PROCEDURĂ din 29 septembrie 2010de autorizare a unităților protejate
EMITENT
  • MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI PROTECȚIEI SOCIALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 676 din 5 octombrie 2010



    Notă
    *) Aprobată prin ORDINUL nr. 1.372 din 29 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 676 din 5 octombrie 2010.
     +  Articolul 1Prezenta procedură stabilește modalitatea și condițiile de autorizare a unităților protejate, pe baza autorizației eliberate în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 2(1) Autorizația reprezintă actul administrativ care dă dreptul de funcționare a entității respective ca unitate protejată.(2) Autorizația este eliberată de către Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, denumită în continuare ANPD, prin decizie a președintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate. (la 10-04-2018, Alineatul (2) din Articolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 3În vederea autorizării ca unitate protejată, entitatea trebuie să respecte prevederile art. 5 pct. 29 și art. 81 alin. (1) și (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și anume:a) operator economic cu personalitate juridică și gestiune proprie, în cadrul căruia cel puțin 30% din numărul total de angajați cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;b) secții, ateliere sau alte structuri, fără personalitate juridică, din cadrul instituțiilor publice, în cadrul cărora cel puțin 30% din numărul total de angajați cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;c) persoana fizică ce angajează cel puțin 30% persoane cu handicap/invalide gradul III și care desfășoară activități economice ca persoană fizică autorizată, ca întreprinzător al unei întreprinderi individuale sau ca persoană fizică autorizată în baza unor legi speciale să își desfășoare activitatea atât individual, cât și în una dintre formele de organizare ale profesiei. (la 10-04-2018, Articolul 3 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 4Condițiile de autorizare ale entităților solicitante sunt următoarele:a) să aibă gestiune proprie;b) cel puțin 30% din numărul total de angajați să fie persoane cu handicap/invalide gradul III;c) documentele depuse să fie în termen de valabilitate. (la 10-04-2018, Articolul 4 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 5(1) Dosarul cu documentele necesare obținerii autorizației se depune, personal sau prin poștă, cu confirmare de primire, la sediul ANPD din municipiul București, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.(2) Dosarul va cuprinde următoarele documente:a) cerere pentru eliberarea autorizației, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură;b) copii certificate conform cu originalul de pe actele privind înființarea și organizarea entității care solicită autorizarea, după caz: act normativ, act constitutiv, statut sau orice alte documente considerate relevante, certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, respectiv certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial, încheierea eliberată de judecătorie, certificatul constatator din care să rezulte activitățile desfășurate, certificatul de înregistrare fiscală;c) un tabel cu structura și numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă, din care să rezulte următoarele elemente: numele și prenumele persoanelor angajate, funcția și procentul de persoane cu handicap încadrate, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură;d) copii de pe contractele individuale de muncă și actele adiționale ale acestora, pentru persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;e) raport per salariat REVISAL pentru fiecare persoană cu handicap/invalidă gradul III;f) copii de pe documentele de încadrare în grad de handicap/invaliditate grad III;g) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 326 din Codul penal, că vor fi respectate condițiile de autorizare și că va fi comunicată ANPD orice modificare intervenită cu privire la sediu/punctul de lucru, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III și suspendarea activității, conform anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură.(3) Documentele cuprinse la alin. (2) lit. a), c) și g) trebuie să fie datate, semnate de către reprezentantul legal, ștampilate și în termen de valabilitate.(4) Orice modificare intervenită cu privire la sediu sau punctul de lucru necesită eliberarea unei alte autorizații. În acest sens, solicitantul depune o cerere însoțită de copii de pe documentele menționate la alin. (2). (la 10-04-2018, Articolul 5 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 6(1) Dosarul va fi analizat de către structura de specialitate din cadrul ANPD care, în termen de 20 de zile de la data înregistrării, va întocmi o notă prin care propune președintelui ANPD eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură.(2) Eliberarea autorizației are loc în baza notei prevăzute la alin. (1), aprobată și semnată de președintele ANPD. (3) În cazul în care se constată că nu sunt respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată prevăzute la art. 4, în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului ANPD va emite o notificare de respingere a cererii, pe care o va comunica solicitantului. (4) Autorizațiile eliberate au valabilitatea de 3 ani și sunt evidențiate nominal la nivelul ANPD, într-un registru numerotat și ștampilat pe fiecare pagină. (la 10-04-2018, Articolul 6 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 7Autorizația își păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispozițiile legale referitoare la condițiile de autorizare ale unităților protejate, prevăzute la art. 4.  +  Articolul 8(1) Unitatea protejată autorizată are obligația ca până la data de 31 ianuarie a anului în curs, pentru anul anterior, să prezinte ANPD un raport de activitate, care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:a) numărul persoanelor cu handicap/invalide gradul III, raportat la numărul total de angajați, pentru fiecare lună calendaristică; b) domeniile în care lucrează persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;c) numărul de contracte rezervate încheiate în baza Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;d) documentele care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în termen de valabilitate, raportul per salariat al persoanei cu handicap/invalide gradul III, pentru luna decembrie. (2) Analiza rapoartelor de activitate se face de către structura de specialitate din cadrul ANPD, raportul final fiind înaintat președintelui acesteia. (la 10-04-2018, Articolul 8 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 9(1) Suspendarea autorizației se poate face în următoarele situații:a) în caz de neprezentare a raportului de activitate; (la 10-04-2018, Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 9 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 ) b) la propunerea organelor competente să verifice respectarea condițiilor de autorizare.