METODOLOGIE din 25 iunie 2004(*actualizată*)de acreditare a furnizorilor de servicii sociale(actualizată până la data de 13 iunie 2006*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • ----------*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 23 iulie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 13 iunie 2006, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 539 din 9 iunie 2005; HOTĂRÂREA nr. 723 din 7 iunie 2006.  +  Articolul 1Furnizorii de servicii sociale, denumiţi în continuare furnizori, prevăzuţi la art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, se acreditează conform prezentei metodologii.  +  Articolul 2În vederea acreditării furnizorilor, în termen de 3 luni de la publicarea prezentei hotărâri, se înfiinţează comisia de acreditare a furnizorilor de servicii sociale judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare comisie de acreditare.  +  Articolul 3 (1) Comisia de acreditare este formată din 9-11 membri, după cum urmează: a) directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socială judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare direcţie teritorială; b) directorul executiv adjunct pentru asistenţă socială al direcţiei teritoriale; c) un reprezentant al consiliului judeţean; d) un reprezentant al direcţiei judeţene de sănătate publică; e) un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean; f) un reprezentant al serviciului public de asistenţă socială judeţean; g) un reprezentant al serviciului public specializat pentru protecţia copilului; h) un reprezentant al unui serviciu public de asistenţă socială local; i) 1-3 reprezentanţi ai furnizorilor privaţi acreditaţi, desemnaţi de organizaţiile societăţii civile din domeniul serviciilor sociale; (2) Preşedintele comisiei de acreditare este directorul executiv al direcţiei teritoriale. În situaţia în care acesta nu poate fi prezent la şedinţă, lucrările comisiei de acreditare sunt prezidate de directorul executiv adjunct pentru asistenţă socială al direcţiei teritoriale. (3) Mandatul membrilor comisiei de acreditare este de un an şi poate fi reînnoit. (4) Calitatea de membru încetează în următoarele situaţii: a) la expirarea mandatului; b) în caz de deces; c) în caz de revocare de către instituţia sau organizaţia care l-a desemnat.  +  Articolul 4 (1) Comisia de acreditare se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar şi îşi desfăşoară lucrările în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor. (2) În situaţii de urgenţă lucrările se pot desfăşura în prezenţa a minimum 5 membri, cu condiţia ca preşedintele şi directorul executiv adjunct cu probleme de asistenţă socială să fie prezenţi. (3) Hotărârile se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi. (4) La lucrările comisiei de acreditare pot fi invitaţi, în calitate de observatori, doi reprezentanţi ai beneficiarilor de servicii sociale.  +  Articolul 5 (1) Activitatea executivă şi de secretariat a comisiei de acreditare este asigurată de direcţiile teritoriale. (2) Pentru realizarea activităţilor prevăzute la alin. (1), directorul executiv al direcţiei teritoriale va desemna mai multe persoane, dintre care cel puţin 2 asistenţi sociali.  +  Articolul 6 (1) Pentru întrunirea comisiei de acreditare, directorul executiv al direcţiei teritoriale, prin secretariatul tehnic, convoacă instituţiile publice şi organizaţiile societăţii civile, prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c)-i), cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei de acreditare. (2) O dată cu convocarea prevăzută la alin. (1), se transmite şi o copie de pe documentaţia depusă de furnizorii care solicită acreditarea.  +  Articolul 7 (1) Persoanele desemnate în condiţiile art. 3 alin. (1) trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a) nu sunt soţ/soţie şi nu se află în raport de rudenie până la gradul III inclusiv cu persoane din conducerea furnizorului care solicită acreditarea; b) nu se află în relaţii cu caracter patrimonial cu furnizorul; (2) Nu pot participa la şedinţa de acreditare în calitate de membru al comisiei de acreditare reprezentanţi ai furnizorului care se acreditează.  +  Articolul 8 (1) Acreditarea se acordă gratuit, la cererea furnizorului. (2) În situaţia în care serviciile sociale sunt furnizate de filiale sau alte entităţi cu personalitate juridică, cererea de acreditare poate fi formulată direct de către acestea. (3) Cererea de acreditare se depune direct sau prin poştă, cu confirmare de primire, la secretariatul tehnic al comisiei de acreditare în a cărei rază îşi are sediul furnizorul. Modelul cererii de acreditare este prevăzut în anexa nr. 1. (4) Cererea de acreditare este însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 2.  +  Articolul 9 (1) Procedura de acreditare se declanşează la data depunerii şi înregistrării cererii de acreditare într-un registru special de evidenţă a cererilor de acreditare. (2) În cazul în care se constată neregularităţi ale documentaţiei depuse, secretariatul tehnic comunică acest fapt furnizorului care a solicitat acreditarea, în termen de 5 zile de la data înregistrării cererii. Furnizorul are posibilitatea de a remedia neregularităţile în termen de 30 de zile de la data primirii notificării.  +  Articolul 10 (1) Dosarele de acreditare care sunt complete sunt analizate de către comisia de acreditare. (2) Comisia de acreditare verifică îndeplinirea condiţiilor de acreditare. Dacă se constată că aceste condiţii nu sunt îndeplinite, furnizorul este notificat în termen de 5 zile de la data constatării. (3) Furnizorul are posibilitatea să demonstreze cu acte că îndeplineşte criteriile de eligibilitate în termen de 30 de zile de la data notificării.  +  Articolul 11 (1) Secretariatul tehnic al comisiei de acreditare verifică exactitatea situaţiei de fapt descrise de furnizor în dosarul de acreditare şi întocmeşte un raport de evaluare, pe care îl înaintează comisiei de acreditare. (2) În cazul furnizorilor care îşi desfăşoară activitatea în mai multe judeţe, la întocmirea raportului de evaluare, secretariatul tehnic poate solicita informaţii de la secretariatele tehnice din judeţele respective. (3) Fiecare membru al comisiei de acreditare verifică, înainte de şedinţă, în mod independent, dacă sunt îndeplinite condiţiile de acreditare prin analiza documentaţiei transmise conform prevederilor art. 6 alin. (2) şi, atunci când consideră necesar, prin confruntarea aspectelor descrise în documente cu situaţia de fapt.  +  Articolul 12 (1) Comisia de acreditare întrunită la convocarea preşedintelui acesteia soluţionează cererea de acreditare în termen de maximum 45 de zile de la data înregistrării acesteia sau, după caz, de la data remedierii neregularităţilor constatate, potrivit art. 9 alin. (2), respectiv art. 10 alin. (3). (2) Comisia de acreditare, în baza analizei prevăzute la art. 11 alin. (3) şi a raportului de evaluare, decide acordarea sau neacordarea acreditării. (3) Decizia de neacordare a acreditării este obligatoriu motivată. (4) Decizia prevăzută la alin. (2) se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de către toţi membrii comisiei de acreditare.  +  Articolul 13 (1) Decizia prevăzută la art. 12 alin. (2) se înregistrează în registrul special de evidenţă a cererilor de acreditare, menţionat la art. 9 alin. (1). (2) În baza deciziei de acordare a acreditării, secretariatul tehnic completează, în termen de cel mult 5 zile, certificatul de acreditare al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3. (3) Certificatul de acreditare se înregistrează în rubrica corespunzătoare din registrul prevăzut la art. 9 alin. (1).  +  Articolul 14 (1) Certificatul de acreditare se identifică prin număr, serie şi data eliberării. (2) În cazul pierderii, sustragerii sau deteriorării certificatului de acreditare, secretariatul tehnic poate elibera un duplicat la solicitarea furnizorului.  +  Articolul 15Secretariatul tehnic transmite furnizorului care a solicitat acreditarea un exemplar al deciziei comisiei de acreditare şi, dacă este cazul, certificatul de acreditare, în termen de 10 zile de la emiterea deciziei.  +  Articolul 16 (1) Decizia comisiei de acreditare poate fi contestată de furnizor, în termen de 30 de zile de la data comunicării, la Comisia Superioară de Acreditare, denumită în continuare Comisia superioară, organ ierarhic superior care coordonează activitatea comisiilor de acreditare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) Comisia superioară se înfiinţează şi funcţionează în cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.  +  Articolul 17 (1) Comisia superioară este formată din 11-13 membri, după cum urmează: a) coordonatorul departamentului de asistenţă socială şi politici familiale din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte; b) câte un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, Agenţiei Naţionale pentru ocuparea Forţei de Muncă, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Sănătăţii, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, desemnat de coordonatorul instituţiei respective; c) 3-5 reprezentanţi ai furnizorilor privaţi acreditaţi, desemnaţi de organizaţiile societăţii civile din domeniul serviciilor sociale. (2) Mandatul membrilor Comisiei superioare prevăzuţi la lit. b) şi c) este de un an şi poate fi reînnoit. (3) Calitatea de membru al Comisiei superioare încetează în următoarele situaţii: a) la expirarea mandatului; b) în caz de deces; c) în caz de revocare de către instituţia sau organizaţia care l-a desemnat.  +  Articolul 18 (1) Comisia superioară este ajutată de un secretariat tehnic care funcţionează în cadrul Direcţiei generale politici asistenţă socială din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei. (2) Nominalizarea persoanelor care vor face parte din secretariatul tehnic şi modul de organizare şi funcţionare a acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.  +  Articolul 19 (1) Comisia superioară se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar pentru a nu depăşi termenele de soluţionare a contestaţiei. (2) Lucrările Comisiei superioare se pot desfăşura în prezenţa a minimum 7 membri, cu condiţia ca preşedintele să fie prezent. (3) Hotărârile se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi.  +  Articolul 20Decizia Comisiei superioare poate fi atacată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările ulterioare.  +  Articolul 21Furnizorii sunt acreditaţi pentru o perioadă de 3 ani sau, după caz, pe perioada de furnizare a serviciilor sociale, dacă aceasta este mai mică de 3 ani.  +  Articolul 22Este acreditat furnizorul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: a) este constituit în condiţiile legii şi se încadrează în prevederile art. 11 alin. (1) din ordonanţă; b) are prevăzute în actul de înfiinţare scopurile şi obiectivele, precum şi acordarea de servicii sociale; c) scopurile şi obiectivele urmărite respectă principiile fundamentale ale drepturilor omului, legislaţia românească şi actele internaţionale aplicabile; d) durata de funcţionare, conform actului de înfiinţare, îi permite dezvoltarea serviciilor sociale pentru care solicită acreditarea; e) are posibilitatea de a susţine material sau demonstrează capacitatea de a atrage resursele financiare necesare acordării serviciilor sociale pentru care solicită acreditarea; f) dispune de personal cu pregătire profesională adecvată tipului de servicii sociale pentru care solicită acreditarea; g) respectă sau demonstrează că poate respecta standardele de calitate existente pentru serviciile pentru care solicită acreditarea; h) acordă sau va acorda servicii sociale pe baza unor criterii de selecţie nediscriminatorii şi conform prevederilor art. 35 din ordonanţă; i) a elaborat proceduri de evaluare periodică a serviciului şi a satisfacţiei beneficiarului.  +  Articolul 23 (1) Suspendarea sau retragerea acreditării, precum şi limitarea domeniului de activitate se realizează prin decizia directorului executiv al direcţiei teritoriale, cu acordul comisiei de acreditare. (2) În situaţii de urgenţă, măsurile prevăzute la alin. (1) se pot dispune provizoriu prin decizia directorului executiv, urmând ca în termen de 10 zile comisia de acreditare să se pronunţe. (3) Anularea acreditării poate fi dispusă prin decizie a comisiei de acreditare, la propunerea direcţiei teritoriale, în situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 22 lit. a)-c). (4) Deciziile prevăzute la alin. (1), (2) şi (3) pot fi contestate în condiţiile Legii nr. 29/1990, cu modificările ulterioare. (5) Condiţiile şi procedurile de suspendare, retragere sau anulare ale acreditării, precum şi de limitare a domeniului de activitate se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.  +  Articolul 24Furnizorii acreditaţi vor solicita o nouă acreditare cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului prevăzut la art. 21.  +  Articolul 25Unităţile de asistenţă medico-socială sunt acreditate de către comisia de acreditare numai pentru serviciile sociale acordate.  +  Articolul 26Furnizorii acreditaţi sunt obligaţi să afişeze la sediu, într-un loc accesibil beneficiarilor, certificatul de acreditare în original sau copie legalizată.  +  Articolul 27Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.  +  Anexa 1 ────────la metodologie──────────────CERERE DE ACREDITARE1. Date despre furnizorul de servicii sociale┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumirea furnizorului: ................................................... ││ ││Forma de organizare sau statutul juridic (serviciu public de asistenţă ││socială, unitate de asistenţă socială, asociaţie, fundaţie, persoană fizică ││autorizată etc): .......................................................... ││ ││Actul de înfiinţare ....................................................... ││ ││Data emiterii ............................................................. ││ ││Emitent ................................................................... │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││Sediul furnizorului ││ ││Strada: ............ Nr. .... Bl. ...... Sc. ..... Ap. .............. ││Localitatea: .............. Cod postal: ............................. ││Judet/Sector: .......... Telefon: ........... Fax: .................. ││E-mail: .............. Pagina de Internet: .......................... │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││Cod fiscal nr. ........... anul ........... eliberat de ............. ││Cont bancar nr. ........... deschis la banca ........................ ││cu sediul în ........................................................ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘2. Subsemnatul (a)..........., posesor/posesoare al actului de identitate ......... seria ........ nr. ......., eliberat/eliberata la data de ....... de către ........, în calitate de imputernicit(a) al (a) .......... solicit acreditarea ca furnizor pentru serviciile sociale descrise în fişele anexate.Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii.Persoana împuternicita,......................(semnătura şi stampila)Data .................FIŞA NR. .......................DESCRIEREA SERVICIULUI PENTRU CARE SESOLICITĂ ACREDITAREA(se completează pentru fiecare serviciu socialpentru care se solicită acreditarea)1. Denumirea serviciului social:2. Descrierea activităţilor desfăşurate şi a metodologiilor de lucru utilizate:3. Durata în timp estimată:4. Data de la care funcţionează sau de la care va funcţiona serviciul social:5. Sediul de la care se organizează furnizarea serviciului social:6. Aria de desfăşurare a activităţii:7. Categoria de persoane beneficiare (precizaţi numărul de beneficiari şi caracteristicile socio-economice ale acestora):8. Modalitatea de selectare a beneficiarilor:9. Modalităţile de implicare a beneficiarilor în activităţile desfăşurate:10. Modalităţile de control periodic al calităţii serviciului:11. Modalităţile periodice de control al gradului de satisfacţie a beneficiarilor12. Resursele umane pentru realizarea serviciului social:┌──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────┐│ │ Studii │ Studii ││ │superioare│ medii │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Personal angajat cu contract individual de muncă │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Funcţionari publici │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Personal remunerat sub orice alte forme │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Voluntari │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Total │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤│Din care personal administrativ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────┘   13 Costurile serviciului┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐│Costul anual preconizat │ Din care costuri administrative │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤│ │ │└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘   14. Resursele financiare pentru susţinerea serviciului┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐│Din fondurile proprii ale furnizorului │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│Din subvenţii de la bugetul de stat │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│Din subvenţii de la bugetele locale │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│Din contribuţii ale partenerilor │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│Din contribuţii ale beneficiarilor │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤│Altele │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘15. Date tehnice referitoare la unitatea de asistenţă socială prin care se acordă serviciul: a) în cazul unităţii care asistă persoanele la sediul acesteia:- suprafaţă locuibilă/persoană asistată- condiţii de cazare, numărul de persoane/dormitor- condiţii de petrecere a timpului liber- condiţii de comunicare cu exteriorul- condiţii de servire a mesei- alte condiţii în funcţie de tipul de servicii de asistenţă socială acordate:- grupurile sanitare: ........ la ........ persoane asistate;- 1 lavabou la ........... persoane asistate;- 1 duş/cadă la .......... persoane asistate;- condiţiile de preparare şi servire a hranei; b) în cazul unităţii care asistă persoanele la domiciliul acestora:- frecvenţa intervenţiilor, numărul de vizite/săptămână- posibilităţi ale persoanei asistate de comunicare cu alte persoane asistate sau cu familia- posibilităţi ale persoanei asistate de comunicare cu unitatea de asistenţă socială- condiţii de transport al mesei- operativitatea intervenţiei16. Rezultatele preconizate ale activităţii:17. Efectele benefice ale activităţii la nivelul comunităţii:a. Modalităţile de informare a comunităţii privind activităţile şi rezultatele acestorab. Alte comentarii privind activitatea desfăşurata18. Date de contact pentru persoana desemnată să ofere informaţii suplimentare  +  Anexa 2 ────────la metodologie──────────────DOCUMENTELE CARE ÎNSOŢESC CEREREA DE ACREDITARE a) pentru serviciul public de asistenţă socială la nivel judeţean şi local;=> hotărârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea serviciului public