PROCEDURĂ din 12 septembrie 2019privind acordarea de finanțări din fondurile obținute din aplicarea timbrului monumentelor istorice
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 758 din 18 septembrie 2019



    Notă
    Conținută de HOTĂRÂREA nr. 691 din 12 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 18 septembrie 2019.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Institutul Național al Patrimoniului, denumit în continuare INP, acordă finanțări din sumele colectate ca urmare a aplicării timbrului monumentelor istorice, pentru următoarele domenii:a) elaborarea de reglementări tehnico-economice, de norme și metodologii privind elaborarea de documentații specifice, executarea de lucrări pentru protejarea monumentelor istorice;b) amenajarea în vederea pregătirii monumentelor istorice pentru vizitare gratuită, precum și pentru realizarea unor programe sau proiecte culturale.(2) Finanțările se pot acorda pentru proiecte care au ca scop protejarea și promovarea monumentelor istorice, în cadrul următoarelor subprograme:a) Subprogramul de cercetare aplicată, studii și investigații pentru restaurarea monumentelor istorice;b) Subprogramul de reparații curente și întreținere;c) Subprogramul intervenții de urgență - ante- și postdezastru;d) Subprogramul de punere în valoare - interpretare și prezentare - a monumentelor istorice;e) Subprogramul acțiuni tematice;f) Subprogramul de restaurare;g) Subprogramul de elaborare a documentației tehnice pentru intervenții asupra monumentelor istorice;h) Subprogramul educație și formare.(3) Finanțările se pot acorda în urma unei sesiuni de selecție de proiecte. Finanțările se pot acorda și pentru proiecte multianuale, ce vor fi cuprinse într-un program distinct, anexă la bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale, conform legii.  +  Articolul 2(1) Alocarea fondurilor obținute din aplicarea timbrului monumentelor istorice pentru destinațiile prevăzute la art. 52 alin. (1) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește anual de către Consiliul de administrație al INP, cu respectarea strategiei naționale privind protejarea monumentelor istorice, aprobată de Comisia Națională a Monumentelor Istorice, și a programelor Uniunii Europene în domeniul patrimoniului cultural.(2) Finanțarea activităților și lucrărilor prevăzute la art. 52 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 422/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se face prin acordarea de către INP de finanțări pentru proiecte, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.(3) Numărul de sesiuni de selecție de proiecte, prioritățile anuale, limitele minime și maxime ale finanțărilor alocate pentru fiecare domeniu și pentru fiecare subprogram dintre cele prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2), precum și fișele de evaluare cuprinzând criteriile și punctajele pentru fiecare subprogram se aprobă prin decizie a managerului INP, cu consultarea prealabilă a Consiliului de administrație al INP, și se publică pe pagina de internet a INP cu cel puțin 30 de zile înainte de termenul-limită stabilit pentru depunerea proiectelor.  +  Articolul 3Finanțarea se acordă numai în condițiile existenței unor surse de finanțare proprii sau atrase ale beneficiarului finanțării, în numerar, într-un cuantum care nu poate fi mai mic de 10% din valoarea totală a finanțării solicitate.  +  Capitolul II Organizarea procesului de selecție a proiectelor  +  Articolul 4(1) Fiecare sesiune de selecție de proiecte se organizează și se anunță public de către secretariatul INP, în termen de 30 de zile de la aprobarea filei de buget anuale de către Ministerul Culturii și Identității Naționale, cuprinzând sumele cu această destinație.(2) Conținutul anunțului public privind selecțiile de proiecte este aprobat prin decizie a managerului INP și cuprinde informații cu privire la:a) cuantumul total al finanțării pentru respectiva sesiune de finanțare;b) tipurile de proiecte ce vor fi finanțate în sesiunea respectivă, inclusiv sumele defalcate pentru fiecare tip de proiecte;c) termenul-limită pentru depunerea/transmiterea proiectelor;d) condițiile de participare, inclusiv suma maximă a finanțării/proiect;e) fișele de evaluare cuprinzând criteriile și punctajele pentru fiecare subprogram, precum și alte informații privind depunerea documentației de solicitare a finanțării.  +  Articolul 5Selecția de proiecte se organizează în aplicarea și cu respectarea următoarelor principii:a) principiul promovării competitivității și a unui sistem concurențial deschis: acordarea finanțărilor se face prin selecția nediscriminatorie a proiectelor;b) principiul încurajării inițiativei private în domeniul protejării patrimoniului cultural: pentru proiecte de valoare egală vor avea prioritate cele inițiate de persoane fizice sau juridice de drept privat;c) principiul primordialității valorii artistice și istorice: în procesul de selecție se ține seama de semnificația artistică și istorică a monumentelor istorice;d) principiul încurajării parteneriatelor, colaborărilor la nivel local, regional, național și internațional: solicitanții de finanțări sunt încurajați să realizeze parteneriate cu alte persoane fizice sau juridice;e) principiul publicității și transparenței: informațiile referitoare la finanțările acordate de INP sunt aduse la cunoștința publicului;f) principiul tratamentului egal: toți deținătorii de monumente istorice pot participa la selecțiile de proiecte, cu respectarea prevederilor prezentei proceduri;g) principiul confidențialității: informațiile care conform legii nu pot fi aduse la cunoștință publică nu vor fi comunicate altor persoane decât cele pentru care legislația în vigoare permite acest lucru;h) principiul cofinanțării: acordarea finanțărilor se face numai dacă beneficiarul participă cu o cofinanțare;i) principiul profesionalismului: realizarea acțiunilor sau lucrărilor finanțate se face cu respectarea celor mai înalte standarde profesionale în domeniul patrimoniului cultural;j) principiul respectului pentru valorile monumentului istoric: nu pot fi acordate finanțări pentru lucrări de reconstrucție, renovare, înnoire sau reabilitare;k) principiul calității acțiunilor sau lucrărilor: proiectele vor cuprinde măsuri clare și detaliate privind asigurarea calității lucrărilor prin parametri expliciți și măsurabili; vor stabili de asemenea parametrii calitativi necesari pentru atribuirea lucrărilor;l) principiul necesității: nu se finanțează lucrări care nu sunt strict necesare în raport cu starea monumentului și scenariul de utilizare;m) principiul participării: proiectele vor cuprinde componente de implicare a comunităților patrimoniale sau se vor baza în întregime pe dimensiunea participativă a comunităților în care se află monumentele istorice;n) principiul informării și educării publicului: toate proiectele vor cuprinde activități de informare, conștientizare și educare a publicului, referitoare la valoarea și semnificația monumentelor istorice.  +  Capitolul III Condiții de participare la selecția de proiecte  +  Articolul 6(1) Proiectele participante la selecție pot fi depuse de către persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, care au calitatea de proprietar, titular al unui drept de superficie, de concesiune sau de folosință pentru o durată mai mare de 25 de ani sau titular al dreptului de administrare a unui monument istoric.(2) Nu pot depune proiecte la sesiunile de finanțare organizate de INP personalul INP și membrii comisiei de selecție sau membrii familiilor acestora, până la gradul al II-lea inclusiv.(3) Nu pot solicita finanțare dezmembrămintele fără personalitate juridică ale persoanelor juridice, sucursale sau puncte de lucru.(4) Proiectele participante la selecție pot avea ca obiect monumente istorice aflate pe teritoriul României sau monumente istorice, proprietăți ale statului român, aflate pe teritoriul altor state.  +  Articolul 7(1) În vederea depunerii dosarului de participare pentru selecția de proiecte sunt necesare, după caz, în funcție de subprogram, următoarele documente:a) cererea-tip, conform modelului din anexa nr. 1 la prezenta procedură;b) declarația pe propria răspundere a solicitantului, conform modelului din anexa nr. 2 la prezenta procedură;c) bugetul proiectului, inclusiv justificarea fiecărei cheltuieli, conform modelului din anexa nr. 3 la prezenta procedură;d) extras de carte funciară din care să rezulte că solicitantul este titularul dreptului real asupra imobilului, precum și lipsa oricăror sarcini, ipoteci sau privilegii;e) relevee, planuri de amplasament și documente de arhivă sau documentații anterioare, dacă există și se află în posesia beneficiarului;f) fotografii relevante ale monumentului, cu evidențierea zonelor degradate, inclusiv a picturii sau elementelor decorative;g) plan de măsuri și activități privind întreținerea și protejarea monumentului, propus și însușit de către beneficiar.(2) Pentru proiectele care presupun lucrări de conservare sau punere în siguranță, restaurare, consolidare, punere în valoare și intervenții de urgență, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), dosarul de participare va mai cuprinde:a) nota de fundamentare privind necesitatea intervenției, în acord cu prevederile documentației tehnice de intervenție;b) fazele proiectului, DALI (documentație pentru avizarea lucrărilor de intervenție), PT (proiectul tehnic), DE (detaliu de execuție), PFU (proiect fază unică), iar pentru componente artistice, documentație economică;c) avizul pentru documentația de proiectare, potrivit legii;d) autorizație de construire însoțită de documentația tehnică pentru obținerea acesteia, vizată spre neschimbare.(3) Pentru proiectele care se implementează în parteneriat cu alte persoane fizice sau juridice, toate obligațiile rezultate din prezenta procedură sunt în sarcina solicitantului, iar dosarul de participare va cuprinde, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), un acord de parteneriat încheiat între părțile interesate.(4) În cazul în care solicitantul este persoană juridică, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), dosarul de participare va mai cuprinde:a) acte de constituire actualizate;b) dovada privind bonitatea persoanei juridice, emisă de banca la care are deschis contul, din care să reiasă că solicitantul dispune de diferența de fonduri necesară lucrărilor față de sumele alocate, conform prevederilor prezentei proceduri;c) raportul privind activitatea persoanei juridice în domeniul protejării monumentului istoric;d) situația lucrărilor efectuate anterior solicitării, descriere și finanțare, după caz.(5) Dosarul de participare la selecția de proiecte se depune conform cerințelor din anunțul prevăzut la art. 4 alin. (1) până la data și ora-limită precizate în anunțul de începere a sesiunii de finanțare.(6) Dosarul de participare depus sau trimis după expirarea datei și orei-limită de depunere nu va face obiectul selecției.(7) Dosarul de participare nu se restituie, cu excepția dosarelor primite după expirarea datei-limită de depunere, care se restituie la cererea persoanelor care le-au depus.(8) Conformitatea dosarului cu cerințele de conținut prevăzute la alin. (1)-(4) este verificată, la depunerea dosarului sau la primirea sa prin poștă, de către Oficiul credite și timbrul monumentelor istorice din cadrul INP, care formulează și eventualele solicitări de completări în termen de 3 zile lucrătoare.(9) În termen de 10 zile de la primirea solicitării de completări, proprietarii sau beneficiarii de folosință transmit, în formatul precizat, toate completările solicitate.(10) Cererile de completări nu pot avea ca obiect modificarea conținutului unor documente.  +  Capitolul IV Procedura de constituire a comisiei de selecție a proiectelor  +  Articolul 8(1) Comisia de selecție a proiectelor este formată din 5 (cinci) membri, numiți prin decizie a managerului INP, în urma desemnărilor făcute de Consiliul de administrație al INP cu cel puțin 15 zile înainte de începerea sesiunii de selecție a proiectelor, și va fi făcută publică la finalizarea selecției.(2) Membrii comisiei de selecție sunt desemnați de Consiliul de administrație al INP, după cum urmează:a) 2 membri din personalul de specialitate al INP, dintre care unul este președintele comisiei;b) 3 membri profesioniști în domeniile de referință, specialiști sau experți atestați de Ministerul Culturii și Identității Naționale în domeniul protejării monumentelor istorice, propuși de organizații profesionale, asociații sau fundații ori societăți comerciale.