PROCEDURĂ din 19 octombrie 2020 de implementare a măsurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19
EMITENT
  • MINISTERUL ECONOMIEI, ENERGIEI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 965 bis din 20 octombrie 2020



    Notă
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.083 din 19 octombrie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 965 din 20 octombrie 2020.

    Anexă


    Procedura de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM- urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19


    1. Obiectivul măsurii

      Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat îl constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, denumit în continuare POC, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii prevăzuți la art. 3, a căror activitate a fost afectată direct sau indirect de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență sau îngrădite pe perioada stării de alertă.

      Furnizorul ajutorului de stat este Ministerul Fondurilor Europene (MFE). Măsura este implementată de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA) în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE)conform Anexei 4 și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID- 19, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, cu modificările și completările ulterioare.

      Prin prezenta procedură se implementeaza o schemă de ajutor de stat. Acordarea ajutoarelor de stat în cadrul măsurii se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, aprobat de Comisia Europeană. Schema se aplică pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.


    2. Bugetul măsurii şi modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat


      Măsura este valabilă până la 31 decembrie 2020, plăìile în cadrul măsurii vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023. In condițiile in care valabilitatea măsurii va fi prelungita prin modificarea legislației in vigoare, prevederea se va aplica de drept si asupra prezentei proceduri.

      Bugetul alocat măsurii, aprobat prin Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 este în valoare totală de 350.000.000 euro, din care 265.000.000 euro fonduri externe nerambursabile,

      42.500.000 euro fonduri de la bugetul de stat și coparticipare (cofinanțare) de 42.500.000 euro de la beneficiari. Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de maxim 100.500 de beneficiari. Cursul valutar utilizat este InforEuro din luna septembrie 2020, respectiv 1 euro=4,8395 lei.


    3. Beneficiarii de ajutor de stat în cadrul măsurii


      1. Întreprinderea unică include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:


        1. o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;

        2. o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;

        3. o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;

        4. o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.

        Întreprinderile care întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate întreprinderi unice.


      2. (1) Granturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu IMM-urile (definite conform Legii nr. 346 / 2004 cu modificările și completările ulterioare) din domeniile de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă. Lista domeniilor de activitate eligibile este prevăzută în anexa nr. 2 la ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

        1. Granturile pentru capital de lucru se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat și ONG-urilor cu activitate economică din domeniul învățământ.

        2. Granturile pentru capital de lucru se acordă beneficiarilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

          1. au obținut certificat de situații de urgență în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare;

          2. au înregistrat profit operațional din activitatea curentă (din activitatea de exploatare), în unul din ultimele două exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului, potrivit situațiilor financiare depuse;

          3. dispun de coparticipare(cofinanțare) la constituirea capitalului de lucru în procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru;

          4. nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

          5. mențin sau suplimentează numărul de angajați existenți la data înscrierii electronice (Registru salariatilor din Revisal emis cu maxim 24 de ore înaintea trimiterii formularului de înscriere, asumat de reprezentantul legal) pentru o periodă de minim 6 luni de la momentul plății ajutorului financiar, cu excepția situatiilor in care contractele individuale de munca sunt incheiate pentru sezonieri sau/si zilieri;

          6. suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice, pragul de 800.000 euro, echivalentul în lei (declarație Anexa 7)

          7. sunt IMM conform prevederilor legii nr 346/2004 cu modificările și completările ulterioare.

        3. Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează, pe bază de eșantion, de către MEEMA/AIMMAIPE după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, cu condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare. Eșantionul se realizează prin metoda cu probabilități de selectare egală, respectiv eșantionarea aleatorie simplă realizată cu funcția disponibilă în cadrul MS Excel =RAND() : număr aleatoriu


        între 0 și 1, preluat dintr-o distribuție uniformă. În condițiile în care rata de eroare este de peste 2% din eșantion, se mărește eșantionul cu 0,5% până la un maxim de 2%.


        Notă referitoare la conflictul de interese :

        Legislaţie conexă: Legea nr 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr 477/2004 privind codul de conduită a personalului contractual din instituţiile şi autorităţile publice; Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei şi Noul Cod Penal al României;


    4. Tipurile de ajutor financiar


      4.1 Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, denumit în continuare MEEMA în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului denumite în continuare AIMMAIPE, administrează, gestionează şi derulează direct sau prin intermediul organizaţiilor ori instituţiilor de drept privat, selectate printr-o procedură deschisă, transparentă, nediscriminatorie, necondiționată și suficient promovată, proiectele, măsurile și programele de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii şi asigură managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate. Între MEEMA şi organizaţia/organizațiile ori instituţia/instituțiile de drept privat selectată/selectate, denumită/denumite în continuare instituție/instituții parteneră/partenere, se încheie o convenţie de colaborare în baza căreia se derulează măsura de ajutor. Instituţiile partenere selecţionate au calitatea de agenţie de implementare a ajutoarelor de stat și pot acorda din surse proprii facilităìi de creditare pentru implementarea proiectelor.

        1. Prin prezenta măsură se finanțează în ordinea depunerii cererii de finanțare , în următoarele condiţii:

          1. pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

          2. pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 13.501 și 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabilește în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 150.000 euro. Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro.

          1. Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate și a depus mai multe cereri de finanțare pentru obținerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulată a grantului pentru capital de lucru care urmează a fi acordat nu poate depăși

      250.000 euro echivalent în lei la data plății grantului pentru capital de lucru.

      4.3.1. (1) Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

      1. cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;

      2. datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;

      3. cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria in avans nu este eligibilă)

      4. cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;

      5. cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;

      6. cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mica de 1 an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea sub 2500 lei dar durata de utilizare este mai mare de 1 an);


      7. cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității;

      8. cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu excepția TVA deductibil.

      1. Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.

        Eșantionul se realizează prin metoda cu probabilități de selectare egală, respectiv eșantionarea aleatorie simplă realizată cu funcția disponibilă în cadrul MS Excel =RAND() : număr aleatoriu între 0 și 1, preluat dintr-o distribuție uniformă. În condițiile în care rata de eroare este de peste 2% din eșantion, se mărește eșantionul cu 0,5% până la un maxim de 2%.

      2. Beneficiarii vor depune declarație pe propria răspundere că utilizarea grantului în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor.

      3. Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabilă.

      4. Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din grantul pentru capital de lucru acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare. Sunt eligibile datoriile restante aferente taxelor si impozitelor salariale.

      5. Cheltuielile cu consultanța nu sunt eligibile în cadrul prezentei măsuri.

      6. Nu sunt eligibile cheltuielile cu salariile nete, achizițiile de bunuri second-hand, nu sunt permise achizițiile în sistem leasing, iar cheltuielile cu chiria activelor corporale nu sunt eligibile, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

      7. In cadrul acestei masuri, nu fac parte din categoria Capital de lucru si nu sunt eligibile a fi decontate din ajutorul de stat următoarele categorii de cheltuieli: Terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursări la credite/linii de credite/leasing, dobânzi, garanții.

