HOTĂRÂRE nr. 371 din 29 martie 2021privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 333 din 1 aprilie 2021



    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 8 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative și al art. 62 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1(1) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, care se organizează și funcționează în subordinea Guvernului.(2) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării are rol de sinteză și de coordonare în domeniile cercetării științifice, dezvoltării experimentale și tehnologice, inovării, comunicațiilor și digitalizării.(3) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este autoritatea de stat în domeniile cercetării dezvoltării experimentale și tehnologice, inovării, comunicațiilor și digitalizării, securității cibernetice, serviciilor poștale, radiocomunicațiilor.(4) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este autoritatea de stat în domeniile tehnologiei informației, societății informaționale și cadrului național de interoperabilitate, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României.(5) Sediul principal al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării este în municipiul București, str. D. I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, și sediul secundar în municipiul București, Bd. Libertății nr. 14, sectorul 5.  +  Articolul 2În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:1. digitalizare - se referă la adoptarea continuă și implementarea tehnologiilor informației și comunicațiilor digitale pentru a transforma modul de interacțiune dintre utilizatorii și beneficiarii serviciilor publice, precum și asigurarea cadrului de interoperabilitate a sistemelor informatice. 2. transformare digitală - se referă la transformarea, folosind tehnologiile digitale și de comunicații, a: a) modului de interacțiune dintre administrația publică și cetățeni;b) relațiilor funcționale dintre instituțiile statului;c) modului în care datele generate și colectate de instituțiile statului sunt utilizate în luarea deciziilor și crearea politicilor publice;d) modului în care inovarea, în cazul serviciilor publice, consideră identificarea problemei, testarea și actualizarea ca făcând parte integrantă din proces;e) evaluării și anticipării continue a nevoilor publicului și adaptarea serviciilor la acestea;3. sistemul național de cercetare-dezvoltare, astfel cum acesta este prevăzut la art. 6-8 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare; 4. domeniul cercetare-dezvoltare-inovare sau CDI se referă la activitățile: cercetare științifică, dezvoltare experimentală și inovare bazată pe cercetare științifică, dezvoltare experimentală, în conformitate cu prevederile art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, același sens având și expresiile „cercetare-dezvoltare“, „cercetare-dezvoltare-inovare“ sau „cercetare-inovare“;5. strategiile de specializare inteligentă - sunt definite în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, ca fiind strategii naționale sau regionale în domeniul inovării, care stabilesc priorități în scopul de a crea un avantaj competitiv, prin dezvoltarea punctelor forte, proprii cercetării și inovării, și prin corelarea acestora cu nevoile întreprinderilor, în vederea abordării coerente a oportunităților emergente și a evoluțiilor pieței, evitând suprapunerea și fragmentarea eforturilor;6. „Policy Support Facility“ sau PSF reprezintă mecanismul de sprijin al reformei politicilor naționale CDI, care asigură sprijin independent autorităților publice naționale cu atribuții în domeniul CDI, la solicitarea acestora, din partea unor experți recunoscuți de Comisia Europeană și este finanțat 100% prin programul-cadru.  +  Articolul 3Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, are drept de inițiativă și de execuție în domeniul politicii financiare și al politicii în domeniul resurselor umane din sfera CDI, comunicațiilor și digitalizării.  +  Articolul 4(1) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, elaborează și implementează la nivel național politica, strategia și reglementările specifice de dezvoltare și de armonizare ale activităților în cadrul politicii generale a Guvernului și îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniile sale de activitate: CDI, comunicații electronice, digitalizare, servicii poștale și securitate cibernetică.(2) În domeniile tehnologiei informației (cu excepția serviciilor publice electronice), societății informaționale și cadrului național de interoperabilitate, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României aflată în subordinea sa, elaborează și implementează la nivel național politica în aceste domenii și își exercită autoritatea de stat.  +  Articolul 5(1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește următoarele funcții principale: a) de strategie, prin care planifică strategic și asigură elaborarea și implementarea politicilor în domeniul CDI și comunicațiilor. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării planifică strategic și asigură elaborarea politicilor în domeniul digitalizării, implementarea politicilor fiind realizată de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, structură cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;b) de reglementare și sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ-metodologic, funcțional, operațional, instituțional și financiar prin care se realizează politicile din domeniile sale de activitate;c) control și monitorizare în domeniile sale de activitate, în calitate de autoritate de stat.