REGULAMENT din 28 iunie 2007 (*actualizat*)de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C.(actualizat până la data de 26 noiembrie 2009*)
----------*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 454 din 5 iulie 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 26 noiembrie 2009, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009.**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009, încetarea raporturilor de muncă ale personalului Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, ca urmare a aplicării măsurii de reorganizare prin reducerea de posturi stabilite de Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, prin emiterea de decizii, se face cu respectarea procedurilor legale din legislaţia muncii şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite potrivit art. 6 alin. (5) sau (6) din Legea nr. 329/2009, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. + Capitolul I Dispoziţii generale + Articolul 1 (1) Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., aflată în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, în temeiul prevederilor Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. (2) A.N.R.S.C. are sediul central în municipiul Bucureşti, str. Romulus nr. 6, sectorul 2. + Articolul 2 (1) A.N.R.S.C. are competenţele şi atribuţiile prevăzute la art. 20 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 şi de legislaţia specifică fiecărui serviciu comunitar de utilitate publică. (2) A.N.R.S.C. are ca scop reglementarea, monitorizarea şi controlul la nivel central al activităţilor din domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice aflate în sfera sa de reglementare, potrivit legii. + Articolul 3A.N.R.S.C. îşi exercită prerogativele de autoritate publică în condiţii de echidistanţă şi echilibru faţă de utilizatorii şi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, precum şi faţă de autorităţile administraţiei publice locale. A.N.R.S.C. îşi exercită competenţele şi atribuţiile faţă de toţi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, operatorii economici şi instituţiile publice care desfăşoară în condiţii de monopol activităţi specifice serviciilor de utilităţi publice din sfera sa de reglementare, precum şi operatorii economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor. + Capitolul II Conducerea A.N.R.S.C. + Secţiunea 1 Preşedintele A.N.R.S.C. + Articolul 4 (1) Conducerea A.N.R.S.C. este asigurată de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, ale căror funcţii sunt asimilate funcţiei de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat. (2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi revocaţi în/din funcţii prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative, în condiţiile legii. (3) Preşedintele şi vicepreşedintele asigură îndeplinirea atribuţiilor şi competenţelor care revin A.N.R.S.C., potrivit prevederilor Legii nr. 51/2006, ale prezentului regulament, precum şi a atribuţiilor specifice prevăzute de alte acte normative. (4) Preşedintele, în exercitarea atribuţiilor sale, emite avize, ordine şi decizii. + Articolul 5Preşedintele A.N.R.S.C. reprezintă instituţia în relaţiile cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie. + Articolul 6Preşedintele îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) conduce activitatea A.N.R.S.C.; b) exercită calitatea de ordonator de credite; c) prezintă ministrului internelor şi reformei administrative rapoarte anuale cu privire la starea serviciilor comunitare de utilităţi publice şi la activitatea A.N.R.S.C.; d) asigură colaborarea cu ministerele, autorităţile naţionale cu raspunderi similare din alte domenii de activitate, instituţiile prefectului, autorităţile administraţiei publice locale, instituţii similare din străinătate, operatorii şi reprezentanţii utilizatorilor de servicii comunitare de utilităţi publice şi alţi operatori economici, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin A.N.R.S.C., potrivit legii; e) organizează, coordonează şi controlează, prin direcţiile de specialitate ale A.N.R.S.C., aplicarea prevederilor legale; f) coordonează procesul de elaborare a reglementărilor specifice serviciilor comunitare de utilităţi publice; g) avizează proiectele de acte normative elaborate de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, care au implicaţii şi consecinţe asupra activităţilor din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice. + Secţiunea a 2-a Vicepreşedintele A.N.R.S.C. + Articolul 7Vicepreşedintele este numit de primul-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative. + Articolul 8Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui în absenţa acestuia, în condiţiile legii. + Articolul 9Vicepreşedintele are urmatoarele atribuţii principale: a) coordonează, controlează şi raspunde de activitatea instituţiei în limita dispoziţiilor specifice primite de la preşedinte; b) îndeplineşte orice alte sarcini şi dispoziţii primite de la preşedintele A.N.R.S.C., în condiţiile legii. + Secţiunea a 3-a Consiliul consultativ al A.N.R.S.C. + Articolul 10 (1) Preşedintele A.N.R.S.C. este asistat de un consiliu consultativ ale cărui lucrări le coordonează. (2) Consiliul consultativ este constituit dintr-un preşedinte şi 9 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., conform