REGULAMENT din 27 august 2020pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
EMITENT
  • CAMERA CONSULTANȚILOR FISCALI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2020



    Notă
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 11 din 27 august 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 843 din 15 septembrie 2020.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1Examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se organizează de către Camera Consultanților Fiscali și se desfășoară în baza prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 2(1) Examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se poate desfășura în următoarele modalități: a) probă scrisă;b) în sistem online; c) interviu.(2) Prin ordin al președintelui Camerei Consultanților Fiscali se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, denumit în continuare Colectiv. (3) Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali stabilește componența comisiei de examinare, a comisiei de evaluare, a comisiei de soluționare a contestațiilor, atribuțiile și președinții acestora, denumite în continuare comisii de examen. (4) La solicitarea Camerei Consultanților Fiscali, ministrul finanțelor publice poate desemna prin ordin specialiști din cadrul Ministerului Finanțelor Publice care să facă parte din comisiile de examen.  +  Articolul 3(1) Componența comisiilor de examen se va stabili la fiecare examen organizat central sau teritorial. Aceste comisii vor fi formate atât din consultanți fiscali membri ai Camerei Consultanților Fiscali, cât și din specialiști în domeniul disciplinelor de examen.(2) Componența comisiilor de examen, precum și numărul membrilor acestora nu se modifică pe durata desfășurării procedurii de examinare.(3) În condiții excepționale și temeinic justificate, la propunerea președintelui unei comisii de examen, președintele Camerei Consultanților Fiscali poate aproba prin ordin înlocuirea unuia dintre membrii acesteia.(4) Responsabilii de săli și membrii personalului de supraveghere și evaluare pentru examen pot fi contractați și din mediul universitar.  +  Articolul 4Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali stabilește prin hotărâre, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susținere, modalitatea și locul desfășurării examenului, tematica și bibliografia, precum și locul de depunere a dosarelor de înscriere și perioada în care se depun.  +  Capitolul II Organizarea și desfășurarea examenului  +  Secţiunea 1 Prevederi generale  +  Articolul 5(1) Pentru atribuirea calității de consultant fiscal, candidații, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic; b) să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități: (i) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale;(ii) administrare fiscală;(iii) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;(iv) activitate financiar-contabilă;(v) activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice;(vi) activitate de consultant fiscal asistent;c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la lit. b); d) să aibă capacitate deplină de exercițiu; e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei; f) să promoveze examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal. (2) Dosarul de înscriere a candidaților se poate depune la sediul Camerei Consultanților Fiscali, str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București, sau se poate transmite prin servicii poștale, cu confirmare de primire, și va conține documentele care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), astfel:a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 1, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali;b) declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali, prevăzută în anexa nr. 5, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali;c) curriculum vitae;d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui; (la 11-10-2021, Litera d) din Alineatul (2) , Articolul 5 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale; (la 11-10-2021, Litera e) din Alineatul (2) , Articolul 5 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) f) actul de identitate, în copie;g) certificatul de cazier judiciar;h) certificatul de cazier fiscal;i) adeverință medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că sunt clinic sănătoși;i^1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali; (la 11-10-2021, Alineatul (2) din Articolul 5 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) j) două fotografii 2/3 cm.(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma «conform cu originalul», numele și prenumele, semnătura și data. (la 11-10-2021, Articolul 5 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 )  +  Articolul 6(1) Pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, candidații, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege; b) să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani; c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b); d) să aibă capacitate deplină de exercițiu; e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei; f) să promoveze examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent. (2) Dosarul de înscriere a candidaților se poate depune la sediul Camerei Consultanților Fiscali, str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București, sau se poate transmite prin servicii poștale, cu confirmare de primire, și va conține documentele care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), astfel:a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali; b) declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali, prevăzută în anexa nr. 5, care poate fi descărcată de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali;c) curriculum vitae;d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui; (la 11-10-2021, Litera d) din Alineatul (2) , Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale; (la 11-10-2021, Litera e) din Alineatul (2) , Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) f) actul de identitate, în copie;g) certificatul de cazier judiciar;h) certificatul de cazier fiscal;i) adeverință medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că sunt clinic sănătoși;i^1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali; (la 11-10-2021, Alineatul (2) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) j) două fotografii 2/3 cm.