LEGE nr. 146 din 1 aprilie 2002 (*actualizată*)privind regimul juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti**)(actualizată la data de 3 decembrie 2002*)
----------**) Titlul legii a fost modificat de pct. 1 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002.Parlamentul României adopta prezenta lege. + Capitolul 1 Dispoziţii generale + Articolul 1Prezenta lege are ca obiect stabilirea regimului juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, precum şi regimul juridic al patrimoniului care a aparţinut fostei Uniuni a Tineretului Comunist - U.T.C.----------Art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 2În sensul prezentei legi, fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt persoane juridice de drept privat şi de utilitate publică, autonome, neguvernamentale, nepolitice şi fără scop lucrativ, constituite în baza prevederilor Decretului-lege nr. 150/1990 privind înfiinţarea fundaţiilor pentru tineret, unice la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti. + Articolul 3 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti au ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice şi instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul tradiţiilor umaniste, al valorilor democraţiei şi aspiraţiilor societăţii româneşti. (2) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti administrează patrimoniul propriu şi resursele de care dispun, în condiţiile legii, în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate din unitatea administrativ-teritorială respectiva. (3) Sediile fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti se afla în reşedinţele de judeţ şi, respectiv, în municipiul Bucureşti. + Articolul 4Abrogat.----------Art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 2 Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti + Secţiunea 1 Organizarea şi funcţionarea fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti + Articolul 5Organele de conducere şi control ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt: a) consiliul de conducere; b) comisia de cenzori.----------Art. 5 a fost modificat de pct. 4 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 6Abrogat.----------Art. 6 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 7Abrogat.----------Art. 7 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 8Abrogat.----------Art. 8 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 9Abrogat.----------Art. 9 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 10 (1) Conducerea fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti este asigurată de un consiliu alcătuit din 5 membri, dintre care: a) 3 numiţi de consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti; b) 2 aleşi din rândul structurilor asociative de tineret reprezentative la nivelul unităţii administrativ-teritoriale respective, care îşi exprima adeziunea la scopul fundaţiei. (2) În termen de 30 de zile de la constituire, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, are obligaţia de a numi cei 3 membri prevăzuţi la alin. (1) lit. a). Mandatul celor numiţi anterior încetează de drept la data numirii noilor membri. (3) În termenul prevăzut la alin. (2) structurile asociative de tineret au obligaţia de a alege membrii prevăzuţi la alin. (1) lit. b). (4) Membrii consiliului de conducere vor fi propuşi din rândul persoanelor cu experienţa în domeniul tineretului, cu probitate profesională şi care nu sunt membri ai unor partide politice. (5) Consiliul de conducere este format din: a) preşedinte; b) vicepreşedinte; c) secretar; d) 2 membri. (6) Consiliul de conducere deliberează valabil în prezenta majorităţii membrilor săi, iar hotărârile se adopta cu minimum 3 voturi. Fiecare membru dispune de un vot, iar în caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este decisiv. (7) Procedura de numire şi alegere a membrilor consiliului de conducere, cazurile de încetare a mandatului acestora, precum şi organizarea şi funcţionarea consiliului de conducere se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.----------Art. 10 a fost modificat de pct. 6 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 11 (1) Consiliul de conducere are următoarele atribuţii principale: a) asigura conducerea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; b) asigura buna administrare şi integritatea patrimoniului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; c) organizează şi asigura conducerea contabilităţii valorilor şi a operaţiunilor financiar-patrimoniale ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, potrivit normelor legale; d) stabileşte sumele alocate de fundaţia pentru tineret judeţeana sau a municipiului Bucureşti pentru susţinerea programelor proprii sau pentru sprijinirea structurilor de tineret în realizarea programelor acestora; e) hotărăşte asupra organigramei şi statului de funcţii ale personalului salarizat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; f) aproba grila de salarizare pentru personalul angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; g) hotărăşte cu privire la stabilirea de raporturi ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti cu autorităţile statului sau cu serviciile descentralizate ale acestora; h) are drept de control, conform legii şi regulamentului intern de organizare şi funcţionare, în toate compartimentele de activitate ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; i) alege şi revoca membrii comisiei de cenzori pe funcţii; j) aproba şi modifica propriul regulament intern de organizare şi funcţionare, în limitele legii şi ale regulamentului de aplicare a prezentei legi; k) aproba planul strategic privind programele şi activităţile fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; l) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; m) aproba bilanţul contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; n) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; o) aproba planul de investiţii al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi efectuarea acestora; p) exercita alte atribuţii prevăzute în lege, în regulamentul de aplicare a prezentei legi sau în regulamentul intern de organizare şi funcţionare. (2) Membrii consiliului de conducere sunt răspunzători, potrivit legii, pentru adoptarea hotărârilor ce contravin actelor normative în vigoare.----------Art. 11 a fost modificat de pct. 7 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 12Abrogat.----------Art. 12 a fost abrogat de pct. 8 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 13 (1) Preşedintele fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii principale: a) reprezintă fundaţia în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din ţara şi din străinătate; b) informează structurile asociative de tineret reprezentative din judeţ referitor la activitatea consiliului de conducere; c) conduce lucrările consiliului de conducere; d) semnează hotărârile consiliului de conducere; e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de aplicare al prezentei legi, precum şi de regulamentul intern de organizare şi funcţionare. (2) În cazul imposibilităţii exercitării atribuţiilor de către preşedintele fundaţiei, consiliul de conducere deleagă atribuţiile acestuia vicepreşedintelui sau, în situaţii excepţionale, unui alt membru al consiliului de conducere.