PROCEDURĂ din 1 februarie 2017de constituire a Comisiei cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri
Publicată în
MONITORUL OFICIAL nr. 113 din 10 februarie 2017
Notă
Aprobată prin Ordinul nr. 17 din 1 februarie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 10 februarie 2017. + Capitolul I Constituire și funcționare + Articolul 1 Comisia cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri, denumită în continuare Comisie, este constituită dintr-un președinte și 4 membri, numiți prin ordin al conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri. + Articolul 2 Atât președintele, cât și ceilalți 4 membri ai Comisiei sunt numiți doar din rândul salariaților care își desfășoară activitatea în structurile de specialitate ale autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, care au înscrisă în fișa postului ocupat această atribuție. + Articolul 3 Președintele Comisiei cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri asigură convocarea Comisiei și prezidează lucrările acesteia. + Articolul 4 Ședințele Comisiei se desfășoară numai în prezența a minimum 3 membri și nu se pot desfășura în absența președintelui acesteia. + Articolul 5 În cadrul Comisiei, deciziile se iau cu votul majorității membrilor prezenți. + Articolul 6 Ședințele Comisiei se consemnează în procese- verbale și sunt semnate de către membrii prezenți. + Articolul 7 În activitatea pe care o desfășoară în cadrul Comisiei, membrii acesteia se supun numai legii. + Capitolul II Atribuțiile și competențele Comisiei cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri + Articolul 8 Comisia analizează cererea solicitantului de primire a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 9 Comisia analizează toate documentele care însoțesc cererea solicitantului de primire a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 6 alin. (1) din anexa nr. 1 la ordin. În cadrul analizei se vor avea în vedere toate prevederile Legii nr. 102/2016, precum și prevederile prezentului ordin. + Articolul 10 Comisia informează solicitantul în cazul unei documentații incomplete, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 11 Comisia întocmește nota de eligibilitate în ceea ce privește documentația solicitantului de acordare a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (4) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 12 Cel puțin 2 reprezentanți ai Comisiei, desemnați de către președintele Comisiei:1. verifică structura supusă procedurii de acordare a titlului de incubator, prin vizită de monitorizare la fața locului, conform prevederilor art. 7 alin. (5) din anexa nr. 1 la ordin;2. întocmesc raportul de monitorizare în vederea obținerii titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (6) din anexa nr. 1 la ordin;3. stabilesc împreună cu solicitantul titlului de incubator de afaceri termenul de remediere în situația identificării deficiențelor minore, conform prevederilor art. 7 alin. (6) din anexa nr. 1 la ordin;4. efectuează vizite de monitorizare, ulterior obținerii de către solicitant a titlului de incubator de afaceri, și întocmesc rapoarte de monitorizare, cel puțin o dată pe an;5. stabilesc împreună cu deținătorul titlului de incubator de afaceri termenul de remediere a problemelor identificate, înainte de propunerea de anulare a titlului conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 13 Comisia întocmește proiectul de ordin în vederea acordării titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (8) și (9) din anexa nr. 1 la ordin, și completează titlul de incubator de afaceri prevăzut în anexa nr. 1a la ordin. + Articolul 14 Comisia transmite solicitantului titlul de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (9) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 15 Comisia constată încetarea valabilității titlului de incubator de afaceri, conform situațiilor prevăzute la art. 11 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 16 Comisia întocmește proiectul de ordin de încetare a valabilității titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 11 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 17 Comisia constată necesitatea anulării titlului de incubator de afaceri, ca urmare a vizitei de monitorizare, conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 18 Comisia întocmește proiectul de ordin de anulare a titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 19 Comisia informează beneficiarii titlului de incubator de afaceri, în cazul anulării titlului de incubator de afaceri, în termen de 5 zile de la data emiterii ordinului în cauză. + Articolul 20 După constituirea Comisiei, aceasta își va crea procedura operațională de funcționare, în care vor fi incluse alte detalii interne, cu respectarea tuturor prevederilor din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri și a celor din prezentul ordin. -------
