ORDIN nr. 2.229 din 17 septembrie 2025pentru aprobarea Procedurii privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, precum și măsurile ce vor fi luate de acestea
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 895 din 30 septembrie 2025



    Având în vedere art. 4 alin. (6) și art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor comunicat prin Adresa nr. 840.285 din 11.09.2025,în temeiul prevederilor art. 10^9 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă Procedura privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, prevăzută în anexa nr. 1.  +  Articolul 2Se aprobă modelul și conținutul formularului (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021“, prevăzut în anexa nr. 2.  +  Articolul 3Formularul prevăzut la art. 2 se completează și se transmite conform instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 3.  +  Articolul 4Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularului menționat la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 4.  +  Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 6Direcția generală unitatea de management al informației și Direcția generală antifraudă fiscală vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.  +  Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
    Adrian-Nicușor Nica
    București, 17 septembrie 2025.Nr. 2.229.  +  Anexa nr. 1PROCEDURĂprivind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestăriinu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționareași implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticitățiivehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea,precum și măsurile ce vor fi luate de acestea  +  Anexa nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.  +  Anexa nr. 3
    INSTRUCȚIUNI
    de completare a formularului (800) „Notificare privind facturile pentru livrările
    de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării,
    netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la
    art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021
    Formularul (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021“ se completează și se transmite de către beneficiarii care nu primesc facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, efectuate de persoanele impozabile ce au obligația de a transmite facturile către destinatari, în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare, utilizând sistemul național RO e-Factura.Formularul se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii.Completarea formularului se face astfel:  +  Secţiunea ICaseta „Denumire“ se completează cu denumirea beneficiarului care nu a primit facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura.Caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează cu codul de identificare fiscală atribuit beneficiarului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.În situația în care formularul se completează de către împuternicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se înscriu codul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent beneficiarului pentru care se completează formularul, precum și datele de identificare ale acestuia.Caseta „Domiciliul fiscal“ se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al beneficiarului.  +  Secţiunea IISe marchează cu „X“ în funcție de reprezentarea beneficiarului în relația cu organul fiscal, prin împuternicit/reprezentant legal, și se înscriu numărul și data înregistrării la organul fiscal de către împuternicit a actului de împuternicire, în original sau în copie legalizată, sau numărul și data documentului care atestă calitatea de reprezentant legal.Date de identificareSe completează cu datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal, după caz.  +  Secţiunea IIISe completează cu informațiile privind data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile/data plății, precum și valoarea totală a bunurilor livrate/serviciilor prestate. În cadrul acestei secțiuni este atașat documentul care atestă data livrării de bunuri/prestării de servicii, precum și documentul care atestă plata efectuată.Caseta „Numele persoanei care face cererea“ se completează cu numele persoanei care întocmește formularul (800).Caseta „Funcția/Calitatea“ se completează cu funcția/calitatea pe care o are persoana care întocmește formularul (800). În situația în care formularul (800) se completează de către împuternicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se înscrie „Împuternicit“ sau „Reprezentant legal“, după caz.
     +  Anexa nr. 4
    CARACTERISTICI
    de editare, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului (800) „Notificare
    privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata
    se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura
    în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021
    1. Denumirea formularului: (800) „Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/20212. Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare.3. Se utilizează de către beneficiarii care nu primesc facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, efectuate de persoanele impozabile ce au obligația de a transmite facturile către destinatari, în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare, utilizând sistemul național RO e-Factura.4. Se completează și se transmite de beneficiarii care nu primesc facturile prin sistemul RO eFactura, pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, sau de împuternicitul/reprezentantul legal al acestuia, după caz.5. Se arhivează în format electronic.