DECIZIE nr. 472 din 3 octombrie 2025privind constituirea, organizarea și funcționarea Comitetului interministerial pentru consolidarea capacității administrative a instituțiilor cu atribuții în domeniul asistenței sociale
EMITENT
  • PRIM-MINISTRUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 3 octombrie 2025



    Având în vedere propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale formulată prin Adresa nr. 6.212/DGPPAS din 19 septembrie 2025, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului cu nr. 20/29.912 din 26 septembrie 2025, și Nota referitoare la necesitatea activării Comitetului interministerial pentru consolidarea capacității administrative a instituțiilor cu atribuții în domeniul asistenței sociale nr. 5.519/DGPPAS din 22 august 2025, în temeiul art. 29 și art. 34 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și al art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2025 privind unele măsuri din domeniul social și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prim-ministrul emite prezenta decizie.  +  Articolul 1(1) Se înființează Comitetul interministerial pentru consolidarea capacității administrative a instituțiilor cu atribuții în domeniul asistenței sociale, denumit în continuare Comitetul, organism fără personalitate juridică, având componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.(2) Comitetul este condus de ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, care are calitatea de președinte, sau, în lipsa acestuia, de către secretarul de stat desemnat în acest sens.(3) Reprezentarea ministerelor la activitățile Comitetului se asigură, pentru membru titular, la nivel de demnitar sau înalt funcționar public și, pentru membru supleant, la nivel de funcționar public de conducere.(4) La lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai altor autorități și instituții publice, precum și reprezentanți ai Parlamentului, ai societății civile, organizațiilor internaționale, ai organizațiilor și federațiilor care activează în domeniul asistenței sociale, pe baza solicitării formulate de către președintele Comitetului.  +  Articolul 2Comitetul are ca obiectiv principal evaluarea situației din domeniul asistenței sociale, pe baza analizelor și informațiilor furnizate de către oricare dintre instituțiile prevăzute la art. II alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2025 privind unele măsuri din domeniul social și pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și de către alte instituții publice care, potrivit legislației specifice, au atribuții în legătură cu funcționarea serviciilor sociale.  +  Articolul 3Comitetul are următoarele atribuții principale:a) asigură cooperarea dintre instituțiile ai căror reprezentanți îl compun, în vederea realizării politicii publice naționale în domeniul asistenței sociale și a Programului de guvernare;b) coordonează punerea în aplicare și corelare a politicilor și strategiilor sectoriale din domeniul asistenței sociale;c) identifică și stabilește priorități strategice în domeniul asistenței sociale;d) analizează și propune măsuri pentru armonizarea politicilor și strategiilor sectoriale din domeniul asistenței sociale cu cele din domenii conexe;e) formulează propuneri privind îmbunătățirea cadrului normativ în domeniul asistenței sociale;f) formulează propuneri privind îmbunătățirea și consolidarea relațiilor interinstituționale dintre autoritățile administrației publice centrale implicate în domeniul asistenței sociale;g) participă, dup caz, la elaborarea proiectelor de acte normative comune și la fundamentarea acestora;h) poate solicita date și informații din partea autorităților și instituțiilor publice cu activități relevante în domeniu.  +  Articolul 4(1) Comitetul se reunește semestrial sau ori de câte ori este necesar, la propunerea președintelui, prin grija secretariatului Comitetului.(2) Comitetul prezintă prim-ministrului informări semestriale sau, ori de câte ori este cazul, cu referire la îndeplinirea obiectivului prevăzut la art. 2.(3) Secretariatul Comitetului este asigurat de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.(4) Ședințele Comitetului se pot desfășura în format fizic, online sau hibrid.(5) Agenda fiecărei ședințe a Comitetului se întocmește de către secretariatul acestuia, pe baza propunerilor formulate și înaintate de membrii săi și aprobate de președintele Comitetului.  +  Articolul 5Comitetul își desfășoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare și funcționare, pe care îl aprobă în prima ședință de lucru.
    PRIM-MINISTRU
    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
    Contrasemnează:
    Secretarul general al Guvernului,
    Ștefan-Radu Oprea
    București, 3 octombrie 2025.Nr. 472.  +  ANEXĂ
    COMPONENȚA
    Comitetului interministerial pentru consolidarea capacității
    administrative a instituțiilor cu atribuții în domeniul asistenței sociale
    1. Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației3. Ministerul Sănătății4. Ministerul Afacerilor Interne5. Ministerul Finanțelor
    -----