NORME din 4 iunie 2025privind procedura de agreare și eliberarea avizului anual pentru unitățile medicale și/sau psihologice, în vederea examinării personalului din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor
EMITENT
  • MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 533 bis din 10 iunie 2025



    Notă
    Aprobate prin ORDINUL nr. 579 din 4 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 533 din 10 iunie 2025.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor se asigură de către unitățile specializate medicale și/sau psihologice, publice sau private, agreate de Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru a examina personalul cu atribuții în siguranța transporturilor. Unitățile specializate medicale și/sau psihologice trebuie să dețină certificat de agreare emis de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.(2) Certificatul de agreare reprezintă actul care atestă îndeplinirea condițiilor și criteriilor specifice realizării activității prevăzute la alin. (1).(3) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Structura de specialitate acordă, suspendă și retrage certificatul de agreare în condițiile prevăzute de prezentele norme.(4) Certificatul de agreare se acordă pe perioadă nedeterminată, sub rezerva reconfirmării menținerii condițiilor și criteriilor specifice de autorizare, prin obținerea avizului anual conform procedurii prevăzute de art.7 alin. (2)-(5).(5) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Structura de specialitate controlează, pe bază de documente, pentru constatarea conformității, unitățile prevăzute la alin. (1) în ceea ce privește respectarea criteriilor și a condițiilor specifice de agreare, acordă avizul anual sau propune respingerea avizului anual și acordarea unei sancțiuni administrative, conform prevederilor prezentului ordin.  +  Articolul 2 În înțelesul prezentelor norme, agrearea se referă la activitatea de certificare a condițiilor de autorizare în condițiile legii, de spațiu, resurse umane, dotare cu aparatură și/sau instrumente de evaluare psihologică, organizare administrativă a unităților specializate medicale și/sau psihologice, organizate legal în domeniul de competență propriu al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.  +  Capitolul II Criterii și condiții privind acordarea certificatului de agreare  +  Secţiunea 1 Condiții de eligibilitate  +  Articolul 3 În vederea obținerii certificatului de agreare, unitatea specializată medicală și/sau psihologică trebuie să îndeplinească următoarele condiții de eligibilitate:(1) să fie organizată în una din următoarele forme legale de funcționare, după caz:a) cabinet medical organizat conform Ordonanței Guvernului nr.124/1998 privind organizarea și funcționarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b) unitatea medicală și/sau psihologică cu personalitate juridică înființată potrivit prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;c) unitate sanitară ambulatorie de specialitate/ integrată aparținând ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie;d) ambulatoriu de specialitate, ambulatoriu integrat, inclusiv centru de sănătate multifuncțională fără personalitate juridică în structura spitalelor, inclusiv a spitalelor din subordinea administrației publice locale și din rețeaua ministerelor și instituțiilor centrale din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești;e) unitate sanitară fără personalitate juridică în structura spitalelor;f) centru de diagnostic și tratament, centru medical sau centru de sănătate multifuncțional - unitate medicală cu personalitate juridică;g) unitate psihologică organizată conform Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România, sau în altă formă de organizare.(2) să fie autorizată, conform prevederilor legale în vigoare;(3) să aibă implementat un sistem de management al calității în conformitate cu standardul SR EN ISO 9001/2015 sau alt standard adoptat în România, pentru unitățile medicale.  +  Secţiunea a 2-a Documentele necesare privind acordarea certificatului de agreare  +  Articolul 4(1) În vederea obținerii certificatului de agreare unitatea medicală/psihologică, după caz, trebuie să depună în sistemul informatic pus la dispoziție de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cu asigurarea găzduirii de către Autoritatea Rutieră Română - ARR, următoarele documente:1. cerere tip al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.1;2. Autorizația Sanitară de Funcționare valabilă, emisă de Direcția de Sănătate Publică Județeană sau a Municipiului București, după caz, pentru codurile CAEN 8622 - activități de asistență medicală specializată și 8691 - servicii de diagnostic imagistic și activități ale laboratoarelor medicale, în proprietate;3. Codul de înregistrare fiscală;4. Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru unitățile medicale;5. Programul de activitate dedicat al comisiei medicale sau al psihologului/psihologilor examinatori, din cadrul unității pentru care se solicită agrearea, precum și programul de activitate din cadrul altor unități și/sau puncte de lucru, care aparțin aceluiași solicitant, după caz, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.2;6. Documente care atestă înființarea unității medicale/psihologice sau forma de organizare a acesteia conform art.3, alin.(1), astfel:a) actul de înființare sau de organizare al persoanei juridice cu specificarea obiectului de activitate;b) după caz, certificatul de înregistrare cu anexe emis de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă instanța competentă din care să reiasă obiectul de activitate - cod CAEN 8622 - activități de asistență medicală specializată și/sau 8691 - servicii de diagnostic imagistic și activități ale laboratoarelor medicale și/sau - cod CAEN 8693 - activități ale psihologilor și psihoterapeuților, cu excepția medicilor;c) certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, după caz;d) certificatul de înregistrare de la Colegiul Medicilor din România;e) certificatul de înregistrare emis de Colegiul Psihologilor din România - în cazul unităților psihologice, însoțit de anexa cu punctul de lucru;f) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă instanța competentă, din care să rezulte activitățile declarate care se desfășoară în cadrul unității medicale/psihologice pentru care se solicită agrearea includ activități de asistență medicală specializată (cod CAEN 8622) și/sau servicii de diagnostic imagistic și activități ale laboratoarelor medicale (cod CAEN 8691) și/sau - (cod CAEN 8693) - activități ale psihologilor și psihoterapeuților, cu excepția medicilor. Certificatul