REGULAMENT din 19 octombrie 2016de organizare și funcționare a Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului
EMITENT
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 1 noiembrie 2016



    Notă
    Aprobat prin ORDINUL nr. 164 din 19 octombrie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 871 din 1 noiembrie 2016.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Direcția generală pentru relațiile cu instituțiile prefectului, denumită în continuare direcția generală, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare ministerul, fără personalitate juridică, având competență în domeniul monitorizării, îndrumării metodologice și coordonării activității prefecților, subprefecților și a personalului din cadrul instituțiilor prefectului.(2) Direcția generală asigură în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanțelor și a hotărârilor Guvernului, a ordinelor și a instrucțiunilor emise de ministrul afacerilor interne, precum și a dispozițiilor secretarului de stat care coordonează direcția generală, în domeniul său de competență.  +  Articolul 2 Direcția generală este subordonată ministrului afacerilor interne, denumit în continuare ministru, și se află în coordonarea secretarului de stat desemnat în acest sens.  +  Capitolul II Organizarea direcției generale  +  Articolul 3(1) Direcția generală are următoarea structură organizatorică:a) Conducerea;b) Compartimentul manageri publici;c) Serviciul pentru îndrumare metodologică și coordonare;d) Serviciul pentru monitorizarea serviciilor publice deconcentrate și a verificării legalității;e) Compartimentul situații de urgență;f) Compartimentul analize, sinteze și elaborare acte administrative;g) Compartimentul suport decizional și documente clasificate;h) Structura de securitate;i) Abrogată. (la 01-07-2019, Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 3 , Capitolul II a fost abrogată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) (2) Organigrama direcției generale este prevăzută în anexa nr. 1.  +  Articolul 4Între structurile de specialitate ale direcției generale prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b)-h) se stabilesc relații de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuțiilor care le revin. (la 01-07-2019, Articolul 4 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 5(1) Activitatea desfășurată de direcția generală în vederea atingerii obiectivelor propuse are la bază relații de autoritate, de cooperare, respectiv de colaborare.(2) Relațiile de autoritate ierarhică se stabilesc:a) între conducerea direcției generale și structurile sale de specialitate, în scopul menținerii și perfecționării stării de funcționalitate a sistemului relațional intern al direcției generale;b) între șefii structurilor de specialitate ale direcției generale și personalul subordonat acestora.(3) Direcția generală are relații de autoritate funcțională și de coordonare cu instituțiile prefectului, în scopul:a) desfășurării unitare a activității instituțiilor prefectului;b) asigurării îndrumării instituțiilor prefectului în ceea ce privește aplicarea legislației specifice, precum și a procedurilor stabilite prin normele interne;c) monitorizării îndeplinirii de către instituțiile prefectului a atribuțiilor specifice și a sarcinilor încredințate de către Guvern ori date de conducerea ministerului.(4) Relațiile de cooperare ale direcției generale se stabilesc cu alte structuri din cadrul aparatului central al ministerului, instituții și structuri aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, respectiv unități din subordinea acestora.(5) Relațiile de colaborare ale direcției generale se stabilesc cu autorități publice, instituții și alte organizații pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin.(6) Diagrama principalelor relații ale direcției generale este prevăzută în anexa nr. 2.  +  Articolul 6(1) Sistemul informațional-decizional derulat în cadrul direcției generale este prevăzut în anexa nr. 3.(2) Legătura dintre componenta decizională și cea informațională a sistemului prevăzut la alin. (1) se prezintă astfel:a) la intrare, componenta informațională furnizează componentei decizionale informația pe care aceasta din urmă o transmite spre prelucrare structurilor de specialitate ale direcției generale;b) la ieșire, componenta informațională dirijează deciziile luate în cadrul componentei decizionale pentru a fi executate și aplicate de către structurile de specialitate ale direcției generale, respectiv instituțiile prefectului;c) componenta informațională presupune existența un circuit intern de informații.(3) Componenta informațională și cea decizională sunt cuplate, variabilele de intrare ale uneia fiind variabilele de ieșire ale celeilalte.  +  Articolul 7Personalul direcției generale este format din funcționari publici și funcționari publici cu statut special - polițiști, repartizați pe domenii de activitate. (la 01-07-2019, Articolul 7 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 8(1) Întregul personal al direcției generale este subordonat direct directorului general, respectiv directorilor generali adjuncți care îi coordonează activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor structurilor din care face parte.(2) Personalul direcției generale răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredințate, potrivit fișelor posturilor.  +  Capitolul III Obiectivele și atribuțiile direcției generale  +  Articolul 9 Principalele obiective ale direcției generale sunt:a) asigurarea cadrului de referință corespunzător aplicării legislației specifice într-un mod coerent și unitar la nivelul instituțiilor prefectului;b) perfecționarea activității instituțiilor prefectului în ceea ce privește gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate;c) creșterea calității și eficienței serviciilor publice prestate de instituțiile prefectului.  +  Articolul 10(1) Direcția generală are următoarele atribuții principale:a) monitorizarea activității prefecților, subprefecților și a personalului din cadrul instituțiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuțiilor stabilite prin acte normative și realizarea sarcinilor încredințate de către Guvern ori date de conducerea ministerului;b) îndrumarea metodologică prin asigurarea cadrului de referință corespunzător aplicării legislației specifice într-un mod coerent și unitar la nivelul instituțiilor prefectului;c) coordonarea unor activități ale structurilor de specialitate din cadrul instituțiilor prefectului;d) prelucrarea de informații referitoare la modul de gestionare a problematicilor din diferite sectoare de activitate ale instituțiilor prefectului;e) Abrogată. (la 01-07-2019, Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 10 , Capitolul III a fost abrogată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) f) controlul de specialitate, pe linia de competență, al modului de organizare și desfășurare a activității în cadrul instituțiilor prefectului. (la 01-07-2019, Alineatul (1) din Articolul 10 , Capitolul III a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) (2) Pe linie de monitorizare, direcția generală are atribuții, în principal, cu privire la organizarea și desfășurarea în cadrul instituțiilor prefectului a următoarelor activități:a) verificarea legalității actelor administrative emise sau adoptate de către autoritățile administrației publice locale și sesizarea instanței de contencios administrativ în situația în care acestea sunt considerate ilegale;b) gestionarea problematicilor din domeniul serviciilor publice deconcentrate;c) derularea procedurilor administrative în relația prefectului cu autoritățile administrației publice locale;d) respectarea regimului juridic al autonomiei locale;e) utilizarea Sistemului interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative.(3) Pe linie de îndrumare metodologică și coordonare, direcția generală are ca atribuții principale realizarea de către prefecți, într-un mod coerent și unitar, a:a) atribuțiilor prevăzute în legislația specifică din domeniul organizării și desfășurării alegerilor locale, parlamentare, prezidențiale și pentru Parlamentul European, precum și a referendumului național;b) monitorizării modului de realizare a obiectivelor prevăzute în Programul de guvernare, politici publice și strategii, la nivelul județului sau al municipiului București, după caz;c) sarcinilor dispuse de către Guvern sau de către conducerea ministerului în urma desfășurării videoconferințelor cu prefecții.(4) Pe linie de prelucrare a datelor și informațiilor primite de la instituțiile prefectului, direcția generală are ca principale atribuții:a) întocmirea de informări, sinteze, note, analize și rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competență, pe baza datelor transmise de către prefecți;b) analizarea problemelor întâmpinate de către prefecți, în calitatea acestora de președinți ai comitetelor județene pentru situații de urgență, în vederea informării conducerii direcției generale.(4^1) Pe linie de control, direcția generală are ca atribuție realizarea, din însărcinarea conducerii ministerului, a controlului ierarhic de specialitate asupra activității instituțiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuțiilor prevăzute în acte normative ori a sarcinilor date de conducerea ministerului. (la 01-07-2019, Articolul 10 din Capitolul III a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) (5) Direcția generală exercită și alte atribuții, după cum urmează:a) pregătirea și elaborarea proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea, respectiv eliberarea din funcție a prefecților și a subprefecților, precum și pentru modificarea raporturilor de serviciu ale acestora;b) verificarea ordinelor cu caracter normativ emise de către prefecți, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale;c) întocmirea, la solicitarea Direcției Generale Juridice, a unor puncte de vedere cu