ORDIN nr. 1.196 din 16 octombrie 2013pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București, a componențelor nominale ale comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova, precum și a modului de funcționare a acestor comisii
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 24 octombrie 2013



    Văzând Referatul de aprobare nr. EN 10162 din 11 octombrie 2013 al Direcției de asistență medicală și politici publice,având în vedere prevederile art. 22 din Ordonanța Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activității și funcționarea instituțiilor de medicină legală, republicată, precum și propunerea Consiliului Superior de Medicină legală comunicată prin Adresa nr. C.S. 21 din 22 martie 2013,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă componența nominală a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București, prevăzută în anexa nr. 1.  +  Articolul 2Se aprobă componențele nominale ale comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București și din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova, prevăzute în anexa nr. 2.  +  Articolul 3Se aprobă modul de funcționare a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București, prevăzut în anexa nr. 3.  +  Articolul 4Se aprobă modul de funcționare a Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București și a comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova, prevăzute în anexa nr. 4.  +  Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 6La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății nr. 393/2010*) pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București și a comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare. Notă
    *) Ordinul ministrului sănătății nr. 393/2010 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
     +  Articolul 7Direcția de asistență medicală și politici publice, Institutul Național de Medicină Legală "Mina Minovici" și institutele de medicină legală Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul sănătății,
    Gheorghe-Eugen Nicolăescu
    București, 16 octombrie 2013.Nr. 1.196.  +  Anexa nr. 1
    COMPONENȚA NOMINALĂ
    a Comisiei superioare medico-legale
    Membri permanenți:1. directorul general al Institutului Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București, prof. univ. dr. Hostiuc Iulian Sorin; (la 19-06-2025, Punctul 1., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 1., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 2. directorul general adjunct al Institutului Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București, dr. Georgeta Dana Sîrbu; (la 19-06-2025, Punctul 2., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 1., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 3. directorii institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare:3.1. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, Institutul de Medicină Legală Iași;3.2. prof. univ. dr. Carmen Corina Radu, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;3.3. prof. univ. dr. Alexandra Enache, Institutul de Medicină Legală Timișoara;3.4. prof. univ. dr. Roxana Eugenia Zăvoi, Institutul de Medicină Legală Craiova;3.5. conf. univ. dr. Costel-Vasile Siserman, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca; (la 16-12-2024, Punctul 3. , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 5.953 din 11 decembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1263 din 16 decembrie 2024 ) 4. șefii disciplinelor de profil (medicină legală) coordonatori de activitate didactică din facultățile acreditate din cadrul centrelor medicale universitare:4.1. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, șef disciplină/ coordonator activitate Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa“ Iași;4.2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaș, șef disciplină/ coordonator activitate Facultatea de Medicină și Farmacie din cadrul Universității Oradea;4.3. prof. univ. dr. Silviu Morar, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Lucian Blaga“ din Sibiu;4.4. prof. univ. dr. Iuliu Fulga, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Dunărea de Jos“ din Galați;4.5. prof. univ. dr. Marius Popa, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Ovidius“ din Constanța;5. șeful disciplinei/coordonator de activitate didactică de morfopatologie Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila“ București:5.1. abrogat. (la 19-06-2025, Punctul 5.1., Punctul 5., Anexa nr. 1 a fost abrogat de Punctul 2., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 5.2. prof. univ. dr. Sabina Andrada Zurac, Facultatea de Stomatologie;6. patru medici primari cu experiență în specialitatea de medicină legală, desemnați la propunerea directorului general al Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București:6.1. prof. univ. dr. Călin Scripcaru, Institutul de Medicină Legală Iași; (la 19-06-2025, Punctul 6.1., Punctul 6., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 6.2. dr. Adriana Francisc, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București; (la 19-06-2025, Punctul 6.2., Punctul 6., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 6.3. dr. Dumitriu Ștefan, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București; (la 19-06-2025, Punctul 6.3., Punctul 6., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 6.4. dr. Pintea Lucian, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Bistrița-Năsăud. (la 19-06-2025, Punctul 6.4., Punctul 6., Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) (la 30-01-2024, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 1., Articolul I din ORDINUL nr. 280 din 23 ianuarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 85 din 30 ianuarie 2024 )
