METODOLOGIE din 21 februarie 2025de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna
EMITENT
  • MINISTERUL JUSTIȚIEI
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 226 bis din 14 martie 2025



    Notă
    Aprobată prin ORDINUL nr. 400/C din 21 februarie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 14 martie 2025.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, denumită în continuare "Metodologie", reglementează organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară pentru elevii școlarizați în cadrul Școlii Naționale de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, denumit în continuare "examen de certificare".(2) În prezenta metodologie, cursul de nivel postliceal pentru obținerea calificării de "agent de poliție penitenciară" organizat la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna este denumit în continuare curs, iar Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna este denumită în continuare SNPAP.  +  Articolul 2(1) Examenul de certificare se organizează și se desfășoară în conformitate cu reglementările naționale în domeniul învățământului preuniversitar militar din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională și în acord cu prevederile prezentei metodologii.(2) Examenul de certificare asigură evaluarea integrată a nivelului de pregătire pentru numirea în prima funcție, potrivit calificării profesionale descrise de standardul de pregătire profesională specific profesiei de "agent de poliție penitenciară", respectiv a competențelor dobândite în perioada cursului.(3) Rezultatele obținute la examenul de certificare se includ în media generală de absolvire.(4) Examenul de certificare se organizează și se desfășoară sub coordonarea Direcției Management Resurse Umane din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor și constă în susținerea probelor prevăzute în prezenta metodologie.(5) Controlul și monitorizarea activităților privind organizarea și desfășurarea examenului de certificare se pot realiza de către un reprezentant desemnat de către Ministerului Educației.  +  Capitolul II Organizarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară  +  Articolul 3(1) La finalizarea cursurilor, elevii care îndeplinesc condițiile prevăzute în prezenta metodologie susțin examenul de certificare.(2) Desfășurarea examenului de certificare se realizează cu raportare la Planul-cadru de învățământ, aprobat de Ministerul Justiției și avizat de Ministerul Educației.(3) Perioada de desfășurare a examenului de certificare se stabilește prin Planul anual de învățământ al SNPAP, întocmit de către directorul SNPAP și aprobat de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.(4) Examenul de certificare se desfășoară în conformitate cu graficul întocmit de către directorul SNPAP și aprobat prin ordin al ministrului educației, pentru fiecare an școlar.  +  Articolul 4(1) La examenul de certificare au dreptul să se înscrie elevii înmatriculați în anul școlar curent care au situația școlară încheiată la toate modulele de studiu din curriculum.(2) În condițiile alin. (1) se pot înscrie la examenul de certificare și elevii școlarizați anterior care nu au participat la examenul organizat în anul finalizării cursului și care, în conformitate cu prevederile art. 140 - 145 din Regulamentul de organizare și funcționare al SNPAP, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 1441/C/2023, și-au păstrat dreptul de a participa la examenul de certificare.(3) Înscrierea elevilor la examenul de certificare se realizează în baza cererilor întocmite în conformitate cu anexa nr. 1.(4) Cererile prevăzute la alin. (3) se depun personal de către elevi la compartimentul secretariat și planificare învățământ al SNPAP sau on-line, la adresa de e-mail a instituției, în perioada stabilită în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.  +  Articolul 5(1) Examenul de certificare constă în:a) susținerea unei probe practice;b) susținerea unei probe scrise.(2) Proba practică are drept scop evaluarea directă a abilităților și competențelor specializate ale elevilor SNPAP pentru obținerea calificării de "agent de poliție penitenciară" și constă în realizarea unor demonstrații practice bazate pe aplicarea cunoștințelor asimilate și a deprinderilor formate în cadrul modulelor de studiu, grupate pe următoarele domenii, după cum urmează:a) Siguranța deținerii;b) Comunicarea în mediul penitenciar;c) Psihologie penitenciară.(3) Proba scrisă are ca scop verificarea cunoștințelor și competențelor dobândite în cadrul modulelor de studiu grupate pe următoarele domenii:a) Siguranța deținerii;b) Regim penitenciar;c) Evidenta persoanelor private de libertate;d) Drept penal și drept procesual penal.(4) Tematicile și itemii de evaluare pentru probele prevăzute la alin. (2) și (3) sunt stabilite în cadrul ședințelor organizate la catedra Teorie și practică penitenciară, respectiv catedra Științe juridice și socio-umane din cadrul SNPAP, sunt aprobate de către directorul SNPAP și se fac publice prin afișarea la sediul SNPAP cu cel puțin 60 de zile înainte de începerea examenului de certificare.  +  Articolul 6(1) Organizarea și desfășurarea examenului de certificare sunt coordonate de către o comisie centrală, numită prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor cu cel puțin 15 zile înainte de începerea acestuia.(2) Comisia centrală are următoarea componență:a) președinte - 1 (un) ofițer de poliție penitenciară din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor sau a unei unități subordonate;b) vicepreședinte - directorul sau, după caz, directorul adjunct pentru învățământ al SNPAP;c) membri - președinții comisiilor de examen de certificare, prevăzute la art. 7, alin. (1) lit. a) și b);d) secretariat - minimum 5 (cinci) membri din cadrul SNPAP, dintre care unul este numit secretar-șef.  +  Articolul 7(1) Pentru desfășurarea probelor din cadrul examenului de certificare, prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, la propunerea directorului SNPAP, cu avizul Direcției Management Resurse Umane, se constituie următoarele comisii de examen de certificare:a) comisiile de examinare pentru proba practică;b) comisia de evaluare pentru proba scrisă;c) comisia pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă;(2) Fiecare comisie are în componență:a) președinte - un polițist de penitenciare, specialist din cadrul SNPAP, din Administrația Națională a Penitenciarelor sau din unitățile subordonate;b) membri evaluatori - minimum 3 (trei) membri, ofițeri profesori din cadrul SNPAP sau specialiști din Administrația Națională a Penitenciarelor ori din unitățile subordonate.(3) Prin specialist se înțelege ofițerul de poliție penitenciară cu minimum 3 (trei) ani vechime în unul dintre domeniile prevăzute la art. 5 alin. (2) sau (3) și certificat ca evaluator de competențe profesionale.(4) Comisiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) au în componență câte un secretar, care este membru al secretariatului comisiei centrale.(5) Pentru desfășurarea probei practice, se desemnează un număr de minimum 3 (trei) membri-asistenți numiți din cadrul SNPAP sau din unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, care vor îndeplini sarcini/roluri în cadrul desfășurării scenariilor de simulare, conform subiectelor de pe biletele de examen, repartizați zilnic de către președintele comisiei centrale pentru fiecare comisie de examinare.(6) În comisiile de examinare pentru proba practică și în comisia de evaluare pentru proba scrisă sunt desemnați membri pentru fiecare dintre domeniile prevăzute la art. 5 alin. (2) sau alin. (3), după caz.(7) La stabilirea componenței comisiilor, o persoană poate fi numită ca președinte sau membru în una ori mai multe dintre comisiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), cu excepția președintelui și membrilor comisiei de evaluare pentru proba scrisă, care nu pot fi numiți în comisia pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă.  +  Articolul 8(1) În cadrul examenului nu se numesc și nu primesc atribuții persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul IV, inclusiv, în rândul elevilor sau în cadrul aceleiași comisii în care sunt numite și care nu au relații cu caracter patrimonial cu niciunul dintre elevi(2) Prin relații cu caracter patrimonial se înțelege orice interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care revin unei persoane, în procedura de desfășurare a examenului, potrivit prezentelor reglementări.(3) Fiecare persoană cu atribuții în cadrul examenului semnează o declarație pe propria răspundere - anexa nr. 2 - în care precizează că nu se află în vreuna dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), că se obligă să respecte prevederile legale în materia incompatibilităților și conflictelor de interese, precum și normele de conduită prevăzute în anexa nr. 3.  +  Articolul 9(1) În cadrul examenului pot participa ca observatori reprezentanți ai organizațiilor sindicale reprezentative la nivelul sistemului administrației penitenciare, cu obligația respectării tuturor regulilor privind organizarea și desfășurarea examenului, pentru care vor semna declarația prevăzută în anexa nr. 2.(2) În timpul susținerii probelor de examen, observatorii sindicali au acces în sălile în care se susțin probele numai în prezenta comisiilor de examen în plen și numai cu acordul președintelui comisiei centrale sau însoțiți de către acesta.(3) În cazul încălcării măsurilor stabilite și a normelor de conduită prevăzute în anexa nr. 3, președintele comisiei centrale poate dispune limitarea accesului observatorului sindical în sălile de susținere a probelor.  +  Articolul 10(1) Comisia centrală are următoarele atribuții:a) asigură aplicarea prevederilor prezentei metodologii;b) stabilește baza materială necesară desfășurării examenului de certificare;c) verifică îndeplinirea de către elevi a condițiilor de participare la examenul de certificare;d) elaborează planul de activități pentru desfășurarea examenului de certificare, în baza graficului prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie;e) organizează elevii în grupe pentru susținerea probelor și asigură instruirea acestora privind programul, condițiile și regulile de desfășurare a examenului de certificare;f) întocmește documentele necesare organizării și desfășurării examenului de certificare, precum și concluziile privind desfășurarea acestuia;g) transmite Direcției Management Resurse Umane din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor procesul-verbal centralizator final și concluziile privind desfășurarea examenului de certificare, în termen de 10 zile de la finalizarea acestuia;h) asigură efectuarea comunicărilor impuse de desfășurarea examenului de certificare și afișarea rezultatelor după fiecare probă;i) asigură respectarea parcurgerii etapelor de soluționare a contestațiilor depuse de elevi.