HOTĂRÂRE nr. 12 din 29 septembrie 2021privind modificarea și completarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, și pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2021 privind susținerea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2021
EMITENT
  • CAMERA CONSULTANȚILOR FISCALI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021



    În baza prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) lit. e) din Regulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2017, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, întrunit în ședința din 29 septembrie 2021, h o t ă r ă ș t e:  +  Articolul IRegulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 843 din 15 septembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 5 alineatul (2), literele d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;2. La articolul 5 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins:i^1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali;3. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma «conform cu originalul», numele și prenumele, semnătura și data.4. La articolul 6 alineatul (2), literele d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;5. La articolul 6 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins:i^1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali;6. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma «conform cu originalul», numele și prenumele, semnătura și data.7. La articolul 11, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Articolul 11(1) În cazul examenului organizat sub formă de probă scrisă sau în sistem online, Comisia de examinare va elabora subiectele pentru examen conform tematicii și bibliografiei, astfel:a) legislația fiscală și vamală, legislația procedural-fiscală, 80%;b) dreptul comercial și dreptul financiar-fiscal, 10%;c) gestiunea financiară și contabilitatea întreprinderii, 10%.8. La articolul 36, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Nivelul indemnizațiilor se aprobă prin ordin de către președintele Camerei Consultanților Fiscali, cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli anual al Camerei Consultanților Fiscali.9. Anexele nr. 1 și 2 la regulament se modifică și se înlocuiesc cu anexele prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul IIAnexele nr. 2 și 3 la Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2021 privind susținerea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 15 septembrie 2021, se modifică și se înlocuiesc cu anexele prevăzute în anexele nr. 3 și 4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul IIIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Președintele Camerei Consultanților Fiscali,
    Dan Manolescu
    București, 29 septembrie 2021.Nr. 12.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la regulament)Nr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, sesiunea ..............
    Subsemnatul(a), ................................................, născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ................................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ...................................... la data de ............................., CNP ...................................., cetățenia ......................., domiciliat(ă) în ..........................................., str. ....................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul .................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea ..................... .Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 5 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență (profil economic), sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de ..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen nr. ........ din ............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitățile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data ................
    Semnătura ......................
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la regulament)Nr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, sesiunea ............
    Subsemnatul(a), .................................................., născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ....................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ................................................. la data de ....................................., CNP .........................................., cetățenia .........................., domiciliat(ă) în ............................., str. ...................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul .................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea .................... .Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 6 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență, sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de ..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, nr. ........... din .............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitate conform art. 6 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data .......................
    Semnătura .......................
     +  Anexa nr. 3(Anexa nr. 2 la Hotărârea nr. 11/2021)Nr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, sesiunea noiembrie 2021
    Subsemnatul(a), .................................................., născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ....................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ........................................ la data de ..........................., CNP .................................., cetățenia ...................., domiciliat(ă) în ............................., str. ............................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ....., județul/sectorul .................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea noiembrie 2021.Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 5 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență (profil economic), sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de ..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, nr. ........ din ............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitățile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data ................
    Semnătura .............
     +  Anexa nr. 4(Anexa nr. 3 la Hotărârea nr. 11/2021)Nr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2021
    Subsemnatul(a), ................................................., născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ..............................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ......................................... la data de ......................................, CNP .................................., cetățenia ..............................., domiciliat(ă) în ............................., str. ........................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul ......................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea noiembrie 2021.Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 6 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență, sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen nr. ...........din .............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitate conform art. 6 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data ................
    Semnătura .............
    ----