legii. Preşedintele A.N.R.S.C. conduce activitatea consiliului consultativ, fiind preşedintele acestuia. (3) Secretariatul consiliului consultativ este asigurat de o persoană din cadrul A.N.R.S.C., desemnată de preşedinte prin ordin şi care nu este membru al consiliului. (4) Consiliul consultativ se întruneşte cel puţin o dată pe trimestru sau la cererea preşedintelui. + Articolul 11Consiliul consultativ are următoarele atribuţii principale: a) aprobă, în şedinţa de constituire, cu majoritate de voturi, regulamentul propriu de funcţionare, la propunerea preşedintelui; b) adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor; în caz de paritate a voturilor, votul preşedintelui este hotărâtor; c) analizează şi propune modificări ale normelor şi normativelor tehnico-economice în raport cu politicile economice guvernamentale, evoluţia tehnologiilor aplicate şi dinamica puterii de cumpărare; d) analizează şi propune elaborarea/abrogarea, modificarea sau completarea, după caz, de acte normative în sprijinul dezvoltării serviciilor pentru populaţie, reducerii componentelor birocratice şi armonizării intereselor şi raporturilor dintre furnizori/prestatori şi utilizatori; e) întocmeşte raportul anual de analiză şi sinteză a activităţii proprii, aprobat cu o majoritate de 2/3 din numărul membrilor consiliului. + Capitolul III Organizarea A.N.R.S.C. + Articolul 12 (1) Structura organizatorică a A.N.R.S.C. este prevazută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. (2) Numărul maxim de posturi în aparatul central al A.N.R.S.C. şi în agenţiile teritoriale este de 153, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele. Repartizarea numărului de posturi pe compartimentele din aparatul central şi în agenţiile teritoriale se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C.-------------Teza întâi a alin. (2) al art. 12 a fost modificată de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (3) În structura A.N.R.S.C. se organizează şi funcţionează 8 agenţii teritoriale, fără personalitate juridică, câte una pentru fiecare regiune de dezvoltare, astfel cum acestea sunt stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare. (4) În cadrul A.N.R.S.C., prin ordin al preşedintelui, pot fi constituite servicii, birouri şi compartimente în aparatul central, iar în cadrul agenţiilor teritoriale, birouri şi/sau compartimente judeţene. (5) Statul de funcţii al A.N.R.S.C. se aprobă anual prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. + Articolul 13 (1) Sediile, sarcinile, atribuţiile şi competenţele, precum şi modul de coordonare a agenţiilor teritoriale ale A.N.R.S.C. se stabilesc prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Prefecţii, împreună cu consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor acorda sprijin A.N.R.S.C. pentru asigurarea spaţiilor necesare desfăşurării activităţii agenţiilor sale teritoriale. + Capitolul IV Resurse umane + Articolul 14 (1) Personalul A.N.R.S.C. este constituit din salariaţi angajaţi pe bază de contract individual de muncă. (2) Angajarea, promovarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului A.N.R.S.C. se fac în conformitate cu legislaţia muncii şi cu contractul colectiv de muncă şi se aprobă prin decizie a preşedintelui A.N.R.S.C. + Articolul 15 (1) Salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabileşte în conformitate cu reglementările legale în vigoare.-------------Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncă, încheiat la nivelul A.N.R.S.C., în condiţiile legii. + Capitolul V Finanţarea A.N.R.S.C. + Articolul 16 (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale A.N.R.S.C. se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. A.N.R.S.C. poate beneficia de programe cu finanţare internaţională. Tarifele percepute pentru acordarea licenţelor, tarifele percepute pentru eliberarea autorizaţiilor, tarifele pentru consultanţă şi prestări de servicii acordate la cerere, contribuţiile operatorilor de servicii de utilităţi publice aflaţi în sfera sa de reglementare şi orice alte sume încasate în condiţiile legii se fac venit la bugetul de stat.-------------Alin. (1) al art. 16 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (2) Se fixează în cuantum de 0,1% contribuţia datorată de: a) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării/ prestării serviciilor/activităţilor aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C. sau din fondurile băneşti alocate de autorităţile administraţiei publice locale pentru desfăşurarea acestor activităţi; b) operatorii economici şi instituţiile publice care prestează activităţi specifice serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi serviciului public de alimentare cu energie termică şi care nu exploatează sisteme publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării serviciilor. (3) Modul de achitare a contribuţiei se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în condiţiile legii, şi se dă publicităţii. (4) Nivelul tarifelor prevăzute de Legea nr. 51/2006 se stabileşte în actele normative de aprobare a regulamentelor privind acordarea licenţelor/autorizaţiilor, a Regulamentului pentru autorizarea operatorilor economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor, precum şi în actul normativ privind, aprobarea tarifelor pentru consultanţă, pentru activitatea de pregătire şi specializare profesională a furnizorilor/prestatorilor de servicii comunitare de utilităţi publice.