(2) Secretariatul comisiei centrale de absolvire are următoarele atribuții:a) întocmește documentele necesare desfășurării examenului de certificare;b) primește și înregistrează contestațiile depuse de elevi;c) răspunde de arhivarea lucrărilor scrise și a tuturor documentelor întocmite pe parcursul desfășurării examenului de certificare;d) îndeplinește alte atribuții stabilite în prezenta metodologie sau prin dispoziția președintelui comisiei centrale.  +  Articolul 11(1) Președintele comisiei centrale răspunde de întreaga activitate privind organizarea și desfășurarea examenului de certificare și are următoarele atribuții:a) stabilește responsabilități și atribuții concrete pentru fiecare persoană implicată în organizarea și desfășurarea examenului de certificare;b) propune directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, dacă este cazul, schimbări în componența comisiei centrale și/sau a comisiilor;c) instruiește personalul privind atribuțiile ce îi revin în cadrul examenului de certificare;d) asigură instruirea elevilor cu privire la modul de desfășurare a examenului de certificare;e) stabilește, în urma consultării cu membrii comisiilor, intervalele de timp alocate desfășurării probelor, structura biletelor de examen pentru proba practică, structura subiectelor pentru proba scrisă, precum și procedura de lucru a comisiilor și dotările necesare;f) validează, prin semnătură, biletele de examen și fișele de evaluare pentru proba practică, precum și subiectele pentru proba scrisă, după ce acestea au fost întocmite de către comisii;g) verifică modul de lucru al comisiilor și asigură respectarea măsurilor stabilite pentru asigurarea corectitudinii, transparenței și legalității examenului;h) răspunde de asigurarea confidențialității subiectelor de examen și de asigurarea condițiilor de siguranță pentru activitatea comisiilor prevăzute la art. 7 alin. (1), fiind obligat să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea divulgării subiectelor de examen sau a baremelor de evaluare și notare înainte de susținerea probelor de către elevi;i) dispune utilizarea variantei de subiecte de rezervă pentru proba scrisă, în condițiile prezentei metodologii;j) stabilește, prin tragere la sorți, supraveghetorii pentru fiecare sală în care se desfășoară proba scrisă, din personalul nominalizat prin decizia de zi pe unitate;k) repartizează membrii asistenți în comisiile de examinare pentru proba practică;l) asigură multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă, în prezența membrilor comisiei centrale și a cel puțin 3 elevi, într-un număr de exemplare egal cu numărul elevilor și urmărește ca subiectele să fie introduse în plicuri, care se sigilează și se înmânează responsabililor de săli;m) asigură afișarea baremelor de evaluare și notare la expirarea timpului alocat probei scrise;n) asigură afișarea rezultatelor examenului de certificare la sediul SNPAP și transmiterea acestora către Administrația Națională a Penitenciarelor;o) întocmește concluziile cu privire la desfășurarea examenului de certificare.(2) Vicepreședintele comisiei centrale se subordonează nemijlocit președintelui comisiei centrale și are următoarele atribuții:a) asigură amenajarea și dotarea corespunzătoare a spațiilor destinate organizării și desfășurării examenului de certificare;b) stabilește măsuri de asigurare a pazei spațiilor destinate comisiilor de examen, pentru depozitarea și păstrarea documentelor întocmite cu ocazia examenului și pentru restricționarea accesului în zonele de examen;c) desemnează supraveghetorii pentru proba practică;d) sprijină activitatea președintelui comisiei centrale în ceea ce privește condițiile de siguranță și securitate pentru desfășurarea examenului de certificare și pentru spațiile destinate lucrărilor comisiilor (sigilarea/desigilarea încăperilor și a fișetelor);e) sprijină activitatea președintelui comisiei centrale cu privire la buna desfășurare a probelor de examen, instruirea personalului implicat în examen și a elevilor, precum și cu privire la coordonarea, îndrumarea și controlul modului de desfășurare a probelor de examen;f) duce la îndeplinire alte sarcini stabilite de către președintele comisiei centrale, în limitele sale de competență sit în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.(3) Secretarul-șef al secretariatului comisiei centrale are următoarele atribuții:a) răspunde de păstrarea ștampilei de examen și de aplicarea acesteia pe documentele de examen de certificare;b) organizează elevii în grupe pentru susținerea probei practice, în ordine alfabetică, având în vedere numărul total de elevi și timpul alocat desfășurării acestei probe în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie;c) primește de la președinții comisiilor pentru proba practică fișele de evaluare a probei practice și procesele-verbale centralizatoare cu rezultatele probei practice;d) întocmește procesul-verbal referitor la alegerea și desigilarea plicurilor cu variantele de subiecte pentru proba scrisă, precum și la multiplicarea acestora;e) primește de la responsabilii de săli lucrările, procesul-verbal de predare a lucrărilor, subiectele, lucrările anulate, foile tipizate de răspuns și ciornele nefolosite;f) amestecă lucrările, le numerotează și le predă spre evaluare președintelui comisiei pentru proba scrisă;g) primește de la președintele comisiei pentru proba scrisă lucrările, borderourile individuale de notare și borderoul centralizator;h) asistă la desigilarea lucrărilor și înscrie notele finale în procesul-verbal cu rezultatele probei scrise;i) primește contestațiile depuse de elevi;j) întocmește procesul-verbal centralizator final;k) gestionează documentele care conțin informații clasificate nivel "secret de serviciu" elaborate la nivelul comisiilor;l) răspunde de păstrarea documentelor de examen;m) stabilește sarcini pentru ceilalți membri ai secretariatului comisiei centrale.  +  Articolul 12(1) Comisiile de examinare pentru proba practică au următoarele atribuții:a) elaborează biletele de examen, în număr cel puțin egal cu numărul elevilor care susțin proba practică în aceeași zi;b) elaborează fișe de evaluare pentru fiecare bilet de examen și pentru fiecare din domeniile prevăzute la art. 5 alin. (2);c) evaluează prestația elevilor, completează fișele de evaluare și acordă punctajele și notele aferente;d) completează procesele-verbale centralizatoare cu rezultatele probei practice.(2) Comisia de evaluare pentru proba scrisă are următoarele atribuții:a) elaborează subiectele, variantele de subiecte și baremul de evaluare și notare pentru proba scrisă, în conformitate cu structura stabilită de către președintele comisiei centrale;b) verifică și notează lucrările scrise conform baremului de evaluare și notare;c) completează borderourile individuale de notare și borderoul centralizator.  +  Articolul 13 Școala asigură spații corespunzătoare pentru efectuarea instructajelor, spatii și dotări specifice pentru desfășurarea probelor de examen, spatii de lucru pentru comisii, spatii pentru păstrarea documentelor, spatii pentru secretariatul comisiei centrale, precum și mijloacele, rechizitele și tehnica de calcul necesare.  +  Articolul 14 Personalul implicat în organizarea și desfășurarea examenului, inclusiv cel nominalizat ca observator din partea sindicatelor, are obligația de a respecta măsurile stabilite de către președintele comisiei centrale și normele de conduită prevăzute în anexa nr. 3 și de a informa imediat, în scris, președintele comisiei centrale referitor la neregulile de orice fel constatate personal ori despre care ia cunoștința, precum și despre orice încercare de influențare exercitată asupra sa în ceea ce privește organizarea și desfășurarea examenului.  +  Articolul 15 Sunt interzise divulgarea subiectelor sau a rezolvărilor acestora, înainte de finalizarea probelor de examen, sustragerea, înlocuirea sau modificarea lucrărilor scrise, modificarea nejustificată de note și medii, facilitarea unor acțiuni sau intenții de fraudă ori alte acțiuni care prejudiciază corectitudinea examenului.  +  Articolul 16 În perioada desfășurării examenului se interzice accesul persoanelor neautorizate în spațiile prevăzute la art. 13 din prezenta metodologie, precum și în zonele semnalizate corespunzător.  +  Articolul 17(1) Persoanele implicate în organizarea și desfășurarea examenului, inclusiv cele nominalizate ca observatori din partea sindicatelor, precum și elevii, se prezintă în spațiile destinate desfășurării probelor de examen fără a avea asupra lor cărți, caiete, notițe, foi, mape, serviete, poșete, precum și orice tip de aparatură electronică, medii de stocare a datelor, telefoane mobile sau alte dispozitive de comunicare la distanță ori alte obiecte care pot fi folosite la fraudarea probelor sau prin care se pot afecta corectitudinea și confidențialitatea examenului.(2) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1), președintele comisiei centrale dispune scoaterea în afara spațiilor de examen și interzicerea accesului în aceste zone, precum și retragerea tuturor responsabilităților pentru persoanele identificate în astfel de situații sau eliminarea din examen a candidatului/candidaților, după caz.(3) Înainte de începerea activităților specifice de lucru în cadrul comisiilor și a probelor de examen, președintele comisiei centrale are obligația de a solicita persoanelor respectarea prevederilor alin. (1) și de a păstra în loc sigur obiectele predate de către cei în cauză pe toată durata desfășurării activităților în comisii sau susținerii probelor de către elevi, după caz.  +  Articolul 18(1) Fraudele și tentativele de fraudă au drept consecință eliminarea elevului în cauză din examen.(2) Elevii și personalul implicat în organizarea examenului, inclusiv reprezentantul nominalizat ca observator din partea sindicatelor, au obligația de a preda orice obiect interzis dintre cele prevăzute la art. 17 alin. (1) și de a se supune controlului corporal dispus de către președintele comisiei centrale în timpul organizării și desfășurării probelor de examen, respectiv în spațiile sau zonele stabilite pentru aceste activități.  +  Articolul 19 Se consideră fraudă sau, după caz, tentativă de fraudă, în urma căreia elevul în cauză este eliminat din examen, următoarele fapte:a) intrarea în sălile în care se desfășoară probele de examen având asupra sa obiecte interzise din categoria celor enumerate la art. 17 alin. (1), indiferent dacă acestea au fost sau urmau a fi utilizate efectiv de către elev și indiferent de forma, starea fizică sau de funcționare a acestora;b) utilizarea sau încercarea de utilizare a obiectelor din categoria celor enumerate la art. 17 alin. (1) de către elevi în timpul cât se află în sălile de susținere a probelor de examen;c) comunicarea între elevi în timpul desfășurării probelor;d) copierea de pe ciorna/lucrarea altui elev;e) solicitarea de sprijin în rezolvarea subiectelor de examen, adresată de către elev personalului care participă la desfășurarea probelor.  +  Articolul 20(1) În cazul fraudei sau tentativei de fraudă constatate la proba practică, președintele comisiei reține ciorna elevului și eventualele mijloace de probă, solicită elevului în cauză să scrie o declarație, cu privire la situația creată, întocmește un proces- verbal pe care îl semnează și membrii comisiei, din care să rezulte în ce a constat frauda săvârșită, la care se atașează probele materiale, dacă este cazul.(2) În cazul fraudei sau tentativei de fraudă constatate la proba scrisă, responsabilul de sală reține lucrarea elevului și eventualele mijloace de probă, solicită elevului în cauză să scrie o declarație, cu privire la situația creată, întocmește un proces-verbal pe care îl semnează și ceilalți supraveghetori, din care să rezulte în ce a constat frauda săvârșită, la care se atașează probele materiale, dacă este cazul.(3) Refuzul elevului de a declara în scris se consemnează în procesul-verbal menționat la alin. (1) și (2).(4) Dacă frauda sau tentativa de fraudă a fost săvârșită la susținerea probei practice, în procesul-verbal centralizator cu rezultatele probei practice se înscrie mențiunea "FRAUDĂ" în rubrica rezervată notei finale.(5) Dacă frauda sau tentativa de fraudă a fost săvârșită la susținerea probei scrise, lucrarea se anulează cu mențiunea "FRAUDĂ", sub semnătura responsabilului de sală, iar în procesul-verbal cu rezultatele probei scrise se înscrie mențiunea "FRAUDĂ" în rubrica rezervată notei finale.(6) Documentele prevăzute la alin. (1) și (2) se predau secretarului-șef al comisiei centrale.  +  Capitolul III Desfășurarea examenului  +  Secţiunea 1 Desfășurarea probei practice  +  Articolul 21 Proba practică constă în aplicarea de către elevi a cunoștințelor și dovedirea deprinderilor specifice calificării "agent de poliție penitenciară", în situații asemănătoare realității, în condiții de examen.  +  Articolul 22 Proba practică a examenului se desfășoară, de regulă, în cabinete și simulatoare din incinta SNPAP, a structurilor de învățământ arondate sau în spatii amenajate corespunzător din unități subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor.  +  Articolul 23(1) Cu 48 de ore înainte de începerea probei practice, președintele comisiei centrale stabilește, în urma consultării cu membrii comisiilor prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a), numărul și structura biletelor de examen, timpul maxim alocat soluționării/rezolvării, procedura de lucru a comisiilor, precum și spațiile pentru susținerea probei practice și spațiile separate de pregătire a elevilor pentru aceasta.(2) La întocmirea biletelor de examen și a fișelor de evaluare se va avea în vedere respectarea tematicii și a domeniilor de evaluare prevăzute la art. 5 alin. (2) din prezenta metodologie.(4) În intervalul prevăzut la alin. (1), comisiile elaborează biletele de examen și fișele de evaluare a probei practice, având în vedere ca biletele să fie numerotate, iar fișele de evaluare să poarte același număr cu biletele corespunzătoare acestora.  +  Articolul 24(1) La începutul fiecărei zile în care este planificată proba practică, președinții comisiilor instruiesc membrii asistenți cu privire la modul de organizare și desfășurare a probei și modul general de comportare în timpul acestora.(2) Membrii asistenți nu participă la activitatea de concepere a subiectelor și de evaluare a elevilor în cadrul probei practice.  +  Articolul 25(1) Subiectul înscris în fiecare bilet de examen reprezintă o activitate, o situație sau o succesiune de activități ori situații întâlnite în mod curent sau care pot apărea în exercitarea atribuțiilor specifice agentului de poliție penitenciară.(2) Activitățile/situațiile de rezolvat din conținutul biletelor de examen trebuie să aibă grade de dificultate și complexitate apropiate și un număr de minimum 2 (două) aspecte critice de competență, iar timpul alocat rezolvării acestora trebuie să fie de minimum 15 minute.  +  Articolul 26(1) Fișele de evaluare a probei practice, întocmite conform anexei nr. 4, cuprind itemii de evaluare stabiliți în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) din prezenta metodologie și se întocmesc individual pentru fiecare bilet de examen și fiecare domeniu de evaluare, astfel încât fiecare bilet să aibă 3 (trei) fișe, câte una pentru fiecare domeniu de evaluare/evaluator, și vor cuprinde obligatoriu următoarele categorii de evaluare:a) evaluarea activităților specifice desfășurate de către elev, raportate la competențele specifice, pentru care se acordă 7 (șapte) puncte;b) evaluarea aspectelor critice de competență, raportate la competențele specifice urmărite, pentru care se acordă 1(un) punct;c) evaluarea motivării teoretice și susținerii orale, pentru care se acordă 2 (două) puncte.(2) La întocmirea fișelor de evaluare aferente fiecărui domeniu, comisiile vor avea în vedere stabilirea și descrierea concretă a itemilor corespunzători și stabilirea punctajelor pentru fiecare item, cu respectarea punctajului stabilit pentru fiecare categorie de evaluare.(3) Prin evaluarea activităților desfășurate de către elev în cadrul probei se urmărește:a) aprecierea modului în care acesta tratează/rezolvă activitățile/situațiile stabilite în biletul de examen;b) respectarea ordinii cronologice corecte, a operațiunilor, procedurilor și în conformitate cu dispozițiile legale;c) utilizarea corectă și eficientă a tehnicilor și abordărilor profesionale prevăzute în tematica de examen, specifice fiecărui domeniu de evaluare.(4) Prin evaluarea aspectelor critice de competență, raportate la competențele specifice se urmărește evaluarea modului de soluționare/rezolvare a activității/situației în cadrul susținerii probei practice de către elev, fără încălcarea principiilor, procedurilor și normelor specifice fiecărui domeniu de evaluare, care, prin gravitatea ei, este de natură a crea o stare de pericol pentru siguranța personală, a celorlalți elevi, a personalului, a persoanelor private de libertate sau a penitenciarului.(5) Prin evaluarea motivării teoretice și susținerii orale în cadrul probei practice, se urmărește modul de prezentare și explicare a activităților desfășurate, argumentările și precizările suplimentare privind rezolvarea subiectului.(6) Fiecare membru al comisiei evaluează și notează modul în care elevii soluționează/rezolvă activitățile/situațiile de pe biletele de examen, pentru domeniul de specialitate pentru care a fost desemnat și completează, pentru fiecare elev, fișa de evaluare corespunzătoare.  +  Articolul 27(1) Pentru fiecare domeniu, membrii evaluatori acordă elevului punctaj de la 10 la 1, conform nivelului de realizare de către acesta, a itemilor stabiliți în fișele de evaluare.(2) Punctajul prevăzut la alin. (1) se obține prin adunarea punctajelor obținute la fiecare dintre cele 3 categorii de evaluare prevăzute la art. 26 alin. (1), și se înscrie în fișa de evaluare întocmită în conformitate cu anexa nr. 4.(3) În nota finală de evaluare la proba practică, se asigură următoarea proporție a punctajelor pe domenii:a) domeniul Siguranța deținerii: 50% din nota probei practice;b) domeniul Psihologie penitenciară: 20% din nota probei practice;c) domeniul Comunicarea în mediul penitenciar: 30% din nota probei practice.(4) Nota finală de evaluare la proba practică se calculează potrivit următoarei formule: Nota proba practică = Psd X 0,5 + Pps X 0,2 + Pc X 0,3, unde: Psd = punctaj pentru domeniul Siguranța deținerii; Pps=punctaj pentru domeniul Psihologie penitenciară; Pc=punctaj pentru domeniu Comunicarea în mediul penitenciar.(5) În cazul în care, pentru un domeniu de evaluare dintre cele stabilite conform art. 5 alin. (2), sunt desemnați mai mulți membri evaluatori în comisia de examinare, punctajul acordat pentru domeniul respectiv reprezintă media aritmetică, cu două zecimale, a punctajelor acordate de către fiecare evaluator.  +  Articolul 28(1) Pentru a fi declarat "PROMOVAT" la proba practică, elevul evaluat trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:a) să obțină 50% din punctajul maxim la fiecare domeniu de evaluare (minimum 5 puncte);b) nota de evaluare a probei practice, calculată conform art. 27 alin. (3) și (4), să fie de minimum 6 (șase),c) elevul evaluat să nu încalce niciunul dintre aspectele critice de competență stabilite în fișele de evaluare.(2) În cazul în care, în timpul desfășurării probei, elevul evaluat încalcă oricare dintre aspectele critice de competență stabilite în fișele de evaluare, acesta este notat cu nota 4 (patru) ca notă finală de evaluare și este declarat "NEPROMOVAT" la proba practică, indiferent de punctajele obținute în cadrul probei.(3) În cazul în care încălcarea unui aspect critic de competență stabilit în fișele de evaluare intervine în timpul desfășurării probei, președintele comisiei, la sesizarea membrului de comisie care constată acest fapt, dispune întreruperea probei și stabilirea notei de evaluare a probei practice conform alin. (2), prezentând elevului motivul întreruperii.  +  Articolul 29(1) Înainte de începerea probei practice, președintele comisiei instruiește elevii din fiecare grupă cu privire la modul de desfășurare a probei, modul de calcul al notei finale de evaluare și consecințele încălcării aspectelor critice de competență, precum și cu privire la respectarea regulilor de securitate și sănătate în muncă.(2) La prezentarea elevilor pentru susținerea probei practice, în ordinea planificării, președintele comisiei verifică identitatea acestora pe baza legitimației de elev și a tabelului nominal cu elevii care susțin proba practică în ziua respectivă.(3) Elevii se prezintă pentru susținerea probei practice echipați în uniformă, numai după ce au lăsat în afara zonei de pregătire și susținere a probei toate materialele sau obiectele prevăzute la art. 17 din prezenta metodologie.  +  Articolul 30(1) După ce a verificat identitatea elevului, președintele comisiei solicită acestuia să aleagă un bilet.(2) După alegerea biletului, elevul comunică comisiei numărul acestuia, primește o ciornă ștampilată și este condus în încăperea stabilită pentru pregătirea probei, situată în afara locului în care se susține proba practică.(3) În situația în care elevul constată, după un timp de gândire de maximum 3 (trei) minute, că nu poate să rezolve subiectul, poate solicita un al doilea bilet, situație în care membrii comisiei înscriu în fișele de evaluare a probei practice numerele ambelor bilete, elevului urmând să i se scadă 1 (un) punct din nota probei practice, acordată pentru rezolvarea subiectului.