HOTĂRÂRE nr. 247 din 24 martie 2010pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind finanţarea sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 521/1997
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 8 aprilie 2010



    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul UNICNormele metodologice privind finanţarea sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 521/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 septembrie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează aşa cum urmează:1. În tot cuprinsul normelor metodologice, denumirea "Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului", iar denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Finanţelor Publice".2. La articolul 5, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:"c) accesul specialiştilor pentru executarea lucrărilor;".3. La articolul 5, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:"d) aducerea la cunoştinţa deţinătorilor de imobile a rezultatelor lucrărilor SISDIEBDU privind imobilul, efectuată de către primării, împreună cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile prevăzute la art. 11 din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare."4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 6. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în exercitarea atribuţiilor sale în domeniul SISDIEBDU, colaborează cu Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, precum şi cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, prin încheierea unui protocol de colaborare potrivit prevederilor art. 8 din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare.Avizul de începere a lucrărilor, verificarea şi recepţia cadastrală cu acordare de număr cadastral imobilelor identificate prin lucrările SISDIEBDU se realizează de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile legii, potrivit anexei nr. 7.Recepţia şi avizarea lucrărilor SISDIEBDU se asigură de consiliile locale şi consiliile judeţene şi, respectiv, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii, potrivit anexelor nr. 6 şi 7.Controlul privind îndeplinirea formalităţilor de contractare, realizare, avizare şi decontare a lucrărilor SISDIEBDU se exercită de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului."5. La articolul 7, alineatele 2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti cuprind sumele repartizate şi comunicate pentru finanţarea sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, în bugetele proprii, la partea de venituri, la capitolul «Subvenţii de la bugetul de stat», subcapitolul «Finanţarea lucrărilor de cadastru imobiliar», în baza sumelor aprobate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, la titlul «Transferuri între unităţi ale administraţiei publice», respectiv la «Transferuri pentru lucrările de cadastru imobiliar».Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti înştiinţează consiliile locale cu privire la sumele repartizate şi comunicate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform anexei nr. 1. Sumele repartizate şi comunicate se cuprind în bugetele proprii ale unităţilor administrativ-teritoriale, la partea de venituri, la capitolul «Subvenţii de la bugetul de stat», subcapitolul «Finanţarea lucrărilor de cadastru imobiliar»."6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 8. - Pentru fundamentarea necesarului de alocaţii de la bugetul de stat în vederea realizării sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, se procedează astfel: a) consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti examinează şi centralizează solicitările primite de la consiliile locale şi transmit Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, până la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor, lista cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe localităţi, suprafeţele propuse şi valoarea totală a cheltuielilor, potrivit anexei nr. 1; b) în baza criteriilor enunţate la art. 9 alin. 2, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează solicitările, stabileşte priorităţile şi centralizează propunerile consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi ale consiliilor locale, pe baza cărora prezintă Ministerului Finanţelor Publice estimările proprii, în scopul includerii în proiectul bugetului de stat pentru anul următor, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2."7. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 9. - În limita alocaţiilor aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului stabileşte priorităţile, repartizează şi comunică consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti plafoanele aprobate anual şi trimestrial, pe fiecare consiliu local, pentru realizarea SISDIEBDU.Fondurile pentru realizarea lucrărilor SISDIEBDU se alocă pe baza următoarelor criterii de prioritizare: a) localităţi care au începute lucrările de realizare a SISDIEBDU, în vederea finalizării acestora; b) localităţi mici, cu fonduri insuficiente pentru realizarea SISDIEBDU; c) localităţi în care lucrările pentru realizarea SISDIEBDU au fost începute cu alocaţii de la bugetul local; d) localităţi în care sunt prevăzute realizarea unor investiţii importante în infrastructură; e) localităţi care sunt cuprinse în Programul de realizare a planurilor urbanistice generale şi regulamentelor locale de urbanism; f) localităţi turistice şi/sau cu potenţial turistic.Decontarea lucrărilor de realizare a SISDIEBDU se face lunar, în limita plafoanelor bugetare trimestriale, repartizate şi comunicate."8. La articolul 11, alineatul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti verifică documentaţia primită, acordă viza de control financiar preventiv propriu şi, în limita alocaţiilor trimestriale aprobate şi comunicate, întocmesc lunar, pe consilii locale, decontul justificativ, care se transmite până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3. Pentru lucrările executate şi recepţionate până pe data de 10 decembrie, deconturile justificative se transmit până la data de 15 decembrie a anului bugetar."9. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 12. - Preşedinţii consiliilor judeţene, primarul general al municipiului Bucureşti şi primarii celorlalte unităţi administrativ-teritoriale răspund, în conformitate cu prevederile art. 23 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, de utilizarea fondurilor transferate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu destinaţia pentru care au fost alocate."10. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 14. - În limita plafoanelor aprobate, repartizate şi comunicate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale răspund de utilizarea fondurilor repartizate strict pentru destinaţia aprobată, conform prevederilor legale, respectiv de execuţia sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane."11. La articolul 16, alineatul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Acestea, la cerere, vor fi puse gratuit la dispoziţia autorităţii centrale responsabile cu realizarea SISDIEBDU, pentru organizarea unor baze de date referitoare la evidenţa imobiliar-edilitară la nivelul intravilanului localităţilor şi pentru realizarea unor proiecte în colaborare cu alte instituţii sau autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, instituţiilor financiare de sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, precum şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru determinarea valorii impozabile a fiecărui bun imobil."12. Anexele nr. 1, 2, 4, 6a) şi 7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:───────────────Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,Elena Gabriela UdreaMinistrul administraţiei şi internelor,Vasile BlagaMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 24 martie 2010.Nr. 247.  +  Anexa 1 (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