----------Art. 13 a fost modificat de pct. 9 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 14Consiliul de conducere al fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu are dreptul ca prin deciziile sau hotărârile luate să se implice în activitatea interna a structurilor asociative de tineret, reprezentative la nivelul judeţului.----------Art. 14 a fost modificat de pct. 10 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 15 (1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, supraveghează şi controlează activităţile contabile şi verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în condiţiile legii. (2) Comisia de cenzori este alcătuită din 3 membri numiţi de consiliul de conducere, preşedintele fiind, în mod obligatoriu, un expert contabil. (3) Membrii consiliului de conducere nu pot fi şi membri ai comisiei de cenzori.----------Art. 15 a fost modificat de pct. 11 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 16Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) verifica modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă consiliului de conducere, la solicitarea acestuia; c) întocmeşte şi propune consiliului de conducere, spre aprobare, raportul anual propriu cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; d) participa la şedinţele consiliului de conducere, fără drept de vot; e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, precum şi de regulamentul intern de organizare şi funcţionare.----------Art. 16 a fost modificat de pct. 12 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 17Normele de desemnare, procedurile de convocare şi atribuţiile specifice ale membrilor, precum şi alte reguli privind organizarea şi funcţionarea comisiei de cenzori se stabilesc prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.----------Art. 17 a fost modificat de pct. 13 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 18Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti colaborează între ele, cu alte structuri de tineret de tip asociativ, cu direcţia pentru tineret şi sport judeţeana respectiva sau a municipiului Bucureşti, cu Ministerul Tineretului şi Sportului şi cu instituţiile specializate în domeniu.----------Art. 18 a fost modificat de pct. 14 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 2-a Patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 19 (1) Patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti este constituit din: a) imobile - construcţii şi terenuri -, fonduri băneşti şi alte active care au aparţinut fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţul respectiv sau din municipiul Bucureşti; b) imobile, precum şi fonduri materiale şi financiare dobândite în timpul funcţionarii fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti. (2) Patrimoniul prevăzut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate, cu excepţia organizaţiilor de tineret aparţinând partidelor şi formaţiunilor politice. (3) În cazul în care, din motive obiective, bunurile imobile prevăzute la alin. (1) nu pot fi folosite ca sediu sau nu exista, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, sunt obligate să asigure gratuit, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, un sediu corespunzător desfăşurării activităţii fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în municipiile reşedinţa de judeţ.----------Art. 19 a fost modificat de pct. 15 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 20 (1) Bunurile care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţe şi din municipiul Bucureşti, preluate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, vizate de prezenta lege, rămân în proprietatea acestora, iar în cazul în care ulterior au căpătat o alta destinaţie, se reintegrează, necondiţionat şi fără plata, în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, ce se constituie ca succesoare de drept. (2) În acelaşi timp se reintegrează necondiţionat şi fără plata şi bunurile precizate la alin. (1), care nu au fost preluate conform prevederilor Decretului-lege nr. 150/1990 şi care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice.(2^1) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) nu se aplica în cazul: a) bunurilor dobândite în proprietate, cu titlu valabil, de către persoane fizice sau juridice; b) imobilelor care au dobândit, cu respectarea prevederilor legii, o utilitate publică după data de 22 decembrie 1989.----------Alin. (2^1) al art. 20 a fost introdus de pct. 16 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (3) Reintegrarea bunurilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se face pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi.----------Alin. (3) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (4) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, răspund de preluarea de către fundaţiile judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti a acestor bunuri, în bune condiţii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi.----------Alin. (4) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (5) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti vor acţiona în justiţie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor. (6) Deţinătorii bunurilor prevăzute la alin. (1) şi (2), ce urmează să fie reintegrate în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, sunt obligaţi să pună la dispoziţie împuterniciţilor fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti toate documentele referitoare la aceste bunuri. (7) Înscrierea dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile dobândite de către fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se face în cărţile funciare, cu scutirea de plata a taxelor prevăzute de lege.----------Alin. (7) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (8) Acţiunile în justiţie formulate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti pentru aplicarea prevederilor prezentului articol sunt scutite de taxa de timbru.----------Alin. (8) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (9) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot greva sau înstrăina bunurile mobile ori imobile finanţate total sau parţial din fonduri publice, prin programe derulate după anul 1989, cu acordul ordonatorului de credite al programului respectiv. Vânzarea se va face prin licitaţie publică, conform legislaţiei în vigoare. (10) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti nu pot înstrăina patrimoniul imobiliar - construcţii şi terenuri - care a aparţinut fostei organizaţii judeţene a Uniunii Tineretului Comunist. Aceasta prevedere nu vizează şi patrimoniul imobiliar dobândit de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi care nu face obiectul prezentei legi. + Secţiunea a 3-a Finanţarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 21 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale numai pentru finanţarea de programe de utilitate publică pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi organele administraţiei publice centrale ori locale, după caz. (2) Contractul