(4) Fiecărui elev i se acordă maximum 20 de minute pentru pregătirea rezolvării subiectului și pentru alegerea imprimatelor, mijloacelor și materialelor necesare.  +  Articolul 31(1) În timpul în care elevii se pregătesc pentru rezolvarea activităților/situațiilor prevăzute în biletele de examen, aceștia sunt supravegheați de către o persoană din cadrul SNPAP, desemnată de către vicepreședintele comisiei centrale conform art. 11 alin. (2) lit. c) din prezenta metodologie.(2) Supraveghetorii stabiliți semnează documentul prevăzut la art. 8 alin. (2) din prezenta metodologie.(3) Supraveghetorii sunt instruiți de către președintele comisiei centrale și semnează într-un proces-verbal de instruire.(4) Pe durata organizării și desfășurării probei practice, supraveghetorilor le este interzis să transmită elevilor informații sau indicații de orice fel și în orice modalitate cu privire la soluționarea subiectelor de examen pentru proba practică.  +  Articolul 32(1) Elevul se prezintă în spațiul în care se susține proba practică/simulator având asupra sa imprimatele, mijloacele și materialele necesare pentru rezolvarea activității/situației și predă biletul de examen președintelui comisiei.(2) Înainte de intrarea elevului care urmează să fie evaluat în sala de susținere a probei, președintele comisiei de examinare instruiește membrul/membrii asistenți desemnați pentru jocul de rol cu privire la modul de îndeplinire a sarcinilor/rolurilor în cadrul desfășurării scenariilor de simulare, conform subiectului de pe biletul de examen.(3) Membrii asistenți din cadrul comisiei îndeplinesc sarcini/roluri în cadrul desfășurării scenariilor de simulare, conform subiectelor prevăzute în biletul de examen, fără a sugera elevului modul de rezolvare a acestora, urmărind să respecte rolul și modul de acțiune stabilite de către președintele comisiei.(4) Elevul are obligația de a rezolva activitatea/situația descrisă în bilet în maximum 20 de minute; după expirarea timpului stabilit, președintele comisiei poate dispune încetarea probei de către elev și punctarea doar a activităților desfășurate până la momentul respectiv.(5) După rezolvarea activității/situației/probei sau la expirarea timpului stabilit, elevul prezintă comisiei modul în care a rezolvat activitatea/situația și răspunde la întrebările adresate de președintele și membrii comisiei, după caz.  +  Articolul 33(1) Fiecare membru al comisiei completează, pentru fiecare elev, câte o fișă de evaluare corespunzătoare domeniului său de evaluare, întocmită în conformitate cu anexa nr. 4.(2) În timpul în care elevul soluționează/rezolvă activitatea/situația, membrii comisiei bifează pe fișele de evaluare a probei practice itemii corespunzători elementelor de competență dovedite de către acesta și criteriile realizate, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) și (3).  +  Articolul 34(1) După completarea fișelor de evaluare a probei practice, acestea sunt predate președintelui comisiei pentru a verifica corectitudinea completării acestora, precum și existența situațiilor în care sunt diferențe de notare de un punct sau mai mari între punctajele acordate de către examinatori, pe fiecare domeniu, după caz.(2) În cazul în care președintele comisiei constată erori în completarea fișei de evaluare, solicită membrului comisiei în cauză reevaluarea acesteia.(3) În cazul în care președintele comisiei constată diferențele de notare prevăzute la alin. (1), acesta, împreună cu membrii examinatori în cauză, reanalizează fișele de evaluare pe domeniul respectiv și stabilește punctajele finale pe care le înscrie cu culoare roșie în fișele modificate, după caz.(4) După încheierea fișelor de evaluare a probei practice, acestea sunt predate de către președintele comisiei secretarului acesteia.(5) Secretarul comisiei înscrie punctajele acordate elevului de către fiecare membru al comisiei într-un proces-verbal centralizator cu rezultatele probei practice, întocmit în conformitate cu anexa nr. 5, și calculează nota finală, conform art. 27-28, cu două zecimale, fără rotunjire, înscriind mențiunea "PROMOVAT" sau "NEPROMOVAT", după caz, în dreptul fiecărui elev evaluat.(6) Președintele și membrii comisiei verifică datele înscrise în procesul-verbal centralizator cu rezultatele probei practice și semnează pe fiecare pagină.(7) După desfășurarea probei practice de către elevii unei grupe, președintele comisiei predă secretarului-șef al comisiei centrale fișele de evaluare a probei practice și procesul- verbal centralizator cu rezultatele probei practice.(8) Rezultatele probei practice se afișează în ziua susținerii probei și nu pot fi contestate.(9) Doar elevii declarați "PROMOVAT" la proba practică au dreptul să susțină proba scrisă.  +  Secţiunea a 2-a Desfășurarea probei scrise  +  Articolul 35 Proba scrisă are ca scop evaluarea cunoștințelor și competențelor dobândite în timpul școlarizării în domeniile stabilite conform prevederilor art. 5 alin. (3), și se desfășoară în ziua stabilită în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.  +  Articolul 36 Subiectele și baremele de evaluare și notare pentru proba scrisă sunt elaborate de comisia de evaluare prevăzută la art. 7 alin. (1) lit. b) din prezenta metodologie, cu respectarea următoarelor cerințe:a) să fie în concordanță cu programele școlare și cu standardul de pregătire profesională;b) să fie astfel formulate încât să permită evaluarea complexă a cunoștințelor elevilor;c) să asigure cuprinderea echilibrată a tematicii pentru examen;d) să aibă un grad de complexitate corespunzător conținutului tematicii pentru examen, astfel încât să fie posibilă tratarea acestora în timpul alocat;e) să asigure unitatea de evaluare.  +  Articolul 37(1) Structura variantelor de subiecte pentru proba scrisă se stabilește de către președintele comisiei centrale, în urma consultării cu membrii comisiei, cu 24 de ore înainte de susținerea probei.(2) În termenul stabilit la alin. (1), comisia elaborează subiectele, ținând cont de cerințele prevăzute la art. 36 din prezenta metodologie.(3) În ziua susținerii probei scrise, cu maximum 3 (trei) ore înainte de începerea acesteia, se elaborează 3 (trei) variante de subiecte; fiecare variantă, semnată de către comisie și ștampilată de către secretarul-șef pe fiecare pagină, se introduce într-un plic, se sigilează și se aplică ștampila de examen a SNPAP.(4) Plicurile cu variantele de subiecte se predau președintelui comisiei centrale de către președintele comisiei de evaluare pentru proba scrisă.(5) În prezența comisiei centrale și a cel puțin 3 (trei) elevi, unul dintre elevi alege un plic pentru proba scrisă și un plic de rezervă.(6) Plicul extras pentru proba scrisă se desface de către președintele comisiei centrale în prezența membrilor acesteia și a elevilor prevăzuți la alin. (5).(7) Varianta extrasă se multiplică într-un număr de exemplare egal cu numărul elevilor.(8) După multiplicare, subiectele se introduc în plicuri, care se sigilează și se ștampilează, urmând să fie înmânate responsabililor de săli.(9) Plicul extras pentru varianta de rezervă este păstrat de către președintele comisiei centrale și va fi utilizat numai în următoarele situații:a) varianta extrasă conține erori de natură să afecteze desfășurarea probei;b) varianta extrasă nu respectă condițiile prevăzute la art. 36 din prezenta metodologie;c) există suspiciuni motivate privind compromiterea confidențialității subiectelor;d) alte situații temeinic justificate.(10) Persoanele care asistă la alegerea și desfacerea plicurilor și la multiplicarea variantei extrase certifică acest fapt prin semnătură într-un proces-verbal întocmit de secretarul-șef al comisiei centrale.(11) Pentru varianta extrasă, comisia de evaluare pentru proba scrisă elaborează baremul de evaluare și notare în timpul desfășurării probei scrise și îl afișează după expirarea timpului alocat acesteia, menționând termenul până la care se poate face contestație la acesta.(12) În termen de 4 (patru) ore de la afișarea baremului de evaluare și notare, elevii pot formula contestație cu privire la acesta, care va fi soluționată de către comisie înainte de începerea evaluării și notării lucrărilor.(13) În cazul în care contestația cu privire la baremul de evaluare și notare este admisă, baremul revizuit se afișează la sediul SNPAP și va fi utilizat la evaluarea și notarea lucrărilor.(14) Contestațiile cu privire la baremul de evaluare și notare sunt adresate președintelui comisiei centrale și se depun personal, pentru înregistrare, la secretarul comisiei centrale.(15) Președintele comisiei centrale dispune reevaluarea baremului de evaluare și notare pentru care au fost formulate contestații în termenul prevăzut la alin. (2) de către comisia de evaluare prevăzută la art. 7 alin. (1), lit. b).(16) Contestațiile depuse în afara termenului prevăzut la alin. (12) se resping de către Președintele comisiei centrale.  +  Articolul 38(1) Proba scrisă se desfășoară în săli din care s-au înlăturat materialele care pot constitui surse de informare pentru elevi.(2) În ziua desfășurării probei scrise, pe ușa fiecărei săli se afișează tabelul nominal, în ordine alfabetică, cu elevii repartizați în sala respectivă.(3) Personalul necesar supravegherii elevilor în săli și personalul care asigură legătura între aceștia și comisia centrală se stabilește prin decizie de zi pe unitate emisă de directorul SNPAP.(4) În ziua susținerii probei scrise, președintele comisiei centrale desemnează, prin tragere la sorți, minimum 2 (doi) supraveghetori pentru fiecare sală, dintre care unul este desemnat responsabil de sală.(5) Dacă într-o sală sunt repartizați mai mult de 25 de elevi, numărul de supraveghetori va fi suplimentat cu cel puțin câte un supraveghetor la fiecare 25 de elevi.(6) Nu pot fi desemnați pentru supraveghere profesorii de specialitate la modulele de studiu din care s-a stabilit tematica pentru proba scrisă.(7) După desemnare, fiecare dintre supraveghetori semnează documentul prevăzut la art. 8 alin. (2) din prezenta metodologie.(8) Supraveghetorii sunt instruiți de către președintele comisiei centrale și semnează într-un proces-verbal de instruire.(9) Înainte de a se deplasa spre sălile unde au fost repartizați, responsabilii de săli primesc:a) tabelul nominal cu elevii repartizați în sală;b) foi tipizate de răspuns, cu colț negru pentru secretizare;c) hârtie ștampilată pentru ciorne;d) etichete pentru secretizarea lucrărilor;e) procese-verbale de predare-primire a lucrărilor, întocmite în conformitate cu anexa nr. 6.  +  Articolul 39(1) Accesul elevilor în săli este permis cu cel puțin 30 de minute înainte de începerea probei scrise.