REGULAMENT din 3 martie 2025de organizare și funcționare a Registrului artelor spectacolului
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 13 martie 2025
Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 2.668 din 3 martie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 13 martie 2025. + Capitolul I Dispoziții generale + Articolul 1(1) Registrul artelor spectacolului, denumit în continuare Registrul, constituie documentul unitar de evidență în care sunt înscrise instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic și persoanele juridice de drept privat care au obținut avizul de impresariat artistic.(2) În Registru pot fi înscrise așezămintele culturale de drept public, care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte. + Articolul 2(1) Registrul este administrat de Ministerul Culturii, prin Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, denumit în continuare Institutul.(2) Registrul este ținut pe suport hârtie și în format electronic. + Articolul 3Informațiile cuprinse în Registru sunt publice, în condițiile prevăzute de prezentul regulament. + Articolul 4Operațiunile în Registru, precum și oferirea de informații din acesta se fac prin decizie a directorului general al Institutului, după caz, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice îndreptățite, în urma referatului întocmit de persoanele care asigură secretariatul. + Capitolul II Organizarea Registrului + Articolul 5(1) Efectuarea operațiunilor în Registru se face de către persoanele desemnate prin decizie a directorului general al Institutului.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) îndeplinesc următoarele atribuții:a) primesc și înregistrează solicitările de înscriere sau reînscriere în Registru;b) întocmesc referatul prevăzut la art. 4 și îl înaintează directorului general al Institutului;c) efectuează operațiunile de înscriere, reînscriere și de înregistrare a mențiunilor în Registru;d) asigură efectuarea corespondenței referitoare la Registru;e) asigură și verifică actualizarea și corectitudinea informațiilor cuprinse în versiunea electronică a extrasului din Registru, publicate pe pagina de internet gestionată de Institut;f) alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare a Institutului sau prin decizie a directorului general al Institutului, în condițiile legii. + Articolul 6(1) Registrul este organizat pe următoarele secțiuni:a) „Instituții de spectacole sau concerte“;b) „Companii de spectacole sau concerte“;c) „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“;d) „Impresari artistici“- care are trei părți: Partea A - „Impresari artistici - persoane fizice“, Partea B - „Impresari artistici - persoane juridice“, Partea C - „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat al propriilor producții“.(2) Pentru fiecare secțiune se organizează registre de evidență care se completează în ordine cronologică, pe baza cererilor și a documentației prezentate. + Articolul 7Secțiunea „Instituții de spectacole sau concerte“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea autorității administrației publice în subordinea căreia își desfășoară activitatea;(iii) denumirea instituției;(iv) tipul instituției: de repertoriu, de proiecte, alta (se specifică care);(v) codul de înregistrare fiscală;(vi) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(vii) numele și prenumele directorului general/directorului, precum și ale directorilor generali adjuncți/directorilor adjuncți;(viii) datele de contact ale instituției (e-mail, telefon, website);(ix) datele de contact ale autorității tutelare (e-mail, telefon, website);(x) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;(xi) obiectivele și principalele activități specificate în regulamentul de organizare și funcționare;(xii) numărul sălilor proprii de spectacole/concerte aflate în funcțiune la data înregistrării;(xiii) numărul de locuri în sălile de spectacole/concerte la data înregistrării;(xiv) numărul de ateliere și sau săli studio la data înregistrării;(xv) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(xvi) număr de angajați - defalcat pe categorii de personal de specialitate artistic, tehnic și administrativ;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 8Secțiunea „Companii de spectacole sau concerte“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea companiei;(iii) codul unic de înregistrare și numărul de înregistrare în registrul comerțului sau în Registrul asociațiilor și fundațiilor, după caz;(iv) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(v) numele și prenumele administratorului/ administratorilor și ale acționarului/acționarilor;(vi) obiectivele și principalele activități specificate în actul constitutiv, pentru organizații neguvernamentale, și codurile CAEN autorizate (principal și secundare), pentru societăți;(vii) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(viii) personal cu pregătire artistică de specialitate;(ix) date de contact ale companiei (e-mail, telefon, website);(x) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 9Secțiunea „Impresari artistici“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:1. Partea A „Impresari