      4.3.2 Codul CAEN pe care aplicatul solicita finanțare trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii. Lista codurilor CAEN eligibile în cadrul măsurii se regăsește în Anexa 2 la ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.


    5. Procedura de înscriere în Program


      1. (1) Înscrierea în program, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office.

        (2) Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte:

        1. Etapa de creare profil, user și parolă, unde aplicanții vor înregistra cu semnătură electronică atât datele reprezentantului legal/împuternicit (Anexa 3) cât și datele IMM/ONG eligible conform art 3.2, din prezenta procedură.

        2. Etapa de înscriere în cadrul măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” în care aplicanții, cu profilul, user, și parola generate în prima etapă, vor completa și transmite formularul de înscriere conform Anexei 1.

      2. (1) Data de la care este activă prima etapă de creare profil, user și parolă se comunică pe site-ul instituţiei înainte de data începerii procesului propriu zis.


        1. Data de la care este activă a doua etapă de înscriere în cadrul măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” se comunică pe site-ul instituţiei cu cel putin 3 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu zis.

        2. Aplicația electronică de înscriere aferentă primei etape de creare profil, user și parolă va rămâne deschisă pe toată perioada înscrierilor în cadrul tuturor măsurilor instituite prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu completările și modificările ulterioare.

        3. Aplicația electronică de înscriere aferentă celei de a doua etape de înscriere în cadrul măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor” va fi deschisă începând cu ora

        10.00 a primei zile de înscriere, timp de 5 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.

      3. Pentru participarea la măsura “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă în prima etapă, generând prin această acțiune un cont de utilizator. După crearea contului de utilizator, aplicanții vor avea acces la acesta pe toată perioada de implementare a măsurii, vor putea accesa documentația transmisă și vor avea posibilitatea semnării contractului, descărcării și încărcării de documente diverse aferente plății sau raportării, în mod electronic. Adresa de e-mail trebuie să aparìină beneficiarului èi să se regăsească în toată documentaìia, aceeași adresă va fi folosită pentru toată corespondenìa pe întreaga perioadă de implementare și monitorizare a programului. Aplicația va trimite pe toată perioada de implementare a măsurii automat pe adresa de e-mail a solicitantului mesaje de avertizare asupra corespondenței cu MEEMA/AIMMAIPE, corespondență prin care aplicanții vor fi informați asupra acțiunilor ulterioare înscrierii precum contract aprobat, clarificări, mesaje de încărcare documente, etc.

      4. (1) În momentul trimiterii formularului de înscriere online (Anexa 1), aplicaţia electronică va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, mesaj care se va regasi în front office.

        1. După completarea și trimiterea on-line a formularului de înscriere nu se mai pot face completări/modificări asupra acestuia.

        2. După trimiterea formularului aplicanții vor avea posibilitatea vizionării în timp real pe site- ul MEEMA a listei cu solicitanții înscriși în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii în cadrul măsurii. Ordinea la contractare în cadrul măsurii se va face conform principiului primul venit-primul servit. După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare unic pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE.

        3. Aplicanții care nu au înregistrat la ANAF Situațiile financiare anuale la 31 decembrie 2019 până la data înscrierii in aplicație, vor primi decizie de respingere.

      5. (1) Documentele ilizibile sau incomplet încărcate în aplicație pot fi solicitate prin clarificări. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificări în termenul prevăzut atrage după sine decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile măsurii.

        (2) Pentru toate documentele provenite din străinătate vor fi prezentate traduceri autorizate.


    6. Verificarea şi selecţia beneficiarilor


      În scopul verificării solicitărilor şi implementării măsurii, în cadrul MEEMA/AIMMAIPE se va constitui Unitatea de Implementare a Proiectului, denumită în continuare UIP, al cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin ordin al ministrului/decizia ordonatorului terţiar de credite. Formularele și documentația care intră în verificare în limita bugetului va fi repartizată de către minister în ordinea RUE și în mod egal pentru verificare la cele 9 agenții și echipei UIP din cadrul ministerului.


      6.1.(1) Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza documentelor justificative încărcate în aplicație. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative și de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi decizii de respingere a cererii de finanțare.

      1. Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la program postate pe site-ul ministerului. Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă Scrisoare de solicitare clarificări pe adresa de email înregistrată în aplicația electronică. Clarificările solicitate se trimit la emitent în 3 zile lucrătoare de la transmitere. Netransmiterea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.

      2. Dacă în urma analizei documentației integral completate se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant nu sunt complete/ corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere a cererii de finantare.

        1. În conformitate cu dispoziţiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situaţii.

        2. Înainte de a se adresa instanței de judecata, solicitantul trebuie sa urmeze procedura plângerii prealabile.

        3. Solicitantul se poate adresa AIMMAIPE de care aparține, formulând o contestaţie, în termen de 5 zile calendaristice de la data transmiterii actului administrativ pentru neîndeplinirea condiţiilor din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, veridicităţii şi conformităţii celor înscrise în formularul de înscriere on-line cu documentele justificative depuse.

        4. (1) Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:

          • datele de identificare ale solicitantului;

          • obiectul contestaţiei;

          • motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;

          • dovezile pe care se întemeiază;

          • semnătura reprezentantului legal.

      (2) Contestația se poate formula în orice etapă de implementare (verificare, semnare contract de finanțare, depunere decont, certificare cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare) cu respectarea prevederilor de la art. 6.5.(1)

      6.6 Pentru soluţionarea contestaţiilor, se va constitui o Comisie de contestaţie din cadrul AIMMAIPE, formată din membrii care nu au participat la procesul de verificare al documentației pentru care s-a depus contestație.

      6.7. Termenul de soluţionare este de 3 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin email/front office.

      6.8 (1) Pentru aplicanții acceptați în urma verificărilor administrative și de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicația informatică va genera contract de finanțare (Anexa nr. 2) care se va regăsi în front office și va trimite pe adresa de corespondență un mesaj de atenționare în acest sens. Aplicanții vor intra în aplicație, vor descărca contractul de finanțare, îl vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat în aplicație în maxim 20 zile de la primire, dar nu mai târziu de data limita prevăzută in schema de ajutor/OUG nr 130/2020 , împreună cu dovada co-finanțării (extras de cont bancar, scrisoare de aprobare a creditului sau contract de credit). Aplicantii/solicitantii care nu semnează și nu transmit contractul de finanţare până la termenul limită prevăzut în prezenta procedură, vor primi Decizie de respingere semnata electronic de Directorul AIMMAIPE, transmisă prin contul din aplicație. După semnarea acestuia de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va fi înștiințată electronic că poate face plata ajutorului financiar nerambursabil. Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte pentru proiect la instituţia parteneră, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea măsurii pe perioada de


      derulare a acesteia. Aplicanții la măsura 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014- 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, nu sunt eligibili în cadrul prezentei măsuri “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”.