(3) Selecția membrilor prevăzuți la alin. (2) lit. b) se face pe baza următoarelor criterii:a) experiența profesională în domeniul monumentelor istorice;b) experiența în domeniul managementului de proiect și evaluării proiectelor.(4) Secretariatul comisiei de selecție a proiectelor se asigură de către INP, prin Oficiul credite și timbrul monumentelor istorice.(5) Persoanele numite ca membri conform alin. (2) lit. b) pot face parte din comisia de selecție în cadrul a două sesiuni consecutive și maximum trei sesiuni de finanțare.  +  Articolul 9(1) Nu poate face parte din comisia de selecție a proiectelor o persoană care se află în una sau mai multe din următoarele situații:a) este solicitant/partener pentru un proiect inclus în selecție;b) este soț sau rudă până la gradul al doilea inclusiv ori un afin până la gradul al doilea inclusiv cu unul dintre participanții la selecție;c) face parte din consiliul de administrație sau din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre solicitanți;d) deține părți sociale sau acțiuni din capitalul social subscris al unuia dintre solicitanți;e) are un interes patrimonial sau nepatrimonial care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor ce îi revin în calitate de membru, în legătură cu unul dintre solicitanți sau cu unul dintre programele și proiectele incluse în selecție;f) a fost condamnată penal pentru fapte aflate în legătură cu profesia.(2) Dacă unul dintre membrii comisiei de selecție constată că se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1), acesta are obligația de a solicita de îndată înlocuirea sa cu o altă persoană sau de a se abține de la luarea unei decizii cu privire la proiectul pentru care există stare de incompatibilitate.(3) Dacă unul dintre membrii comisiei nu îndeplinește obligația prevăzută la alin (2), acesta va fi revocat prin decizia managerului INP în baza unui raport întocmit în acest scop de secretariatul comisiei.  +  Articolul 10Încetarea calității de membru al comisiei de selecție intervine în următoarele situații:a) la încheierea procedurii de selecție corespunzătoare unei sesiuni;b) în cazul renunțării la calitatea de membru, prin solicitare scrisă adresată managerului INP;c) în cazul absenței de la lucrările comisiei de selecție, prin revocare prin decizia managerului INP în baza unui raport întocmit în acest scop de secretariatul comisiei;d) în caz de deces;e) în situațiile de incompatibilitate prevăzute la art. 9, în momentul abținerii sau, după caz, a revocării membrului comisiei de selecție.  +  Articolul 11Pentru activitatea desfășurată în cadrul comisiei de selecție, membrii acesteia, cu excepția personalului contractual al INP, beneficiază de o remunerație stabilită prin decizie a managerului INP, după consultarea Consiliului de administrație al INP, pe baza unor contracte civile încheiate, conform legii.  +  Capitolul V Procedura de selecție a proiectelor  +  Articolul 12(1) Selecția proiectelor se desfășoară în trei etape, după cum urmează:a) etapa I - etapa administrativă: verificarea existenței, conținutului și conformității documentelor solicitate în anunțul public - etapă eliminatorie;b) etapa a II-a - evaluarea proiectelor depuse de participanți;c) etapa a III-a - comunicarea rezultatelor și încheierea contractelor de finanțare.(2) Dosarul de participare se verifică de către secretariatul comisiei de selecție din cadrul INP, conform prevederilor art. 7 alin. (1)-(5), după caz.  +  Articolul 13(1) Etapa administrativă durează cel mult 30 de zile de la data-limită stabilită pentru depunerea proiectelor. (2) Rezultatele selecției administrative vor fi făcute publice prin afișarea pe site-ul INP.(3) Proiectele considerate eligibile din punct de vedere administrativ sunt transmise comisiei de selecție, care le evaluează și le notează conform fișei de evaluare.(4) Fișa de evaluare este disponibilă simultan cu anunțul public aferent selecției de proiecte, prin accesarea adresei: www.patrimoniu.ro.