va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul şi volumul activităţilor specifice, parametrii de realizat, suma stabilită pentru finanţarea programelor, defalcată pe obiective, activităţi şi naturi de cheltuieli, obligaţiile şi responsabilităţile părţilor. Prevederile contractului au putere deplina pentru cele doua părţi, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. + Articolul 22Sursele de finanţare ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti provin din: a) donaţii, legate şi sponsorizări; b) sume destinate finanţării programelor proprii sau, după caz, a programelor realizate în colaborare cu direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv cu alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale şi alţi ordonatori de credite; c) sume rămase din exerciţiul financiar precedent; d) venituri obţinute din activităţi economice realizate în legătura cu scopul şi obiectul de activitate ale acestora; e) alte venituri realizate în condiţiile legii. + Articolul 23 (1) Veniturile, indiferent de sursa, şi cheltuielile de orice natura ale fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt cuprinse într-un buget anual propriu. (2) Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli se face astfel: a) potrivit competentelor stabilite în regulamentul intern de organizare şi funcţionare a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, pentru veniturile proprii, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare; b) potrivit condiţiilor stabilite prin contractele încheiate între părţi, pentru sumele acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea programelor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. (3) Bugetul anual, la partea de venituri, cuprinde, după caz: a) venituri proprii, precum şi sume destinate finanţării unor programe de utilitate publică pentru tineret; b) sume acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea pe baza de programe a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. (4) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot încheia contracte de împrumut şi pot elibera titluri de credit, cu condiţia ca aceste acte juridice să fie încheiate pentru realizarea obiectului de activitate. + Articolul 24Veniturile fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu sunt impozabile şi includ: a) donaţiile şi sumele sau bunurile primite prin sponsorizare; b) dobânzile şi dividendele obţinute din plasarea disponibilităţilor realizate din asemenea venituri, în condiţiile legii; c) veniturile realizate din spectacole; d) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale; e) veniturile obţinute din administrarea sau, după caz, din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora; f) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în care acestea sunt asociaţi, în condiţiile art. 26 alin. (1), dacă sunt folosite pentru îndeplinirea scopului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; g) alte venituri realizate în condiţiile legii. + Articolul 25Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizează cel puţin 80% din veniturile obţinute din orice sursa, în scopul realizării obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investiţii şi dotări, precum şi pentru cheltuieli de funcţionare. + Articolul 26 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu se pot transforma în societăţi comerciale. Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot înfiinţa societăţi comerciale, fără implicarea patrimoniului iniţial menţionat la art. 19 alin. (1) lit. a). Dividendele obţinute din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului fundaţiei. (2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot desfăşura orice activităţi economice dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în legătura cu scopul fundaţiei. (3) Fondurile rezultate din desfăşurarea unor activităţi economice, civile sau comerciale vor fi folosite exclusiv pentru realizarea scopurilor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. + Articolul 27Structura organizatorică şi numărul personalului angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti vor fi astfel dimensionate încât salarizarea să se facă numai din veniturile fundaţiei. + Articolul 28 (1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu fundaţia judeţeana pentru tineret respectiva sau a municipiului Bucureşti. (2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se supun verificărilor financiare potrivit legii şi regulamentelor interne de organizare şi funcţionare. + Articolul 29 (1) La nivelul fiecărui judeţ, evaluarea, supravegherea şi controlul activităţii fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se exercita de către o comisie formată din câte un reprezentant al direcţiei pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al prefectului, al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene. (2) Modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile comisiei prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi. (3) Actele şi faptele de încălcare a legii, a ordinii publice şi a bunelor moravuri sunt sesizate de comisia prevăzută la alin. (1) instanţelor judecătoreşti sau organelor de urmărire penală, după caz. (4) Autorităţile administraţiei publice locale colaborează cu fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti în vederea derulării unor programe comune pentru tineret.----------Art. 29 a fost modificat de pct. 18 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 4-a Durata de funcţionare şi dizolvarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 30Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt constituite pe durata nedeterminată. + Articolul 31 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se dizolva prin hotărâre judecătorească dacă: a) activitatea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti a devenit ilicită sau contrară ordinii publice ori bunelor moravuri; b) realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri. (2) Acţiunea în justiţie se poate introduce de către comisia prevăzută la art. 29 alin. (1), de Ministerul Public, precum şi de orice persoana interesată. (3) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se dizolva de drept în următoarele cazuri: a) administrarea defectuoasă a patrimoniului; b) neîndeplinirea scopului pentru care au fost constituite sau urmărirea unui alt scop decât cel pentru care au fost constituite; c) consiliul de conducere nu se constituie în termenul prevăzut la art. 10 alin. (2) şi (3) şi aceasta situaţie durează mai mult de 30 de zile; d) fundaţia judeţeana pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu se reorganizează în termenul prevăzut la art. 58 alin. (2). (4) Constatarea dizolvării de drept se realizează prin hotărâre a comisiei prevăzute la art. 29 alin. (1), la cererea oricărei persoane interesate.----------Art. 31 a fost modificat de pct. 19 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 32 (1) Pentru orice acţiune în justiţie, indiferent de subiectul prevăzut de prezenta lege, în vederea soluţionării cererilor de constituire, precum şi a oricăror litigii ce decurg din aplicarea prezentei legi, competenta aparţine tribunalului judeţean sau al municipiului Bucureşti în a cărui raza teritorială se afla fundaţia respectiva. (2) Abrogat.