(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma «conform cu originalul», numele și prenumele, semnătura și data. (la 11-10-2021, Articolul 6 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 )  +  Articolul 7Colectivul verifică dosarele depuse și respinge dosarele candidaților care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 5 sau 6.  +  Articolul 8(1) În dosarul de înscriere candidatul va depune un document care atestă plata taxei de înscriere la examen.(2) Nivelul taxei se stabilește anual prin hotărâre a Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali.  +  Articolul 9(1) Colectivul asigură, după primirea și verificarea dosarului, transmiterea prin e-mail, pentru fiecare candidat, a datelor preluate în baza de date a Camerei Consultanților Fiscali, precum și a rezultatului verificării dosarului. (2) Colectivul asigură publicarea pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali pentru candidații înscriși la examen situația dosarelor: aprobate, respinse sau retrase.  +  Articolul 10Candidații au obligația de a verifica exactitatea datelor primite pe e-mail și de a sesiza imediat Colectivul pe email, la adresa de e-mail: examen@ccfiscali.ro, cu privire la eventualele neconcordanțe între înregistrările din liste și datele din documentele depuse la înscriere.  +  Articolul 11(1) În cazul examenului organizat sub formă de probă scrisă sau în sistem online, Comisia de examinare va elabora subiectele pentru examen conform tematicii și bibliografiei, astfel:a) legislația fiscală și vamală, legislația procedural-fiscală, 80%;b) dreptul comercial și dreptul financiar-fiscal, 10%;c) gestiunea financiară și contabilitatea întreprinderii, 10%. (la 11-10-2021, Alineatul (1) din Articolul 11 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 ) (2) Comisia de examinare stabilește punctajul fiecărui subiect.(3) Pentru promovarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidații trebuie să acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.(4) În arhivă se vor păstra toate subiectele, atât cele propuse, cât și cele extrase.  +  Articolul 12Camera Consultanților Fiscali va publica tematica și bibliografia pentru examen cu cel puțin 30 de zile înainte de data susținerii acestuia.  +  Articolul 13Rezultatele obținute la examen se pot contesta o singură dată, în termen de 48 de ore (două zile lucrătoare) de la data afișării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii, conform Procedurii pentru contestarea rezultatelor obținute la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent și de soluționare a contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 6. (la 25-03-2021, Articolul 13 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 25 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 25 martie 2021 )  +  Articolul 13^1Decizia de soluționare a contestațiilor este supusă reexaminării de către Comisia de apel a Camerei Consultanților Fiscali, denumită în continuare Comisia de apel. Condițiile și procedura de reexaminare a deciziei emise în soluționarea contestației sunt prevăzute în anexa nr. 7. (la 25-03-2021, Sectiunea 1 din Capitolul II a fost completată de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 25 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 25 martie 2021 )  +  Secţiunea a 2-a Examenul - probă scrisă  +  Articolul 14(1) Proba scrisă va fi sub formă de testgrilă/ lucrare scrisă. (2) Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de maximum 3 ore.  +  Articolul 15Pentru candidații înscriși la examen ale căror dosare au fost aprobate se editează legitimații de examen după modelul prevăzut în anexele nr. 3 și 4, legitimații care se aplică pe mesele din sălile de examen.  +  Articolul 16Intrarea în sălile de examen se face în baza actului de identitate sau a unui alt act prin care se poate dovedi identitatea.  +  Articolul 17Colectivul afișează la locul de desfășurare a examenului și pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali, cu cel puțin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele cu repartizarea pe săli a candidaților. Orice modificare a listelor se face cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea examenului.  +  Articolul 18(1) Președintele comisiei de examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numește responsabilii de sală și repartizează membrii personalului de supraveghere și evaluare pe săli, proporțional cu numărul candidaților din sălile respective.(2) Examenul se desfășoară în săli în care se poate asigura așezarea candidaților la distanță corespunzătoare, păstrându-se un loc liber între candidați.(3) Responsabilii de sală și personalul de supraveghere sunt răspunzători de modul în care se derulează examenul, începând cu accesul candidaților în săli, derularea propriu-zisă a examenului și predarea lucrărilor.  +  Articolul 19La examenul scris, accesul candidaților în sală este permis cu maximum o oră înainte de începerea examenului, conform listelor afișate, sub supravegherea responsabilului de sală.  +  Articolul 20(1) Responsabilii de săli primesc de la comisia de examinare lista candidaților repartizați în sala respectivă, instrucțiunile de derulare a examenului și subiectele.(2) După expirarea termenului legal de susținere a examenului, responsabilii de săli primesc de la comisia de examinare grilele de evaluare a probelor de examen.  +  Articolul 21(1) Responsabilul de sală notează în listă candidații prezenți și absenți.(2) Actul de identitate și legitimația de examen vor rămâne pe masa candidatului pe toată durata examenului, pentru a putea fi efectuate verificări suplimentare.  +  Articolul 22Candidații care nu sunt în sală în momentul comunicării subiectelor pierd dreptul de a susține examenul.  +  Articolul 23(1) Pe parcursul desfășurării examenului, candidații nu au voie să părăsească sala și să revină.