(2) Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește următoarele funcții specifice:a) de administrare, prin care alocă, monitorizează și evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate;b) de verificare a respectării reglementărilor din domeniile sale de activitate, în calitate de autoritate de stat;c) de evaluare, coordonare și verificare a realizării politicilor în domeniul CDI, comunicațiilor și digitalizării; d) elaborează și fundamentează propunerile privind pozițiile României în cadrul negocierilor care se desfășoară la nivelul Consiliului Uniunii Europene, pe problematica aferentă domeniilor sale de competență;e) de comunicare cu celelalte structuri ale administrației publice centrale și locale și cu societatea civilă;f) de cooperare internațională, prin care asigură: aplicarea acordurilor internaționale în domeniile sale de activitate și promovarea de noi acorduri, inițierea și implementarea de oferte unilaterale în domeniile sale de activitate, participarea în proiecte și programe bilaterale, regionale și internaționale; încheierea tratatelor internaționale la nivel departamental sau inițierea demersurilor necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate, în condițiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele; încheierea documentelor de cooperare internațională care nu sunt guvernate de dreptul internațional cu autorități având competențe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terțe, respectiv organizații internaționale, în domeniile de responsabilitate;g) de reprezentare, prin care asigură, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern și extern, inclusiv în privința afacerilor europene, în conformitate cu prevederile cadrului normativ privind organizarea și funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene;h) de implementare de programe și proiecte finanțate din fonduri europene naționale, precum și din alte surse legal constituite, de stabilire a cadrului instituțional de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții, inclusiv cu privire la alte programe cu finanțare europeană, în domeniul său de competență; i) coordonează și finanțează structuri proprii și acțiuni de sprijin în Uniunea Europeană sau în țări din afara acesteia, potrivit reglementărilor în vigoare, în domeniile sale de activitate;j) asigură participarea, elaborează și fundamentează pozițiile României în procesul de negociere și adoptare a inițiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate, potrivit cadrului normativ privind organizarea și funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene;k) asigură îndeplinirea în domeniul de competență a obligațiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce privește transpunerea și/sau crearea cadrului juridic de aplicare directă a actelor juridice obligatorii ale Uniunii, implementarea și monitorizarea aplicării acestora.  +  Articolul 6(1) În domeniul cercetare, dezvoltare și inovare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării exercită următoarele atribuții:a) în sensul art. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, are în principal, următoarele atribuții: 1. elaborarea și actualizarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă; 2. asigurarea cadrului instituțional pentru aplicarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă;3. coordonarea la nivel național a politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate;4. stimularea, susținerea, dezvoltarea și monitorizarea activității de cercetare-dezvoltare;5. conducerea, în cazuri deosebite, unor programe de cercetare-dezvoltare și inovare sau părți din acestea;b) adoptă politici de stimulare și coordonare la nivel național a activității de cercetare-dezvoltare și inovare prin care coordonează elaborarea, aplicarea, monitorizarea și evaluarea politicilor pentru lărgirea patrimoniului național și internațional de cercetare, tehnologie și inovare, dezvoltarea economică sustenabilă, aplicarea rezultatelor cercetării și tehnologiilor dezvoltate în societate și în economia națională și internațională, în scopul satisfacerii nevoilor cetățeanului și creșterii calității vieții.(2) În domeniul cercetare-dezvoltare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării are și alte atribuții:a) realizează studii, analize și monitorizări, evaluări și alte activități similare în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării și pentru elaborarea, monitorizarea și evaluarea implementării Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă, a Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare și a celorlalte instrumente pentru implementarea acestora. Ministerul poate să contracteze servicii de consultanță, expertiză, asistență tehnică și altele asemenea;b) stabilește și actualizează obiectivele strategice cuprinse în Planul național de cercetare-dezvoltare și inovare, precum și celelalte instrumente specifice pentru implementarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă în concordanță cu prioritățile politicilor economice și sociale ale Guvernului;c) elaborează Planul național de cercetare-dezvoltare și inovare pe perioade multianuale, pe baza evaluării resurselor necesare, evaluează programele cuprinse în acesta, asigură detalierea lor anuală și informează asupra realizării acestora; d) monitorizează și evaluează unitățile de cercetare, dezvoltare și inovare;e) asigură dezvoltarea instituțională a institutelor și unităților de cercetare aflate în subordine, coordonare și sub autoritate și poate susține dezvoltarea instituțională a altor organizații publice de