      1. MEEMA prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituìia parteneră selectată, cu rol de agenție de implementare, sumele reprezentând ajutor de stat aferente contractelor de finanìare.

      2. În termen de maxim 180 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 alin (1). De asemenea, în același termen de maxim 180 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), în caz contrar ajutorul acordat fiind recuperat. În cazul în care AIMMAIPE constată că nu se depun documentele prevăzute la 6.8.(3), solicitanții vor primi Decizie de respingere a finanțării cu recuperare a ajutorului de stat semnata electronic de Directorul AIMMAIPE, transmisă prin contul din aplicație.

      3. Contractul de finanţare va fi reziliat şi alocaţia financiară nerambursabilă acordată, împreună cu dobânzile aferente, vor fi recuperate şi în cazul în care obiectele/bunurile finanţate în cadrul acordului nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile conform art. 4.3.1 .

      4. Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul măsurii vor fi verificate pe bază de eșantion de către reprezentanţii MEEMA/AIMMAIPE. Eșantionul se realizează prin metoda cu probabilități de selectare egală, respectiv eșantionarea aleatorie simplă realizată cu funcția disponibilă în cadrul MS Excel =RAND() : număr aleatoriu între 0 și 1, preluat dintr-o distribuție uniformă. În condițiile în care rata de eroare este de peste 2% din eșantion, se mărește eșantionul cu 0,5% până la un maxim de 2%.

      6.9. (1) Finanţarea beneficiarilor contractați se va face conform Convenţiei de colaborare încheiată de minister cu instituţia/instituțiile parteneră/partenere. Ajutorul de stat se va acorda beneficiarilor din contul de tranzit deschis de către instituţia parteneră pentru gestionarea programului, prin unităţile teritoriale ale acesteia, după primirea de către instituţia parteneră a contractului de finanțare din partea AIMMAIPE și în contul deschis pentru proiect de beneficiar la instituția parteneră.

      (2) Instituția de credit, pe seama convențiilor bancare, în termen de maximum 7 zile, efectuează plățile în conturile bancare de proiect indicate de beneficiarii finali ai ajutorului de stat. Toate plățile aferente proiectelor se fac prin transfer bancar, nefiind permise retrageri din conturile de proiect si nici plăti in numerar ale cheltuielilor eligibile.

      6.10 Pentru plăţile efectuate în valută, conversia se face utilizându-se cursul de schimb Infor Euro din luna Septembrie 2020.

      6.11. Toate termenele prevăzute în prezenta procedură se calculează astfel:

      1. Termenul de transmitere se calculează începând cu ziua următoare transmiterii documentului.

      2. Termenul care începe într-o zi nelucrătoare/sărbătoare legală se calculează începând cu prima zi lucrătoare. Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală/zi nelucrătoare se prelungește până în prima zi lucrătoare.

      3. Transmiterea documentelor prin intermediul poştei eletronice în ultima zi a termenului se va face până la ora 24.00 a zilei respective.

      6.12. Toate proiectele cu valoarea grantului mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa realizeze cel puțin un Anunț/comunicat de presa privind începerea și finalizarea proiectului, vor aplica etichete autocolante pe echipamentele achiziționate prin proiect, vor aplica Sigla Uniunii Europene, Sigla Guvernului României si sigla Instrumentelor Structurale în România pe site- urile realizate prin proiect , iar bunurile achiziționate prin proiect vor purta obligatoriu etichete


      autocolante conform Manualului de identitate vizuala pentru Instrumente Structurale 2014- 2020 in Romania.


    7. Monitorizarea şi controlul beneficiarilor Programului şi recuperarea ajutorului de stat


      1. Monitorizarea şi controlul beneficiarilor programului se va face de către UIP din cadrul MEEMA/AIMMAIPE.

      2. Reprezentanţii MEEMA/AIMMAIPE au dreptul să verifice anunţat/inopinat, on-line sau la sediul operatorilor economici veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul măsurii. Beneficiarul trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentantului MEEMA/AIMMAIPE asupra utilizării ajutorului de stat acordat prin proiect. În caz contrar, se dispune recuperarea ajutorului de stat.

      3. În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanții MEEMA /AIMMAIPE sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutorul de stat, sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în contractul de finanțare (Anexa 2) sau în legislația măsurii, UIP din cadrul AIMMAIPE va propune recuperarea totală a ajutorului acordat şi va anunţa MEEMA că a fost declanşată recuperarea ajutorului de stat, împreună cu dobânzile aferente.

      4. Recuperarea ajutorului se va efectua conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 77 / 2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată prin Legea nr. 20/2015, cu modificările èi completările ulterioare și ale Ordinului comun MFE –MEEMA pentru aplicarea prevederilor art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996.

        Ajutorul care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii ajutorului până la data recuperării acestuia. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 140/ 30.04.2004, cu modificările èi completările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 248/ 24.09.2015.

      5. UIP MEEMA/AIMMAIPE monitorizează îndeplinirea indicatorilor pentru care s-a obținut finanțare. Menținerea locurilor de muncă existente la data înscrierii și după caz creșterea numărului de locuri de muncă pe o perioadă de minim 6 luni de la obținerea finanțării se va verifica automat de către aplicația electronică prin interogare a bazelor de date a instituțiilor statului.

      6. În situaţia în care, pe perioada contractuală beneficiarul ajunge în situația de închidere operațională, faliment, dizolvare sau insolvenţă, se va proceda la recuperarea ajutorului de stat acordat prin Masura „Granturi pentru capital de lucru”.


    8. Prevederi referitoare la raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat


      1. Prezenta procedură va fi publicată integral pe site-ul MEEMA și în termen de 15 zile de la data adoptării se transmite spre informare Consiliului Concurenìei, în conformitate cu art. 17 din O.U.G. nr. 77/2014, cu modificările èi completările ulterioare.

            1. MFE în calitatea de furnizor de ajutor de stat publică informațiile relevante cu privire la fiecare ajutor individual acordat în temeiul prezentei scheme pe site-ul web al instituției şi


              asigură furnizarea informațiilor către Consiliul Concurenței în vederea publicării pe site-ul dedicat ajutoarelor de stat, în termen de 12 luni de la data acordării.

            2. Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza schemei de ajutor de stat se face în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007.

        8.3. Furnizorul de ajutor și administratorul măsurii păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

            1. Administratorul măsurii are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta procedură sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.

            2. Administratorul măsurii are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat1, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

            3. În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

          1. Pe baza unei cereri scrise, Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor.

          2. AIMMAIPE va acorda un ajutor de stat după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice, pragul de 800.000 euro, echivalentul în lei.