(2) În situații motivate medical, un membru delegat al personalului de supraveghere va însoți candidatul de la ieșirea și până la revenirea în sală.  +  Articolul 24După terminarea examenului, Colectivul afișează la avizierele de la locul de desfășurare a examenului și pe siteul Camerei Consultanților Fiscali răspunsurile corecte și punctajul aferent fiecărui răspuns.  +  Articolul 25(1) După expirarea termenului legal de susținere a probei, fiecare lucrare se evaluează în prezența candidatului și a unui martor din rândul candidaților, care semnează procesul-verbal de luare la cunoștință a punctajului obținut. În situația în care candidatul refuză să semneze sau nu este prezent în sală, la evaluarea formularului probei sale de concurs este chemat un al doilea martor, care va semna în locul acestuia.(2) După încheierea evaluării, responsabilul de sală preia lucrările și, împreună cu lista candidaților repartizați în sala respectivă, le predă pe baza unui proces-verbal președintelui comisiei de examinare.  +  Articolul 26Rezultatele obținute la examen se aduc la cunoștința candidaților prin publicare pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali.  +  Articolul 27(1) După încheierea probelor de examen, subiectele și lucrările candidaților se predau coordonatorului Colectivului, pe bază de proces-verbal.(2) Lucrările candidaților admiși în urma susținerii examenului vor fi arhivate la dosarele personale ale candidaților.  +  Secţiunea a 3-a Examenul în sistem online  +  Articolul 28Examenul în sistem online se organizează de către Colectivul desemnat potrivit art. 2 alin. (2). Acesta elaborează procedura de desfășurare a examenului, care se aprobă prin ordin al președintelui Camerei Consultanților Fiscali.  +  Articolul 29(1) Camera Consultanților Fiscali asigură publicarea pe site-ul propriu a procedurii de desfășurare a examenului cu cel puțin 15 zile înainte de data susținerii acestuia. Procedura conține toate informațiile necesare desfășurării în condiții optime a examenului, precum și modalitatea tehnică de autentificare și identificare pe platforma de examen, ora exactă a accesării de către candidați a platformei, ora de afișare a testelor-grilă, regulile de lucru pe platforma de examen pe care trebuie să le respecte candidații, precum și consecințele nerespectării acestora.(2) Concomitent cu conectarea la platforma de examen online, candidații au obligația de a se conecta pe o platformă de videoconferință de uz general, cu partea audio și video permanent pornite pe toată durata examenului. Candidatul va fi supravegheat și înregistrat video și audio pe tot parcursul desfășurării examenului, iar înregistrarea va fi arhivată timp de un an.(3) Candidații sunt responsabili de asigurarea condițiilor tehnice necesare pentru susținerea examenului în sistem online, prevăzute în procedura de examen.  +  Articolul 30După încheierea perioadei de înscriere la examen, Camera Consultanților Fiscali verifică validitatea informațiilor cu privire la datele de contact ale candidaților, inclusiv adresa de email. În acest sens, Camera Consultanților Fiscali va solicita candidaților să transmită prin e-mail, la adresa de e-mail examen@ccfiscali.ro, resursele informatice de care dispun, necesare examenului online.  +  Articolul 31Durata totală a examinării online este fermă. Aceasta se stabilește de către comisia de examen și se aduce la cunoștința candidaților cu cel puțin 3 zile înainte de data examenului.  +  Articolul 32Candidații au obligația de a se autentifica pe platformă la data și la ora stabilite pentru susținerea examenului online.  +  Articolul 33Rezultatele obținute la examen se aduc la cunoștința candidaților individual, prin contul folosit din platforma de examen online și prin publicare pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali.  +  Secţiunea a 4-a Examenul interviu  +  Articolul 34(1) Persoanele care dețin titlul științific de doctor în domeniul economic/finanțe/contabilitate, membrii comisiilor de buget ale Parlamentului României, precum și personalul de specialitate al acestor comisii care verifică și analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului pot solicita dobândirea calității de consultant fiscal cu respectarea condițiilor prevăzute la art. 5, iar examenul se va susține sub formă de interviu în fața comisiei de evaluare a Camerei Consultanților Fiscali.(2) Persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 6 și care au absolvit cu media generală de minimum 8 un program de master acreditat, organizat de instituții de învățământ superior cu profil economic în parteneriat cu Camera Consultanților Fiscali, pot susține examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent sub formă de interviu. Dovada absolvirii programului de master se face cu diploma de master și suplimentul la diplomă.(3) Persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 6 și care au promovat un program de studii postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă organizat de instituții de învățământ superior, în baza acordurilor încheiate de Camera Consultanților Fiscali, pot susține examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent sub formă de interviu. (la 15-07-2021, Articolul 34 din Sectiunea a 4-a , Capitolul II a fost completat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 10 din 29 iunie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 15 iulie 2021 )  +  Capitolul III Sancțiuni  +  Articolul 35(1) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancționarea persoanelor vinovate.(2) Sancționarea candidaților se face în funcție de gravitatea faptelor și constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în următoarele situații:a) încercarea dovedită de a se inspira din cărți, caiete, notițe, surse electronice sau alte materiale;b) transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.