(5) Fiecare membru al comisiei va completa câte un raport de evaluare motivat, structurat pe baza fișei de evaluare.(6) Fișele și rapoartele de evaluare aferente proiectelor depuse vor putea fi consultate de persoanele interesate la sediul INP sau vor fi transmise acestora prin e-mail, după anunțarea rezultatelor finale ale selecției.(7) Comunicarea fișelor și rapoartelor de evaluare se face prin anonimizarea numelor membrilor comisiei care le-au întocmit.(8) Rezultatele selecției proiectelor vor fi făcute publice prin afișarea pe site-ul INP.  +  Articolul 14(1) Persoanele nemulțumite de rezultatele selecției proiectelor pot depune contestații în scris, la secretariatul comisiei de selecție, sau prin e-mail, cu confirmare de primire, în temenele stabilite prin anunțul public.(2) Contestațiile se soluționează în termen de o zi lucrătoare, de către comisia de soluționare a contestațiilor.(3) Comisia de soluționare a contestațiilor este desemnată de către Consiliul de administrație și numită prin decizie a managerului INP, cu cel puțin 15 zile înainte de începerea sesiunii de selecție a proiectelor.(4) Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor depuse, vor fi făcute publice prin afișarea pe site-ul INP.  +  Articolul 15(1) Secretariatul comisiei de selecție va comunica, în scris, beneficiarilor ale căror proiecte au fost selectate spre finanțare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data stabilirii rezultatelor finale, pentru a se prezenta la sediul INP, în vederea încheierii contractului de finanțare.(2) Dacă, în termen de 10 zile lucrătoare de la data anunțării rezultatelor finale, beneficiarul al cărui proiect a fost selectat nu se prezintă pentru încheierea contractului de finanțare la sediul INP, se consideră că acesta refuză să încheie contractul, iar suma alocată se redistribuie în cadrul subprogramului.  +  Articolul 16(1) Contractele de finanțare vor cuprinde, în mod obligatoriu, dar fără a se limita la acestea, clauze privind:a) cuantumul finanțării acordate proiectului selecționat de către INP;b) cofinanțarea din partea beneficiarului;c) obiectul și durata contractului;d) drepturile și obligațiile părților în realizarea proiectului;e) eligibilitatea cheltuielilor;f) obligația beneficiarului finanțării de a utiliza sumele alocate numai pentru proiectul selectat, în limitele și potrivit destinațiilor stabilite conform legii, cu respectarea prevederilor legale în materia achizițiilor publice, a legislației în domeniul construcțiilor și a legislației fiscale;g) obligația beneficiarului finanțării de a prezenta documente justificative privind cheltuielile aprobate, efectuate în conformitate cu dispozițiile legale în materie, aflate în vigoare, inclusiv a legislației primare în domeniul achizițiilor publice;h) măsurile de informare și publicitate, inclusiv condițiile de realizare a materialelor de promovare și publicitate care conțin elemente de identitate vizuală a INP, a Ministerului Culturii și Identității Naționale și a programului;i) obligațiile părților cu privire la activitățile de monitorizare și raportare;j) situațiile care atrag rezilierea contractului de finanțare, suspendarea plăților și/sau recuperarea sumelor plătite;k) obligația rambursării finanțării totale sau parțiale în cazul neîndeplinirii totale sau parțiale a obligațiilor contractuale asumate de beneficiar. (2) Sumele aferente realizării proiectelor finanțate de INP vor fi utilizate în limitele și potrivit destinațiilor stabilite conform legii, numai pentru acoperirea cheltuielilor aferente realizării proiectelor selectate, exclusiv pentru perioada de derulare a contractului de finanțare.(3) Proiectele selectate nu creează obligații pentru INP, în sensul acordării de expertiză de specialitate, de echipamente sau orice fel de alte mijloace tehnice aflate în dotarea acestuia.  +  Articolul 17Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură.  +  Anexa nr. 1la procedurăNr. dosar ........................................(Se completează de către INP.)
    CERERE-TIP
    Titlul proiectuluiDenumiți proiectul (dacă titlul este explicit) sau formulați în câteva cuvinte obiectul acestuia.