     +  Anexa nr. 2
    COMPONENȚA NOMINALĂ
    a comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul
    Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București
    și din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale
    universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova
    I. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București:1. prof. univ. dr. Sorin Iulian Hostiuc, directorul general al Institutului Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București; (la 19-06-2025, Punctul 1., Punctul I., Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 2. dr. Bădiță Violeta, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București; (la 19-06-2025, Punctul 2., Punctul I., Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4., Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 ) 3. dr. Georgeta Dana Sîrbu, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici» București; (la 16-12-2024, Subpunctul 3. , Punctul I. , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 5.953 din 11 decembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1263 din 16 decembrie 2024 ) 4. dr. Marian Iordan Avrămoiu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Vâlcea; (la 16-12-2024, Subpunctul 4. , Punctul I. , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 5.953 din 11 decembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1263 din 16 decembrie 2024 ) 5. dr. Roxana Maria Duncea-Borca, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Teleorman. (la 16-12-2024, Subpunctul 5. , Punctul I. , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 5.953 din 11 decembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1263 din 16 decembrie 2024 ) II. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca:1. conf. univ. dr. Costel Vasile Siserman, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca;2. prof. univ. dr. Silviu Morar, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Sibiu;3. șef lucrări dr. Ștefan Mihai Anițian, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;4. șef lucrări dr. Cristian Puiu Gherman, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;5. dr. Lucian Vasile Pintea, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Bistrița-Năsăud.III. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Iași:1. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Iași;2. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iași;3. conf. univ. dr. Anton Knieling, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iași;4. dr. Carmen Marcu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Botoșani;5. dr. Nory Weisselberg, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Bacău.IV. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Timișoara:1. prof. univ. dr. Alexandra Enache, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Timișoara;2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaș, medic primar medicină, Serviciul Județean de Medicină Legală Bihor;3. conf. univ. dr. Cris Virgiliu Precup, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Arad;4. conf. univ. dr. Camelia Oana Mureșan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timișoara;5. șef lucrări dr. Veronica Ciocan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timișoara.V. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureș:1. conf. univ. dr. Radu Carmen Corina, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureș;2. dr. Harald Jung, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;3. dr. Lucian Croitorescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;4. dr. Siklodi Palfi Katalin, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș (la 16-12-2024, Subpunctul 4. , Punctul V. , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 5.953 din 11 decembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1263 din 16 decembrie 2024 ) 5. dr. Janos Sinko, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Harghita.VI. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Craiova:1. prof. univ. dr. Roxana Zăvoi, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Craiova;2. șef lucrări dr. Liliana Stanca, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;3. dr. Mihail Ștefănescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;4. dr. Liviu Radu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Olt;5. dr. Florin Daniel Dijmărescu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Gorj. (la 30-01-2024, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 2., Articolul I din ORDINUL nr. 280 din 23 ianuarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 85 din 30 ianuarie 2024 )
     +  Anexa nr. 3
    Modul de funcționare a Comisiei superioare medico-legale