    *Font 7*
        CONSILIUL*) .......................
                                               LISTA
                        cuprinzând sistemele informaţionale specifice domeniului
                    imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe anul .........,
                        cu finanţare de la bugetul de stat, ce se realizează în
                      conformitate cu prevederile art. 67 din Legea cadastrului şi
                               a publicităţii imobiliare nr. 7/1996
                                                                                                                                       - lei -
    ┌────────────────────────────────────────────────────┬─────┬────────┬──────┬────────┬─────────┬────────┬───────────────────────┬──────────┐│ Consiliul Local │ │ │Preţul│ │Valoarea │ │Din care în trimestrul:│ ││ ............................ │U.M. │Canti- │──────│Valoarea│rămasă de│Valoarea├─────┬─────┬─────┬─────┤Termen de ││ Denumirea lucrării │ │ tatea │ U.M. │ totală │executat │ 20... │ I │ II │ III │ IV │finalizare│├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│Total, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││A. Lucrări în continuare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│1. Consiliul Local ............ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│- lucrări geodezice │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări pentru realizarea planului topografic, │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││cadastral şi tehnic-edilitar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări de cartare imobiliară │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări de inventariere a reţelelor edilitare │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│b) Banca de date urbane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│- încărcare, organizare şi prelucrare date grafice │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane│ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- instruire-formare utilizatori │pers.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│2. Consiliul Local ............. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│a) ........................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│b) ........................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│TOTAL A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│B. Lucrări noi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│1. Consiliul Local ............ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│- lucrări geodezice │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări pentru realizarea planului topografic, │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││cadastral şi tehnic-edilitar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări de cartare imobiliară │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- lucrări de inventariere a reţelelor edilitare │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│b) Banca de date urbane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│- încărcare, organizare şi prelucrare date grafice │ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane│ ha │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││- instruire-formare utilizatori │pers.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│2. Consiliul Local ............. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│a) ........................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│b) ........................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────┤│TOTAL B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────────────────────────────────────────────────┴─────┴────────┴──────┴────────┴─────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────────┘              Preşedinte, Întocmit     ................................. Direcţia ........................... Serviciul/(biroul cadastru) ...................___________ Notă *) Se completează, după caz: JUDEŢEAN sau GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.
     +  Anexa 2 (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    *Font 9*
        MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI
                                                                Aprobat
                                                                -------
                                                    Ordonatorul principal de credite
                                   LISTA
                 cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului
              imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe anul .....,
                 cu finanţare de la bugetul de stat, ce se realizează
                  în conformitate cu prevederile art. 67 din Legea
                 cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996
                                                                                      - lei -
    Nr. crt. Valoarea 20...
    0 1 2
    TOTAL
    din care:
    A Lucrări în continuare:
    1) Lucrări geodezice - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    2) Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    3) Lucrări de cartare imobiliară - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    4) Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    5) Bancă de date urbane - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    B Lucrări noi:
    1) Lucrări geodezice - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    2) Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    3) Lucrări de cartare imobiliară - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    4) Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
    5) Bancă de date urbane - cantitate - ha - valoare medie/ha a lucrărilor existente
      Direcţia generală economică/Direcţia economică Direcţia generală/Direcţia ..........
