HOTĂRÂRE nr. 3 din 13 martie 2025pentru modificarea și completareaStatutului Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 27 martie 2025
Văzând prevederile art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, precum și a altor acte normative din domeniul sănătății,în temeiul prevederilor art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit în ședința din data de 13 martie 2025, emite următoarea hotărâre: + Articolul IStatutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 26 februarie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 3Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România este organizație profesională, cu personalitate juridică, neguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial, cu responsabilități delegate de Ministerul Sănătății și cuprinde toți asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, precum și membrii asociați, care exercită profesia pe teritoriul României.2. La articolul 6 alineatul (1), litera w) se modifică și va avea următorul cuprins:w) avizează fișa de atribuții a posturilor de asistent medical generalist, moașe și asistent medical, prin reprezentanții desemnați de filialele județene și a municipiului București ale OAMGMAMR;3. La articolul 18 alineatul (4), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:d^1) alege și revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condițiile nerespectării atribuțiilor sau apariției stării de incompatibilitate;4. La articolul 19 alineatul (4), după litera h^4) se introduce o nouă literă, litera h^5), cu următorul cuprins:h^5) stabilește indemnizația trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;5. La articolul 26 alineatul (5), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:f^1) alege și revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condițiile nerespectării atribuțiilor sau apariției stării de incompatibilitate;6. La articolul 29, după litera h^3) se introduce o nouă literă, litera h^4), cu următorul cuprins:h^4) stabilește indemnizația trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;7. După articolul 35 se introduc două noi articole, articolele 35^1 și 35^2, cu următorul cuprins: + Articolul 35^1(1) La nivelul Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, precum și la nivelul filialelor județene, respectiv al filialei municipiului București, funcționează comisii de cenzori alese de Consiliul național, respectiv consiliile județene și al municipiului București.(2) Comisia de cenzori este compusă din 1-3 membri aleși de Consiliul național al OAMGMAMR, respectiv de consiliile județene/al municipiului București din tabloul experților contabili activi publicat de către Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.(3) Comisia de cenzori are un număr impar de membri. Din Comisia de cenzori nu pot face parte salariații aparatului central al OAMGMAMR, respectiv salariații filialelor județene/ municipiului București, soțul/soția sau rudele și afinii până la gradul IV inclusiv ai membrilor Consiliului național, respectiv consiliului județean/al municipiului București.(4) Mandatul Comisiei de cenzori corespunde mandatului organelor de conducere la nivel național, respectiv teritorial.(5) Comisia de cenzori va fi remunerată cu o indemnizație trimestrială, în baza raportului prezentat, indemnizație ce va fi stabilită de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului județean/al municipiului București.(6) Membrii aleși ai Comisiei de cenzori vor prezenta la preluarea mandatului următoarele documente:a) curriculum vitae din care să rezulte experiența profesională;b) documente justificative care să ateste calitatea de membru activ al CECCAR;c) copia actului de identitate;d) cazier judiciar valabil la data preluării mandatului.(7) Membrii Comisiei de cenzori vor semna un acord de confidențialitate a datelor și informațiilor la care vor avea acces, valabil pe toată durata mandatului, precum și după încetarea acestuia, pe un termen de 5 ani. + Articolul 35^2(1) Comisia de cenzori are următoarele atribuții:a) verifică activitatea financiar-contabilă și gestionarea patrimoniului aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale;b) verifică concordanța cheltuielilor efectuate cu bugetul de venituri și cheltuieli și analizează execuția bugetară a aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale ale organizației;c) verifică corectitudinea întocmirii documentelor financiar-contabile, a registrelor contabile, precum și dacă obligațiile fiscale față de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale și bugetul fondurilor speciale au fost stabilite, vărsate și evidențiate corect în declarațiile fiscale;d) verifică respectarea, sub toate aspectele semnificative, a reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;e) prezintă trimestrial rapoarte Biroului executiv, respectiv biroului consiliului județean/al municipiului București cu privire la activitatea desfășurată și constatările efectuate și propune măsuri de remediere a eventualelor deficiențe/neconcordanțe identificate;f) la încheierea exercițiului financiar analizează modul de efectuare a inventarierii, verifică dacă bilanțul contabil, contul de rezultat și anexele la bilanț au fost întocmite în baza datelor din contabilitate și privesc perioada de raportare;g) întocmește un raport anual care va conține referiri concrete cu privire la:(i) inventarierea patrimoniului și a faptului că rezultatele acesteia sunt cuprinse în bilanțul anual;(ii) ținerea corectă și la zi a contabilității;(iii) evaluarea patrimoniului și dacă aceasta s-a făcut cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;(iv) respectarea legalității și a concordanței întocmirii bilanțului contabil, a contului de rezultat și anexelor la bilanț cu registrele contabile.(2) Raportul anual va conține și propunerea de aprobare a bilanțului contabil, a contului de rezultat și a anexelor la bilanț.(3) Raportul anual semnat și ștampilat de către toți membrii Comisiei de cenzori va fi prezentat Consiliului național, respectiv consiliului județean/al municipiului București. + Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști,
Moașelor și Asistenților Medicali din România,