    din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București
     +  Articolul 1(1) Comisia superioară medico-legală, denumită în continuare comisie superioară, reprezintă autoritatea științifică supremă în domeniul medicinei legale și funcționează pe lângă Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București.(2) Ședințele de lucru ale comisiei superioare sunt convocate și conduse de președintele acesteia.(3) În cazul în care președintele nu este disponibil pentru participarea la ședințele de lucru, acesta desemnează, din rândul membrilor comisiei superioare, un supleant pentru a convoca și conduce aceste ședințe.  +  Articolul 2(1) Pentru a se asigura comunicarea dintre membri, comisia superioară implementează un sistem de cloud securizat, unde vor fi stocate toate documentele necesare bunei desfășurări a activității acesteia.(2) Pentru fiecare caz înregistrat la nivelul comisiei superioare se va întocmi un dosar electronic distinct de către instituția medico-legală de care aparține președintele.(3) Dacă documentația pusă la dispoziție nu este completă, președintele sau un alt membru desemnat de acesta poate solicita completarea acesteia.  +  Articolul 3(1) Ședința de lucru se poate desfășura numai în prezența a cel puțin jumătate plus unu din membrii permanenți ai comisiei superioare.(2) Ședința de lucru se poate desfășura fizic sau online pe o platformă video securizată.(3) În cazul în care ședința de lucru se desfășoară online, avizele elaborate vor fi semnate electronic de către toți membrii care au participat la analiza cazului, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea ședinței, utilizând semnătura electronică calificată. O copie a avizelor elaborate va fi semnată fizic, ulterior, de către toți membrii, în cadrul proximei ședințe care se va desfășura fizic.(4) Cel puțin trimestrial, comisia superioară se va întruni fizic.(5) Fiecare ședință de lucru va fi structurată într-un proces-verbal semnat de președintele comisiei superioare.  +  Articolul 4Membrii comisiei superioare care au participat la elaborarea avizului comisiei de avizare și control al actelor medico-legale nu pot participa la dezbaterile din cadrul ședinței privind cazul respectiv și nici nu vor semna avizul elaborat.  +  Articolul 5Avizul comisiei superioare se elaborează contra cost.  +  Articolul 6Comisia superioară se poate pronunța prin aviz asupra tuturor actelor medico-legale întocmite de medicii legiști, indiferent de tipul acestora și de modul de desfășurare a activității.  +  Articolul 7(1) Avizul elaborat de comisia superioară se semnează și parafează de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv.(2) Membrii comisiei superioare care nu sunt prezenți la lucrările ședinței, se află în situații de incompatibilitate, se recuză sau au semnat anterior un alt act medico-legal, cu excepția unui alt aviz al comisiei superioare, nu vor semna avizul elaborat în urma ședinței de lucru.  +  Articolul 8În situațiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii comisiei superioare care au opinia minoritară pot formula opinie separată, semnată și parafată în cadrul aceluiași aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară.  +  Articolul 9(1) Avizul comisiei superioare trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 40 de zile de la finalizarea avizului.(2) Atunci când ședințele comisiei superioare se desfășoară online, pentru celeritate și doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată și parafată doar de către președintele comisiei, din care să reiasă conținutul avizului și membrii care au participat la analiza cazului.(3) În situația prevăzută la alin. (2), după ce avizul este semnat și parafat de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului.  +  Articolul 10Ședințele comisiei superioare nu sunt publice.  +  Articolul 11Exemplarele în copie ale avizelor elaborate de către comisia superioară sunt arhivate împreună cu documentele aferente în cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București pe perioada de timp stabilită în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.  +  Articolul 12Accesul la arhiva comisiei superioare este posibil numai cu aprobarea directorului Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București.  +  Articolul 13(1) Toate avizele comisiei superioare se motivează.(2) Avizarea parțială sau neavizarea unui act medico-legal, precum și solicitarea de refacere totală sau parțială a unui act medico-legal vor fi justificate de comisia superioară.(3) Atunci când prin actul de dispunere a avizului comisiei superioare, acesteia îi sunt adresate întrebări suplimentare care nu se regăsesc în conținutul actelor medico-legale supuse avizării și nu vin ca o solicitare de clarificare a unui aviz anterior al comisiei superioare, aceasta solicită un supliment, după care se va pronunța.(4) Avizele negative din care reies deficiențe științifice sau metodologice semnificative, atât în cadrul actelor medico-legale oficiale, cât și al celor întocmite de medicii legiști experți recomandați, vor fi remise și Consiliului superior de medicină legală, pentru evaluarea activității expertului sau experților care le-au întocmit. (la 19-06-2025, Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 )
