ORDONANȚĂ nr. 64 din 24 august 1999pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă - București***)
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 26 august 1999
(la 28-03-2007, Titlul actului normativ a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii Aeroportul Internațional București-Otopeni cu denumirea Aeroportul Internațional Henri Coandă - București. ) Notă
Conform art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, în tot cuprinsul Ordonanței Guvernului nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București-Otopeni, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 26 august 1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2002, denumirea "Compania Națională «Aeroportul Internațional București-Otopeni» - S.A.", precum și denumirea "Aeroportul Internațional București-Otopeni" se înlocuiesc cu denumirea "Compania Națională «Aeroportul Internațional Henri Coandă - București» - S.A.", respectiv denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București".In temeiul art. 107 alin. (1) și (3) din Constituția României și al art. 1 lit. H pct. 13 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,Guvernul României emite următoarea ordonanța: + Articolul 1(1) Se aprobă Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București, prevăzut în anexa nr. 1^1, denumit în continuare program strategic. (la 28-03-2007, Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) (2) Compania Națională «Aeroporturi București» - S.A. este titularul programului strategic prevăzut la alin. (1). (la 15-02-2011, Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 9 februarie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 15 februarie 2011. ) + Articolul 2Obiectivele incluse în programul strategic, prevăzute în anexa nr. 1^1, sunt de utilitate publică. (la 28-03-2007, Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Articolul 3(1) Terenurile cuprinse în perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București, necesare pentru realizarea programului strategic, delimitate conform anexei nr. 2, se stabilesc prin documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism, aprobate potrivit reglementărilor legale. (la 28-03-2007, Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) (2) Pe terenurile din perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București nu se pot realiza investiții, altele decât cele cuprinse în programul strategic. (la 28-03-2007, Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) + Articolul 4Pentru terenurile aflate în perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București nu se vor percepe taxe de scoatere a terenurilor din circuitul agricol. (la 28-03-2007, Art. 4 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) + Articolul 5Finanțarea programului strategic se va asigura din venituri provenite din:a) surse proprii ale titularului;b) fonduri nerambursabile;c) credite bancare;d) forme legale de participare a capitalului privat;e) fonduri publice obținute în condițiile legii;f) alte surse legal constituite. (la 28-03-2007, Art. 5 a fost modificat de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Articolul 6Abrogat. (la 29-04-2002, Art. 6 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 220 din 23 aprilie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 288 din 29 aprilie 2002. ) + Articolul 7Anexele nr. 1^1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță. (la 28-03-2007, Art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. )
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Traian Băsescu
Ministrul finanțelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul lucrărilor
publice și amenajării
teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat
Ministrul agriculturii și
alimentației,
Ioan Avram Mureșan + Anexa nr. 1Abrogată (la 28-03-2007, Anexa 1 a fost abrogată de pct. 5 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Anexa nr. 1^1
PROGRAMUL STRATEGIC DE DEZVOLTARE
a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul
Internațional Henri Coandă - București pentru perioada 2007-2022Etapa I1 martie 2007-1 septembrie 2012Aprobarea Planului urbanistic zonalEtapa a II-a1 martie 2007-31 decembrie 2020Desfășurarea activităților premergătoare realizării Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:II.1. 1 martie 2007-31 martie 2013Elaborarea și aprobarea studiilor de fezabilitate;II.2. 1 ianuarie 2009-31 decembrie 2013Elaborarea și avizarea documentațiilor tehnico-economice pentru studiile de fezabilitate aprobate;II.3. 1 iulie 2009-2020Achiziționarea terenurilor necesare realizării obiectivului de investiții aprobat și scoaterea acestora din circuitul agricol, dacă este cazul;II.4. 1 iulie 2010-2020Obținerea avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare în vederea demarării lucrărilor.Etapa a III-a1 ianuarie 2014-2022Realizarea lucrărilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:III.1. 1 ianuarie 2014-31 decembrie 2016Dezvoltarea infrastructurilor de transport terestru în vederea asigurării accesului în zona de est a Aeroportului Internațional Henri Coandă - București;III.2. 1 ianuarie 2014-2022Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de pasageri prin realizarea unui nou terminal și a sistemului de căi de rulare și platforme necesar;III.3. 1 ianuarie 2017-2022Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de mărfuri și poștă prin realizarea unei platforme multimodale cargo;Realizarea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activităților conexe transportului aerian.---------Anexa 1^1 a fost înlocuită cu anexa din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 9 februarie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 15 februarie 2011 conform modificării aduse de pct. 2 al art. unic din același act normativ. + Anexa nr. 2
PLAN DE DEZVOLTARE
Compania Națională «Aeroportul Internațional
Henri Coandă - București» - S.A., etapa 2018 - limite
perimetrale extindere (la 28-03-2007, Titlul Anexei nr. 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. )
-----------
EMITENT |
