HOTĂRÂRE nr. 949. din 7 decembrie 2018pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiții "Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii"
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 1065 din 17 decembrie 2018
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiții „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + Articolul 2Finanțarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + Articolul 3Consiliul Superior al Magistraturii răspunde de modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul justiției,
Sofia Mariana Moț,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Toni Greblă
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando TeodoroviciBucurești, 7 decembrie 2018.Nr. 949. + ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor
aferente categoriei de investiții „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“1. Informații generale1.1. Denumirea categoriei de investiții: „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“;1.2. Ordonator principal de credite: Consiliul Superior al Magistraturii;1.3. Beneficiarul investiției: Consiliul Superior al Magistraturii;1.4. Achizitor: Consiliul Superior al Magistraturii.2. Fundamentarea necesității și oportunității efectuării achiziției2.1. Scurtă prezentare privind deficiențele situației actualeÎn prezent, Consiliul Superior al Magistraturii își desfășoară activitatea în spații închiriate, care sunt improprii desfășurării în bune condiții a activității Consiliului, spațiile fiind insuficiente față de volumul de activitate al aparatului Consiliului și inadecvate pentru necesitățile concrete legate de activitatea curentă a instituției - insuficiența sălilor de conferințe, imposibilitatea asigurării unui spațiu decent pentru ziariștii acreditați, spații pentru numeroasele concursuri/examene aflate în competența de organizare a instituției etc.Astfel, Consiliul Superior al Magistraturii își desfășoară activitatea în două spații închiriate, situate în Calea Plevnei nr. 139, etaj IV și, respectiv, nr. 141 B, sectorul 6, București. Suprafață totală construită a ambelor imobile închiriate este de 3.990,68 mp, iar suprafața totală utilă este de 2.939,44 mp.Compartimentarea clădirii din Calea Plevnei nr. 141 B, sectorul 6, București, este realizată astfel: 16 birouri pentru membrii Consiliului Superior al Magistraturii și un birou al secretarului general și secretarului general adjunct, toate în suprafață de 972,86 mp, o sală de presă și un birou de registratură în suprafață totală de 69,19 mp, o sală pentru ședințele de plen și o sală pentru pregătirea ședințelor de plen în suprafață totală de 106,47 mp, o sală pentru ședințele Secției pentru procurori în suprafață de 55,02 mp, un birou de informații clasificate în suprafață de 14,28 mp, iar pe fiecare etaj sunt birouri comune, în suprafață totală de 1.069,20 mp, în care își desfășoară activitatea personalul din cadrul aparatului propriu. În ceea ce privește clădirea din Calea Plevnei nr. 139, etaj IV, sectorul 6, București, aceasta cuprinde birouri pentru personalul din aparatului propriu, în suprafață totală de 445,79 mp.De asemenea, imobilele închiriate cuprind spații anexe funcționale - arhivă, casierie, grupuri sanitare, oficiu în suprafață de 206,63 mp, precum și alte spații ce exced suprafeței utile - căi de acces, casa scării, lifturi, cotă spațiu subsol în suprafață de 1.051,24 mp.Majoritatea birourilor din întregul spațiu nu beneficiază de ferestre sau balcoane, clădirea având și un nivel redus de ventilație, situație ce are repercusiuni asupra sănătății angajaților, dar și un impact negativ asupra condițiilor ce trebuie îndeplinite pentru asigurarea protecției muncii și a securității la incendiu.Se constată astfel o supraaglomerare a spațiului existent, acest fapt este determinat și de specificul activității instituției care presupune participarea și a altor persoane din exterior, cum ar fi, spre exemplu, prezența magistraților și a inspectorilor judiciari pentru procedurile disciplinare, transfer, detașări sau concursuri. Această situație va conduce la afectarea negativă a calității muncii și sănătății personalului din aparatul propriu și a persoanelor din exterior ce participă la aceste proceduri.Clădirile ce reprezintă sediul Consiliului Superior al Magistraturii