          3. (1) Administratorul măsurii va realiza şi menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza schemei, pe baza rapoartelor transmise de AIMMAIPE, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, provenienţei finanţării, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă va fi păstrată la Furnizorul de ajutor de stat și administratorul măsurii timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul măsurii.

            1. Pentru realizarea acestei evidenţe, AIMMAIPE vor transmite către administratorul măsurii toate datele solicitate de aceasta la termenele ce vor fi prevăzute.

            2. Administratorul măsurii va pune la dispoziția furnizorului de ajutor de stat, la termenele stabilite de către acesta, orice informații cu privire la ajutoarele de stat acordate.

            3. Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul Programului, vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de stat şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.

          4. Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului Consiliului Concurenţei privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr.175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007, revine furnizorului de ajutor de stat/administratorului


            image

            1 Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007


            măsurii, care va transmite Consiliului Concurenţei informaţiile necesare în vederea întocmirii inventarului ajutoarelor de stat şi a registrului ajutoarelor de stat.

          5. Pentru a crea posibilitatea verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, MFE prin AMPOC, în calitate de furnizor de ajutor de stat, are obligația încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a schemei, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.

            Contractele, plățile, obligațiile de recuperare a ajutoarelor și rambursarea efectivă a respectivelor obligații, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/ actului de finanțare, respectiv de la data instituirii plăților, a obligațiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligații de către MEEMA/AIMMAIPE, în calitate de administratori ai măsurii de ajutor de stat.

          6. Ajutorul de stat va fi recuperat integral și în situația în care, ca urmare a verificărilor efectuate după semnarea contractelor de finanțare, se constată că beneficiarul nu se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili, așa cum este prevăzut în OUG nr. 130/2020 ghidul solicitantului, Indrumarului si/sau prezentei proceduri.

    9. Confidenţialitate

      1. Documentele justificative depuse de către solicitanţi în cadrul măsurii sunt confidenţiale, membrii UIP MEEMA/AIMMAIPE având obligaţia de a nu dezvălui informaţii menţionate în acestea către terţe persoane, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.

      2. MEEMA – prin direcția de specialitate şi AIMMAIPE sunt autorizate să publice, în orice formă şi mediu, incluzând internetul, informaţiile referitoare la numele beneficiarului, suma şi/sau scopul ajutorului de stat acordat, aşezarea geografică a proiectului (localitatea şi judeţul).

    10. Informare și Publicitate

      10.1 Măsurile de informare și comunicare privind operațiunile finanțate din instrumente structurale sunt definite în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene (CE) Nr. 1303/2013 și Regulamentului CE Nr. 821/2014 (art.3, art.4 și Anexa II) privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, este important ca rezultatele obținute cu sprijinul fondurilor Uniunii să fie aduse în atenția publicului larg și cetățenii să cunoască modul în care sunt investite resursele financiare ale Uniunii.

      10.2. Acceptarea finanțării conduce la acceptarea de către Beneficiar a introducerii pe lista Operațiunilor în conformitate cu prevederile art. 115 alin.(2) din Regulamentul CE Nr. 1303/2013 cu modificările și completările ulterioare.

      10.3. Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea măsurilor de informare și comunicare în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin POC, în acord cu prevederile Regulamentelor menționate și în conformitate cu cele declarate în Cererea de finanțare și cu cele specificate în MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ, publicat pe site-ul (http://www.mfe.gov.ro/transparenta/comunicare). Neîndeplinirea acestor obligații are drept consecință aplicarea unor corecții financiare.


    11. Precizări


    Anexele 1-8 fac parte integrantă din prezenta procedură.


    Anexa 1 – M2 la procedura măsurii Granturi pentru capital de lucru


    FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 1 – creare profil Profilul Meu:

    Nume:                               Prenume:                   

    CNP:                             BI/CI: Serie:                             Număr:                           Țara:                     

    Județ/Echivalent:                             Localitate:                             Strada:                             Nr:                             Bloc/Scară/Apartament:                     

    Cod poștal:                                   Telefon                     


    Prin continuarea folosirii acestui site, declarați faptul că sunteți de acord ca Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri să fie autorizat să împuternicească partenerii de implementare a schemelor de ajutor de stat, respectiv Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului, Serviciul de Telecomunicații Speciale și băncile partenere, să prelucreze datele dumneavoastră cuprinse în cererea pentru solicitarea ajutorului de stat, respectând prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) pus în aplicare prin Legea nr.190/2018.


    Consimțământul dumneavoastră în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și pentru transmiterea datelor personale către partenerii indicați mai sus este acordat pentru scopul implementării schemelor de ajutor de stat.


    Declar că am înțeles această declarație de consimțământ, sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele indicate mai sus, în scopurile descrise în prezenta, și am luat la cunoștință de drepturile mele conferite de Regulamentul UE 679 / 2016: dreptul de acces la date, dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”), dreptul la restricționare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare.


    Prin acceptarea acestor politici de utilizare, sunteți de acord cu cele de mai sus. Înscrie persoană juridică:

    Cod fiscal:                             Data înființării:                             Denumire:                     

    Pași

    1. Descarcă declarație Reprezentant / Împuternicit

    2. Semnează digital declarația descărcată

    3. Încarcă declarația semnată

      FORMULAR DE ÎNSCRIERE etapa 2 – depunere – Granturi pentru capital de lucru Reprezentant legal: Nume si prenume                    

      CNP                    

      Serie si numar CI                                    Adresa                    

      Date de identificare

      Nume firmă:                     

      Cod unic de înregistrare:                             Formă juridică:                             Categorie întreprindere:                     


      Sediu social                            Județ:                             Localitate:                             Cod poștal:                             Stradă:                             Telefon:                             Email:                     


      Date suplimentare


      Activitate principală a societății:                             Cod CAEN al activității principale:                             Dată înființare:                     

      Număr Registrul Comerțului:                                   Certificat CSU:                     

      Sumă solicitată:                                   Valoare cofinanțare:                     

      Valoare cifră de afaceri la 31.12.2019:                     


      Indicatori de eligibilitate


      Societatea nu este supusă concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență Nu există decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate Întreprinderea nu se află în dificultate.

      Societatea a inregistrat profit din exploatare in bilantul anual 2018 sau 2019 Asociați / acționari                    

      Nume CUI/CNP                                   Pondere capital                    


      Listă documente atașate cererii


      Tip document Denumire fișier


      Informații cerere

      Numar de angajati:                     

      Cod CAEN autorizat al activității pentru care se solicită AFN:                                 Bancă parteneră:                     

      Locatia implementarii: Denumire                                    Județ                    

      Localitate                    


      Strada                                     Număr                    


      Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal, ma angajez să:

      -asigur coparticipare la constituirea capitalului de lucru în procent de minim 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru


      -mențin sau după caz, suplimentez numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim șase luni de la data acordării grantului


      -folosesc fondurile obtinute numai in scopurile prevazute de OUG nr 130/2020 sub sanctiunea recuperarii ajutorului de stat acordat impreuna cu plata accesoriilor


      - ma asigur ca cheltuielile pe care le voi efectua din sumele solicitate nu au facut obiectul unui alt ajutor de stat


      Prin semnarea fisierului generat declar pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului in declaratii, ca intreprinderea pe care o reprezint:


      -nu este rezident în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicțiile care caracteristică pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste


      -nu este controlata, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849


      -nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste care figurează pe lista UE a jurisdicții cooperatiste.


