HOTĂRÂRE nr. 517 din 24 august 1998 (*actualizată*)privind înfiinţarea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta**)(actualizată până la data de 10 iunie 2009*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • ----------În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată,în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilă,Guvernul României hotărăşte:  +  Articolul 1 (1) Se înfiinţează Compania Naţionala «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta prin reorganizarea Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanta», care se desfiinţează. (2) Compania Naţională «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, denumită în continuare Compania, se organizează şi funcţionează în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu statutul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.--------------Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (3) Compania este persoană juridică de naţionalitate română, organizată ca societate pe acţiuni, cu sediul în municipiul Constanţa, cod poştal 900900, incinta Portului Constanţa, Gara maritimă, judeţul Constanţa.--------------Alin. (3) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (4) Compania funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi desfăşoară activităţi de interes public naţional conform reglementărilor legale în vigoare şi statutului.--------------Alin. (4) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (5) Compania poate înfiinţa sau desfiinţa pe teritoriul României sau în străinătate sedii secundare: sucursale, agenţii, puncte de lucru, reprezentanţe şi alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acţionarilor.--------------Alin. (5) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.--------------Art. 1 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.  +  Articolul 1^1 (1) Infrastructura de transport naval aparţinând domeniului public al statului i se concesionează Companiei de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pe bază de contract de concesiune, în vederea administrării. (2) Compania îndeplineşte funcţia de autoritate portuară în porturile a căror infrastructură i-a fost concesionată de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. (3) Pe suprafeţele de teren aparţinând domeniului public prevăzut la alin. (1) pe care s-a instituit regimul de zonă liberă, Compania este şi administraţie de zonă liberă. (4) Compania pune la dispoziţia utilizatorilor infrastructura de transport naval aparţinând domeniului public al statului prevăzută la alin. (1), în mod nediscriminatoriu, pe baza unor contracte de subconcesiune sau închiriere, în conformitate cu legislaţia în vigoare.--------------Art. 1^1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 1^2Compania are în principal următoarele atribuţii: a) întreţinerea, repararea, modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval ce i-a fost concesionată; b) punerea la dispoziţia tuturor utilizatorilor a acestei infrastructuri, în mod liber şi nediscriminatoriu; c) urmărirea sau asigurarea, după caz, a furnizării serviciilor de siguranţă în porturi; d) asigurarea în permanenţă a adâncimilor minime în bazinele portuare şi la dane şi a semnalizării pe şenalele de acces şi în porturi; e) ţinerea evidenţei muncitorilor portuari care efectuează muncă specifică în porturi; f) ducerea la îndeplinire, prin delegare de competenţă, a unor obligaţii ce revin statului român din acordurile şi convenţiile la care România este parte.--------------Art. 1^2 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 1^3În vederea îndeplinirii funcţiei de autoritate portuară şi în calitatea sa de administraţie portuară şi/sau de zonă liberă, Compania are următoarele atribuţii şi obligaţii: a) aplicarea politicilor portuare elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii; b) întocmirea planurilor de dezvoltare a porturilor maritime în concordanţă cu politica şi programele de dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi a regulamentului portuar; c) implementarea programelor de dezvoltare a infrastructurilor porturilor maritime; d) elaborarea sau avizarea studiilor şi proiectelor privind dezvoltarea sau modificarea infrastructurilor portuare, precum şi a proiectelor de dezvoltare şi modernizare a suprastructurilor portuare, propuse de operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în porturi; e) elaborarea programelor anuale de întreţinere şi reparaţie, de semnalizare şi de dragaj pentru asigurarea adâncimilor minime, cu consultarea operatorilor portuari; f) coordonarea activităţilor care se desfăşoară în porturile maritime; g) acordarea de avize sau autorizaţii pentru activităţile de transport naval ori licenţe de lucru şi permise de acces în zona liberă, după caz, în conformitate cu legislaţia în vigoare; h) aprobarea desfăşurării de activităţi în porturi, altele decât cele supuse autorizării, eliberând permisele de lucru; i) asigurarea funcţionalităţii, administrarea, întreţinerea, repararea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval ce i-a fost concesionată şi a patrimoniului propriu, precum şi menţinerea caracteristicilor