ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 163 din 6 decembrie 2001 - (*actualizată*)privind reglementarea unor măsuri financiare(actualizată până la data de 25 aprilie 2003*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • --------------*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 798 din 13 decembrie 2001. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 25 aprilie 2003, cu modificările şi completările aduse de: ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 13 din 14 februarie 2002 respinsă de LEGEA nr. 339 din 31 mai 2002; LEGEA nr. 364 din 7 iunie 2002; LEGEA nr. 414 din 26 iunie 2002; ORDONANTA nr. 22 din 30 ianuarie 2003.În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă.  +  Articolul 1 (1) Ordonanţa Guvernului nr. 75/1999*) privind constituirea Fondului special de sustinere a învăţământului de stat şi art. VI din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, se abroga începând cu data de 1 ianuarie 2002. (2) Începând cu anul 2002 manualele şcolare acordate potrivit prevederilor art. 174 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi bursele studenţilor din Republica Moldova care studiază în România, acordate potrivit dispoziţiilor legale, se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării. (3) Cheltuielile aferente facilităţilor acordate elevilor şi studenţilor pentru transportul pe calea ferată şi cu metroul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, începând cu data de 1 martie 2003, cu încadrarea în sumele aprobate cu aceasta destinaţie, potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.-------------Alin. (3) al art. 1 a fost modificat de ORDONANTA nr. 22 din 30 ianuarie 2003 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 1 februarie 2003.-------------*) Ordonanţa Guvernului nr. 75/1999 a fost respinsă de LEGEA nr. 193 din 16 aprilie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 273 din 23 aprilie 2002.  +  Articolul 2 (1) Cota de 3% prevăzută la art. 53 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare, se reduce la 2% începând cu data de 1 ianuarie 2002. (2) Pentru susţinerea sistemului de protecţie a drepturilor copilului şi a persoanelor adulte cu handicap se acordă bugetelor locale sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.  +  Articolul 3 (1) Cota de 5% prevăzută la art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994*) privind impozitul pe profit, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, va fi de 6% începând cu data de 1 ianuarie 2002. (2) Sumele datorate de contribuabili potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/2001 privind constituirea şi utilizarea Fondului România, aferente trimestrului IV 2001, precum şi cele neachitate la termenele legale de plată începând cu data de 1 ianuarie 2002 se fac venit la bugetul de stat, iar eventualele sume virate necuvenit către Fondul România se regularizează cu bugetul de stat. (3) Disponibilităţile Fondului România existente la data de 31 decembrie 2001 se virează la bugetul de stat pe anul 2002 până la data de 25 ianuarie 2002. (4) Strategia şi priorităţile anuale pentru imaginea externa a tarii se stabilesc de Consiliul interministerial pentru imagine externa, denumit în continuare Consiliul interministerial, format din primul-ministru, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul afacerilor externe, ministrul informaţiilor publice, ministrul integrării europene, ministrul culturii şi cultelor, ministrul turismului, ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei, ministrul tineretului şi sportului, ministrul educaţiei şi cercetării, ministrul finanţelor publice şi preşedintele Fundaţiei Culturale Române. La lucrările Consiliului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice, ai formatiunilor politice reprezentate parlamentar, ai societăţii civile şi ai comunităţii oamenilor de afaceri. (5) Preşedintele Consiliului interministerial este primul-ministru. (6) Secretarul