(3) Substituirea de persoană la examen reprezintă fraudă, este interzisă și se sancționează cu anularea examenului și interzicerea dreptului de a mai participa la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent pe o perioadă de 5 ani. (4) În cazul nerespectării prevederilor prezentului regulament de către responsabilii de săli sau personalul de supraveghere, la sesizare, președintele comisiei de examinare procedează la eliminarea și înlocuirea acestora din sală și face propuneri de sancționare.  +  Capitolul IV Dispoziții tranzitorii și finale  +  Articolul 36(1) Remunerarea membrilor comisiilor de examen, a responsabililor de săli, a personalului de supraveghere, precum și cheltuielile de transport, cazare și diurnă ale acestora, după caz, se suportă de Camera Consultanților Fiscali.(2) Nivelul indemnizațiilor se aprobă prin ordin de către președintele Camerei Consultanților Fiscali, cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli anual al Camerei Consultanților Fiscali. (la 11-10-2021, Alineatul (2) din Articolul 36 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 )  +  Articolul 37Dosarele de înscriere ale candidaților care nu au promovat examenul se eliberează la solicitarea acestora în termen de 90 de zile de la data la care rezultatele examenului rămân definitive, iar în caz contrar, acestea se vor distruge.  +  Articolul 38(1) Pentru candidații care s-au înscris la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, dar care nu îndeplinesc condițiile de participare conform art. 5 sau 6 și solicită restituirea taxei de înscriere, se va returna întreaga sumă achitată.(2) Pentru candidații care s-au înscris la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent și care au îndeplinit condițiile de participare, dar care nu au participat la examen, Camera Consultanților Fiscali restituie 50% din suma achitată, la cererea acestora. (3) Dreptul candidaților de a solicita restituirea taxei de înscriere la examen se prescrie în termen de 30 de zile de la data examenului.  +  Articolul 39Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament. (la 25-03-2021, Articolul 39 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 25 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 25 martie 2021 )  +  Anexa nr. 1la regulamentNr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, sesiunea ..............
    Subsemnatul(a), ................................................, născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ................................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ...................................... la data de ............................., CNP ...................................., cetățenia ......................., domiciliat(ă) în ..........................................., str. ....................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul .................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea ..................... .Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 5 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență (profil economic), sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de ..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen nr. ........ din ............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitățile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data ................
    Semnătura ......................
    (la 11-10-2021, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 )
     +  Anexa nr. 2la regulamentNr. înregistrare/.............
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, sesiunea ............
    Subsemnatul(a), .................................................., născut(ă) la data de ......................... în localitatea ............................., județul ....................................., legitimat(ă) cu C.I./pașaport seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ................................................. la data de ....................................., CNP .........................................., cetățenia .........................., domiciliat(ă) în ............................., str. ...................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul .................., adresa de e-mail .................., telefon ...................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea .................... .Anexez la prezenta cerere următoarele documente, conform art. 6 alin. (2) și art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare:– C.I./pașaport, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– diploma de licență, sesiunea ........., seria ........ nr. ........, emisă de .................... la data de ..............., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;– carnetul de muncă/adeverință eliberată de angajator*), seria .............. nr. .............., emis(ă) de ...................... la data de ...................., în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul;*) Alte documente care atestă experiența profesională.– certificatul de căsătorie, seria ............. nr. ............, emis de .................... la data de ................, în copie certificată de titular pentru conformitate cu originalul, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar, seria ............ nr. ........, emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– certificatul de cazier fiscal, seria ............ nr. ........., emis de .................... la data de ................, în perioada de valabilitate;– adeverința medicală, seria ........... nr. .............., emisă de ................... la data de ...................;– declarația pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu;– curriculum vitae;– declarația de informare și de acceptare a operațiunilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Camera Consultanților Fiscali;– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, nr. ........... din .............;– două fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitate conform art. 6 alin. (1) lit. b) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
    UnitateaActivitatea desfășuratăPerioadaNr. luniFuncțiaObservații
    de lapână la
    Total perioadă

    Data .......................
