REGULAMENT din 10 ianuarie 2020privind procedurile, la nivelul Ministerului Apărării Naționale, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării de către Guvern
EMITENT
  • MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 15 ianuarie 2020



    Notă
    Aprobat prin ORDINUL nr. M.1 din 10 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 25 din 15 ianuarie 2020.
     +  Capitolul I Elaborarea și avizarea proiectelor de acte normative inițiate de Ministerul Apărării Naționale  +  Articolul 1(1) Proiectele de acte normative inițiate de Ministerul Apărării Naționale se elaborează în conformitate cu prevederile Constituției României, republicată, cu dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.361/2006 privind conținutul instrumentului de prezentare și motivare a proiectelor de acte normative supuse aprobării Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulament, cu respectarea principiilor ordinii de drept, precum și cu prevederile prezentului regulament.(2) Proiectele de acte normative se elaborează de structurile de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale, potrivit domeniilor de competență ale fiecăreia, și se încarcă în format electronic în aplicația Inițiere și avizare acte normative „IAAN“, denumită în continuare aplicația „IAAN“, în vederea obținerii avizului structurilor interne. După finalizarea procedurii de avizare internă se listează și se înaintează ierarhic, numai sub semnătura șefilor structurilor centrale, în vederea aprobării.  +  Articolul 2(1) Elaborarea proiectelor de acte normative este precedată întotdeauna de o activitate de documentare și analiză științifică pentru cunoașterea temeinică a domeniului ce urmează a fi reglementat, a istoricului legislației interne, precum și a unor reglementări similare din legislația altor state.(2) La elaborarea proiectelor de acte normative, structura inițiatoare urmărește ca acestea să se integreze organic în sistemul legislației în domeniu, să se armonizeze cu acquis-ul NATO și UE, după caz, și să respecte normele de tehnică legislativă.(3) Structurile inițiatoare pot solicita pentru documentare legislativă informații suplimentare la Direcția generală juridică.(4) În activitatea de documentare și elaborare a proiectelor de acte normative este consultat în mod obligatoriu consilierul juridic care asigură asistența juridică a structurii respective.  +  Articolul 3(1) Proiectul de act normativ și instrumentul de prezentare și motivare, în formă inițială, se încarcă în aplicația „IAAN“ în vederea consultării și formulării unor puncte de vedere, după caz, din partea structurilor centrale sau de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale, ale căror domenii de competență intră sub incidența dispozițiilor proiectului de act normativ, denumite în continuare structuri consultate, cu aprobarea șefului structurii centrale/structurii inițiatoare, subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale, denumite în continuare structuri inițiatoare, după informarea prealabilă a șefului structurii centrale coordonatoare, când se impune acest lucru.(2) Structura inițiatoare înștiințează structurile consultate cu privire la postarea proiectului de act normativ în aplicația „IAAN“.(3) Structurile consultate analizează documentele introduse în aplicația „IAAN“, emit puncte de vedere și le încarcă în aplicație în format electronic.(4) Proiectul de act normativ rezultat în urma armonizării punctelor de vedere formulate de structurile consultate se încarcă în aplicația „IAAN“ în vederea obținerii avizelor structurilor centrale sau de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale ale căror domenii de competență intră sub incidența dispozițiilor acestuia, cu documentele aferente, astfel:a) raportul de prezentare a proiectului de act normativ adresat ministrului apărării naționale, în format electronic needitabil;b) instrumentul de prezentare și motivare, în format electronic editabil;c) proiectul de act normativ, în format electronic editabil;d) tabelul comparativ cuprinzând reglementarea în vigoare și reglementarea propusă, în situația în care proiectele de acte normative conțin modificări și/sau completări ale actelor normative în vigoare, având rubricile: număr curent, text actual, text propus, cu evidențierea modificărilor sau completărilor propuse, prin îngroșarea caracterelor cu care acestea sunt înscrise și observații/argumente, în format electronic editabil;e) tabelul de concordanță între actul normativ comunitar propus să fie transpus și proiectul de act normativ național care îl transpune, elaborat conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la regulament, dacă este cazul, în format electronic editabil;f) materialul documentar utilizat la elaborarea proiectului de act normativ, dacă se consideră necesar.