executiv al Consiliului interministerial este ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului. (7) În cadrul Consiliului interministerial funcţionează Comisia de evaluare, formată din secretarii de stat cu atribuţii în domeniul imagine-comunicare din cele 9 ministere, un secretar de stat din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi vicepreşedintele Fundaţiei Culturale Române. (8) Consiliul interministerial funcţionează în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, elaborat de Secretariatul General al Guvernului în colaborare cu celelalte ministere reprezentate în Consiliul interministerial şi aprobat prin decizie a primului-ministru. (9) Evaluarea proiectelor se face în raport cu criteriile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului interministerial. (10) Proiectele evaluate potrivit alin. (9) vor fi supuse de către secretarul executiv spre aprobare Consiliului interministerial, care decide ce proiecte vor primi finanţare. (11) Din bugetul de stat, precum şi din donaţii, sponsorizări şi din alte surse atrase, în condiţiile legii, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului se finanţează: a) proiecte de promovare a imaginii României, realizate inclusiv prin angajarea unor servicii specializate ale unor companii române şi străine; b) realizarea unor pagini de prezentare a României în cotidiene de notorietate din străinătate şi în format electronic, precum şi a unor emisiuni pe posturi de televiziune; c) proiecte de prezentare a economiei româneşti în ansamblu sau a unor sectoare economice şi informări periodice destinate agentiilor de rating, băncilor de investiţii, mediilor economice occidentale în general; d) susţinerea editării de material documentar cu tematici diverse - prezentare generală a tarii, economie, turism, cultura - pe suporturi diferite, cum sunt tipariturile, compact-discurile, casetele video etc.; e) organizarea de acţiuni comune cu grupuri de reflectie prestigioase din Statele Unite ale Americii şi din Europa, precum şi cu reprezentanţi ai societăţii civile, pe teme de integrare europeană şi euroatlantica; f) proiecte de programe culturale şi de informare, precum şi de investiţii în echipamente informatice şi de comunicare, vizând susţinerea activităţii institutelor şi centrelor culturale şi de informare româneşti din străinătate; g) proiecte de sprijinire a activităţii consulatelor onorifice şi a asociaţiilor comunităţilor româneşti; h) sprijinirea apariţiei unor ziare şi publicaţii ale comunităţilor româneşti din ţările vecine şi finanţarea unor programe de învăţământ la distanta pentru ţinerii de origine română din comunitatile româneşti de pretutindeni; i) proiecte de avengura prezentate în centre de interes politic şi economic; cicluri sub genericul "Festivalul/Anul/Luna/Săptămâna/Zilele României"; mari evenimente aniversare româneşti, manifestări culturale complementare pentru reuniuni politice, diplomatice, economice, internaţionale, din ţara şi din străinătate; participari la expoziţii mondiale; candidaturi româneşti pentru Capitala Europeană a Culturii; j) realizarea şi amplasarea în străinătate a unor monumente care omagiaza personalităţi şi evenimente româneşti; k) cheltuieli necesare organizării în ţara a unor acţiuni cu caracter internaţional privind imaginea externa a României, stabilite prin hotărâre a Guvernului.(11^1) În cazul în care la acţiunile prevăzute la alin. (11) lit. k) participa şi alte ministere sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sumele necesare acestora se asigura prin suplimentarea bugetelor instituţiilor respective şi diminuarea corespunzătoare a bugetului Secretariatului General al Guvernului. (12) Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/2001, aprobată prin Legea nr. 635/2001, se abroga începând cu data de 1 ianuarie 2002.------------Alin. (4) şi (7) ale art. 3 au fost modificate de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 13 din 14 februarie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 20 februarie 2002.ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 13 din 14 februarie 2002 a fost respinsă de LEGEA nr. 339 din 31 mai 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.Partea dispozitiva şi literele a), b) şi e) ale alineatului (11) al art. 3 au fost modificate de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 13 din 14 februarie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 20 februarie 2002.ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 13 din 14 februarie 2002 a fost respinsă de LEGEA nr. 339 din 31 mai 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.Alin. (4) şi (7) ale art. 3 au fost modificate de LEGEA nr. 364 din 7 iunie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.Partea introductivă şi literele a), b) şi e) ale alineatului (11) al art. 3 au fost modificate de LEGEA nr. 364 din 7 iunie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.Litera k) a alin. (11) al art. 3 a fost introdusă de LEGEA nr. 364 din 7 iunie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.Alin. (11^1) al art. 3 a fost introdus de LEGEA nr. 364 din 7 iunie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 14 iunie 2002.------------*) Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994 a fost abrogată de LEGEA nr. 414 din 26 iunie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 27 iunie 2002.  +  Articolul 4 (1) Prevederile art. I, II şi III se aplică începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2002. (2) Controlul pentru stabilirea, urmărirea şi încasarea obligaţiilor menţionate la alin. (1) al art. I, art. II şi alin. (2) al art. III, aferente anului 2001 şi perioadelor precedente, se efectuează potrivit prevederilor actelor normative în vigoare la data operaţiunilor supuse controlului.  +  Articolul 5 (1) Ministerul Apărării Naţionale este autorizat pentru anul 2001 să efectueze în cadrul capitolului "Apărare naţionala" virari de credite bugetare la titlul "Cheltuieli materiale şi servicii" în limita sumei de 100,0 miliarde lei din economiile ce se pot realiza la titlul "Cheltuieli de personal" şi la alineatul "Plati de dobânzi şi comisioane". (2) Cheltuielile ocazionate de emisiunea şi plasarea titlurilor de stat şi de riscul garanţiilor date de stat, în condiţiile legii, se suplimenteaza cu suma de 562,25 miliarde lei în anul 2001 prin diminuarea cu 196,17 miliarde lei a cheltuielilor cu stimularea producţiei de export şi a exportului şi cu 366,08 miliarde lei a Fondului de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului. (3) În bugetul Ministerului Sănătăţii şi Familiei pe anul 2001 transferurile din bugetul de stat către bugetele locale pentru susţinerea sistemului de protecţie a drepturilor copilului se diminuează cu suma de 30.714.343 mii lei, iar transferurile din bugetul de stat către bugetele locale pentru susţinerea sistemului de protecţie a persoanelor cu handicap se majorează cu suma de 30.714.343 mii lei. Repartizarea pe judeţe este prevăzută în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă. (4) Transferurile din bugetul de stat către bugetele locale pentru susţinerea sistemului de protecţie a drepturilor copilului, prevăzute în bugetul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie pe anul 2001, modificate pe judeţe, sunt prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta ordonanţă de urgenţă. (5) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale din anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 27/2001 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2001 se diminuează cu 500 mii lei şi în mod corespunzător şi deficitul bugetului de stat pe anul 2001 prevăzut în anexele nr. 1 şi 2. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată în vederea finanţării cheltuielilor instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat, descentralizate începând cu anul 2001, prevăzute în coloana 3, nivelul III din anexa nr. 5a) la Ordonanţa Guvernului nr. 27/2001, la judeţele Bistrita-Nasaud şi Neamt sunt de 350.872.538 mii lei şi, respectiv, de 609.424.373 mii lei. (6) Anexa "Veniturile, alocaţiile şi cheltuielile instituţiilor publice" la bugetul Ministerului Administraţiei Publice pe anul 2001 este prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta ordonanţă de urgenţă. (7) Taxele poştale pentru restituirea prin mandat poştal a diferenţelor de impozit pe venit se suporta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice. (8) Veniturile şi cheltuielile modificate ale bugetului Fondului de asigurări sociale de sănătate pe anul 2001, constituit în baza prevederilor Legii asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997*), cu modificările şi completările ulterioare, sunt prevăzute în anexa nr. 5 la prezenta ordonanţă de urgenţă. (9) Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sa introducă modificările aprobate prin prezenta ordonanţă de urgenţă în bugetul de stat pe anul 2001, cu respectarea echilibrului bugetar. (10) În situaţia în care veniturile gestionate în regim extrabugetar depăşesc prevederile aprobate pe anul 2001, acestea pot fi utilizate, prin ordin al ordonatorului principal de credite, până la nivelul realizat, pentru destinatiile prevăzute în anexele la bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2001.-------------*) Legea nr. 145/1997 a fost abrogată de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 150 din 31 octombrie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 20 noiembrie 2002.  +  Articolul 6Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale este autorizat ca în bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2001 să efectueze virari de credite bugetare la titlul "Transferuri" al capitolului "Asistenţa socială, alocaţii, pensii, ajutoare şi indemnizaţii" de la celelalte capitole ale bugetului, titlurile "Cheltuieli de personal", "Cheltuieli materiale şi servicii", "Cheltuieli de capital", inclusiv din sumele blocate care se deblocheaza potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, în funcţie de necesitaţi, numai pentru aceasta acţiune, precum şi de la alineatul "Dobânda datorată trezoreriei statului", fără afectarea echilibrului bugetar.  +  Articolul 7Prevederile art. 3 lit. b) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/1999 privind atragerea unor sume suplimentare la bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 593/2001, se abroga.  +  Articolul 8Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:---------------Ministrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu  +  Anexa 1MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI                                  TRANSFERURI                   din bugetul de stat către bugetele locale                  pentru susţinerea sistemului de protecţie a                      drepturilor copilului, pe anul 2001                                                                 - mii lei -────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Judeţul Program Influente Programcrt. actualizat────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────           TOTAL 132.000.000 -30.714.343 101.285.657  1 BIHOR 6.978.372 6.978.372  2 BRAŞOV 2.969.520 2.969.520  3 DAMBOVITA 10.541.796 10.541.796  4 GORJ 4.500.000 4.500.000  5 MURES 20.786.640 -4.042.690 16.743.950  6 NEAMT 37.815.660 -17.500.143 20.315.517  7 PRAHOVA 4.454.280 4.454.280  8 SALAJ 10.690.272 -3.171.510 7.518.762  9 SIBIU 9.947.892 9.947.892 10 TIMIS 9.502.464 -6.000.000 3.502.464 11 MUNICIPIUL BUCUREŞTI 13.813.104 13.813.104────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  +  Anexa 2MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI                                  TRANSFERURI                   din bugetul de stat către bugetele locale            pentru susţinerea sistemului de protecţie a persoanelor                           cu handicap, pe