    Semnătura .......................
    (la 11-10-2021, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 12 din 29 septembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 969 din 11 octombrie 2021 )
     +  Anexa nr. 3la regulamentCAMERA CONSULTANȚILOR FISCALIColectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscalLoc foto
    LEGITIMAȚIE DE EXAMEN
    nr. ........../.............
    Numele și prenumele candidatului ............................., CNP ..............................., C.I. seria .......... nr. ............., emisă de ..................................... la data de .......................................Prezenta legitimație s-a eliberat ca urmare a depunerii Dosarului de înscriere nr. .......................... din data de ........... la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal, sesiunea ........................ .Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimații și a actului de identitate.Taxa de înscriere la examen, în sumă de ................................., a fost achitată cu .......... nr. ................ din ..................... .Valabilă pe perioada examenului, sesiunea ...................Semnătura și ștampila.................................
     +  Anexa nr. 4la regulamentCAMERA CONSULTANȚILOR FISCALIColectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal asistentLoc foto
    LEGITIMAȚIE DE EXAMEN
    nr. ........../.............
    Numele și prenumele candidatului ............................., CNP .........................., C.I. seria .......... nr. ............., emisă de ..................................... la data de .......................................Prezenta legitimație s-a eliberat ca urmare a depunerii Dosarului de înscriere nr. .......................... din data de ........... la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal asistent, sesiunea ........................ .Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimații și a actului de identitate.Taxa de înscriere la examen, în sumă de ..................., a fost achitată cu .......... nr. ................ din ..................... .Valabilă pe perioada examenului, sesiunea ...................Semnătura și ștampila.................................
     +  Anexa nr. 5la regulament
    INFORMARE
    cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal destinată candidaților la examen/membrilor Camerei Consultanților Fiscali
    Camera Consultanților Fiscali, organizație profesională, cu sediul în str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București, cod poștal: 011472, CIF 18677087, telefon 021.311.09.66, e-mail office@ccfiscali.ro, reprezentată prin președinte Dan Manolescu, denumită în continuare CCF, în calitate de operator, în vederea îndeplinirii obligațiilor legale și unui interes legitim, prelucrează și colectează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale în materie de prelucrare a datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.În data 25 mai 2018 a devenit aplicabil Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.Scopul principal al acestuia este creșterea nivelului de protecție a datelor personale și crearea unui climat de încredere care să permită fiecărei persoane controlul asupra propriilor date. Astfel, considerăm că este oportun să vă informăm despre modul în care CCF respectă prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.Rolul prezentei informări este de a explica modul în care datele dumneavoastră personale sunt utilizate și scopul pentru care sunt prelucrate.Astfel, potrivit art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, organizația noastră prelucrează următoarea categorie de date: – numele și prenumele;– date privind studiile/calificările profesionale;– numărul carnetului profesional;– localitatea de domiciliu;– alte date de identificare ale persoanei,iar prin documentele de înscriere în Registrul consultanților fiscali și corespondență ulterioară, CCF prelucrează următoarele date cu caracter personal, dar fără a se limita la acestea: nume, prenume, semnătură, CNP, CI/serie, număr, telefon, adresă, e-mail, cont bancar, imagine foto/video.Scopul pentru care datele dumneavoastră sunt prelucrate are ca temei organizarea examenului, seminarelor, conferințelor, comunicarea diverselor informații către candidați sau membri, atât