ORDIN nr. 111 din 14 decembrie 2011pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală
EMITENT
  • AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 900 din 19 decembrie 2011



    Văzând Referatul de aprobare nr. 1.916 din 17 noiembrie 2011 al Direcţiei generale sanitare veterinare şi pentru siguranţa lanţului alimentar şi al Direcţiei juridice, litigii şi resurse umane din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,având în vedere prevederile art. 10 lit. b), art. 18 alin. (5) şi ale art. 48 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,ţinând cont de prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate şi de bunăstare a animalelor, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:  +  Articolul IOrdinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Prezentul ordin se aplică până la data de 31 decembrie 2012."2. La instrucţiuni, articolul 16^1 va avea următorul cuprins:"Art. 16^1. - Personalul angajat pe perioadă determinată în baza prezentelor instrucţiuni participă numai la supravegherea unităţilor de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a alimentelor, la prelevarea de probe şi la soluţionarea notificărilor primite prin Sistemul rapid de alertă pentru alimente şi furaje."3. Anexa nr. 2 la instrucţiuni se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale SanitareVeterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,Radu Roatiş CheţanBucureşti, 14 decembrie 2011.Nr. 111.  +  Anexa -----(Anexa nr. 2 la instrucţiuni)-----------------------------TARIFELEpentru cheltuielile de personal care desfăşoarăactivitatea de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare,depozitare, transport, valorificare şi comercializare aproduselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală
    Nr. crt. Etapele aferente realizării unui control oficial în domeniul alimentar Cheltuieli pentru sa- lariu/per- soană/h (lei) Cheltuieli necesare perfecţio- nării/per- soană/h (lei) Total cheltu- ieli/h (lei)
    1. Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi documentaţiei deţinute de operatorii economici, astfel încât să fie capabili să îşi îndeplinească atribuţiile în mod adecvat 20 1 21
    2. Realizarea controlului 20 1 21
    3. Analiza activităţii de control şi stabilirea concluziilor 20 1 21
    TOTAL 60 3 63
    ------