privire la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, în domeniul de competență; (la 01-07-2019, Litera c) din Alineatul (5) , Articolul 10 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) d) elaborarea, în calitate de unitate inițiatoare, a proiectelor de acte normative din domeniul său de competență și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, care privesc activitatea instituțiilor prefectului sau a ministerului în relația cu acestea; (la 01-07-2019, Litera d) din Alineatul (5) , Articolul 10 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) e) analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului. (la 01-07-2019, Litera e) din Alineatul (5) , Articolul 10 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Capitolul IV Conducerea direcției generale  +  Articolul 11(1) Conducerea direcției generale este exercitată de către directorul general, ajutat de doi directori generali adjuncți.(2) Directorul general se află în subordinea directă a ministrului și în coordonarea secretarului de stat desemnat. Directorii generali adjuncți se află în subordinea nemijlocită a directorului general.  +  Articolul 12(1) Directorul general conduce întreaga activitate a direcției generale și o reprezintă în relațiile cu celelalte structuri din aparatul central al ministerului, cu instituțiile și structurile aflate în subordinea sau în cadrul ministerului și cu unitățile din subordinea acestora, precum și cu structurile similare din cadrul instituțiilor și organismelor din afara ministerului.(2) Directorul general poate delega atribuții din competența sa directorilor generali adjuncți sau altor persoane din subordine, în condițiile legii.(3) Raporturile de coordonare și îndrumare a activităților structurilor direcției generale de către directorii generali adjuncți se stabilesc potrivit organigramei.(4) Abrogat. (la 01-07-2019, Alineatul (4) din Articolul 12 , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 13 În baza și executarea actelor normative, a ordinelor și instrucțiunilor ministrului, precum și a dispozițiilor secretarului de stat desemnat, emise conform competențelor, directorul general poate emite dispoziții obligatorii pentru personalul din subordine, precum și dispoziții privind activitatea instituțiilor prefectului.  +  Articolul 14 Directorul general reprezintă direcția generală în relațiile cu celelalte structuri din cadrul aparatului central al ministerului și cu structuri aflate în subordinea sau în cadrul ministerului, cu autorități publice din administrația publică centrală și locală, cu instituții publice, precum și cu organizații ale societății civile.  +  Articolul 15(1) Directorul general răspunde în condițiile legii, potrivit fișei postului, în fața ministrului și a secretarului de stat coordonator, de întreaga activitate pe care o desfășoară direcția generală.(2) Organizarea și modalitățile de planificare a activităților desfășurate de direcția generală, precum și de evaluare a activităților desfășurate de către structurile acesteia se stabilesc prin dispoziție a directorului general.  +  Articolul 16 Directorii generali adjuncți răspund în condițiile legii, potrivit fișelor posturilor, în fața directorului general de activitatea serviciilor și compartimentelor care le sunt încredințate spre coordonare și îndrumare, precum și de îndeplinirea altor atribuții sau competențe care le sunt dispuse/delegate de către directorul general.  +  Capitolul V Obiectivele și atribuțiile structurilor din cadrul direcției generale  +  Secţiunea 1 Obiectivul și atribuțiile Compartimentului manageri publici  +  Articolul 17(1) Obiectivul general al Compartimentului manageri publici îl reprezintă transferul de cunoștințe către celelalte structuri din cadrul direcției generale și către instituțiile prefectului în vederea proiectării și implementării procedurilor și activităților necesare creșterii eficienței actului administrativ.(2) Compartimentul manageri publici se subordonează nemijlocit directorului general.  +  Articolul 18 Compartimentul manageri publici are următoarele atribuții principale:a) Abrogată. (la 01-07-2019, Litera a) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) b) elaborarea de strategii, planuri de acțiune și alte documente de politici publice privind activitatea direcției generale și a instituțiilor prefectului, în colaborare cu celelalte compartimente funcționale ale direcției generale; (la 01-07-2019, Litera b) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) c) asigurarea diseminării, la nivelul personalului de conducere al direcției generale, de concepte și componente ale managementului public modern;d) monitorizarea și îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial la nivelul direcției generale;e) sprijinirea instituțiilor prefectului pe linia elaborării documentației în vederea implementării programelor proprii de dezvoltare a sistemului de control intern managerial; (la 01-07-2019, Litera e) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) f) formularea de propuneri de îmbunătățire a activității direcției generale sau a instituțiilor prefectului prin introducerea de instrumente de lucru specifice; (la 01-07-2019, Litera f) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) g) monitorizarea modului de aplicare de către prefecți a politicilor publice cuprinse în strategii și alte documente programatice de la nivel național;h) întocmirea unor puncte de vedere cu privire la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului; (la 01-07-2019, Litera h) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) i) elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera i) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) j) Abrogată. (la 01-07-2019, Litera j) din Articolul 18 , Secțiunea 1 , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) k) coordonarea și controlul instituțiilor prefectului în vederea asigurării identității vizuale în mediul electronic prin intermediul paginilor de internet proprii. (la 01-07-2019, Articolul 18 din Secțiunea 1 , Capitolul V a fost completat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 2-a Obiectivul și atribuțiile Serviciului pentru îndrumare metodologică și coordonare  +  Articolul 19 Obiectivul general al Serviciului pentru îndrumare metodologică și coordonare îl reprezintă asigurarea cadrului de referință corespunzător aplicării legislației specifice într-un mod coerent și unitar la nivelul instituțiilor prefectului.  +  Articolul 20– Serviciul pentru îndrumare metodologică și coordonare are următoarele atribuții principale:a) îndrumarea și coordonarea activității instituțiilor prefectului, la solicitarea acestora, pentru aplicarea într-un mod coerent și unitar a legislației referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidențiale și pentru Parlamentul European, precum și a referendumului național; (la 01-07-2019, Litera a) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) b) participarea la elaborarea proiectelor de acte normative referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidențiale și pentru Parlamentul European, precum și a referendumului național;c) asigurarea evidenței unităților administrativ-teritoriale care îndeplinesc condițiile pentru organizarea de alegeri locale parțiale; (la 01-07-2019, Litera c) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) d) elaborarea, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, a proiectelor de hotărâri ale Guvernului pentru stabilirea datei și pentru aprobarea programelor calendaristice privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale; (la 01-07-2019, Litera d) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) e) monitorizarea și îndrumarea instituțiilor prefectului în vederea îndeplinirii la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București a obiectivelor prevăzute în Programul de guvernare, strategii și politici publice; (la 01-07-2019, Litera e) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) f) Abrogată. (la 01-07-2019, Litera f) din Articolul 20 , Sectiunea a 2-a , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) g) asigurarea aplicării la nivelul instituțiilor prefectului, într-un mod coerent și unitar, a legislației în ceea ce privește principalele activități desfășurate, prin întocmirea de circulare pentru stabilirea direcțiilor de acțiune;h) monitorizarea activității instituțiilor prefectului cu privire la raportarea anuală a stării economico-sociale a județului, respectiv a municipiului București, ce se înaintează Guvernului prin Ministerul Afacerilor Interne; (la 01-07-2019, Litera h) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) i) întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al serviciului; (la 01-07-2019, Litera i) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) j) elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al serviciului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera j) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) k) analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului; (la 01-07-2019, Litera k) din Articolul 20 , Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) l) asigurarea evidenței și monitorizarea efectuării concediilor de odihnă și a altor concedii legale ale prefecților și subprefecților, precum și a efectuării deplasărilor acestora în conformitate cu dispozițiile legale. (la 01-07-2019, Articolul 20 din Secțiunea a 2-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 3-a Obiectivul și atribuțiile Serviciului pentru monitorizarea serviciilor publice deconcentrate și a verificării legalității  +  Articolul 21 Obiectivul general al Serviciului pentru monitorizarea serviciilor publice deconcentrate și a verificării legalității îl reprezintă cunoașterea modului de organizare și sprijinirea instituțiilor prefectului în desfășurarea principalelor activități.  +  Articolul 22 Serviciul pentru monitorizarea serviciilor publice deconcentrate și a verificării legalității are următoarele atribuții principale:a) acordarea de sprijin, la solicitarea instituțiilor prefectului, prin formularea unor puncte de vedere în legătură cu organizarea și desfășurarea activității de verificare a respectării, la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București, a Constituției României, republicată, a legilor, a ordonanțelor și hotărârilor Guvernului și a celorlalte acte normative; (la 01-07-2019, Litera a) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) b) monitorizarea modului de organizare și desfășurare în cadrul instituțiilor prefectului a activității de verificare a legalității actelor administrative emise sau adoptate de către autoritățile administrației publice locale și sesizarea instanței de contencios administrativ în situația în care acestea sunt considerate ilegale;c) monitorizarea modului de gestionare de către instituțiile prefectului a problematicii specifice serviciilor publice deconcentrate;d) sprijinirea instituțiilor prefectului, la solicitarea acestora, prin formularea unor puncte de vedere cu privire la respectarea la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București a regimului general al autonomiei locale, precum și la derularea procedurilor administrative în relația cu autoritățile administrației publice locale; (la 01-07-2019, Litera d) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) e) monitorizarea activității instituțiilor prefectului cu privire la asigurarea și verificarea modului de îndeplinire de către primari, respectiv președinții consiliilor județene a principalelor atribuții delegate și exercitate de către aceștia în numele statului, precum și în ceea ce privește problematica specifică minorităților naționale;f) monitorizarea, îndrumarea și controlul activității de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative, inclusiv în ceea ce privește utilizarea Sistemului interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative; (la 01-07-2019, Litera f) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) g) verificarea ordinelor cu caracter normativ transmise de către prefecți, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale;h) verificarea documentației transmise de către prefecți și elaborarea proiectului de aviz al ministerului pentru înființarea/desființarea de oficii prefecturale, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale;i) verificarea informațiilor de interes public referitoare la unele activități ale direcției generale ce urmează a fi publicate pe paginile de internet și intranet ale ministerului; (la 01-07-2019, Litera i) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) j) întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al serviciului; (la 01-07-2019, Litera j) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) k) elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al serviciului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera k) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) l) analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului; (la 01-07-2019, Litera l) din Articolul 22 , Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) m) monitorizarea și controlul instituțiilor prefectului cu privire la activitatea colegiilor prefecturale, a comitetelor, comisiilor ori a altor structuri, constituite prin ordin al prefectului, cu excepția celor prevăzute de legile speciale din domeniul proprietății și cel al situațiilor de urgență; (la 01-07-2019, Articolul 22 din Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) n) asigurarea suportului de specialitate în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor (IT C) la nivelul direcției generale; (la 01-07-2019, Articolul 22 din Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) o) reprezentarea direcției generale în cadrul comisiilor de specialitate și grupurilor de lucru în domeniul (IT C). (la 01-07-2019, Articolul 22 din Secțiunea a 3-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 4-a Obiectivul și atribuțiile Compartimentului situații de urgență  +  Articolul 23 Obiectivul general al Compartimentului situații de urgență îl reprezintă identificarea problemelor specifice gestionării situațiilor de urgență la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București.  +  Articolul 24 Compartimentul situații de urgență are următoarele atribuții principale:a) analizarea problemelor întâmpinate de către prefecți, în calitatea acestora de președinți ai comitetelor județene pentru situații de urgență, în vederea informării conducerii direcției generale și secretarului de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență;b) identificarea problemelor specifice gestionării situațiilor de urgență la nivelul județului sau al municipiului București, a căror soluționare este în competența ministerelor ori a altor organe ale administrației publice centrale, în vederea întocmirii corespondenței aferente;c) întocmirea de informări, note, rapoarte și sinteze privind cheltuielile aferente operațiunilor de urgență și lucrărilor de reabilitare la nivelul județelor și al municipiului București, în vederea accesării Fondului Solidaritatea al Uniunii Europene;d) elaborarea, împreună cu celelalte structuri ale direcției generale, de materiale de analiză necesare dispunerii unor măsuri care să asigure aplicarea în mod unitar a prevederilor legale și îmbunătățirea activității instituțiilor prefectului;e) participarea, la solicitarea Departamentului pentru Situații de Urgență, la elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind alocarea unor sume pentru înlăturarea efectelor unor calamități naturale;f) întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului; (la 01-07-2019, Litera f) din Articolul 24 , Secțiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) g) elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera g) din Articolul 24 , Secțiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) h) analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului; (la 01-07-2019, Litera h) din Articolul 24 , Secțiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) i) solicitarea de informații instituțiilor prefectului cu privire la stadiul pregătirilor pentru sezonul rece la nivelul județelor, în vederea centralizării datelor respective și a informării conducerii Ministerului Afacerilor Interne; (la 01-07-2019, Articolul 24 din Secțiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) j) întocmirea corespondenței necesare, în vederea organizării videoconferințelor cu prefecții pe tema situațiilor de urgență, la solicitarea conducerii Ministerului Afacerilor Interne. (la 01-07-2019, Articolul 24 din Secțiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 5-a Obiectivul și atribuțiile Compartimentului analize, sinteze și elaborare acte administrative  +  Articolul 25Obiectivul general al Compartimentului analize, sinteze și elaborare acte administrative îl reprezintă analiza informațiilor privind activitățile desfășurate de instituțiile prefectului în diferite sectoare de activitate, în vederea îmbunătățirii acestora. (la 01-07-2019, Articolul 25 din Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 26 Compartimentul analize, sinteze și elaborare acte administrative are următoarele atribuții principale:a) prelucrarea, din dispoziția conducerii direcției generale, a datelor transmise de către instituțiile prefectului și întocmirea de informări, sinteze, note, analize și rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competență;b) întocmirea și transmiterea de circulare către instituțiile prefectului privind aplicarea unitară a unor hotărâri sau decizii guvernamentale, precum și a sarcinilor stabilite în videoconferințele cu prefecții;c) monitorizarea activității prefecților cu privire la îndeplinirea sarcinilor dispuse de către Guvern sau de către conducerea ministerului pentru aplicarea în teritoriu a programelor guvernamentale, cu informarea conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera c) din Articolul 26 , Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) d) pregătirea și elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului pentru numirea, respectiv eliberarea din funcție a prefecților și a subprefecților și ale actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora, precum și asigurarea evidenței actelor administrative referitoare la modificările intervenite în legătură cu raporturile de serviciu ale prefecților și subprefecților;e) sprijinirea instituțiilor prefectului în vederea aplicării legislației specifice domeniului lor de competență, prin realizarea corespondenței cu ministerele și alte organe ale administrației publice centrale competente; (la 01-07-2019, Litera e) din Articolul 26 , Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) f) întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului; (la 01-07-2019, Litera f) din Articolul 26 , Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) g) elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale; (la 01-07-2019, Litera g) din Articolul 26 , Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) h) analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului; (la 01-07-2019, Litera h) din Articolul 26 , Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) i) identificarea problemelor întâmpinate de instituțiile prefectului și elaborarea unor propuneri de îmbunătățire a activității acestora, care vor fi supuse aprobării conducerii direcției generale. (la 01-07-2019, Articolul 26 din Secțiunea a 5-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 6-a Obiectivul și atribuțiile Compartimentului suport decizional și documente clasificate  +  Articolul 27(1) Obiectivul general al Compartimentului suport decizional și documente clasificate îl reprezintă asigurarea derulării în condiții optime a procesului managerial și a gestionării documentelor, inclusiv a celor clasificate, în cadrul direcției generale, iar obiectivele specifice sunt planificarea și organizarea activităților de analiză, respectiv asigurarea managementului informațiilor.