-------------Art. 17 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. + Capitolul VI Atribuţiile specifice compartimentelor din cadrul A.N.R.S.C. + Articolul 18Direcţiile generale, direcţiile şi serviciile din cadrul A.N.R.S.C. asigură îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în următoarele domenii de activitate: a) Direcţia juridică şi metodologie asigură activitatea de asistenţă şi reprezentare juridică şi coordonează activitatea de avizare/elaborare a proiectelor de acte normative la nivelul A.N.R.S.C.; b) Direcţia financiar, contabilitate, administrativ asigură organizarea contabilităţii A.N.R.S.C., în condiţiile legii, precum şi informaţiile necesare ordonatorului de credite cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi a modului de administrare a elementelor de activ şi de pasiv; c) Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul controlează modul în care sunt respectate şi aplicate de către furnizori/prestatori prevederile legislaţiei specifice serviciilor comunitare de utilităţi publice şi soluţionează sesizările şi petiţiile adresate A.N.R.S.C. pentru acest domeniu; d) Serviciul comunicare, mass-media gestionează, prin mijloace specifice, imaginea publică a A.N.R.S.C.; e) Serviciul resurse umane gestionează politica de resurse umane, care are la bază un pachet de măsuri menit să asigure necesarul de forţă de muncă calificată şi specializată în domeniile în care instituţia îşi desfaşoară activitatea; f) Serviciul audit intern realizează auditarea activităţilor desfăşurate de întreg aparatul A.N.R.S.C., în vederea gestionării în mod corespunzător a patrimoniului A.N.R.S.C.; g) Direcţia generală tehnică, licenţe şi managementul calităţii elaborează reglementări, norme şi prescripţii tehnice în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice, propune eliberarea de licenţe/autorizaţii pentru serviciile comunitare de utilităţi publice, precum şi de autorizaţii pentru operatorii economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor, auditează şi supraveghează funcţionarea sistemului de management integrat la nivelul A.N.R.S.C.; h) Direcţia preţuri, tarife, protecţia utilizatorilor şi analize economice elaborează norme metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile comunitare de utilităţi publice, din competenţa de reglementare a A.N.R.S.C., şi propune spre avizare preţurile şi tarifele pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi preţurile şi tarifele pentru serviciul public de alimentare cu energie termică produsă centralizat, cu excepţia energiei termice produse în cogenerare; i) Direcţia generală monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu monitorizează piaţa serviciilor comunitare de utilităţi publice, analizează şi evaluează starea serviciilor comunitare de utilităţi publice la nivel naţional şi acordă servicii de îndrumare şi consultanţă în teritoriu; j) Direcţia informatică şi pregătirea personalului operatorilor realizează, dezvoltă, îmbunătăţeşte permanent şi menţine în funcţiune sistemul informatic propriu, în vederea schimbului de informaţii cu factorii interesaţi de activitatea A.N.R.S.C., şi iniţiază şi organizează programe de instruire şi pregătire profesională în domeniile de activitate reglementate. + Articolul 19 (1) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din structura A.N.R.S.C. se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de angajator. + Capitolul VII Dispoziţii tranzitorii şi finale + Articolul 20Actele administrative încheiate în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C., cu modificările şi completările ulterioare, îşi produc efectele în conformitate cu actul normativ în vigoare la momentul încheierii lor. + Articolul 21În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. vor fi stabilite atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate, precum şi răspunderile individuale ale personalului A.N.R.S.C., în baza regulamentului de organizare şi funcţionare. + Anexăla regulamentSTRUCTURA ORGANIZATORICĂ A A.N.R.S.C.NOTĂ:1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupează judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui.2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupează judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea.3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupează judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman.4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupează judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea.5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupează judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş.6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupează judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş.7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupează judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu.8. Regiunea de Dezvoltare Bucureşti-Ilfov - care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov.--------------Menţiunea din anexă referitoare la numărul maxim de posturi a fost modificată de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009.----