(2) La intrarea elevilor în sală, supraveghetorii verifică identitatea acestora pe baza legitimației de elev și a tabelului nominal cu elevii repartizați în sala respectivă.(3) Elevii ocupă locurile în ordinea înscrisă în tabel, numai după ce au lăsat în afara sălii toate materialele sau obiectele prevăzute la art. 17 alin. (1) din prezenta metodologie, punându-li-se în vedere toate aspectele privind respectarea și aplicarea prevederilor art. 17- 20 din prezenta metodologie.(4) Identificarea ulterioară intrării în sală a unor elevi care au asupra lor obiecte interzise din categoria celor prevăzute la art. 17 alin. (1) din prezenta metodologie atrage eliminarea din examen a elevului în cauză.  +  Articolul 40 După intrarea elevilor în sală, responsabilul de sală desfășoară următoarele activități:a) informează elevii cu privire la interdicția utilizării surselor de informare sau comunicare și precizează situațiile care sunt considerate tentativă de fraudă sau fraudă, precum și consecințele unor astfel de situații, conform prevederilor art. 17 - 20 din prezenta metodologie;b) înmânează fiecărui elev câte o foaie tipizată de răspuns și o hârtie ștampilată pentru ciornă;c) precizează elevilor modul de completare a colțului marcat în vederea secretizării foilor tipizate de răspuns și prezintă acestora regulile de completare a grilelor de răspuns;d) precizează elevilor că înscrierea numelui pe foile tipizate de răspuns, în afara rubricii care se secretizează, precum și orice alte semne distinctive care ar permite identificarea elevului care a redactat/completat lucrarea atrag anularea lucrării respective;e) verifică corectitudinea datelor înscrise și apoi secretizează foaia tipizată de răspuns prin lipirea etichetei;f) precizează elevilor că rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe foaia tipizată de răspuns și că rezolvările scrise pe ciorne sau pe foile cu subiecte nu se iau în considerare;g) se deplasează la locul stabilit pentru a primi foile cu subiecte, în plic sigilat, pe care îl deschide în sala în care a fost repartizat, în prezența elevilor;h) distribuie fiecărui elev din sală câte o foaie cu subiecte;i) informează elevii cu privire la durata desfășurării probei scrise și afișează în loc vizibil ora începerii, respectiv ora finalizării acesteia.  +  Articolul 41 Lucrările se secretizează prin lipirea etichetelor peste colțul marcat al fiecărei foi tipizate de răspuns și semnarea acestuia de către președintele sau vicepreședintele comisiei centrale, peste care se aplică ștampila de examen de către secretarul-șef.  +  Articolul 42(1) Din momentul primirii subiectelor, elevii pot părăsi sala numai dacă predau responsabilului de sală lucrările secretizate conform art. 41 și semnează de predarea acestora.(2) În cazuri excepționale, dacă un elev solicită, din motive întemeiate, medicale ori fiziologice, părăsirea temporară a sălii, acesta este însoțit de unul dintre supraveghetori până la înapoierea în sală.(3) Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susține proba scrisă.  +  Articolul 43 Timpul destinat probei scrise este de maximum 4 (patru) ore din momentul primirii subiectelor de către toți elevii din sală.  +  Articolul 44(1) În timpul desfășurării probei scrise, în sălile de examen au dreptul să intre numai președintele, vicepreședintele și secretarul-șef al comisiei centrale.(2) Reprezentantul Ministerului Educației Naționale și observatorii din partea organizațiilor sindicale au acces în săli în timpul desfășurării probei scrise numai însoțiți de una din persoanele prevăzute la alin. (1), cu aprobarea președintelui comisiei centrale.  +  Articolul 45(1) Pentru redactarea lucrărilor, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră.(2) Se interzice înscrierea de către elev pe foaia tipizată de răspuns a oricărui semn distinctiv care ar permite identificarea elevului care a redactat/completat lucrarea.  +  Articolul 46(1) La cerere, responsabilul de sală distribuie suplimentar elevilor foi tipizate de răspuns sau hârtie ștampilată pentru ciorne.(2) Rubricile din colțul care urmează să fie secretizat se completează în același mod ca foile tipizate de răspuns distribuite inițial.  +  Articolul 47(1) În cazul în care un elev solicită să își transcrie lucrarea, acesta primește o altă foaie tipizată de la responsabilul de sală.(2) După distribuirea, la cerere, a unei noi foi tipizate de răspuns, responsabilul de sală are obligația de a anula imediat lucrarea care urmează a fi transcrisă, prin înscrierea în diagonală a cuvântului "ANULAT", sub semnătura acestuia.(3) Responsabilul de sală este obligat să rețină lucrarea înlocuită și anulată, după ce elevul a efectuat transcrierea acesteia. Timpul de transcriere nu trebuie să depășească timpul alocat desfășurării probei.  +  Articolul 48 În timpul desfășurării probei scrise, supraveghetorilor le este interzis să dea indicații referitoare la modalitatea de rezolvare a subiectelor de către elevi, să părăsească sala, să desfășoare orice activitate care să le distragă atenția atât lor, cât și elevilor, să permită elevilor să discute între ei, să copieze unii de la ceilalți ori să folosească surse de informare.  +  Articolul 49(1) Elevii predau lucrările și subiectele responsabilului de sală înainte sau la expirarea timpului stabilit. Ultimii 5 elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.(2) La predarea lucrărilor de către elevi, responsabilul de sală verifică dacă lucrările scrise sunt semnate și ștampilate, barează spațiile nescrise, verifică numărul de pagini scrise/completate și îl menționează în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor, pe care îl semnează și elevii.(3) Subiectele și lucrările anulate se strâng separat.  +  Articolul 50(1) Responsabilii de săli, în prezența președintelui sau vicepreședintelui comisiei centrale, predau secretarului-șef lucrările, procesul-verbal de predare a lucrărilor, subiectele, lucrările anulate, foile tipizate de răspuns și ciornele nefolosite.(2) Secretarul-șef al comisiei centrale verifică dacă lucrările scrise sunt secretizate, semnate și ștampilate, și dacă numărul acestora corespunde cu numărul semnăturilor din procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor.(3) Secretarul-șef al comisiei centrale amestecă și numerotează cu cerneală roșie lucrările.  +  Articolul 51 Lucrările sunt predate cu proces-verbal de predare-primire pentru evaluare și notare președintelui comisiei de evaluare pentru proba scrisă.  +  Secţiunea a 3-a Evaluarea și notarea lucrărilor scrise  +  Articolul 52 Evaluarea și notarea lucrărilor se realizează de către membrii comisiei de evaluare pentru proba scrisă prevăzuți la art. 7 alin. (2) lit. b), în intervalul de timp stabilit în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.  +  Articolul 53(1) Lucrările se evaluează de către fiecare membru al comisiei de evaluare pentru proba scrisă prevăzută la art. 7 alin. (2) lit. b), se notează cu note de la 10 la 1, cu două zecimale fără rotunjire, iar notele se înscriu în borderouri individuale de notare, întocmite în conformitate cu anexa nr. 7, cu respectarea baremelor de evaluare și notare.(2) În cazul în care unul dintre membrii comisiei constată existența unor înscrieri, semnături sau alte semne distinctive care ar permite identificarea elevului care a redactat/completat lucrarea, informează președintele comisiei; după analizarea situației, împreună cu membrii comisiei, președintele poate propune președintelui comisiei centrale anularea lucrării.(3) Lucrările aflate în una dintre situațiile prevăzute la art. 45 din prezenta metodologie se anulează de către comisie fără a fi desigilate și nu se evaluează.(4) Președintele comisiei înscrie notele acordate de către membrii comisiei prevăzuți la alin. (1) într-un borderou centralizator, întocmit potrivit anexei nr. 8, pe baza căruia calculează nota finală, reprezentând media aritmetică a notelor acordate fiecărei lucrări, cu două zecimale, fără rotunjire.(5) În cazul în care președintele comisiei constată diferențe de un punct sau mai mari între notele acordate de membrii comisiei prevăzuți la alin. (1), aceștia reevaluează lucrarea în cauză, stabilesc nota finală a lucrării și o înscriu distinct în borderoul centralizator.(6) Președintele și membrii comisiei semnează fiecare pagină a borderoului centralizator.(7) Notele finale se înscriu pe lucrări, în cifre și litere, cu cerneală de culoare roșie, de către președintele comisiei, care le certifică prin semnătură.(8) Lucrările și notele înscrise pe acestea sunt verificate de către președintele comisiei centrale, care certifică acest fapt prin semnătură pe fiecare pagină a borderoului centralizator.(9) Lucrările secretizate, borderourile individuale de notare și borderoul centralizator sunt predate secretarului-șef al comisiei centrale, pe bază de proces-verbal.  +  Articolul 54(1) În intervalele de timp în care nu se evaluează, lucrările și borderourile individuale de notare sunt păstrate în dulapuri metalice închise și sigilate.(2) În intervalele de timp în care membrii comisiei nu se află în încăperea repartizată, ușile și ferestrele sunt încuiate și sigilate.  +  Articolul 55(1) Colțurile secretizate ale lucrărilor se deschid de către secretariat, în prezența comisiei centrale, în plen, după parcurgerea tuturor etapelor prevăzute la art. 53.(2) Secretarul-șef al comisiei centrale înscrie notele finale în procesul-verbal cu rezultatele probei scrise, cuprins în anexa nr. 9.  +  Articolul 56(1) Procesul-verbal cu rezultatele probei scrise se afișează până la data stabilită în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.(2) Nota minimă pentru a fi declarat "PROMOVAT" la proba scrisă este 5 (cinci).(3) Odată cu afișarea rezultatelor probei scrise la sediul SNPAP se afișează și termenul de depunere și de soluționare a contestațiilor pentru lucrările scrise.  +  Secţiunea a 4-a Soluționarea contestațiilor  +  Articolul 57(1) Orice elev poate formula contestație scrisă prin care să solicite reevaluarea propriei lucrări.(2) Contestațiile pot fi formulate în termen de 4 (patru) ore de la data și ora afișării rezultatelor probei scrise, sunt adresate președintelui comisiei centrale și se depun personal, pentru înregistrare, la secretarul comisiei centrale.(3) Președintele comisiei centrale dispune reevaluarea lucrărilor pentru care au fost formulate contestații în termenul prevăzut la alin. (2).(4) Contestațiile depuse în afara termenului prevăzut la alin. (2) se resping de către Președintele comisiei centrale.  +  Articolul 58 În cazul înregistrării unei contestații, lucrarea respectivă se reevaluează de către comisia pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă, prevăzută la art. 7 alin. (1) lit. c) din prezenta metodologie.  +  Articolul 59(1) În vederea reevaluării, secretarul-șef al comisiei centrale secretizează lucrările prin lipirea colțului marcat în care sunt înscrise datele de identificare ale elevului, acoperă cu etichete notele acordate inițial și numerele de ordine și renumerotează lucrările.(2) Președintele comisiei centrale semnează fiecare lucrare pe colțul secretizat, iar secretarul-șef aplică ștampila.(3) Președintele comisiei centrale predă lucrările, însoțite de foaia cu subiecte și baremul de evaluare și notare, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă.  +  Articolul 60(1) Lucrările se evaluează și se notează de către membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă, iar notele se înscriu în borderouri individuale de notare, cu respectarea procedurii și baremului de evaluare și notare întocmit pentru proba scrisă.(2) În intervalele de timp în care nu se evaluează, lucrările și borderourile individuale de notare sunt păstrate în dulapuri metalice închise și sigilate.(3) În intervalele de timp în care membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă nu se află în încăperea repartizată, ușile și ferestrele sunt încuiate și sigilate.(4) Președintele comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă înscrie notele acordate de către fiecare membru într-un borderou centralizator, pe baza căruia calculează nota finală, reprezentând media aritmetică a notelor acordate fiecărei lucrări, cu două zecimale, fără rotunjire.(5) În cazul în care președintele comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă constată diferențe de 1 (un) punct sau mai mari între notele acordate de membrii comisiei, comisia reevaluează lucrarea în cauză, stabilește nota finală a lucrării și o înscrie distinct în borderoul centralizator.(6) Președintele și membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă semnează fiecare pagină a borderoului centralizator.  +  Articolul 61(1) Notele finale stabilite conform art. 60 se înscriu pe lucrări, în cifre și litere, cu pastă sau cerneală de culoare roșie, de către președintele comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă, care le certifică prin semnătură.(2) Notele înscrise pe lucrări sunt verificate de către președintele comisiei centrale prin confruntare cu borderoul centralizator, care apoi certifică acest fapt prin semnătură pe fiecare lucrare.(3) Lucrările reevaluate, borderourile individuale de notare și borderourile centralizatoare sunt predate de către președintele comisiei pentru soluționarea contestațiilor la proba scrisă secretarului-șef al comisiei centrale, pe bază de proces-verbal.  +  Articolul 62(1) Colțurile secretizate ale lucrărilor se deschid de către secretariatul comisiei centrale, în prezența comisiei centrale, în plen.(2) Secretarul-șef al comisiei centrale înscrie notele finale obținute după reevaluare în procesul-verbal cu rezultatele obținute la contestații, cuprins în anexa nr. 10.  +  Articolul 63(1) În cazul în care după reevaluarea lucrării, se constată o diferență de notare de cel puțin 0,5 puncte între nota obținută și nota inițială, comisia centrală admite contestația.(2) În cazul în care după reevaluarea lucrării, se constată o diferență de notare mai mică de 0,5 puncte față de nota inițială, contestația nu este admisă, iar nota inițială nu se modifică.(3) Nota finală stabilită după soluționarea contestației în condițiile alin. (1) sau (2) este definitivă.  +  Articolul 64 Procesul-verbal cu rezultatele obținute la contestații se afișează la sediul SNPAP, la data stabilită în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.  +  Secţiunea a 5-a Centralizarea rezultatelor obținute la examenul de certificare  +  Articolul 65(1) Pentru a fi declarați "PROMOVAT" la examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară, elevii trebuie îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a) să obțină cel puțin nota 6 (șase) la proba practică;b) să obțină cel puțin nota 5 (cinci) la proba scrisă;c) să obțină media finală la examenul de certificare minimum 6 (șase), calculată ca medie aritmetică între nota obținută la proba practică și nota obținută la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.(2) Elevii care nu îndeplinesc cumulativ condițiile stabilite la alin. (1) sunt declarați "NEPROMOVAT", având dreptul de a participa la sesiunea unică de reexaminare, în condițiile stabilite în prezenta metodologie.  +  Articolul 66 Secretarul-șef al comisiei centrale întocmește procesul-verbal centralizator final, întocmit potrivit anexei nr. 11, care cuprinde următoarele date referitoare la fiecare elev:a) nota obținută la proba practică;b) nota obținută la proba scrisă, după soluționarea contestațiilor;c) media finală a examenului de certificare;d) una dintre mențiunile: "PROMOVAT" sau "NEPROMOVAT", stabilite conform art. 65;e) se fac mențiunile "NEPREZENTAT" sau "ELIMINAT DIN EXAMEN", după caz, pentru elevii care nu s-au prezentat la examen sau care au fost eliminați din examen și au fost declarați "NEPROMOVAT".  +  Articolul 67 Procesul-verbal centralizator final se afișează la sediul SNPAP, la data stabilită în graficul prevăzut la art. 3 alin. (4) din prezenta metodologie.  +  Articolul 68 La finalizarea examenului, secretariatul comisiei centrale transmite procesul-verbal centralizator final și concluziile privind desfășurarea examenului la Direcția Management Resurse Umane din Administrația Națională a Penitenciarelor.  +  Capitolul IV Absolvirea cursului postliceal  +  Articolul 69(1) Media de absolvire a cursurilor SNPAP se calculează pentru elevii care au promovat examenul de absolvire conform art. 65 și reprezintă media aritmetică a mediei de școlarizare și a mediei finale a examenului de certificare, calculată cu două zecimale, fără rotunjire.(2) Media de școlarizare reprezintă media aritmetică a mediilor finale ale modulelor de studiu parcurse în timpul școlarizării, inclusiv media obținută la purtare.  +  Articolul 70 Elevii care au fost declarați "PROMOVAT" la examenul de certificare sunt declarați absolvenți ai SNPAP, promoția anului în care a fost organizat examenul.  +  Capitolul V Sesiunea unică de reexaminare  +  Articolul 71(1) Sesiunea unică de reexaminare se organizează și se desfășoară în baza deciziei directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în termen de cel mult 30 de zile de la data finalizării examenului de certificare.(2) Procedura de organizare și desfășurare a sesiunii unice de reexaminare este aceeași cu cea prevăzută pentru examenul de certificare, cu excepția termenului de depunere a cererii de înscriere la sesiunea de reexaminare, care este de 3 (trei) zile lucrătoare de la data finalizării examenului de certificare.  +  Articolul 72(1) La sesiunea unică de reexaminare pot participa elevii care se află în una dintre următoarele situații:a) au fost declarați "NEPROMOVAT" în condițiile art. 65 din prezenta metodologie;b) au lipsit motivat de la probele examenului;c) au întrerupt examenul de certificare din motive obiective;d) le-au fost anulate lucrările scrise în condițiile art. 53 alin. (2).(2) Sesiunea unică de reexaminare presupune susținerea tuturor probelor prevăzute pentru examen.  +  Articolul 73 Nu pot participa la sesiunea de reexaminare elevii care se află în una dintre următoarele situații:a) au fost eliminați din examen pentru fraudă sau tentativă de fraudă;b) au lipsit nemotivat de la probele examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;c) nu au întocmit cerere de înscriere în termenul prevăzut la art. 71 alin. (2) din prezenta metodologie.  +  Capitolul VI Dispoziții finale  +  Articolul 74 După promovarea examenului de certificare, elevilor li se eliberează acte de studii care atestă absolvirea cursurilor SNPAP, în conformitate cu normele Ministerului Educației și reglementărilor proprii.  +  Articolul 75(1) Elevii declarați "NEPROMOVAT" nu sunt numiți polițiști de penitenciare, nu li se acordă gradul profesional de agent de poliție penitenciară și sunt obligați să restituie cheltuielile de școlarizare, în conformitate cu reglementările specifice.(2) Elevilor aflați în situația prevăzută la alin. (1) li se eliberează, la cerere, o adeverință care să ateste frecventarea cursului.  +  Articolul 76 Prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, absolvenții cursurilor SNPAP sunt numiți ca polițiști de penitenciare definitivi și li se acordă gradul profesional de agent de poliție penitenciară.  +  Articolul 77(1) Repartizarea absolvenților la unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor sau la Administrația Națională a Penitenciarelor se realizează prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a cursurilor SNPAP, pe locurile alocate, în funcție de domeniul școlarizării și opțiunea absolvenților.(2) La solicitarea conducerii Ministerului Justiției, repartizarea absolvenților poate fi realizată și în cadrul ministerului de resort, în condițiile alin. (1).(3) În cazul în care mai mulți absolvenți au aceeași medie de absolvire, departajarea acestora se face prin aplicarea succesivă a următoarelor criterii:a) media de școlarizare, calculată conform art. 69 alin. (2);b) media finală a examenului de certificare, calculată conform art. 65 alin. (1), lit. c).(4) Elevii care promovează sesiunea unică de reexaminare sunt repartizați pe locurile rămase neocupate, cu respectarea prevederilor alin. (1) și (3).  +  Articolul 78(1) Este declarat șef de promoție absolventul care a obținut cea mai mare medie de absolvire a cursurilor SNPAP.(2) Gradul profesional, numele și prenumele șefului de promoție sunt înscrise pe placa de onoare a SNPAP.  +  Articolul 79 Lucrările din cadrul probei scrise și toate documentele elaborate cu ocazia organizării și desfășurării examenului de certificare se păstrează în arhiva SNPAP, în conformitate cu prevederile legale.  +  Articolul 80 Directorul SNPAP are obligația de a propune directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor actualizarea și completarea Planului-cadru de învățământ în conformitate cu modificările metodologiei de certificare ori alte modificări legislative referitoare la certificarea calificărilor aplicabile sistemului național de învățământ sau sistemului public de apărare, ordine publică și securitate națională.  +  Articolul 81Anexele nr. 1 - 11 fac parte integrantă din prezenta metodologie.  +  Anexa nr. 1 la metodologie
    MINISTERUL JUSTIȚIEIAdministrația Națională a PenitenciarelorȘcoala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu OcnaElev: ...................................................................(numele, prenumele tatălui, prenumele elevului)Clasa ............... Promoția ....................................Nr. ............din ....................