EMITENT |
Notă
Aprobată prin Ordinul nr. 17 din 1 februarie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 10 februarie 2017. + Capitolul I Constituire și funcționare + Articolul 1 Comisia cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri, denumită în continuare Comisie, este constituită dintr-un președinte și 4 membri, numiți prin ordin al conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri. + Articolul 2 Atât președintele, cât și ceilalți 4 membri ai Comisiei sunt numiți doar din rândul salariaților care își desfășoară activitatea în structurile de specialitate ale autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, care au înscrisă în fișa postului ocupat această atribuție. + Articolul 3 Președintele Comisiei cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri asigură convocarea Comisiei și prezidează lucrările acesteia. + Articolul 4 Ședințele Comisiei se desfășoară numai în prezența a minimum 3 membri și nu se pot desfășura în absența președintelui acesteia. + Articolul 5 În cadrul Comisiei, deciziile se iau cu votul majorității membrilor prezenți. + Articolul 6 Ședințele Comisiei se consemnează în procese- verbale și sunt semnate de către membrii prezenți. + Articolul 7 În activitatea pe care o desfășoară în cadrul Comisiei, membrii acesteia se supun numai legii. + Capitolul II Atribuțiile și competențele Comisiei cu atribuții în domeniul incubatoarelor de afaceri + Articolul 8 Comisia analizează cererea solicitantului de primire a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 9 Comisia analizează toate documentele care însoțesc cererea solicitantului de primire a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 6 alin. (1) din anexa nr. 1 la ordin. În cadrul analizei se vor avea în vedere toate prevederile Legii nr. 102/2016, precum și prevederile prezentului ordin. + Articolul 10 Comisia informează solicitantul în cazul unei documentații incomplete, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 11 Comisia întocmește nota de eligibilitate în ceea ce privește documentația solicitantului de acordare a titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (4) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 12 Cel puțin 2 reprezentanți ai Comisiei, desemnați de către președintele Comisiei:1. verifică structura supusă procedurii de acordare a titlului de incubator, prin vizită de monitorizare la fața locului, conform prevederilor art. 7 alin. (5) din anexa nr. 1 la ordin;2. întocmesc raportul de monitorizare în vederea obținerii titlului de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (6) din anexa nr. 1 la ordin;3. stabilesc împreună cu solicitantul titlului de incubator de afaceri termenul de remediere în situația identificării deficiențelor minore, conform prevederilor art. 7 alin. (6) din anexa nr. 1 la ordin;4. efectuează vizite de monitorizare, ulterior obținerii de către solicitant a titlului de incubator de afaceri, și întocmesc rapoarte de monitorizare, cel puțin o dată pe an;5. stabilesc împreună cu deținătorul titlului de incubator de afaceri termenul de remediere a problemelor identificate, înainte de propunerea de anulare a titlului conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 13 Comisia întocmește proiectul de ordin în vederea acordării titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (8) și (9) din anexa nr. 1 la ordin, și completează titlul de incubator de afaceri prevăzut în anexa nr. 1a la ordin. + Articolul 14 Comisia transmite solicitantului titlul de incubator de afaceri, conform prevederilor art. 7 alin. (9) din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 15 Comisia constată încetarea valabilității titlului de incubator de afaceri, conform situațiilor prevăzute la art. 11 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 16 Comisia întocmește proiectul de ordin de încetare a valabilității titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 11 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 17 Comisia constată necesitatea anulării titlului de incubator de afaceri, ca urmare a vizitei de monitorizare, conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 18 Comisia întocmește proiectul de ordin de anulare a titlului de incubator de afaceri și îl propune spre semnare conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri, conform prevederilor art. 12 din anexa nr. 1 la ordin. + Articolul 19 Comisia informează beneficiarii titlului de incubator de afaceri, în cazul anulării titlului de incubator de afaceri, în termen de 5 zile de la data emiterii ordinului în cauză. + Articolul 20 După constituirea Comisiei, aceasta își va crea procedura operațională de funcționare, în care vor fi incluse alte detalii interne, cu respectarea tuturor prevederilor din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri și a celor din prezentul ordin. -------