EMITENT |
----------*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 454 din 5 iulie 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 26 noiembrie 2009, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009.**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009, încetarea raporturilor de muncă ale personalului Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, ca urmare a aplicării măsurii de reorganizare prin reducerea de posturi stabilite de Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, prin emiterea de decizii, se face cu respectarea procedurilor legale din legislaţia muncii şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite potrivit art. 6 alin. (5) sau (6) din Legea nr. 329/2009, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. + Capitolul I Dispoziţii generale + Articolul 1 (1) Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., aflată în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, în temeiul prevederilor Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. (2) A.N.R.S.C. are sediul central în municipiul Bucureşti, str. Romulus nr. 6, sectorul 2. + Articolul 2 (1) A.N.R.S.C. are competenţele şi atribuţiile prevăzute la art. 20 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 şi de legislaţia specifică fiecărui serviciu comunitar de utilitate publică. (2) A.N.R.S.C. are ca scop reglementarea, monitorizarea şi controlul la nivel central al activităţilor din domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice aflate în sfera sa de reglementare, potrivit legii. + Articolul 3A.N.R.S.C. îşi exercită prerogativele de autoritate publică în condiţii de echidistanţă şi echilibru faţă de utilizatorii şi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, precum şi faţă de autorităţile administraţiei publice locale. A.N.R.S.C. îşi exercită competenţele şi atribuţiile faţă de toţi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, operatorii economici şi instituţiile publice care desfăşoară în condiţii de monopol activităţi specifice serviciilor de utilităţi publice din sfera sa de reglementare, precum şi operatorii economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor. + Capitolul II Conducerea A.N.R.S.C. + Secţiunea 1 Preşedintele A.N.R.S.C. + Articolul 4 (1) Conducerea A.N.R.S.C. este asigurată de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, ale căror funcţii sunt asimilate funcţiei de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat. (2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi revocaţi în/din funcţii prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative, în condiţiile legii. (3) Preşedintele şi vicepreşedintele asigură îndeplinirea atribuţiilor şi competenţelor care revin A.N.R.S.C., potrivit prevederilor Legii nr. 51/2006, ale prezentului regulament, precum şi a atribuţiilor specifice prevăzute de alte acte normative. (4) Preşedintele, în exercitarea atribuţiilor sale, emite avize, ordine şi decizii. + Articolul 5Preşedintele A.N.R.S.C. reprezintă instituţia în relaţiile cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie. + Articolul 6Preşedintele îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) conduce activitatea A.N.R.S.C.; b) exercită calitatea de ordonator de credite; c) prezintă ministrului internelor şi reformei administrative rapoarte anuale cu privire la starea serviciilor comunitare de utilităţi publice şi la activitatea A.N.R.S.C.; d) asigură colaborarea cu ministerele, autorităţile naţionale cu raspunderi similare din alte domenii de activitate, instituţiile prefectului, autorităţile administraţiei publice locale, instituţii similare din străinătate, operatorii şi reprezentanţii utilizatorilor de servicii comunitare de utilităţi publice şi alţi operatori economici, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin A.N.R.S.C., potrivit legii; e) organizează, coordonează şi controlează, prin direcţiile de specialitate ale A.N.R.S.C., aplicarea prevederilor legale; f) coordonează procesul de elaborare a reglementărilor specifice serviciilor comunitare de utilităţi publice; g) avizează proiectele de acte normative elaborate de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, care au implicaţii şi consecinţe asupra activităţilor din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice. + Secţiunea a 2-a Vicepreşedintele A.N.R.S.C. + Articolul 7Vicepreşedintele este numit de primul-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative. + Articolul 8Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui în absenţa acestuia, în condiţiile legii. + Articolul 9Vicepreşedintele are urmatoarele atribuţii principale: a) coordonează, controlează şi raspunde de activitatea instituţiei în limita dispoziţiilor specifice primite de la preşedinte; b) îndeplineşte orice alte sarcini şi dispoziţii primite de la preşedintele A.N.R.S.C., în condiţiile legii. + Secţiunea a 3-a Consiliul consultativ al A.N.R.S.C. + Articolul 10 (1) Preşedintele A.N.R.S.C. este asistat de un consiliu consultativ ale cărui lucrări le coordonează. (2) Consiliul consultativ este constituit dintr-un preşedinte şi 9 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., conform legii. Preşedintele A.N.R.S.C. conduce activitatea consiliului consultativ, fiind preşedintele