constatator trebuie să fie în termen de valabilitate la data depunerii cererii de agreare.g) copie după structura aprobată/avizată conform prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că unitatea are în structură laborator de analize medicale propriu.7. Dovada dreptului de folosință exclusivă și permanentă a spațiului pentru cabinete medicale, laborator de analize medicale și respectiv cabinete de psihologie, însoțită de schița spațiilor respective și de dovada înregistrării fiscale.8. Dovada implementării un sistem de management al calității în conformitate cu standardul SR EN ISO 9001/2015 sau alt standard adoptat în România, pentru unitățile medicale, inclusiv pentru laboratorul de analize medicale.9. Autorizația sanitară de funcționare separată pentru fiecare punct extern de recoltare din structura laboratorului/punctului de lucru pentru unitățile medicale - analize de laborator, după caz.10. Autorizația sanitară pentru activitatea de transport al probelor biologice recoltate în punctele externe de recoltare, după caz.11. Documentele privind deținerea mijloacelor de transport auto individualizate și care sunt utilizate numai pentru activitatea de transport al probelor biologice recoltate în punctele externe de recoltare, după caz.12. Lista aparatelor utilizate de unitatea medicală (laborator de analize medicale) pentru efectuarea investigațiilor paraclinice obligatorii pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor, redactată conform modelului prevăzut în Anexa nr. 5.3;13. Lista aparatelor utilizate de unitatea medicală pentru efectuarea investigațiilor medicale obligatorii pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor, pentru toate cele șase specialități medicale, respectiv: medicină internă, chirurgie generală, oftalmologie, ORL, neurologie și psihiatrie, redactată conform modelului prevăzut în Anexa nr. 5.4;14. Dovada dreptului de proprietate asupra aparaturii necesare investigațiilor medicale și paraclinice prin documente conforme și în termen de valabilitate, după caz;15. Certificat de garanție pentru aparatele noi, după caz;16. Dovada asigurării mentenanței și întreținerii aparatelor din laboratoarele de investigații medicale paraclinice - analize medicale de laborator conform specificațiilor tehnice, cu firme avizate în conformitate cu prevederile legale în vigoare: contract de service care să includă verificările periodice conform normelor producătorului aparatului, încheiat cu un furnizor avizat de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), conform prevederilor legale în vigoare, pentru aparatele ieșite din perioada de garanție (aparate achiziționate de nou) și valabil pe perioada de agreare/ avizare. Pentru aparatele care ies din garanție pe parcursul perioadei de valabilitate a certificatului de agreare/ avizare unitățile medicale sunt obligate să prezinte contractul de service anterior expirării perioadei de garanție;17. Avizul de utilizare, emis de ANMDMR, pentru aparatura second-hand din dotare;18. Declarație de conformitate pentru aparatele refurbișate (recondiționate) pentru care s-a aplicat un nou marcaj CE.19. Componenta comisiei medicale însoțită de:a) contracte individuale de muncă cu specificarea programului de activitate dedicat activității de siguranța transporturilor și cu același număr de ore pe zi/săptămână, în același interval orar cel puțin o oră pentru toți membrii comisiei, program asumat prin declarația prevăzuta în anexa 5.5, pentru câte un medic pentru fiecare din specialitățile medicale prevăzute la art.1, alin.2 din Anexa nr. 4, însoțite de un extras tip REVISAL/ REGES;b) certificate de membru al Colegiului Medicilor din România pentru fiecare medic în parte, vizate la zi, iar pentru unitățile psihologice, atestate de liberă practică;c) declarație pe proprie răspundere a medicilor privind programul de activitate al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 5.5;20. Dovada angajării a cel puțin unui psiholog cu contract individual de muncă, însoțită de un extras REGES/REVISAL, posesor al atestatului în psihologia transporturilor, minim treapta specialist, în cazul persoanelor juridice care au în structură unități specializate psihologice. Contractele respective trebuie să cuprindă dispoziții cu privire la asumarea și respectarea de către psihologi a programului de lucru stabilit de unitate, prevăzut la pct.5.21. Dovada deținerii atestatului de liberă practică de psiholog minim treapta specialist, în cazul unităților psihologice.22. Avizul de liberă practică valabil, eliberat de Colegiul Medicilor din România, pentru unitățile medicale.23. Dovada dreptului de proprietate asupra aparaturii de birou, calculator, imprimantă, ansamblu pedalier, manete, teste și probe minime psihologice obligatorii, contractele și licențele de utilizare aferente acestora pentru unitățile specializate psihologice.24. Dovada privind achitarea tarifului pentru verificarea unităților specializate medicale și/sau psihologice (chitanță/OP), în vederea agreării, conform prevederilor legale, pentru fiecare punct de lucru în care urmează să efectueze activitate de examinare medicală/psihologică în siguranța transporturilor.25. Declarația pe proprie răspundere a reprezentantului legal al unității medicale, după caz, privind eligibilitatea, al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 5.6.26. Dovada posibilității transmiterii datelor în format electronic în sistemul informatic: abonament internet, adresă de e-mail, Decizia reprezentantului legal pentru desemnarea persoanei responsabile cu raportările către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și semnătura electronică extinsă/ calificată a reprezentantului legal al unității.27. Unitățile medicale care efectuează examinări pentru personalul navigant maritim cu atribuții în siguranța transporturilor vor depune ultimul raport de audit privind certificarea/menținerea unui sistem de management al calității atestând supravegherea continuă printr-un sistem de standarde de calitate pentru a asigura îndeplinirea unor obiective definite, inclusiv referitoare la calificările și experiența medicilor practicieni, în conformitate cu secțiunea A-I/8 din codul STCW.  +  Articolul 5(1) În vederea obținerii certificatului de agreare, unitatea medicală și/sau psihologică va depune în sistemul informatic, documentele prevăzute la art.4 alin.(1), după caz. Toate documentele transmise în vederea obținerii certificatului de agreare trebuie să fie lizibil scanate. Reprezentantul legal al unității solicitante răspunde de legalitatea, realitatea și exactitatea documentelor necesare obținerii certificatului de agreare. Documentele vor fi analizate de personalul din Structura de specialitate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.