ORDIN nr. 673 din 15 martie 2018pentru modificarea și completarea unor ordine ale președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 20 martie 2018



    În temeiul art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, șiavând în vedere avizul conform al Ministerului Finanțelor Publice comunicat prin Adresa nr. 770.301 din 13.03.2018,președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:  +  Articolul IOrdinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, precum și pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 și nr. 32 bis din 11 ianuarie 2017, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 1 alineatul (1), după punctul 58 se introduc trei noi puncte, punctele 59-61, cu următorul cuprins:59. Decizie de anulare a actului administrativ fiscal, prevăzută în anexa nr. 5960. Decizie de impunere privind obligațiile fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilii radiați, prevăzută în anexa nr. 60.61. Cerere referitoare la opțiunea de înștiințare privind modul în care a fost efectuată stingerea obligațiilor fiscale, prevăzută în anexa nr. 61.2. La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Anexele nr. 1-61*) fac parte integrantă din prezentul ordin.*) Anexele nr. 1-9, 11-17, 19, 21-23, 25-47, 49, 51, 52, 54-58 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 bis din 11 ianuarie 2017, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome «Monitorul Oficial», București, șos. Panduri nr. 1.3. Anexele nr. 10, 18, 20, 24, 48, 50 și 53 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 4-10, care fac parte integrantă din prezentul ordin.4. După anexa nr. 58 se introduc 3 noi anexe, anexele nr. 59-61, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIAnexele nr. 2, 6 și 8 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul Unității de imprimare rapidă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 din 27 martie 2017, se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 11-13, care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României Partea I.
    Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
    Mirela Călugăreanu
    București, 15 martie 2018.Nr. 673.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 59 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Nr. ...................din................ Către …………………………………..........^2)cod de identificare fiscală ………..................str. ................................. nr. ......., bl. ......., sc. .......,et. ...., ap. ....., sectorul ......., localitatea .............județul ......................., codul poștal ................
    DECIZIE
    de anulare a actului administrativ fiscal
    În temeiul prevederilor art. 50 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm că …................^3) nr. ............... din data de ...................... se anulează, începând cu data emiterii prezentei decizii.Anularea actului administrativ mai sus menționat se realizează din oficiu/la Cererea dumneavoastră nr. ................ din data de .................. .Motivele anulării:^4)........................................................................Temeiul de drept:..........................................................................Mențiuni privind audierea contribuabilului^5):.............................................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
    Conducătorul unității fiscale
    Numele și prenumele ........................
    Semnătura .......................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a contribuabilului.
    ^3) Se menționează denumirea actului administrativ fiscal care se anulează,
    ^4) Se vor menționa din oficiu sau la cererea contribuabilului, după caz, în funcție de factorul generator al deciziei.
    ^5) Se completează cu mențiuni privind audierea contribuabilului numai în situația anulării din oficiu de către organul fiscal central.
    1. Denumire: Decizie de anulare a actului administrativ fiscal2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza art. 50 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 exemplare de către compartimentul cu atribuții de evidență pe plătitori.6. Circulă 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul fiscal.
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 60 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1) Dosar fiscal nr. ....................Nr. .............. din ...................