            Director general/Director, Director general/Director,
     .............................................. ......................................
     +  Anexa 3 (Anexa nr. 4 la normele metodologice)
    *Font 7*
        Executant ...................
                              SITUAŢIE DE LUCRĂRI
                 cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului
                    imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane
               pe luna ...... anul ..... în localitatea (comuna, oraşul,
                municipiul), cu finanţare de la bugetul de stat, ce se
                realizează în conformitate cu prevederile art. 67 din
               Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996
    Nr. crt. Categoria de lucrări U.M. Cantitatea Preţul U.M. Valoarea (lei) Valoarea cu TVA (lei)
    I Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi reţelelor edilitare
    1 Lucrări geodezice ha
    2 Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar ha
    3 Lucrări de cartare imobiliară ha
    4 Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare ha
    TOTAL I:
    II Banca de date urbane
    5 Încărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare ha
    6 Întreţinere şi actualizare banca de date urbane ha
    7 Instruire-formare utilizatori pers.
    TOTAL II:
    TOTAL SITUAŢIE DE LUCRĂRI
                       Beneficiar Executant
                       ---------- ---------
         Consiliul Local ....................... Societatea Comercială .....................
                        Primar, Director,
             ............................... ...............................
     +  Anexa 4 [Anexa nr. 6a) la normele metodologice]
    *Font 8*
        Executant ...................
                                     SITUAŢIA
                 privind recepţia, avizarea şi decontarea lucrărilor
                    sistemului informaţional specific domeniului
              imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane până la data
                        etapei curente de recepţie şi avizare
       I. Denumirea lucrării: "Sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor
           de date urbane"
       II. Beneficiar: Consiliul Local al (comunei, oraşului, municipiului) .........................
       III. Etapele anterioare ale activităţii de recepţie, avizare şi decontare
    Etapa şi conţinutul Valoarea devizului Proces-verbal/data
    1 a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare - lucrări geodezice - lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar - lucrări de cartare imobiliară - lucrări de inventariere a reţelelor edilitare b) Banca de date urbane - încărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare - întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane - instruire-formare utilizatori
    2 a).........................
    " " "
                        Beneficiar Executant
                        ---------- ---------
         Consiliul Local ....................... Societatea Comercială .....................
                         Primar, Director,
              ............................... ...............................
     +  Anexa 5 (Anexa nr. 7 la normele metodologice)    OCPI .........                                                         Aprob                                                         -----                                                      Director OCPI,                                                      ...............                                                    (numele şi prenumele)                                               (semnătura şi ştampila OCPI)                       PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE Nr. .........                                Întocmit astăzi, ..........    Privind lucrarea ...................../........../UAT........./sector.....                     (denumirea lucrării)    1. Beneficiar ..........    2. Executant ...........    3. Aviz de începere a lucrărilor nr. ..........., data .................    4. Lista documentelor şi a documentaţiilor care se predau OCPI      (format analogic/digital):                                      Format analogic Format digital    ● _______________________ [ ] [ ]    ● _______________________ [ ] [ ]    ● _______________________ [ ] [ ]    ● _______________________ [ ] [ ]    5. Recepţia lucrării    5.1. Atribuire numere cadastrale    Pentru imobilele care sunt situate în judeţul ..........................,    UAT ..................,sectorul ..................., au fost atribuite    numerele cadastrale de la ...... la ...... (în cazul lucrării declarate    ADMISĂ se completează intervalul numerelor cadastrale atribuite în    sistemul informatic)NOTĂ:Pentru lucrările prevăzute la pct. 5.1, prezentul proces-verbal de recepţie este valabil însoţit de "Planul cadastral al imobilelor" şi "Registrul cadastral al imobilelor şi proprietarilor", recepţionate de OCPI .......    5.2. Alte tipuri de lucrări (fără atribuire de numere cadastrale) ........    6. Concluzii:    Lucrarea este declarată: ADMISĂ [] RESPINSĂ []   (Se bifează căsuţa corespunzătoare.)    7. Condiţiile impuse pentru refacere în cazul lucrării declarate RESPINSĂ   (Se întocmeşte şi se ataşează Nota de constatare cu motivele respingerii şi    termenul impus pentru refacere.)           Inginer şef OCPI,       ......................   (numele, prenumele şi semnătura)        Inspector/comisie de recepţie,   ......................................  (numele, prenumele, parafa şi semnătura)----------