DECIZIE nr. 861 din 23 noiembrie 2010privind modificarea Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 30 noiembrie 2010
În temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, precum şi ale art. 13 alin. (2) şi art. 20 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. + Articolul ICapitolul IV "Măsuri pentru limitarea apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112" din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 30 octombrie 2008, conţinând art. 35-37, se modifică şi va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL IVMăsuri privind limitarea apelării abuzive şi involuntare a serviciului de urgenţă 112Art. 35. - (1) Până la data de 1 februarie 2011, furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU posibilitatea de a transmite către abonaţii care au efectuat apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 următorul mesaj scurt în format text: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Conform prevederilor legale, apelarea abuzivă a numărului 112 se pedepseşte cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.». (2) În cazul apelurilor originate din reţelele publice mobile de telefonie, administratorul SNUAU implementează următoarele măsuri, astfel: a) în cazul abonaţilor care au apelat abuziv de cel puţin două ori serviciul de urgenţă 112, în cursul aceleiaşi zile, transmite un mesaj scurt, cu textul prevăzut la alin. (1); b) suplimentar faţă de măsura prevăzută la lit. a), în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă 112 de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, înainte de a fi direcţionaţi către unul dintre operatorii 112, administratorul SNUAU direcţionează apelul către o platformă interactivă, prin intermediul căreia apelanţilor, la orice apel către serviciul de urgenţă 112 realizat într-o perioadă de 5 zile, li se transmite un mesaj vocal automat cu următorul cuprins: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008, apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei. De asemenea, cu aceeaşi amendă se sancţionează şi alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie. Dacă alarmarea, fără un motiv întemeiat, a organelor specializate se realizează cu privire la răspândirea sau folosirea de produse, substanţe, materiale, microorganisme ori toxine de natură să pună în pericol sănătatea oamenilor sau a animalelor ori mediul înconjurător atunci pedeapsa este închisoarea de la 1 an la 3 ani, potrivit Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului. Apelul va fi înregistrat şi poate fi utilizat ca probă în justiţie. Continuarea convorbirii reprezintă acceptul dumneavoastră. Veţi fi redirecţionat către un operator 112.» (3) În cazul apelurilor originate din reţelele publice fixe de telefonie în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă 112 de mai mult de două ori în cursul aceleiaşi zile, administratorul SNUAU direcţionează apelul către o platformă interactivă, prin intermediul căreia se transmite apelanţilor, la orice apel către serviciul de urgenţă 112 realizat într-o perioadă de 5 zile, un mesaj vocal automat având cuprinsul prevăzut la alin. (2) lit. b), înainte de a fi direcţionaţi către unul dintre operatorii 112. (4) În cazul apelurilor involuntare, originate din reţelele publice fixe sau mobile de telefonie, administratorul SNUAU ia măsurile tehnice pentru direcţionarea apelurilor, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata rămasă din ziua respectivă, către o platformă interactivă, prin intermediul căreia se transmite apelanţilor un mesaj vocal automat cu următorul cuprins: «Aţi apelat serviciul de urgenţă 112. Dacă doriţi să intraţi în legătură directă cu un operator, vă rugăm să apăsaţi tasta 5 de două ori.» (5) Măsura prevăzută la alin. (4) se aplică pentru următoarele categorii de apeluri involuntare, definite conform procedurilor de lucru şi criteriilor operaţionale stabilite de administratorul SNUAU: a) apeluri involuntare silenţioase; b) apeluri involuntare număr greşit. (6) În cazul în care, după un timp de aşteptare de 20 de secunde, apelantul prevăzut la alin. (4) nu efectuează procedura solicitată, pentru a intră în legătură directă cu unul dintre operatorii serviciului de urgenţă 112, apelul este deconectat. (7) Măsurile prevăzute la alin. (2)-(4) se implementează de administratorul SNUAU