ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 94 din 29 iunie 2000 (*actualizata*)privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din România(actualizata până la data de 25 iulie 2005*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia României,Guvernul României emite prezenta ordonanţă de urgenţă.  +  Articolul 1 (1) Imobilele care au apartinut cultelor religioase din România şi au fost preluate în mod abuziv, cu sau fără titlu, de statul român, de organizaţiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, altele decat lacasele de cult, aflate în proprietatea statului, a unei persoane juridice de drept public sau în patrimoniul unei persoane juridice din cele prevăzute la art. 1^1, se retrocedeaza fostilor proprietari, în condiţiile prezentei ordonante de urgenta.(1^1) Regimul juridic al imobilelor care au destinaţia de lacas de cult va fi reglementat prin lege speciala. (2) Sunt imobile, în sensul prezentei ordonante de urgenta, constructiile existente în natura, împreună cu terenurile aferente lor, situate în intravilanul localitatilor, cu oricare dintre destinatiile avute la data preluării în mod abuziv, precum şi terenurile aflate la data preluării abuzive în intravilanul localitatilor, nerestituite până la data intrarii în vigoare a prezentei legi. Adaugirile aduse construcţiilor se preiau cu plata, numai dacă acestea nu depasesc 50% din aria desfăşurată actuala. În caz contrar, nu se va dispune retrocedarea, considerandu-se imobil nou în raport ctf cel preluat. Nu se includ în această categorie lucrarile de reparatii curente, capitale, consolidari, modificari ale compartimentarii initiale, imbunatatiri functionale şi altele asemenea.(2^1) În cazul în care terenul este ocupat parţial, persoana indreptatita poate obtine restituirea în natura a părţii de teren rămase libere, pentru cea ocupata de constructii noi, pentru cea necesară în vederea bunei utilizari a acestora şi pentru cea afectată unor amenajari de utilitate publică, masurile reparatorii stabilindu-se în echivalent. În cazul în care terenul este ocupat în totalitate, pentru acesta se vor stabili măsuri reparatorii în echivalent. De asemenea, se retrocedeaza în natura terenurile pe care s-au ridicat constructii usoare sau demontabile.(2^2) Valoarea terenurilor care nu pot fi retrocedate în natura se stabileste potrivit valorii de circulatie la momentul emiterii deciziei, stabilita potrivit standardelor intentionale de evaluare.(2^3) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (2^1) în care nu se poate dispune retrocedarea în natura, se vor acorda măsuri reparatorii în echivalent potrivit legii speciale care va reglementa tipul şi procedura de acordare a despăgubirilor.(2^4) În situaţia în care imobilul retrocedat prin decizia Comisiei speciale de retrocedare se afla în domeniul public al statului sau al unei unităţi administrativ-teritoriale, acesta urmeaza a fi scos din domeniul public, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive a deciziei Comisiei speciale de retrocedare. (3) Prin centru de cult se înţelege institutia, cu sediul în România, care coordonează toate unitatile locale ale unui cult religios. Prin centru eparhial se înţelege institutia care are jurisdictie asupra unui numar de unităţi locale de cult situate intr-o anumita zona geografica a tarii. (4) Abrogat. (5) În toate cazurile cererile de retrocedare a imobilelor prevăzute la alin. (1) se pot depune la Comisia speciala de retrocedare, prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă, în termen de 6 luni de la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a acesteia *). După acest termen nu se mai pot formula cereri de restituire sau de retrocedare. Actele doveditoare ale drepturilor solicitate se pot depune în termenul util stabilit de comisie. (6) În cazul în care imobilele retrocedate sunt afectate unor activităţi de interes public din invatamant sau sănătate, finantate sau cofinantate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, noul proprietar are obligaţia de a menţine afectatiune pe o perioadă de până la 5 ani de la data emiterii deciziei. În această perioadă noul proprietar va fi beneficiarul unei chirii în cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului. În acest interval plata cheltuielilor de întreţinere aferente imobilului respectiv revine utilizatorilor. (7) O dată cu imobilele retrocedate în natura se restituie şi bunurile mobile, dacă acestea au fost preluate împreună cu imobilul respectiv şi dacă acestea mai exista la data depunerii cererii de retrocedare. Deţinătorul actual al imobilului, la solicitarea şi în prezenta reprezentantului cultului religios care a depus cererea de retrocedare, va proceda la efectuarea inventarului bunurilor mobile existente în imobil, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de retrocedare. În cazul nerespectarii acestui termen se va urma procedura prevăzută la art. 46 alin. (2) - (4) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată.-----------Alin. (1) al art. 1 a fost modificat prin pct. 1 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (4) al art. 1 a fost abrogat prin pct. 2din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (5), (6) şi (7) ale art. 1 au fost introduse prin pct. 3 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (1), (2), (6) şi (7) ale art. 1 au fost modificate prin pct. 1 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (1^1) al art. 1 a fost introdus prin pct. 2 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (2^1), (2^2), (2^3) şi (2^4) ale art. 1 au fost introduse prin pct. 3 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 1^1 (1) Imobilele - terenuri şi constructii - preluate în mod abuziv, indiferent de destinatie, care sunt deţinute la data intrarii în vigoare a prezentei legi de o regie autonoma, o societate sau companie naţionala, o societate comerciala la care statul sau o autoritate a administraţiei publice centrale sau locale este acţionar ori asociat majoritar, vor fi restituite solicitantului, în natura, prin decizia organelor de conducere ale unităţii detinatoare. Cota de participare a statului sau a autorităţii administraţiei publice centrate sau locale se va diminua în mod corespunzător cu valoarea imobilului retrocedat, procedandu-se la reducerea capitalului social şi la recalcularea patrimoniului. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) Comisia speciala de retrocedare va transmite cererea de retrocedare unităţii detinatoare, care are obligaţia de a o solutiona în termen de 60 de zile de la data completarii dosarului. (3) Prevederile alin. (2), (2^1), (2^2) şi (7) ale art. 1 se aplică în mod corespunzător. (4) Pentru situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (2^1) în care nu se poate dispune retrocedarea în natura, se vor acorda masurile reparatorii în echivalent prevăzute de legea speciala sau compensarea cu alte bunuri sau servicii oferite în echivalent de către unitatea detinatoare prevăzută la alin. (1), cu acordul persoanei indreptatite. (5) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi în cazul în care statul sau o autoritate publică centrala sau locala acţionar sau asociat minoritar al unităţii care detine imobilul, dacă valoarea acţiunilor sau părţilor sociale deţinute este mai mare sau egala cu valoarea corespunzătoare a imobilului a cărui restituire în natura este ceruta. (6) Deciziile prevăzute la alin. (1) pot fi atacate la sectia civila a tribunalului în a cărui circumscriptie teritoriala se afla sediul unităţii detinatoare, în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.-----------Art. 1^1 a fost introdus prin pct. 4 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 2 (1) În scopul verificării indeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 1 se va constitui, prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Comisia speciala de retrocedare, care va fi formata din: a) un reprezentant din partea Ministerului Culturii şi Cultelor; b) un reprezentant din partea Ministerului Justiţiei; c) un reprezentant din partea Cancelariei Primului Ministru, respectiv preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, care va avea calitatea de presedinte al comisiei; d) un reprezentant din partea Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Relatii Interetnice. (2) Membrii Comisiei speciale de retrocedare vor fi nominalizati de conducatorul autorităţii din care acestia fac parte. La lucrarile Comisiei speciale de retrocedare va lua parte, cu statut de invitat, şi un reprezentant din partea cultului religios solicitant, pentru a sustine cererea. (3) Atribuţiile şi regulamentul de organizare şi functionare a Comisiei speciale de retrocedare vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta. (4) Secretariatul Comisiei speciale de retrocedare va fi asigurat de Cancelaria Primului Ministre, prin Autoritatea Naţionala pentru Restituirea Proprietăţilor.