(la 28-03-2007, Titlul actului normativ a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii Aeroportul Internațional București-Otopeni cu denumirea Aeroportul Internațional Henri Coandă - București. ) Notă
Conform art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, în tot cuprinsul Ordonanței Guvernului nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București-Otopeni, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 26 august 1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2002, denumirea "Compania Națională «Aeroportul Internațional București-Otopeni» - S.A.", precum și denumirea "Aeroportul Internațional București-Otopeni" se înlocuiesc cu denumirea "Compania Națională «Aeroportul Internațional Henri Coandă - București» - S.A.", respectiv denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București".In temeiul art. 107 alin. (1) și (3) din Constituția României și al art. 1 lit. H pct. 13 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,Guvernul României emite următoarea ordonanța: + Articolul 1(1) Se aprobă Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București, prevăzut în anexa nr. 1^1, denumit în continuare program strategic. (la 28-03-2007, Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) (2) Compania Națională «Aeroporturi București» - S.A. este titularul programului strategic prevăzut la alin. (1). (la 15-02-2011, Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 9 februarie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 15 februarie 2011. ) + Articolul 2Obiectivele incluse în programul strategic, prevăzute în anexa nr. 1^1, sunt de utilitate publică. (la 28-03-2007, Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Articolul 3(1) Terenurile cuprinse în perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București, necesare pentru realizarea programului strategic, delimitate conform anexei nr. 2, se stabilesc prin documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism, aprobate potrivit reglementărilor legale. (la 28-03-2007, Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) (2) Pe terenurile din perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București nu se pot realiza investiții, altele decât cele cuprinse în programul strategic. (la 28-03-2007, Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) + Articolul 4Pentru terenurile aflate în perimetrul de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă - București nu se vor percepe taxe de scoatere a terenurilor din circuitul agricol. (la 28-03-2007, Art. 4 a fost modificat de art. II din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007, prin înlocuirea denumirii "Aeroportul Internațional București-Otopeni" cu denumirea "Aeroportul Internațional Henri Coandă - București". ) + Articolul 5Finanțarea programului strategic se va asigura din venituri provenite din:a) surse proprii ale titularului;b) fonduri nerambursabile;c) credite bancare;d) forme legale de participare a capitalului privat;e) fonduri publice obținute în condițiile legii;f) alte surse legal constituite. (la 28-03-2007, Art. 5 a fost modificat de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Articolul 6Abrogat. (la 29-04-2002, Art. 6 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 220 din 23 aprilie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 288 din 29 aprilie 2002. ) + Articolul 7Anexele nr. 1^1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță. (la 28-03-2007, Art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. )
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Traian Băsescu
Ministrul finanțelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul lucrărilor
publice și amenajării
teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat
Ministrul agriculturii și
alimentației,
Ioan Avram Mureșan + Anexa nr. 1Abrogată (la 28-03-2007, Anexa 1 a fost abrogată de pct. 5 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. ) + Anexa nr. 1^1
PROGRAMUL STRATEGIC DE DEZVOLTARE
a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul
Internațional Henri Coandă - București pentru perioada 2007-2022Etapa I1 martie 2007-1 septembrie 2012Aprobarea Planului urbanistic zonalEtapa a II-a1 martie 2007-31 decembrie 2020Desfășurarea activităților premergătoare realizării Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:II.1. 1 martie 2007-31 martie 2013Elaborarea și aprobarea studiilor de fezabilitate;II.2. 1 ianuarie 2009-31 decembrie 2013Elaborarea și avizarea documentațiilor tehnico-economice pentru studiile de fezabilitate aprobate;II.3. 1 iulie 2009-2020Achiziționarea terenurilor necesare realizării obiectivului de investiții aprobat și scoaterea acestora din circuitul agricol, dacă este cazul;II.4. 1 iulie 2010-2020Obținerea avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare în vederea demarării lucrărilor.Etapa a III-a1 ianuarie 2014-2022Realizarea lucrărilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:III.1. 1 ianuarie 2014-31 decembrie 2016Dezvoltarea infrastructurilor de transport terestru în vederea asigurării accesului în zona de est a Aeroportului Internațional Henri Coandă - București;III.2. 1 ianuarie 2014-2022Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de pasageri prin realizarea unui nou terminal și a sistemului de căi de rulare și platforme necesar;III.3. 1 ianuarie 2017-2022Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de mărfuri și poștă prin realizarea unei platforme multimodale cargo;Realizarea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activităților conexe transportului aerian.---------Anexa 1^1 a fost înlocuită cu anexa din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 9 februarie 2011 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 15 februarie 2011 conform modificării aduse de pct. 2 al art. unic din același act normativ. + Anexa nr. 2
PLAN DE DEZVOLTARE
Compania Națională «Aeroportul Internațional
Henri Coandă - București» - S.A., etapa 2018 - limite
perimetrale extindere (la 28-03-2007, Titlul Anexei nr. 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din LEGEA nr. 58 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007. )