      Anexa 2 – M2 la procedura programului CONTRACT DE FINANŢARE

      Nr. ............... din ..............


      În conformitate cu prevederile ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 și Ordinului de aprobare nr. 1060/2857/2020 a schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19, se încheie prezentul contract de finanţare între:


      Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului ............................. denumita în continuare AIMMAIPE, cu sediul în ........................., str. nr.

      ........., sectorul ........., telefon ............., fax ..........., e-mail:          , reprezentată prin ordonator terţiar de credite, Director Executiv .......................... şi Coordonatorul Unității de Implementare a Proiectului (UIP). , în calitate de administrator de Program,


      şi


      .........................................., cu sediul în ................................, telefon ............, înregistrată sub

      nr. ........ la oficiul registrului comerţului, cod fiscal nr. .............., reprezentată legal prin

      ....................., având funcţia de ......................, în calitate de Beneficiar, denumită în continuare Beneficiar.


      Precizari prealabile


      În prezentul Contract de Finanţare, cu excepţia situaţiilor când contextul cere altfel sau a unei prevederi contrare:

      • Termenul „an” / „zi” reprezintă an/ zi calendaristic/ă dacă nu se specifică altfel;

      • Termenul de transmitere se calculează începând cu ziua următoare transmiterii documentului;


      • Termenul care începe într-o zi nelucrătoare/sărbătoare legală se calculează începând cu prima zi lucrătoare. Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală/zi nelucrătoare se prelungește până în prima zi lucrătoare;

      • În termen de maxim 180 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 din procedura de implementare a măsurii; - În același termen de maxim 180 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8 la procedura măsurii), în caz contrar ajutorul acordat fiind recuperat.


        1. Obiectul contractului ART. 1

          Obiectul contractului îl reprezintă ajutorul de stat acordat sub formă de grant pentru capital de lucru, în baza formularului electronic de înscriere şi a documentaţiei anexe, prin măsură “Granturi pentru capital de lucru”, denumită în continuare Măsură, implementată de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA) și Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE) ……..........în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu completările și modificările ulterioare.


          ART. 2

          Beneficiarul poate primi grantul în valoare de maxim 15% din cifra de afaceri și în maximele specificate în procedura de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru” în termenii şi în condiţiile stipulate în prezentul contract şi în procedura măsurii, care constituie anexă la prezentul contract şi care face parte integrantă din acesta.

          Valoarea maximă a contractului de finanţare va fi afișată automat în formularul de înscriere prin calcularea procentului de 15% aplicat la valoarea cifrei de afaceri preluată, din baza de date a ANAF, valoare aprobată în urma verificării administrative și de eligibilitate realizate de MEEMA/AIMMAIPE.


        2. Durata contractului ART. 3

          Contractul se încheie pe o perioadă de maxim 1 an, începând cu data intrării în vigoare. Prezentul contract intră în vigoare (se completează automat

          în aplicație de către AIMMAIPE).

          Contractul se desfăşoară pe parcursul a două perioade :

      • o perioadă de implementare de maxim 180 zile calculate din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, perioadă în care beneficiarul are obligația efectuării cheltuielilor și încărcării în aplicație (în front office) a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres sub sancțiunea recuperării ajutorului financiar nerambursabil.

      • o perioadă de 6 luni de menținere sau suplimentare a locurilor de muncă existente la momentul înscrierii precum și a activității pe o perioadă de minim 6 luni de la obținerea finanțării. În situaţia în care, pe perioada contractuală beneficiarul ajunge în situația de închidere operațională, faliment, dizolvare sau insolvenţă, se va proceda la recuperarea ajutorului de stat acordat prin Program.

      • cele două perioade de implementare şi monitorizare alcătuiesc împreună termenul contractual de maxim 1 an în care se desfăşoară prezentul contract, conform procedurii de implementare.


      ART. 4

      Termenul-limită pentru efectuarea cheltuielilor, a plăților prevăzute în procedura măsurii și de depunere a raportului de progres pentru toate activitățile este de ...............................


      1. Finanţare ART. 5

        1. În situația în care fondurile acordate beneficiarilor rămân neutilizate în termen de 180 de zile de la virarea sumelor, suma rămasă neconsumată va fi returnată administratorului de schemă în termen de 10 zile de la depunerea raportului de progres.

      2. Modalităţile de plată ART. 6

        Beneficiarii programului vor deschide conturi curente distincte la instituția de credit parteneră la care au optat în formularul electronic de înscriere. Sumele reprezentând grantul vor


        fi transferate de către banca parteneră în contul beneficiarului în urma semnării de ambele părți a contractului de finanțare.


        ART. 7

        Plățile efectuate înaintea intrării în vigoare a prezentului contract nu sunt eligibile. Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din ajutorul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului, conform prevederilor procedurii de implementare a măsurii.

        Pentru verificarea utilizării fondurilor potrivit destinațiilor prevăzute în OUG nr 130/2020, beneficiarul va încărca în aplicație toate sumele plătite și documentele justificative aferente acestora.

        Toate plățile se vor face prin transfer bancar. Plățile în numerar nu sunt permise în cadrul proiectului, sub sancțiunea recuperării acestora.


      3. Drepturi şi obligaţii


        ART. 8

        Administratorul de Program:

          1. va asigura finanţarea proiectului în condiţiile contractului şi în limita fondurilor aprobate pentru Măsură, cuprinse în bugetul acesteia;

          2. nu poate acorda plata parțială a ajutorului de stat;

          3. va recupera ajutorul de stat în situaţia constatării nerespectării prevederilor legislative ale măsurii;

          4. va monitoriza îndeplinirea etapelor prevăzute în prezentul contract şi în schema de ajutor de stat pe o perioadă 6 luni, începând cu data acordării ajutorului.

        Reprezentanţii MEEMA/AIMMAIPE. …….... și reprezentanții instituției partenere au dreptul să verifice anunţat/inopinat atât la sediul operatorilor economici, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul Măsurii.

        ART. 9

        Beneficiarul:

        1. este obligat să asigure implementarea proiectului în conformitate cu legislația măsurii. Beneficiarul va fi singurul răspunzător în faţa autorității finanțatoare pentru implementarea proiectului său finanțat din măsura “granturi pentru capital de lucru”.