    APROB,...................................................................(gradul profesional, numele și prenumele)Director
    Domnului ..................................................(gradul profesional, numele și prenumele)DirectorȘcoala Națională de Politie Penitenciară„Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna

    Stimate domnule director,
    Vă rog să-mi aprobați înscrierea la examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară, sesiunea ............, în conformitate cu prevederile art. 4, alin. (1) și (2) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, aprobată prin Ordinul Ministrului Justiției nr. ........ din ........... . Menționez faptul că am urmat cursurile Școlii Naționale de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna în anul școlar ........ - ......... și am situația școlară încheiată la toate modulele de studiu din curriculum. Precizez faptul că am luat cunoștință și sunt de acord cu metodele de evaluare, condițiile și programul de desfășurare a procesului de evaluare așa cum sunt stabilite prin metodologia susmenționată. Fată de cele menționate, vă rog să dispuneți.
    Data: ........... Semnătura ............
    Certific faptul că solicitantul a fost înmatriculat în anul școlar ............... și
    are situația școlară încheiată la toate modulele din curriculum
    Media generală de școlarizare ................... (în cifre și litere)
    .................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)
    Șef birou planificare învățământ
     +  Anexa nr. 2 la metodologie
    MINISTERUL JUSTIȚIEIAdministrația Națională a PenitenciarelorȘcoala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu OcnaNr. ............din ....................
    Văzut,…………………………………………..(gradul profesional, prenumele și numele)Președintele comisiei centrale

    DECLARAȚIE
    (pentru personalul implicat în organizarea și
    desfășurarea examenului de certificare a
    calificării profesionale de agent de
    poliție penitenciară)
    Subsemnatul/a, ............, în calitate de ......................*) în cadrul examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară organizat la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, desfășurat în perioada ................., declar pe propria răspundere că: *) declarantul va înscrie în clar calitatea sa în cadrul examenului: președinte/secretar- șef/secretar/responsabil sală examen/supraveghetor sală/alte atribuții etc.– nu am relații cu caracter patrimonial cu niciunul dintre elevi;– nu am calitatea de soț, soție, rudă sau afini până la gradul IV, inclusiv, cu niciunul dintre elevi;– nu am calitatea de soț, soție, rudă sau afin până la gradul IV, inclusiv, cu niciunul dintre componenții fiecărei comisii în care am fost numit;– mă oblig să respect legislația în materia incompatibilităților și conflictelor de interese și normele de conduită prevăzute în Anexa nr. 3 la metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară la Școala Națională de Pregătire de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, aprobată prin ordinul ministrului justiției nr. ........ din .............., ce mi-au fost aduse la cunoștință de către președintele comisiei centrale.
    Data ........... Semnătura ...............
    Dată în prezența noastră,
    ..........................................
    (gradul profesional, prenumele și numele)
    Secretar-șef al comisiei centrale
    **) declarația secretarului-șef va fi dată în prezența președintelui comisiei centrale.
     +  Anexa nr. 3 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna
    NORME DE CONDUITĂ PENTRU PERSONALUL IMPLICAT ÎN
    ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA EXAMENULUI DE
    CERTIFICARE A CALIFICĂRII PROFESIONALE DE AGENT
    DE POLIȚIE PENITENCIARĂ
    1. Persoanele implicate în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară au, pe toată durata acestuia, următoarele obligații generale:a) să ia cunoștință, pe bază de semnătură și să respecte întocmai prevederile Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară la Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna, aprobată prin Ordinul ministrului justiției nr. ........ din .......... .b) să informeze imediat, în scris, președintele comisiei centrale referitor la neregulile de orice fel constatate personal ori despre care iau cunoștință, precum și despre orice încercare de influențare exercitată asupra lor în ceea ce privește organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;c) să poarte, în mod obligatoriu, ecusoane personalizate corespunzătoare nivelului de acces în spațiile de lucru ale comisiilor sau în cele pentru desfășurarea probelor examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;d) să aibă un comportament civilizat față de elevi și față de celelalte persoane cu care intră în contact în timpul examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;e) să manifeste solicitudine și implicare în soluționarea legală a cererilor elevilor sau a celorlalte persoane implicate în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;f) să informeze președintele comisiei centrale cu privire la nerespectarea normelor de conduită de către elevi sau a celor de deontologie profesională de către personalul implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;g) să respecte confidențialitatea datelor personale ale elevilor sau ale personalului implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară, precum și a celorlalte date care nu sunt de interes public referitoare la acesta;h) să respecte ierarhia instituțională și cea instituită la nivelul comisiilor de examen;i) să manifeste grijă în utilizarea materialelor și dotărilor aparținând unității sau puse la dispoziție pentru organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară.2. Personalului implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară îi este strict interzis:a) să divulge sau să favorizeze, în orice fel, divulgarea conținutului subiectelor de examen sau a rezolvărilor acestora;b) să înlocuiască, să modifice, să sustragă sau să distrugă lucrările sau orice alte înscrisuri întocmite în cadrul examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;c) să permită accesul persoanelor neautorizate în spațiile destinate probelor de examen, în spațiile destinate comisiilor și în zonele interzise accesului liber, semnalizate corespunzător;d) să inițieze, să accepte sau să faciliteze acțiuni sau intenții de fraudă sau alte acțiuni care prejudiciază corectitudinea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;e) să intervină sau să accepte intervenția altor persoane pentru favorizarea unor elevi sau pentru fraudarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară;f) să dețină telefoane mobile ori alte obiecte interzise sau să permită accesul altor persoane care au asupra lor astfel de obiecte în sălile de lucru ale comisiilor, în sălile de susținere a probelor ori în alte zone în care acestea sunt interzise;g) să desigileze sau să încerce desigilarea colțurilor secretizate ale lucrărilor, această activitate fiind atributul exclusiv al membrilor comisiei centrale.3. Membrii comisiilor de examen au următoarele atribuții și obligații speciale:a) să își desfășoare activitatea numai în spațiul pus la dispoziție pentru comisia din care fac parte;b) să lucreze numai în plenul comisiilor;c) să încuie și să sigileze ferestrele și ușile încăperilor de lucru;d) să predea președintelui comisiei centrale telefoanele mobile și orice alte obiecte interzise, în perioada de lucru a comisiilor;e) să informeze președintele comisiei în cazul în care constată existența unor înscrieri, semnături sau alte semne distinctive care ar permite identificarea elevilor care au elaborat lucrările scrise.4. Membrilor comisiilor de examen le este strict interzis:a) să intre în sălile de lucru ale comisiilor cu subiecte concepute anterior sau în afara sălii de lucru;b) să copieze, să transcrie ori să transmită în orice fel date din subiectele de examen sau să le scoată în orice mod în afara sălii de lucru, ori să permită, să faciliteze ori să instige alte persoane să recurgă la astfel de activități;c) să efectueze înscrisuri de orice fel pe lucrările pe care le corectează, cu excepția celor prevăzute în metodologia prevăzută la pct. 1 lit. a);d) să favorizeze în orice fel elevii care susțin probele examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară.5. Răspunderea penală nu exclude răspunderea disciplinară, administrativă sau patrimonială dacă prin fapta sa persoana implicată în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară încalcă cu vinovăție atribuțiile, obligațiile și interdicțiile stabilite în metodologia prevăzută la pct. 1, lit. a) sau de către președintele comisiei centrale.6. Răspunderea patrimonială pentru personalul implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară se angajează pentru pagubele produse cu vinovăție patrimoniului școlii.7. Personalului implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară îi sunt aplicabile prevederile legale privind răspunderea și procedura disciplinară corespunzătoare categoriei de personal din care face parte.8. Sesizarea organelor competente în soluționarea cauzelor disciplinare care privesc fapte săvârșite de către personalul implicat în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară în legătură cu această activitate se poate face de către orice persoană care ia cunoștință de săvârșirea unor astfel de fapte.9. Președintele comisiei centrale poate dispune suspendarea atribuțiilor în cadrul examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară pentru oricare dintre persoanele despre care ia cunoștință în mod direct sau în baza unor sesizări că ar fi săvârșit sau intenționează să săvârșească fapte prin care să fie încălcate atribuțiile, obligațiile și interdicțiile stabilite în metodologia prevăzută la pct. 1 lit. a).10. Președintele comisiei centrale va dispune înlocuirea persoanelor care se află în situațiile prevăzute la pct. 9 sau, după caz, va solicita directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor înlocuirea persoanelor în cauză din componența comisiei centrale ori a comisiilor de examen.11. Înlocuirea persoanelor implicate în organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară nu înlătură răspunderea penală, disciplinară, administrativă sau patrimonială a acestora.