(5) Structura inițiatoare înștiințează structurile avizatoare cu privire la postarea documentelor prevăzute la alin. (4), în aplicația „IAAN“.(6) În situația în care proiectul de act normativ este inițiat împreună cu alte autorități publice, înaintea promovării și încărcării acestuia în aplicația „IAAN“, structurile de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale colaborează, în vederea optimizării lui, cu structurile corespondente ori similare din aceste instituții, astfel încât proiectul de act normativ propus să fie însușit fără observații de coinițiatori.(7) Structurile avizatoare ale căror domenii de competență intră sub incidența dispozițiilor proiectului de act normativ consultă documentele introduse în aplicația „IAAN“, emit avizul de specialitate și îl încarcă în aplicație în format needitabil, semnat și înregistrat.  +  Articolul 4După încărcarea ultimei forme a proiectului de act normativ, în vederea emiterii avizului, structura inițiatoare tipărește toate avizele primite și le transmite Direcției generale juridice, care încheie etapa avizării; ultima formă a proiectului de act normativ se înaintează împreună cu documentele prevăzute la art. 3 alin. (4).  +  Articolul 5Raportul prevăzut la art. 3 alin. (4) lit. a), semnat de șeful structurii inițiatoare și de șeful structurii centrale în coordonarea căruia se află structura inițiatoare, cuprinde prezentarea succintă a reglementării propuse, necesitatea adoptării, precum și aspecte relevante privind oportunitatea demersului legislativ.  +  Articolul 6Instrumentele de prezentare și motivare a proiectelor de acte normative se elaborează în conformitate cu prevederile incidente ale Legii nr. 24/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 1.361/2006, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 7(1) Materialul documentar prevăzut la art. 3 alin. (4) lit. f) cuprinde orice element necesar fundamentării deciziei ce se propune a fi adoptată, în legătură cu proiectul de act normativ promovat.(2) În mod obligatoriu se anexează, în original/copie, după caz, documentele la care se face referire în raport.  +  Articolul 8(1) După încheierea etapei avizării de către structurile Ministerului Apărării Naționale, proiectele de acte normative prezentate pentru însușire ministrului apărării naționale se expertizează de către Secretariatul general, în conformitate cu prevederile art. 88 din Regulamentul de organizare și funcționare al Ministerului Apărării Naționale, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.S.156/2017*), cu modificările și completările ulterioare.*) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.S.156/2017 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind clasificat potrivit legii.(2) Proiectele de acte normative care nu îndeplinesc condițiile de promovare se înapoiază de către Secretariatul general structurii inițiatoare, care le reanalizează și ia măsuri pentru revizuirea, îmbunătățirea sau completarea conținutului acestora, împreună cu Direcția generală juridică, sau, în situații urgente, se revizuiesc, se îmbunătățesc ori se completează de către microstructurile specializate ale Secretariatului general, cu acordul structurii inițiatoare și al Direcției generale juridice, urmând ca forma rezultată a proiectului de act normativ să fie încărcată în aplicația „IAAN“ de către structura inițiatoare.(3) Secretariatul general promovează ministrului apărării naționale raportul de prezentare a proiectului de act normativ, în vederea aprobării acestuia și a semnării instrumentului de prezentare și motivare a proiectului de act normativ.(4) Secretariatul general actualizează în aplicația „IAAN“ cronologia proiectului de act normativ cu informații privind etapele de expertizare și aprobare a raportului de către ministrul apărării naționale.  +  Articolul 9(1) În cazul proiectelor de ordonanță de urgență a Guvernului, structura inițiatoare are obligația de a motiva urgența, inclusiv în cuprinsul acestora, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (1) lit. a) și ale art. 43 alin. (3) din Legea nr. 24/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2) Secretariatul general solicită, după însușirea proiectului de ordonanță de urgență a Guvernului de către ministrul apărării naționale, avizul de oportunitate prevăzut la art. 31 alin. (1) din Regulament.  +  Articolul 10(1) După semnarea de către ministrul apărării naționale, proiectul de act normativ, dacă acesta are caracter economico-social, se supune consultării partenerilor sociali, în ședințe ale Comisiei de dialog social a Ministerului Apărării Naționale.(2) Proiectele de acte normative dezbătute în cadrul Comisiei de dialog social a Ministerului Apărării Naționale vor fi însoțite în circuitul de avizare de minuta ședinței comisiei de dialog social, în care sunt consemnate punctele de vedere ale partenerilor sociali referitoare la proiectul de act normativ discutat.  +  Articolul 11(1) După semnarea proiectului de act normativ de către ministrul apărării naționale, Secretariatul general îl transmite către instituțiile coinițiatoare în vederea însușirii acestuia.(2) În cazul proiectelor de acte normative care au primit observații de la instituțiile coinițiatoare, Secretariatul general încarcă în aplicația „IAAN“ scrisoarea acestora, în format electronic, și transmite proiectul de act normativ în original structurii inițiatoare din cadrul Ministerului Apărării Naționale care procedează după cum urmează:a) în cazul în care observațiile au fost preluate în integralitate, structura inițiatoare operează în aplicația „IAAN“ modificările aduse proiectului de act normativ și reia procedura de avizare internă;b) în cazul în care observațiile au fost preluate parțial, structura inițiatoare reia procedura de avizare internă și pe lângă documentele aferente proiectului de act normativ încarcă în aplicație și o scrisoare de răspuns către coinițiator în care se justifică motivul pentru care nu au fost însușite observațiile.(3) Secretariatul general actualizează în aplicația „IAAN“ cronologia proiectului de act normativ cu informații privind parcurgerea procesului de semnare a acestuia de către instituțiile coinițiatoare.  +  Articolul 12(1) După însușirea proiectelor de acte normative de către ministrul apărării naționale și de către ceilalți coinițiatori, Secretariatul general le supune consultării publice, în condițiile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, precum și consultării preliminare interinstituționale.(2) Prevederile alin. (1) referitoare la consultarea publică nu se aplică proiectelor de acte normative care privesc elementele și situațiile prevăzute la art. 6 din Legea nr. 52/2003, republicată, precum și altor situații prevăzute în mod expres de legislația în vigoare.(3) În cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptarea de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun aprobării în procedura de urgență prevăzută de reglementările în vigoare.(4) Dacă pe timpul derulării etapei de trasparență decizională structura inițiatoare primește observații care impun refacerea proiectului de act normativ, aceasta actualizează documentele în aplicația „IAAN“ și reia procedura de avizare internă.(5) Consultarea preliminară interinstituțională se realizează în urma afișării proiectului de act normativ însușit de ministrul apărării naționale, precum și de către coinițiatori, după caz, de către Secretariatul general, pe site-ul Ministerului Apărării Naționale, pentru perioada prevăzută de lege, precum și prin transmiterea concomitentă a acestuia în format electronic către Secretariatul General al Guvernului de către Secretariatul general, însoțit de o adresă de înaintare în vederea includerii la lit. d) a agendei reuniunii de lucru pregătitoare.(6) Observațiile și propunerile formulate de autoritățile publice consultate se analizează și se soluționează de către structura inițiatoare, care procedează, ulterior, la definitivarea proiectului de act normativ și, după caz, a instrumentelor de prezentare și motivare inițiale.(7) Structura inițiatoare actualizează documentele aferente proiectului de act normativ în aplicația „IAAN“ ca urmare a observațiilor primite în etapa de consultare preliminară interinstituțională și reia procedura de avizare internă.  +  Articolul 13(1) La terminarea perioadei de consultare preliminară interinstituțională proiectul de act normativ însușit de ministrul apărării naționale și, după caz, de coinițiatori se transmite de către Secretariatul general instituțiilor avizatoare și Secretariatului General al Guvernului, în vederea înscrierii acestuia la lit. c) pe agenda reuniunii de lucru pregătitoare ședinței Guvernului.(2) În situația în care proiectul de act normativ a fost avizat favorabil cu observații și propuneri sau avizat negativ, Secretariatul general încarcă observațiile în aplicația „IAAN“ și transmite proiectul de act normativ în original structurii inițiatoare din cadrul Ministerului Apărării Naționale care procedează după cum urmează:a) în cazul în care observațiile au fost preluate în integralitate, structura inițiatoare operează în aplicația „IAAN“ modificările aduse proiectului de act normativ și reia circuitul de avizare internă;b) în cazul în care observațiile sunt preluate parțial, structura inițiatoare întocmește o notă justificativă, semnată de către șeful structurii inițiatoare și șeful Direcției generale juridice, privind motivul pentru care nu au fost însușite observațiile. Proiectul de act normativ revizuit conform observațiilor preluate parțial reia procedura de avizare internă.(3) Structura inițiatoare transmite Secretariatului general raportul adresat ministrului apărării naționale prin care solicită continuarea procesului de avizare interministerială, argumentând cu privire la modalitatea de însușire sau, după caz, neînsușire a observațiilor formulate de avizatori. Secretariatul general actualizează în aplicația „IAAN“ cronologia proiectului de act normativ cu informații privind parcurgerea procesului de expertizare și aprobare a raportului.(4) Notele justificative se expediază cu adresă de înaintare, sub semnătura secretarului general, autorităților publice care au avizat favorabil cu observații și propuneri proiectul de act normativ.(5) Secretariatul general completează în cronologia aferentă proiectului de act normativ din aplicația „IAAN“ toate informațiile privind parcurgerea circuitului de avizare interministerială.  +  Articolul 14(1) Secretariatul general coordonează derularea procedurii de avizare, precum și susținerea punctului de vedere al Ministerului Apărării Naționale în fața autorităților publice semnatare/avizatoare, solicitând, în cazul în care situația o impune, asistență de specialitate Direcției generale juridice și structurii inițiatoare și organizează, după caz, grupuri de lucru în vederea însușirii/neînsușirii parțiale/totale a observațiilor/ propunerilor.(2) După finalizarea procedurii de avizare, Secretariatul general întocmește fișa circuitului de avizare.  +  Articolul 15Procedura de elaborare și avizare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente la nivelul Ministerului Apărării Naționale este prezentată schematic în anexa nr. 1.  +  Capitolul II Prezentarea în vederea adoptării/aprobării în cadrul ședinței Guvernului a proiectelor de acte normative inițiate de Ministerul Apărării Naționale  +  Articolul 16(1) După finalizarea procedurii de avizare interministerială, forma finală a proiectului de act normativ, însoțită, dacă este cazul, de observațiile autorităților publice avizatoare și de nota justificativă privind nepreluarea acestora, se transmite de către Secretariatul general autorităților publice prevăzute la art. 22 din Regulament, în vederea obținerii avizelor, dacă obținerea acestora este obligatorie.(2) După obținerea avizelor autorităților publice prevăzute la alin. (1), Secretariatul general transmite Secretariatului General al Guvernului, atât pe suport hârtie, în original, precum și pe email, în format electronic editabil, forma finală a proiectului de act normativ, însoțit de eventualele observații și propuneri ale tuturor autorităților publice avizatoare, precum și de nota justificativă privind însușirea sau neînsușirea acestora, după caz, în vederea includerii pe agenda reuniunii de lucru pregătitoare la lit. a) a acesteia. După caz, se transmit și documentele prevăzute la art. 28 din Regulament.(3) Nu fac obiectul transmiterii pe e-mail documentele prevăzute la alin. (2) care sunt clasificate, situație în care transmiterea în format electronic se efectuează pe medii de stocare a informațiilor, clasificate corespunzător.