(2) După analizarea documentelor transmise în vederea obținerii certificatului de agreare, în situația în care se constată că documentele sunt incomplete sau se constată neregularități ale documentelor depuse, Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii va cere unității solicitante completarea sau remedierea neregularităților constatate, prin indicarea în clar a documentelor lipsă sau neconforme, în maxim 30 de zile de la data înregistrării cererii de agreare.(3) Unitatea solicitantă are o singură dată posibilitatea de a remedia neregularitățile, în termen de 30 de zile de la data notificării, sub rezerva respingerii solicitării.(4) Verificarea în teren a unității medicale și/sau psihologice specializate se va realiza de către o echipă alcătuită din 2 membri, desemnată de conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cel mult 45 de zile de la data înregistrării solicitării complete, conform art.4 din Secțiunea a 2-a, Anexa nr. 5.(5) Verificarea unității specializate este urmată de încheierea unui Proces-verbal de verificare a concordanței documentației transmise cu situația reală din teren, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.7 iar copia procesului-verbal se înmânează reprezentantului legal al unității medicale/psihologice.(6) În urma verificării efectuate, Structura de specialitate propune conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii eliberarea certificatului de agreare ori respingerea solicitării, în cazul când se constată neconformități, urmând ca acesta să se elibereze în termen de maxim 15 zile dacă propunerea este favorabilă.(7) Depunerea unei noi cereri de agreare pentru unitățile medicale și/sau psihologice al căror solicitare a fost respinsă, implică achitarea unei noi taxe de verificare a documentației.(8) Modelul certificatului de agreare este prevăzut în Anexa nr. 5.8.(9) Unitatea specializată medicală și/sau psihologică cu mai multe puncte de lucru trebuie să îndeplinească condițiile de agreare prevăzute la art.3 și art.4 pentru fiecare punct de lucru în parte.  +  Capitolul III Criterii și condiții privind acordarea avizului anual  +  Articolul 7(1) Data de expirare a avizului anual este reprezentată de ziua, și luna anului următor, raportată la data emiterii certificatului de agreare.(2) În vederea acordării avizului anual, unitatea medicală și/sau psihologică agreată are obligația de a depune în sistemul informatic cu cel puțin 60 de zile înainte de data expirării, cererea tip pentru acordarea certificatului de agreare /avizului anual (Anexa nr.5.1), însoțită de:a) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al unității medicale/psihologice prin care atestă că unitatea solicitantă își menține condițiile inițiale de agreare și că îndeplinește condițiile prevăzute la art.3 și art.4 obligatoriu pe toată durata valabilității certificatului de agreare, confirmată prin obținerea avizului anual (Anexa 5.9);b) raportul de activitate pentru anul precedent al cărui model este prevăzut în Anexele 5.13 și 5.14, care să cuprindă numărul de examinări efectuate și numărul de persoane declarate apte și inapte, pe fiecare mod de transport și tipuri de examinare;c) dovada plății (chitanța/OP) tarifului pentru verificarea unităților medicale/psihologice, în vederea acordării avizului anual, conform prevederilor legale pentru fiecare punct de lucru în care se efectuează activitatea de examinare medicală/psihologică pentru personalul cu atribuții în siguranța transporturilor;d) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al unității medicale/psihologice, al cărei model este prevăzut în Anexa 5.10, privind:– alocarea pentru examinarea medicală a unui timp mediu/consultație de 15 minute, iar pentru examinarea psihologică un timp mediu/examinare de 75 de minute, conform timpului standard prevăzut de legislația în domeniu;– afișarea la loc vizibil a programului de lucru destinat activităților de examinare medicală și/sau psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor;– deținerea și completarea zilnică și corectă a evidențelor obligatorii, inclusiv a unui registru unic de evidență a examinărilor, cu rubricile: număr curent, numele și prenumele persoanei cu atribuții în siguranța transporturilor, codul numeric personal, motivul examinării (angajare, control periodic, schimbare în funcție), modul de transport pentru care se solicită avizul, numărul dosarului personal de siguranța transporturilor sau al caietului psihologic, persoana juridică angajatoare (adresa angajatorului sau a punctului de lucru), funcția din siguranța transporturilor, numărul avizului obținut și rezultatul examinării, data eliberării avizului; în cazul unui aviz de inaptitudine se va menționa motivul inaptitudinii (temporară sau cu restricție) precum și data reprogramării pentru reevaluarea medicală/psihologică a persoanei;– păstrarea minimum 5 ani a dosarului cu toate documentele medicale și psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate modurile de transport, cu excepția celui naval pentru care dosarele vor fi păstrate 6 ani, conform reglementărilor Uniunii Europene;– întocmirea documentației de examinare corect și complet și eliberarea avizului/certificatului medical (pentru transportul maritim) în conformitate cu prevederile legale în vigoare;– transmiterea către Structura de specialitate din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii până în data de 10 a lunii următoare, în format electronic, a raportului lunar privind activitatea desfășurată, care conține următoarele informații:– numărul total de examinări;– numărul de examinări pe fiecare mod de transport;– numărul de examinări pe tipuri (școlarizare, angajare, schimbarea funcției, examinare periodică);– numărul persoanelor declarate inapte, cu precizarea specialității medicale care l-a declarat inapt și a modului de transport, numărul de avize restrictive, cu precizarea specialității medicale care l-a declarat apt cu restricții și a modului de transport;– afișarea la loc vizibil a tarifelor practicate;– afișarea la loc vizibil a certificatului de agreare/avizului anual(3) În vederea obținerii avizului anual, toate documentele, lizibil scanate, vor fi depuse în sistemul informatic. Reprezentantul legal al unității solicitante răspunde de legalitatea, realitatea și exactitatea documentelor necesare obținerii avizului anual.