în format electronic, cât și letric, precum și desfășurarea activității CCF.De asemenea, pentru a facilita desfășurarea activităților ce rezultă din calitatea de membru al CCF, precum și pentru buna desfășurare a activității CCF, aceasta din urmă poate transmite datele cu caracter personal, în măsura în care persoana vizată și-a dat consimțământul sau transmiterea este permisă pentru realizarea unui interes predominant, de principiu, în următoarele situații:– soluționarea potențialelor litigii, deferite instanțelor de drept comun;– recuperarea creanțelor;– asigurarea măsurilor de securitate necesare (supraveghere video);– instituțiilor statului, respectiv Ministerul Finanțelor Publice - Agenția Națională de Administrare Fiscală, Ministerul Justiției, și la cerere către alte autorități publice și organe judiciare.CCF se obligă să stocheze datele personale ale candidaților, respectiv ale membrilor, în siguranță maximă, pe suport fizic și/sau electronic, să nu le folosească la alt scop decât cel declarat, să nu le vândă sau înstrăineze.Menționăm că, pentru a determina o perioadă pentru care vor fi prelucrate datele dumneavoastră, luăm în calcul termenele legale de arhivare sau procedurale, după caz. Conform Regulamentului (UE) 679/2016, vă informăm despre drepturile dumneavoastră legate de datele personale, adică dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere, dreptul de a restricționa procesarea, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la obiecții, drepturi legate de luarea de decizii automatizate și de profilare. Totuși, în cazul exercitării dreptului de ștergere sau limitare a unor informații, poate fi afectată colaborarea între dumneavoastră și CCF. Detalii despre aceste drepturi sunt afișate la sediul CCF și pe site-ul acesteia. Vă informăm că orice întrebare despre prelucrarea datelor personale sau orice nemulțumire o puteți trimite la gdpr_dpo@ccfiscali.ro. Pentru reclamații, puteți apela și la anspdcp@dataprotection.ro.Am luat cunoștință ………..Data ………………….
    Candidat la examen/Membru:
    ...........................................................
    (numele și prenumele în clar, semnătura)

    DECLARAȚIE PRIVIND CONSIMȚĂMÂNTUL PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
    Subsemnatul(a), ......................................., domiciliat(ă) în ................................, str. ................................................................ nr. .............., ap. ....., et. ........, județul/sectorul ....................., în calitate de candidat la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, declar căAm fost informat(ă) de către Camera Consultanților Fiscali, organizație profesională, cu sediul în str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București, cod poștal 011472, CIF 18677087, telefon 021.311.09.66, e-mail office@ccfiscali.ro, reprezentată prin președinte Dan Manolescu, în calitate de operator, că datele mele cu caracter personal sunt prelucrate în baza consimțământului, a unei obligații legale sau a unui interes legitim și vor fi tratate confidențial în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și:– Sunt de acord și îmi ofer consimțământul în mod expres, liber, neechivoc și în deplină cunoștință de cauză pentru utilizarea datelor mele cu caracter personal în scopul organizării și desfășurării examenului pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. – Nu sunt de acord să îmi ofer consimțământul pentru utilizarea datelor mele cu caracter personal în scopul organizării și desfășurării examenului pentru atribuirea calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.Am înțeles că datele personale ar putea fi dezvăluite unor terți numai în baza unui temei legal. Exercitarea drepturilor de acces, de intervenție și de opoziție în condițiile prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 se poate realiza printr-o cerere scrisă, semnată și datată, trimisă la sediul Camerei Consultanților Fiscali din str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București, sau pe adresa de e-mail gdpr_dpo@ccfiscali.ro.De asemenea, am înțeles că nu sunt obligat(ă) să furnizez datele, cu excepția cazurilor prevăzute de lege, însă refuzul determină/poate determina imposibilitatea derulării activităților în scopul mai sus menționat.Data ……………......Semnătura ………….
