HOTĂRÂRE nr. 150 din 23 februarie 2010pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 11 martie 2010



    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Capitolul I Dispoziţii generale  +  Articolul 1 (1) Se înfiinţează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. (2) Componenţa Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Secretariatul consiliului este asigurat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.  +  Articolul 2Scopul înfiinţării Consiliului interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului.  +  Articolul 3Consiliul interministerial are ca atribuţii analizarea şi avizarea: a) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare; b) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare; c) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare; d) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare; e) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective care au fost aprobate de Guvern şi la care se schimbă indicatorii tehnico-economici, datorită modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate; f) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective iniţial aprobate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală sau din administraţia publică locală şi care, datorită schimbării indicatorilor tehnico-economici, datorită modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate, intră în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.  +  Capitolul II Organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial  +  Articolul 4 (1) Consiliul interministerial îşi desfăşoară activitatea în plen. (2) Şedinţele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie. (3) Convocarea la şedinţele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului. (4) Pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia.  +  Articolul 5 (1) La şedinţele Consiliului interministerial participă membrii de drept sau supleanţii acestora, reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, reprezentanţi ai beneficiarului şi reprezentanţi ai proiectantului. (2) În funcţie de complexitatea lucrărilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fără drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii de specialitate. (3) Membrii şi supleanţii acestora, precum şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin ordin/decizie a conducătorului instituţiei pe care o reprezintă.  +  Articolul 6 (1) Şedinţele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial. (2) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. (3) Deciziile luate în cadrul şedinţelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi. (4) În cazul în care un membru al Consiliului interministerial sau supleantul acestuia lipseşte, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând şi dreptul de vot. (5) Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfăşurată în cadrul şedinţelor acestuia.  +  Articolul 7În vederea consemnării cu exactitate a dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligaţia înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora.  +  Capitolul III Secretariatul Consiliului interministerial  +  Articolul 8 (1) Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcţionează în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. (2) Pentru fiecare obiectiv de investiţii, Secretariatul asigură cu personal propriu verificarea eligibilităţii administrative a documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al următoarelor criterii: a) încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului interministerial; b) încadrarea obiectivului de investiţii în politicii/strategii/programe/acorduri; c) dacă documentaţia depusă este completă şi întocmită conform prevederilor legale. (3) În scopul analizării documentaţiilor tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului desemnează din cadrul Secretariatului un responsabil de lucrare, care răspunde de întocmirea raportului de evaluare a eligibilităţii înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.  +  Articolul 9 (1) Atribuţiile Secretariatului sunt următoarele: a) înregistrează documentaţiile tehnico-economice propuse spre analiză şi avizare; b) verifică documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al eligibilităţii; c) restituie solicitantului întreaga documentaţie tehnico-economică, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnico-economice incomplete/neeligibile; d) elaborează ordinea de zi a şedinţei, pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial/vicepreşedintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului; e) întocmeşte invitaţia de participare la şedinţa de avizare; f) predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită; g) elaborează rapoartele de evaluare a eligibilităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare şedinţă de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, ce urmează a se semna de către toţi membrii prezenţi; i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi îl prezintă spre semnare preşedintelui/vicepreşedintelui reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului; j) păstrează evidenţa documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise; k) gestionează banca de date şi arhiva Consiliului interministerial; l) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentaţie tehnico-economică depusă, mai puţin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului interministerial; m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil. (2) În funcţie de complexitatea documentaţiei tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire a raportului de evaluare a eligibilităţii de către Secretariatul Consiliului interministerial este cuprins între 5 şi 20 de zile lucrătoare.  +  Articolul 10Mapa prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. f) conţine: a) invitaţia de participare la şedinţa de avizare; b) ordinea de zi a şedinţei; c) notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5; d) rapoartele de evaluare a eligibilităţii, conform anexei nr. 2; e) modelul-cadru al fişei individuale de evaluare, prevăzut în anexa nr. 6, care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial.  +  Capitolul IV Procedura de avizare  +  Articolul 11 (1) În vederea obţinerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentaţia tehnico-economică Secretariatului spre analiză şi avizare, printr-o adresă oficială. (2) Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) cuprinde: a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiţii - întocmită conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii şi Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii", cu modificările şi completările ulterioare; b) tema de proiectare/caietul de sarcini; c) avizul ordonatorului principal de credite; d) avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale; e) nota de prezentare; f) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare. (3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data şedinţei, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.  +  Articolul 12 (1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1). (2) În cadrul şedinţei de avizare, în vederea clarificării aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial în fişele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în cadrul şedinţei, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observaţiilor şi întrebărilor adresate de conducătorul şedinţei/membri/invitaţi.  +  Articolul 13 (1) Conducătorul şedinţei de avizare formulează concluziile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial. (2) Toate concluziile, observaţiile şi propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare. (3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.  +  Articolul 14Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.  +  Articolul 15Pentru operarea modificărilor şi completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul de soluţionare de către ordonatorul principal de credite este cuprins între 5 şi 15 zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea modificărilor şi completărilor.  +  Articolul 16Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, Secretariatul va întocmi avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei de avizare.  +  Articolul 17În situaţia respingerii documentaţiei tehnico-economice în şedinţa de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de prezentare.  +  Articolul 18În cazul documentaţiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de evaluare a eligibilităţii şi procesul-verbal al şedinţei de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului.  +  Articolul 19În cazul fiecărei lucrări avizate, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde: a) nota de prezentare a lucrării; b) raportul de evaluare a eligibilităţii; c) avizul Consiliului interministerial; d) nota de prezentare refăcută conform observaţiilor şi recomandărilor din şedinţa de avizare, dacă este cazul.  +  Articolul 20În cazul fiecărei şedinţe de avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde: a) ordinea de zi a şedinţei; b) copii ale invitaţiilor trimise; c) procesul-verbal al şedinţei de avizare; d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe ordinea de zi.  +  Capitolul V Conţinutul avizului Consiliului interministerial  +  Articolul 21 (1) Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini. (2) Avizul emis de Consiliul interministerial conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.  +  Articolul 22Avizul se semnează de preşedintele Consiliului interministerial sau de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în două exemplare originale.  +  Articolul 23Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special, care se păstrează de către Secretariat împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate.  +  Capitolul VI Obligaţiile ordonatorilor de credite şi ale operatorilor economici  +  Articolul 24Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite - condiţie eliminatorie de eligibilitate, de avizele şi de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii.  +  Articolul 25 (1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare şi operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial. (2) După obţinerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului fiind unul dintre ministerele avizatoare. (3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiţii din Programul pregătirii operative a teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării Naţionale.  +  Articolul 26 (1) În vederea monitorizării lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi să transmită Secretariatului, la finele fiecărui trimestru, date privind stadiul implementării proiectelor promovate, până la data semnării contractului de execuţie. (2) Datele privind stadiul implementării proiectelor promovate se vor transmite sub forma unui "Centralizator privind monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe", întocmit de fiecare ordonator principal de credite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.  +  Capitolul VII Dispoziţii finale  +  Articolul 27Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul 28La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 435/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2009.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:----------------Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,Elena Gabriela UdreaMinistrul administraţiei şi internelor,Vasile BlagaSecretarul general al Guvernului,Daniela Nicoleta AndreescuMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 23 februarie 2010.Nr. 150.  +  Anexa 1 COMPONENŢAConsiliului Interministerial de AvizareLucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe1. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului - preşedinte2. Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului - vicepreşedinte3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - vicepreşedinte4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - vicepreşedinte5. Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor - vicepreşedinte6. Reprezentantul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - membru7. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - membru8. Reprezentantul Ministerului Mediului şi Pădurilor - membru9. Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale - membru10. Reprezentantul Ministerului Sănătăţii - membru11. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului - membru  +  Anexa 2 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUIDIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICESecretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi LocuinţeRAPORT DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII1. Date generale:1.1. Obiectivul de investiţii: .............................................1.2. Ordonator principal de credite: .......................................1.3. Beneficiar: ...........................................................1.4. Proiectant: ...........................................................1.5. Proiect/Faza de proiectare: ...........................................1.6. Amplasament: ..........................................................2. Încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe (conform art. 3 din hotărâre):3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr./data): ............................4. Încadrarea obiectivului de investiţii în politici/strategii/programe/acorduri (nr./data, poziţie): ................/.......................5. Documentaţia depusă:5.1. Studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie (conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii şi Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, cu modificările şi completările ulterioare) (nr./data): ............/...................- legislaţie, norme, normative în baza cărora a fost întocmită documentaţia: ..................5.2. Tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data): ................................5.3. Avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale:- certificatul de urbanism şi avizele cerute prin acesta (nr./data): .........../................- alte avize şi acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data): ........../............5.4. Nota de prezentare:- este întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu): ....................................- evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu): ...................................................- valoarea totală a investiţiei (cu TVA): .................................................................- din care C+M (cu TVA): ...................................................................- finanţarea investiţiei: ..............- durata de realizare a investiţiei: ...............- costuri specifice, după caz: ...........5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data): .....................................6. Concluzii şi propuneri: ..........................................................................ÎntocmitResponsabil lucrare, Director general,...................... ...................  +  Anexa 3 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICEDE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢEAvizatPreşedinte/Vicepreşedinte.............................(conducătorul şedinţei de avizare)PROCES-VERBAL Nr. ...........al şedinţei de avizare din ................1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare┌────┬─────────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────┐│Nr. │ │ │ Votul ││crt.│ Denumirea obiectivului │ Concluzii │ membrilor │├────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤│ 1.│ │AVIZAT/NEAVIZAT │1. ││ │ │fără observaţii/cu observaţii/cu ├───────────┤│ │ │recomandări/cu observaţii şi │2. ││ │ │recomandări/cu modificări/cu ├───────────┤│ │ │completări/cu modificări şi │. ││ │ │completări ├───────────┤│ │ │ │. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │10. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │11. │├────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤│ 2.│ │ │1. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │2. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │10. ││ │ │ ├───────────┤│ │ │ │11. │└────┴─────────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────┘2. Participanţi la şedinţa de avizare2.1. Membri:1.2...11.12.2.2. Invitaţi:1.2...11.Anexă la Procesul-verbal nr. ......Rezumatul lucrărilor şedinţei de avizare din data de ................  +  Anexa 4 ROMÂNIA(STEMA)CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢEAVIZNr. ........... din .............Temeiul legal .......................................................CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARELUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢEAVIZEAZĂ FAVORABILDenumirea obiectivului de investiţii .......................................Faza .......................................................................Ordonator principal de credite .............................................Observaţii la documentaţia avizată (după caz) ..............................Preşedintele Consiliului Interministerial deAvizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,ministru,Anexă la Avizul nr. .........Caracteristicile principale şi indicatoriitehnico-economici ai obiectivului de investiţiiDenumirea ................................................................Ordonatorul principal de credite .........................................Beneficiar ...............................................................Amplasament ..............................................................Indicatorii tehnico-economiciValoarea totală a investiţiei cu TVA ...................*), din care C+M cu TVA .......................Capacităţi (indicatori tehnici):--Durata de realizare a investiţiei ........................................Secretariatul Consiliului Interministerial deAvizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,Director general,............................---------- Notă *) Valoarea este confidenţială şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.  +  Anexa 5 NOTĂ DE PREZENTARE1. Date generale:Obiectiv de investiţii .................................................Ordonator principal de credite .........................................Beneficiar .............................................................Proiectant .............................................................Proiect nr. ............................/faza ..........................Amplasamentul obiectivului: ............................................2. Indicatorii tehnico-economici:2.1. Valoarea totală a investiţiei (cu TVA) ........................ din care C+M (cu TVA) ......................2.2. Cost specific ......................................................2.3. Capacităţi .........................................................2.4. Durata de realizare a investiţiei ..................................3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:- scurtă prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiţie şi a cerinţelor actuale şi de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea investiţiei;- justificarea necesităţii realizării obiectivului de investiţii, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu şi lung locale/sectoriale/naţionale/regionale/europene şi în strategia pe termen scurt, mediu şi lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie;- cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerinţele europene etc.;- actul legislativ nou-apărut care favorizează realizarea investiţiei;- acorduri internaţionale care obligă partea română la această investiţie;- locuri de muncă nou-create, pe perioada realizării şi în timpul exploatării obiectivului de investiţii;- justificarea oportunităţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare etc.; surse noi de finanţare care favorizează investiţia.4. Conţinutul documentaţiei:4.1. Descrierea investiţiei:- date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplasează proiectul de investiţii. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii se vor prezenta şi situaţia existentă, concluziile raportului de expertiză tehnică şi concluziile auditului energetic;- prezentarea soluţiilor adoptate în corelaţie cu normele şi normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcţionare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri etc.);- prezentarea investiţiei şi a caracteristicilor principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii nou, în conformitate cu prevederile normelor şi normativelor privind stabilitatea construcţiilor şi asigurarea energetică. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: descrierea lucrărilor şi a soluţiilor de intervenţie, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunătăţite prin aplicarea proiectului;- situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum;- concluziile evaluării impactului de mediu şi soluţii alternative de producere a energiei necesare funcţionării obiectivului, după caz.4.2. Costurile estimative:- valoarea totală şi C+M (cu TVA) cu detalierea pe structura devizului general;- indicatori de eficienţă tehnico-economică.4.3. Avize şi acorduri:- lista avizelor şi acordurilor obţinute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite).5. Surse de finanţare:- valoarea totală (cu TVA) a investiţiei: .............................;- sursa de finanţare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) şi valoarea (valoric şi procentual): ..........................................Ordonatorul principal de credite- direcţia de specialitate coordonatoare -......................................(instituţie, funcţie, nume)Proiectant, Beneficiar,............................ ...........................(instituţie, funcţie, nume) (instituţie, funcţie, nume)NOTĂ:- Valoarea investiţiei se va prezenta actualizată.- Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general şi anexa indicatori, semnate de beneficiar şi proiectant.- Se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obţinerea acestora.  +  Anexa 6 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARELUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢEŞedinţa din data de ...................FIŞĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUAREObiectiv de investiţii: .................................................Observaţii privind:1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/strategii:..............................................................................................................................................................................................................................2. Soluţia tehnică aleasă şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare:....................................................................................................................................................3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general şi finanţarea lucrărilor: .........................................................................................................................................................4. Avize şi acorduri: ........................................................................................................................................................................................................Concluzii şi propuneri: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Ministerul Membru Semnătura..................... ............. .............  +  Anexa 7 Ordonator principal de crediteMinisterul ..........................CENTRALIZATORprivind monitorizarea lucrărilor publice avizate înConsiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publicede Interes Naţional şi Locuinţe
    *Font 8*
    Nr. crt. Denumirea obiectivului Aviz nr./ din data de ...... Autoritatea contractantă Valoarea totală avizată Surse de finanţare preconizate Hotărârea Guvernului de aprobare a indicatorilor tehnico- economici nr./din data de ....... Contractul de achiziţie publică nr./din data de ...... Observaţii privind stadiul implemen- tării
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    Ordonatorul principal de credite- direcţia de specialitate coordonatoare -................................(instituţie, funcţie, nume)-------