cercetare;f) exercită atribuțiile care îi revin, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, privind funcționarea institutelor și unităților de cercetare aflate în subordine, coordonare și sub autoritate;g) stimulează, în rândul operatorilor economici și în economie în general, creșterea investiției private pentru dezvoltarea activităților de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare, precum și transferul tehnologic și valorificarea rezultatelor de cercetare;h) asigură atragerea, utilizarea, monitorizarea și evaluarea asistenței tehnice și a consultanței interne și internaționale pentru domeniul său specific de competență;i) stimulează dezvoltarea regională și locală, prin programe și proiecte CDI, prin susținerea înființării de entități de inovare, transfer tehnologic și de parcuri științifice și tehnologice, prin susținerea transferului tehnologic al rezultatelor cercetării către întreprinderi în colaborare cu ministerele de resort;j) definește procedurile specifice de analiză, monitorizare și evaluare a sistemului CDI, a programelor, precum și a proiectelor CDI;k) atribuie conducerea sau, după caz, conduce, finanțează și monitorizează programe/subprograme, proiecte de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare;l) prognozează, planifică și programează, după caz, bugetul aferent cercetării-dezvoltării și inovării, cuprins în bugetul de stat, și resursele financiare necesare realizării politicilor în domeniul său de competență;m) asigură alocarea și gestionarea, în condițiile legii, a fondurilor destinate finanțării Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare, precum și a celorlalte instrumente pentru implementarea strategiilor naționale de cercetare-dezvoltare;n) aprobă și finanțează alte programe, elaborează planul sectorial de cercetare-dezvoltare propriu și avizează planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare ale celorlalte autorități;o) finanțează acțiuni proprii, inclusiv organizarea de conferințe științifice, conferințe naționale și altele asemenea, inclusiv cu participare internațională, în România, precum și în alte țări ale Uniunii Europene, pe baza programelor aprobate de ministrul cercetării, inovării și digitalizării;p) finanțează proiecte de tip „de sus în jos“ (top down) și de tip „de jos în sus“ (bottom-up), care să genereze atât producerea de cunoaștere și stabilizarea cercetătorilor angajați, cât și dezvoltarea de noi produse și tehnologii destinate pieței, pentru a răspunde la rezolvarea unei necesități identificate în sectorul public;q) elaborează politici privind înființarea și dezvoltarea de centre de inovare și incubatoare de afaceri, centre de transfer tehnologic și altele asemenea, în domeniul său de competență;r) alte atribuții din domeniul de activitate al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, prevăzute în acte normative aflate în vigoare.(3) În domeniul comunicațiilor, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării exercită următoarele atribuții:a) în domeniul comunicațiilor electronice, îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniul comunicațiilor și serviciilor poștale, stabilind și elaborând la nivel național politica, strategia și reglementările specifice de dezvoltare și de armonizare ale activităților în cadrul politicii generale a Guvernului pentru aceste domenii;b) prognozează, planifică și programează, după caz, bugetul aferent comunicațiilor, cuprins în bugetul de stat, și resursele financiare necesare realizării politicilor în domeniul său de competență.(4) Are și următoarele atribuții specifice:a) elaborează politicile și strategiile sectoriale în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, inclusiv planurile de acțiuni aferente acestora;b) monitorizează și controlează realizarea politicilor în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale;c) asigură cadrul legislativ și instituțional necesar pentru liberalizarea completă a piețelor de comunicații electronice și servicii poștale;d) promovează politicile privind stimularea concurenței în toate segmentele piețelor de comunicații electronice și servicii poștale;e) elaborează politicile și strategia privind implementarea serviciului universal în domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale;f) promovează drepturile și interesele utilizatorilor, inclusiv prin luarea tuturor măsurilor necesare pentru ca aceștia să obțină un maxim de beneficii în condițiile unei piețe concurențiale, în ceea ce privește diversitatea ofertei, tarifele și calitatea serviciilor în domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale;g) promovează drepturile persoanelor, în special dreptul la viață privată, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale;h) elaborează politicile privind asigurarea integrității și securității rețelelor publice de comunicații electronice;i) încurajează investițiile eficiente în infrastructură, promovarea și stimularea cercetării, dezvoltării, inovării și transferului de tehnologii în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale;j) asistă celelalte structuri ale administrației publice în elaborarea politicilor privind dezvoltarea coerentă a infrastructurii de comunicații națională în domeniile de competență, cu respectarea normelor și standardelor recomandate de Uniunea Europeană, în condițiile legii;k) asigură la nivel național atribuțiile Biroului de competență privind infrastructura de comunicații, cu respectarea recomandărilor Uniunii Europene;l) elaborează și monitorizează implementarea strategiei privind dezvoltarea comunităților inteligente (SMART CITY) în