(4) Secretariatul general completează în cronologia aferentă proiectului de act normativ din aplicația „IAAN“ informațiile privind etapele prevăzute la alin. (1) și (2).  +  Articolul 17(1) Secretariatul general încarcă în aplicația „IAAN“ avizul Consiliului Legislativ.(2) După analizarea avizului Consiliului Legislativ, Secretariatul general efectuează modificările de formă ale proiectului de act normativ și îl transmite către structura inițiatoare și Direcția generală juridică pe adresele de poștă electronică din rețeaua INTRAMAN pentru a fi încărcat în aplicația „IAAN“.(3) În situația în care Ministerul Apărării Naționale nu acceptă, total sau parțial, recomandările și propunerile formulate de Consiliul Legislativ, structura inițiatoare întocmește, cu acordul Direcției generale juridice, o scrisoare de răspuns către Secretariatul General al Guvernului în care se justifică motivul pentru care nu au fost însușite respectivele recomandări și propuneri. Structura inițiatoare încarcă proiectul de scrisoare rezultat în aplicația „IAAN“. (4) Secretariatul general transmite Secretariatului General al Guvernului forma finală a proiectului de act normativ și completează cronologia acestuia din aplicația „IAAN“ cu informații privind etapele referitoare la adoptarea acestuia.  +  Articolul 18Secretariatul general transmite către Direcția generală juridică documentele inițiate de alte instituții incluse pe agenda reuniunii de lucru pregătitoare a ședinței Guvernului și pe agenda de lucru a ședinței Guvernului înaintea desfășurării acestora în vederea prezentării ministrului apărării naționale a unor puncte de vedere referitoare la reglementările cu implicații asupra activității Ministerului Apărării Naționale.  +  Articolul 19Procedura de prezentare în vederea adoptării/aprobării în cadrul ședinței Guvernului a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente inițiate de Ministerul Apărării Naționale este prezentată schematic în anexa nr. 2.  +  Capitolul III Semnarea/Avizarea proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice  +  Articolul 20(1) Proiectele de acte normative inițiate de alte autorități publice, pentru care Ministerul Apărării Naționale are calitatea de autoritate publică cosemnatară/avizatoare, se iau în evidență de Secretariatul general și se încarcă în aplicația „IAAN“.(2) În funcție de obiectul reglementării sunt consultate structurile de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale ale căror domenii de competență intră sub incidența dispozițiilor proiectului de act normativ și Direcția generală juridică. Acestea se notifică cu privire la proiectul de act normativ postat în aplicația „IAAN“ în vederea formulării unor puncte de vedere.(3) Structurile consultate analizează documentele introduse în aplicația „IAAN“, emit punctul de vedere însușit de șeful structurii, pe care ulterior îl încarcă în aplicație în format electronic.(4) În cazul în care structurile consultate formulează observații și propuneri, Secretariatul general, prin raport comun cu Direcția generală juridică, propune ministrului apărării naționale semnarea/nesemnarea sau avizarea favorabilă/ favorabilă cu observații, după caz.(5) În situația în care nu au fost formulate observații sau propuneri, Secretariatul general întocmește un raport, cu avizul Direcției generale juridice, prin care propune ministrului apărării naționale semnarea/avizarea favorabilă a proiectului de act normativ.(6) În situații excepționale, când punctele de vedere ale structurilor consultate sunt divergente, Secretariatul general organizează grupuri de lucru cu reprezentanții acestora și ai Direcției generale juridice, în vederea armonizării și prezentării ministrului apărării naționale a unei poziții unitare cu privire la prevederile proiectului de act normativ.(7) După avizarea proiectului de act normativ, Secretariatul general încarcă în aplicația „IAAN“ documentele aferente întregului proces de avizare.  +  Articolul 21(1) În situația în care, în urma analizei listei cu proiectele de acte normative inițiate de alte autorități publice și afișate pe site-urile acestora, sunt identificate proiecte de acte normative pentru care Ministerul Apărării Naționale nu are calitate de autoritate publică avizatoare, dar prevederile acestora pot avea impact asupra activității instituției, acestea sunt luate în evidență de Secretariatul general și sunt încărcate în aplicația „IAAN“. (2) În funcție de obiectul reglementării sunt consultate structurile de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale ale căror domenii de competență intră sub incidența dispozițiilor proiectului de act normativ și Direcția generală juridică. Acestea vor fi notificate cu privire la proiectul de act normativ postat în aplicația „IAAN“ în vederea formulării unor puncte de vedere.