(2) Suspendarea autorizației se face prin decizie a președintelui ANPD, în baza unei note întocmite de către structura de specialitate, sau la propunerea organelor competente potrivit alin. (1) lit. b). (la 10-04-2018, Alineatul (2) din Articolul 9 a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 ) (3) Pe perioada suspendării autorizației, unitatea protejată autorizată nu mai beneficiază de facilitățile prevăzute de lege.(4) Unitatea protejată căreia i s-a suspendat autorizația va putea solicita, în termen de 30 de zile de la data comunicării, anularea măsurii luate, prezentând în acest sens raportul de activitate sau un raport cu privire la remedierea deficiențelor constatate de către organele competente să verifice respectarea condițiilor de autorizare.  +  Articolul 10(1) Retragerea autorizației se poate face în următoarele situații:a) unitatea protejată nu prezintă, în termen de 30 de zile de la data suspendării, raportul de activitate conform prevederilor art. 8 sau raportul cu privire la remedierea deficiențelor;b) la cerere.(2) Retragerea autorizației se face prin decizie a președintelui ANPD, în baza unei note întocmite de structura de specialitate. (la 10-04-2018, Alineatul (2) din Articolul 10 a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )  +  Articolul 11(1) Unitățile protejate autorizate în baza Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap nr. 60/2007 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate vor completa dosarul cu documentele menționate la art. 5 alin. (2) lit. e), g) și i), pe care îl vor transmite MMFPS în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.(2) Nerespectarea obligației prevăzute la alin. (1) reprezintă situație de retragere a autorizației de funcționare ca unitate protejată.  +  Anexa nr. 1 la procedură
    CERERE
    pentru eliberarea autorizației
    Subsemnatul/a, …………………....., legitimat cu BI/CI seria …….. nr. ……….., CNP ………..........., reprezentant legal al[] operatorului economic …………., cu sediul în localitatea …………, județul/sectorul ………….., strada………….. nr. ….., bl. ………., sc. ………., ap. …….., cod unic de înregistrare (CUI) ………….., număr de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului J ………………..;[] instituției publice ……………….. (nume), cu sediul în localitatea …...….., județul/sectorul …………, str. …….. nr. ………, cod unic de înregistrare (CUI) ………………,solicit eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată pentru[] operatorul economic ……….....….., cu sediul/punct de lucru în localitatea .......………., județul/sectorul……….., strada ……………… nr. …….., bl. ………, sc. …….., ap. ……….. (sediul la care persoana cu handicap/invalidă gradul III își desfășoară activitatea);[] structura ………………, funcționând la sediul din localitatea ……………., județul/sectorul ………., str. …....….. nr. ……, bl. ………, sc. ………., ap. ………., cod poștal ………, din cadrul instituției publice ………..Pentru următoarele domenii de activitate:....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Data ……………
    Semnătura și ștampilaSolicitant,
    (la 10-04-2018, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )
     +  Anexa nr. 2la procedurăANTET
    TABEL
    cu structura și numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă
    din cadrul• Operatorului economic ………………………………….......................................................................................................• Structura ………………………….…….................... din cadrul instituției publice …………………….………………………....................................................................................................................
    Nr. crt.Nume/PrenumeFuncția (conform contractului individual de muncă/ actului adițional)Observații (în cazul persoanelor cu handicap se va preciza: PH, iar pentru persoanele invalide grad III: PI)
    1
    Procent persoane cu handicap: …..% (la 10-04-2018, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )
     +  Anexa nr. 3la procedură
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/a, ………………, legitimat cu BI/CI seria ……. nr. ………., CNP …………….., reprezentant legal al [] operatorului economic …………… (nume), cu sediul în localitatea ………….., județul/sectorul …………., str. ……….. nr. …….., bl. …………, sc. ….., ap. ………., cod unic de înregistrare (CUI) ………., număr de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului J ……………..;[] instituției publice …………. (nume), cu sediul în localitatea ……………., județul/sectorul………., str. ............... nr. ….., cod unic de înregistrare (CUI) …………….Declar pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 326 din Codul penal, că sunt respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată și voi comunica Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități orice modificare intervenită cu privire la sediu, adresa la care funcționează structura din cadrul instituției publice, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III.
    Data …………………
    Semnătura și ștampila
    ……………………..
    (la 10-04-2018, Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )
     +  Anexa nr. 4la procedură
    AUTORIZAȚIE
    de funcționare ca unitate protejată
    nr. ………/…………………
    ............................................................................................................................................................................................,
    (Se va completa denumirea entității care se autorizează.)
    cu sediul în localitatea: ……………………, str. …….......................….. nr. ….., bl. ........, ap. ……, sectorul/județul ……...…....., având numărul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului …………....., cod unic de înregistrare…………, din data de …………., având numărul și data înscrierii în registrul special ……….., codul de înregistrare fiscală ……....... din data de …………., cu punct de lucru în ................... localitatea ….............................., str. ….............................…. nr. …, bl. ….., ap. ...., sectorul/județul ………………,^1care funcționează în …………….., str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/județul ……….. din cadrul ……………................ cu sediul în ……………………, str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/județul ……….., având codul de înregistrare fiscală ……………, din data de ………….^2, este autorizată să funcționeze ca unitate protejată în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru următoarele domenii de activitate:.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Prezenta autorizație are valabilitate 3 ani de la data eliberării.Președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități,
    (L.S.)
    .............................
    NOTĂ: La completarea autorizației se vor elimina rubricile necorespunzătoare. Notă
    ^1 Se va completa pentru entitățile cu personalitate juridică.
    ^2 Se va completa pentru entitățile fără personalitate juridică.
    (la 10-04-2018, Actul a fost completat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 1.061 din 12 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018 )
    ----