    DECIZIE DE IMPUNERE
    privind obligațiile fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilii radiați
    I. Datele de identificare ale contribuabilului care a preluat obligațiile fiscale^2)Denumirea contribuabilului: ....................., cod de identificare fiscală ............, domiciliul fiscal: localitatea ......................., str. ...................... nr. ....., bl. ..., sc. ...., ap. ...., județul/sectorul ........................II. Datele privind obligațiile fiscale preluateII.1. Obligații fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilul ...............................^3), CIF .........................., radiat din registrele în care a fost înregistrat potrivit legii:
    Nr. crt.Denumire titlu de creanță/titlu executoriuNumărul si data titlului de creanță/titlului executoriuSuma totală rămasă nestinsă în evidența fiscală a contribuabilului radiat - lei -Obligațiile fiscale preluate de la contribuabilul radiat^4)
    Denumire obligație fiscalăTotal, din care: - lei -Debit- lei -Dobândă - lei -Penalitate de întârziere - lei -Penalitate de nedeclarare - lei -
    012345 = 6 + 7 + 8 + 96789
              
              
              
              
    II.2. Motivele de fapt: preluarea obligațiilor fiscale menționate la pct. II.1 s-a realizat ca urmare a încadrării dumneavoastră în una dintre următoarele situații, potrivit art. 23 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare:[] - moștenitorul care a acceptat succesiunea debitorului, în condițiile dreptului comun;[] - cel care preia, în tot sau în parte, drepturile și obligațiile debitorului supus divizării, fuziunii ori transformării, după caz;[] - alte persoane, în condițiile legii: ..........................................^5)[] - persoana fizică ce desfășoară o profesie liberă răspunde pentru obligațiile fiscale datorate ca urmare a exercitării profesiei.II.3. Temeiul de drept^6)Act normativ: ...., articol: .... paragraf: ...., punct: ...., literă: ...., alineat: ....
    III. Termenul de platăObligațiile fiscale preluate de la contribuabilul radiat din registrele în care a fost înregistrat potrivit legii se plătesc în funcție de data comunicării prezentei decizii, conform art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, astfel:– până la data de 5 a lunii următoare, inclusiv, dacă data comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;– până la data de 20 a lunii următoare, inclusiv, dacă data comunicării prezentei decizii este cuprinsă in intervalul 16-31 din lună.IV. Dispoziții finaleMențiuni privind audierea contribuabilului:......................................................................................................................În conformitate cu prevederile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanță.Asupra emiterii prezentei decizii organul fiscal nu este obligat să asigure contribuabilului/plătitorului posibilitatea de a-și exprima punctul de vedere cu privire la faptele și împrejurările relevante în luarea prezentei decizii, conform art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate depune contestație la organul fiscal emitent în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, în conformitate cu prevederile art. 268,269 și 270 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră, de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ........................
    Semnătura ..............................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa numele, prenumele/denumirea contribuabilului/plătitorului care a preluat obligația fiscală de la contribuabilul radiat, precum și datele de identificare ale acestuia.
    ^3) Se vor menționa denumirea contribuabilul radiat din registrele în care a fost înregistrat potrivit legii, inclusiv codul de identificare fiscală a acestuia.
    ^4) Se vor avea în vedere obligațiile fiscale preluate de la contribuabilul radiat. În cazul asocierilor se vor menționa obligațiile fiscale preluate, proporțional cu participarea la distribuția beneficiului conform actului constitutiv al contribuabilului radiat.
    ^5) Se vor menționa temeiul legal, și calitatea persoanei care a preluat obligația, potrivit legii.
    ^6) Se va menționa temeiul de drept aplicabil, respectiv: art. 23 alin. (1) sau (3), după caz, în funcție de încadrarea debitorului în una dintre situațiile prevăzute de acestea, precum și art. 27, art. 95 alin. (2),art. 148 și 149 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
    1. Denumire: Decizie de impunere privind obligațiile fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilii radiați2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza art. 23, art. 27,art. 95 alin. (2),art. 148 și 149 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 exemplare de către compartimentul cu atribuții de evidență pe plătitori;6. Circulă 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul fiscal.
     +  Anexa nr. 3(Anexa nr. 61 la Ordinul nr. 63/2017)Nr. ..................... din ..........................Către ................................................ (organul fiscal competent)
    CERERE
    referitoare la opțiunea de înștiințare privind modul în care a fost efectuată stingerea obligațiilor fiscale
    Subsemnatul/Subscrisa, .........................^1), cu domiciliul/sediul în localitatea ................., str. ................. nr. ......, bl. ....., sc. ......., ap. ......, județul/sectorul .............., având C.I.F. ...............^2), prin reprezentantul legal al contribuabilului/împuternicitul …................^3), cu domiciliul/sediul în localitatea ................., str. ................. nr. ......, bl. ....., sc. ......., ap. ......, județul/ sectorul .............., având C.I.F. .................^2),optez pentru a fi înștiințat cu privire la modul în care a fost efectuată stingerea obligațiilor fiscale.Menționez că depun prezenta cerere pentru a fi aplicate prevederile art. 165 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, conform cărora organul fiscal central competent comunică modul în care a fost efectuată stingerea obligațiilor fiscale, cu cel puțin 5 zile înainte de următorul termen de plată a obligațiilor fiscale.