România;m) elaborează și promovează politici privind înființarea și dezvoltarea de parcuri științifice și tehnologice, centre de inovare și incubatoare de afaceri, de transfer tehnologic și altele asemenea, în domeniul coordonat;n) asigură gestionarea și utilizarea eficientă a pozițiilor orbitale atribuite României;o) elaborează politica în domeniul timbrelor și efectelor poștale;p) definește indicatori specifici și scheme de analiză în vederea monitorizării și evaluării evoluției domeniilor comunicațiilor electronice și serviciilor poștale;q) elaborează reglementările necesare în vederea asigurării protecției mediului în domeniul comunicațiilor electronice;r) comunică cu celelalte structuri ale administrației publice, cu societatea civilă, precum și cu furnizorii de produse și servicii în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale;s) corelează politicile proprii cu politicile din domeniul industriei, comerțului, educației, precum și din alte domenii, în conformitate cu programul de guvernare; ș) promovează sistemul educațional bazat pe tehnologia domeniului comunicațiilor, în colaborare cu instituțiile abilitate;t) elaborează și monitorizează aplicarea politicilor în domeniul compatibilității electromagnetice și al conformității echipamentelor radio;ț) elaborează și publică rapoarte, studii și altele asemenea în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanță, expertiză, asistență tehnică și altele asemenea;u) realizează studii, analize, monitorizări, evaluări și alte activități în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale pentru auditul performanței programelor și proiectelor, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanță, expertiză, asistență tehnică și altele asemenea;v) asigură corelarea legislației în domeniul comunicațiilor cu legislația din domeniul audiovizualului și al drepturilor de proprietate intelectuală, în vederea promovării convergenței media și a neutralității tehnologice;w) coordonează activitățile de elaborare a strategiilor și implementarea programelor și proiectelor privind infrastructura națională în domeniul comunicațiilor electronice, cu excepția programelor și proiectelor privind infrastructura națională în domeniul comunicațiilor electronice, elaborate și implementate în cadrul instituțiilor din domeniul apărării și securității naționale;x) avizează organizarea, implementarea, realizarea și administrarea tuturor programelor guvernamentale la nivel național privind infrastructura de comunicații și asigură coordonarea și controlul acestora, în condițiile legii.(5) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește și alte atribuții prevăzute de actele normative în vigoare pentru domeniul său de activitate.(6) În domeniul digitalizării, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării exercită următoarele atribuții:a) asigurarea coordonării interinstituționale în procesul de implementare și operaționalizare a strategiilor naționale în domeniul tehnologiei informației, elaborate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, structură cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;b) coordonarea la nivel interinstituțional a politicilor publice, a investițiilor și resurselor de tehnologie a informației în vederea alinierii acestora cu obiectivele strategice din domeniul tehnologiei informației și cu cadrul național de interoperabilitate. (7) Atribuțiile generale ale Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt următoarele:a) asigură în numele Guvernului reprezentarea în organismele și organizațiile naționale, regionale, europene și internaționale, pentru domeniile sale de activitate, în conformitate cu cadrul normativ în vigoare. Autoritatea pentru Digitalizarea României asigură reprezentarea pe bază de mandat, aprobat de ministrul cercetării, inovării și digitalizării, în domeniul său de competență;b) asigură participarea, elaborarea și fundamentarea poziției României în procesul de negociere și adoptare a inițiativelor la nivel european, în domeniile sale de activitate, potrivit cadrului normativ privind organizarea și funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene;c) asigură îndeplinirea, în domeniul său de competență, a obligațiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce privește transpunerea și/sau crearea cadrului juridic de aplicare a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea și monitorizarea aplicării acestora.(8) În îndeplinirea atribuțiilor sale, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este autorizat:a) să desfășoare activități de informare, publicitate și promovare a programelor din domeniile sale de activitate;b) să contracteze, în condițiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare și arhivare documente;c) să încheie protocoale de colaborare și schimb de informații cu alte instituții publice, instituții private, organizații guvernamentale și neguvernamentale, potrivit competențelor sale, în condițiile legii;d) să emită norme și instrucțiuni obligatorii pentru aplicarea măsurilor dispuse în exercitarea atribuțiilor sale, potrivit legii;e) să solicite, în condițiile legii, informațiile și datele necesare realizării atribuțiilor sale;f) să efectueze acte de control al regulamentelor naționale și ale Uniunii Europene în domeniile sale de activitate;g) să exercite responsabilități pentru asigurarea respectării cadrului legal în domeniile sale de competență prevăzute de legislația în vigoare și să aplice sancțiunile prevăzute de lege în competența sa, în conformitate cu legislația în vigoare.  +  Articolul 7(1) În structura organizatorică a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării funcționează direcții generale, direcții, servicii, birouri.(2) Structura organizatorică a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării este prevăzută în anexa nr. 1.(3) În cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării, pot fi organizate structuri, la nivel de servicii, birouri, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru minister. Prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, statul de funcții, statul de personal, Regulamentul de ordine interioară, precum și componența și Regulamentul de organizare și funcționare al Colegiului ministerului, conform legii. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării poate constitui, în condițiile legii, colective temporare de lucru și alte asemenea structuri organizatorice, necesare pentru realizarea activității.(4) În structura Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se constituie Unitatea de Implementare a Reformei PSF, la nivel de direcție, formată din personal contractual, în acord cu obligațiile asumate în relația cu Comisia Europeană și pentru coordonarea și monitorizarea reformelor CDI.(5) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării poate constitui și alte structuri necesare în vederea realizării reformei în domeniul său de activitate, în conformitate cu programul de guvernare, cu obligațiile asumate prin acorduri cu organismele internaționale și prin programele europene.(6) Pentru atingerea obiectivelor și îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților sale, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării poate înființa structuri teritoriale, fără personalitate juridică, prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.  +  Articolul 8(1) În cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se înființează unitatea de management pentru implementarea proiectelor cu finanțare externă, condusă de către un director, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat cu personal angajat exclusiv pe perioadă determinată, în afara organigramei, potrivit legislației în vigoare. Finanțarea cheltuielilor de personal, pentru personalul din afara organigramei, se face din bugetul proiectelor, prevăzute cu această destinație.(2) Structura organizatorică, numărul maxim de posturi și regulamentul de organizare și funcționare a unității de management se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.(3) Personalul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, numit prin ordin al ministrului, în echipele de management sau de implementare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, în care ministerul este beneficiar sau partener, este remunerat pentru activitățile desfășurate în proiecte, potrivit legislației aplicabile.(4) Ministrul cercetării, inovării și digitalizării numește personalul unității de management și stabilește competențele directorului.  +  Articolul 9(1) În cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării funcționează, la nivel de direcție generală, Organismul intermediar pentru cercetare, denumit în continuare OIC.(2) OIC îndeplinește atribuțiile delegate de autoritățile de management ale programelor operaționale, prin acordul părților implicate.(3) OIC va derula activitățile și responsabilitățile Organismului intermediar în cadrul Programului operațional „Competitivitate“, care a funcționat în cadrul Ministerului Educației și Cercetării, până la închiderea Programului operațional „Competitivitate“ 2014-2020.(4) Numărul de posturi care funcționează în cadrul OIC este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat pentru funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.  +  Articolul 10(1) În exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este sprijinit de organismele consultative la nivel național în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării, digitalizării și comunicațiilor, denumite în continuare organisme consultative, prevăzute în anexa nr. 2, care se constituie și funcționează conform prevederilor Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 206/2004 privind buna conduită în cercetarea științifică, dezvoltarea tehnologică și inovare, cu modificările și completările ulterioare.(2) Componența și regulamentele de organizare și funcționare ale organismelor consultative sunt stabilite prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.(3) Organismele consultative pot avea, în condițiile legii, câte un secretariat tehnic, format, de regulă, din maximum 6 persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor, și pot folosi în activitatea lor un corp de experți remunerați conform legii.(4) Activitatea organismelor consultative este coordonată de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării.(5) Membrii organismelor consultative, precum și alți specialiști colaboratori ai acestora pot fi remunerați și le pot fi decontate cheltuielile de deplasare și de cazare, cu respectarea legislației în vigoare.  +  Articolul 11(1) Instituțiile și unitățile de CDI care funcționează în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Autoritățile care funcționează în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care funcționează în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 5.(4) Instituțiile și unitățile de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare care funcționează sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 6.(5) Instituțiile și unitățile din domeniul comunicațiilor care funcționează sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 7.