     +  Anexa nr. 6la regulament
    PROCEDURĂ
    pentru contestarea rezultatelor obținute la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent și de soluționare a contestațiilor
     +  Capitolul I Formularea și depunerea contestațiilor1. Rezultatele obținute la examen se pot contesta o singură dată, în termen de 48 de ore (două zile lucrătoare) de la data afișării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii.2. Candidații pot contesta rezultatele obținute la examen, indiferent dacă au promovat sau nu examenul.3. Contestațiile comunicate după expirarea termenului prevăzut la pct. 1 nu sunt luate în considerare.4. Contestația se formulează în scris și va cuprinde, sub sancțiunea respingerii, următoarele elemente obligatorii:a) datele de identificare ale contestatarului;b) obiectul acesteia, cu precizarea expresă a întrebărilor contestate;c) motivele de fapt și de drept pentru fiecare întrebare contestată;d) semnătura contestatarului.5. Contestația se depune, numai în nume propriu, prin e-mail, direct la sediul Camerei Consultanților Fiscali sau prin servicii poștale cu scrisoare recomandată cu confirmare.6. După depunerea contestației, contestatarul poate aduce lămuriri suplimentare cu privire la argumentele din cuprinsul contestației și documente prin care își probează afirmațiile, la cererea Comisiei de soluționare a contestațiilor.7. Colectivul pentru organizarea examenului primește și înregistrează contestațiile privind rezultatul examenului și le predă pe baza unui inventar Comisiei de soluționare a contestațiilor.8. Sesizările privind unele vicii de procedură sau alte nemulțumiri în legătură cu examenul, depuse înainte de examen, în timpul examenului sau după examen și care nu pot fi calificate drept contestații se soluționează de către Colectivul pentru organizarea examenului, Comisia de examinare sau de către conducerea Camerei Consultanților Fiscali, după caz.  +  Capitolul II Soluționarea contestațiilor1. Contestațiile se soluționează de către Comisia de soluționare a contestațiilor, prin decizie de soluționare a contestației, emisă individual pentru fiecare contestație depusă, în termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea acestora.2. Decizia de soluționare a contestației se semnează de președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor.3. Comisia de soluționare a contestațiilor verifică dacă punctajul obținut și contestat corespunde cu grila de examen pentru fiecare contestație în parte.4. Înainte de analiza pe fond a contestației se verifică îndeplinirea condițiilor de procedură obligatorii, iar în cazul în care acestea nu sunt îndeplinite contestația se respinge, fără a se trece la analiza pe fond.5. Președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor poate solicita membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor să își exprime punctul de vedere argumentat în fapt și în drept asupra subiectelor contestate în raport cu argumentația contestatarului. Comunicarea acestui punct de vedere este obligatorie și trebuie realizată în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.6. În soluționarea contestațiilor, membrii Comisiei de soluționare a contestațiilor analizează argumentele de fapt și de drept prezentate de contestatar și, respectiv, pe cele primite de la membrii Comisiei de elaborare a subiectelor, având dreptul deplin de apreciere asupra soluției adoptate.7. Soluția cuprinsă în decizia de soluționare a contestației se adoptă de către Comisia de soluționare a contestațiilor, cu majoritate simplă de voturi. Abținerea membrilor comisiei nu este admisă.8. Contestațiile se pot admite de către Comisia de soluționare a contestațiilor, având drept efect modificarea rezultatelor obținute la examen de către candidatul contestatar în situații cum ar fi:a) enunțul întrebării este incomplet/interpretabil și conduce la formularea mai multor răspunsuri corecte sau la niciun răspuns corect;b) acordarea punctajului nu este în concordanță cu răspunsurile corecte la întrebările formulate;c) întrebările nu au fost formulate din tematica și/sau bibliografia pentru examen.9. Decizia de soluționare a contestației cuprinde cel puțin următoarele elemente:a) datele de identificare ale emitentului și temeiul legal al procedurii de soluționare;b) datele de identificare ale contestatarului și temeiul legal al contestației;c) analiza îndeplinirii condițiilor de procedură și concluziile acesteia;d) prezentarea conținutului contestației pe fond și a argumentelor aduse de contestatar, în raport cu argumentele de fapt și de drept ale Comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și concluzia de admitere sau respingere, pentru fiecare întrebare contestată în parte;e) dispozitivul deciziei de soluționare, care cuprinde rezultatul sintetic al soluționării contestației, respectiv: întrebările admise; întrebările respinse; punctajul obținut de candidat în urma soluționării contestației și efectul acestui punctaj în raport cu rezultatul la examen, admis sau respins;f) calea legală de atac a deciziei de soluționare a contestației și semnătura președintelui Comisiei de soluționare a contestațiilor.10. După stabilirea rezultatului contestațiilor, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor întocmește un proces-verbal, care se semnează de către toți membrii comisiei. În procesul-verbal se consemnează pentru fiecare candidat punctajul obținut după soluționarea contestației cu mențiunea „admis/respins“.  +  Capitolul III Comunicarea rezultatelor1. După încheierea procedurilor de soluționare a contestațiilor, deciziile de soluționare se comunică individual contestatarilor, iar rezultatele centralizate pe baza dispozitivelor deciziilor se publică pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali.2. Lista cu rezultatele centralizate publicată pe site conține datele pentru identificarea contestatarului și informațiile din dispozitivul fiecărei decizii. (la 25-03-2021, Actul a fost completat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 25 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 25 martie 2021 )