    Contribuabilul/Reprezentantul legal al contribuabilului/Împuternicitul,
    ........................................................
    (numele și prenumele)
    Semnătura ................
    Data ...........................
    Notă
    ^1) Se vor menționa numele și prenumele/denumirea contribuabilului.
    ^2) Se vor menționa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    ^3) Se vor menționa numele și prenumele/denumirea reprezentantului legal al contribuabilului/împuternicitului.
     +  Anexa nr. 4(Anexa nr. 10 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Dosar fiscal nr. ...............Nr. ......... din ..............Către ..............................................................................................................^2)
    ADRESĂ
    de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești
    În baza art. 213 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, a ....................^3) nr. ........ din ................, emis(ă) de ....................^4), se indisponibilizează de îndată, în limita sumei estimate/stabilite, sumele existente, precum și cele viitoare provenite din încasările zilnice în conturile în lei și/sau valută deschise la unitatea dumneavoastră, de către debitorul ............^5).Din momentul indisponibilizării, respectiv de la data și ora primirii prezentei, nu veți mai proceda la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului, și nu veți mai accepta alte plăți din conturile acestuia până la data ridicării măsurii asigurătorii sau până la achitarea integrală a obligațiilor fiscale, cu excepția plăților dispuse pentru stingerea sumelor prevăzute la art. 236 alin. (14) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru stingerea obligațiilor fiscale aferente bugetelor administrate de către organul fiscal care a înființat poprirea.Despre luarea acestor măsuri veți înștiința organul de executare silită.Măsura asigurătorie dispusă, dacă nu a fost desființată în condițiile legii, rămâne valabilă pe toată perioada executării silite, fără îndeplinirea altor formalități, potrivit dispozițiilor art. 213 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la primirea de noi dispoziții de la organul de executare silită.În cazul începerii procedurii de executare silită, organul de executare va dispune ca suma indisponibilizată să fie virată, în contul .............. deschis la unitatea de Trezorerie a Statului .............., pe numele ................^5), în limita sumei estimate/stabilite în cuantum total de ............. lei, din care ............ lei reprezentând TVA.Poprirea asigurătorie se consideră înființată din momentul primirii prezentei adrese de către dumneavoastră. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de înființare a popririi asigurătorii.Potrivit art. 25 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea obligațiilor terțului poprit atrage răspunderea solidară a acestuia cu debitorul, în limita sumelor sustrase indisponibilizării.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 213 alin. (14), coroborate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,
    Conducătorul organului de executare silită,
    Numele și prenumele ...........................
    Semnătura .................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal – 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa denumirea și sediul băncii și datele de identificare ale debitorului.
    ^3) Se va menționa Decizia de instituire a măsurilor asigurătorii sau orice alt act prin care s-a dispus instituirea de măsuri asigurători, emis de organele competente.
    ^4) Se va completa denumirea organului care a dispus măsurile asigurătorii, potrivit legii, cum ar fi: organul fiscal central, instanța judecătorească sau alte organe competente, potrivit legii.
    ^5) Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a debitorului.
    1. Denumire: Adresă de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza art. 213 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 3 exemplare de către organul de executare.6. Circulă:– 1 exemplar la bancă;– 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare.