     +  Anexa nr. 4 la metodologie
    MINISTERUL JUSTIȚIEIADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORȘcoala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu OcnaEXAMENUL DE CERTIFICARE A CALIFICĂRII PROFESIONALEDE AGENT DE POLIȚIE PENITENCIARĂSesiunea .........................................................ELEV: .................................................................clasa ...........(numele, prenumele tatălui, prenumele elevului)Data ...................., ora începerii probei ....... - ora finalizării probei ........................PUNCTAJ ACORDAT*: ..........................Evaluator: .................................................(gradul profesional, numele și prenumele)...................(semnătura)BILET nr. .......Anterior, elevul a extras biletul nr. ......

    FIȘA DE EVALUARE A PROBEI PRACTICE
    DOMENIUL DE EVALUARE ....................
    (siguranța deținerii/comunicare în mediu
    penitenciar/psihologie penitenciară)
    NR.CRT.Categoria de evaluare:ACTIVITĂȚI SPECIFICE DESFĂȘURATE DE CĂTRE ELEV RAPORTATE LA COMPETENȚELE SPECIFICEPunctaj stabilitRealizat
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    PUNCTAJ ACORDAT
    NR.CRT.Categoria de evaluare:ASPECTE CRITICE DE COMPETENȚĂ RAPORTATE LA COMPETENȚELE SPECIFICE URMĂRITE*Punctaj stabilitRealizat
    1.
    2.
    3.
    PUNCTAJ ACORDAT
    NR. CRT.Categoria de evaluare:APRECIERE A MOTIVĂRII TEORETICE ȘI A SUSȚINERII ORALEPunctaj stabilitRealizat
    1.
    2.
    3.
    4.
    PUNCTAJ ACORDAT
    Pentru promovarea probei trebuie ca elevul evaluat :- să obțină minimum 5 puncte din 10 puncte stabilite pentru domeniul evaluat.- nu trebuie să încalce niciunul dintre aspectele critice de competență*În cazul încălcării oricărui aspect critic de competență dintre cele stabilite în fișa de evaluare, elevul este notat cu nota 4 și declarat ”Nepromovat”, indiferent de punctajele obținute în cadrul probei
     +  Anexa nr. 5 la metodologie
    MINISTERUL JUSTIȚIEIADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORȘcoala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu OcnaEXAMENUL DE CERTIFICARE A CALIFICĂRII PROFESIONALEDE AGENT DE POLIȚIE PENITENCIARĂCOMISIA DE EXAMINARE PENTRU PROBA PRACTICĂSesiunea .........................................................Nr. ............din ....................

    PROCES - VERBAL CENTRALIZATOR
    CU REZULTATELE OBTINUTE LA PROBA PRACTICĂ
    Încheiat astăzi, ..........., de comisia de examinare pentru proba practică. În urma susținerii probei practice, s-au consemnat următoarele rezultate:
    NR.CRT.NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI ȘI PRENUMELE ELEVULUICLASANUMĂR BILETPUNCTAJNOTA FINALĂ**)PROMOVAT/ NEPROMOVAT
    Domeniul siguranța deținerii (psd)Domeniul psihologie (PPS)Domeniul comunicare (pc)
    E1E2Psd*)E1E2Pps*)E1E2Pc*)
    1.
    2.
    3.
    4.
    *) în cazul în care la un anumit domeniu sunt stabiliți mai mulți evaluatori, punctajul acordat la domeniul evaluat reprezintă media aritmetică, cu două zecimale, a punctajelor acordate de către fiecare evaluator pentru domeniul respectiv. **) NOTA FINALĂ = Psd x 0,50 + Pps x 0,20 + Pc x 0,30 unde, Psd = punctaj pentru domeniul siguranța deținerii; Pps = punctaj pentru domeniul psihologie penitenciară; Pc = punctaj pentru domeniul comunicare în mediul penitenciar
    PREȘEDINTE: ..........................................................(gradul profesional, numele și prenumele)..................(semnătura)
    MEMBRI: ..................................................................(gradul profesional, numele și prenumele).....................................................................................(gradul profesional, numele și prenumele)...................(semnătura)...................(semnătura)
    SECRETAR:...............................................................(gradul profesional, numele și prenumele)...................(semnătura)
     +  Anexa nr. 6 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară"Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA DE EVALUARE PENTRU PROBA SCRISĂ Sesiunea ..............
    PROCES - VERBAL
    Încheiat astăzi .............., cu ocazia susținerii probei scrise a examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară, între ....../(gradul profesional, numele și prenumele)......., responsabil de sală la sala nr. .... și ............./(gradul profesional, numele și prenumele)......, secretar - șef al comisiei centrale. Pentru susținerea probei scrise, au fost distribuite un număr de ....... foi tipizate (dintre care un număr de ...... foi tipizate pentru elevii care susțin proba scrisă în sală și suplimentar un număr de ...... foi tipizate).
    Am predat,Secretar - șef comisie centrală,Am primit,Responsabil de sală,
    ....................(semnătura)...................(semnătura)
    În sala nr. .......... au susținut proba scrisă următorii elevi:
    NR.CRT.NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI ȘI PRENUMELE ELEVULUINUMĂRUL PAGINILOR SCRISESEMNĂTURA ELEVULUISEMNĂTURA RESPONSABILULUI DE SALĂ
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    NOTĂ: Prin semnătură în tabel, elevul certifică predarea și secretizarea lucrării, precum și corectitudinea desfășurării probei scrise. În timpul probei scrise, au mai fost primite un număr de ....... foi tipizate. Total foi tipizate primite la sala nr. ......... La finalizarea probei scrise, au fost predate secretariatului comisiei centrale următoarele:– un număr de .... foi tipizate completate (lucrări scrise);– un număr de .... foi tipizate anulate (lucrări anulate);– un număr de .... foi tipizate necompletate. Total foi tipizate predate de la sala nr. ....... Supraveghetori sală:1. ..........................2. ..........................3. .......................... Obiecțiile elevilor cu privire la corectitudinea desfășurării probei scrise: .............................
    Am predat,Responsabil de sală,.................................Am primit,Secretar - șef comisie centrală,...................................................
    (semnătura)(semnătura)
     +  Anexa nr. 7 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI Nr. ...... din .............. ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA DE EVALUARE PENTRU PROBA SCRISĂ Sesiunea .................
    BORDEROU INDIVIDUAL DE NOTARE
    NUMĂR LUCRARENOTAOBSERVAȚII
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    EVALUATOR .............:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
     +  Anexa nr. 8 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA DE EVALUARE PENTRU PROBA SCRISĂ Sesiunea .................
    BORDEROU CENTRALIZATOR
    NUMĂR LUCRAREEVALUATOR 1EVALUATOR 2EVALUATOR 3NOTA FINALĂOBSERVAȚII
    NotaNotaNota
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    PREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    EVALUATOR 1:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    EVALUATOR 2:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
     +  Anexa nr. 9 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI Nr. ...... din ............ ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA CENTRALĂ Sesiunea ................
    PROCES - VERBAL
    CU REZULTATELE OBȚINUTE LA PROBA SCRISĂ
    Încheiat astăzi, ..............., de către comisia centrală constituită în baza Deciziei directorului general nr. ..... din ............ . În urma evaluării lucrărilor din cadrul probei scrise, au fost stabilite următoarele rezultate:
    NR. CRT.NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI ȘI PRENUMELE ELEVULUICLASANOTAOBSERVAȚII
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    PREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    VICEPREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    MEMBRI:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    SECRETAR-ȘEF:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
     +  Anexa nr. 10 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI Nr. ...... din .......... ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară "Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA CENTRALĂ Sesiunea ..................
    PROCES - VERBAL
    CU REZULTATELE OBȚINUTE DUPĂ SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR
    Încheiat astăzi, .............., de către comisia centrală constituită în baza Deciziei directorului general nr. ........ din ........... . În urma reevaluării lucrărilor scrise, au fost stabilite următoarele rezultate:
    NR. CRT.NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI ȘI PRENUMELE ELEVULUICLASANOTAContestație ADMISĂ/RESPINSĂ
    INIȚIALĂDUPĂ RECORECTARE
    1.
    2.
    3.
    4.
    PREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    VICEPREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    MEMBRI:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    SECRETAR-ȘEF:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
     +  Anexa nr. 11 la metodologie MINISTERUL JUSTIȚIEI Nr. ....... din ............. ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Școala Națională de Poliție Penitenciară"Constantin Brâncoveanu" Târgu Ocna Examenul de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară COMISIA CENTRALĂ Sesiunea ..............
    PROCES - VERBAL CENTRALIZATOR FINAL
    Încheiat astăzi, ..............., de către comisia centrală constituită în baza Deciziei directorului general nr. ....... din ............. . În urma susținerii probelor din cadrul examenului de certificare a calificării profesionale de agent de poliție penitenciară, desfășurat în perioada ............., au fost stabilite următoarele rezultate finale:
    NR. CRT.NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI ȘI PRENUMELE ELEVULUICLASANOTAMEDIA FINALĂ A EXAMENULUI DE CERTIFICAREMENȚIUNI
    PROBA PRACTICĂPROBA SCRISĂ
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    PREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    VICEPREȘEDINTE:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    MEMBRI:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    ..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    SECRETAR-ȘEF:..............................................................................................
    (gradul profesional, numele și prenumele)(semnătura)
    -----