(4) După analizarea documentelor depuse, în situația în care se constată că acestea sunt incomplete sau se constată neregularități ale documentelor depuse, Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii va cere unității solicitante completarea sau remedierea neregularităților constatate, prin indicarea în clar a documentelor lipsă sau neconforme, în termen de maxim 15 de zile de la data înregistrării cererii de obținere a avizului anual.(5) Unitatea solicitantă are o singură dată posibilitatea de a remedia neregularitățile, în termen de 15 de zile de la data notificării, sub rezerva respingerii cererii de acordare a avizului anual.(6) În urma verificării documentelor transmise în sistemul informatic, structura de specialitate respinge sau aprobă cererea și emite avizul anual al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.12.(7) Verificarea în teren a unității specializate cu privire la menținerea condițiilor de agreare, a concordanței documentației transmise, precum și a respectării reglementărilor legale privind efectuarea examinărilor medicale și/sau psihologice pentru persoanele cu atribuții în siguranța transporturilor se va realiza de către o echipă alcătuită din 2 membri, din cadrul Structurii de specialitate, desemnată de conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Controlul va fi efectuat, în mod aleator, în cel mult 12 luni de la data solicitării de avizare și se finalizează cu încheierea unui Proces-verbal de verificare a condițiilor inițiale de agreare precum și a modului de desfășurare a activității, al cărui model este prevăzut în Anexa nr. 5.11. Copia procesului-verbal se înmânează reprezentantului legal al unității medicale/psihologice verificate.(8) Unitatea medicală și/sau psihologică agreată, are obligația să pună la dispoziția personalului din cadrul Structurii de specialitate din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și din cadrul comisiei de verificare, stabilită conform prevederilor legale, toate documentele solicitate.(9) În urma controlului efectuat de către echipa desemnată, conform dispozițiilor alin. (7), în cazul în care se constată neconformități, Structura de specialitate propune conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii aplicarea sancțiunilor administrative.(10) Depunerea unei noi cereri de acordare a avizului anual pentru unitățile medicale și/sau psihologice a căror cerere a fost respinsă, implică achitarea unei noi taxe de verificare a documentației.  +  Capitolul IV Dispoziții finale  +  Articolul 10(1) Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii exercită atribuțiile privind reglementarea, coordonarea, supravegherea și controlul în domeniul specific activității de examinare medicală/psihologică, atât în unitățile agreate cât și în unitățile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.(2) Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii monitorizează modul de exercitare a competențelor de specialitate în domeniul certificării aeromedicale a personalului aeronautic civil din cadrul entităților autorizate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.  +  Articolul 11 Condițiile acordării certificatului de agreare/avizului anual se aplică în mod unitar atât unităților medicale/psihologice publice, cât și celor private.  +  Articolul 12 Medicii din comisiile medicale de siguranța transporturilor pot face parte din mai multe comisii medicale de examinare a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor, în cadrul unui program de lucru distinct, asumat prin declarația program de activitate medic, prevăzută la Anexa 5.5 și cu respectarea legislației muncii în vigoare.  +  Articolul 13Medicii din comisiile medicale de siguranța transporturilor organizate la nivelul unităților sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii vor efectua examinări medicale pentru persoanele cu atribuții în siguranța transporturilor în cadrul normei de bază, cu respectarea legislației muncii în vigoare. Pentru activitatea desfășurată în cadrul comisiei medicale de siguranța transporturilor membrii acesteia pot primi o indemnizație de participare la comisie de 10% din salariul de bază al funcției de execuție îndeplinite.  +  Articolul 14Organizarea și efectuarea controlului la unitățile medicale/psihologice agreate privind modul de respectare a condițiilor de agreare precum și modul de respectare a prevederilor legale privind examinarea medicală și/sau psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor se realizează de către Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.  +  Articolul 15(1) Unitățile medicale/psihologice agreate au obligația de a pune la dispoziția echipei de control din cadrul Structurii de specialitate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii toate documentele justificative care atestă respectarea prevederilor legale privind examinarea medicală și/sau psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor, respectarea condițiilor de agreare, prevăzute la Capitolul II - Criterii și condiții privind acordarea certificatului de agreare, Capitolul III- Criterii și condiții privind acordarea avizului anual, rapoarte și comunicări în relația cu Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și documente medicale/psihologice și administrative existente la nivelul unității controlate și necesare actului de control.(2) Refuzul unităților medicale/psihologice agreate de a pune la dispoziția echipei de control din cadrul Structurii de specialitate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii toate documentele justificative, care atestă respectarea prevederilor legale privind examinarea medicală și/sau psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor, respectarea condițiilor de agreare, prevăzute la Capitolul II - Criterii și condiții privind acordarea certificatului de agreare, Capitolul III- Criterii și condiții privind acordarea avizului anual, rapoarte și comunicări în relația cu de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și documente medicale/psihologice și administrative existente la nivelul unității controlate și necesare actului de control conform solicitării scrise a echipei de control, se sancționează cu retragerea certificatului de agreare.  +  Articolul 16 Reprezentantul legal al unității medicale/psihologice răspunde de legalitatea, realitatea și exactitatea documentelor necesare obținerii certificatului de agreare / avizului anual.  +  Articolul 17 Unitățile medicale/psihologice agreate au obligația să solicite, în condițiile prezentului ordin, către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii emiterea unui nou certificat de agreare, în situația în care apar modificări față de condițiile inițiale de agreare referitoare la spațiu sau forma de organizare.  +  Articolul 18 Unitățile medicale/psihologice agreate au obligația să asigure integritatea, confidențialitatea și disponibilitatea datelor gestionate în conformitate cu legislația specifică (Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor, Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice).  +  Articolul 19 Orice împrejurare independentă de voința părților, intervenită după termenul de depunere a cererii însoțite de documentele necesare obținerii certificatului de agreare, sau după data obținerii și care împiedică obținerea/executarea acestuia, este considerată forță majoră în sensul legii și exonerează de răspundere partea care o invocă. Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariției respectivului caz de forță majoră, și să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul județ, respectiv municipiul București, prin care să se certifice realitatea și exactitatea faptelor și împrejurărilor care au condus la invocarea forței majore.  +  Articolul 20 Lista cu unitățile specializate medicale și/sau psihologice agreate/cu aviz anual valabil se publică pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și se actualizează periodic.  +  Articolul 21Anexele 5.1 - 5.14 fac parte integrantă din prezenta anexă.  +  Anexa nr. 5.1 Unitatea medicală/psihologică ............................. Forma de organizare: [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie Sediu ..................................................... CUI ....................................................... Tel./fax .................................................. E-mail ....................................................
    CERERE
    PENTRU ACORDAREA CERTIFICATULUI DE AGREARE/AVIZULUI ANUAL*)
    *) - se vor menține specificațiile aplicabile titularului solicitării de agreare/aviz anual, care corespunde situației de fapt (celelalte se vor bara/șterge) Subsemnatul(a) ...................., având CNP .........................., domiciliat(ă) în localitatea ............... str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul ..............., legitimat cu CI seria ..., nr. ..........., telefon ......................, reprezentant legal al ....................., solicit: [ ] acordarea certificatului de agreare; [ ] acordarea avizului anual al certificatul de agreare seria ...., nr. ......., emis în data de ... /..../..., având data expirării valabilității ultimului aviz anual: ..../..../ ...., pentru sediul/punctul de lucru*) din județul .................., localitatea ................, str. ....................., nr. ..., bl. ...., sc. ..., ap. ..., în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. .................., pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor. Cunoscând dispozițiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declarații, și sub sancțiunea faptelor prevăzute și pedepsite la art. 323 și 244 din Codul Penal, privind infracțiunile de uz de fals și înșelăciune, declar pe propria răspundere că documentele depuse/transmise pentru obținerea/avizarea certificatului de agreare sunt conforme, reflectând întocmai și cu exactitate stările de fapt reale, caracteristice solicitantului. Declar că sunt de acord ca Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Structura de specialitate, să proceseze datele mele personale în cadrul activităților ce țin de aplicarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. .............., în baza și în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016, privind protecțiapersoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.
    Data ..................Reprezentant legal Nume și prenume .................. Semnătura ..................
     +  Anexa nr. 5.2 Unitatea medicală/ psihologică Forma de organizare: [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie Sediu .................................. CUI .................................... Tel./fax ............................... E-mail .................................
    DECLARAȚIE PRIVIND PROGRAMUL DE LUCRU
    [ ] al Comisiei medicale - dedicat examinării personalului cu atribuții în siguranța transporturilor
    [ ] al unității psihologice
    Subsemnatul(a) ....................., având CNP ......................, domiciliat(ă) în localitatea ................. str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul ................, legitimat cu CI seria ....., nr. .............., reprezentant legal al unității medicale/psihologice*) ............., titular al certificatului de agreare seria ......., nr. .......... emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în data de ..../.../........, în deplină cunoștință și pe proprie răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declarații, declar că în cadrul programului de activități desfășurate la punctul/punctele*) de lucru aparținând unității pe care o reprezint, cu sediul în localitatea ..............., str. ................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul ..............., programul de lucru săptămânal dedicat examinărilor medicale/psihologice*) a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor este următorul:*) - se vor menține/bifa specificațiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situației de fapt (celelalte se vor bara/șterge)
    NRCAdresa (jud.,localitate, str., nr.)Progamul de lucru al comisiei medicale/psihologului/psihologilor*)
    LuniMarțiMiercuriJoiVineriSâmbătăDuminică
    1
    2*)
    3*)
    *) - se vor menține/bifa specificațiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situației de fapt (celelalte se vor bara/șterge)
    Data ..................Reprezentant legal Nume și prenume .................. Semnătura ..................
     +  Anexa nr. 5.3 Unitatea medicală/ ......................... Sediu ...................................... CUI ........................................ Tel./fax ................................... E-mail .....................................
    LISTA
    aparatelor utilizate de unitatea medicală (laborator de analize medicale)
    pentru efectuarea investigațiilor paraclinice obligatorii pentru
    personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor
    Denumire aparat/Serie/nr. aparatAchiziție aparatAct de deținereCertificat de garanțieContract serviceAviz de utilizare emis de ANMDMRBuletine de verificare periodică emise de furnizori autorizați de ANMDMR
    SerieNumărNouSecond - handTip actSerie/nr.Dată act deținereSerie/ nr.Dată certificatDată expirareSerie/ nr.Dată contractDată expirareSerie/ nr.Dată avizDată expirareSerie/ nr.Dată emitere
    Răspund de realitatea și legalitatea datelor
    Data..................Reprezentant legalNume și prenume..................Semnătura..................