----------Alin. (2) al art. 32 a fost abrogat de pct. 20 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (3) Hotărârile pronunţate în prima instanţă pot fi atacate numai cu recurs.----------Alin. (3) al art. 32 a fost modificat de pct. 21 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 33 (1) La dizolvarea unei fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, bunurile acesteia trec în domeniul public judeţean şi în administrarea consiliului judeţean pe a cărui raza teritorială se afla fundaţia pentru tineret respectiva. (2) În situaţia dizolvării unei fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, consiliul judeţean are obligaţia preluării bunurilor prevăzute la art. 20 alin. (1) teza a II-a şi alin. (2), cu excepţia celor prevăzute la art. 20 alin. (2^1), care, până la data dizolvării, nu au fost reintegrate în patrimoniul fundaţiei respective, alin. (5)-(8) ale aceluiaşi articol aplicându-se în mod corespunzător. Bunurile preluate în condiţiile prezentului alineat intra în domeniul public al judeţului şi în administrarea consiliului judeţean.----------Art. 33 a fost modificat de pct. 22 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 3Abrogat.----------Capitolul 3 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea 1 Abrogată----------Secţiunea 1 din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 34Abrogat.----------Art. 34 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 35Abrogat.----------Art. 35 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 36Abrogat.----------Art. 36 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 37Abrogat.----------Art. 37 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 38Abrogat.----------Art. 38 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 39Abrogat.----------Art. 39 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 40Abrogat.----------Art. 40 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 41Abrogat.----------Art. 41 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 42Abrogat.----------Art. 42 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 43Abrogat.----------Art. 43 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 44Abrogat.----------Art. 44 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 2-a Abrogată----------Secţiunea a 2-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 45Abrogat.----------Art. 45 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 3-a Abrogată----------Secţiunea a 3-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 46Abrogat.----------Art. 46 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 47Abrogat.----------Art. 47 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 48Abrogat.----------Art. 48 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 49Abrogat.----------Art. 49 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 50Abrogat.----------Art. 50 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 51Abrogat.----------Art. 51 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 52Abrogat.----------Art. 52 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 53Abrogat.----------Art. 53 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 54Abrogat.----------Art. 54 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 4-a Abrogată----------Secţiunea a 4-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 55Abrogat.----------Art. 55 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 56Abrogat.----------Art. 56 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 57Abrogat.----------Art. 57 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 4 Dispoziţii tranzitorii şi finale + Articolul 58 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, constituite până la data intrării în vigoare a prezentei legi, în condiţiile Decretului-lege nr. 150/1990, îşi păstrează personalitatea juridică legal dobândită. (2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se vor organiza sau reorganiza, după caz, potrivit prevederilor legii. (3) În termenul prevăzut la alin. (2), consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi structurile asociative de tineret de la nivelul fiecărui judeţ au obligaţia de a numi sau alege, după caz, membrii consiliului de conducere al fundaţiei. (4) Ministerul Tineretului şi Sportului tine evidenta fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, potrivit regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, prin registrul fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, acestea având obligaţia de a comunica de îndată orice modificări survenite în organizarea, funcţionarea şi activitatea lor. În aplicarea prevederilor prezentului alineat Ministerul Tineretului şi Sportului poate elabora norme metodologice, care se aproba prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.----------Art. 58 a fost modificat de pct. 24 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 58^1În cazul în care la nivelul unui judeţ fundaţia judeţeana pentru tineret nu se organizează în termenul prevăzut la art. 58 alin. (2), patrimoniul fostei Uniuni a Tineretului Comunist din judeţul respectiv, cu excepţia bunurilor prevăzute la art. 20 alin. (2^1), trece în domeniul public al judeţului şi în administrarea consiliului judeţean. Dispoziţiile art. 33 alin. (2) se aplica în mod corespunzător.----------Art. 58^1 a fost introdus de pct. 25 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 59 (1) Inventarul bunurilor care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist se realizează, la nivelul fiecărui judeţ, de către comisia prevăzută la art. 29 alin. (1) şi se aproba prin hotărâre a Guvernului până la data de 1 martie 2003. (2) Inventarul va cuprinde atât informaţii cu privire la situaţia juridică actuala a bunurilor prevăzute la alin. (1), cât şi cu privire la circuitul juridic al acestora de la data de 22 decembrie 1989 până în prezent.----------Art. 59 a fost modificat de pct. 26 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 60Abrogat.----------Art. 60 a fost abrogat de pct. 27 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 61Dispoziţiile Decretului nr. 31/1954privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice se aplica în mod corespunzător şi fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, cu excepţia acelor prevederi care sunt contrare reglementărilor stabilite prin prezenta lege.----------Art. 61 a fost modificat de pct. 28 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 62Prezenta lege intra în vigoare la 120 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pe aceeaşi data se abroga orice alta dispoziţie contrară.Aceasta lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE SENATULUI,DORU IOAN TĂRĂCILĂAceasta lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANU-------
EMITENT |