artistici - persoane fizice“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) numele și prenumele;(iii) date de contact - e-mail, telefon, website;(iv) numărul, seria și data obținerii atestatului de impresar artistic și ale legitimației;(v) data și numărul autorizației deținute în conformitate cu prevederile legale privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate sau data și numărul contractului de muncă/civil încheiat cu o persoană juridică avizată să desfășoare activități de impresariat artistic;b) mențiuni:(i) persoana juridică în cadrul căreia își desfășoară activitatea, după caz;(ii) suspendarea atestatului și motivul pentru care a fost suspendat;(iii) numărul suspendărilor;(iv) retragerea atestatului și motivul pentru care a fost retras;(v) orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);2. Partea B „Impresari artistici - persoane juridice“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea persoanei juridice;(iii) sediul la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(iv) codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală;(v) numărul de înregistrare în registrul comerțului sau în Registrul asociațiilor și fundațiilor, după caz;(vi) domeniul/domeniile de activitate;(vii) numărul, seria și data obținerii avizului pentru desfășurarea activității de impresariat artistic;(viii) numele reprezentantului legal al societății/asociației/ fundației care deține atestat și legitimație de impresar artistic;(ix) numele și prenumele impresarului/impresarilor artistici persoane fizice atestați angajați/asociați ai persoanei juridice;b) mențiuni:(i) suspendarea avizului și motivul pentru care a fost suspendat;(ii) numărul de suspendări;(iii) retragerea avizului și motivul pentru care a fost retras;(iv) orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);3. Partea C - „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat a propriilor producții“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea instituției;(iii) sediul la care își desfășoară activitatea;(iv) codul de înregistrare fiscală;(v) documentul prin care s-a aprobat desfășurarea de activități de impresariere a propriilor producții artistice - numărul și data acestuia;(vi) numele reprezentantului legal al instituției de spectacole sau concerte care deține atestat și legitimație de impresar artistic;(vii) numele și prenumele impresarului/impresarilor artistici persoane fizice atestați angajați/asociați ai instituției;b) mențiuni: orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);4. Secțiunea „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea autorității administrației publice în subordinea căreia își desfășoară activitatea;(iii) denumirea așezământului cultural;(iv) codul de înregistrare fiscală;(v) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(vi) numele și prenumele directorului general/directorului, precum și ale directorilor generali adjuncți/directorilor adjuncți;(vii) date de contact ale așezământului cultural (e-mail, telefon, website);(viii) date de contact ale autorității tutelare (e-mail, telefon, website);(ix) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;(x) obiectivele și principalele activități specificate în regulamentul de organizare și funcționare;(xi) numărul sălilor proprii de spectacole/concerte aflate în funcțiune la data înregistrării;(xii) numărul de locuri în sălile de spectacole/concerte la data înregistrării;(xiii) numărul de ateliere și/sau săli studio la data înregistrării;(xiv) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(xv) număr de angajați - defalcat pe categorii de personal de specialitate artistic, tehnic și administrativ;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 10Informațiile prevăzute la art. 7-9 pot fi aduse la cunoștința publică sub formă de extras din Registru, publicat pe pagina de internet a Institutului. + Capitolul III Înscrierea în Registru + Secţiunea 1 Cererile de înscriere în Registru + Articolul 11(1) Cererile pentru înscrierea în Registru se completează online pe platforma Institutului, la adresa www.registrulartelor.ro, și se înregistrează de persoanele care asigură secretariatul, conform dispozițiilor art. 5.(2) Documentele care însoțesc cererile de înscriere online sunt atașate de solicitanți în format digital.(3) Dacă consideră necesar, persoanele care asigură secretariatul pot cere solicitanților prezentarea documentelor în copie legalizată, în vederea confruntării. + Secţiunea a 2-a Instituții și companii de spectacole sau concerte + Articolul 12Cererea pentru înscrierea în Registru a instituțiilor de spectacole sau concerte se completează online de reprezentantul legal al instituției și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul de înființare, după caz; b) regulamentul de organizare și funcționare a instituției, aprobat în condițiile legii, din care să reiasă tipul acesteia - de repertoriu/de proiecte/altele;c) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează instituția;d) descrierea (tehnică) a sediului și a altor facilități deținute/ aflate în administrare;e) contractul de management al directorului general/ directorului instituției;f) certificatul