INSTRUCȚIUNI din 14 iulie 2021privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 756 din 3 august 2021
Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 581 din 14 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 756 din 3 august 2021. + Capitolul I Dispoziții generale + Articolul 1Prezentele instrucțiuni privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, denumite în continuare instrucțiuni, reglementează modalitatea de transmitere către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, rezultate în urma finalizării procedurii de cercetare administrativă în cadrul autorităților și instituțiilor publice în care sunt stabilite funcții publice în condițiile prevăzute la art. 385 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 2(1) Transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici se realizează în mod unitar, prin completarea acestor date în aplicația informatică pusă la dispoziție în acest sens de către Agenție, pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“. (2) Transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici se realizează de către funcționarii publici desemnați consilieri de etică din autoritățile și instituțiile publice, prin completarea datelor și informațiilor cuprinse în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 1, denumit în continuare format standard de raportare, în condițiile prezentelor instrucțiuni. + Articolul 3(1) Pentru transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, consilierii de etică au obligația de a se înregistra în aplicația informatică. Înregistrarea este prealabilă transmiterii datelor și informațiilor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (2) În vederea înregistrării în aplicația informatică, în fereastra deschisă în subsecțiunea „Raportare etică“ se accesează secțiunea „Înregistrare consilier etică“.(3) În vederea înregistrării, fiecare consilier de etică completează în mod obligatoriu câmpurile prestabilite cu următoarele date:a) codul numeric personal al consilierului de etică;b) codul unic de identificare al autorității sau instituției publice;c) adresa de poștă electronică;d) parola;e) numele și prenumele consilierului de etică;f) data numirii consilierului de etică și perioada pentru care este numit;g) numărul de telefon. (4) Parola prevăzută la alin. (3) lit. d) trebuie să aibă în cuprinsul său cel puțin șase caractere. Parola trebuie să conțină o combinație de seturi de caractere diferite, astfel: cel puțin o literă mică de la a la z, cel puțin o literă mare de la A la Z, cel puțin o cifră de la zero la nouă și cel puțin un caracter special.(5) Parola nu trebuie comunicată niciunei alte persoane. (6) Crearea contului de utilizator al consilierului de etică este o operație informatică unică. + Articolul 4(1) După ce se creează contul de utilizator, consilierul de etică se conectează în aplicația informatică prin redeschiderea adresei www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“, iar în fereastra deschisă consilierul de etică completează secțiunile „e-mail’’ și „parola“.(2) Consilierii de etică se conectează în aplicația informatică de fiecare dată când transmit datele și informațiile cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 5(1) În cazul în care consilierul de etică nu poate utiliza parola necesară accesării contului, acesta accesează adresa www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“. În fereastra deschisă consilierul de etică accesează secțiunea „Am uitat parola“, iar în noul câmp introduce adresa electronică cu care s-a creat contul de utilizator. (2) Pe adresa de e-mail a utilizatorului consilier de etică se transmite un mesaj automat generat de aplicația informatică, care conține un link. Pentru modificarea parolei, consilierul de etică apasă pe mesajul „click aici’’ sau accesează direct linkul din e-mail. Se deschide o fereastră care conține secțiunea „Resetare parolă’’, iar în secțiunea „Parola nouă“ consilierul de etică introduce noua parolă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4). (3) În cazul în care după parcurgerea acestor etape consilierul de etică nu poate modifica parola, acesta contactează Agenția la adresa de e-mail raportetica@anfp.gov.ro. + Articolul 6(1) Colectarea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice se realizează potrivit procedurilor existente la nivelul fiecărei autorități și instituții publice.(2) Compartimentele de resurse umane și președinții comisiilor de disciplină au obligația să pună la dispoziția consilierilor de etică datele și informațiile necesare completării și transmiterii acestora către Agenție, cu respectarea prezentelor instrucțiuni. + Articolul 7(1) Formatul standard de raportare este disponibil în contul consilierilor de etică numai în perioada de raportare prevăzută la pct. II din anexa nr. 1. (2) Datele și informațiile cuprinse în formatul standard de raportare se referă la perioada de timp aferentă anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (3) Formatul standard de raportare conține un număr prestabilit de tabele. Fiecare tabel cuprins în formatul standard de raportare conține rubrici albe predefinite. Completarea rubricilor se realizează cu cifre arabe sau în format text. (4) Fiecare rubrică afișează în momentul selectării, prin click stânga, un marcaj electronic care conține îndrumări metodologice, cu referințe privind modul de completare.(5) Completarea tuturor rubricilor este obligatorie. În situația în care nu există informații exprimate în cifre se înscrie în mod automat cifra zero. În situația în care nu există informații în format text se înscrie în mod automat sintagma „Nu este cazul“.(6) Completarea rubricilor cu informații în format text se realizează prin selectarea cu click stânga al mouse-ului.(7) Pentru asigurarea acurateței datelor numerice completate, consilierul de etică corectează informațiile introduse, conform formulelor afișate pe ecran.(8) După completarea rubricilor din fiecare tabel, pentru salvarea informațiilor, consilierul de etică accesează butonul "Salvează tabelul", situat în partea stângă jos a paginii, și „Treci la pasul următor".