(2) Compartimentul suport decizional și documente clasificate are următoarele atribuții principale:a) asigurarea condițiilor organizatorice necesare desfășurării proceselor de management și de execuție în cadrul direcției generale;b) primirea, înregistrarea, evidența, înaintarea către conducerea direcției generale a corespondenței, inclusiv a celei electronice, clasificarea, ordonarea, precum și repartizarea corespondenței pe baza rezoluției conducerii direcției generale, respectiv a șefilor structurilor de specialitate din cadrul direcției generale;c) evidențierea tuturor lucrărilor cu termen, în vederea informării conducerii direcției generale cu privire la stadiul de soluționare a acestora;d) asigurarea expedierii corespondenței primite/trimise la/de către direcția generală și a lucrărilor întocmite în cadrul direcției generale;e) asigurarea măsurilor organizatorice necesare desfășurării ședințelor de lucru ale conducerii direcției generale și transmiterea dispozițiilor luate în cadrul acestora către structurile de specialitate ale direcției generale;f) preluarea notelor telefonice și a e-mailurilor adresate direcției generale;g) întocmirea și actualizarea agendei zilnice de activități a conducerii direcției generale;h) întocmirea și actualizarea periodică a calendarului de evenimente, în funcție de regimul acestora - interne sau externe instituției;i) ordonarea întâlnirilor cu persoanele din interiorul/exteriorul direcției generale și selectarea audiențelor;j) organizarea activității de primire în audiență la directorul general și asigurarea evidenței modului de soluționare a problemelor sesizate;k) întocmirea și actualizarea listelor utile - numere de telefon, adrese ale personalului direcției generale etc.;l) asigurarea bunei desfășurări a evenimentelor profesionale prin îndeplinirea formalităților de primire a oaspeților;m) asigurarea în cadrul direcției generale a activității de informare-documentare;n) asigurarea activităților necesare funcționării grupurilor de lucru și a ședințelor organizate la nivelul direcției generale;o) asigurarea clasării, îndosarierii și arhivării lucrărilor primite și soluționate, respectiv a celor create în cadrul direcției generale, conform prevederilor actelor normative incidente și dispozițiilor directorului general;p) întocmirea nomenclatoarelor arhivistice, pentru documente neclasificate și clasificate, ale direcției generale și constituirea, anual, a arhivei neoperative și a documentelor clasificate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.r) asigură activitatea privind operațiunile de evidență, controlul existenței și inventarierea sigiliilor și a ștampilelor la nivelul direcției generale, al instituțiilor prefectului, în colaborare cu alte structuri ale ministerului cu atribuții în domeniu; (la 01-07-2019, Alineatul (2) din Articolul 27 , Secțiunea a 6-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 24, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) s) asigură primirea, evidența, înregistrarea petițiilor adresate conducerii direcției generale, precum și repartizarea acestora pe baza rezoluției conducerii direcției generale, respectiv a șefilor structurilor de specialitate din cadrul direcției generale; (la 01-07-2019, Alineatul (2) din Articolul 27 , Secțiunea a 6-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 24, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) ș) asigură multiplicarea documentelor conform dispozițiilor conducerii direcției generale, cu respectarea normelor legale referitoare la multiplicarea, înregistrarea și manipularea acestora. (la 01-07-2019, Alineatul (2) din Articolul 27 , Secțiunea a 6-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 24, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Secţiunea a 7-a Atribuțiile Structurii de securitate  +  Articolul 28Structura de securitate se subordonează nemijlocit directorului general adjunct anume desemnat de directorul general și desfășoară activitățile necesare implementării măsurilor de protecție a informațiilor clasificate în cadrul direcției generale. (la 01-07-2019, Articolul 28 din Secțiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 25, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 29 Structura de securitate are următoarele atribuții:a) punerea în aplicare și verificarea respectării prevederilor legale privind protecția informațiilor clasificate în direcția generală;b) întocmirea programului de prevenire a scurgerii de informații clasificate, pe care îl supune avizării Direcției Generale de Protecție Internă și aprobării directorului general, și acționarea în vederea aplicării acestuia; (la 01-07-2019, sintagma: Departamentului de Informații și Protecție Internă a fost înlocuită de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) c) coordonarea