tehnice minime ale acestora şi punerea lor la dispoziţie utilizatorilor în mod nediscriminatoriu, în conformitate cu reglementările în vigoare; j) stabilirea ordinii de intrare a navelor în porturile maritime şi alocarea danelor; k) urmărirea şi luarea măsurilor necesare pentru ca traficul de mărfuri în porturile maritime, precum şi modul de depozitare a acestora să nu afecteze siguranţa infrastructurii portuare, securitatea în porturi şi operarea navelor; l) coordonarea traficului portuar în perioade aglomerate ca urmare a unor comenzi guvernamentale şi, în aceste situaţii, stabilirea cu operatorii portuari a programelor de încărcare/descărcare a mărfurilor în/din nave şi a priorităţilor la intrarea navelor la operare; m) urmărirea traficului de nave şi de mărfuri în porturi, centralizarea datelor privind numărul de nave în tranzit şi volumul de marfă tranzitat, precum şi volumul de marfă operat, portul de încărcare/descărcare a mărfurilor, numărul de nave operate şi a datelor privind normele de operare, precum şi publicarea anuală a acestor date; n) asigurarea desfăşurării activităţilor privind:(i) semnalizarea costieră şi plutitoare pentru navigaţie în porturile maritime şi pe căile de acces pe mare spre acestea;(îi) semnalizarea, menţinerea funcţionalităţii şi iluminarea drumurilor de circulaţie, a pasarelelor şi a intrărilor în porturi;(iii) semnalizarea în mare largă în zona porturilor Constanţa, Mangalia, Midia şi Tomis;(iv) preluarea reziduurilor şi a apelor uzate, a gunoiului şi a resturilor menajere de la nave; o) asigurarea asistenţei pentru prevenirea poluării la operarea navelor cu produse petroliere; p) urmărirea sau asigurarea, după caz, a furnizării permanente a serviciilor de siguranţă, în conformitate cu legislaţia în vigoare; q) dragajul de întreţinere pentru asigurarea adâncimilor minime de navigaţie în porturi şi pe şenalele de acces; r) asigurarea de servicii pentru nave de agrement şi turism nautic şi de servicii pentru pasageri şi turişti; s) ţinerea evidenţei muncitorilor portuari care efectuează muncă specifică în porturi şi eliberarea carnetelor de lucru în port, în conformitate cu legislaţia în vigoare; t) prestarea de servicii cu navele proprii; u) prestarea de servicii, operaţiuni şi lucrări în scopul îndeplinirii unor obligaţii ce revin statului român din acorduri şi convenţii internaţionale la care România este parte, prin delegare de competenţă; v) reprezentarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în relaţiile cu concesionarii infrastructurii de transport naval sau a serviciilor de siguranţă, în limitele mandatului acordat de către minister în acest sens, în condiţiile legii; w) orice alte activităţi necesare realizării scopului pentru care a fost înfiinţată.--------------Art. 1^3 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 1^4Obiectul de activitate al Companiei, cu precizarea domeniului şi a activităţii principale, precum şi activităţile specifice desfăşurate de aceasta sunt prevăzute în statut.--------------Art. 1^4 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 1^5Compania poate încheia, conform legislaţiei în vigoare, acorduri sau convenţii cu organisme interne ori internaţionale şi poate participa la colaborări şi cooperări pe plan naţional sau internaţional, în domeniul său de activitate.--------------Art. 1^5 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 2 (1) Capitalul social iniţial al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta este de 243.437.828.683 lei şi se constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", evidenţiat în bilanţul contabil al acesteia, încheiat la data de 31 decembrie 1997 şi actualizat conform legilor în vigoare. Capitalul social iniţial este reprezentat prin 2.434.378 acţiuni nominative, fiecare având o valoare nominală de 100.000 lei.--------------Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta. (2) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", trec în proprietatea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanţa la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, iar contravaloarea acestora este inclusă în capitalul social iniţial.--------------Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta. (3) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi este vărsat integral la data constituirii companiei.--------------Alin. (4) al art. 2 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (5) Contravaloarea bunurilor proprietate publică nu este inclusă în valoarea capitalului social iniţial al Companiei.--------------Alin. (5) al art. 2 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.------------Alin. (6) al art. 2 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.------------Alin. (7) al art. 2 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.--------------Art. 2^1 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 3 (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, acţiunile Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta sunt deţinute în totalitate de statul român, care îşi exercită drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic prin Ministerul Transporturilor.