     +  Anexa nr. 5.4 Unitatea medicală ..................... Sediu ................................. CUI ................................... Tel./fax .............................. E-mail ................................
    LISTA
    aparatelor utilizate de unitatea medicală pentru efectuarea
    investigațiilor medicale obligatorii pentru personalul din
    transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor,
    pentru toate cele șase specialități medicale: medicină internă,
    chirurgie generală, oftalmologie, ORL, nurologie și psihiatrie
    Specialitate/Denumire aparatSerie/ nr.aparatAchiziție aparatAct de deținereCertificat de garanțieContract serviceAviz de utilizare emis de ANMDMRBuletine de verificare periodică emise de furnizori autorizați de ANMDMR
    SerieNumărNouSecond - handTip actSerie/nr.Dată act deținereSerie/ nr.Dată certificatDată expirareSerie/ nr.Dată contractDată expirareSerie/ nr.Dată avizDată expirareSerie/ nr.Dată emitere
    MEDICINĂ INTERNĂ
    1.
    n.
    CHIRURGIE GENERALĂ
    1.
    n.
    OFTALMOLOGIE
    1.
    n.
    ORL
    1.
    n.
    NEUROLOGIE
    1.
    n.
    PSIHIATRIE
    1.
    n.
    Răspund de realitatea și legalitatea datelor
    DataReprezentant legal
     +  Anexa nr. 5.5 Nr. .../ ...........
    DECLARAȚIE
    PROGRAM DE ACTIVITATE MEDIC
    Subsemnatul (a), Dr. ...................... medic specialist/primar ............... în specialitatea ........................ CNP ................. cod parafă ........... domiciliat în ................... posesor al B.I/C.I seria .... nr. ............ sub sancțiunea faptelor prevăzute și pedepsite la art 326 din Codul penal privitoare la falsul în declarații, precum și la art. 323 și 244 din Codul penal privind infracțiunile de fals și înșelăciune, declar pe proprie răspundere următoarele: Desfășor activitate în următoarele locuri de muncă:1. ........................2. ........................n. ........................ Programul meu de activitate la locurile de muncă sus menționate este următorul:
    Denumire loc de muncăLuniMarțiMiercuriJoiVineriSâmbătăDuminica
    1.
    2.
    n.
    Întocmit azi ...........
    Semnătura și parafa
     +  Anexa nr. 5.6
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PRIVIND ELIGIBILITATEA
    Subsemnatul ............., în calitate de reprezentant legal al ................., CUI ............., având sediul social în ............., str. ..........., nr. ......., cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de Codul Penal și sub sancțiunea excluderii din procedura de agreare pentru a examina personalul cu atribuții în siguranța transporturilor, declar pe propria răspundere, că unitatea medicală pe care o reprezint îndeplinește condițiile de eligibilitate, conform prevederilor OMTI nr. ...../......... privind examinarea medicală și psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor și unitatea medicală pe care o reprezint NU se află în niciuna dintre următoarele situații:– în incapacitate de plată/ în stare de insolvență, conform OUG nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrative teritoriale, respectiv conform Legii nr.85/2014 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare;– a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forța de res judicata;– în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate;– reprezentanții legali/structurile de conducere și persoanele care asigură conducerea au comis în conduita profesională greșeli grave, demonstrate în instanță;– reprezentanții legali/structurile de conducere și persoanele care asigură conducerea au fost condamnați printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru fraudă, corupție, participare la o organizație criminală sau la orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale comunității;– reprezentanții legali/structurile de conducere și persoanele care asigură conducerea se află în situația de conflict de interese sau incompatibilitate, așa cum este definit în legislația națională și comunitară în vigoare;– se face vinovat de declarații false în furnizarea informațiilor solicitate de Ministerului Transporturilor și Infrastructurii prin structura de specialitate sau nu a furnizat aceste informații. Data: Denumire unitate medicală: Reprezentant legal: Semnătura .......................
     +  Anexa nr. 5.7
    PROCES-VERBAL DE VERIFICARE ÎN VEDEREA AGREĂRII
    întocmit astăzi, ..........., la unitatea ........................ la sediul/punctul de lucru din ........................... Subsemnații:1. ...........................................2. ........................................... reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în prezența ......................, reprezentant legal al unității medicale/psihologice, am procedat la verificarea concordanței documentației transmise și am constatat următoarele:1. condiții de spațiu: .............................................. ..............................................2. condiții de autorizare: .............................................. ..............................................3. condiții de resurse umane: .............................................. .............................................. Medic specialitatea medicină internă: ................... Medic specialitatea chirurgie generală: ................. Medic specialitatea oftalmologie: .................. Medic specialitatea ORL: ................ Medic specialitatea neurologie: ....................... Medic specialitatea psihiatrie: .......................... Psiholog examinator: ......................... .............................................. Program de lucru: ............................ ..............................................4. condiții de dotare: .............................................. ..............................................5. condiții de raportare: .............................................. ..............................................
    Semnături
    Membrii echipei de controlReprezentantul legal al unității
    Numele și prenumele1. ..............................2. ..............................SemnăturaNumele și prenumele………………………………..Semnătura……………………………………
     +  Anexa nr. 5.8
    GUVERNUL ROMÂNIEI

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII

    CERTIFICAT DE AGREARE
    Seria ......... Nr. ............ din data de .................
