NORME METODOLOGICE din 17 iulie 2018de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 664 din 31 iulie 2018



    Notă
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 551 din 17 iulie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 31 iulie 2018.
    Notă
    Potrivit art. unic din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 30 decembrie 2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 1326 din 31 decembrie 2020, prevederile prezentelor norme metodologice se aplică până la data de 31 decembrie 2022.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1În sensul prezentelor norme metodologice, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a) animale moarte - animalele ucise prin eutanasie, cu sau fără diagnostic exact, ori care au murit, inclusiv animalele născute moarte sau nenăscute, în cadrul unei ferme sau în orice alt spațiu ori în timpul transportului, dar care nu au fost sacrificate pentru consumul uman;b) materii de categoria 1 - subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, cu risc înalt pentru sănătatea publică și animală, fiind încadrate în această categorie:1. cadavrele de rumegătoare, indiferent de vârsta și cauza morții;2. cadavrele animalelor de companie;3. materialul cu risc specificat - următoarele țesuturi, dacă provin de la animale a căror origine este într-un stat membru sau într-o țară terță sau într-o regiune a acestora cu un risc controlat sau nedeterminat de encefalopatie spongiformă transmisibilă - EST:(1) în ceea ce privește bovinele:(i) craniul, cu excepția mandibulei, și inclusiv encefalul și ochii, precum și măduva spinării la animalele în vârstă de peste 12 luni;(ii) coloana vertebrală, cu excepția vertebrelor caudale, apofizele spinoase și transversale ale vertebrelor cervicale, toracice și lombare, precum și creasta sacrală mediană și aripile sacrumului, dar incluzând ganglionii rădăcinii dorsale proveniți de la animalele cu vârsta de peste 30 luni; și(iii) amigdalele, ultimii patru metri ai intestinului subțire, cecumul și mezenterul animalelor de toate vârstele;(2) în ceea ce privește ovinele și caprinele:(i) craniul, inclusiv encefalul și ochii, amigdalele și măduva spinării de la animalele în vârstă de peste 12 luni sau care prezintă un incisiv permanent care a erupt prin gingie; și(ii) splina și ileonul provenit de la animalele de toate vârstele;4. cadavrele animalelor sălbatice suspecte de boli epizootice;5. amestecuri de material de categoria 1 cu material de categoria 2;c) materii de categoria 2 - subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman cu risc mediu pentru sănătatea publică și animală, fiind încadrate în această categorie cadavrele animalelor, indiferent de vârstă și cauza morții, altele decât rumegătoarele și celelalte specii menționate la categoria 1, respectiv porci, cai, păsări, iepuri, animale de blană, pești;d) unitate mobilă de incinerare - echipament mobil utilizat pentru distrugerea la fața locului a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, în situația dezastrelor naturale și a epizootiilor, atunci când este depășită capacitatea de distrugere prin metode convenționale.  +  Capitolul II Condiții sanitare veterinare și de mediu privind funcționarea unităților de creștere a animalelor, a unităților de producție, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală  +  Articolul 2Unitățile de creștere a animalelor, unitățile de producție, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală funcționează doar dacă au încheiat un contract cu unități de neutralizare autorizate corespunzător categoriei de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pe care le generează sau dețin instalații proprii de neutralizare, respectiv de procesare sau de incinerare/coincinerare, autorizate în condițiile legii, și care sunt folosite exclusiv pentru necesitățile proprii.  +  Articolul 3Mișcarea pe teritoriul național, importul, tranzitul, exportul și comerțul cu produse și subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman se supun prevederilor legislației sanitar-veterinare și de mediu incidente, în scopul prevenirii și răspândirii de boli la animale și oameni.  +  Articolul 4Neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman provenite de la animalele moarte în timpul transportului și care aparțin unităților de creștere a animalelor, unităților de producție, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală revine în responsabilitatea acestora.  +  Capitolul III Neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman în caz de epizootii  +  Articolul 5Eliminarea și distrugerea în unități de neutralizare autorizate sanitar-veterinar și din punctul de vedere al protecției mediului a animalelor moarte, ucise și a altor materii de categoria 1 și 2, rezultate în urma evoluției unor focare de boli notificabile, sunt permise numai după emiterea, în condițiile legii, a hotărârii Centrului Național de Combatere a Bolilor sau, după caz, a centrului local de combatere a bolilor în care se specifică metoda de eliminare a animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2, permisiunea de efectuare a transportului acestora, cantitatea estimată, denumirea unităților de neutralizare în care se va desfășura activitatea respectivă și autoritățile județene și locale responsabile de supravegherea acțiunii de eliminare și distrugere a animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2.  +  Articolul 6(1) Unitățile mobile de incinerare pot fi utilizate pentru distrugerea animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2 rezultate în urma evoluției focarelor de boală sau a dezastrelor naturale și când este depășită capacitatea de distrugere prin metode convenționale.(2) Funcționarea unităților mobile de incinerare este permisă numai cu respectarea condițiilor impuse prin autorizația sanitar-veterinară și de mediu.  +  Capitolul IV Transportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman  +  Articolul 7(1) Transportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman trebuie să se realizeze cu mijloace de transport specializate pentru colectarea animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2, dotate cu containere etanșe, care să nu permită scurgerea lichidelor și eliberarea accidentală a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman și cu sisteme de încărcare/descărcare a containerelor.(2) Mijloacele de transport specializate, prevăzute la alin. (1), trebuie să fie autorizate sanitar-veterinar și să fie dotate cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare și cântar.  +  Articolul 8(1) Animalele a căror moarte a survenit în timpul transportului sunt transportate până la destinație, iar contravaloarea neutralizării acestora este suportată de către transportator.(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), activitatea de neutralizare a animalelor a căror moarte a survenit accidental în timpul transportului este gestionată de proprietarul animalului, care suportă inclusiv cheltuielile aferente transportului.(3) Animalele vii neidentificate și fără documente de proveniență, transportate de către o persoană fizică sau juridică, pot fi ucise, conform prevederilor legale sanitare veterinare, iar proprietarul sau deținătorul mijlocului de transport suportă contravaloarea neutralizării acestora, efectuată cu respectarea legislației de mediu.  +  Capitolul V Aspecte tehnice privind organizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale  +  Articolul 9(1) Crescătorii individuali de animale înștiințează, în termen de 24 de ore, medicul veterinar de liberă practică căruia îi sunt arondați și autoritatea administrației publice locale pe a cărei rază administrativ-teritorială are loc decesul animalelor cu privire la existența unuia sau mai multor animale moarte, definite potrivit prezentelor norme metodologice, și anume rumegătoare, porci, cai, păsări, iepuri și animale de blană.(2) Autoritățile administrației publice locale de la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor pe a căror rază administrativ-teritorială intervine moartea animalelor care fac obiectul Ordonanței Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 55/2017, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță, sunt responsabile de:a) informarea imediată a consiliului județean sau Consiliului General al Municipiului București cu privire la moartea animalelor;b) realizarea registrelor de evidență care cuprind informații referitoare la numele proprietarului, precum și data și ora la care a fost solicitată consiliului județean intervenția unității de neutralizare;c) întocmirea, pe baza datelor furnizate de către medicul veterinar de liberă practică, a registrelor de evidență referitoare la cantitățile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de ecarisare;d) transmiterea registrelor prevăzute la lit. b) și c), în format tipărit și electronic, în termen de 10 zile de la încheierea lunii pentru care se face raportarea, către consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București;e) îngroparea animalelor a căror moarte a intervenit pe raza unităților administrativ-teritoriale stabilite ca fiind izolate. Această activitate se face numai în locuri special amenajate și numai după obținerea autorizării sanitar-veterinare și a actelor de reglementare din punctul de vedere al gospodăririi apelor, emise în condițiile legii, de la nivelul județului respectiv.  +  Articolul 10Consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București gestionează organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale și este responsabil de:a) organizarea și desfășurarea procedurii privind delegarea/ contractarea activității de neutralizare a animalelor moarte și semnarea contractului, după caz, conform legislației în domeniul achizițiilor publice și în domeniul concesiunilor de lucrări și concesiunilor de servicii, pe baza listei cu speciile și numărul de animale deținute de crescătorii individuali, întocmite de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană sau a municipiului București;b) informarea unității de neutralizare cu care consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București are încheiat un contract, cu privire la moartea unor animale pe raza unității administrativ-teritoriale sau a unei subdiviziuni administrativ-teritoriale a municipiului București. Informarea se face telefonic de către reprezentanții unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora a intervenit moartea animalelor;c) întocmirea situațiilor centralizatoare, pe baza informațiilor furnizate de către unitățile