--------------Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta. (2) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta poate fi privatizata în condiţiile legii, statul păstrând pachetul de acţiuni care să îi asigure o poziţie majoritara.--------------Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta.------------Art. 4 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.  +  Articolul 5 (1) Veniturile proprii ale Companiei se constituie din: a) redevenţele/chiriile obţinute din subconcesionarea/închirierea infrastructurii de transport naval şi a bunurilor proprietate ale Companiei; b) redevenţele obţinute din concesionarea serviciilor de siguranţă; c) tarifele de utilizare a infrastructurii de transport naval şi de furnizare a serviciilor de siguranţă; d) tarifele percepute pentru efectuarea activităţilor cuprinse în statut. (2) Nivelul minim al redevenţelor şi chiriilor, precum şi tarifele prevăzute la alin. (1) se aprobă de consiliul de administraţie, cu respectarea legislaţiei în vigoare. (3) Compania are obligaţia de a face publice tarifele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d), precum şi facilităţile care se acordă privind plata acestor tarife.--------------Art. 5 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.--------------Art. 5^1 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.------------Art. 6 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.------------Art. 7 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.--------------Art. 8 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 9 (1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta este condusă de adunarea generală a acţionarilor. (2) Adunarea generală a acţionarilor are atribuţii şi competente stabilite prin statut. (3) Persoanele împuternicite să reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, dintre care unul este reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice.--------------Alin. (3) al art. 9 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (4) Până la privatizarea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor prin ministrul transporturilor sau prin împuterniciţi mandataţi de acesta. (5) Pentru activitatea depusă, persoanele împuternicite să reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor beneficiază de o indemnizaţie stabilită prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.--------------Alin. (5) al art. 9 a fost introdus de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.--------------Art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta.  +  Articolul 10 (1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta este administrată de un consiliu de administraţie, ales de adunarea generală a acţionarilor.(1^1) Pe perioada în care statul este acţionar majoritar, reprezentanţii statului în consiliul de administraţie sunt desemnaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.--------------Alin. (1^1) al art. 10 a fost introdus de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (2) Pe perioada în care statul este acţionar majoritar, directorul general al Companiei este numit şi revocat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.--------------Alin. (2) al art. 10 a fost modificat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.(2^1) Pe perioada în care statul este acţionar majoritar, directorul general al Companiei este şi preşedintele consiliului de administraţie.--------------Alin. (2^1) al art. 10 a fost introdus de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (3) Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt cele prevăzute în statut.--------------Alin. (4) al art. 10 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.--------------Art. 10 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta.  +  Articolul 11 (1) Finanţarea obiectivelor de investiţii privind modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval aparţinând domeniului public al statului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şi/sau din surse atrase.--------------Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 16 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.(1^1) Finanţarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, precum şi cheltuielile de exploatare a infrastructurii de transport naval se asigură din veniturile proprii ale Companiei.--------------Alin. (1^1) al art. 11 a fost introdus de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.(1^2) În situaţii deosebite, pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de transport naval, Compania poate primi fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, sub formă de subvenţii. Lucrările de întreţinere şi reparaţii pentru care se acordă subvenţii de la bugetul de stat şi fondurile necesare pentru efectuarea acestor lucrări se aprobă prin hotărâre a Guvernului.--------------Alin. (1^2) al art. 11 a fost introdus de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.(1^3) Pentru prestarea serviciilor, operaţiunilor şi lucrărilor prevăzute la art. 1^3 lit. u), Compania poate primi fonduri de la bugetul de stat în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe bază de decont de cheltuieli întocmit pentru fiecare activitate.