----------**) Titlul legii a fost modificat de pct. 1 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002.Parlamentul României adopta prezenta lege. + Capitolul 1 Dispoziţii generale + Articolul 1Prezenta lege are ca obiect stabilirea regimului juridic al fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, precum şi regimul juridic al patrimoniului care a aparţinut fostei Uniuni a Tineretului Comunist - U.T.C.----------Art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 2În sensul prezentei legi, fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt persoane juridice de drept privat şi de utilitate publică, autonome, neguvernamentale, nepolitice şi fără scop lucrativ, constituite în baza prevederilor Decretului-lege nr. 150/1990 privind înfiinţarea fundaţiilor pentru tineret, unice la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti. + Articolul 3 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti au ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice şi instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul tradiţiilor umaniste, al valorilor democraţiei şi aspiraţiilor societăţii româneşti. (2) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti administrează patrimoniul propriu şi resursele de care dispun, în condiţiile legii, în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate din unitatea administrativ-teritorială respectiva. (3) Sediile fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti se afla în reşedinţele de judeţ şi, respectiv, în municipiul Bucureşti. + Articolul 4Abrogat.----------Art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 2 Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti + Secţiunea 1 Organizarea şi funcţionarea fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti + Articolul 5Organele de conducere şi control ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti sunt: a) consiliul de conducere; b) comisia de cenzori.----------Art. 5 a fost modificat de pct. 4 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 6Abrogat.----------Art. 6 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 7Abrogat.----------Art. 7 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 8Abrogat.----------Art. 8 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 9Abrogat.----------Art. 9 a fost abrogat de pct. 5 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 10 (1) Conducerea fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti este asigurată de un consiliu alcătuit din 5 membri, dintre care: a) 3 numiţi de consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti; b) 2 aleşi din rândul structurilor asociative de tineret reprezentative la nivelul unităţii administrativ-teritoriale respective, care îşi exprima adeziunea la scopul fundaţiei. (2) În termen de 30 de zile de la constituire, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, are obligaţia de a numi cei 3 membri prevăzuţi la alin. (1) lit. a). Mandatul celor numiţi anterior încetează de drept la data numirii noilor membri. (3) În termenul prevăzut la alin. (2) structurile asociative de tineret au obligaţia de a alege membrii prevăzuţi la alin. (1) lit. b). (4) Membrii consiliului de conducere vor fi propuşi din rândul persoanelor cu experienţa în domeniul tineretului, cu probitate profesională şi care nu sunt membri ai unor partide politice. (5) Consiliul de conducere este format din: a) preşedinte; b) vicepreşedinte; c) secretar; d) 2 membri. (6) Consiliul de conducere deliberează valabil în prezenta majorităţii membrilor săi, iar hotărârile se adopta cu minimum 3 voturi. Fiecare membru dispune de un vot, iar în caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este decisiv. (7) Procedura de numire şi alegere a membrilor consiliului de conducere, cazurile de încetare a mandatului acestora, precum şi organizarea şi funcţionarea consiliului de conducere se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.----------Art. 10 a fost modificat de pct. 6 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 11 (1) Consiliul de conducere are următoarele atribuţii principale: a) asigura conducerea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; b) asigura buna administrare şi integritatea patrimoniului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; c) organizează şi asigura conducerea contabilităţii valorilor şi a operaţiunilor financiar-patrimoniale ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, potrivit normelor legale; d) stabileşte sumele alocate de fundaţia pentru tineret judeţeana sau a municipiului Bucureşti pentru susţinerea programelor proprii sau pentru sprijinirea structurilor de tineret în realizarea programelor acestora; e) hotărăşte asupra organigramei şi statului de funcţii ale personalului salarizat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; f) aproba grila de salarizare pentru personalul angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; g) hotărăşte cu privire la stabilirea de raporturi ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti cu autorităţile statului sau cu serviciile descentralizate ale acestora; h) are drept de control, conform legii şi regulamentului intern de organizare şi funcţionare, în toate compartimentele de activitate ale fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; i) alege şi revoca membrii comisiei de cenzori pe funcţii; j) aproba şi modifica propriul regulament intern de organizare şi funcţionare, în limitele legii şi ale regulamentului de aplicare a prezentei legi; k) aproba planul strategic privind programele şi activităţile fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; l) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; m) aproba bilanţul contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; n) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; o) aproba planul de investiţii al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi efectuarea acestora; p) exercita alte atribuţii prevăzute în lege, în regulamentul de aplicare a prezentei legi sau în regulamentul intern de organizare şi funcţionare. (2) Membrii consiliului de conducere sunt răspunzători, potrivit legii, pentru adoptarea hotărârilor ce contravin actelor normative în vigoare.----------Art. 11 a fost modificat de pct. 7 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 12Abrogat.----------Art. 12 a fost abrogat de pct. 8 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 13 (1) Preşedintele fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii principale: a) reprezintă fundaţia în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din ţara şi din străinătate; b) informează structurile asociative de tineret reprezentative din judeţ referitor la activitatea consiliului de conducere; c) conduce lucrările consiliului de conducere; d) semnează hotărârile consiliului de conducere; e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de aplicare al prezentei legi, precum şi de regulamentul intern de organizare şi funcţionare. (2) În cazul imposibilităţii exercitării atribuţiilor de către preşedintele fundaţiei, consiliul de conducere deleagă atribuţiile acestuia vicepreşedintelui sau, în situaţii excepţionale, unui alt membru al consiliului de conducere.----------Art. 13 a fost modificat de pct. 9 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 14Consiliul de conducere al fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu are dreptul ca prin deciziile sau hotărârile luate să se implice în activitatea interna a structurilor asociative de tineret, reprezentative la nivelul judeţului.