ORDIN nr. 758 din 14 iunie 2004privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 719 din 10 august 2004



    Văzând Referatul Direcţiei resurse umane, formare profesională, concursuri şi examene nr. OB/6.624/2004,în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Direcţia resurse umane, formare profesională, concursuri şi examene va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 3Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Ovidiu BrînzanBucureşti, 14 iunie 2004.Nr. 758.  +  Anexa METODOLOGIEpentru desfăşurarea concursului derezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie,sesiunea 14 noiembrie 2004  +  Capitolul I Dispoziţii generale1. Ministerul Sănătăţii organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat de medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 14 noiembrie 2004. Concursul se va desfăşura în următoarele centre universitare:- centrul universitar Bucureşti - grupa specialităţilor chirurgicale;- centrul universitar Cluj-Napoca - grupa specialităţilor medicale;- centrul universitar Craiova - grupa medicină de familie;- centrul universitar Iaşi - grupa medicină dentară;- centrul universitar Târgu Mureş - grupa farmacie;- centrul universitar Timişoara - grupa medicină de laborator.2. Numărul de locuri pe profiluri, grupe de specialităţi şi specialităţi, precum şi centrele de pregătire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi ministrului sănătăţii.3. Pentru organizarea concursului de rezidenţiat este desemnată o comisie comună naţională şi comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului sănătăţii.4.1. Concursul se desfăşoară sub formă de test grilă cu 200 de întrebări, cu o durată de 4 ore.4.2. Se declară promovaţi candidaţii care obţin minimum 50% din punctajul maxim posibil la cele 200 de întrebări, în limita numărului de locuri publicat pentru fiecare grupă de specialităţi.4.3. Doctoranzii cu frecvenţă pot fi admişi în rezidenţiat în situaţia îndeplinirii condiţiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialităţi respectivă.4.4. Medicii rezidenţi au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de medic specialist în specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului. Schimbarea specialităţii în care a fost admis rezidentul este posibilă printr-un nou concurs de rezidenţiat. În cazuri justificate schimbarea se poate face numai prin ordin al ministrului sănătăţii, dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile minime la specializarea cerută.5. Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, televiziune, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa Medicală" şi prin Internet, la adresa www.rezidenţiat2004.ro.  +  Capitolul II Tematică, bibliografie, întrebări6.1. Tematicile concursului de rezidenţiat sunt diferite pe profiluri şi grupe de specialităţi, ca şi bibliografia aferentă. Ele sunt elaborate de Colegiul Medicilor din România, respectiv de Colegiul Farmaciştilor din România, şi sunt aprobate de preşedintele Comisiei comune de rezidenţiat şi publicate în ziarul "Viaţa Medicală" nr. 13 din 26 martie 2004.6.2. Întrebările vor fi diferite în funcţie de profil sau de grupele de specialităţi. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucruri diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de către preşedintele comisiei centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi făcut public o dată cu încheierea concursului. Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte şi de păstrarea secretului întrebării. Coordonatorul va da avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebări.  +  Capitolul III Înscrierea candidaţilor7. La concurs se pot prezenta:- candidaţi care au diploma de licenţă în profil medicofarmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;- rezidenţi aflaţi în pregătire;- specialişti care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;- candidaţi apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în grupa de specialitate pentru care candidează.Medicii, stomatologii şi farmaciştii care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui concurs de rezidenţiat pe post se prezintă la acest concurs cu respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul de muncă.8.1. Înscrierile la concurs se fac la sediile direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs şi se termină cu 25 de zile înaintea concursului.8.2. Publicaţia de concurs va cuprinde următoarele:- data, locul şi ora desfăşurării concursului;- condiţii de participare;- locul şi perioada de înscriere;- numărul de locuri;- informaţii generale.9. Dosarele de înscriere ale candidaţilor trebuie să conţină următoarele documente:- cerere de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate, precum şi grupa de specialităţi pentru care concurează (se va menţiona acordul pentru folosirea numelui, precum şi pentru afişarea rezultatului pe Internet);- xerocopie a buletinului/cărţii de identitate (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);- copie legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2004 pot prezenta adeverinţa privind promovarea examenului de licenţă;- medicii rezidenţi şi medicii specialişti vor depune adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului de muncă;- certificat medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se va preciza că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în grupa de specialitate pentru care candidează;- copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) pentru cei care şi-au schimbat numele;- chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătăţii.10.1. După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate publică vor alcătui o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul profilului sau grupei de specialităţi, care va cuprinde următoarele rubrici:
      Nr. crt.DSPProfil/grupa (M, G, C, L, S, F)Numele, iniţiala tatălui, prenumelePromoţiaUniversitatea de medicină şi farmacie absolvităLocul actual de muncă ───────────────── Funcţia UnitateaNr. chitanţei de plată a taxei de concursObservaţii privind starea de sănătate