judeţean/local;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesională/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> hotărârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;=> ultima situaţie financiară;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; b) pentru alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local;=> legea specială, hotărârea Guvernului, hotărârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea acestor servicii;=> certificat de înregistrare fiscala;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesională/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> hotărârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;=> ultima situaţie financiară;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; c) pentru unităţi de asistenţă medico-socială;=> hotărârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea unităţii de asistenţă medico-asocială;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesională/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> hotărârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;=> bugetul aprobat de conducerea instituţiei în cazul în care aceasta este integral finanţată din venituri proprii;=> ultima situaţie financiară;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; d) pentru instituţii publice care dezvoltă compartimente de asistenţă socială specializate=> hotărârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea unităţii de asistenţă medico-socială;=> hotărârea consiliului director al instituţiei de înfiinţare a compartimentului de asistenţă socială;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> hotărârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;=> bugetul aprobat de conducerea instituţiei în cazul în care aceasta este integral finanţată din venituri proprii;=> ultima situaţie financiară;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţie protecţia muncii autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; e) pentru asociaţii şi fundaţii, cultele religioase şi orice alte forme organizate ale societăţii civile;=> certificat de persoană juridică;=> încheierea judecătorească prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesională/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> ultima situaţie financiară;=> un extras de cont;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; f) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile legii;=> autorizaţia emisă de consiliul local=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> CV persoanei autorizate;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> ultima situaţie financiară;=> un extras de cont;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale; g) pentru filiale şi sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare;=> certificat de persoană juridică=> încheierea judecătorească prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul special;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> ultima situaţie financiară;=> un extras de cont;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege; h) pentru organizaţii internaţionale de profil.=> certificat de înregistrare a reprezentanţei;=> încheierea judecătorească prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul special;=> certificat de înregistrare fiscală;=> regulamentul de organizare şi funcţionare;=> organigramă;=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> copii ale documentelor care atesta pregătirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;=> ultima situaţie financiară;=> un extras de cont;=> dovada privind situaţia juridică a sediului unde se acordă sau urmează să se acorde serviciile sociale;=> autorizaţia sanitară, autorizaţia sanitar-veterinară, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevăzute de lege;  +  Anexa 3 ────────la metodologie──────────────── ┌────────┐ │ stema │ COMISIA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR │României│ DE SERVICII SOCIALE └────────┘ ....................................CERTIFICAT DE ACREDITAREseria ........... nr. ............................. cu sediul/ domiciliul în localitatea ......., str. ........ nr. ....., bloc ......, scara ....., etaj ......, ap....., judeţul/sectorul ........., codul unic de înregistrare/codul fiscal ........., este acreditat, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003, să furnizeze următoarele servicii sociale:1. .........................................2. .........................................3. .........................................4. .........................................5. .........................................6. .........................................Eliberat la data de ........................Prezentul certificat este valabil pentru o perioadă de ........ de la data eliberării.Preşedinte,L.S___________