----------Art. 14 a fost modificat de pct. 10 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 15 (1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, supraveghează şi controlează activităţile contabile şi verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în condiţiile legii. (2) Comisia de cenzori este alcătuită din 3 membri numiţi de consiliul de conducere, preşedintele fiind, în mod obligatoriu, un expert contabil. (3) Membrii consiliului de conducere nu pot fi şi membri ai comisiei de cenzori.----------Art. 15 a fost modificat de pct. 11 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 16Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) verifica modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă consiliului de conducere, la solicitarea acestuia; c) întocmeşte şi propune consiliului de conducere, spre aprobare, raportul anual propriu cu privire la verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; d) participa la şedinţele consiliului de conducere, fără drept de vot; e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, precum şi de regulamentul intern de organizare şi funcţionare.----------Art. 16 a fost modificat de pct. 12 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 17Normele de desemnare, procedurile de convocare şi atribuţiile specifice ale membrilor, precum şi alte reguli privind organizarea şi funcţionarea comisiei de cenzori se stabilesc prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi şi prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare.----------Art. 17 a fost modificat de pct. 13 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 18Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti colaborează între ele, cu alte structuri de tineret de tip asociativ, cu direcţia pentru tineret şi sport judeţeana respectiva sau a municipiului Bucureşti, cu Ministerul Tineretului şi Sportului şi cu instituţiile specializate în domeniu.----------Art. 18 a fost modificat de pct. 14 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 2-a Patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 19 (1) Patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti este constituit din: a) imobile - construcţii şi terenuri -, fonduri băneşti şi alte active care au aparţinut fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţul respectiv sau din municipiul Bucureşti; b) imobile, precum şi fonduri materiale şi financiare dobândite în timpul funcţionarii fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti. (2) Patrimoniul prevăzut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor şi al structurilor de tineret interesate, cu excepţia organizaţiilor de tineret aparţinând partidelor şi formaţiunilor politice. (3) În cazul în care, din motive obiective, bunurile imobile prevăzute la alin. (1) nu pot fi folosite ca sediu sau nu exista, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, sunt obligate să asigure gratuit, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, un sediu corespunzător desfăşurării activităţii fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în municipiile reşedinţa de judeţ.----------Art. 19 a fost modificat de pct. 15 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 20 (1) Bunurile care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei organizaţii a Uniunii Tineretului Comunist din judeţe şi din municipiul Bucureşti, preluate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, vizate de prezenta lege, rămân în proprietatea acestora, iar în cazul în care ulterior au căpătat o alta destinaţie, se reintegrează, necondiţionat şi fără plata, în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, ce se constituie ca succesoare de drept. (2) În acelaşi timp se reintegrează necondiţionat şi fără plata şi bunurile precizate la alin. (1), care nu au fost preluate conform prevederilor Decretului-lege nr. 150/1990 şi care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice.(2^1) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) nu se aplica în cazul: a) bunurilor dobândite în proprietate, cu titlu valabil, de către persoane fizice sau juridice; b) imobilelor care au dobândit, cu respectarea prevederilor legii, o utilitate publică după data de 22 decembrie 1989.----------Alin. (2^1) al art. 20 a fost introdus de pct. 16 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (3) Reintegrarea bunurilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se face pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi.----------Alin. (3) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (4) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, răspund de preluarea de către fundaţiile judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti a acestor bunuri, în bune condiţii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi.----------Alin. (4) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (5) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti vor acţiona în justiţie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor. (6) Deţinătorii bunurilor prevăzute la alin. (1) şi (2), ce urmează să fie reintegrate în patrimoniul fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, sunt obligaţi să pună la dispoziţie împuterniciţilor fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti toate documentele referitoare la aceste bunuri. (7) Înscrierea dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile dobândite de către fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se face în cărţile funciare, cu scutirea de plata a taxelor prevăzute de lege.----------Alin. (7) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (8) Acţiunile în justiţie formulate de fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti pentru aplicarea prevederilor prezentului articol sunt scutite de taxa de timbru.----------Alin. (8) al art. 20 a fost modificat de pct. 17 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (9) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot greva sau înstrăina bunurile mobile ori imobile finanţate total sau parţial din fonduri publice, prin programe derulate după anul 1989, cu acordul ordonatorului de credite al programului respectiv. Vânzarea se va face prin licitaţie publică, conform legislaţiei în vigoare. (10) Fundaţiile judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti nu pot înstrăina patrimoniul imobiliar - construcţii şi terenuri - care a aparţinut fostei organizaţii judeţene a Uniunii Tineretului Comunist. Aceasta prevedere nu vizează şi patrimoniul imobiliar dobândit de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi care nu face obiectul prezentei legi. + Secţiunea a 3-a Finanţarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 21 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale numai pentru finanţarea de programe de utilitate publică pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti şi organele administraţiei publice centrale ori locale, după caz. (2) Contractul va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul şi volumul activităţilor specifice, parametrii de realizat, suma stabilită pentru finanţarea programelor, defalcată pe obiective, activităţi şi naturi de cheltuieli, obligaţiile