(9) În situația în care consilierul de etică revine asupra informațiilor salvate, acesta modifică datele din rubricile respective și accesează din nou butonul „Salvează tabelul“.(10) După completarea corectă a tuturor tabelelor și rubricilor, consilierul de etică selectează butonul „Validează și trimite la ANFP“. Ulterior acestei operațiuni, consilierul de etică nu mai poate opera modificări și nu mai poate transmite alte date și informații cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici pentru anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (11) Utilizarea aplicației informatice și soluționarea problemelor tehnice întâmpinate în utilizarea acesteia de către consilierii de etică se realizează în conformitate cu Manualul utilizatorului, disponibil pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Platforma pentru consilierii de etică - Manualul utilizatorului“. + Capitolul II Modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici + Articolul 8Formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ și tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“, care cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“, denumite conform conținutului datelor și informațiilor solicitate cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 9Tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea/instituția publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității/instituției publice“, rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“, rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituția publică“, rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“, rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interes public“, rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“, rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ și rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“. + Articolul 10Rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea/instituția publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al funcționarilor publici, la sfârșitul anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, pe baza datelor și informațiilor comunicate de compartimentul de specialitate. + Articolul 11Rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 12Rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 13(1) Rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin indicarea numărului de funcționari publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție, împotriva cărora au fost formulate una sau mai multe sesizări la comisia de disciplină, al cărei obiect a vizat nerespectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici, îndatoririle funcționarilor publici și normele de conduită a funcționarilor publici și pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, în situația în care a fost întrunită una dintre următoarele condiții: a) procedura de cercetare administrativă s-a finalizat, iar comisia de disciplină a întocmit un raport cu privire la sesizarea în cauză prin care a propus una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;b) comisia de disciplină a clasat sesizarea, potrivit prevederilor art. 21 lit. b), art. 29 alin. (1) și art. 49 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 7 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; c) au existat indicii că fapta săvârșită de către funcționarul public poate angaja răspunderea penală și comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală;d) a sesizat autoritatea responsabilă de asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării.(2) În situația în care mai multe sesizări au fost îndreptate împotriva unui singur funcționar public se menționează un singur funcționar public. + Articolul 14Rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității/instituției publice“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către conducătorul autorității sau instituției publice. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 15Rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici pentru care au fost formulate sesizări de către conducătorul compartimentului în care funcționarul public este încadrat. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 16Rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituția publică“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către funcționarii publici, alții decât cei înscriși la rubricile nr. 5 și 6, sau de către alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publică. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 17Rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către cetățeni sau alți beneficiari ai serviciului public. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 18Rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interesul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către avertizorul în interes public, astfel cum este definit la art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 19Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 trebuie să fie egale cu cele cuprinse în rubricile nr. 5-9. + Articolul 20(1) Rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sau prin completarea rubricii „Alte fapte sesizate“ cu principalele motive pe baza cărora autorii sesizării le-au formulat, altele decât cele prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(2) Rubrica cuprinde câmpuri preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(3) Datele și informațiile sunt sintetizate de către consilierul de etică pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplină. + Articolul 21(1) Rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu date și informații referitoare la principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul I din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, îndatoririle funcționarilor publici și normele de conduită a funcționarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care au fost încălcate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, sau completarea, după caz, a rubricii „Alte norme juridice încălcate“, cu indicarea textului sau textelor legale încălcate, respectiv a articolului, alineatului și a actului normativ în vigoare încălcat.