de înregistrare fiscală a instituției; g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere - pe baza facturii emise, după verificarea eligibilității cererii. + Articolul 13Cererea pentru înscrierea în Registru a companiilor de spectacole sau concerte se completează online de reprezentantul legal al companiei și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul constitutiv și/sau statutul, după caz, și orice acte modificatoare legale ale acestora;b) certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului și ultimul certificat constatator eliberat de acesta, la data transmiterii cererii, dacă au apărut modificări față de actul constitutiv inițial, sau, după caz, dovada înscrierii în Registrul național al asociațiilor și fundațiilor;c) certificatul de înregistrare fiscală;d) contractul de mandat al directorului/directorului general al companiei, după caz;e) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează compania;f) descrierea (tehnică) a sediului și a altor facilități deținute/aflate în administrare;g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere. + Secţiunea a 3-a Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte + Articolul 14Cererea pentru înscrierea în Registru a așezămintelor culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte se completează online de reprezentantul legal al instituției și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul de înființare, după caz; b) regulamentul de organizare și funcționare a instituției, aprobat în condițiile legii;c) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează instituția;d) descrierea tehnică a sediului și a altor facilități deținute/aflate în administrare;e) contractul de management al directorului general/ directorului instituției;f) certificatul de înregistrare fiscală a instituției; g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere - pe baza facturii emise, după verificarea eligibilității cererii. + Secţiunea a 4-a Impresari artistici + Articolul 15Înscrierea persoanelor fizice și a persoanelor juridice care obțin atestatul de impresar artistic, respectiv avizul pentru desfășurarea activităților de impresariat artistic se face din oficiu, în termen de 30 de zile de la data atestării/avizării, pe baza documentelor transmise în vederea obținerii atestatului/ avizului. + Articolul 16(1) Înscrierea în Registru a instituțiilor de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariere a propriilor producții artistice și care au prevăzut distinct această activitate în propriile regulamente de organizare și funcționare se face pe baza cererii de înscriere completate online de reprezentantul legal al acestora. (2) Cererea completată online, prevăzută la alin. (1), este transmisă concomitent cu cererea pentru înscrierea instituției în Registru, caz în care va fi însoțită de aceleași documente prevăzute la art. 12.(3) În situația în care cererea prevăzută la alin. (1) este transmisă ulterior înscrierii instituției în Registru, secțiunea „Instituții de spectacole sau concerte“, aceasta trebuie să aibă anexat regulamentul de organizare și funcționare a instituției, conținând dispoziții exprese referitoare la desfășurarea activităților de impresariat, aprobat în condițiile legii. + Secţiunea a 5-a Eliberarea certificatului de înscriere + Articolul 17(1) Persoanele desemnate să asigure secretariatul verifică dosarele transmise online de solicitanți în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.(2) În cazul în care se constată că dosarul este incomplet, secretariatul solicită documentele lipsă în interiorul termenului prevăzut la alin. (1), prin scrisoare cu confirmare de primire.(3) Documentele lipsă solicitate conform dispozițiilor alin. (2) se transmit prin e-mail în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării secretariatului.(4) Transmiterea unui dosar incomplet și necompletarea acestuia în conformitate cu prevederile alin. (3) atrag respingerea solicitării de înscriere.(5) Solicitanții vor putea formula o nouă solicitare în termen de 60 de zile de la respingerea solicitării anterioare. + Articolul 18În cazul în care dosarul transmis este complet, secretariatul îl înaintează, însoțit de referat, directorului Institutului în vederea aprobării, prin decizie, a înscrierii în Registru, la expirarea termenului prevăzut la art. 17. alin. (1) sau (3), după caz. + Articolul 19(1) Certificatul de înscriere a persoanelor juridice în Registru la secțiunile „Instituții de spectacole sau concerte“, „Companii de spectacole sau concerte“, „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“ și „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat al propriilor producții“ se eliberează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înscrierii, în condițiile prevăzute la art. 17.(2) Persoanele fizice înscrise la secțiunile impresariat artistic, Partea A, și persoanele juridice înscrise la secțiunea impresariat artistic, Partea B, care au dobândit calitatea de impresar artistic, primesc atestat de impresar artistic, însoțit de legitimația de impresar artistic, și, respectiv, aviz în domeniul impresariatului artistic.