la finalul perioadei de raportare curente, astfel încât să se poată identifica progresul proiectului.]
Prezentare generală
Contract de finanţare
Locaţii de implementare ale proiectului
Regiunea de dezvoltare
Data de începere a perioadei de implementare
Data de finalizare a perioadei de implementare
37
Detalii despre beneficiar
Beneficiar
CUI/Cod fiscal
Adresa / sediu (strada, număr, cod poştal, localitate, municipiu, judeţ)
Telefon
Email
Reprezentant legal
Suma toatală acordată în cadrul măsurii 1
38
Stadiul cheltuielilor efectuate în cadrul măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19
Denumire achiziţie | Nr. contract furnizare (Lei) | Nr. factură | Data factură | Valoare totală Fără TVA | Valoare totală cu TVA | Nr. Ordinului de plată |
TOTAL |
Suma rămasă neutilizată în valoare de lei, va fi returnată furnizorului de ajutor de stat în termen de maxim 10 zile de la data
prezentului raport.
Anexa 9 M 1-6 la procedura programului
ÎMPUTERNICIRE
Subsemnatul ................................... , legitimat prin BI/CI seria............. nr. ...., având
funcția de ................................ , reprezentant legal al ........................................, CUI
......................., cu sediul în ............................, împuternicesc pe Dl/Dna. ,
să reprezinte entitatea pe care o reprezint legal, în toate acțiunile necesare implementării măsurilor instituite prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Împuternicitul va întreprinde toate acțiunile și va semna toate documentele necesare entității juridice ........................................... în implementarea măsurilor de sprijin, în numele și pentru Reprezentantul legal.
REPREZENTANT LEGAL AL........................................
Nume Prenume ................................
Data
................................... Semnătura..................