(6) Unitățile la care Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește atribuțiile pe care statul român le are în calitate de acționar sunt prevăzute în anexa nr. 8.(7) Lista bunurilor proprietate publică a statului aflate în administrarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 9.(8) Pozițiile orbitale atribuite României, deținute de România prin acorduri internaționale și administrate de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării sunt prevăzute în anexa nr. 10.  +  Articolul 12(1) Conducerea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se exercită de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării, care are calitatea de ordonator principal de credite și reprezentant legal al ministerului.(2) Ministrul cercetării, inovării și digitalizării reprezintă Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție.(3) În exercitarea atribuțiilor care îi revin, ministrul cercetării, inovării și digitalizării emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii.(4) Ministrul cercetării, inovării și digitalizării poate delega unele dintre competențele sale, în condițiile legii.(5) Ministrul cercetării, inovării și digitalizării poate delega prin ordin calitatea de ordonator principal de credite și reprezentant legal secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți sau altor persoane împuternicite în acest scop.(6) Ministrul cercetării, inovării și digitalizării îndeplinește, în domeniul de activitate al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, atribuțiile generale prevăzute la art. 56 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte atribuții specifice stabilite prin actele normative în vigoare.  +  Articolul 13(1) În cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării își desfășoară activitatea 4 secretari de stat și 2 subsecretari de stat numiți și eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului.(2) Atribuțiile și responsabilitățile secretarilor de stat și subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.  +  Articolul 14(1) Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării are un secretar general și 2 secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici, numiți și eliberați din funcție în condițiile legii.(2) Secretarul general și cei 2 secretari generali adjuncți îndeplinesc atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 61 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(3) Secretarul general și cei 2 secretari generali adjuncți îndeplinesc și alte atribuții stabilite prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării, în limita competențelor legale.  +  Articolul 15Se constituie, pe lângă ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Colegiul ministerului, organism consultativ ale cărui componență și regulament de organizare și funcționare se aprobă prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.  +  Articolul 16(1) Numărul total de posturi pentru Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării este de 271, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor.(2) Organigrama detaliată, numărul posturilor de conducere, alocarea personalului în direcții generale, direcții, servicii, birouri, statul de funcții, atribuțiile și sarcinile personalului din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se stabilesc prin ordin al ministrului.(3) Personalul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se constituie din funcționari publici și personal contractual.(4) În termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se face încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică, cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal.  +  Articolul 17(1) Normativele de personal și criteriile de constituire a compartimentelor pentru unitățile și instituțiile publice subordonate, finanțate de la bugetul de stat, precum și atribuțiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării, în baza Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celorlalte dispoziții legale în vigoare.(2) Structurile organizatorice, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare pentru instituțiile și unitățile din subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, precum și structurile organizatorice pentru instituțiile și unitățile din coordonarea acestuia se aprobă prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării, în condițiile legii.(3) Mandatele de reprezentare pentru instituțiile și unitățile de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare, precum și pentru companiile și societățile din domeniul comunicațiilor, care funcționează sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.  +  Articolul 18Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării utilizează un parc auto propriu atât pentru aparatul central al ministerului, cât și pentru programele/proiectele cu finanțare externă, potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 19În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, împreună cu Ministerul Finanțelor, va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 20Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul 21Hotărârea Guvernului nr. 89/2020 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Digitalizarea României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 13 februarie 2020, cu modificările ulterioare, se va modifica în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, la propunerea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotărâri.
    PRIM-MINISTRU
    FLORIN-VASILE CÎȚU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Ilie-Dan Barna
    Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