(2) Rubrica cuprinde următoarele câmpuri preformatate:a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici prevăzute la art. 368 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, respectiv principiul supremației Constituției și a legii, priorității interesului public, în exercitarea funcției deținute, asigurării egalității de tratament a cetățenilor în fața autorităților și instituțiilor publice, profesionalismului, imparțialității și independenței, integrității morale, libertății gândirii și a exprimării, cinstei și corectitudinii, deschiderii și transparenței și responsabilității și răspunderii;b) îndatoririle funcționarilor publici prevăzute la art. 431, 437-439, 442, 445 și 450 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;c) normele de conduită a funcționarilor publici prevăzute la art. 430, 432-436, 440, 441, 443, 444 și 446-449 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 22Rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu descrierea cazurilor în care s-au exercitat presiuni ale factorului politic asupra funcționarului public. + Articolul 23(1) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde sesizările pentru care a fost aplicată funcționarilor publici o sancțiune disciplinară sau, după caz, sesizări clasate de către comisia de disciplină, sesizări transmise organelor de cercetare penală, respectiv sesizări transmise Agenției Naționale de Integritate în cursul anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici.(2) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr și tipuri de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“. + Articolul 24Tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubricile nr. 13 și 14 „Durata cercetării administrative“, rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“, rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenția Națională de Integritate“, rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“, rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ și rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică“. + Articolul 25(1) Rubricile nr. 13 și 14 „Durata cercetării administrative“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu una dintre cele două perioade prestabilite, respectiv „1-3 luni“ sau „4-6 luni“, cu încadrarea în termenele maxime prevăzute la art. 492 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Se indică pentru fiecare perioadă selectată numărul cazurilor care îi corespund.(2) Datele cuprinse în rubricile nr. 13 și 14 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 1 și 2. + Articolul 26Rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul cazurilor în care comisia de disciplină a clasat sesizarea în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 27Rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenția Națională de Integritate „din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor transmise autorității responsabile cu asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării, potrivit art. 21 lit. c) din anexa nr. 7 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 28Rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de cazuri în care fapta a fost sesizată ca infracțiune sau pentru care au existat indicii că fapta săvârșită de funcționarul public poate angaja răspunderea penală, iar comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 29Rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 30Rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 31Rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 32Rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 33Rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 34Rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 35(1) Tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul și tipul sancțiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competența legală de aplicare a sancțiunilor disciplinare potrivit legii în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici.(2) Tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni disciplinare diferite“, rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“, rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică“, rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“, rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității/instituției publice“ și rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“. + Articolul 36Rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni diferite“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin sintetizarea motivelor care au determinat persoana care are competența legală de a aplica potrivit legii o altă sancțiune decât cea propusă de către comisia de disciplină și care are obligația de a motiva această decizie. + Articolul 37Rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 38Rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 39Rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 40Rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 41Rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 42Rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 43Rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară prevăzută la art. 520 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 44Rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității/instituției publice“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară potrivit art. 493 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 45Rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici pentru care persoana care are competența legală de numire potrivit legii nu a dispus aplicarea sancțiunii disciplinare propuse de către comisia de disciplină, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 46(1) Datele cuprinse în rubricile nr. 32-43 trebuie să fie mai mici sau egale cu datele cuprinse în rubricile nr. 19-30.