sunt neîncăpătoare pentru volumul de documente întocmite de către instituție anual, deși în mod periodic acestea sunt supuse selecționării. Ca urmare, spațiul este total impropriu pentru gestionarea documentelor curente și a celor arhivate a căror durată de păstrare este foarte mare.Totodată, lipsa de spațiu generează și un management greoi al documentelor în condițiile în care majoritatea echipamentelor IT de fotocopiere (imprimante și copiatoare) sunt depozitate în holurile de acces, în afara birourilor.De asemenea nu există o sală de așteptare corespunzătoare pentru persoanele care se prezintă la ședințele Consiliului Superior al Magistraturii, ceea ce determină o aglomerare nepermisă.Așadar, Consiliul Superior al Magistraturii se confruntă cu lipsa acută a spațiului necesar desfășurării în mod eficient a activității specifice, în condițiile prevăzute de lege și de regulamentele în vigoare. 2.2. Efectul pozitiv previzionat prin realizarea achiziției imobiluluiPrin achiziționarea unui sediu vor fi rezolvate problemele de spațiu necesare pentru Consiliul Superior al Magistraturii, care să corespundă necesităților actuale, și se vor obține:– cadrul necesar desfășurării în condiții normale a activității;– păstrarea în cele mai bune condiții a actelor și dosarelor aflate în arhivă sau în lucru;– asigurarea de spații necesare pentru sălile de ședință ale Plenului, secțiilor pentru judecători și, respectiv, procurori, comisiile de specialitate ale Consiliului Superior al Magistraturii, pentru birourile personalului din cadrul aparatului propriu, pentru sala de așteptare destinată publicului, pentru controlorii financiari delegați din partea instituțiilor financiare cu atribuții de control, pentru centrul de presă, spații pentru servere și echipamente de fotocopiere, spații pentru birou de documente clasificate și bibliotecă.Spațiul necesar estimat pentru desfășurarea în condiții optime a activității Consiliului Superior al Magistraturii care implică atât spații active nemijlocit (birouri), spații necesare desfășurării activităților specifice consiliului (săli ședințe, săli administrative, bibliotecă, arhivă etc.), precum și alte spații (centrala telefonică, centrala termică, recepție, cameră arme jandarmi, garaj, centrală ventilații, spațiu personal de serviciu, spațiu depozit materiale întreținere, bufet, spațiu depozit materiale mobilier, oficii, grupuri sanitare, coridoare și căi de acces etc.) este de aproximativ 12.000 metri pătrați.Suprafața închiriată în care își desfășoară activitatea Consiliul Superior al Magistraturii nu acoperă necesarul de spații prezentat anterior.În concluzie, este absolut necesară achiziția unui sediu pentru ca activitatea curentă a Consiliului Superior al Magistraturii să poată fi desfășurată în bune condiții.2.3. Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării achiziției imobiluluiPotrivit dispozițiilor art. 82 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii în termen de 60 de zile de la publicarea acestei legi, Guvernul avea obligația de a asigura un sediu corespunzător Consiliului Superior al Magistraturii.De la data închirierii actualului sediu al instituției a intervenit o intensificare a activității și creșterea rolului instituției în cadrul sistemului judiciar și al societății în ansamblul său, situație ce a determinat nevoia obținerii unui sediu propriu care să corespundă exigențelor și rolului Consiliului Superior al Magistraturii.De asemenea, desfășurarea activității Consiliului Superior al Magistraturii într-un sediu închiriat presupune cheltuieli însemnate cu plata chiriei suportate din bugetul de stat.În cazul în care nu se va realiza obiectivul propus, cel al obținerii unui sediu corespunzător, activitatea Consiliului Superior al Magistraturii va fi afectată, ceea ce va determina un impact negativ asupra întregului sistem judiciar deoarece Consiliul Superior al Magistraturii decide în numeroase probleme cu care se confruntă instanțele și parchetele naționale.2.4. Oportunitatea realizării achiziției sediuluiSe apreciază că obiectivul general estimat a fi atins prin achiziția sediului îl reprezintă funcționarea optimă a Consiliului Superior al Magistraturii, prin asigurarea unui spațiu adecvat pentru activitatea acestuia, precum și pentru relaționarea cu celelalte instituții