anul 2001                                                                 - mii lei -────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Judeţul Program Influente Programcrt. actualizat────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────         TOTAL 1.749.200.000 30.714.343 1.779.914.343  1 ALBA 47.365.848 400.000 47.765.848  2 ARAD 26.906.390 0 26.906.390  3 ARGES 58.931.707 300.000 59.231.707  4 BACAU 82.511.448 400.000 82.911.448  5 BIHOR 46.776.119 0 46.776.119  6 BISTRITA-NASAUD 17.386.146 200.000 17.586.146  7 BOTOSANI 56.920.083 450.000 57.370.083  8 BRAŞOV 34.822.146 0 34.822.146  9 BRĂILA 25.179.445 200.000 25.379.445 10 BUZAU 38.544.897 400.000 38.944.897 11 CARAS SEVERIN 47.328.026 0 47.328.026 12 CALARASI 25.864.748 300.000 26.164.748 13 CLUJ 32.133.631 0 32.133.631 14 CONSTANTA 57.826.016 0 57.826.016 15 COVASNA 14.238.828 100.000 14.338.828 16 DAMBOVITA 45.261.347 0 45.261.347 17 DOLJ 51.506.930 0 51.506.930 18 GALAŢI 19.148.715 0 19.148.715 19 GIURGIU 43.222.266 150.000 43.372.266 20 GORJ 27.075.622 0 27.075.622 21 HARGHITA 21.111.653 0 21.111.653 22 HUNEDOARA 27.410.292 0 27.410.292 23 IALOMITA 24.247.156 0 24.247.156 24 IAŞI 64.099.445 200.000 64.299.445 25 ILFOV 24.084.400 300.000 24.384.400 26 MARAMURES 41.784.602 100.000 41.884.602 27 MEHEDINTI 17.576.866 0 17.576.866 28 MURES 52.557.101 4.042.690 56.599.791 29 NEAMT 47.816.895 17.500.143 65.317.038 30 OLT 37.869.087 300.000 38.169.087 31 PRAHOVA 71.896.886 0 71.896.886 32 SATU MARE 35.222.289 0 35.222.289 33 SALAJ 23.986.120 3.271.510 27.257.630 34 SIBIU 54.244.770 0 54.244.770 35 SUCEAVA 82.376.063 0 82.376.063 36 TELEORMAN 21.524.123 200.000 21.724.123 37 TIMIS 55.873.836 3.000.000 58.873.836 38 TULCEA 17.817.329 350.000 18.167.329 39 VASLUI 34.953.995 300.000 35.253.995 40 VALCEA 56.232.633 0 56.232.633 41 VRANCEA 48.012.895 250.000 48.262.895 42 MUNICIPIUL BUCUREŞTI 82.394.814 -2.000.000 80.394.814 43 Sume care se vor     repartiza pe bază de     ordin al ministrului 7.156.392 0 7.156.392────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  +  Anexa 3AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU PROTECŢIA        COPILULUI ŞI ADOPTII                                  TRANSFERURI                   din bugetul de stat către bugetele locale                  pentru susţinerea sistemului de protecţie a                      drepturilor copilului, pe anul 2001                                                                 - mii lei -────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Judeţul Program Influente Programcrt. actualizat────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────         TOTAL 1.580.200.000 0 1.580.200.000  1 ALBA 26.762.880 26.762.880  2 ARAD 39.738.800 39.738.800  3 ARGES 33.115.720 33.115.720  4 BACAU 40.513.878 2.000.000 42.513.878  5 BIHOR 48.408.866 230.000 48.638.866  6 BISTRITA-NASAUD 27.726.980 27.726.980  7 BOTOSANI 47.365.332 47.365.332  8 BRAŞOV 36.507.300 2.000.000 38.507.300  9 BRĂILA 38.844.122 38.844.122 10 BUZAU 35.265.620 2.000.000 37.265.620 11 CARAS SEVERIN 42.746.643 -2.350.000 40.396.643 12 CALARASI 11.948.269 11.948.269 13 CLUJ 53.477.564 53.477.564 14 CONSTANTA 34.641.153 1.370.000 36.011.153 15 COVASNA 11.715.840 11.715.840 16 DAMBOVITA 24.937.897 24.937.897 17 DOLJ 37.368.260 37.368.260 18 GALAŢI 46.778.240 2.000.000 48.778.240 19 GIURGIU 9.921.137 1.500.000 11.421.347 20 GORJ 18.786.872 2.000.000 20.786.872 21 HARGHITA 21.477.057 21.477.057 22 HUNEDOARA 29.827.497 29.827.497 23 IALOMITA 16.920.971 16.920.971 24 IAŞI 98.503.970 4.500.000 103.003.970 25 ILFOV 13.981.263 13.981.263 26 MARAMURES 42.791.213 42.791.213 27 MEHEDINTI 13.638.640 1.000.000 14.638.640 28 MURES 35.025.212 35.025.212 29 NEAMT 46.572.288 -11.750.000 34.822.888 30 OLT 31.652.878 31.652.878 31 PRAHOVA 41.812.156 41.812.156 32 SATU MARE 36.332.013 36.332.013 33 SALAJ 20.656.116 20.656.116 34 SIBIU 53.107.948 -26.000.000 27.107.948 35 SUCEAVA 71.053.113 2.000.000 