(4^1) Membrii Comisiei speciale de retrocedare, precum şi persoanele din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, care asigura secretariatul tehnic al acesteia, beneficiaza de indemnizatie de sedinta reprezentand 50% din salariul de încadrare sau, după caz, din indemnizatia lunara; intr-o luna se poate acorda o singura indemnizatie, indiferent de numărul sedintelor de lucru. (5) Comisia speciala de retrocedare sau, după caz, unitatea detinatoare prevăzută la art. 1^1 va analiza documentaţia prezentată de solicitanţi pentru fiecare imobil şi va dispune, prin decizie motivata, retrocedarea imobilelor solicitate de cultele religioase, respingerea cererii de retrocedare, dacă se apreciaza ca aceasta nu este intemeiata sau va propune acordarea masurilor reparatorii în echivalent, în condiţiile stabilite prin legea speciala. În situaţia în care imobilul este inscris în Lista monumentelor istorice, în decizia de retrocedare se va menţiona ca proprietarul are drepturile şi oblibaţiile prevăzute de lege. (6) Deciziile Comisiei speciale de retrocedare vor putea fi atacate cu contestaţie la instanţa de contencios administrativ în a carei raza teritoriala este situat imobilul solicitat, în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora. Hotărârea pronunţată de instanţa de contencios administrativ este supusă cailor de atac potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004. (7) Ministerele, prefecturile, primariile, serviciile de cadastru şi birourile de carte funciara, precum şi celelalte institutii publice au obligaţia de a furniza, la cererea scrisa a Comisiei speciale de retrocedare şi/sau a solicitantului retrocedarii, în termen de 30 de zile, informaţii privind situaţia juridica a imobilelor care fac obiectul cererilor de restituire, în vederea fundamentarii deciziilor. (8) În cazul în care deţinătorul bunului imobil solicitat nu este cunoscut, primaria în a carei raza teritoriala este situat imobilul solicitat, la cererea scrisa a Comisiei speciale de retrocedare, este obligata sa identifice unitatea detinatoare şi sa comunice, în termen de 30 de zile, elementele de identificare a acesteia.-----------Alin. (1), (4) şi (6) ale art. 2 au fost modificate prin pct. 4 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Lit. c) şi e) ale alin. (1) al art. 2 au fost modificate prin pct. 5 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (4) al art. 2 a fost modificat prin pct. 6 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (4^1) al art. 2 a fost introdus prin pct. 7 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (5) şi (6) ale art. 2 au fost modificate prin pct. 8 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (7) şi (8) ale art. 2 au fost introduse prin pct. 9 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 3 (1) Cererile de retrocedare *) se depun, prin centrul eparhial sau, după caz, centrul de cult, la Comisia speciala de retrocedare. (2) Pentru fiecare imobil solicitantul va pune la dispoziţie Comisiei speciale de retrocedare, în vederea stabilirii dreptului de proprietate asupra imobilelor, actele sau orice alte dovezi necesare pentru stabilirea calităţii de fost proprietar, în condiţiile ce se vor stabili prin regulamentul prevăzut la art. 2 alin. (3).(2^1) Pentru stabilirea dreptului de proprietate solicitantul poate depune inceputuri de dovada scrisa, declaratii de martori autentificate, expertize extrajudiciare, precum şi orice acte care, coroborate, intemeiaza prezumtia existentei dreptului de proprietate al acestuia asupra imobilului, la data preluării abuzive.(2^2) În absenta unor probe contrare, existenta şi, după caz, intinderea dreptului de proprietate, se prezuma a fi cea recunoscută în actul normativ sau de autoritate prin care s-a dispus măsura preluării abuzive sau s-a pus în executare măsura preluării abuzive.(2^3) În aplicarea prevederilor alin. (2^2) şi în absenta unor probe contrare, persoana individualizata în actul normativ sau de autoritate prin care s-a dispus sau, după caz, s-a pus în executare măsura preluării abuzive este presupusa ca detine imobilul sub nume de proprietar.