acestuia. (3) Secretariatul consiliului consultativ este asigurat de o persoană din cadrul A.N.R.S.C., desemnată de preşedinte prin ordin şi care nu este membru al consiliului. (4) Consiliul consultativ se întruneşte cel puţin o dată pe trimestru sau la cererea preşedintelui. + Articolul 11Consiliul consultativ are următoarele atribuţii principale: a) aprobă, în şedinţa de constituire, cu majoritate de voturi, regulamentul propriu de funcţionare, la propunerea preşedintelui; b) adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor; în caz de paritate a voturilor, votul preşedintelui este hotărâtor; c) analizează şi propune modificări ale normelor şi normativelor tehnico-economice în raport cu politicile economice guvernamentale, evoluţia tehnologiilor aplicate şi dinamica puterii de cumpărare; d) analizează şi propune elaborarea/abrogarea, modificarea sau completarea, după caz, de acte normative în sprijinul dezvoltării serviciilor pentru populaţie, reducerii componentelor birocratice şi armonizării intereselor şi raporturilor dintre furnizori/prestatori şi utilizatori; e) întocmeşte raportul anual de analiză şi sinteză a activităţii proprii, aprobat cu o majoritate de 2/3 din numărul membrilor consiliului. + Capitolul III Organizarea A.N.R.S.C. + Articolul 12 (1) Structura organizatorică a A.N.R.S.C. este prevazută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. (2) Numărul maxim de posturi în aparatul central al A.N.R.S.C. şi în agenţiile teritoriale este de 153, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele. Repartizarea numărului de posturi pe compartimentele din aparatul central şi în agenţiile teritoriale se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C.-------------Teza întâi a alin. (2) al art. 12 a fost modificată de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (3) În structura A.N.R.S.C. se organizează şi funcţionează 8 agenţii teritoriale, fără personalitate juridică, câte una pentru fiecare regiune de dezvoltare, astfel cum acestea sunt stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare. (4) În cadrul A.N.R.S.C., prin ordin al preşedintelui, pot fi constituite servicii, birouri şi compartimente în aparatul central, iar în cadrul agenţiilor teritoriale, birouri şi/sau compartimente judeţene. (5) Statul de funcţii al A.N.R.S.C. se aprobă anual prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. + Articolul 13 (1) Sediile, sarcinile, atribuţiile şi competenţele, precum şi modul de coordonare a agenţiilor teritoriale ale A.N.R.S.C. se stabilesc prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Prefecţii, împreună cu consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor acorda sprijin A.N.R.S.C. pentru asigurarea spaţiilor necesare desfăşurării activităţii agenţiilor sale teritoriale. + Capitolul IV Resurse umane + Articolul 14 (1) Personalul A.N.R.S.C. este constituit din salariaţi angajaţi pe bază de contract individual de muncă. (2) Angajarea, promovarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului A.N.R.S.C. se fac în conformitate cu legislaţia muncii şi cu contractul colectiv de muncă şi se aprobă prin decizie a preşedintelui A.N.R.S.C. + Articolul 15 (1) Salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabileşte în conformitate cu reglementările legale în vigoare.-------------Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncă, încheiat la nivelul A.N.R.S.C., în condiţiile legii. + Capitolul V Finanţarea A.N.R.S.C. + Articolul 16 (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale A.N.R.S.C. se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. A.N.R.S.C. poate beneficia de programe cu finanţare internaţională. Tarifele percepute pentru acordarea licenţelor, tarifele percepute pentru eliberarea autorizaţiilor, tarifele pentru consultanţă şi prestări de servicii acordate la cerere, contribuţiile operatorilor de servicii de utilităţi publice aflaţi în sfera sa de reglementare şi orice alte sume încasate în condiţiile legii se fac venit la bugetul de stat.-------------Alin. (1) al art. 16 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. (2) Se fixează în cuantum de 0,1% contribuţia datorată de: a) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării/ prestării serviciilor/activităţilor aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C. sau din fondurile băneşti alocate de autorităţile administraţiei publice locale pentru desfăşurarea acestor activităţi; b) operatorii economici şi instituţiile publice care prestează activităţi specifice serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi serviciului public de alimentare cu energie termică şi care nu exploatează sisteme publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării serviciilor. (3) Modul de achitare a contribuţiei se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în condiţiile legii, şi se dă publicităţii. (4) Nivelul tarifelor prevăzute de Legea nr. 51/2006 se stabileşte în actele normative de aprobare a regulamentelor privind acordarea licenţelor/autorizaţiilor, a Regulamentului pentru autorizarea operatorilor economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor, precum şi în actul normativ privind, aprobarea tarifelor pentru consultanţă, pentru activitatea de pregătire şi specializare profesională a furnizorilor/prestatorilor de servicii comunitare de utilităţi publice.