(3) Copia scanată a certificatului de înscriere se păstrează de către Institut, în format electronic.(4) Copia scanată a atestatului și a legitimației de impresar artistic și/sau a avizului în domeniul impresariatului artistic se păstrează de către Institut, în format electronic.(5) Formatul atestatului, legitimației și avizului în domeniul impresariatului artistic este prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 86/2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei pentru atestare și avizare în domeniul impresariatului artistic, precum și a Procedurilor de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfășurarea activității de impresariat artistic. + Capitolul IV Înscrierea de mențiuni + Articolul 20(1) Înscrierea de mențiuni în Registru se face:a) la solicitarea persoanelor fizice sau juridice titulare;b) la solicitarea organelor judecătorești sau a altor autorități publice competente;c) din oficiu, de către autoritatea administrației publice centrale sau locale în subordinea căreia funcționează instituția de spectacole sau concerte sau de către Institut.(2) Mențiunile se referă la orice modificare privitoare la datele înregistrate, precum: modificarea numelui persoanei fizice sau a denumirii persoanei juridice, modificarea adresei, telefonului, a celorlalte date de identificare, modificarea obiectului de activitate, încetarea sau suspendarea activității, fuziunea, comasarea, dizolvarea și lichidarea, suspendarea sau retragerea atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului de impresariat artistic, alte sancțiuni aplicate persoanelor fizice și/sau persoanelor juridice titulare etc.(3) Mențiunile sunt înscrise din oficiu în situația în care o autoritate publică sau Institutul a decis sau are cunoștință despre respectiva modificare ori a aplicat respectiva sancțiune. + Articolul 21(1) Persoana fizică sau persoana juridică care solicită înscrierea de mențiuni urmează să transmită online pe platforma Institutului următoarele:a) cererea-tip care se completează online pe platforma Institutului, la adresa www.registrulartelor.ro, conform art. 11;b) documentele referitoare la înscrierea mențiunilor, atașate în format digital;c) împuternicirea acordată persoanei care transmite documentele, în cazul în care solicitantul este reprezentat de altă persoană, atașată în format digital;d) documentul de plată a tarifului pentru eliberarea certificatului de mențiuni, atașat în format digital.(2) Înscrierea de mențiuni la solicitarea organelor judecătorești se efectuează gratuit.(3) În termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea online a cererii de înscriere de mențiuni, Institutul eliberează un certificat de înscriere de mențiuni, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 17 și 18. + Capitolul V Dispoziții finale + Articolul 22(1) Efectuarea operațiunilor în cadrul Registrului, precum și oferirea de informații referitoare la acesta se tarifează în conformitate cu prevederile ordinului ministrului culturii privind tarifele pentru acordarea atestatelor și avizelor în domeniul impresariatului artistic, precum și pentru înscrierea în Registrul artelor spectacolului în vigoare la data efectuării operațiunilor.(2) Plata tarifului pentru operațiunile ce se efectuează în cadrul Registrului se face în contul bancar al Institutului.(3) La propunerea Institutului, tarifele percepute pentru efectuarea operațiunilor în cadrul Registrului pot fi modificate și actualizate prin ordin al ministrului culturii. + Articolul 23(1) Institutul eliberează, la solicitarea și pe cheltuiala persoanei fizice sau a persoanei juridice titulare, extrase ori duplicate ale înscrierilor și mențiunilor înregistrate în Registru, precum și certificatele constatatoare că un anumit act sau fapt este sau nu este înregistrat. (2) Institutul eliberează, la solicitarea și pe cheltuiala altor persoane fizice sau juridice, orice extrase referitoare la înscrierile publice existente în Registru.(3) Documentele prevăzute la alin. (1) și (2) pot fi solicitate de către reprezentantul legal al instituției și eliberate personal unui reprezentant al instituției sau expediate prin scrisoare cu confirmare de primire. + Articolul 24Gestionarea Registrului de către Institut se realizează cu respectarea legislației aplicabile domeniului privind protecția datelor cu caracter personal, incluzând, dar fără a se limita la prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (GDPR). + Articolul 25Neîndeplinirea demersurilor pentru înscrierea în Registru a instituțiilor și companiilor de spectacole sau concerte, neînscrierea în Registru de către impresarii artistici, în termenele legale, respectiv desfășurarea activităților de impresariat artistic de către persoane fizice sau juridice de drept privat fără înscrierea în Registru se sancționează în condițiile și potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 21/2007 privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 353/2007, cu modificările și completările ulterioare.------
EMITENT |
Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 2.668 din 3 martie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 13 martie 2025. + Capitolul I Dispoziții generale + Articolul 1(1) Registrul artelor spectacolului, denumit în continuare Registrul, constituie documentul unitar de evidență în care sunt înscrise instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic și persoanele juridice de drept privat care au obținut avizul de impresariat artistic.(2) În Registru pot fi înscrise așezămintele culturale de drept public, care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte. + Articolul 2(1) Registrul este administrat de Ministerul Culturii, prin Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, denumit în continuare Institutul.(2) Registrul este ținut pe suport hârtie și în format electronic. + Articolul 3Informațiile cuprinse în Registru sunt publice, în condițiile prevăzute de prezentul regulament. + Articolul 4Operațiunile în Registru, precum și oferirea de informații din acesta se fac prin decizie a directorului general al Institutului, după caz, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice îndreptățite, în urma referatului întocmit de persoanele care asigură secretariatul. + Capitolul II Organizarea Registrului + Articolul 5(1) Efectuarea operațiunilor în Registru se face de către persoanele desemnate prin decizie a directorului general al Institutului.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) îndeplinesc următoarele atribuții:a) primesc și înregistrează solicitările de înscriere sau reînscriere în Registru;b) întocmesc referatul prevăzut la art. 4 și îl înaintează directorului general al Institutului;c) efectuează operațiunile de înscriere, reînscriere și de înregistrare a mențiunilor în Registru;d) asigură efectuarea corespondenței referitoare la Registru;e) asigură și verifică actualizarea și corectitudinea informațiilor cuprinse în versiunea electronică a extrasului din Registru, publicate pe pagina de internet gestionată de Institut;f) alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare a Institutului sau prin decizie a directorului general al Institutului, în condițiile legii. + Articolul 6(1) Registrul este organizat pe următoarele secțiuni:a) „Instituții de spectacole sau concerte“;b) „Companii de spectacole sau concerte“;c) „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“;d) „Impresari artistici“- care are trei părți: Partea A - „Impresari artistici - persoane fizice“, Partea B - „Impresari artistici - persoane juridice“, Partea C - „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat al propriilor producții“.(2) Pentru fiecare secțiune se organizează registre de evidență care se completează în ordine cronologică, pe baza cererilor și a documentației prezentate. + Articolul 7Secțiunea „Instituții de spectacole sau concerte“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea autorității administrației publice în subordinea căreia își desfășoară activitatea;(iii) denumirea instituției;(iv) tipul instituției: de repertoriu, de proiecte, alta (se specifică care);(v) codul de înregistrare fiscală;(vi) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(vii) numele și prenumele directorului general/directorului, precum și ale directorilor generali adjuncți/directorilor adjuncți;(viii) datele de contact ale instituției (e-mail, telefon, website);(ix) datele de contact ale autorității tutelare (e-mail, telefon, website);(x) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;(xi) obiectivele și principalele activități specificate în regulamentul de organizare și funcționare;(xii) numărul sălilor proprii de spectacole/concerte aflate în funcțiune la data înregistrării;(xiii) numărul de locuri în sălile de spectacole/concerte la data înregistrării;(xiv) numărul de ateliere și sau săli studio la data înregistrării;(xv) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(xvi) număr de angajați - defalcat pe categorii de personal de specialitate artistic, tehnic și administrativ;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 8Secțiunea „Companii de spectacole sau concerte“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea companiei;(iii) codul unic de înregistrare și numărul de înregistrare în registrul comerțului sau în Registrul asociațiilor și fundațiilor, după caz;(iv) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(v) numele și prenumele administratorului/ administratorilor și ale acționarului/acționarilor;(vi) obiectivele și principalele activități specificate în actul constitutiv, pentru organizații neguvernamentale, și codurile CAEN autorizate (principal și secundare), pentru societăți;(vii) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(viii) personal cu pregătire artistică de specialitate;(ix) date de contact ale companiei (e-mail, telefon, website);(x) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 9Secțiunea „Impresari artistici“ cuprinde următoarele înregistrări și mențiuni:1. Partea A „Impresari artistici - persoane fizice“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) numele și prenumele;(iii) date de contact - e-mail, telefon, website;(iv) numărul, seria și data obținerii atestatului de impresar artistic și ale legitimației;(v) data și numărul autorizației deținute în conformitate cu prevederile legale privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate sau data și numărul contractului de muncă/civil încheiat cu o persoană juridică avizată să desfășoare activități de impresariat artistic;b) mențiuni:(i) persoana juridică în cadrul căreia își desfășoară activitatea, după caz;(ii) suspendarea atestatului și motivul pentru care a fost suspendat;(iii) numărul suspendărilor;(iv) retragerea atestatului și motivul pentru care a fost retras;(v) orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);2. Partea B „Impresari artistici - persoane juridice“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea persoanei juridice;(iii) sediul la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(iv) codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală;(v) numărul de înregistrare în registrul comerțului sau în Registrul asociațiilor și fundațiilor, după caz;(vi) domeniul/domeniile de activitate;(vii) numărul, seria și data obținerii avizului pentru desfășurarea activității de impresariat artistic;(viii) numele reprezentantului legal al societății/asociației/ fundației care deține atestat și legitimație de impresar artistic;(ix) numele și prenumele impresarului/impresarilor artistici persoane fizice atestați angajați/asociați ai persoanei juridice;b) mențiuni:(i) suspendarea avizului și motivul pentru care a fost suspendat;(ii) numărul de suspendări;(iii) retragerea avizului și motivul pentru care a fost retras;(iv) orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);3. Partea C - „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat a propriilor producții“:a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea instituției;(iii) sediul la care își desfășoară activitatea;(iv) codul de înregistrare fiscală;(v) documentul prin care s-a aprobat desfășurarea de activități de impresariere a propriilor producții artistice - numărul și data acestuia;(vi) numele reprezentantului legal al instituției de spectacole sau concerte care deține atestat și legitimație de impresar artistic;(vii) numele și prenumele impresarului/impresarilor artistici persoane fizice atestați angajați/asociați ai instituției;b) mențiuni: orice modificări și/sau mențiuni privitoare la înregistrările de la lit. a);4. Secțiunea „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“a) înregistrări:(i) numărul de înregistrare;(ii) denumirea autorității administrației publice în subordinea căreia își desfășoară activitatea;(iii) denumirea așezământului cultural;(iv) codul de înregistrare fiscală;(v) adresa sediului la care își desfășoară activitatea și titlul cu care îl deține;(vi) numele și prenumele directorului general/directorului, precum și ale directorilor generali adjuncți/directorilor adjuncți;(vii) date de contact ale așezământului cultural (e-mail, telefon, website);(viii) date de contact ale autorității tutelare (e-mail, telefon, website);(ix) seria și numărul certificatului, numărul deciziei de aprobare;(x) obiectivele și principalele activități specificate în regulamentul de organizare și funcționare;(xi) numărul sălilor proprii de spectacole/concerte aflate în funcțiune la data înregistrării;(xii) numărul de locuri în sălile de spectacole/concerte la data înregistrării;(xiii) numărul de ateliere și/sau săli studio la data înregistrării;(xiv) echipamente, dotări tehnice și digitale utilizate pentru desfășurarea activității culturale (descrierea situației la data înregistrării);(xv) număr de angajați - defalcat pe categorii de personal de specialitate artistic, tehnic și administrativ;b) mențiuni referitoare la înregistrările prevăzute la lit. a). + Articolul 10Informațiile prevăzute la art. 7-9 pot fi aduse la cunoștința publică sub formă de extras din Registru, publicat pe pagina de internet a Institutului. + Capitolul III Înscrierea în Registru + Secţiunea 1 Cererile de înscriere în Registru + Articolul 11(1) Cererile pentru înscrierea în Registru se completează online pe platforma Institutului, la adresa www.registrulartelor.ro, și se înregistrează de persoanele care asigură secretariatul, conform dispozițiilor art. 5.(2) Documentele care însoțesc cererile de înscriere online sunt atașate de solicitanți în format digital.(3) Dacă consideră necesar, persoanele care asigură secretariatul pot cere solicitanților prezentarea documentelor în copie legalizată, în vederea confruntării. + Secţiunea a 2-a Instituții și companii de spectacole sau concerte + Articolul 12Cererea pentru înscrierea în Registru a instituțiilor de spectacole sau concerte se completează online de reprezentantul legal al instituției și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul de înființare, după caz; b) regulamentul de organizare și funcționare a instituției, aprobat în condițiile legii, din care să reiasă tipul acesteia - de repertoriu/de proiecte/altele;c) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează instituția;d) descrierea (tehnică) a sediului și a altor facilități deținute/ aflate în administrare;e) contractul de management al directorului general/ directorului instituției;f) certificatul de înregistrare fiscală a instituției; g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere - pe