publice partenere în realizarea actului de justiție, situație ce justifică oportunitatea realizării investiției.De asemenea, achiziționarea unui nou sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii ar degreva pe viitor bugetul de stat de plata lunară a unor sume importante de bani cu titlu de chirie. În acest context trebuie menționat faptul că, în prezent, chiria și comisionul de administrare plătite de către Consiliul Superior al Magistraturii se negociază anual, în anul 2018 aceste costuri fiind de 53.909 euro/lună, iar suma achitată pentru perioada 2006-2017 a fost de 8.491.600 euro.3. Finanțarea proiectuluiFinanțarea se realizează, în condițiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii. Valoarea estimată este de 84.600 mii lei, inclusiv TVA.4. Particularități ale viitorului sediu ce se dorește a fi achiziționat4.1. Descrierea succintă a zonei de amplasare a imobilului– Să fie situat în zona centrală a municipiului București, în apropierea instanțelor și a parchetelor. 4.2. Relațiile cu zonele învecinateImobilul să nu fie afectat de sistematizare, iar accesul la acesta să se efectueze ușor atât cu mijloacele de transport în comun, cât și pedestru.4.3. Nivelul de echipare tehnico-edilitară a imobilului și posibilități de asigurare a utilitățilorImobilul ce se intenționează a fi achiziționat trebuie să îndeplinească anumite condiții:– starea tehnică a imobilului să fie conformă cu necesitățile instituției, să respecte standardele de proiectare și execuție pentru o clădire modernă și funcțională sau să poată fi echipată corespunzător în cel mai scurt timp; să asigure suprafețele necesare și funcționalul corespunzător nevoilor instituției sau să poată fi amenajată cu recompartimentări, fără modificări structurale;– să fie independent de alți terți atât ca spații, cât și ca branșamente de utilități; să aibă realizate branșamentele pentru utilități;– să aibă un aspect potrivit cu reprezentativitatea instituției;– starea tehnică a imobilului să fie foarte bună;– să prezinte riscuri mici în exploatare (inclusiv cel seismic) sau de pericol public;– să existe posibilități de parcare/garare și de asigurare a condițiilor minime de întreținere pentru un număr de 19 autoturisme de serviciu (eventuale garaje).-----
EMITENT |
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiții „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + Articolul 2Finanțarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + Articolul 3Consiliul Superior al Magistraturii răspunde de modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul justiției,
Sofia Mariana Moț,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Toni Greblă
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando TeodoroviciBucurești, 7 decembrie 2018.Nr. 949. + ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor
aferente categoriei de investiții „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“1. Informații generale1.1. Denumirea categoriei de investiții: „Achiziție sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii“;1.2. Ordonator principal de credite: Consiliul Superior al Magistraturii;1.3. Beneficiarul investiției: Consiliul Superior al Magistraturii;1.4. Achizitor: Consiliul Superior al Magistraturii.2. Fundamentarea necesității și oportunității efectuării achiziției2.1. Scurtă prezentare privind deficiențele situației actualeÎn prezent, Consiliul Superior al Magistraturii își desfășoară activitatea în spații închiriate, care sunt improprii desfășurării în bune condiții a activității Consiliului, spațiile fiind insuficiente față de volumul de activitate al aparatului Consiliului și inadecvate pentru necesitățile concrete legate de activitatea curentă a instituției - insuficiența sălilor de conferințe, imposibilitatea asigurării unui spațiu decent pentru ziariștii acreditați, spații pentru numeroasele concursuri/examene aflate în competența de organizare a instituției etc.Astfel, Consiliul Superior al Magistraturii își desfășoară activitatea în două spații închiriate, situate în Calea Plevnei nr. 139, etaj IV și, respectiv, nr. 141 B, sectorul 6, București. Suprafață totală construită a ambelor imobile închiriate este de 3.990,68 mp, iar suprafața totală utilă este de 2.939,44 mp.Compartimentarea clădirii din Calea Plevnei nr. 141 B, sectorul 