-----------Alin. (1) al art. 3 a fost modificat prin pct. 5 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (2^1), (2^2) şi (2^3) ale art. 3 au fost introduse prin pct. 10 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 4 (1) Dreptul de proprietate asupra imobilului solicitat se redobandeste pe baza deciziei Comisiei speciale de retrocedare, a unităţii detinatoare prevăzute la art. 1^1 sau a hotărârii judecătorești rămase definitive, după caz. (2) Dispozitiile legale privind protectia chiriasilor, persoane fizice, se aplică în mod corespunzător, fără a putea depăşi termenul de 5 ani prevăzut la art. 5 alin. (2).(2^1) În cazul contractelor de locatiune care au ca obiect spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta noul proprietar se va subroga în drepturile fostului locator, cu renegocierea clauzelor privind chiria, pe o perioadă de maximum 5 ani potrivit dispoziţiilor cuprinse la art. 5 alin. (2), dacă aceste contracte au fost incheiate cu respectarea legii. (3) Abrogat. (4) Litigiile legate de eventualele imbunatatiri aduse imobilelor care se retrocedeaza în condiţiile prezentei ordonante de urgenta de către fostii deţinători, precum şi cele legate de aplicarea alin. (2^1) al art. 4, vor fi solutionate în condiţiile legii. (5) Masurile reparatorii în echivalent se vor acorda potrivit legii speciale care va reglementa tipul şi procedura de acordare a despăgubirilor.-----------Art. 4 a fost modificat prin pct. 6 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (1) al art. 4 a fost modificat prin pct. 11 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (2^1) al art. 4 a fost introdus prin pct. 12 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (3) al art. 4 a fost abrogat prin pct. 13 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (4) al art. 4 a fost modificat prin pct. 14 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.Alin. (5) al art. 4 a fost modificat prin pct. 15 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 4^1 (1) În cazul în care imobilele ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta au fost instrainate legal după data de 22 decembrie 1989, titularii cererilor de retrocedare pot opta pentru acordarea masurilor reparatorii în echivalent potrivit art. 4 alin. (5). (2) Actele juridice de instrainare a imobilelor care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta sunt lovite de nulitate absoluta dacă au fost incheiate cu incalcarea dispoziţiilor imperative ale legilor în vigoare la data instrainarii. *) (3) În cazul acţiunilor formulate potrivit dispoziţiilor cuprinse la alin. (2) procedura de retrocedare inceputa în temeiul prezentei ordonante de urgenta este suspendata până la solutionarea acelor acţiuni prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabila. Persoana indreptatita va instiinta de îndată Comisia speciala de retrocedare. (4) Prevederile prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile şi în cazul acţiunilor în curs de judecată, persoana indreptatita putand alege calea acestei ordonante de urgenta, renuntand la judecarea cauzei sau solicitand suspendarea cauzei.-----------Art. 4^1 a fost introdus prin pct. 16 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 4^2 (1) Sub sancţiunea nulitatii absolute, până la solutionarea procedurilor administrative şi, după caz, judiciare, prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, este interzisa înstrăinarea, schimbarea destinatiei, ipotecarea sau grevarea sub orice formă a imobilelor pentru care au fost depuse cereri de retrocedare în condiţiile prezentei ordonante de urgenta. (2) Solicitantilor le revine obligaţia de a instiinta în scris deţinătorul actual despre existenta cererilor de retrocedare depuse în condiţiile prezentei ordonante de urgenta.-----------Art. 4^2 a fost introdus prin pct. 16 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 5 (1) Proprietarii care vor redobandi dreptul de proprietate asupra imobilelor în temeiul prezentei ordonante de urgenta vor incheia cu detinatorii actuali ai acestor imobile un protocol de predare-preluare, în mod obligatoriu, în termen de 60 de zile de la data ramanerii definitive a deciziei Comisiei speciale de retrocedare sau, după caz, a unităţii detinatoare prevăzute la art. 1^1, termen după care, dacă protocolul nu a fost semnat, se va incheia în prezenta executorului judecătoresc un proces-verbal de constatare unilaterala a preluării imobilului. (2) Proprietarii vor intra în posesia bunurilor imobile solicitate în termen de cel mult 5 ani de la redobandirea dreptului de proprietate, în cazul imobilelor prevăzute la art. 1 alin. (6) şi la art. 4 alin. (2) şi (2^1).