baza facturii emise, după verificarea eligibilității cererii. + Articolul 13Cererea pentru înscrierea în Registru a companiilor de spectacole sau concerte se completează online de reprezentantul legal al companiei și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul constitutiv și/sau statutul, după caz, și orice acte modificatoare legale ale acestora;b) certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului și ultimul certificat constatator eliberat de acesta, la data transmiterii cererii, dacă au apărut modificări față de actul constitutiv inițial, sau, după caz, dovada înscrierii în Registrul național al asociațiilor și fundațiilor;c) certificatul de înregistrare fiscală;d) contractul de mandat al directorului/directorului general al companiei, după caz;e) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează compania;f) descrierea (tehnică) a sediului și a altor facilități deținute/aflate în administrare;g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere. + Secţiunea a 3-a Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte + Articolul 14Cererea pentru înscrierea în Registru a așezămintelor culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte se completează online de reprezentantul legal al instituției și trebuie să aibă anexate următoarele documente:a) actul de înființare, după caz; b) regulamentul de organizare și funcționare a instituției, aprobat în condițiile legii;c) actul juridic/actele juridice referitor/referitoare la titlul cu care deține și/sau utilizează sediul în care funcționează instituția;d) descrierea tehnică a sediului și a altor facilități deținute/aflate în administrare;e) contractul de management al directorului general/ directorului instituției;f) certificatul de înregistrare fiscală a instituției; g) actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice care solicită înscrierea;h) documentul de plată a tarifului pentru înscrierea în Registru și pentru eliberarea certificatului de înscriere - pe baza facturii emise, după verificarea eligibilității cererii. + Secţiunea a 4-a Impresari artistici + Articolul 15Înscrierea persoanelor fizice și a persoanelor juridice care obțin atestatul de impresar artistic, respectiv avizul pentru desfășurarea activităților de impresariat artistic se face din oficiu, în termen de 30 de zile de la data atestării/avizării, pe baza documentelor transmise în vederea obținerii atestatului/ avizului. + Articolul 16(1) Înscrierea în Registru a instituțiilor de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariere a propriilor producții artistice și care au prevăzut distinct această activitate în propriile regulamente de organizare și funcționare se face pe baza cererii de înscriere completate online de reprezentantul legal al acestora. (2) Cererea completată online, prevăzută la alin. (1), este transmisă concomitent cu cererea pentru înscrierea instituției în Registru, caz în care va fi însoțită de aceleași documente prevăzute la art. 12.(3) În situația în care cererea prevăzută la alin. (1) este transmisă ulterior înscrierii instituției în Registru, secțiunea „Instituții de spectacole sau concerte“, aceasta trebuie să aibă anexat regulamentul de organizare și funcționare a instituției, conținând dispoziții exprese referitoare la desfășurarea activităților de impresariat, aprobat în condițiile legii. + Secţiunea a 5-a Eliberarea certificatului de înscriere + Articolul 17(1) Persoanele desemnate să asigure secretariatul verifică dosarele transmise online de solicitanți în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.(2) În cazul în care se constată că dosarul este incomplet, secretariatul solicită documentele lipsă în interiorul termenului prevăzut la alin. (1), prin scrisoare cu confirmare de primire.(3) Documentele lipsă solicitate conform dispozițiilor alin. (2) se transmit prin e-mail în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării secretariatului.(4) Transmiterea unui dosar incomplet și necompletarea acestuia în conformitate cu prevederile alin. (3) atrag respingerea solicitării de înscriere.(5) Solicitanții vor putea formula o nouă solicitare în termen de 60 de zile de la respingerea solicitării anterioare. + Articolul 18În cazul în care dosarul transmis este complet, secretariatul îl înaintează, însoțit de referat, directorului Institutului în vederea aprobării, prin decizie, a înscrierii în Registru, la expirarea termenului prevăzut la art. 17. alin. (1) sau (3), după caz. + Articolul 19(1) Certificatul de înscriere a persoanelor juridice în Registru la secțiunile „Instituții de spectacole sau concerte“, „Companii de spectacole sau concerte“, „Așezăminte culturale de drept public care funcționează ca instituții gazdă de spectacole și/sau concerte“ și „Instituții de spectacole sau concerte care desfășoară activități de impresariat al propriilor producții“ se eliberează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înscrierii, în condițiile prevăzute la art. 17.(2) Persoanele fizice înscrise la secțiunile impresariat artistic, Partea A, și persoanele juridice înscrise la secțiunea impresariat artistic, Partea B, care au dobândit calitatea de impresar artistic, primesc atestat de impresar artistic, însoțit de legitimația de impresar artistic, și, respectiv, aviz în domeniul impresariatului artistic.