activităților de protecție a informațiilor clasificate desfășurate de personalul direcției generale în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;d) asigurarea relaționării cu Direcția Generală de Protecție Internă pe linia protecției informațiilor clasificate; (la 01-07-2019, sintagma: Departamentul de Informații și Protecție Internă a fost înlocuită de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) e) monitorizarea activității de aplicare a normelor de protecție a informațiilor clasificate și a modului de reglementare a acestora în cadrul direcției generale;f) consilierea conducerii direcției generale în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate;g) informarea conducerii direcției generale și Direcției Generale de Protecție Internă despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și formularea de propuneri de măsuri pentru înlăturarea acestora; (la 01-07-2019, sintagma: Departamentului de Informații și Protecție Internă a fost înlocuită de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) h) acordarea de sprijin reprezentanților autorizați ai Direcției Generale de Protecție Internă pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informații clasificate; (la 01-07-2019, sintagma: Departamentului de Informații și Protecție Internă a fost înlocuită de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) i) organizarea, în colaborare cu Direcția Generală de Protecție Internă, de activități de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate; (la 01-07-2019, sintagma: Departamentul de Informații și Protecție Internă a fost înlocuită de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 ) j) asigurarea păstrării, organizarea și actualizarea, cu caracter permanent, a evidenței certificatelor de securitate și autorizațiilor de acces la informații clasificate pentru personalul direcției generale;k) întocmirea și actualizarea listelor informațiilor clasificate elaborate sau păstrate de direcția generală, pe clase și niveluri de secretizare;l) prezentarea directorului general de propuneri pentru stabilirea sectoarelor și a locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate;m) efectuarea, cu aprobarea conducerii direcției generale, de controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate;n) asigurarea implementării măsurilor de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații din cadrul direcției generale;o) exercitarea de alte atribuții în domeniul protecției informațiilor clasificate, potrivit legii.  +  Secţiunea a 8-a Obiectivul și atribuțiile Unității de management al proiectuluiAbrogat. (la 01-07-2019, Secțiunea a 8-a din Capitolul V a fost abrogată de Punctul 26, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 30Abrogat. (la 01-07-2019, Articolul 30 din Secțiunea a 8-a , Capitolul V a fost abrogat de Punctul 26, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Articolul 31Abrogat. (la 01-07-2019, Articolul 31 din Secțiunea a 8-a , Capitolul V a fost abrogat de Punctul 26, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )  +  Capitolul VI Dispoziții finale  +  Articolul 32 Activitățile, metodele, mijloacele, procedeele utilizate și sarcinile concrete ce revin personalului direcției generale se stabilesc prin dispoziții, proceduri și fișele posturilor.  +  Articolul 33 Personalul direcției generale este obligat să cunoască și să aplice întocmai prevederile prezentului regulament, potrivit atribuțiilor specifice.  +  Articolul 34Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.  +  Anexa nr. 1 la regulament^1) Anexa este reprodusă în facsimil.
    ORGANIGRAMA
    Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului
    (la 01-07-2019, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 28, Articolul I din ORDINUL nr. 73 din 25 iunie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 01 iulie 2019 )
     +  Anexa nr. 2 la regulament
    DIAGRAMA
    principalelor relații ale Direcției generale pentru
    relațiile cu instituțiile prefectului
    ┌──────────────────┐ │ MINISTRU │ └─────────┬────────┘ ┌──────────┴─────────┐ │ SECRETAR DE STAT │ │ │ └────────┬───┬───────┘ ▌ . ▌ . ▌ . ▼ ▼ ┌───────────────┐ ┌────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐ │ │ │ │ │ALTE STRUCTURI DIN CADRUL │ │ │ │ DIRECȚIA GENERALĂ │ │APARATULUI CENTRAL AL MAI │ │ AUTORITĂȚI │ │ PENTRU RELAȚIILE │ │ȘI INSTITUȚII ȘI STRUCTURI│ │ PUBLICE │ │ CU INSTITUȚIILE │ │AFLATE ÎN SUBORDINEA/ │ │ INSTITUȚII, │◄-.-.-►│ PREFECTULUI │◄-------►│COORDONAREA MAI, UNITĂȚI │ │ ORGANIZAȚII │ │ │ │DIN SUBORDINEA ACESTORA │ └───────────────┘ └─────┬──────────────┘ └──────────────────────────┘ ┌─────────────────┐ │ INSTITUȚIILE │ │ PREFECTULUI │ └─────────────────┘ LEGENDĂ ▄▄▄▄▄▄▄ Relații de autoritate ierarhică ....... Relații de coordonare _______ Relații de autoritate funcțională și de coordonare ------- Relații de cooperare -.-.-.- Relații de colaborare
     +  Anexa nr. 3 la regulament