     +  Anexa nr. 5(Anexa nr. 18 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET ^1)Dosar de executare nr. ....…..........Nr. …………….. din ………Către ………………………………….......................^2), codul de identificare fiscală ………......................... str. .......................................nr. ....., bl. ........., sc. ....,et. ......, ap. ......, sectorul ........., localitatea ............., județul ........................, codul poștal..........................
    SOMAȚIE
    În baza prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă înștiințăm că figurați în evidența fiscală cu următoarele sume de plată, pentru care s-a început executarea silită în temeiul titlului executoriu emis/titlurilor executorii emise de ............................ anexat/anexate.
    Denumirea obligației fiscale/bugetareCategorie suma de plată^3)Titlul executoriu nr./data^ 4)Suma datorată (lei)Contul în care urmează a se vira suma
         
         
    TOTAL  
    Dacă în termen de 15 zile de la primirea prezentei somații nu veți achita sumele menționate pentru care termenul legal de plată a expirat sau nu veți face dovada stingerii acestora, în baza prevederilor art. 230 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se va proceda la continuarea măsurilor de executare silită.Toate cheltuielile ocazionate de stingerea sumelor menționate mai sus, exclusiv cele generate de comunicarea acestei somații prin poștă, vor fi suportate de către dumneavoastră.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele ……………………
    Semnătura ...........................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor/va menționa numele și prenumele sau denumirea debitorului, după caz.
    ^3) Se va menționa categoria de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere/DO - dobândă, A - amendă, P - penalitate, PI - penalitate de întârziere, PN - penalitate de nedeclarare.
    ^4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul și data emiterii.
    1. Denumire: Somație2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 exemplare de organul de executare silită.6. Circulă 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 6(Anexa nr. 20 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1) Dosar de executare nr. ............Nr. ......... din ..............Către ..............................................................................................................^2)
    ADRESĂ
    de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești
    În baza prevederilor art. 213 alin. (3) și art. 236 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul .........................^3), cu domiciliul fiscal în localitatea ......................, str. ........................ nr. ........, cod de identificare fiscală ....................^4), măsurile asigurătorii dispuse prin Adresa de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești nr. ............. din data de .................. se transformă în măsuri executorii.Suma pentru care se continuă poprirea este în cuantum de ................ lei, din care ............ lei reprezentând TVA, reprezentând obligații fiscale restante ale debitorului.Sumele indisponibilizate se vor vira în contul ......................, deschis la unitatea de Trezorerie a Statului .................. pe numele ................^3), utilizând numărul de evidență a plății ............. .De la data și ora primirii prezentei adrese nu veți mai proceda la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului ................^3), în limita sumei pentru care se continuă poprirea, și nu veți mai accepta alte plăți din conturile acestuia, până la achitarea integrală a obligațiilor fiscale, cu excepția plăților dispuse pentru stingerea sumelor prevăzute la art. 236 alin. (14) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și pentru stingerea obligațiilor fiscale aferente bugetelor administrate de către organul fiscal care a înființat poprirea.Despre luarea acestor măsuri veți înștiința organul de executare.Poprirea înființată anterior, ca măsură asigurătorie, devine executorie prin comunicarea prezentei adrese. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii prezentei adrese. Despre această măsură este înștiințat și debitorul.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele ....................
    Semnătura ..........................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa denumirea și sediul băncii.
    ^3) Se vor/va menționa numele și prenumele/denumirea debitorului.