6, București, este realizată astfel: 16 birouri pentru membrii Consiliului Superior al Magistraturii și un birou al secretarului general și secretarului general adjunct, toate în suprafață de 972,86 mp, o sală de presă și un birou de registratură în suprafață totală de 69,19 mp, o sală pentru ședințele de plen și o sală pentru pregătirea ședințelor de plen în suprafață totală de 106,47 mp, o sală pentru ședințele Secției pentru procurori în suprafață de 55,02 mp, un birou de informații clasificate în suprafață de 14,28 mp, iar pe fiecare etaj sunt birouri comune, în suprafață totală de 1.069,20 mp, în care își desfășoară activitatea personalul din cadrul aparatului propriu. În ceea ce privește clădirea din Calea Plevnei nr. 139, etaj IV, sectorul 6, București, aceasta cuprinde birouri pentru personalul din aparatului propriu, în suprafață totală de 445,79 mp.De asemenea, imobilele închiriate cuprind spații anexe funcționale - arhivă, casierie, grupuri sanitare, oficiu în suprafață de 206,63 mp, precum și alte spații ce exced suprafeței utile - căi de acces, casa scării, lifturi, cotă spațiu subsol în suprafață de 1.051,24 mp.Majoritatea birourilor din întregul spațiu nu beneficiază de ferestre sau balcoane, clădirea având și un nivel redus de ventilație, situație ce are repercusiuni asupra sănătății angajaților, dar și un impact negativ asupra condițiilor ce trebuie îndeplinite pentru asigurarea protecției muncii și a securității la incendiu.Se constată astfel o supraaglomerare a spațiului existent, acest fapt este determinat și de specificul activității instituției care presupune participarea și a altor persoane din exterior, cum ar fi, spre exemplu, prezența magistraților și a inspectorilor judiciari pentru procedurile disciplinare, transfer, detașări sau concursuri. Această situație va conduce la afectarea negativă a calității muncii și sănătății personalului din aparatul propriu și a persoanelor din exterior ce participă la aceste proceduri.Clădirile ce reprezintă sediul Consiliului Superior al Magistraturii sunt neîncăpătoare pentru volumul de documente întocmite de către instituție anual, deși în mod periodic acestea sunt supuse selecționării. Ca urmare, spațiul este total impropriu pentru gestionarea documentelor curente și a celor arhivate a căror durată de păstrare este foarte mare.Totodată, lipsa de spațiu generează și un management greoi al documentelor în condițiile în care majoritatea echipamentelor IT de fotocopiere (imprimante și copiatoare) sunt depozitate în holurile de acces, în afara birourilor.De asemenea nu există o sală de așteptare corespunzătoare pentru persoanele care se prezintă la ședințele Consiliului Superior al Magistraturii, ceea ce determină o aglomerare nepermisă.Așadar, Consiliul Superior al Magistraturii se confruntă cu lipsa acută a spațiului necesar desfășurării în mod eficient a activității specifice, în condițiile prevăzute de lege și de regulamentele în vigoare. 2.2. Efectul pozitiv previzionat prin realizarea achiziției imobiluluiPrin achiziționarea unui sediu vor fi rezolvate problemele de spațiu necesare pentru Consiliul Superior al Magistraturii, care să corespundă necesităților actuale, și se vor obține:– cadrul necesar desfășurării în condiții normale a activității;– păstrarea în cele mai bune condiții a actelor și dosarelor aflate în arhivă sau în lucru;– asigurarea de spații necesare pentru sălile de ședință ale Plenului, secțiilor pentru judecători și, respectiv, procurori, comisiile de specialitate ale Consiliului Superior al Magistraturii, pentru birourile personalului din cadrul aparatului propriu, pentru sala de așteptare destinată publicului, pentru controlorii financiari delegați din partea instituțiilor financiare cu atribuții de control, pentru centrul de presă, spații pentru servere și echipamente de fotocopiere, spații pentru birou de documente clasificate și bibliotecă.Spațiul necesar estimat pentru desfășurarea în condiții optime a activității Consiliului Superior al Magistraturii care implică atât spații active nemijlocit (birouri), spații necesare desfășurării activităților specifice consiliului (săli ședințe, săli administrative, bibliotecă, arhivă etc.), precum și alte spații (centrala telefonică, centrala termică, recepție, cameră arme jandarmi, garaj, centrală ventilații, spațiu personal de serviciu, spațiu depozit materiale întreținere, bufet, spațiu depozit materiale mobilier, oficii, grupuri sanitare, coridoare și căi de acces etc.) este de aproximativ 12.000 metri pătrați.Suprafața închiriată în care își desfășoară activitatea Consiliul Superior al Magistraturii nu acoperă necesarul de spații prezentat anterior.