(2) Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 15-30. + Articolul 47Tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“, rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“, rubrica nr. 52 „Alte decizii“, rubricile nr. 53 și 54 „Număr de sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanță“, rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“, rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“ și rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“. + Articolul 48Rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde informațiile referitoare la cazurile respective, astfel cum rezultă pe baza hotărârilor judecătorești definitive pronunțate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 49Rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde pe scurt fapta sesizată, care este considerată a întruni elementele constitutive ale unei infracțiuni, pentru care au fost sesizate organele de cercetare penală, articolul din Codul penal, prevăzut în hotărârea judecătorească definitivă de condamnare, precum și pedeapsa aplicată care se regăsește în dispozitivul hotărârii judecătorești. + Articolul 50Rubrica nr. 52 „Alte decizii“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde măsurile dispuse de instanțele de judecată, altele decât măsurile dispuse de instanțele de judecată prevăzute în rubrica nr. 51. + Articolul 51Rubricile nr. 53 și 54 „Număr de sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanță“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprind numărul de sancțiuni disciplinare care au fost contestate în instanța de judecată și pentru care instanța de judecată a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 52Rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a menținut sancțiunea disciplinară inițială. + Articolul 53Rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială. + Articolul 54Rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a dispus anularea sancțiunii disciplinare dispuse inițial.----
EMITENT |
Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 581 din 14 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 756 din 3 august 2021. + Capitolul I Dispoziții generale + Articolul 1Prezentele instrucțiuni privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, denumite în continuare instrucțiuni, reglementează modalitatea de transmitere către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, rezultate în urma finalizării procedurii de cercetare administrativă în cadrul autorităților și instituțiilor publice în care sunt stabilite funcții publice în condițiile prevăzute la art. 385 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 2(1) Transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici se realizează în mod unitar, prin completarea acestor date în aplicația informatică pusă la dispoziție în acest sens de către Agenție, pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“. (2) Transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici se realizează de către funcționarii publici desemnați consilieri de etică din autoritățile și instituțiile publice, prin completarea datelor și informațiilor cuprinse în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 1, denumit în continuare format standard de raportare, în condițiile prezentelor instrucțiuni. + Articolul 3(1) Pentru transmiterea către Agenție a datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, consilierii de etică au obligația de a se înregistra în aplicația informatică. Înregistrarea este prealabilă transmiterii datelor și informațiilor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (2) În vederea înregistrării în aplicația informatică, în fereastra deschisă în subsecțiunea „Raportare etică“ se accesează secțiunea „Înregistrare consilier etică“.(3) În vederea înregistrării, fiecare consilier de etică completează în mod obligatoriu câmpurile prestabilite cu următoarele date:a) codul numeric personal al consilierului de etică;b) codul unic de identificare al autorității sau instituției publice;c) adresa de poștă electronică;d) parola;e) numele și prenumele consilierului de etică;f) data numirii consilierului de etică și perioada pentru care este numit;g) numărul de telefon. (4) Parola prevăzută la alin. (3) lit. d) trebuie să aibă în cuprinsul său cel puțin șase caractere. Parola trebuie să conțină o combinație de seturi de caractere diferite, astfel: cel puțin o literă mică de la a la z, cel puțin o literă mare de la A la Z, cel puțin o cifră de la zero la nouă și cel puțin un caracter special.(5) Parola nu trebuie comunicată niciunei alte persoane. (6) Crearea contului de utilizator al consilierului de etică este o operație informatică unică. + Articolul 4(1) După ce se creează contul de utilizator, consilierul de etică se conectează în aplicația informatică prin redeschiderea adresei www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“, iar în fereastra deschisă consilierul de etică completează secțiunile „e-mail’’ și „parola“.(2) Consilierii de etică se conectează în aplicația informatică de fiecare dată când transmit datele și informațiile cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 5(1) În cazul în care consilierul de etică nu poate utiliza parola necesară accesării contului, acesta accesează adresa www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“. În fereastra deschisă consilierul de etică accesează secțiunea „Am uitat parola“, iar în noul câmp introduce adresa electronică cu care s-a creat contul de utilizator. (2) Pe adresa de e-mail a utilizatorului consilier de etică se transmite un mesaj automat generat de aplicația informatică, care conține un link. Pentru modificarea parolei, consilierul de etică apasă pe mesajul „click aici’’ sau accesează direct linkul din e-mail. Se deschide o fereastră care conține secțiunea „Resetare parolă’’, iar în secțiunea „Parola nouă“ consilierul de etică introduce noua parolă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4). (3) În cazul în care după parcurgerea acestor etape consilierul de etică nu poate modifica parola, acesta contactează Agenția la adresa de e-mail raportetica@anfp.gov.ro. + Articolul 6(1) Colectarea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici în cadrul autorităților și instituțiilor publice se realizează potrivit procedurilor existente la nivelul fiecărei autorități și instituții publice.