        2. este obligat să mențină activitatea și numărul de salariați înscriși în cererea de finanțare, pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la data acordării ajutorului de stat,

        3. este obligat să pună la dispoziţia MEEMA/AIMMAIPE toate documentele solicitate care dovedesc respectarea legislației măsurii. Administratorul de Program poate cere oricând informaţii şi documente suplimentare (clarificări) ce trebuie furnizate în cel mult 3 zile lucrătoare de la solicitarea acestora;

        4. este obligat să deschidă cont curent distinct la instituția de credit parteneră și să implementeze proiectul numai prin acesta;

        5. este obligat să asigure respectarea elementelor de identitate vizuală a proiectului, precum si prevederile prezentului contract de finanțare și cele ale schemei de ajutor de stat.


      4. Răspunderea contractuală ART. 11

        Administratorul de Măsură nu răspunde, în nicio situaţie şi pentru niciun motiv, pentru pagubele sau prejudiciile suferite de bunurile achiziţionate în cadrul programului pe tot parcursul derulării contractului şi nici nu poate accepta vreo pretenţie de compensare sau cerere de plată legate de aceste situaţii.

        ART. 12

        În cazul în care prin bugetul măsurii nu se acoperă sumele necesare finanţării proiectului, administratorul de Program este exonerat de orice răspundere.

        ART. 13

        Administratorul de Program este exonerat de orice răspundere asociată oricărei pretenţii sau acţiuni cauzate de încălcarea regulilor, reglementărilor sau legislaţiei de către beneficiar, angajaţii acestuia, ori de persoanele care răspund de aceşti angajaţi, precum şi urmare a încălcării drepturilor aparţinând terţelor părţi.


        ART. 14

        În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MEEMA/ AIMMAIPE/instituției partenere, sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul de stat ori au schimbat destinaţia grantului, aceştia au obligaţia de a rambursa sumele primite, cu dobânzile aferente, calculate la data acordării.


        ART. 15

        Beneficiarul îşi asumă responsabilitatea în faţa terţelor părţi, inclusiv răspunderea pentru fapte sau prejudicii de orice fel cauzate de acesta în limita derulării contractului. Contractul angajează răspunderea solidară a beneficiarului şi succesorilor săi pe de o parte, iar pe de altă parte, a administratorului de Program şi succesorilor acestuia.


      5. Conflict de interese ART. 16

        Beneficiarul se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a evita conflictele de interese şi va informa imediat administratorul de Program despre orice situaţie care cauzează sau ar putea cauza un asemenea conflict. MEEMA şi/sau AIMMAIPE poate refuza plata grantului în situaţia identificării unor legături de rudenie până la gradul II inclusiv și afini până la gradul II inclusiv între structurile acţionariatului beneficiarului şi furnizorii acestuia.


      6. Clauza de confidenţialitate ART. 17

        În înţelesul prezentului contract, informaţii confidenţiale sau secrete includ datele referitoare la informaţiile prevăzute în situaţiile financiare ale beneficiarului, aşa cum sunt ele prezentate în documentele contabile depuse.

        ART. 18

        Părţile se obligă să nu dezvăluie pe durata contractului şi să nu utilizeze vreo informaţie confidenţială sau secretă obţinută pe parcursul contractului în legătură cu cealaltă parte.

        ART. 19

        Părţile convin că termenele şi clauzele prezentului contract sunt confidenţiale, fiecare dintre părţi obligându-se să nu transmită terţilor documente, date sau informaţii rezultate din derularea acestuia, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.


      7. Modificarea contractului ART. 20

        Orice modificare a prezentului contract se face prin act adiţional, semnat de ambele părţi, care face parte integrantă din contract.


        ART. 21

        Valoarea totală a contractului poate fi modificată de către administrator de Program, dar numai în sensul diminuării, în cazul constatării nerespectării de către beneficiar a clauzelor contractului sau în cazul solicitării exprese a beneficiarului.


      8. Încetarea contractului ART. 22

        Contractul încetează de drept la termenul prevăzut în cap. II art. 3.

        ART. 23

        Contractul poate înceta prin reziliere la iniţiativa administratorului de Măsură, fără acordarea niciunui preaviz, fără a plăti niciun fel de compensaţie şi fără nicio altă formalitate, atunci când beneficiarul:

        1. nu îşi îndeplineşte oricare dintre obligaţiile asumate prin Contract sau în legislația măsurii.

        2. este declarat insolvabil, intră în lichidare judiciara sau faliment sau își suspendă activitatea la ONRC, în această situație beneficiarul fiind obligat să înștiințeze MEEMA/AIMMAIPE în termen de maxim 5 zile calendaristice din momentul apariției situațiilor inserate.

        3. a făcut declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;

        4. comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;

        5. nu păstrează numărul de locuri de muncă existente la data înscrierii pe o perioadă de minim 6 luni.


        ART. 24

        1. Rezilierea contractului din motive precizate la art. 23 conduce la excluderea beneficiarului de la posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar de la bugetul de stat/fonduri externe nerambursabile în cadrul oricărui Program administrat de MEEMA/AIMMAIPE, pe o perioadă de 3 ani de la data constatării neîndeplinirii condiţiilor care au condus la încetarea contractului şi la restituirea de către beneficiar în întregime a sumelor de care a beneficiat, cu dobânzile datorate de la data plăţii până la data recuperării sau a rambursării.

        2. Contractul poate fi reziliat şi grantul acordat va fi recuperat şi în cazul în care beneficiarul nu creează și menține activitatea pentru care a primit accept la finanțare, obiectele/ bunurile, fie ele mobile sau imobile, finanţate în cadrul prezentului contract, nu sunt folosite conform scopului destinat, activitatea operatorului economic se suspendă/devine inactivă, precum şi în cazul în care acestea sunt vândute, închiriate (cu excepția activităților de închiriere) sau


        înstrăinate sub orice formă prevăzută de legislaţia în vigoare, oricând pe perioada de valabilitate a prezentului contract, aşa cum este stabilită la art.3.


      9. Cesiune ART.25

        Beneficiarul nu poate ceda sau transfera prezentul contract sau oricare dintre creanţele sau obligaţiile rezultând din acesta în favoarea sau în sarcina unei terţe părţi.


      10. Rezolvarea şi soluţionarea litigiilor ART. 26

        Prezentul contract se supune legislaţiei româneşti.

        ART. 27

        Eventualele litigii ivite în legătură cu prezentul contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă.

        În cazul în care acest lucru nu este posibil, litigiul va fi adus spre soluţionare instanţei judecătoreşti competente.


      11. Forţa majoră sau situații de urgență ART. 28

        Forţa majoră sau situațiile de urgență exonerează părţile de răspundere în cazul imposibilităţii derulării contractului, executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.

        ART. 29

        Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil ori insurmontabil, apărut după încheierea contractului, care împiedică părţile să îşi execute obligaţiile asumate.

