PROCEDURĂ din 28 ianuarie 2020de depunere on-line, validare și procesare a "Ordinului de plată multiplu electronic (OPME)"
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 3 februarie 2020
Notă
Conținută de ORDINUL nr. 260 din 28 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 3 februarie 2020. + Capitolul I Depunerea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ + Articolul 1(1) Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ se completează electronic potrivit prevederilor art. 6^1 alin. (5) din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare.(2) Entitățile au obligația ca, înainte de completarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“, să verifice și să descarce/să solicite unității teritoriale a Trezoreriei Statului ultima versiune a formularului electronic respectiv. + Articolul 2(1) Entitățile, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ prin accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice - Sistemul național de raportare Forexebug.(2) După accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice - Sistemul național de raportare Forexebug potrivit alin. (1), se selectează opțiunea „Transmitere documente electronice“ și se depune formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat în format .pdf inteligent (cu .xml atașat), semnat cu semnătura electronică calificată. + Capitolul II Validarea și procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ + Articolul 3Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat și depus de plătitori parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a) validarea formală a formularului: formularul va fi supus unui prim set de validări (format, conținut standard de identificare și tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afișat „Indexul“ de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare;a2) în cazul în care există neconformități, sistemul notifică plătitorul referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de acesta;b) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. a1), sistemul validează automat conținutul formularului și regulile specifice aplicabile și se procedează astfel: b1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;b2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem și nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;c) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în aplicația informatică a Trezoreriei Statului, unde, în urma validărilor specifice procesării plăților, se procedează astfel:c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este procesat și înregistrat conform prevederilor art. 6^2 din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;c2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem și nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“. + Capitolul III Validarea și procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus de instituțiile publice pilot + Articolul 4(1) Instituțiile publice pilot depun în sistem formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ în condițiile art. 6^2 alin. (1) din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, precum și ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, pe suport hârtie, care se prezintă la ghișeele unităților teritoriale ale Trezoreriei Statului.(2) Ordinele de plată multiple electronice (OPME) depuse on-line în sistem și validate potrivit art. 3 lit. b1) sunt verificate din punctul de vedere al concordanței cu informațiile din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente.(3) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată că informațiile din ordinul de plată multiplu electronic (OPME) corespund cu cele din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), ordinul de plată multiplu electronic (OPME) este procesat în aplicația informatică a Trezoreriei Statului conform art. 3 lit. c) și se procedează astfel:a) în cazul îndeplinirii condițiilor de la art. 3 lit. c1), ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente nu se mai procesează;b) în cazul art. 3 lit. c2) se procesează ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) declarat invalid.(4) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată diferențe între ordinul de plată multiplu electronic (OPME) și ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, unitatea Trezoreriei Statului nu procesează ordinul de plată multiplu electronic (OPME), acesta considerându-se respins. Instituția publică pilot primește o recipisă prin care se comunică mesajul: „OPME nr. ..... nu a fost procesat“. În această situație unitatea Trezoreriei Statului procedează la procesarea ordinelor de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) depuse pe suport hârtie, aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) respins.-----
EMITENT |
Notă
Conținută de ORDINUL nr. 260 din 28 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 3 februarie 2020. + Capitolul I Depunerea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ + Articolul 1(1) Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ se completează electronic potrivit prevederilor art. 6^1 alin. (5) din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare.(2) Entitățile au obligația ca, înainte de completarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“, să verifice și să descarce/să solicite unității teritoriale a Trezoreriei Statului ultima versiune a formularului electronic respectiv. + Articolul 2(1) Entitățile, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ prin accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice - Sistemul național de raportare Forexebug.(2) După accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice - Sistemul național de raportare Forexebug potrivit alin. (1), se selectează opțiunea „Transmitere documente electronice“ și se depune formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat în format .pdf inteligent (cu .xml atașat), semnat cu semnătura electronică calificată. + Capitolul II Validarea și procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ + Articolul 3Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat și depus de plătitori parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a) validarea formală a formularului: formularul va fi supus unui prim set de validări (format, conținut standard de identificare și tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afișat „Indexul“ de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare;a2) în cazul în care există neconformități, sistemul notifică plătitorul referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de acesta;b) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. a1), sistemul validează automat conținutul formularului și regulile specifice aplicabile și se procedează astfel: b1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;b2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem și nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;c) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în aplicația informatică a Trezoreriei Statului, unde, în urma validărilor specifice procesării plăților, se procedează astfel:c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este procesat și înregistrat conform prevederilor art. 6^2 din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;c2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem și nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“. + Capitolul III Validarea și procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus de instituțiile publice pilot + Articolul 4(1) Instituțiile publice pilot depun în sistem formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ în condițiile art. 6^2 alin. (1) din Normele metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, precum și ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, pe suport hârtie, care se prezintă la ghișeele unităților teritoriale ale Trezoreriei Statului.(2) Ordinele de plată multiple electronice (OPME) depuse on-line în sistem și validate potrivit art. 3 lit. b1) sunt verificate din punctul de vedere al concordanței cu informațiile din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente.(3) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată că informațiile din ordinul de plată multiplu electronic (OPME) corespund cu cele din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), ordinul de plată multiplu electronic (OPME) este procesat în aplicația informatică a Trezoreriei Statului conform art. 3 lit. c) și se procedează astfel:a) în cazul îndeplinirii condițiilor de la art. 3 lit. c1), ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente nu se mai procesează;b) în cazul art. 3 lit. c2) se procesează ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) declarat invalid.(4) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată diferențe între ordinul de plată multiplu electronic (OPME) și ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, unitatea Trezoreriei Statului nu procesează ordinul de plată multiplu electronic (OPME), acesta considerându-se respins. Instituția publică pilot primește o recipisă prin care se comunică mesajul: „OPME nr. ..... nu a fost procesat“. În această situație unitatea Trezoreriei Statului procedează la procesarea ordinelor de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) depuse pe suport hârtie, aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) respins.-----