până la data de 1 mai 2011. (8) Termenele prevăzute la alin. (2)-(4) se calculează pe zile calendaristice, începând cu ziua realizării apelului care determină aplicarea măsurii corespunzătoare, şi expiră la ora 24,00 a zilei de împlinire a termenelor respective.Art. 36. - (1) Condiţiile tehnice şi economice aferente implementării măsurilor prevăzute la art. 35 alin. (1) se stabilesc de administratorul SNUAU şi de furnizorii de reţele publice mobile de telefonie până la data de 15 ianuarie 2011. (2) Tarifele care pot fi percepute pentru transmiterea mesajelor scurte cu textul prevăzut la art. 35 alin. (1) de către furnizorii de reţele publice mobile de telefonie nu pot depăşi 0,30 eurocenţi/mesaj, fără a include TVA. (3) Condiţiile prevăzute la alin. (1) se comunică de către administratorul SNUAU către ANCOM în termen de 10 zile de la data stabilirii acestora.Art. 37. - (1) Administratorul SNUAU transmite semestrial ANCOM statisticile zilnice privind numărul de apeluri reale, abuzive, false şi involuntare, astfel: a) până la data de 31 iulie, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie şi 30 iunie; b) până la data de 31 ianuarie, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 iulie şi 31 decembrie. (2) Statisticile prevăzute la alin. (1) vor cuprinde următoarele informaţii, grupate în câmpuri: a) judeţul; b) luna în care au fost efectuate apelurile; c) ziua în care au fost efectuate apelurile; d) reţeaua din care a fost originat apelul; e) numărul de telefon de la care au fost primite apeluri abuzive, false şi involuntare; f) numărul de apeluri abuzive, false şi involuntare primite; g) măsura aplicată în cazul apelurilor abuzive şi involuntare primite; h) numărul total al apelurilor în perioada de raportare; i) numărul total al apelurilor reale în perioada de raportare. (3) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), prima raportare în formatul prevăzut la alin. (2) se realizează până la data de 31 iulie 2011, pentru perioada cuprinsă între data de 1 mai 2011 şi 30 iunie 2011." + Articolul IIPrezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale pentruAdministrare şi Reglementare în Comunicaţii,Marius Cătălin MarinescuBucureşti, 23 noiembrie 2010.Nr. 861.----
EMITENT |
În temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, precum şi ale art. 13 alin. (2) şi art. 20 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. + Articolul ICapitolul IV "Măsuri pentru limitarea apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112" din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 30 octombrie 2008, conţinând art. 35-37, se modifică şi va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL IVMăsuri privind limitarea apelării abuzive şi involuntare a serviciului de urgenţă 112Art. 35. - (1) Până la data de 1 februarie 2011, furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU posibilitatea de a transmite către abonaţii care au efectuat apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 următorul mesaj scurt în format text: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Conform prevederilor legale, apelarea abuzivă a numărului 112 se pedepseşte cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.». (2) În cazul apelurilor originate din reţelele publice mobile de telefonie, administratorul SNUAU implementează următoarele măsuri, astfel: a) în cazul abonaţilor care au apelat abuziv de cel puţin două ori serviciul de urgenţă 112, în cursul aceleiaşi zile, transmite un mesaj scurt, cu textul prevăzut la alin. (1); b) suplimentar faţă de măsura prevăzută la lit. a), în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă 112 de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, înainte de a fi direcţionaţi către unul dintre operatorii 112, administratorul SNUAU direcţionează apelul către o platformă interactivă, prin intermediul căreia apelanţilor, la orice apel către serviciul de urgenţă 112 realizat într-o perioadă de 5 zile, li se transmite un mesaj vocal automat cu următorul cuprins: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008, apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei. De asemenea, cu aceeaşi amendă se sancţionează şi alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie. Dacă alarmarea, fără un motiv întemeiat, a organelor specializate se realizează cu privire la