        ART. 30

        Cazurile de forţă majoră vor fi certificate de către Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.

        ART. 31

        Partea care invocă forţă majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 5 zile, prin fax/scrisoare recomandată, existenţa şi data de începere a evenimentului sau împrejurările considerate ca forţă majoră, fiind obligată să ia toate măsurile posibile pentru limitarea consecinţelor produse de un asemenea caz.


      12. Dispoziţii finale ART. 32

    Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară lui.

    ART. 33

    Prezentul contract se completează cu prevederile schemei de ajutor de stat aprobată prin Ordinului de aprobare nr. 1060/2857/2020 a schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19 .

    Prezentul contract face parte integrantă şi este Anexă la procedura de implementare a măsurii.

    Prezentul contract a fost semnat electronic de ambele părți, având aceeaşi valoare pentru fiecare.


    Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului,

    ...................................................................

    Beneficiar,

    ............................................................................

    Ordonator principal de credite/ Ordonator terţiar de credite,

    .................................

    (semnătura electronică)

    Reprezentant legal/funcţia,

    .............................................

    (semnătura electronică)

    Control financiar preventiv propriu,

    ..................................................

    (semnătura electronică)


    Compartiment economic, juridic resurse umane şi administrativ,

    .................................................

    (semnătura electronică)


    Coordonator UIP

    ...........................................

    (semnătura electronică)



    Anexa 3 M 2 la procedura programului ÎMPUTERNICIRE

    Subsemnatul ................................... , legitimat prin BI/CI seria............. nr. ...., având

    funcția de ................................ , reprezentant legal al ........................................, CUI

    ......................., cu sediul în ............................, împuternicesc pe Dl/Dna. ,

    să reprezinte entitatea pe care o reprezint legal, în toate acțiunile necesare implementării măsurilor instituite prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

    Împuternicitul va întreprinde toate acțiunile și va semna toate documentele necesare entității juridice ........................................... în implementarea măsurilor de sprijin, în numele și pentru Reprezentantul legal.


    REPREZENTANT LEGAL AL........................................

    Nume Prenume ................................

    Data

    ................................... Semnătura..................

    Anexa 4 M2 la procedura programului Lista Agențiilor pentru IMM, Atragere de investiții și Promovare a Exportului

    (AIMMAIPE)


    Nr. crt.

    AIMMAIPE

    (Judeţe arondate)

    ADRESA

    TELEFON/ FAX/E-MAIL

    1.

    BRAŞOV

    Braşov Covasna Sibiu


    Str. Turnului, nr.5, Cladirea AJOFM, et. 1, Braşov, C.P. 500152

    Callcenter: 0217950098

    0268-548.018 tel.

    0268-548.017 fax

    www.imm.gov.ro agentia.brasov@imm.gov.ro

    2.

    CLUJ-NAPOCA

    Bihor

    Bistriţa Năsăud Cluj Maramureş Satu Mare Sălaj


    Str. Horea, nr. 3, et. 3, Cluj- Napoca, C.P. 400174

    Callcenter: 0217950098

    0264-487.224 tel.

    0264-487.244 fax

    www.imm.gov.ro agentia.cluj@imm.gov.ro

    3.

    CONSTANŢA

    Brăila Buzău Constanţa Galaţi Tulcea Vrancea


    Bd. Tomis, nr. 79-81, et. 3,

    Constanţa, C.P. 900669

    Callcenter: 0217950098

    0241-661.253 tel.

    0241-661.254 fax

    www.imm.gov.ro agentia.constanta@imm.gov.ro

    4.

    CRAIOVA

    Dolj Gorj

    Mehedinţi Olt Vâlcea


    Str. Ştefan cel Mare nr. 12, et. 3, Craiova, C.P. 200130

    Callcenter: 0217950098

    0251-510.785 tel./fax www.imm.gov.ro agentia.craiova@imm.gov.ro

    5.

    IAŞI

    Bacău Botoşani Iaşi Neamţ Suceava Vaslui


    Bdul Tudor Vladimirescu, nr. 45A, Bl B2, Iasicom, Iaşi, C.P.700305


    Callcenter: 0217950098

    0232-261.101 tel./fax

    0232-240.213 tel.

    www.imm.gov.ro agentia.iasi@imm.gov.ro

    6.

    PLOIEŞTI

    Argeş Călăraşi Dâmboviţa Giurgiu Ialomiţa Prahova Teleorman


    Bd. Republicii, nr. 12, Bl. 33, B1 – B2, Ploieşti, C.P. 100066


    Callcenter: 0217950098

    0244-522.085 tel.

    0244-544.054 fax

    www.imm.gov.ro agentia.ploiesti@imm.gov.ro


    7.


    TÂRGU MUREŞ

    Alba Harghita Mureş


    Str. Gheorghe Doja, nr. 25, Târgu Mureş, C.P. 540342

    Callcenter: 0217950098

    0265-311.660 tel.

    0265-260.818 fax

    www.imm.gov.ro agentia.targumures@imm.gov.ro

    8.

    TIMIŞOARA

    Arad

    Caraş-Severin Hunedoara Timiş


    Bd. Eroilor de la Tisa, nr. 22, Timişoara, C.P. 300575

    Callcenter: 0217950098

    0256-292.739 tel.

    0256-292.767 fax

    www.imm.gov.ro agentia.timisoara@imm.gov.ro

    9.


    BUCURESTI

    Bucuresti Ilfov


    Str. Poterasi, nr. 11, sector 4, Bucuresti, C.P. 040263

    Callcenter: 0217950098

    0374-490.686 tel.

    0374-092.945 fax.

    www.imm.gov.ro agentia.bucuresti@imm.gov.ro

    Anexa nr. 5 M2 la procedura programului

    DECLARAŢIE

    privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii


    1. Datele de identificare ale întreprinderii

      Denumirea întreprinderii                                                                                                           Adresa sediului social                                                            

      Cod unic de înregistrare                                                          


      Numele şi funcţia                                                                 

      (Preşedintele Consiliului de Administraţie, Director general sau echivalent)

    2. Tipul întreprinderii


      Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

      • Întreprindere autonomă În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără anexa nr. 6 – la procedură.

        • Întreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 6 – la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se

          vor ataşa la declaraţie.

        • Întreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 6 – la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se

        vor ataşa la declaraţie.

    3. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1 (dacă tipul societății este parteneră sau legată)


    Exerciţiul financiar de referinţă2

    Numărul mediu anual de salariaţi

    Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

    Active totale (mii lei/mii €)








    Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro- întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).

    • Nu

    • Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior)

    Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea. Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic3 Numele...........................................................

    Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................

    Data semnării:……………………........……


    image

    1 Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.

    2 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi, respectiv pentru anul 2019, dacă societatea este parteneră sau legată.