    Unitatea ....................., având sediul/punctul de lucru*) la adresa .................. str. ................ nr. ..., localitatea ..............., județul ..........., este agreată să efectueze examinări medicale/psihologice*) pentru personalul cu atribuții în siguranța transporturilor. Prezentul certificat se acordă pe perioadă nedeterminată, cu obligativitatea reconfirmării prin obținerea avizelor anuale.
    Ministrul Transporturilor
    și Infrastructurii
     +  Anexa nr. 5.9 Unitatea medicală/psihologică ............................. Forma de organizare: [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie Sediu ............................ CUI .............................. Tel./fax ......................... E-mail ...........................
    DECLARAȚIE
    Subsemnatul(a) ......................., având CNP .............., domiciliat(ă) în localitatea ................ str. ..................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul ..............., legitimat cu CI seria ...., nr. .........., reprezentant legal al unității specializate medicale/psihologice*) ......................., titular al Certificatului de agreare seria ..... nr. ..........., emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în data de .../.../....., în deplină cunoștință și pe proprie răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 Cod Penal, privind falsul în declarații, declar că unitatea pe care o reprezint îndeplinește și și-a menținut condițiile inițiale de agreare, în conformitate și cu respectarea dispozițiilor Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. ............, pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor. *) - se vor menține specificațiile aplicabile titularului solicitării de agreare, care corespunde situației de fapt (celelalte se vor bara/șterge)
    Data..................Reprezentant legalNume și prenume..................Semnătura..................
     +  Anexa nr. 5.10 Unitatea medicală/ psihologică .............................. Forma de organizare: [ ] S.R.L./S.A. [ ] Societate Civilă Medicală [ ] Cabinet Individual de Psihologie [ ] Cabinete Asociate de Psihologie [ ] Societate Civilă Profesională de Psihologie Sediu ............................ CUI .............................. Tel./fax ......................... E-mail ...........................
    DECLARAȚIE
    Subsemnatul(a) ...................., având CNP ..................., domiciliat(ă) în localitatea ................. str. ................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul ................, legitimat cu CI seria ....., nr. .................., reprezentant legal al unității specializate medicale/psihologice*) ...................., titular al Certificatului de agreare seria ...... nr. ............, emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în data de .../.../...., cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform legii, sub sancțiunea faptelor prevăzute și pedepsite la art. 326 din Codul penal, privitoare la falsul în declarații, precum și la art. 323 și 244 din Codul penal privind infracțiunile de uz de fals și înșelăciune, declar pe propria răspundere că:– pentru pentru examinarea medicală se alocă un timp mediu/consultație de 15 minute, iar pentru examinarea psihologică un timp mediu/examinare de 75 de minute, conform timpului standard prevăzut de legislația în domeniu;– este afișat la loc vizibil programul de lucru destinat activităților de examinare medicală și/sau psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor;– există și se completează zilnic și corect evidențele obligatorii, inclusiv registrul unic de evidență a examinărilor, cu rubricile: număr curent, numele și prenumele persoanei cu atribuții în siguranța transporturilor, codul numeric personal, motivul examinării (angajare, control periodic, schimbare în funcție), modul de transport pentru care se solicită avizul, numărul dosarului personal de siguranța transporturilor sau al caietului psihologic, persoana juridică angajatoare (adresa angajatorului sau a punctului de lucru), funcția din siguranța transporturilor, numărul avizului obținut și rezultatul examinării, data eliberării avizului; în cazul unui aviz de inaptitudine se va menționa motivul inaptitudinii (temporară sau cu restricție) precum și data reprogramării pentru reevaluarea medicală/psihologică a persoanei;– se păstrează pentru minim 5 ani dosarul cu toate documentele medicale și psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate modurile de transport, cu excepția celui naval pentru care durata de păstrare este de 6 ani, conform reglementărilor Uniunii Europene;– se întocmește documentația de examinare corect și complet și se eliberează avizul/certificatul medical (pentru transportul maritim) în conformitate cu prevederile legale în vigoare;– se transmite structurii de specialitate din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în format electronic, raportul lunar privind activitatea desfășurată, asumat prin semnătura electronică extinsă/ calificată, conform Anexelor nr. 5.13 și 5.14;– sunt afișate la loc vizibil tarifele practicate;– este afișat la loc vizibil Certificatul de agreare/ Avizul anual valabil.
    Data..................Reprezentant legalNume și prenume..................Semnătura..................