--------------Alin. (1^3) al art. 11 a fost introdus de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (2) Finanţarea programelor de investiţii portuare, aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta pentru crearea de noi bunuri proprietate publică a statului, se asigura de la bugetul de stat prin minister. Finanţarea programelor de investiţii portuare, aprobate de Guvern până la data înfiinţării companiei pentru bunuri de natura proprietăţii private a statului, se asigura din surse proprii, bunurile astfel realizate constituind proprietate a Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta.------------Alin. (2) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.--------------Alin. (3) al art. 11 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009. (4) Bunurile proprietate publică a statului, rezultate în urma finalizarii programelor de investiţii aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta, precum şi alte bunuri de natura proprietăţii publice a statului, nou-create sau rezultate în urma dezvoltării şi modernizării celor existente, se concesioneaza companiei conform prevederilor prezentei hotărâri.--------------Alin. (4) al art. 11 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta. (5) Obligaţiile de plată ale Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanta», nescadente până la data înfiinţării Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare pentru realizarea programelor de investiţii, aparţinând domeniului privat al statului, care trec în proprietatea Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanta conform art. 2 alin. (2), se vor asigura din surse proprii şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul ministerului. La punerea în funcţiune a bunurilor capitalul social al companiei se majorează cu sumele alocate de la bugetul de stat, în condiţiile legii.------------Alin. (5) al art. 11 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003. (6) Obligaţiile de plată ale Regiei Autonome «Administraţia Portului Constanţa», nescadente până la data înfiinţării Companiei, pentru crearea de bunuri publice, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor publice existente, inclusiv sumele aferente din împrumuturi, împreună cu dobânzile şi comisioanele, se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare. Aceste bunuri se concesionează direct Companiei conform prevederilor legale în vigoare.--------------Alin. (6) al art. 11 a fost modificat de pct. 19 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.------------Art. 12 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.------------Art. 13 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.  +  Articolul 14 (1) Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta preia toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta".Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta se substituie Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" în toate litigiile în curs în care aceasta a avut calitatea de parte.--------------Alin. (1) al art. 14 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta. (2) Contractele de concesiune încheiate de Regia Autonomă «Administraţia Portului Constanta» pentru terenuri aflate în perimetrul porturilor maritime rămân valabile până la împlinirea termenelor prevăzute în acestea, potrivit legii.------------Alin. (2) al art. 14 a fost introdus de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003.  +  Articolul 15Personalul salariat al Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta", preluat de către Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta, este considerat transferat.--------------Art. 15 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 464 din 18 aprilie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 6 mai 2003, prin înlocuirea denumirii "Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. cu denumirea Compania Naţionala "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta.--------------Art. 16 a fost abrogat de pct. 20 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.  +  Articolul 17Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.  +  Articolul 18Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga:- pct. 1 din anexa nr. 1 şi anexa nr. 2 a) la Hotărârea Guvernului nr. 19/1991 privind înfiinţarea unor administraţii cu statut de regie autonomă şi societăţi comerciale pe acţiuni din domeniul transporturilor navale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 17 ianuarie 1991;- Hotărârea Guvernului nr. 755/1991 privind activitatea de pilotaj în porturi, rade şi canale navigabile, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 16 aprilie 1992.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:---------------Ministrul transporturilor,Traian BăsescuMinistrul finanţelor,Daniel DaianuMinistrul reformei,preşedintele Consiliuluipentru Reforma,Ioan Muresan  +  Anexa 1STATUT 24/08/1998 ----------Anexa 2 a fost abrogată de pct. 22 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 597 din 13 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 10 iunie 2009.