răspândirea sau folosirea de produse, substanţe, materiale, microorganisme ori toxine de natură să pună în pericol sănătatea oamenilor sau a animalelor ori mediul înconjurător atunci pedeapsa este închisoarea de la 1 an la 3 ani, potrivit Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului. Apelul va fi înregistrat şi poate fi utilizat ca probă în justiţie. Continuarea convorbirii reprezintă acceptul dumneavoastră. Veţi fi redirecţionat către un operator 112.» (3) În cazul apelurilor originate din reţelele publice fixe de telefonie în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă 112 de mai mult de două ori în cursul aceleiaşi zile, administratorul SNUAU direcţionează apelul către o platformă interactivă, prin intermediul căreia se transmite apelanţilor, la orice apel către serviciul de urgenţă 112 realizat într-o perioadă de 5 zile, un mesaj vocal automat având cuprinsul prevăzut la alin. (2) lit. b), înainte de a fi direcţionaţi către unul dintre operatorii 112. (4) În cazul apelurilor involuntare, originate din reţelele publice fixe sau mobile de telefonie, administratorul SNUAU ia măsurile tehnice pentru direcţionarea apelurilor, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata rămasă din ziua respectivă, către o platformă interactivă, prin intermediul căreia se transmite apelanţilor un mesaj vocal automat cu următorul cuprins: «Aţi apelat serviciul de urgenţă 112. Dacă doriţi să intraţi în legătură directă cu un operator, vă rugăm să apăsaţi tasta 5 de două ori.» (5) Măsura prevăzută la alin. (4) se aplică pentru următoarele categorii de apeluri involuntare, definite conform procedurilor de lucru şi criteriilor operaţionale stabilite de administratorul SNUAU: a) apeluri involuntare silenţioase; b) apeluri involuntare număr greşit. (6) În cazul în care, după un timp de aşteptare de 20 de secunde, apelantul prevăzut la alin. (4) nu efectuează procedura solicitată, pentru a intră în legătură directă cu unul dintre operatorii serviciului de urgenţă 112, apelul este deconectat. (7) Măsurile prevăzute la alin. (2)-(4) se implementează de administratorul SNUAU până la data de 1 mai 2011. (8) Termenele prevăzute la alin. (2)-(4) se calculează pe zile calendaristice, începând cu ziua realizării apelului care determină aplicarea măsurii corespunzătoare, şi expiră la ora 24,00 a zilei de împlinire a termenelor respective.Art. 36. - (1) Condiţiile tehnice şi economice aferente implementării măsurilor prevăzute la art. 35 alin. (1) se stabilesc de administratorul SNUAU şi de furnizorii de reţele publice mobile de telefonie până la data de 15 ianuarie 2011. (2) Tarifele care pot fi percepute pentru transmiterea mesajelor scurte cu textul prevăzut la art. 35 alin. (1) de către furnizorii de reţele publice mobile de telefonie nu pot depăşi 0,30 eurocenţi/mesaj, fără a include TVA. (3) Condiţiile prevăzute la alin. (1) se comunică de către administratorul SNUAU către ANCOM în termen de 10 zile de la data stabilirii acestora.Art. 37. - (1) Administratorul SNUAU transmite semestrial ANCOM statisticile zilnice privind numărul de apeluri reale, abuzive, false şi involuntare, astfel: a) până la data de 31 iulie, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie şi 30 iunie; b) până la data de 31 ianuarie, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 iulie şi 31 decembrie. (2) Statisticile prevăzute la alin. (1) vor cuprinde următoarele informaţii, grupate în câmpuri: a) judeţul; b) luna în care au fost efectuate apelurile; c) ziua în care au fost efectuate apelurile; d) reţeaua din care a fost originat apelul; e) numărul de telefon de la care au fost primite apeluri abuzive, false şi involuntare; f) numărul de apeluri abuzive, false şi involuntare primite; g) măsura aplicată în cazul apelurilor abuzive şi involuntare primite; h) numărul total al apelurilor în perioada de raportare; i) numărul total al apelurilor reale în perioada de raportare. (3) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), prima raportare în formatul prevăzut la alin. (2) se realizează până la data de 31 iulie 2011, pentru perioada cuprinsă între data de 1 mai 2011 şi 30 iunie 2011." + Articolul IIPrezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale pentruAdministrare şi Reglementare în Comunicaţii,Marius Cătălin MarinescuBucureşti, 23 noiembrie 2010.Nr. 861.----