Mircea TimofteBucurești, 13 martie 2025.Nr. 3.------
EMITENT |
Văzând prevederile art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, precum și a altor acte normative din domeniul sănătății,în temeiul prevederilor art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit în ședința din data de 13 martie 2025, emite următoarea hotărâre: + Articolul IStatutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 26 februarie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 3Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România este organizație profesională, cu personalitate juridică, neguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial, cu responsabilități delegate de Ministerul Sănătății și cuprinde toți asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, precum și membrii asociați, care exercită profesia pe teritoriul României.2. La articolul 6 alineatul (1), litera w) se modifică și va avea următorul cuprins:w) avizează fișa de atribuții a posturilor de asistent medical generalist, moașe și asistent medical, prin reprezentanții desemnați de filialele județene și a municipiului București ale OAMGMAMR;3. La articolul 18 alineatul (4), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:d^1) alege și revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condițiile nerespectării atribuțiilor sau apariției stării de incompatibilitate;4. La articolul 19 alineatul (4), după litera h^4) se introduce o nouă literă, litera h^5), cu următorul cuprins:h^5) stabilește indemnizația trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;5. La articolul 26 alineatul (5), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:f^1) alege și revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condițiile nerespectării atribuțiilor sau apariției stării de incompatibilitate;6. La articolul 29, după litera h^3) se introduce o nouă literă, litera h^4), cu următorul cuprins:h^4) stabilește indemnizația trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;7. După articolul 35 se introduc două noi articole, articolele 35^1 și 35^2, cu următorul cuprins: + Articolul 35^1(1) La nivelul Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, precum și la nivelul filialelor județene, respectiv al filialei municipiului București, funcționează comisii de cenzori alese de Consiliul național, respectiv consiliile județene și al municipiului București.(2) Comisia de cenzori este compusă din 1-3 membri aleși de Consiliul național al OAMGMAMR, respectiv de consiliile județene/al municipiului București din tabloul experților contabili activi publicat de către Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.(3) Comisia de cenzori are un număr impar de membri. Din Comisia de cenzori nu pot face parte salariații aparatului central al OAMGMAMR, respectiv salariații filialelor județene/ municipiului București, soțul/soția sau rudele și afinii până la gradul IV inclusiv ai membrilor Consiliului național, respectiv consiliului județean/al municipiului București.(4) Mandatul Comisiei de cenzori corespunde mandatului organelor de conducere la nivel național, respectiv teritorial.(5) Comisia de cenzori va fi remunerată cu o indemnizație trimestrială, în baza raportului prezentat, indemnizație ce va fi stabilită de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului județean/al municipiului București.(6) Membrii aleși ai Comisiei de cenzori vor prezenta la preluarea mandatului următoarele documente:a) curriculum vitae din care să rezulte experiența profesională;b) documente justificative care să ateste calitatea de membru activ al CECCAR;c) copia actului de identitate;d) cazier judiciar valabil la data preluării mandatului.(7) Membrii Comisiei de cenzori vor semna un acord de confidențialitate a datelor și informațiilor la care vor avea acces, valabil pe toată durata mandatului, precum și după încetarea acestuia, pe un termen de 5 ani. + Articolul 35^2(1) Comisia de cenzori are următoarele atribuții:a) verifică activitatea financiar-contabilă și gestionarea patrimoniului aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale;b) verifică concordanța cheltuielilor efectuate cu bugetul de venituri și cheltuieli și analizează execuția bugetară a aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale ale organizației;c) verifică corectitudinea întocmirii documentelor financiar-contabile, a registrelor contabile, precum și dacă obligațiile fiscale față de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale și bugetul fondurilor speciale au fost stabilite, vărsate și evidențiate corect în declarațiile fiscale;d) verifică respectarea, sub toate aspectele semnificative, a reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;e) prezintă trimestrial rapoarte Biroului executiv, respectiv biroului consiliului județean/al municipiului București cu privire la activitatea desfășurată și constatările efectuate și propune măsuri de remediere a eventualelor deficiențe/neconcordanțe identificate;f) la încheierea exercițiului financiar analizează modul de efectuare a inventarierii, verifică dacă bilanțul contabil, contul de rezultat și anexele la bilanț au fost întocmite în baza datelor din contabilitate și privesc perioada de raportare;g) întocmește un raport anual care va conține referiri concrete cu privire la:(i) inventarierea patrimoniului și a faptului că rezultatele acesteia sunt cuprinse în bilanțul anual;(ii) ținerea corectă și la zi a contabilității;(iii) evaluarea patrimoniului și dacă aceasta s-a făcut cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;(iv) respectarea legalității și a concordanței întocmirii bilanțului contabil, a contului de rezultat și anexelor la bilanț cu registrele contabile.(2) Raportul anual va conține și propunerea de aprobare a bilanțului contabil, a contului de rezultat și a anexelor la bilanț.(3) Raportul anual semnat și ștampilat de către toți membrii Comisiei de cenzori va fi prezentat Consiliului național, respectiv consiliului județean/al municipiului București. + Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști,
Moașelor și Asistenților Medicali din România,
Mircea TimofteBucurești, 13 martie 2025.Nr. 3.------