şi responsabilităţile părţilor. Prevederile contractului au putere deplina pentru cele doua părţi, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. + Articolul 22Sursele de finanţare ale fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti provin din: a) donaţii, legate şi sponsorizări; b) sume destinate finanţării programelor proprii sau, după caz, a programelor realizate în colaborare cu direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv cu alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale şi alţi ordonatori de credite; c) sume rămase din exerciţiul financiar precedent; d) venituri obţinute din activităţi economice realizate în legătura cu scopul şi obiectul de activitate ale acestora; e) alte venituri realizate în condiţiile legii. + Articolul 23 (1) Veniturile, indiferent de sursa, şi cheltuielile de orice natura ale fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt cuprinse într-un buget anual propriu. (2) Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli se face astfel: a) potrivit competentelor stabilite în regulamentul intern de organizare şi funcţionare a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti, pentru veniturile proprii, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare; b) potrivit condiţiilor stabilite prin contractele încheiate între părţi, pentru sumele acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea programelor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. (3) Bugetul anual, la partea de venituri, cuprinde, după caz: a) venituri proprii, precum şi sume destinate finanţării unor programe de utilitate publică pentru tineret; b) sume acordate de organele administraţiei publice centrale şi locale pentru finanţarea pe baza de programe a fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. (4) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot încheia contracte de împrumut şi pot elibera titluri de credit, cu condiţia ca aceste acte juridice să fie încheiate pentru realizarea obiectului de activitate. + Articolul 24Veniturile fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu sunt impozabile şi includ: a) donaţiile şi sumele sau bunurile primite prin sponsorizare; b) dobânzile şi dividendele obţinute din plasarea disponibilităţilor realizate din asemenea venituri, în condiţiile legii; c) veniturile realizate din spectacole; d) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale; e) veniturile obţinute din administrarea sau, după caz, din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora; f) dividendele societăţilor comerciale înfiinţate de fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, în care acestea sunt asociaţi, în condiţiile art. 26 alin. (1), dacă sunt folosite pentru îndeplinirea scopului fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti; g) alte venituri realizate în condiţiile legii. + Articolul 25Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizează cel puţin 80% din veniturile obţinute din orice sursa, în scopul realizării obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investiţii şi dotări, precum şi pentru cheltuieli de funcţionare. + Articolul 26 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu se pot transforma în societăţi comerciale. Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot înfiinţa societăţi comerciale, fără implicarea patrimoniului iniţial menţionat la art. 19 alin. (1) lit. a). Dividendele obţinute din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului fundaţiei. (2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti pot desfăşura orice activităţi economice dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în legătura cu scopul fundaţiei. (3) Fondurile rezultate din desfăşurarea unor activităţi economice, civile sau comerciale vor fi folosite exclusiv pentru realizarea scopurilor fundaţiei judeţene pentru tineret respective sau a municipiului Bucureşti. + Articolul 27Structura organizatorică şi numărul personalului angajat al fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti vor fi astfel dimensionate încât salarizarea să se facă numai din veniturile fundaţiei. + Articolul 28 (1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu fundaţia judeţeana pentru tineret respectiva sau a municipiului Bucureşti. (2) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se supun verificărilor financiare potrivit legii şi regulamentelor interne de organizare şi funcţionare. + Articolul 29 (1) La nivelul fiecărui judeţ, evaluarea, supravegherea şi controlul activităţii fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se exercita de către o comisie formată din câte un reprezentant al direcţiei pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al prefectului, al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene. (2) Modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile comisiei prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin regulamentul de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi. (3) Actele şi faptele de încălcare a legii, a ordinii publice şi a bunelor moravuri sunt sesizate de comisia prevăzută la alin. (1) instanţelor judecătoreşti sau organelor de urmărire penală, după caz. (4) Autorităţile administraţiei publice locale colaborează cu fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti în vederea derulării unor programe comune pentru tineret.----------Art. 29 a fost modificat de pct. 18 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 4-a Durata de funcţionare şi dizolvarea fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti + Articolul 30Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti sunt constituite pe durata nedeterminată. + Articolul 31 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se dizolva prin hotărâre judecătorească dacă: a) activitatea fundaţiei judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti a devenit ilicită sau contrară ordinii publice ori bunelor moravuri; b) realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri. (2) Acţiunea în justiţie se poate introduce de către comisia prevăzută la art. 29 alin. (1), de Ministerul Public, precum şi de orice persoana interesată. (3) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se dizolva de drept în următoarele cazuri: a) administrarea defectuoasă a patrimoniului; b) neîndeplinirea scopului pentru care au fost constituite sau urmărirea unui alt scop decât cel pentru care au fost constituite; c) consiliul de conducere nu se constituie în termenul prevăzut la art. 10 alin. (2) şi (3) şi aceasta situaţie durează mai mult de 30 de zile; d) fundaţia judeţeana pentru tineret sau a municipiului Bucureşti nu se reorganizează în termenul prevăzut la art. 58 alin. (2). (4) Constatarea dizolvării de drept se realizează prin hotărâre a comisiei prevăzute la art. 29 alin. (1), la cererea oricărei persoane interesate.----------Art. 31 a fost modificat de pct. 19 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 32 (1) Pentru orice acţiune în justiţie, indiferent de subiectul prevăzut de prezenta lege, în vederea soluţionării cererilor de constituire, precum şi a oricăror litigii ce decurg din aplicarea prezentei legi, competenta aparţine tribunalului judeţean sau al municipiului Bucureşti în a cărui raza teritorială se afla fundaţia respectiva. (2) Abrogat.