(2) Compartimentele de resurse umane și președinții comisiilor de disciplină au obligația să pună la dispoziția consilierilor de etică datele și informațiile necesare completării și transmiterii acestora către Agenție, cu respectarea prezentelor instrucțiuni. + Articolul 7(1) Formatul standard de raportare este disponibil în contul consilierilor de etică numai în perioada de raportare prevăzută la pct. II din anexa nr. 1. (2) Datele și informațiile cuprinse în formatul standard de raportare se referă la perioada de timp aferentă anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (3) Formatul standard de raportare conține un număr prestabilit de tabele. Fiecare tabel cuprins în formatul standard de raportare conține rubrici albe predefinite. Completarea rubricilor se realizează cu cifre arabe sau în format text. (4) Fiecare rubrică afișează în momentul selectării, prin click stânga, un marcaj electronic care conține îndrumări metodologice, cu referințe privind modul de completare.(5) Completarea tuturor rubricilor este obligatorie. În situația în care nu există informații exprimate în cifre se înscrie în mod automat cifra zero. În situația în care nu există informații în format text se înscrie în mod automat sintagma „Nu este cazul“.(6) Completarea rubricilor cu informații în format text se realizează prin selectarea cu click stânga al mouse-ului.(7) Pentru asigurarea acurateței datelor numerice completate, consilierul de etică corectează informațiile introduse, conform formulelor afișate pe ecran.(8) După completarea rubricilor din fiecare tabel, pentru salvarea informațiilor, consilierul de etică accesează butonul "Salvează tabelul", situat în partea stângă jos a paginii, și „Treci la pasul următor".(9) În situația în care consilierul de etică revine asupra informațiilor salvate, acesta modifică datele din rubricile respective și accesează din nou butonul „Salvează tabelul“.(10) După completarea corectă a tuturor tabelelor și rubricilor, consilierul de etică selectează butonul „Validează și trimite la ANFP“. Ulterior acestei operațiuni, consilierul de etică nu mai poate opera modificări și nu mai poate transmite alte date și informații cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici pentru anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. (11) Utilizarea aplicației informatice și soluționarea problemelor tehnice întâmpinate în utilizarea acesteia de către consilierii de etică se realizează în conformitate cu Manualul utilizatorului, disponibil pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secțiunea „Colaborări instituționale“, subsecțiunea „Consilier de etică“ - „Platforma pentru consilierii de etică - Manualul utilizatorului“. + Capitolul II Modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici + Articolul 8Formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ și tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“, care cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“, denumite conform conținutului datelor și informațiilor solicitate cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 9Tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea/instituția publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității/instituției publice“, rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“, rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituția publică“, rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“, rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interes public“, rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“, rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ și rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“. + Articolul 10Rubrica nr. 0 „Număr funcționari publici încadrați în autoritatea/instituția publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al funcționarilor publici, la sfârșitul anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, pe baza datelor și informațiilor comunicate de compartimentul de specialitate. + Articolul 11Rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 12Rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează raportarea“ se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici și care au fost soluționate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 13(1) Rubricile nr. 3 și 4 „Număr funcționari publici pentru care au fost soluționate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin indicarea numărului de funcționari publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție, împotriva cărora au fost formulate una sau mai multe sesizări la comisia de disciplină, al cărei obiect a vizat nerespectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici, îndatoririle funcționarilor publici și normele de conduită a funcționarilor publici și pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, în situația în care a fost întrunită una dintre următoarele condiții: a) procedura de cercetare administrativă s-a finalizat, iar comisia de disciplină a întocmit un raport cu privire la sesizarea în cauză prin care a propus una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;b) comisia de disciplină a clasat sesizarea, potrivit prevederilor art. 21 lit. b), art. 29 alin. (1) și art. 49 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 7 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; c) au existat indicii că fapta săvârșită de către funcționarul public poate angaja răspunderea penală și comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală;d) a sesizat autoritatea responsabilă de asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării.(2) În situația în care mai multe sesizări au fost îndreptate împotriva unui singur funcționar public se menționează un singur funcționar public. + Articolul 14Rubrica nr. 5 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorității/instituției publice“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către conducătorul autorității sau instituției publice. Se menționează numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 15Rubrica nr. 6 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcționarul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici pentru care au fost formulate sesizări de către conducătorul compartimentului în care funcționarul public este încadrat. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 16Rubrica nr. 7 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alți funcționari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituția publică“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către funcționarii publici, alții decât cei înscriși la rubricile nr. 5 și 6, sau de către alte categorii de personal din autoritatea sau instituția publică. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 17Rubrica nr. 8 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către cetățeni sau alți beneficiari ai serviciului public. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 18Rubrica nr. 9 „Număr funcționari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interesul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcționari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către avertizorul în interes public, astfel cum este definit la art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii. Se menționează doar numărul de funcționari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 19Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 trebuie să fie egale cu cele cuprinse în rubricile nr. 5-9. + Articolul 20(1) Rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul VIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sau prin completarea rubricii „Alte fapte sesizate“ cu principalele motive pe baza cărora autorii sesizării le-au formulat, altele decât cele prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(2) Rubrica cuprinde câmpuri preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(3) Datele și informațiile sunt sintetizate de către consilierul de etică pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplină. + Articolul 21(1) Rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu date și informații referitoare la principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul I din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, îndatoririle funcționarilor publici și normele de conduită a funcționarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care au fost încălcate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, sau completarea, după caz, a rubricii „Alte norme juridice încălcate“, cu indicarea textului sau textelor legale încălcate, respectiv a articolului, alineatului și a actului normativ în vigoare încălcat.(2) Rubrica cuprinde următoarele câmpuri preformatate:a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici prevăzute la art. 368 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, respectiv principiul supremației Constituției și a legii, priorității interesului public, în exercitarea funcției deținute, asigurării egalității de tratament a cetățenilor în fața autorităților și instituțiilor publice, profesionalismului, imparțialității și independenței, integrității morale, libertății gândirii și a exprimării, cinstei și corectitudinii, deschiderii și transparenței și responsabilității și răspunderii;b) îndatoririle funcționarilor publici prevăzute la art. 431, 437-439, 442, 445 și 450 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;c) normele de conduită a funcționarilor publici prevăzute la art. 430, 432-436, 440, 441, 443, 444 și 446-449 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 22Rubrica nr. 12 „Evidențierea cazurilor în care funcționarilor publici li s-a cerut să acționeze sub presiunea factorului politic“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu descrierea cazurilor în care s-au exercitat presiuni ale factorului politic asupra funcționarului public. + Articolul 23(1) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde sesizările pentru care a fost aplicată funcționarilor publici o sancțiune disciplinară sau, după caz, sesizări clasate de către comisia de disciplină, sesizări transmise organelor de cercetare penală, respectiv sesizări transmise Agenției Naționale de Integritate în cursul anului pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici.(2) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr și tipuri de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ și tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“. + Articolul 24Tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubricile nr. 13 și 14 „Durata cercetării administrative“, rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“, rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenția Națională de Integritate“, rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“, rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ și rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică“. + Articolul 25(1) Rubricile nr. 13 și 14 „Durata cercetării administrative“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu una dintre cele două perioade prestabilite, respectiv „1-3 luni“ sau „4-6 luni“, cu încadrarea în termenele maxime prevăzute la art. 492 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Se indică pentru fiecare perioadă selectată numărul cazurilor care îi corespund.(2) Datele cuprinse în rubricile nr. 13 și 14 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 1 și 2. + Articolul 26Rubrica nr. 15 „Număr funcționari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul cazurilor în care comisia de disciplină a clasat sesizarea în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 27Rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenția Națională de Integritate „din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor transmise autorității responsabile cu asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în vederea verificării și soluționării, potrivit art. 21 lit. c) din anexa nr. 7 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 28Rubricile nr. 17 și 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de cazuri în care fapta a fost sesizată ca infracțiune sau pentru care au existat indicii că fapta săvârșită de funcționarul public poate angaja răspunderea penală, iar comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 29Rubricile nr. 19 și 20 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 30Rubricile nr. 21 și 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 31Rubricile nr. 23 și 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 32Rubricile nr. 25 și 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 33Rubricile nr. 27 și 28 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 34Rubricile nr. 29 și 30 „Număr destituiri din funcția publică“ din tabelul nr. II.1 „Durată și mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 35(1) Tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul și tipul sancțiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competența legală de aplicare a sancțiunilor disciplinare potrivit legii în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici.(2) Tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni disciplinare diferite“, rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“, rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică“, rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“, rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității/instituției publice“ și rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“. + Articolul 36Rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancțiuni diferite“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin sintetizarea motivelor care au determinat persoana care are competența legală de a aplica potrivit legii o altă sancțiune decât cea propusă de către comisia de disciplină și care are obligația de a motiva această decizie. + Articolul 37Rubricile nr. 32 și 33 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 38Rubricile nr. 34 și 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 39Rubricile nr. 36 și 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 40Rubricile nr. 38 și 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 41Rubricile nr. 40 și 41 „Număr retrogradări într-o funcție publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 42Rubricile nr. 42 și 43 „Număr destituiri din funcția publică“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancțiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 43Rubricile nr. 44 și 45 „Număr destituiri din funcția publică în situația de incompatibilitate“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară prevăzută la art. 520 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 44Rubricile nr. 46 și 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorității/instituției publice“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici cărora le-a fost aplicată sancțiunea disciplinară potrivit art. 493 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe categorii de funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 45Rubricile nr. 48 și 49 „Număr funcționari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancțiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. II.2 „Număr și tip de sancțiuni aplicate de către persoana care are competența legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcționarilor publici pentru care persoana care are competența legală de numire potrivit legii nu a dispus aplicarea sancțiunii disciplinare propuse de către comisia de disciplină, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 46(1) Datele cuprinse în rubricile nr. 32-43 trebuie să fie mai mici sau egale cu datele cuprinse în rubricile nr. 19-30.(2) Datele cuprinse în rubricile nr. 3 și 4 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 15-30. + Articolul 47Tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“, rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“, rubrica nr. 52 „Alte decizii“, rubricile nr. 53 și 54 „Număr de sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanță“, rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“, rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“ și rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“. + Articolul 48Rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde informațiile referitoare la cazurile respective, astfel cum rezultă pe baza hotărârilor judecătorești definitive pronunțate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici. + Articolul 49Rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracțiuni și încadrarea juridică a infracțiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde pe scurt fapta sesizată, care este considerată a întruni elementele constitutive ale unei infracțiuni, pentru care au fost sesizate organele de cercetare penală, articolul din Codul penal, prevăzut în hotărârea judecătorească definitivă de condamnare, precum și pedeapsa aplicată care se regăsește în dispozitivul hotărârii judecătorești. + Articolul 50Rubrica nr. 52 „Alte decizii“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde măsurile dispuse de instanțele de judecată, altele decât măsurile dispuse de instanțele de judecată prevăzute în rubrica nr. 51. + Articolul 51Rubricile nr. 53 și 54 „Număr de sancțiuni disciplinare care au fost aplicate funcționarilor publici și care au fost contestate în instanță“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprind numărul de sancțiuni disciplinare care au fost contestate în instanța de judecată și pentru care instanța de judecată a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, defalcat pe funcționari publici de conducere sau înalți funcționari publici, după caz, respectiv funcționari publici de execuție. + Articolul 52Rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care s-a menținut sancțiunea disciplinară inițială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a menținut sancțiunea disciplinară inițială. + Articolul 53Rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a dispus aplicarea altei sancțiuni disciplinare decât cea inițială. + Articolul 54Rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunțate de instanță prin care instanța a anulat sancțiunea disciplinară dispusă inițial“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală și instanțele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de hotărâri definitive pronunțate de instanța de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor și informațiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcționarilor publici, prin care instanța de judecată a dispus anularea sancțiunii disciplinare dispuse inițial.----