    3Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană(reprezentant legal sau împuternicit)



    CALCULUL

    Anexa nr. 6 M 2 la procedura programului

    pentru întreprinderile partenere sau legate


    Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

    • secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);

    • secţiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

    Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

    Perioada de referinţă - anul 2019


    Numărul mediu anual de salariaţi

    Cifra de afaceri anuală netă

    ( mii lei/ mii €)

    Total active (mii lei/ mii €)

    1. Datele1 întreprinderii solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2 )




    2. Datele cumulate1 în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele

    din secţiunea A)




    3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1 (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B)




    TOTAL





    Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din Anexa nr. 5 – la procedură.


    image

    1 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

    2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.


    Secţiunea A


    ÎNTREPRINDERI PARTENERE

    Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.


    1. Date de identificare şi date financiare preliminare Tabelul A.1

    Întreprinderea parteneră – Date de identificare

    Numărul mediu anual de salariaţi

    Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii

    €)

    Active totale ( mii

    lei/mii €)

    Numele sau denumirea întreprinderii

    Adresa sediului social

    Cod unic de înregistrare

    Numele şi prenumele Preşedintelui Consiliului de administraţie, Director General sau

    echivalent

    1.







    2.







    3.







    4.







    5.







    6.







    7.







    8.







    Total





    NOTĂ:

    Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

    Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (referitor la întreprinderile partenere).

    Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.


    FIŞA DE PARTENERIAT


    1. Date de identificare a întreprinderii


      Denumirea întreprinderii                                                                                       Adresa sediului social                                                                                               Codul unic de înregistrare                                                                                     Numele, prenumele şi funcţia                                                    

      Preşedintelui Consiliului de administraţie, Directorului general sau echivalent

    2. Date referitoare la întreprinderea legată

      Perioada de referinţă - anul 2019


      Numărul mediu anual de salariaţi1

      Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

      Active totale2 (mii lei/ mii €)

      Total





      NOTĂ:

      Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii legate” pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.


    3. Calculul proporţional

      1. Indicaţi exact proporţia deţinută3 de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:


        image


        image

        Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)


        image


        image

      2. Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.

    Tabelul de parteneriat – A.2

    Procent

    Numărul mediu anual de salariaţi

    Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

    Active totale3 (mii lei/ mii €)

    Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1.




    Aceste date se vor introduce în Tabelul A.1.


    image

    1În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

    2Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli in avans

    3Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră


    Secţiunea B


    ÎNTREPRINDERI LEGATE


    1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

      • Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).


      • Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).


        NOTĂ:

        Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare4.


    2. Metode de calcul pentru fiecare caz

    Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.


    Tabelul B1


    Numărul mediu anual de salariaţi5

    Cifra de afaceri anuală netă

    (mii lei/ mii €)

    Active totale (mii lei/ mii €)

    Total





    Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate”.


    Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

    Întreprinderea legată (denumire/date de identificare)

    Adresa sediului social

    Cod unic de înregistrare

    Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director general sau echivalent

    A.




    B.




    C.




    D.




    E.





    image

    4 Definiţia întreprinderii legate din Ordonanţa de Guvern nr.27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.

    5 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.


    NOTĂ:

    Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.


    Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.


    Întreprinderea numărul:

    Numărul mediu anual de salariaţi

    Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/ mii €)

    Active totale (mii lei/ mii €)

    1. *)




    2. *)




    3. *)




    4. *)




    5. *)




    Total




    Tabelul B2


    *) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere. NOTĂ

    Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (privind întreprinderile legate)


    Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic6


    Numele...........................................................

    Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................

    Data semnării:……………………........……


    image

    6Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană(reprezentant legal sau împuternicit)


    FIŞA

    privind legătura dintre întreprinderi nr. din tabelul B2, secţiunea B

    (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)


    1. Date de identificare a întreprinderii

      image

      image

      image

      Denumirea întreprinderii Adresa sediului social Codul unic de înregistrare

      Numele, prenumele şi funcţia


      image

      Preşedintelui consiliului de administraţie, Directorului general sau echivalent


    2. Date referitoare la întreprindere


      Perioada de referinţă -2019


      Numărul mediu anual de salariaţi7

      Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/ mii €)

      Active totale (mii lei/ mii €)

      Total





      Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.


      NOTĂ:

      Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

      Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.

      Reprezentantul legal /împuternicitul operatorului economic8 Numele...........................................................

      Funcţia:……………………………….......... Semnătura ......................................................

      Data semnării:……………………........……


      image

      7 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate

      8Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit)


      ANEXA nr. 7 M 2 la procedura programului Declaraţie pe propria răspundere


      Subsemnatul/Subsemnata ……….............……….........., identificat/identificată cu actul de identitate seria

      ............, nr. ...……........, eliberat de ....…….......…….. la data de .................., cu domiciliul în localitatea

      .................……………., str. .....………………………………........ nr. ........... bl. ........, sc. ........., ap. ,

      sectorul/judeţul ............………………., în calitate de reprezentant legal al ,

      declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

      Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.


      1. Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea prin prezenta măsură NU fac obiectul altui ajutor de stat.

      2. Declar pe propria răspundere că

    image

    NU am beneficiat de ajutor de stat în Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană

    image

    am beneficiat în Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană de următoarele ajutoare de stat :



    Nr. Crt.

    Anul acordării ajutorului de stat

    Forma ajutorului de stat

    Furnizorul ajutorului de stat

    Actul normativ în baza căruia a

    beneficiat de finanţare

    Cuantumul ajutorului acordat













    TOTAL



    Semnătura electronică a solicitantului

    Anexa 8 M2 la procedura programului


    RAPORTUL DE PROGRES al solicitantului .......................................


    Perioada de raportare:.................................


    [ATENŢIE: Raportul de Progres va avea ca referinţă perioada de la începutul implementării proiectului, până la finalul perioadei de raportare curente, astfel încât să se poată identifica progresul proiectului.]

    1. Prezentare generală


      Contract de finanţare


      Locaţii de implementare ale proiectului


      Regiunea de dezvoltare


      Data de începere a perioadei de implementare


      Data de finalizare a perioadei de implementare



      37

    2. Detalii despre beneficiar


      Beneficiar


      CUI/Cod fiscal


      Adresa / sediu (strada, număr, cod poştal, localitate, municipiu, judeţ)


      Telefon


      Email


      Reprezentant legal


      Suma toatală acordată în cadrul măsurii 1



      38

    3. Stadiul cheltuielilor efectuate în cadrul măsurii “granturi pentru capital de lucru” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19


    Denumire cheltuială

    Nr. contract furnizare (Lei)

    Nr. factură

    Data factură

    Valoare totală Fără TVA

    Valoare totală cu TVA

    Nr. Ordinului de plată






















































































    TOTAL



    Suma rămasă neutilizată în valoare de lei, va fi returnată furnizorului de ajutor de stat în termen de maxim 10 zile de la data

    prezentului raport.