ORDIN nr. 1.402 din 5 noiembrie 2009pentru modificarea Normelor privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea farmaciilor şi drogheriilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 962/2009
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 11 noiembrie 2009



    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale strategii şi politica medicamentului nr. A.V. 1.183/2009,având în vedere prevederile Legii farmaciei nr. 266/2008, republicată,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii, interimar, emite următorul ordin:  +  Articolul INormele privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea farmaciilor şi drogheriilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 962/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 538 din 3 august 2009, se modifică după cum urmează:1. La articolul 1, litera m) va avea următorul cuprins:"m) produse de puericultură - produsele destinate asigurării creşterii şi dezvoltării normale a copilului, încadrate la produse de puericultură, precum: biberoane, suzete, sterilizatoare, tetine, cărucioare, lapte praf, exceptând articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilier, cărţi pentru copii, jucării, articole de papetărie;".2. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 3. - (1) Autorizaţia de funcţionare a unităţii farmaceutice este emisă la cererea administratorului societăţii şi a farmacistului-şef, în baza raportului de inspecţie favorabil întocmit de farmaciştii inspectori ai Ministerului Sănătăţii - Direcţia generală strategii şi politica medicamentului."3. La articolul 20 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins:"c) laboratorul - încăperea dotată cu sursă de apă, gaz, electricitate şi în care se instalează distilatorul. În cazul în care farmacia comunitară nu dispune de distilator, procurarea apei distilate se face pe bază de contract. Receptura şi laboratorul pot fi organizate şi în aceeaşi încăpere, dacă spaţiul are o suprafaţă de minimum 6 mp şi dacă volumul de activitate permite acest lucru; pentru farmaciile comunitare din mediul rural, organizarea şi dotarea încăperii de receptură şi laborator se vor face numai în cazul în care acestea declară că prepară formule magistrale şi oficinale;".4. Modelul nr. 4 din anexă se modifică şi se înlocuieşte cu modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul sănătăţii, interimar,Cristian-Anton Irimie,secretar de statBucureşti, 5 noiembrie 2009.Nr. 1.402.  +  Anexa Modelul nr. 4CătreMINISTERUL SĂNĂTĂŢIIDIRECŢIA GENERALĂ STRATEGII ŞI POLITICA MEDICAMENTULUISubsemnaţii, .........../(numele şi prenumele)/..........................., în calitate de administrator, şi .................., în calitate de farmacist-şef la Societatea Comercială .........................., cu sediul social aflat la adresa: .............., telefon/fax ................., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului .................., cod fiscal ..........., vă rog să planificaţi inspecţia la sediul unităţii farmaceutice aflate la adresa: ................................, în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru:[] farmacie comunitară înfiinţată:[] în mediul urban[] potrivit criteriului demografic[] prin excepţie de la criteriul demografic[] în mediul rural[] farmacie cu circuit închis[] drogherieAnexez la prezenta cerere documentaţia solicitată de Legea farmaciei nr. 266/2008, republicată, şi de normele de aplicare a acesteia.Declar pe propria răspundere că actele în copie sunt conforme cu originalul şi îmi asum responsabilitatea pentru veridicitatea celor susţinute în documentaţia depusă.Semnătura...............ŞtampilaFarmacist-şef,..................-------