----------Alin. (2) al art. 32 a fost abrogat de pct. 20 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. (3) Hotărârile pronunţate în prima instanţă pot fi atacate numai cu recurs.----------Alin. (3) al art. 32 a fost modificat de pct. 21 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 33 (1) La dizolvarea unei fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, bunurile acesteia trec în domeniul public judeţean şi în administrarea consiliului judeţean pe a cărui raza teritorială se afla fundaţia pentru tineret respectiva. (2) În situaţia dizolvării unei fundaţii judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, consiliul judeţean are obligaţia preluării bunurilor prevăzute la art. 20 alin. (1) teza a II-a şi alin. (2), cu excepţia celor prevăzute la art. 20 alin. (2^1), care, până la data dizolvării, nu au fost reintegrate în patrimoniul fundaţiei respective, alin. (5)-(8) ale aceluiaşi articol aplicându-se în mod corespunzător. Bunurile preluate în condiţiile prezentului alineat intra în domeniul public al judeţului şi în administrarea consiliului judeţean.----------Art. 33 a fost modificat de pct. 22 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 3Abrogat.----------Capitolul 3 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea 1 Abrogată----------Secţiunea 1 din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 34Abrogat.----------Art. 34 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 35Abrogat.----------Art. 35 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 36Abrogat.----------Art. 36 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 37Abrogat.----------Art. 37 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 38Abrogat.----------Art. 38 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 39Abrogat.----------Art. 39 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 40Abrogat.----------Art. 40 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 41Abrogat.----------Art. 41 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 42Abrogat.----------Art. 42 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 43Abrogat.----------Art. 43 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 44Abrogat.----------Art. 44 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 2-a Abrogată----------Secţiunea a 2-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 45Abrogat.----------Art. 45 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 3-a Abrogată----------Secţiunea a 3-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 46Abrogat.----------Art. 46 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 47Abrogat.----------Art. 47 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 48Abrogat.----------Art. 48 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 49Abrogat.----------Art. 49 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 50Abrogat.----------Art. 50 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 51Abrogat.----------Art. 51 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 52Abrogat.----------Art. 52 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 53Abrogat.----------Art. 53 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 54Abrogat.----------Art. 54 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Secţiunea a 4-a Abrogată----------Secţiunea a 4-a din capitolul 3 a fost abrogată de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 55Abrogat.----------Art. 55 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 56Abrogat.----------Art. 56 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 57Abrogat.----------Art. 57 a fost abrogat de pct. 23 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Capitolul 4 Dispoziţii tranzitorii şi finale + Articolul 58 (1) Fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, constituite până la data intrării în vigoare a prezentei legi, în condiţiile Decretului-lege nr. 150/1990, îşi păstrează personalitatea juridică legal dobândită. (2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, fundaţiile judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti se vor organiza sau reorganiza, după caz, potrivit prevederilor legii. (3) În termenul prevăzut la alin. (2), consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi structurile asociative de tineret de la nivelul fiecărui judeţ au obligaţia de a numi sau alege, după caz, membrii consiliului de conducere al fundaţiei. (4) Ministerul Tineretului şi Sportului tine evidenta fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, potrivit regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentei legi, prin registrul fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a municipiului Bucureşti, acestea având obligaţia de a comunica de îndată orice modificări survenite în organizarea, funcţionarea şi activitatea lor. În aplicarea prevederilor prezentului alineat Ministerul Tineretului şi Sportului poate elabora norme metodologice, care se aproba prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.----------Art. 58 a fost modificat de pct. 24 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 58^1În cazul în care la nivelul unui judeţ fundaţia judeţeana pentru tineret nu se organizează în termenul prevăzut la art. 58 alin. (2), patrimoniul fostei Uniuni a Tineretului Comunist din judeţul respectiv, cu excepţia bunurilor prevăzute la art. 20 alin. (2^1), trece în domeniul public al judeţului şi în administrarea consiliului judeţean. Dispoziţiile art. 33 alin. (2) se aplica în mod corespunzător.----------Art. 58^1 a fost introdus de pct. 25 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 59 (1) Inventarul bunurilor care au aparţinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist se realizează, la nivelul fiecărui judeţ, de către comisia prevăzută la art. 29 alin. (1) şi se aproba prin hotărâre a Guvernului până la data de 1 martie 2003. (2) Inventarul va cuprinde atât informaţii cu privire la situaţia juridică actuala a bunurilor prevăzute la alin. (1), cât şi cu privire la circuitul juridic al acestora de la data de 22 decembrie 1989 până în prezent.----------Art. 59 a fost modificat de pct. 26 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 60Abrogat.----------Art. 60 a fost abrogat de pct. 27 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 61Dispoziţiile Decretului nr. 31/1954privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice se aplica în mod corespunzător şi fundaţiilor judeţene pentru tineret sau a municipiului Bucureşti, cu excepţia acelor prevederi care sunt contrare reglementărilor stabilite prin prezenta lege.----------Art. 61 a fost modificat de pct. 28 al art. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 166 din 20 noiembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 870 din 3 decembrie 2002. + Articolul 62Prezenta lege intra în vigoare la 120 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pe aceeaşi data se abroga orice alta dispoziţie contrară.Aceasta lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE SENATULUI,DORU IOAN TĂRĂCILĂAceasta lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANU-------