    ^4) Se va menționa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    1. Denumire: Adresă de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 213 alin. (3) și art. 236 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 exemplare de organul de executare silită.6. Circulă 1 exemplar la bancă.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 7(Anexa nr. 24 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Dosar de executare nr. ...….……..Nr. …………….. din …………Către ..............................................................................................................^2)
    ADRESĂ
    de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești
    În temeiul prevederilor art. 236 alin. (12) și (13) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se indisponibilizează de îndată, în măsura în care este necesar pentru stingerea obligațiilor fiscale/bugetare, sumele existente, precum și cele viitoare provenite din încasările zilnice în conturile în lei și/sau valută deschise la unitatea dumneavoastră de către debitorul .........................^3), în limita sumei de ................ lei, din care ............ lei reprezentând TVA.Sumele urmăribile reținute în contul de TVA vor fi virate în contul ..................., iar cele reținute în celelalte conturi vor fi virate în contul .................., deschise la unitatea de Trezorerie a Statului ..............., pe numele ....................^4), utilizând numărul de evidență a plății ................ .Poprirea se consideră înființată din momentul primirii adresei de înființare. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de înființare a popririi.Din momentul indisponibilizării, respectiv de la data și ora primirii prezentei, nu veți mai proceda la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului ................^3), și nu veți mai accepta alte plăți din conturile acestuia, până la achitarea integrală a obligațiilor fiscale, cu excepția plăților dispuse pentru stingerea sumelor prevăzute la art. 236 alin. (14) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru stingerea obligațiilor fiscale aferente bugetelor administrate de către organul fiscal care a înființat poprirea.Despre luarea acestor măsuri veți înștiința organul de executare.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele …………………….
    Semnătura ........................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa denumirea și sediul băncii.
    ^3) Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul fiscal, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menționa contribuabilul/plătitorul care le-a înființat.
    ^4) Se va menționa debitorul care înregistrează obligații fiscale/bugetare restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice altă entitate.
    1. Denumire: Adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 236 alin. (12) și (13) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 exemplare de organul de executare silită.6. Circulă 1 exemplar la bancă.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 8(Anexa nr. 48 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Dosar de executare nr. .........Nr. ......... din ..............Către ..............................................................................................................^2)
    ADRESĂ
    de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor
    În baza prevederilor art. 233, 235,art. 236 alin. (17) și art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul ......................^3), cu domiciliul fiscal în localitatea ................, str. ............. nr. ......, codul de identificare fiscală ...................^4), se dispune suspendarea temporară ............^5) asupra măsurilor de executare silită aplicate prin Adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești nr. ......... din data ................., având numărul de evidență a plății ..............., suma rămasă de indisponibilizat fiind în cuantum de .............. lei, din care ............ lei reprezentând TVA, reprezentând obligațiile fiscale/bugetare datorate de .............. .^6)Motivul sistării indisponibilizării conturilor este următorul:[] s-a dispus suspendarea executării silite de către instanță, în condițiile legii;[] s-a suspendat executarea silită la data comunicării aprobării înlesnirii la plată, potrivit legii;[] s-a suspendat executarea silită pe o perioadă de cel mult 6 luni, în cazuri excepționale, și doar o singură dată pentru același debitor, prin Hotărârea Guvernului nr. ...../......;[] s-a suspendat executarea silită ca urmare a depunerii cererii de restituire/rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscală/bugetară pentru care s-a început executarea silită;[] s-a suspendat executarea silită ca urmare a notificării organului fiscal cu privire la depunerea unei scrisori de garanție/polițe de asigurare de garanție;[] s-a suspendat executarea silită în condițiile prevăzute la art. 233 alin. (7)-(9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[] s-a suspendat executarea silită ca urmare a depunerii unei scrisori de garanție/polițe de asigurare de garanție;[] s-a suspendat executarea silită la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. ...../...... pentru stingerea obligațiilor fiscale prin conversie în acțiuni;[] în alte cazuri prevăzute de lege: ...............................Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Suspendarea popririi produce efecte din momentul primirii de către dumneavoastră a prezentei adrese. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor și reținerilor.
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele ...........................
    Semnătura ...........................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa numele și prenumele/denumirea și adresa băncii și ale debitorului, alte date de identificare ale acestuia.
    ^3) Se vor/va menționa numele și prenumele/denumirea debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menționa contribuabilul/plătitorul care le-a înființat.
    ^4) Se va menționa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    ^5) Se va menționa felul sistării temporare, respectiv totală sau parțială, după caz.
    ^6) Se va menționa debitorul care înregistrează obligații fiscale restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice altă entitate.