(3) Structurile consultate analizează documentele introduse în aplicația „IAAN“, emit punctul de vedere însușit de șeful structurii, pe care ulterior îl încarcă în aplicație în format electronic.(4) Observațiile și propunerile formulate de structurile consultate, potrivit alin. (1), se supun analizei Direcției generale juridice, care, cu sprijinul Secretariatului general, întocmește un punct de vedere fundamentat, care se expediază autorității publice inițiatoare de către Secretariatul general, în baza aprobării ministrului apărării naționale pe raportul întocmit în acest sens, după caz.(5) După expedierea punctului de vedere menționat, Secretariatul general încarcă în aplicația „IAAN“ documentele aferente întregului proces de consultare.  +  Articolul 22Procedura de semnare/avizare a proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice este prezentată schematic în anexa nr. 3.  +  Capitolul IV Dispoziții finale  +  Articolul 23Secretariatul general ține evidența, în original, iar Direcția generală juridică în copie, pentru fiecare proiect de act normativ inițiat sau avizat de Ministerul Apărării Naționale, a tuturor modificărilor și completărilor de formă sau de fond făcute textului inițial, în parcurgerea fazelor procesului de legiferare, a motivației schimbărilor survenite, precum și a autorilor propunerilor/observațiilor respective. Pe lângă acestea se păstrează și variantele proiectelor de acte normative neînsușite în procesul de elaborare, dezbatere și adoptare/aprobare.  +  Articolul 24Pentru definitivarea, în cadrul Ministerului Apărării Naționale, a unor proiecte de acte normative de complexitate deosebită se pot constitui colective/grupuri de lucru conduse de șeful Direcției generale juridice, compuse din 2-3 reprezentanți ai Direcției generale juridice, un reprezentant al Secretariatului general, precum și din 1-3 reprezentanți ai structurilor Ministerului Apărării Naționale cu atribuții în domeniul ce se dorește a fi reglementat.  +  Articolul 25În situația în care Secretariatul general sau Direcția generală juridică solicită exprimarea unor puncte de vedere structurilor Ministerului Apărării Naționale, răspunsurile sunt comunicate în termenul specificat în cerere sau, dacă acesta nu este menționat, în cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Neîncadrarea în termenele precizate anterior se interpretează în sensul că structura respectivă nu are propuneri sau observații ori, după caz, opinii în contradictoriu cu fondul sau forma materialelor transmise pentru analiză.  +  Articolul 26Pentru proiectele de hotărâri ale Guvernului de aprobare a acordurilor internaționale și proiectele de lege de ratificare a acordurilor internaționale, precum și pentru documentele prevăzute de Legea nr. 203/2015 privind planificarea apărării, cu modificările ulterioare, se vor aplica procedurile prevăzute de prezentul regulament după încheierea etapei de supunere a acestora consultării publice în conformitate cu prevederile art. 12 din prezentul regulament.  +  Articolul 27Prevederile prezentului regulament se aplică, în mod corespunzător, și documentelor de politici publice și altor documente inițiate de Ministerul Apărării Naționale.  +  Articolul 28Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.  +  Anexa nr. 1*)la regulament*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    Elaborarea și avizarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative,
    precum și altor documente la nivelul Ministerului Apărării Naționale
     +  Anexa nr. 2*)la regulament*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    Prezentare în vederea adoptării/aprobării în cadrul ședinței Guvernului a proiectelor de documente de politici publice,
    a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente inițiate de Ministerul Apărării Naționale
     +  Anexa nr. 3*)la regulament*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
    Semnarea/Avizarea proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice
    ----