    [] proiect nou[] proiect reînnoit[] Subprogramul de cercetare aplicată, studii și investigații pentru restaurarea monumentelor istorice[] Subprogramul de reparații curente și întreținere[] Subprogramul intervenții de urgență - ante- și postdezastru[] Subprogramul de punere în valoare - interpretare și prezentare - a monumentelor istorice[] Subprogramul acțiuni tematice[] Subprogramul de restaurare[] Subprogramul de elaborare a documentației tehnice pentru intervenții asupra monumentelor istorice[] Subprogramul educație și formareSolicitantulVă rugăm să prezentați toate informațiile cerute pentru a vă putea contacta: adresa/numărul de telefon etc. Dacă apar schimbări în privința datelor referitoare la persoana de contact, vă rugăm să ne comunicați din timp.
    Numele solicitantului
    Adresă
    TelefonFaxE-mail
    Alte informații considerate relevante
     +  Date bancare
    Numele băncii/Sucursala
    Cod fiscal
    Alte informații considerate relevante
     +  Planificarea activitățilorVă rugăm să ne informați despre: timpul necesar pentru pregătirea și desfășurarea proiectului, data concretă a începerii și calendarul desfășurării activităților pentru realizarea obiectivelor. Această descriere trebuie să fie concisă și informativă.
    Durata proiectului: de la …/......./............ până la .…/...../............ Locul de desfășurare: Calendarul desfășurării activităților:
     +  Descrierea proiectuluiScopul proiectului și semnificația sa la nivel național, județean sau local………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….Programul detaliat (pe etape de implementare)………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….Mediatizarea proiectului(Vă rugăm să descrieți detaliat cum va fi mediatizat proiectul după obținerea finanțării acordate de INP.)………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….Rezultatele scontate după implementarea proiectului………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….Numele/denumirea solicitantului ........................................................................................................Numele și semnătura reprezentantului legal ......................................................................................L/S. ....................................................................................................................................................Data ....................................................................................................................................................
     +  Anexa nr. 2 la procedurăNr. dosar ........................................(Se completează de către INP.)
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul, ........................................................., reprezentant/împuternicit al (dacă este cazul) ................................., posesor al actului de identitate ...... seria ........ nr. .............., codul numeric personal ......................................, în calitate de solicitant/reprezentant al solicitantului pentru finanțare din fondurile obținute din aplicarea timbrului monumentelor istorice, declar că am luat cunoștință de prevederile Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.502/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind cuantumul timbrului monumentelor istorice și modalitățile de percepere, încasare, virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia.Totodată, declar pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, următoarele:I. Solicitantul nu se află în niciuna dintre următoarele situații:a) nu se află în incapacitate de plată;b) nu are plățile sau conturile blocate conform unei hotărâri judecătorești definitive;c) nu a încălcat cu bună știință prevederile unui alt contract finanțat din fonduri publice;d) nu este vinovat de declarații false cu privire la situația economică;e) nu are datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale sau fondurile speciale;f) nu este condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înșelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;g) nu se află in stare de dizolvare.II. Finanțarea solicitată, în situația acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în cererea de finanțare și în celelalte documente cuprinse în dosarul de participare la sesiunea de finanțare.III. Solicitantul a luat cunoștință de faptul că prezentarea eronată sau falsă a datelor și informațiilor conținute în cererea de finanțare și în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanțare va duce automat la respingerea acesteia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanțare în cadrul programului.IV. Solicitantul a luat cunoștință de faptul că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii.V. Solicitantul înțelege că INP are dreptul de a pretinde și obține, în scopul verificării și confirmării declarațiilor, orice documente doveditoare de care dispune.Numele/Denumirea solicitantului ..............................................................................Numele și semnătura reprezentantului legal .....................................................................L/S. .............................................................................Data .................................................................
     +  Anexa nr. 3 la procedurăNr. dosar .......................................(Se completează de către INP.)
    BUGETUL
    Descrierea cheltuielilor ocazionate de implementarea proiectului, defalcate pe capitole (de exemplu, onorarii/remunerații, cheltuieli materiale și servicii, alte cheltuieli specifice)Suma totală necesară realizării proiectuluiCuantumul finanțării solicitate INPCuantumul contribuției proprii
    T O T A L
    Numele/Denumirea solicitantului .......................................................................................................Numele și semnătura reprezentantului legal .......................................................................................L/S. ........................................................................................Data .......................................................................