73.053.113 36 TELEORMAN 24.828.066 1.000.000 25.828.066 37 TIMIS 69.625.048 6.500.000 76.125.048 38 TULCEA 23.127.420 2.000.000 25.127.420 39 VASLUI 37.793.764 6.000.000 43.793.764 40 VALCEA 35.436.380 2.000.000 37.436.380 41 VRANCEA 23.993.090 2.000.000 25.993.090 42 MUNICIPIUL BUCUREŞTI 125.471.714 125.471.714────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  +  Anexa 4MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI PUBLICE  I - Program actualizat II - InfluenteIII - Program rectificat                           VENITURILE, ALOCAŢIILE ŞI                       CHELTUIELILE INSTITUŢIILOR PUBLICE                                                                   - mii lei -┌────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ │ Program 2001 ││ ├───────────┬───────────┬───────────┬─────────────────────────────────┤│Institu-│ Venituri │ Alocaţii │Cheltuieli │ din care: ││tia pu- │ │ │ ├───────────┬──────────┬──────────┤│blica │ │ │ │Cheltuieli │Cheltuieli│Cheltuieli││ │ │ │ │ de │materiale │ de ││ │ │ │ │ personal │ şi │ capital ││ │ │ │ │ │ servicii │ │├────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┼──────────┤│ A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │├────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┼──────────┤│ALTE │ │ │ │ │ │ ││ACŢIUNI │ │ │ │ │ │ ││ECONOMI-│ │ │ │ │ │ ││CE I│ 70.000.000│162.942.442│232.942.442│169.883.304│51.127.089│11.932.049││ II│ │ 25.000.000│ 25.000.000│ │20.000.000│ 5.000.000││ III│ 70.000.000│187.942.442│257.942.442│169.883.304│71.127.089│16.932.049││Oficiul │ │ │ │ │ │ ││Naţional│ │ │ │ │ │ ││de │ │ │ │ │ │ ││Cadastru│ │ │ │ │ │ ││Geodezie│ │ │ │ │ │ ││şi Car- │ │ │ │ │ │ ││tografie│ │ │ │ │ │ ││ I│ 50.000.000│154.864.065│204.864.065│150.230.000│43.065.465│11.568.600││ II│ 17.146.049│ 10.690.147│ 27.836.196│ 5.953.304│17.019.443│ 4.863.449││ III│ 67.146.049│165.554.212│232.700.261│156.183.304│60.084.908│16.432.049││Institu-│ │ │ │ │ │ ││tul de │ │ │ │ │ │ ││Cadastru│ │ │ │ │ │ ││Geodezie│ │ │ │ │ │ ││Fotogram│ │ │ │ │ │ ││metrie │ │ │ │ │ │ ││şi Carto│ │ │ │ │ │ ││grafie │ │ │ │ │ │ ││ I│ 20.000.000│ 8.078.377│ 28.078.377│ 19.653.304│ 8.061.624│ 363.449││ II│-17.146.049│ 14.309.853│ -2.836.196│ -5.953.304│ 2.980.557│ 136.551││ III│ 2.853.951│ 22.388.230│ 25.242.181│ 13.700.000│11.042.181│ 500.000│└────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────┴──────────┘Numărul maxim de personal în anul 2001 = 2800  +  Anexa 5CASA NAŢIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE                                    BUGETUL                   FONDULUI DE ASIGURĂRI SOCIALE DE SĂNĂTATE                                  pe anul 2001                                                                 - mii lei -┌────┬───┬────┬────┬────────────────┬──────────────┬────────────┬──────────────┐│Ca- │Sub│Tit-│Ali-│ │ │ │ ││pi- │ca-│lu/ │ne- │ Denumirea │ Program │ Influente │ Program ││tol │pi-│Ar- │at │ indicatorilor │ │ │ actualizat ││ │tol│ti- │ │ │ │ │ ││ │ │col │ │ │ │ │ │├────┴───┴────┴────┼────────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤│ A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │├────┬───┬────┬────┼────────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤│ │ │ │ │VENITURI TOTAL │41.434.247.094│ 303.797.000│41.738.044.094││ │ │ │ │I.VENITURI │ │ │ ││ │ │ │ │ CURENTE │40.715.766.000│ 303.797.000│41.019.563.000││ │ │ │ │A.VENITURI │40.048.903.020│ 303.797.000│40.352.700.020││ │ │ │ │ FISCALE │ │ │ ││ │ │ │ │A1.IMPOZITE │ │ │ ││ │ │ │ │ DIRECTE │40.048.903.020│ 303.797.000│40.352.700.020││1216│ │ │ │ CONTRIBUŢIA LA │ │ │ ││ │ │ │ │FONDUL DE ASIGU-│ │ │ ││ │ │ │ │RARI SOCIALE DE │ │ │ ││ │ │ │ │SĂNĂTATE │40.048.903.020│ 303.797.000│40.352.700.020││ │01 │ │ │Contribuţii de │ │ │ ││ │ │ │ │la persoane ju- │ │ │ ││ │ │ │ │ridice sau fizi-│ │ │ ││ │ │ │ │ce, care angajea│ │ │ ││ │ │ │ │za personal │ │ │ ││ │ │ │ │salariat │16.050.515.590│ │16.050.515.590││ │02 │ │ │Contribuţia per-│ │ │ ││ │ │ │ │soanelor asigu- │ │ │ ││ │ │ │ │rate │23.986.061.270│ 303.797.000│24.289.858.270││ │03 │ │ │Contribuţii fa- │ │ │ ││ │ │ │ │cultative la │ │ │ ││ │ │ │ │asigurările so- │ │ │ ││ │ │ │ │ciale de sănătă-│ │ │ ││ │ │ │ │te │ 12.326.160│ │ 12.326.160││ │ │ │ │B.VENITURI │ │ │ ││ │ │ │ │ NEFISCALE │ 666.862.980│ │ 666.862.980││2216│ │ │ │ DIVERSE │ │ │ ││ │ │ │ │ VENITURI │ 666.862.980│ │ 666.862.980││ │30 │ │ │Încasări din al-│ │ │ ││ │ │ │ │te surse │ 666.862.980│ │ 666.862.980││ │ │ │ │IV.SUME PRIMITE │ │ │ ││ │ │ │ │ DE LA ALTE │ │ │ ││ │ │ │ │ BUGETE │ 718.481.094│ │ 718.481.094││3516│ │ │ │ SUME DE LA │ │ │ ││ │ │ │ │BUGETUL DE STAT │ │ │ ││ │ │ │ │PENTRU PERSOANE-│ │ │ ││ │ │ │ │LE ASIGURATE │ │ │ ││ │ │ │ │PRIN EFECTUL LE-│ │ │ ││ │ │ │ │GII │ 568.717.214│ │ 568.717.214││ │01 │ │ │Persoane care │ │ │ ││ │ │ │ │satisfac servi- │ │ │ ││ │ │ │ │ciul militar în │ │ │ ││ │ │ │ │termen │ 195.948.410│ │ 195.948.410││ │02 │ │ │Persoane care │ │ │ ││ │ │ │ │executa o pedeap│ │ │ ││ │ │ │ │sa privativă de │ │ │ ││ │ │ │ │libertate sau │ │ │ ││ │ │ │ │arest preventiv │ 121.468.804│ │ 121.468.804││ │03 │ │ │Persoane care │ │ │ ││ │ │ │ │fac parte dintr-│ │ │ ││ │ │ │ │o familie care │ │ │ ││ │ │ │ │beneficiază de │ │ │ ││ │ │ │ │ajutor social │ 251.300.000│ │ 251.300.000││3616│ │ │ │SUME DE LA │ │ │ ││ │ │ │ │BUGETUL ASIGURA-│ │ │ ││ │ │ │ │RILOR SOCIALE DE│ │ │ ││ │ │ │ │STAT PENTRU │ │ │ ││ │ │ │ │PERSOANELE ASI- │ │ │ ││ │ │ │ │GURATE PRIN EFEC│ │ │ ││ │ │ │ │TUL LEGII │ 149.763.880│ │ 149.763.880││ │01 │ │ │Persoane aflate │ │ │ ││ │ │ │ │în concediu me- │ │ │ ││ │ │ │ │dical sau în con│ │ │ ││ │ │ │ │cediu medical │ │ │ ││ │ │ │ │pentru îngriji- │ │ │ ││ │ │ │ │rea copilului │ │ │ ││ │ │ │ │bolnav în vârsta│ │ │ ││ │ │ │ │de până la 6 ani│ 149.763.880│ │ 149.763.880││ │ │ │ │CHELTUIELI-TOTAL│37.220.972.243│ 300.000.000│37.520.972.243││ │ │01 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │CURENTE │36.864.572.243│ 383.000.000│37.247.572.243││ │ │02 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │PERSONAL │ 494.985.353│-108.200.000│ 386.785.353││ │ │20 │ │CHELTUIELI MATE-│ │ │ ││ │ │ │ │RIALE ŞI │ │ │ ││ │ │ │ │SERVICII │36.369.586.890│ 491.200.000│36.860.786.890││ │ │70 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │CAPITAL │ 356.400.000│ -83.000.000│ 273.400.000││ │ │ │ │Partea a III-a │ │ │ ││ │ │ │ │CHELTUIELI SOCI-│ │ │ ││ │ │ │ │AL-CULTURALE │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │01 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │CURENTE │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │20 │ │CHELTUIELI MATE-│ │ │ ││ │ │ │ │RIALE ŞI SERVI- │ │ │ ││ │ │ │ │CII │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││6216│ │ │ │SERVICII MEDICA-│ │ │ ││ │ │ │ │LE ŞI MEDICAMEN-│ │ │ ││ │ │ │ │TE │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │ │ │ │ *)│ │ *)││ │ │01 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │CURENTE │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │20 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │MATERIALE ŞI │ │ │ ││ │ │ │ │SERVICII │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │25 │ │Materiale şi │ │ │ ││ │ │ │ │prestări servi- │ │ │ ││ │ │ │ │cii cu caracter │ │ │ ││ │ │ │ │medical │36.188.759.293│ 502.700.000│36.691.459.293││ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │Partea a VI-a │ │ │ ││ │ │ │ │ALTE ACŢIUNI │ 1.032.212.950│-202.700.000│ 829.512.950││ │ │01 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │CURENTE │ 675.812.950│-119.700.000│ 556.112.950││ │ │02 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │PERSONAL │ 494.985.353│-108.200.000│ 386.785.353││ │ │20 │ │CHELTUIELI MATE-│ │ │ ││ │ │ │ │RIALE ŞI SERVI- │ │ │ ││ │ │ │ │CII │ 180.827.597│ -11.500.000│ 169.327.597││ │ │70 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │CAPITAL │ 356.400.000│ -83.000.000│ 273.400.000││ │ │ │ │ │ │ │ ││7316│ │ │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │ADMINISTRARE