    Legendă:DSP: Direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti (indicativ auto, de exemplu, BZ pentru DSP Buzău, B pentru DSPM Bucureşti);Profil/Grupă:M pentru grupa specialităţilor medicaleG pentru grupa medicină de familieC pentru grupa specialităţilor chirurgicaleL pentru grupa de laboratorS pentru profilul de medicină dentarăF pentru profilul farmacieLoc actual de muncă: pentru cei neîncadraţi se înscrie "FP" în rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru funcţie se lasă necompletată.Observaţii privind starea de sănătate: se va completa numai cu "APT" sau "INAPT".10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, într-un fişier EXCEL, şi vor fi trimise la Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali (CNPPMFAM) (str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2, Bucureşti) prin e-mail, pe adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier EXCEL care va fi folosit se găsesc la adresa de Internet www.rezidentiat2004.ro.10.3. După centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali va proceda la redactarea listei finale cu candidaţii înscrişi la concurs, pe profiluri şi grupe de specialităţi, în ordine alfabetică. Repartizarea candidaţilor pe săli se va face diferenţiat, pe profilul şi grupa de specialităţi pentru care s-au înscris.10.4. La data de 11 noiembrie 2004 candidaţii vor putea afla sala şi ora începerii probei de concurs, cercetând adresa de Internet pe site-ul www.rezidentiat2004.ro. La sediile universităţilor de medicină şi farmacie se vor afişa listele cu candidaţii înscrişi pentru grupa de specialitate pentru care se organizează concurs, cu excepţia grupei specialităţilor chirurgicale, care se va afişa şi la Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali (str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2, Bucureşti).10.5. Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se va afişa lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
     +  Capitolul IV Desfăşurarea concursului11.1. Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 14 noiembrie 2004.11.2. În dimineaţa concursului, la ora 7,30, şeful de sală împreună cu supraveghetorii vor lipi în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.11.3. Începând cu ora 8,30, candidaţii vor putea intră în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se vor legitima şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau cu paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei care nu prezintă un astfel de document valabil nu vor fi primiţi în sala de concurs.12.1. Candidaţii vor fi aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi, candidaţi care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze aceste situaţii pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara sub semnătură situaţiile sus-menţionate. Fiecare candidat se va aşeza la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.12.2. Candidaţii vor fi aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între doi candidaţi.12.3. În prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală vor citi instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.13.1. Începând cu ora 8,45 se vor împărţi candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca de culoare neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate). Cele patru tipuri de grile pentru răspuns se vor împărţi astfel:● rândul 1 primeşte grile tip A şi B conform următoarei scheme: A - B - A - B - A - B - etc.;● rândul 2 primeşte grile tip C şi D conform următoarei scheme: C - D - C - D - C - D - etc.;● rândul 3 primeşte grile tip A şi B conform următoarei scheme: B - A - B - A - B - A - etc.;● rândul 4 primeşte grile tip C şi D conform următoarei scheme: D - C - D - C - D - C - etc.13.2. Începând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus (rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.), până când toţi candidaţii vor primi o grilă de răspuns.13.3. Se va proceda la verificarea de către fiecare candidat a grilei pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă va fi înlocuită. Fiecare candidat va completa apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.13.4. Şeful de sală şi supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat va rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.13.5. Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări vor fi aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se vor desigila sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Se vor împărţi apoi candidaţilor caietele de întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală va nota la loc vizibil şi va informa candidaţii asupra orei de începere şi celei de terminare a concursului (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie ce va fi afişată).13.6. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.13.7. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei dintre tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.13.8. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caiete nu mai au acces în sala de concurs.13.9. În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte nici un fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu vor avea acces până la terminarea concursului.13.10. La terminarea concursului candidaţii vor preda şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.13.11. Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs vor fi menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de răspuns şi caietul cu întrebări sub semnătură şi vor putea părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sală va scrie pe grila lor "retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se va face menţiunea "retras din concurs". După părăsirea sălii nici unui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru nici un motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, când va fi însoţit de 2 supraveghetori, acceptându-se lipsa din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.13.12. Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidaţi sub semnătura şefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă care vor semna pe grilă. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.13.13. Grilele de răspuns cu menţiunea "retras din concurs" se ambalează separat.13.14. Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite vor fi ambalate separat şi vor purta menţiunea "anulat".13.15. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile cu menţiunea "retras din concurs" şi grile cu menţiunea "anulat") se vor menţiona sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv grile cu menţiunile "retras din concurs" şi "anulat".13.16. Şefii de sală vor completa un proces-verbal privind numărul de candidaţi înscrişi, numărul de candidaţi prezenţi, numărul de grile, caiete şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de şefii de sală, de supraveghetori şi 3 candidaţi.13.17. Coletele şi procesele-verbale vor fi puse în saci, care se vor sigila la rândul lor şi vor fi predaţi reprezentanţilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se vor folosi cleşti speciali, care se vor găsi la reprezentantul desemnat de comisia comună zonală, care răspunde de localul respectiv de concurs.13.18. Sacii vor fi transportaţi la sediul comisiei comune zonale. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comună zonală.  +  Capitolul V Clasificarea candidaţilor14. Preşedintele comisiei comune zonale de rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs vor fi prezenţi în ziua concursului începând cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale, pentru a alcătui grila cu răspunsurile la întrebările de concurs pentru fiecare profil şi grupă de specialitate. Grilele cu răspunsuri vor fi multiplicate în prezenţa comisiei comune zonale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul va fi înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.15.1. Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte vor fi depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la universitatea de medicină şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comună zonală. Pentru centrul universitar Bucureşti contestaţiile se depun la CNPPMFAM (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.Comisia comună zonală va analiza şi va comunică răspunsurile corecte rămase definitive în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitive se va face prin publicare pe Internet pe site-ul www.rezidenţiat 2004.ro şi prin afişare la universitatea de medicină şi farmacie ClujNapoca, Craiova, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş, respectiv CNPPMFAM pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie răspuns la contestaţiile primite.15.2. În urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitive, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.16. Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitive se va face de către o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă nici un fel de material. În sala respectivă nu vor avea acces decât persoanele care formează comisia menţionată.17. Înainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la pct. 16 va proceda la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.18.1. Clasificarea pe profiluri şi grupe de specialităţi va rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitive.18.2. Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.  +  Capitolul VI Rezultate19.1. Data afişării clasificărilor va fi anunţată în timp util prin mass-media.19.2. Clasificările, data şi locul alegerii specialităţilor şi centrelor de pregătire vor fi afişate la universitatea de medicină şi farmacie şi la direcţia de sănătate publică unde se desfăşoară concursul sau vor putea fi accesate pe Internet.20. Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire va avea loc la aceeaşi dată pentru toate grupele de specialităţi, prin teleconferinţă. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unu dintre centrele universitare medicale Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.  +  Capitolul VII Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire21. Alegerea locurilor se va face în baza clasificărilor afişate. La alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire candidaţii vor prezenta buletinul/cartea de identitate sau paşaportul în termen de valabilitate.Împuterniciţii vor prezenta buletinul/cartea de identitate propriu/proprie şi o împuternicire dată de candidat la notariat.22. Candidaţii sau împuterniciţii acestora, care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire, pierd drepturile conferite de concurs.  +  Capitolul VIII Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare23. Caietele de concurs vor avea un număr de 200 de întrebări pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi (40% din cele afişate pe Internet; 60% întrebări la prima vedere).24. Cele 200 de întrebări de concurs pot fi de două tipuri:1. întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);2. întrebări tip complement multiplu cu 2-4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte va fi notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de 2 sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).În caietul de concurs se vor preciza întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.Exemplu de punctare:A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi Cx xÎn cazul în care candidatul marchează corect A şi C, va primi 5 puncte.În cazul în care candidatul marchează A şi B, va fi punctat astfel:A B C D E1 0 0 1 1 = 3 puncteDepartajarea candidaţilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare.Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se va face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă va avea loc în ziua de sâmbătă 20 noiembrie 2004 în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se va face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctaj maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare vor figura în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.  +  Capitolul IX Probleme de organizare25. Pentru buna desfăşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligaţii:● publicarea tematicii de concurs şi a bibliografiei, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului; coordonator este preşedintele comisiei comune centrale de rezidenţiat;● stabilirea numărului de locuri pe profiluri, grupe de specialităţi şi centre de pregătire, conform prevederilor legale;● rezolvarea problemelor financiare (încasări de taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata promptă a personalului care a contribuit la concurs etc.); responsabil: CNPPMFAM;● închirierea sălilor pentru concurs şi prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii); verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.); responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, ceară roşie, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.); responsabil: CNPPMFAM;● organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind preşedintele comisiei comune zonale:- solicitarea prin universităţile de medicină şi farmacie şi direcţiile de sănătate publică a unui număr suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi, cu un minim de 3 persoane pentru o sală);- desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;- instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;● întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet; responsabili: CNPPMFAM şi preşedinţii comisiilor