     +  Anexa nr. 7la regulament
    PROCEDURĂ
    de reexaminare a deciziei emise în soluționarea contestației
    1. Decizia emisă în soluționarea contestației poate fi reexaminată de către Comisia de apel, la cererea contestatarului, în următoarele situații:a) cel puțin în cazul unei întrebări contestate nu s-a avut în vedere aplicarea anumitor dispoziții legale care ar fi schimbat fundamental soluția adoptată;b) ulterior emiterii deciziei de soluționare a contestației a fost emis de către autoritatea competentă un act oficial de interpretare a dispozițiilor legale care au stat la baza formulării întrebării contestate, a răspunsului apreciat ca fiind corect la această întrebare și care oferă o altă abordare decât cea avută în vedere de Comisia de soluționare a contestațiilor;c) anterior sau ulterior emiterii deciziei se adoptă o hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene/Înaltei Curți de Casație și Justiție a României, care este contrară interpretării dispozițiilor legale care au stat la baza formulării întrebării contestate, a răspunsului apreciat ca fiind corect la această întrebare avută în vedere de Comisia de soluționare a contestațiilor sau care dictează o anumită practică judiciară pentru problematica supusă analizei, diferită de cea avută în vedere de Comisia de soluționare a contestațiilor;d) constatarea unor erori materiale sau procedurale evidente, fără producerea cărora soluția adoptată ar fi fost schimbată fundamental.2. Cererea de reexaminare poate fi depusă:a) în cazul deciziilor de soluționare a contestațiilor care fac obiectul acțiunii în contencios administrativ, pe perioada judecării cauzei;b) în cazul deciziilor de soluționare a contestațiilor pentru care nu s-a formulat acțiune în contencios administrativ, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei de soluționare, sub sancțiunea decăderii.3. Președintele Comisiei de apel poate solicita Comisiei de soluționare a contestațiilor să își exprime punctul de vedere argumentat în fapt și în drept asupra deciziilor emise în soluționarea contestațiilor în raport cu argumentele aduse prin cererea de reexaminare. Comunicarea acestui punct de vedere este obligatorie și trebuie realizată în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.4. În reexaminarea deciziei emise în soluționarea contestației, membrii Comisiei de apel analizează argumentele de fapt și de drept prezentate de contestatar în cererea de reexaminare și, respectiv, pe cele primite de la Comisia de soluționare a contestațiilor, având dreptul deplin de apreciere asupra soluției adoptate.5. Soluția cuprinsă în decizia de soluționare a cererii de reexaminare se adoptă de către Comisia de apel cu majoritatea simplă de voturi. Abținerea membrilor Comisiei de apel nu este admisă.6. În urma reexaminării deciziei emise în soluționarea contestației, Comisia de apel o poate confirma sau o poate retracta, emițând o nouă decizie.7. Decizia de soluționare a cererii de reexaminare cuprinde cel puțin următoarele elemente:a) datele de identificare ale emitentului și temeiul legal al procedurii de soluționare;b) datele de identificare ale contestatarului și temeiul legal al reexaminării;c) analiza îndeplinirii condițiilor de procedură și concluziile acesteia;d) prezentarea conținutului cererii de reexaminare pe fond și a argumentelor aduse de contestatar, în raport cu argumentele de fapt și de drept ale membrilor Comisiei de apel, precum și concluzia de admitere sau respingere, pentru fiecare întrebare contestată în parte;e) dispozitivul deciziei de soluționare a cererii de reexaminare, care cuprinde rezultatul sintetic al soluționării cererii de reexaminare, respectiv: întrebările admise; întrebările respinse; punctajul obținut de candidat în urma soluționării cererii de reexaminare și efectul acestui punctaj în raport cu rezultatul la examen, admis sau respins;f) calea legală de atac a deciziei de soluționare a cererii de reexaminare și semnătura președintelui Comisiei de apel.8. În situația prevăzută la pct. 2 lit. a), decizia de soluționare a cererii de reexaminare poate fi comunicată până la data încheierii dezbaterilor în fond în fața primei instanțe.9. În cazul în care decizia de soluționare a cererii de reexaminare nu a fost comunicată până la data încheierii dezbaterilor în fond în fața primei instanțe, aceasta nu se mai comunică și nu produce niciun efect juridic.10. Decizia de soluționare a cererii de reexaminare se comunică individual contestatarului și produce efecte de la data comunicării.11. În situația prevăzută la pct. 2 lit. b), decizia de soluționare a cererii de reexaminare poate fi atacată la instanța de contencios administrativ competentă, în condițiile legii. (la 25-03-2021, Actul a fost completat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 25 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 25 martie 2021 )
    ----