A │ │ │ ││ │ │ │ │FONDULUI │ 1.032.212.950│-202.700.000│ 829.512.950││ │ │01 │ │CHELTUIELI │ │ │ ││ │ │ │ │CURENTE │ 675.812.950│-119.700.000│ 556.112.950││ │ │02 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │PERSONAL │ 494.985.353│-108.200.000│ 386.785.353││ │ │10 │ │Cheltuieli cu │ │ │ ││ │ │ │ │salariile │ 342.376.950│ -79.952.708│ 262.424.242││ │ │11 │ │Contribuţii pen-│ │ │ ││ │ │ │ │tru asigurări │ │ │ ││ │ │ │ │sociale de stat │ 95.523.168│ -18.652.967│ 76.870.201││ │ │12 │ │Cheltuieli pen- │ │ │ ││ │ │ │ │tru constituirea│ │ │ ││ │ │ │ │Fondului pentru │ │ │ ││ │ │ │ │plata ajutorului│ │ │ ││ │ │ │ │de şomaj │ 17.118.848│ -3.997.635│ 13.121.213││ │ │13 │ │Deplasări, deta-│ │ │ ││ │ │ │ │sari, transfe- │ │ │ ││ │ │ │ │rari │ 16.000.000│ │ 16.000.000││ │ │13 │01 │Deplasări, deta-│ │ │ ││ │ │ │ │sari, transfe- │ │ │ ││ │ │ │ │rari în ţara │ 13.000.000│ │ 13.000.000││ │ │13 │02 │Deplasări în │ │ │ ││ │ │ │ │străinătate │ 3.000.000│ │ 3.000.000││ │ │14 │ │Contribuţii pen-│ │ │ ││ │ │ │ │tru constituirea│ │ │ ││ │ │ │ │Fondului de asi-│ │ │ ││ │ │ │ │gurari sociale │ │ │ ││ │ │ │ │de sănătate │ 23.966.387│ -5.596.690│ 18.369.697││ │ │20 │ │CHELTUIELI MATE-│ │ │ ││ │ │ │ │RIALE ŞI │ │ │ ││ │ │ │ │SERVICII │ 180.827.597│ -11.500.000│ 169.327.597││ │ │24 │ │Cheltuieli pen- │ │ │ ││ │ │ │ │tru întreţinere │ │ │ ││ │ │ │ │şi gospodărie │ 83.623.230│ │ 83.623.230││ │ │25 │ │Materiale şi │ │ │ ││ │ │ │ │prestări de ser-│ │ │ ││ │ │ │ │vicii cu carac- │ │ │ ││ │ │ │ │ter funcţional │ 29.292.629│ │ 29.292.629││ │ │26 │ │Obiecte de inven│ │ │ ││ │ │ │ │tar de mica va- │ │ │ ││ │ │ │ │loare sau scurta│ │ │ ││ │ │ │ │durata şi │ │ │ ││ │ │ │ │echipament │ 22.756.943│ -5.500.000│ 17.256.943││ │ │27 │ │Reparaţii │ │ │ ││ │ │ │ │curente │ 15.383.413│ -5.000.000│ 10.383.413││ │ │28 │ │Reparaţii │ │ │ ││ │ │ │ │capitale │ 18.036.868│ -1.000.000│ 17.036.868││ │ │29 │ │Cărţi şi │ │ │ ││ │ │ │ │publicaţii │ 3.101.003│ │ 3.101.003││ │ │30 │ │Alte cheltuieli │ 8.633.511│ │ 8.633.511││ │ │70 │ │CHELTUIELI DE │ │ │ ││ │ │ │ │CAPITAL │ 356.400.000│ -83.000.000│ 273.400.000││ │ │72 │ │Investiţii ale │ │ │ ││ │ │ │ │instituţiilor │ │ │ ││ │ │ │ │publice │ 356.400.000│ -83.000.000│ 273.400.000││ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │din total │ │ │ ││ │ │ │ │capitol: │ │ │ ││ │01 │ │ │Administraţie │ │ │ ││ │ │ │ │centrala │ 206.442.590│ -40.540.000│ 165.902.590││ │25 │ │ │Servicii publice│ │ │ ││ │ │ │ │descentralizate │ 825.770.360│-162.160.000│ 663.610.360││9516│ │ │ │FONDURI DE │ │ │ ││ │ │ │ │REZERVA │ 501.651.462│ 3.797.000│ 505.448.462││ │06 │ │ │Fondul de rezer-│ │ │ ││ │ │ │ │va al Casei │ │ │ ││ │ │ │ │Naţionale de │ │ │ ││ │ │ │ │Asigurări de │ │ │ ││ │ │ │ │Sănătate │ 501.651.462│ 3.797.000│ 505.448.462││ │07 │ │ │Fondul de rezer-│ │ │ ││ │ │ │ │va la dispoziţia│ │ │ ││ │ │ │ │caselor de asigu│ │ │ ││ │ │ │ │rari de sănătate│ │ │ ││ │ │ │ │judeţene şi a │ │ │ ││ │ │ │ │municipiului │ │ │ ││ │ │ │ │Bucureşti │ │ │ ││ │ │ │ │EXCEDENT/DEFICIT│ 3.711.623.389│ │ 3.711.623.389│└────┴───┴────┴────┴────────────────┴──────────────┴────────────┴──────────────┘    *) Se detaliază pe subcapitole de către Casa Naţionala de Asigurări de       Sănătate la propunerile caselor de asigurări de sănătate judeţene şi,       respectiv, a municipiului Bucureşti, precum şi ale Casei de Asigurări       de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi       Autorităţii Judecătoreşti şi ale Casei de Asigurări de Sănătate a       Transporturilor.       ┌────────┬──────────────────────────────────────┬────────────┐       │ Cod │ │Număr maxim │       │ capitol│ Denumire capitol de cheltuieli │de posturi │       ├────────┼──────────────────────────────────────┼────────────┤       │ 1 │ 2 │ 3 │       ├────────┼──────────────────────────────────────┼────────────┤       │ 7316 │Cheltuieli de administrare a fondului │ 4.413 │       └────────┴──────────────────────────────────────┴────────────┘-----------