administrativ-teritoriale județene sau de către subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București, cu privire la data, ora și numele proprietarului care a anunțat decesul animalului/animalelor, respectiv cantitățile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de ecarisare;d) transmiterea anuală, în cursul trimestrului IV, către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a necesarului de cheltuieli pentru anul următor în vederea asigurării, în bune condiții, a activității de neutralizare a animalelor moarte; necesarul de cheltuieli se stabilește pe baza datelor centralizate de la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale județene sau al subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului București cu privire la cantitățile de animale moarte;e) realizarea situației privind stadiul contractelor prevăzute la art. 8 alin. (1) din ordonanță. Această situație este necesară la nivelul fiecărui județ pentru elaborarea caietului de sarcini în cadrul procedurii privind delegarea/contractarea activității de neutralizare a animalelor moarte către un operator autorizat, conform legislației în vigoare.  +  Capitolul VI Resursele financiare necesare consiliilor județene și Consiliului General al Municipiului București pentru realizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale  +  Articolul 11(1) Resursele financiare necesare consiliilor județene și Consiliului General al Municipiului București pentru realizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale se asigură prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale județelor, respectiv bugetul local al municipiului București, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(2) Repartizarea sumelor prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrare în limita prevederilor bugetare aprobate cu această destinație Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice“.  +  Articolul 12(1) Pentru realizarea activității prevăzute de prezentele norme metodologice se instituie o schemă de ajutor de stat având ca obiectiv acordarea de servicii subvenționate crescătorilor individuali de animale, definiți beneficiari ai schemei, pentru animalele moarte provenite din gospodăriile acestora.(2) Numărul maxim estimat de beneficiari, crescători individuali de animale, este de 950.000.(3) Crescătorii individuali de animale care au beneficiat de un ajutor ilegal declarat incompatibil cu piața printr-o decizie a Comisiei nu sunt eligibili în cadrul schemei de ajutor de stat, atât timp cât ajutorul nu va fi rambursat sau plătit într-un cont cu destinație specială, reprezentând valoarea totală a ajutorului ilegal și incompatibil cu piața internă, precum și dobânzile de recuperare aferente.(4) În vederea includerii în schema de ajutor de stat a crescătorilor individuali de animale, trimestrial, direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene întocmesc lista nominală a acestora, listă pe care o transmit consiliului județean/Consiliului General al Municipiului București și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(5) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene pun la dispoziția consiliului județean/Consiliului General al Municipiului București și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale lista prevăzută la alin. (4).  +  Articolul 13(1) Ajutorul de stat se acordă în baza prevederilor Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol și forestier și în zonele rurale pentru perioada 2014-2020, denumite în continuare Orientările Uniunii Europene, capitolul I, secțiunea 1.2.1.4 - Ajutoare pentru animale moarte.(2) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, iar perioada de aplicabilitate a acesteia este 2018-2020 inclusiv, după intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.(3) Pentru perioada 2018-2020, anual, până la data de 15 septembrie, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București transmit Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale sumele necesare realizării activității prevăzute de prezentele norme metodologice în vederea aprobării bugetului cu această destinație.(4) Intensitatea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentei hotărâri este de până la 100% din costul activității de transport al animalelor moarte, cuprinzând preluarea, încărcarea în mijlocul de transport și descărcarea din mijlocul de transport, și 75% din costul activității de distrugere a animalelor moarte, iar valoarea maximă a acestuia este de 900 lei/tonă animale moarte, în limita bugetului aprobat.(5) În situația în care se acordă 75% din costul activității de distrugere a animalelor moarte, diferența de 25% este suportată direct de crescătorii individuali de animale și se achită prestatorului de servicii, respectiv prestatorului de servicii care are contract cu consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București, la ridicarea animalului mort.(6) Suma achitată potrivit alin. (5) este evidențiată în facturile transmise de prestatorul de servicii pentru consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București.(7) Pentru perioada 2018-2020, bugetul total estimat este de 166.695 mii lei, repartizat astfel:a) pentru anul 2018: 16.800 mii lei;b) pentru anul 2019: 74.947 mii lei;c) pentru anul 2020: 74.948 mii lei.  +  Articolul 14Intensitatea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, când există obligația efectuării testelor pentru encefalopatie spongiformă transmisibilă - EST pe animalele moarte, respectiv prelevarea probelor de creier de la bovinele în vârstă de peste 24 luni, a probelor de la ovinele și caprinele în vârstă de peste 18 luni, precum și a probelor de la porci când există semne clinice ce pot fi atribuite pestei porcine, este de până la 100% din costul ecarisării animalelor moarte, așa cum este definită la art. 2 alin. (1) lit. g) din Ordonanța Guvernului nr. 24/2016, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 55/2017, cu modificările și completările ulterioare, iar valoarea maximă a acestuia este de 900 lei/tonă animale moarte, în limita bugetului aprobat, conform celor prevăzute la lit. c) a pct. 385 din Orientările Uniunii Europene.  +  Articolul 15Valoarea maximă a ajutorului de stat prevăzută la art. 13 alin. (4) și la art. 14 nu include TVA, aceasta fiind neeligibilă în cadrul prezentei.  +  Articolul 16Ajutorul de stat prevăzut prin prezenta schemă nu se cumulează cu niciun ajutor de stat sau ajutor de minimis în raport cu aceleași cheltuieli eligibile în cazul în care cumulul respectiv ar avea ca rezultat o intensitate a ajutorului sau un cuantum al ajutorului mai mare decât cel stabilit prin schemă.  +  Articolul 17(1) Pentru a solicita ajutorul de stat, prestatorul de servicii centralizează cererile crescătorilor individuali de animale, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, și le depune lunar la consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București cu care are încheiat contractul de prestări servicii, în termen de 10 zile după încheierea lunii în care a prestat serviciile.(2) În cazul în care plafonul anual pentru schema de ajutor de stat nu este aprobat la 1 ianuarie a anului respectiv, prestatorii de servicii depun cererile după aprobarea acestuia pentru activitatea desfășurată de la începutul anului.(3) Cererile prevăzute la alin. (1) sunt însoțite de următoarele documente:a) situația centralizatoare cu cantitatea totală, cântărită, de animale moarte neutralizate prin serviciile prestate în baza contractului încheiat de prestator cu consiliul județean și Consiliul General al Municipiului București;b) copiile facturilor emise de prestatorul de servicii pentru consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București, aferente activității de neutralizare a animalelor moarte pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, precum și situația centralizatoare a facturilor fiscale emise de prestatorul de servicii; în condițiile multitudinii de activități specifice serviciului de ecarisare, facturile trebuie să conțină informații pentru fiecare zi în care a fost prestat serviciul de ecarisare din luna respectivă, defalcate pentru fiecare activitate specifică; c) copia tabelului aferent activității lunare pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, cuprinzând numele și prenumele crescătorilor individuali de animale de la care au fost ridicate animale moarte, semnăturile acestora, cantitățile de animale moarte ridicate de către operatorul de ecarisare de la fiecare crescător individual;d) declarație pe propria răspundere că serviciile de neutralizare a animalelor moarte pentru care solicită decontarea ajutorului de stat sunt prestate fără încasarea contravalorii din costul activității de neutralizare a animalelor moarte de la crescătorii individuali de animale;e) dovadă cont trezorerie; f) copii ale foilor de parcurs aferente fiecărei zile din luna pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, din care să reiasă traseul și numărul de kilometri parcurși pentru ridicarea animalelor moarte; foile de parcurs vor fi întocmite separat, pentru fiecare autovehicul implicat în activitatea de colectare a animalelor moarte;g) în situația în care un operator prestează serviciul de ecarisare în mai multe județe, învecinate sau nu, în baza unor contracte încheiate cu consiliile județene respective, documentele depuse în vederea obținerii ajutorului de stat aferent unui județ trebuie să conțină doar costurile suportate de operator pentru efectuarea serviciului de ecarisare pe teritoriul administrativ al județului respectiv.(4) Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate, semnate și ștampilate de către prestatorul de servicii.  +  Articolul 18Documentele care se depun la consiliul județean și la Consiliul General al Municipiului București pentru acordarea/încasarea ajutorului de stat se vor păstra 10 ani de la depunere, atât de către acestea, cât și de către solicitanți.  +  Articolul 19Consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București, după înregistrarea, verificarea și aprobarea la plată a cererilor de solicitare a ajutorului de stat, întocmesc și transmit Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale situația centralizatoare pentru solicitările înregistrate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.  +  Articolul 20În baza situațiilor centralizatoare ale cererilor pentru încasarea ajutorului de stat, transmise de consiliile județene, respectiv Consiliul General al Municipiului București, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanțelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare. Cererea de deschidere a creditelor bugetare va fi însoțită de situația centralizatoare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.  +  Articolul 21(1) După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se alimentează contul consiliilor județene, respectiv al Consiliului General al Municipiului București, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanților ajutorului de stat, potrivit legislației în vigoare, sume care nu sunt exceptate de la executare silită.(2) Nerespectarea de către solicitanți a condițiilor prevăzute în prezenta hotărâre, precum și a oricăror obligații asumate în vederea obținerii finanțării determină aplicarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a legislației în vigoare în vederea recuperării ajutorului de stat.(3) Consiliile județene, respectiv Consiliul General al Municipiului București transmit informațiile privind obligația publicării beneficiarilor, conform prevederilor pct. 128 din Orientările Uniunii Europene, Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură - sediul central. Informațiile vor fi publicate pe adresa web www.apia.org.ro. Informațiile menționate vor fi păstrate timp de cel puțin 10 ani și vor fi puse la dispoziția publicului larg fără restricții.  +  Articolul 22Solicitantul are obligația de a ține evidența timp de 10 ani a informațiilor necesare pentru încadrarea crescătorilor individuali de animale în schema de ajutor de stat prevăzută la art. 13 alin. (1) și de a pune la dispoziția Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și consiliului județean, respectiv Consiliului General al Municipiului București aceste informații.  +  Articolul 23(1) Consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiul București, în baza prevederilor prezentei hotărâri, elaborează proceduri detaliate de verificare a condițiilor de eligibilitate și control, care vor fi aduse la cunoștința solicitanților prin afișare pe site-ul oficial al instituției.(2) În temeiul prevederilor prezentei hotărâri, consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București verifică la fața locului corectitudinea înscrisurilor din cerere, pe baza unui eșantion extras aleatoriu în procent de minimum 5% din numărul total al cererilor depuse.(3) Consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București pune la dispoziția solicitanților, prin afișare pe site-ul oficial al instituției, formularele de cerere.(4) În cazul în care se constată că documentația de solicitare a ajutorului de stat este incompletă sau necesită clarificări, persoana responsabilă cu verificarea documentației din cadrul consiliului județean, respectiv Consiliului General al Municipiului București notifică solicitantul în vederea transmiterii documentelor și/sau informațiilor suplimentare și/ori a celor lipsă.(5) În termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificării, dar nu mai târziu de sfârșitul lunii pentru cererile depuse conform prevederilor art. 17 alin. (1), solicitantul are obligația completării documentației, în caz contrar cererea de solicitare a ajutorului de stat fiind respinsă total sau parțial, după caz.  +  Articolul 24Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.  +  Anexa nr. 1la normele metodologiceDenumire prestator servicii ......................................................Date de identificare ..................................................................Contract nr. ...............................................................................
    CERERE
    pentru solicitarea ajutorului de stat
    Crescătorul de animale ........ [nume, prenume] solicit ajutor de stat pentru activitatea de neutralizare a animalelor moarte desfășurată în luna/perioada .................., efectuată de Societatea ........ [prestatorul de servicii]:
    Nr. crt.Cantitate animale moarte - kg -Tarif - lei/kg -Valoare totală - lei -
    1
    2
    3
    Total
    Semnătura..................................
     +  Anexa nr. 2la normele metodologiceConsiliul Județean ................................../Consiliul General al Municipiului BucureștiPrestator servicii .................................................................Contract nr. ..........................................................................Nr. înregistrare ...................................................................
    SITUAȚIA CENTRALIZATOARE
    pentru solicitările înregistrate în luna/perioada ..................................................
    Nr. crt.Nume crescător individual de animaleNr./data facturii fiscaleCantitate animale moarte - kg -Tarif - lei/kg -Valoare totală - lei -
    1
    2
    3
    Total
    Președinte consiliul județean,............................................................
     +  Anexa nr. 3la normele metodologiceMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
    SITUAȚIA CENTRALIZATOARE A AJUTORULUI DE STAT
    pentru solicitările înregistrate în luna/perioada .................................................
    Nr. crt.Consiliul județean/Consiliul General al Municipiului BucureștiCantitate animale moarte - kg -Tarif - lei/kg -Valoare totală - lei --
    1
    2
    3
    Total
    AprobatOrdonator principal de credite.................................................
    -----