    Ciprian-Sergiu Teleman
    Ministrul muncii și protecției sociale,
    Raluca Turcan
    Ministrul educației,
    Sorin-Mihai Cîmpeanu
    Ministrul transporturilor și infrastructurii,
    Cătălin Drulă
    Ministrul finanțelor,
    Alexandru Nazare
    Ministrul afacerilor externe,
    Bogdan Lucian Aurescu
    Secretarul general al Guvernului,
    Tiberiu Horațiu Gorun
    București, 29 martie 2021.Nr. 371.  +  Anexa nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
     +  Anexa nr. 2
    Organisme consultative ale Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea consiliului/colegiului consultativSursa de finanțare
    1.Comitetul Român pentru Infrastructuri de Cercetare (CRIC)Buget de stat
    2.Comitetul de Coordonare a Specializării Inteligente (CCSI)Buget de stat
    3.Consiliul Național pentru Transfer Tehnologic și Inovare (C.N.T.T.I.)Buget de stat
    4.Consiliul Național al Cercetării Științifice (C.N.C.S.)Buget de stat
    5.Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare (C.C.C.D.I.)Buget de stat
    6.Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării (C.N.E.C.S.D.T.I.)Buget de stat
     +  Anexa nr. 3
    Instituțiile și unitățile care funcționează
    în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Agenția Spațială RomânăVenituri proprii
    2.Institutul de Fizică AtomicăVenituri proprii
     +  Anexa nr. 4
    Autoritățile care funcționează în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Autoritatea pentru Digitalizarea RomânieiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
     +  Anexa nr. 5
    Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care funcționează
    în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronică - INOE 2000 BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    2.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    3.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Geologiei, Geofizicii, Geochimiei și Teledetecției - IGR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    4.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie - INCDTP BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    5.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini Agricole și Instalații Destinate Agriculturii și Industriei Alimentare - INMA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    6.Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei“ - IFIN HH BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    7.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației - INFLPR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    8.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică Tehnică - IFT IașiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    9.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    10.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului - INCDFP BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    11.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    12.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie și Materie Condensată - INCEMC TimișoaraConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    13.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GEOECOMAR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    14.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Științe Biologice - BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    15.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie - IMT BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    16.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice - I.C.S.I Râmnicu VâlceaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    17.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice și Moleculare - I.N.C.D.T.I.M Cluj-NapocaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    18.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică - ICPE - CA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    19.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli“ - I.N.C.A.S. BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    20.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică și Tehnica Măsurării - I.N.C.D.M.T.M BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    21.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare și Încercări pentru Electrotehnică - ICMET CraiovaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    22.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    23.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP PloieștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    24.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Sudură și Încercări de Materiale - ISIM TimișoaraConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    25.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale și Resurse Radioactive - ICPMRR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    26.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie și Petrochimie - ICECHIM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    27.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale Neferoase și Rare - IMNR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    28.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră și Protecție Antiexplozivă - INSEMEX - S.A. PetroșaniConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    29.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    30.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții și Urbanism și Dezvoltare Teritorială Durabilă - URBAN - INCERC BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    31.Abrogat.