(3) Copia scanată a certificatului de înscriere se păstrează de către Institut, în format electronic.(4) Copia scanată a atestatului și a legitimației de impresar artistic și/sau a avizului în domeniul impresariatului artistic se păstrează de către Institut, în format electronic.(5) Formatul atestatului, legitimației și avizului în domeniul impresariatului artistic este prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 86/2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei pentru atestare și avizare în domeniul impresariatului artistic, precum și a Procedurilor de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfășurarea activității de impresariat artistic. + Capitolul IV Înscrierea de mențiuni + Articolul 20(1) Înscrierea de mențiuni în Registru se face:a) la solicitarea persoanelor fizice sau juridice titulare;b) la solicitarea organelor judecătorești sau a altor autorități publice competente;c) din oficiu, de către autoritatea administrației publice centrale sau locale în subordinea căreia funcționează instituția de spectacole sau concerte sau de către Institut.(2) Mențiunile se referă la orice modificare privitoare la datele înregistrate, precum: modificarea numelui persoanei fizice sau a denumirii persoanei juridice, modificarea adresei, telefonului, a celorlalte date de identificare, modificarea obiectului de activitate, încetarea sau suspendarea activității, fuziunea, comasarea, dizolvarea și lichidarea, suspendarea sau retragerea atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului de impresariat artistic, alte sancțiuni aplicate persoanelor fizice și/sau persoanelor juridice titulare etc.(3) Mențiunile sunt înscrise din oficiu în situația în care o autoritate publică sau Institutul a decis sau are cunoștință despre respectiva modificare ori a aplicat respectiva sancțiune. + Articolul 21(1) Persoana fizică sau persoana juridică care solicită înscrierea de mențiuni urmează să transmită online pe platforma Institutului următoarele:a) cererea-tip care se completează online pe platforma Institutului, la adresa www.registrulartelor.ro, conform art. 11;b) documentele referitoare la înscrierea mențiunilor, atașate în format digital;c) împuternicirea acordată persoanei care transmite documentele, în cazul în care solicitantul este reprezentat de altă persoană, atașată în format digital;d) documentul de plată a tarifului pentru eliberarea certificatului de mențiuni, atașat în format digital.(2) Înscrierea de mențiuni la solicitarea organelor judecătorești se efectuează gratuit.(3) În termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea online a cererii de înscriere de mențiuni, Institutul eliberează un certificat de înscriere de mențiuni, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 17 și 18. + Capitolul V Dispoziții finale + Articolul 22(1) Efectuarea operațiunilor în cadrul Registrului, precum și oferirea de informații referitoare la acesta se tarifează în conformitate cu prevederile ordinului ministrului culturii privind tarifele pentru acordarea atestatelor și avizelor în domeniul impresariatului artistic, precum și pentru înscrierea în Registrul artelor spectacolului în vigoare la data efectuării operațiunilor.(2) Plata tarifului pentru operațiunile ce se efectuează în cadrul Registrului se face în contul bancar al Institutului.(3) La propunerea Institutului, tarifele percepute pentru efectuarea operațiunilor în cadrul Registrului pot fi modificate și actualizate prin ordin al ministrului culturii. + Articolul 23(1) Institutul eliberează, la solicitarea și pe cheltuiala persoanei fizice sau a persoanei juridice titulare, extrase ori duplicate ale înscrierilor și mențiunilor înregistrate în Registru, precum și certificatele constatatoare că un anumit act sau fapt este sau nu este înregistrat. (2) Institutul eliberează, la solicitarea și pe cheltuiala altor persoane fizice sau juridice, orice extrase referitoare la înscrierile publice existente în Registru.(3) Documentele prevăzute la alin. (1) și (2) pot fi solicitate de către reprezentantul legal al instituției și eliberate personal unui reprezentant al instituției sau expediate prin scrisoare cu confirmare de primire. + Articolul 24Gestionarea Registrului de către Institut se realizează cu respectarea legislației aplicabile domeniului privind protecția datelor cu caracter personal, incluzând, dar fără a se limita la prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (GDPR). + Articolul 25Neîndeplinirea demersurilor pentru înscrierea în Registru a instituțiilor și companiilor de spectacole sau concerte, neînscrierea în Registru de către impresarii artistici, în termenele legale, respectiv desfășurarea activităților de impresariat artistic de către persoane fizice sau juridice de drept privat fără înscrierea în Registru se sancționează în condițiile și potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 21/2007 privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 353/2007, cu modificările și completările ulterioare.------