-------------Art. 17 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009. + Capitolul VI Atribuţiile specifice compartimentelor din cadrul A.N.R.S.C. + Articolul 18Direcţiile generale, direcţiile şi serviciile din cadrul A.N.R.S.C. asigură îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în următoarele domenii de activitate: a) Direcţia juridică şi metodologie asigură activitatea de asistenţă şi reprezentare juridică şi coordonează activitatea de avizare/elaborare a proiectelor de acte normative la nivelul A.N.R.S.C.; b) Direcţia financiar, contabilitate, administrativ asigură organizarea contabilităţii A.N.R.S.C., în condiţiile legii, precum şi informaţiile necesare ordonatorului de credite cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi a modului de administrare a elementelor de activ şi de pasiv; c) Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul controlează modul în care sunt respectate şi aplicate de către furnizori/prestatori prevederile legislaţiei specifice serviciilor comunitare de utilităţi publice şi soluţionează sesizările şi petiţiile adresate A.N.R.S.C. pentru acest domeniu; d) Serviciul comunicare, mass-media gestionează, prin mijloace specifice, imaginea publică a A.N.R.S.C.; e) Serviciul resurse umane gestionează politica de resurse umane, care are la bază un pachet de măsuri menit să asigure necesarul de forţă de muncă calificată şi specializată în domeniile în care instituţia îşi desfaşoară activitatea; f) Serviciul audit intern realizează auditarea activităţilor desfăşurate de întreg aparatul A.N.R.S.C., în vederea gestionării în mod corespunzător a patrimoniului A.N.R.S.C.; g) Direcţia generală tehnică, licenţe şi managementul calităţii elaborează reglementări, norme şi prescripţii tehnice în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice, propune eliberarea de licenţe/autorizaţii pentru serviciile comunitare de utilităţi publice, precum şi de autorizaţii pentru operatorii economici care montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor, auditează şi supraveghează funcţionarea sistemului de management integrat la nivelul A.N.R.S.C.; h) Direcţia preţuri, tarife, protecţia utilizatorilor şi analize economice elaborează norme metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile comunitare de utilităţi publice, din competenţa de reglementare a A.N.R.S.C., şi propune spre avizare preţurile şi tarifele pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi preţurile şi tarifele pentru serviciul public de alimentare cu energie termică produsă centralizat, cu excepţia energiei termice produse în cogenerare; i) Direcţia generală monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu monitorizează piaţa serviciilor comunitare de utilităţi publice, analizează şi evaluează starea serviciilor comunitare de utilităţi publice la nivel naţional şi acordă servicii de îndrumare şi consultanţă în teritoriu; j) Direcţia informatică şi pregătirea personalului operatorilor realizează, dezvoltă, îmbunătăţeşte permanent şi menţine în funcţiune sistemul informatic propriu, în vederea schimbului de informaţii cu factorii interesaţi de activitatea A.N.R.S.C., şi iniţiază şi organizează programe de instruire şi pregătire profesională în domeniile de activitate reglementate. + Articolul 19 (1) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din structura A.N.R.S.C. se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de angajator. + Capitolul VII Dispoziţii tranzitorii şi finale + Articolul 20Actele administrative încheiate în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C., cu modificările şi completările ulterioare, îşi produc efectele în conformitate cu actul normativ în vigoare la momentul încheierii lor. + Articolul 21În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. vor fi stabilite atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate, precum şi răspunderile individuale ale personalului A.N.R.S.C., în baza regulamentului de organizare şi funcţionare. + Anexăla regulamentSTRUCTURA ORGANIZATORICĂ A A.N.R.S.C.NOTĂ:1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupează judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui.2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupează judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea.3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupează judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman.4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupează judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea.5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupează judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş.6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupează judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş.7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupează judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu.8. Regiunea de Dezvoltare Bucureşti-Ilfov - care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov.--------------Menţiunea din anexă referitoare la numărul maxim de posturi a fost modificată de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.383 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 26 noiembrie 2009.----