     +  Anexa nr. 5.11
    PROCES-VERBAL DE VERIFICARE A CONDIȚIILOR INIȚIALE DE AGREARE
    PRECUM ȘI A MODULUI DE DESFĂȘURARE A ACTIVITĂȚII
    întocmit astăzi, ........, la unitatea ............. la sediul/punctul de lucru din ........ Subsemnații: 1. ................. 2. ............, reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de membrii ai comisiei de verificare, în prezența d-lui/d-nei ........., reprezentant legal al unității medicale/psihologice, am procedat la verificarea concordanței documentației transmise și a modului/condițiilor de desfășurarea a activității, constatând următoarele:I. Verificarea menținerii condițiilor care au stat la baza agreării privind efectuarea examinărilor medicale și/sau psihologice pentru persoanele cu atribuții în siguranța transporturilor:
    1)menținerea condițiilor de spațiu/autorizații[ ] Da[ ] Nu
    2) menținerea resurselor umane[ ] Da[ ] Nu
    3) menținerea condițiilor de dotare cu aparatură[ ] Da[ ] Nu
    II. Verificarea desfășurării activității de examinare medicală/psihologică:
    1)programul de lucru destinat activităților de examinare medical și/sau psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor este afișat la loc vizibil[ ] Da[ ] Nu
    2) tarifele practicate, certificatul de agreare și avizul anual valabil emise de Ministerului Transporturilor și Infrastructurii sunt afișate la loc vizibil[ ] Da[ ] Nu
    3) registrul unic de evidență a examinărilor în siguranța transporturilor este competat la zi, și este întocmit în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare[ ] Da[ ] Nu
    4) sunt respectate numărul de examinări/zi[ ] Da[ ] Nu
    5) fișele de examinare medicală sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    6) caietele de examinare psihologică sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    7) avizele medicale eliberate sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    8) avizele psihologice eliberate sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    9) existența declarațiilor pe propria răspundere a persoanelor examinate, din care să reiasă faptul că nu au mai fost examinate medical/psihologic la o altă unitate pentru funcția pentru care solicită examinarea[ ] Da[ ] Nu
    10) chestionarele privind starea de sănătate a celor examinați sunt completate și anexate fișelor de examinare medicală[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    11) au fost raportate lunar, în termenul legal și conform cerințelor numărul examinărilor medicale/ psihologice de siguranța transporturilor efectuate, la Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii[ ] Da[ ] Nu
    12) în cazul persoanelor declarate inapte, a fost efectuată raportarea în termen, atât la Structura de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cât și la medicul de familie care a eliberat adeverința medicală de boli cronice[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu este cazul
    CONCLUZII ............... Menționăm că pe parcursul verificărilor efectuate comisia nu a constatat și nu i s-a adus la cunoștință nici o altă situație de natură să conducă la retragerea certificatului de agreare sau la neacordarea avizului anual.
    Membrii comisie de verificareReprezentantul legal al unității
    Numele și prenumele1. ..............................2. ..............................Semnătura………………..…………………Numele și prenumele………………………………..Semnătura……………………………………
     +  Anexa nr. 5.12
    GUVERNUL ROMÂNIEI

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII

    AVIZ ANUAL
    Se certifică faptul că unitatea medicală/psihologică ........., având sediul/punctul de lucru*) la adresa ........ str. ........ nr. ....., localitatea .........., județul ........., îndeplinește condițiile de agreare și a făcut dovada respectării conforme, prin declarațiile pe propria răspundere asumate, a obligațiilor privind organizarea, desfășurarea, documentarea și administrarea activităților de examinare medicală/psihologică, prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. ...... pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor. Prezentul aviz anual este parte integrantă a Certificatului de agreare seria ..... nr. ...... din data de ..../..../...., emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, și este valabil de la data de ..../..../.... până la data de ..../...../.....
    Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
     +  Anexa nr. 5.13 UNITATEA ........ AN/LUNĂ RAPORTARE ..........
    RAPORT CU PRIVIRE LA EXAMINĂRILE MEDICALE LUNARE/ANUALE
    PENTRU SIGURANȚA TRANSPORTURILOR
    Domnul/doamna ......... în calitate de reprezentant legal al ....... din localitatea ........, deținător al certificatului de agreare seria ..... nr. ..... din data de ......., vă aduc la cunoștință că în perioada ....... unitatea noastră a efectuat un număr total de ..... examinări medicale pentru personalul cu atribuții în siguranța transporturilor, așa cum sunt definite funcțiile de O.M.T.I nr. ........., astfel:
    LunaDenumirea unitățiiNr. total de examinări, din care:Mod de transportTip de examinareNumăr de persoane inapte/ specialitateNumăr de persoane inapte/ mod de transportNumăr de avize restrictive/ specialitateNumăr de avize restrictive/ mod de transport
    rutierferoviarnavalaerianșcolarizareangaiareschimbare funcțieexaminare periodicămedicină internăchirurgie generalăoftalmologieorlneurologiepsihiatrierutierferoviarnavalaerianmedicină internăchirurgie generalăoftalmologieorlneurologiepsihiatrierutierferoviarnavalaerian
    1
    2
    n
    Raportarea lunară/anuală se face pe fiecare lună/an în parte, începând cu data/luna agreerii. Menționăm că nu au fost reclamații/sesizări privind prestația serviciilor medicale la nivelul unității agreate în siguranța transporturilor.
    SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ EXTINSĂ/CALIFICATĂ A REPREZENTANTULUI LEGAL
     +  Anexa nr. 5.14 UNITATEA .......... AN/LUNĂ RAPORTARE ........
    RAPORT CU PRIVIRE LA EXAMINĂRILE PSIHOLOGICE LUNARE/ANUALE
    PENTRU SIGURANȚA TRANSPORTURILOR
    Domnul/doamna ........ în calitate de reprezentant legal al .......... din localitatea ........., deținător al certificatului de agreare seria ..... nr. ...... din data de ......, vă aduc la cunoștință că în perioada ........ unitatea noastră a efectuat un număr total de .....examinări psihologice pentru personalul cu atribuții în siguranța transporturilor, așa cum sunt definite funcțiile de O.M.T.I nr. ......., astfel:
    LunaDenumirea unitățiiNr. total de examinări, din care:Mod de transportTip de examinareNumăr de persoane inapte/ mod de transportNumăr de avize restrictive/ mod de transport
    rutierferoviarnavalaerianșcolarizareangaiareschimbare funcțieexaminare periodicărutierferoviarnavalaerianrutierferoviarnavalaerian
    1
    2
    n
    Raportarea lunară/anuală se face pe fiecare lună/an în parte, începând cu data/luna agreerii. Menționăm că nu au fost reclamații/sesizări privind prestația serviciilor psihologice la nivelul unității agreate în siguranța transporturilor.
    SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ EXTINSĂ/CALIFICATĂ A REPREZENTANTULUI LEGAL
    ----