În concluzie, este absolut necesară achiziția unui sediu pentru ca activitatea curentă a Consiliului Superior al Magistraturii să poată fi desfășurată în bune condiții.2.3. Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării achiziției imobiluluiPotrivit dispozițiilor art. 82 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii în termen de 60 de zile de la publicarea acestei legi, Guvernul avea obligația de a asigura un sediu corespunzător Consiliului Superior al Magistraturii.De la data închirierii actualului sediu al instituției a intervenit o intensificare a activității și creșterea rolului instituției în cadrul sistemului judiciar și al societății în ansamblul său, situație ce a determinat nevoia obținerii unui sediu propriu care să corespundă exigențelor și rolului Consiliului Superior al Magistraturii.De asemenea, desfășurarea activității Consiliului Superior al Magistraturii într-un sediu închiriat presupune cheltuieli însemnate cu plata chiriei suportate din bugetul de stat.În cazul în care nu se va realiza obiectivul propus, cel al obținerii unui sediu corespunzător, activitatea Consiliului Superior al Magistraturii va fi afectată, ceea ce va determina un impact negativ asupra întregului sistem judiciar deoarece Consiliul Superior al Magistraturii decide în numeroase probleme cu care se confruntă instanțele și parchetele naționale.2.4. Oportunitatea realizării achiziției sediuluiSe apreciază că obiectivul general estimat a fi atins prin achiziția sediului îl reprezintă funcționarea optimă a Consiliului Superior al Magistraturii, prin asigurarea unui spațiu adecvat pentru activitatea acestuia, precum și pentru relaționarea cu celelalte instituții publice partenere în realizarea actului de justiție, situație ce justifică oportunitatea realizării investiției.De asemenea, achiziționarea unui nou sediu pentru Consiliul Superior al Magistraturii ar degreva pe viitor bugetul de stat de plata lunară a unor sume importante de bani cu titlu de chirie. În acest context trebuie menționat faptul că, în prezent, chiria și comisionul de administrare plătite de către Consiliul Superior al Magistraturii se negociază anual, în anul 2018 aceste costuri fiind de 53.909 euro/lună, iar suma achitată pentru perioada 2006-2017 a fost de 8.491.600 euro.3. Finanțarea proiectuluiFinanțarea se realizează, în condițiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii. Valoarea estimată este de 84.600 mii lei, inclusiv TVA.4. Particularități ale viitorului sediu ce se dorește a fi achiziționat4.1. Descrierea succintă a zonei de amplasare a imobilului– Să fie situat în zona centrală a municipiului București, în apropierea instanțelor și a parchetelor. 4.2. Relațiile cu zonele învecinateImobilul să nu fie afectat de sistematizare, iar accesul la acesta să se efectueze ușor atât cu mijloacele de transport în comun, cât și pedestru.4.3. Nivelul de echipare tehnico-edilitară a imobilului și posibilități de asigurare a utilitățilorImobilul ce se intenționează a fi achiziționat trebuie să îndeplinească anumite condiții:– starea tehnică a imobilului să fie conformă cu necesitățile instituției, să respecte standardele de proiectare și execuție pentru o clădire modernă și funcțională sau să poată fi echipată corespunzător în cel mai scurt timp; să asigure suprafețele necesare și funcționalul corespunzător nevoilor instituției sau să poată fi amenajată cu recompartimentări, fără modificări structurale;– să fie independent de alți terți atât ca spații, cât și ca branșamente de utilități; să aibă realizate branșamentele pentru utilități;– să aibă un aspect potrivit cu reprezentativitatea instituției;– starea tehnică a imobilului să fie foarte bună;– să prezinte riscuri mici în exploatare (inclusiv cel seismic) sau de pericol public;– să existe posibilități de parcare/garare și de asigurare a condițiilor minime de întreținere pentru un număr de 19 autoturisme de serviciu (eventuale garaje).-----