     +  Anexa nr. 4
    Modul de funcționare a Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale
    din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București
    și a comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul
    institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare
    Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova
     +  Articolul 1(1) În cadrul fiecărui institut de medicină legală funcționează câte o comisie de avizare și control al actelor medico-legale, denumită în continuare comisie de avizare și control. (2) În cazul în care președintele nu este disponibil pentru participarea la ședințele de lucru, acesta desemnează, din rândul membrilor comisiei de avizare și control, un supleant pentru a convoca și conduce aceste ședințe.(3) Ședințele de lucru se pot desfășura fizic sau online, pe o platformă video securizată.(4) Pentru a se asigura comunicarea dintre membrii comisiei de avizare și control între ședințele de lucru, secretariatul comisiei de avizare și control va implementa un sistem de cloud securizat, unde vor fi stocate toate documentele necesare bunei desfășurări a activității acesteia.(5) În cazul în care ședința de lucru se desfășoară online, avizele elaborate vor fi semnate electronic de către toți membrii care au participat la analiza cazului, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea ședinței, utilizând semnătura electronică calificată. O copie a avizelor elaborate va fi semnată fizic, ulterior, de către toți membrii, în cadrul proximei ședințe care se va desfășura fizic.(6) Cel puțin trimestrial, comisia de avizare și control se va întruni fizic.(7) Fiecare ședință de lucru va fi structurată într-un proces-verbal semnat de președintele comisiei de avizare și control.  +  Articolul 2Comisia de avizare și control evaluează din punct de vedere științific, cu respectarea competenței teritoriale și la solicitarea organelor judiciare, documentele întocmite în cadrul institutului competent de medicină legală și al județelor arondate teritorial.  +  Articolul 3Comisia de avizare și control își desfășoară activitatea sub forma ședințelor de lucru convocate de președintele comisiei.  +  Articolul 4Avizul comisiei de avizare și control se elaborează contra cost.  +  Articolul 5(1) Avizul elaborat de comisia de avizare și control este semnat și parafat de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv.(2) Membrii comisiei de avizare și control care nu sunt prezenți la lucrările ședinței, se află în situații de incompatibilitate, se recuză sau au semnat anterior un alt act medico-legal, cu excepția unui alt aviz al comisiei de avizare și control, nu vor semna avizul elaborat în urma ședinței de lucru.  +  Articolul 6În situațiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii comisiei de avizare și control care au opinia minoritară vor formula opinie separată, semnată și parafată în cadrul aceluiași aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară.  +  Articolul 7(1) Avizul comisiei de avizare și control trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 10 zile de la finalizarea avizului.(2) Atunci când ședințele comisiei de avizare și control se desfășoară online, pentru celeritate și doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată și parafată doar de către președintele comisiei de avizare și control, din care să reiasă conținutul avizului și membrii care au participat la analiza cazului.(3) Atunci când ședințele comisiei de avizare și control se desfășoară online, după ce avizul este semnat și parafat de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului.  +  Articolul 8Ședințele comisiei de avizare și control nu sunt publice.  +  Articolul 9Exemplarele în copie ale avizelor elaborate de către comisia de avizare și control și transmise organelor judiciare sunt arhivate împreună cu documentele aferente în cadrul institutelor de medicină legală teritoriale pe perioada stabilită în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.  +  Articolul 10Accesul la arhiva comisiei de avizare și control este posibil numai cu aprobarea directorului Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București.  +  Articolul 11(1) Toate avizele comisiei de avizare și control se motivează.(2) Avizarea parțială sau neavizarea unui act medico-legal, precum și solicitarea de refacere totală sau parțială a unui act medico-legal vor fi justificate de comisia de avizare și control.(3) Atunci când prin actul de dispunere a avizului sunt adresate întrebări suplimentare, care nu se regăsesc în conținutul actelor medico-legale supuse avizării, comisia de avizare și control va solicita efectuarea unui supliment, după care se va pronunța.(4) O copie a avizului se remite instituției sau instituțiilor medico-legale care au emis actele medico-legale luate în analiză.(5) Avizele negative din care reies deficiențe științifice semnificative vor fi remise și Consiliului superior de medicină legală, pentru evaluarea activității expertului sau experților care le-au întocmit. (la 19-06-2025, Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. 1.876 din 18 iunie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 19 iunie 2025 )
    ------