    32.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Muncii „Alexandru Darabont“ - INCDPM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    33.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Mediului BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    34.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei și Științelor Biomedicale „Victor Babeș“ BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    35.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare - IBA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    36.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului - ICPA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    37.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă - FunduleaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    38.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Biologie și Nutriție Animală - IBNA BaloteștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    39.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr BrașovConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    40.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism - INCDTConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    41.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare „Delta Dunării“ - INCDDD TulceaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    42.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cercetări Marine „Grigore Antipa“ - INCDM ConstanțaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    43.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea“Conform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    (la 12-04-2021, Punctul 31 din Anexa nr. 5 a fost abrogat de Articolul 7 din HOTĂRÂREA nr. 414 din 7 aprilie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 12 aprilie 2021 )
     +  Anexa nr. 6
    Instituțiile și unitățile de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare
    care funcționează sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Societatea Comercială „Institutul de Cercetări în Transporturi INCETRANS“ - S.A.Venituri proprii
    2.Institutul de Cercetare-Proiectare Rulmenți și Organe de Asamblare - ICPROA - S.A. BrașovVenituri proprii
     +  Anexa nr. 7
    Instituțiile și unitățile din domeniul comunicațiilor care funcționează
    sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. crt.Denumirea instituției/unitățiiLocalitateaSursa de finanțare
    1.Compania Națională „Poșta Română“ -S.A.BucureștiVenituri proprii
    2.Societatea Națională de Radiocomunicații - S.A.BucureștiVenituri proprii
     +  Anexa nr. 8
    Unitățile la care Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește atribuțiile
    pe care statul român le are în calitate de acționar
    Nr. crt.Denumirea instituției/unitățiiLocalitateaSursa de finanțare
    1.Telekom România Communications - S.A.BucureștiVenituri proprii
     +  Anexa nr. 9
    Lista bunurilor proprietate publică a statului aflate în administrarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. M.F.P.Cod de clasificațieAdministratorulCaracteristicile tehnice actualizate ale imobiluluiValoarea actualizată (în lei)
    34.3878.29.06Ministerul Cercetării, Inovării și DigitalizăriiClădire tronson 1, pe nivele: parter, mezanin, etaj 1, etaj 2, etaj 3 (cu parțial și în tronson 2) și 3 încăperi pe etaj 4, în suprafață utilă de 3.507,08 mp Cote-părți comune 19.797 și cotă teren 782220.369.719,42
    Nr. M.F.P.Cod de clasificațieAdministratorulCaracteristicile tehnice actualizate ale imobiluluiValoarea actualizată (în lei)
    626038.29.06Ministerul Cercetării, Inovării și DigitalizăriiConstrucție și teren: Suprafață construită = 8.953,17 mp (subsol, parter + 6 etaje și mansardă) Suprafață desfășurată = 10.922,87 mp Suprafață teren = 2.715,00 mp 56.642.594,10 - clădire 23.635.407 - teren
     +  Anexa nr. 10
    Pozițiile orbitale atribuite României deținute de România prin acorduri internaționale
    și administrate de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
    Nr. M.F.P.Cod de clasificațieAdministratorDescriere tehnică
    970738.15.04Ministerul Cercetării, Inovării și DigitalizăriiCoordonatele orbitale și caracteristicile rețelelor radio pentru sateliții geostaționari de telecomunicații alocate României prin convențiile internaționale
    ----