-----------Art. 5 a fost modificat prin pct. 7 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Alin. (1) şi (2) ale art. 5 au fost modificate prin pct. 17 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 5^1 (1) Nerespectarea obligaţiilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă atrage raspunderea contraventionala a institutiei sau, după caz, a conducătorului institutiei careia îi incumba respectarea acestor obligaţii. (2) Constituie contraventii urmatoarele fapte: a) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 1 alin. (2^4); b) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 1 alin. (7); c) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 1^1 alin. (2) de către unitatea detinatoare; d) necomunicarea sau comunicarea în mod eronat a informaţiilor solicitate potrivit art. 2 alin. (7) şi (8); e) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 5 alin. (1); f) incalcarea interdicţiei de instrainare prevăzute la art. 4^2 alin. (1). (3) Faptele prevăzute la alin. (2) lit. a)-e) se sancţionează cu amendă de la 5.000.000 lei la 50.000.000 lei. (4) Fapta prevăzută la alin. (2) lit. f) se sancţionează cu amendă de la 100.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. (5) Neincheierea de către deţinătorul actual a protocolului de predare-preluare, potrivit art. 5 alin. (1), atrage obligaţia acestuia de a plati noului proprietar o sumă, calculată pe zi de intarziere, reprezentand contravaloarea lipsei de folosinţă a imobilului.-----------Art. 5^1 a fost introdus prin pct. 19 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 5^2. (1) Constatarea contraventiilor prevăzute la art. 5^1 alin. (2) şi aplicarea sanctiunilor în ceea ce priveste ministerele, prefecturile, unitatile detinatoare prevăzute la art. 1^1 se fac de către Autoritatea Naţionala pentru Restituirea Proprietăţilor, prin corpul de control al acesteia. (2) În cazul autorităţilor administraţiei publice locale situate pe raza teritoriala a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti constatarea contraventiilor revine prefectului judeţului, respectiv Prefectului municipiului Bucureşti, iar aplicarea sanctiunilor revine Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor. (3) Activitatea prefectului judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, prevăzută la alin. (2) este supusă controlului Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, prin corpul de control al acesteia. În măsura în care acesta constata neindeplinitea sau indeplinirea necorespunzatoare a acestor obligaţii va propune ministrului administraţiei şi internelor masurile corespunzătoare.-----------Art. 5^2 a fost introdus prin pct. 19 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 5^3Dispozitiile art. 5^1 şi art. 5^2 se vor completa cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.-----------Art. 5^3 a fost introdus prin pct. 19 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 5^4Pentru aplicarea unitara a prezentei ordonante de urgenta Guvernul va emite norme metodologice în termen de 60 de zile de la data publicarii legii de aprobare a acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.-----------Art. 5^1 a fost introdus prin pct. 8 din art. unic din LEGEA nr. 501 din 11 iulie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 iulie 2002.Art. 5^1 a fost renumerotat, devenind art. 5^4 potrivit pct. 18 al art. 1 al Titlului 2 din LEGEA nr. 247 din 19 iulie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 22 iulie 2005.  +  Articolul 6Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. PRIM-MINISTRU,MIRCEA CIUMARAContrasemnează:---------------Secretariatul de Stat pentru CulteNicolae I. Branzea,secretar de statMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remesp. Ministrul lucrărilor publiceşi amenajarii teritoriului,Laszlo Borbely,secretar de statMinistru de stat,ministrul sănătăţii,Hajdu GaborMinistrul culturii,Ion CaramitruMinistrul muncii şi protectieisociale,Smaranda Dobrescup. Ministru delegat pe lângăprimul-ministru pentru minoritatinaţionale,Klaus Fabritiusp. Ministrul educatiei naţionale,Mircea Fronescu,secretar de statp. Ministrul functiei publice,Marian Parjol,secretar de statMinistrul agriculturii şialimentatiei,Ioan Avram MuresanMinistru de interne,Constantin Dudu Ionescu----------