    1. Denumire: Adresă de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 233, 235,art. 236 alin. (17) și art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 3 sau mai multe exemplare, după caz, de organul de executare silită.6. Circulă:– 1 exemplar la bancă;– 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 9(Anexa nr. 50 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Dosar de executare nr. .........Nr. ......... din ..............Către .................................................................................^2)
    ADRESĂ
    privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești
    În baza prevederilor art. 203 alin. (5) și art. 233 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul .........................^3), cu domiciliul fiscal în localitatea ......................., str. ............ nr. ......, cod de identificare fiscală ............^4), se continuă măsurile de executare silită ce au fost sistate prin Adresa de suspendare, temporară, totală sau parțială a executării silite prin poprire nr. ...... din data de ..........., în limita sumei de ................ lei, din care ............ lei reprezentând TVA.Sumele urmăribile vor fi reținute și virate în contul .................................. deschis la unitatea de Trezorerie a Statului ....................................., pe numele .......................^5), utilizând numărul de evidență a plății ................................ .Poprirea se consideră continuată din momentul primirii prezentei adrese. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii prezentei adrese.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele ...........................
    Semnătura ...........................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor/va menționa numele și prenumele/denumirea și adresa băncii și ale debitorului, alte date de identificare ale acestuia.
    ^3) Se vor/va menționa numele și prenumele/denumirea debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menționa contribuabilul/plătitorul care le-a înființat.
    ^4) Se va menționa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    ^5) Se va menționa debitorul care înregistrează obligații fiscale/bugetare restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice altă entitate.
    1. Denumire: Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești2. Format: A4/t1.3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 203 alin. (5) și art. 233 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 3 exemplare de organul de executare silită.6. Circulă:– 1 exemplar la bancă;– 1 exemplar la debitor.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 10(Anexa nr. 53 la Ordinul nr. 63/2017)ANTET^1)Dosar de executare nr. .........Nr. ......... din ..............Către .................................................................................^2)
    DECIZIE
    de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești
    În baza prevederilor art. 230 alin. (5),art. 234 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se ridică măsurile de executare silită aplicate debitorului .............................. ^3), cu domiciliul fiscal în localitatea ..............., str. .................. nr. ......, cod de identificare fiscală ..................^4), prin Adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești nr. ......./............., după cum urmează^5):[] - în limita sumei de ........ lei, din care ............ lei reprezentând TVA, întrucât a fost depus documentul prin care se certifică că debitorul are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la o autoritate/instituție publică, potrivit prevederilor art. 230 alin. (5) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare;[] - în totalitate, întrucât s-au stins integral obligațiile fiscale/bugetare prevăzute în titlul executoriu/titlurile executorii, inclusiv obligațiile de plată accesorii, cheltuielile de executare și orice alte sume stabilite în sarcina debitorului, potrivit legii, ori a fost desființat titlul executoriu/titlurile executorii sau în alte cazuri prevăzute de lege, potrivit dispozițiilor art. 234 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare;[] - s-a constatat că poprirea bancară a rămas fără obiect.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260 și 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul organului de executare,
    Numele și prenumele ...........................
    Semnătura ...........................................
    L.S.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759 Notă
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menționa denumirea și sediul băncii.
    ^3) Se vor/va menționa numele și prenumele/denumirea debitorului.
    ^4) Se va menționa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    ^5) Se va bifa în mod corespunzător motivul care a condus la încetarea executării silite.
    1. Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești2. Format: A4/t13. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.4. Se utilizează în baza prevederilor art. 230 alin. (5),art. 234 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5. Se întocmește în 2 sau mai multe exemplare, după caz, de către organul de executare silită.6. Circulă 1 exemplar la fiecare instituție de credit căreia i-a fost comunicată indisponibilizarea disponibilităților bănești.7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
     +  Anexa nr. 11(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 967/2017)  +  Anexa nr. 12(Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 967/2017)  +  Anexa nr. 13(Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 967/2017)-----