comune zonale;● elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi; coordonator: preşedintele comisiei centrale de rezidenţiat;● elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete (procese-verbale - diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală - de predare-primire a sacilor cu caiete de întrebări şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, adică plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile cu menţiunea "retras din concurs", caiete de întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale asupra derulării concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori, grilelor de răspuns, plicurilor ce vor conţine borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului); responsabil: CNPPMFAM;● tipărirea caietelor cu întrebări; responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs şi apoi a grilelor corectate la locul stabilit de comisia comună zonală, pregătirea maşinilor şi a personalului de însoţire; responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● pregătirea pentru corectură: după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii; responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator; responsabil: CNPPMFAM;● citirea grilelor prin scanare; responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea grilei de răspuns; responsabil: preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor pct. 24, pe profiluri şi grupe de specialităţi; responsabil: preşedintele comisiei comune centrale;● afişarea clasificărilor finale; responsabil: preşedintele comisiei comune centrale;● crearea unei pagini de web pe Internet, în care se vor publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.); responsabil: CNPPMFAM;● alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregătire; responsabil: preşedintele comisiei comune centrale.26.1. Materialele necesare concursului, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali vor fi transmise comisiilor comune zonale până la data de 8 noiembrie 2004.26.2. Pregătirea materialelor necesare desfăşurării concursului:I. Grilele pentru răspuns vor fi tipărite până la data de 1 noiembrie 2004, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a se preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.Grilele vor fi de patru tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupa de specialităţi, corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri diferite.Pregătirea sacilor pentru săli, conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări), se va face de către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare concursului.Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialităţi, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, va cuprinde următoarele materiale:● colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns va fi dublu faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă (+10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);● pixuri-cariocă de culoare neagră pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;● plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;● coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse în plicuri;● plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;● bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;● sfoară pentru legarea coletelor cu grile;● hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;● sârme cu plumbi;● pixuri-cariocă de culoare roşie.Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi vor fi depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu două zile înainte de concurs. Sediul va fi sigilat.În dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele specificate mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, vor fi transportaţi de comisiile special desemnate, la locurile de desfăşurare a concursului.II. Caietele cu întrebări (crearea şi multiplicarea lor)Preşedintele comisiei comune zonale stabileşte responsabilii creării de subiecte pentru fiecare grupă de specialităţi. Aceştia îşi aleg grupul de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru vor fi făcute publice în ziua concursului.Întrebările vor fi create după tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele vor fi prezentate în anumite condiţii de punere în pagină şi/sau pe discheta pe un anumit tipar.Caietele cu întrebări vor fi multiplicate de o comisie special desemnată care va lucra într-un loc de unde nu va avea nici o legătură cu exteriorul şi nu va părăsi locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv comisia desemnată va dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele vor fi multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20%. Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupa de specialităţi. Caietele vor conţine aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări va fi diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip, acestea vor fi împachetate, pachetele vor fi sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila va fi emisă de CNPPMFAM), puse în saci, iar sacii vor fi sigilaţi cu cleştii transmişi de CNPPMFAM. Caietele vor fi multiplicate într-un număr egal cu numărul candidaţilor care vor primi caietul de tipul respectiv + 20% mai mult, pentru înlocuire în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în săli. Aceasta rezervă de caiete pentru fiecare tip va fi pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs.În dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare sală de concurs, vor fi transportaţi la locul de desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de două persoane.După terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) vor fi împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi păstrate până după alegerea specialităţilor şi a centrelor de pregătire.După această dată toate documentele rezultate în urma acestui concurs (grilele cu răspunsurile candidaţilor, grilele cu menţiunea "anulat" sau "retras din concurs", dischete, procese-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia comună zonală privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rămase definitive, tabelele originale cu alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire etc.) vor fi împachetate şi sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat şi vor fi predate cu proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de Perfecţionare Postuniversitară a Medicilor, Farmaciştilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistenţilor Medicali în termen de 5 zile.---------