HOTĂRÂRE nr. 188 din 27 februarie 2025privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Cercetare
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 3 martie 2025



    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 7 alin. (2), (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale, și al art. 68 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1(1) Autoritatea Națională pentru Cercetare, denumită în continuare ANC, este organul de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educației și Cercetării, prin care acesta își realizează atribuțiile în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării.(2) ANC este instituție publică, finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației și Cercetării.(3) Sediul ANC este în municipiul București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.  +  Articolul 2(1) ANC își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile altor acte normative, în vigoare, incidente în domeniu.(2) Ministerul Educației și Cercetării exercită prin ANC competențele care decurg din calitatea de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare și inovare, conform legii.  +  Articolul 3ANC are rol de sinteză și coordonare în aplicarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 933/2022, precum și a Programului de guvernare în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării.  +  Articolul 4(1) ANC asigură conducerea sistemului național de cercetare-dezvoltare, exercitându-și atribuțiile stabilite prin legi și prin alte acte normative din sfera sa de activitate și realizează, după caz, împreună cu ministerele de resort, politica guvernamentală în domeniul său de activitate.(2) ANC are drept de inițiativă și de execuție în domeniul politicii financiare și al resurselor umane din sfera cercetării-dezvoltării și inovării.(3) Ministerul Educației și Cercetării, în calitatea sa de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare și inovare, poate delega către ANC și alte competențe, prin ordin al ministrului educației și cercetării.  +  Articolul 5ANC are în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării rolul și responsabilitățile următoare:a) definește obiectivele strategice;b) definește, aplică, monitorizează și evaluează politicile necesare în vederea realizării obiectivelor prevăzute la lit. a);c) asigură planificarea activităților, conform obiectivelor stabilite;d) definește cadrul normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar necesar în vederea aplicării politicilor;e) asigură comunicarea cu celelalte autorități publice pentru a realiza coerența politicilor guvernamentale;f) asigură comunicarea cu organizațiile societății civile și cu cetățenii;g) definește, finanțează, aplică, monitorizează și evaluează programe, în scopul atingerii obiectivelor stabilite;h) stimulează dezvoltarea parteneriatului internațional;i) consultă organizațiile sindicale din sectorul cercetării științifice.  +  Articolul 6Pentru a realiza rolul și obiectivele strategice în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării, ANC îndeplinește următoarele funcții:a) de strategie, prin care se asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării, precum și implementarea obiectivelor Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027;b) de administrare, prin care alocă, monitorizează și evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniul său de activitate;c) de elaborare, coordonare, control și evaluare a realizării politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării;d) de sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ metodologic, funcțional, operațional, instituțional și financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul său de activitate;e) de reprezentare, prin care asigură în numele Guvernului reprezentarea în organismele/instituțiile și în organizațiile naționale, regionale și internaționale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate;f) de comunicare specifică cu celelalte structuri ale administrației publice centrale și locale și cu societatea civilă;g) de cooperare internațională, prin care asigură aplicarea acordurilor internaționale în domeniul său de activitate și promovarea de noi acorduri;h) de implementare de proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile în domeniul său de competență;i) de asigurare a îndeplinirii condiției favorizante 1.1 Buna guvernanță a strategiei naționale sau regionale de specializare inteligentă, precum și de monitorizare a acesteia pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 și programele aferente Politicii de coeziune.  +  Articolul 7(1) În vederea îndeplinirii rolului său, ANC exercită următoarele atribuții:a) fundamentează, elaborează, implementează, monitorizează, evaluează și actualizează periodic politicile și strategiile în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării;b) realizează studii, analize și monitorizări, evaluări și alte activități similare în domeniul cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării, pentru elaborarea, monitorizarea și evaluarea implementării Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027, precum și Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare 2022-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.188/2022, cu modificările și completările ulterioare, și celorlalte instrumente pentru implementarea acestora și în acest scop poate să contracteze servicii de consultanță, expertiză, asistență tehnică și altele asemenea;c) stabilește și actualizează obiectivele strategice implementate prin Planul național de cercetare-dezvoltare și inovare 2022-2027 și prin celelalte instrumente pentru implementarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027, în concordanță cu prioritățile politicilor economice și sociale ale Guvernului;d) elaborează Planul național de cercetare-dezvoltare și inovare pe perioade multianuale, pe baza evaluării resurselor necesare, evaluează programele cuprinse în acesta, asigură detalierea lor anuală și informează asupra realizării acestora;e) urmărește armonizarea politicilor proprii cu cele din domeniul educației, industriei, comerțului, mediului, sănătății, muncii, precum și din alte domenii;f) elaborează propuneri de acte normative și de reglementări în domeniu și asigură crearea și dezvoltarea cadrului instituțional aferent;g) avizează proiectele de acte normative care conțin prevederi ce intră în domeniul său de competență, inițiate de alte autorități ale administrației publice;h) monitorizează aplicarea normelor legale în vigoare;i) exercită atribuțiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, privind funcționarea unităților aflate în subordinea sau coordonarea sa;j) monitorizează și evaluează unitățile de cercetare, dezvoltare și inovare, în conformitate cu legislația în vigoare;k) asigură dezvoltarea instituțională a institutelor, unităților și infrastructurilor de cercetare aflate în subordine, coordonare și sub autoritate;l) stimulează, în rândul operatorilor economici și în economie în general, creșterea investiției private pentru dezvoltarea activităților de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare, precum și transferul tehnologic și valorifică rezultatele de cercetare, prin absorbția și difuzia acestora;m) stimulează și monitorizează participarea României la programe și proiecte internaționale, europene și bilaterale în domeniu;n) asigură atragerea, utilizarea, monitorizarea și evaluarea asistenței tehnice și a consultanței interne și internaționale pentru domeniul său specific de competență;o) stimulează dezvoltarea regională și locală, prin programe și proiecte de dezvoltare a cercetării științifice, dezvoltării și inovării, prin înființarea și inițierea înființării, în condițiile legii, de entități de inovare și transfer tehnologic, parcuri științifice și tehnologice și parcuri de specializare inteligentă, precum și prin susținerea transferului tehnologic al rezultatelor cercetării către întreprinderile mici și mijlocii, în colaborare cu ministerele de resort, în baza unor programe aprobate de Guvern;p) definește procedurile specifice de analiză, de monitorizare și de evaluare a sistemului de cercetare-dezvoltare și inovare;q) atribuie conducerea sau, după caz, conduce, finanțează și monitorizează programe/proiecte de cercetare-dezvoltare, de inginerie tehnologică și de stimulare a inovării;r) prognozează, planifică și programează, după caz, bugetul aferent cercetării-dezvoltării și inovării, cuprins în bugetul de stat, și resursele financiare necesare realizării politicilor în domeniul său de competență;s) asigură alocarea, conform legii, a fondurilor destinate finanțării Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare, precum și celorlalte instrumente destinate implementării Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027, pe care le gestionează;ș) elaborează planul sectorial de cercetare-dezvoltare propriu și avizează planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare ale celorlalte autorități;t) stimulează și susține dialogul dintre comunitatea științifică, organizațiile sindicale din domeniu și alte organizații ale societății civile;ț) coordonează și poate finanța activitățile de participare a României la târguri, expoziții și la alte asemenea manifestări interne și internaționale cu caracter tehnico-științific;u) diseminează informații în domeniul cercetării-dezvoltării prin acțiuni organizate inclusiv în cooperare, prin dezvoltarea și actualizarea de aplicații informatice de tip portal, registru sau altele asemenea, prin publicarea de rapoarte, studii și altele asemenea și, după caz, asigură editarea, tipărirea și difuzarea de publicații sau de materiale specifice domeniului său de competență;v) coordonează implementarea reformelor și investițiilor din cadrul Planului național de redresare și reziliență al României, denumit în continuare PNRR, pentru accesarea de fonduri externe rambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență în domeniul său de competență, corespunzătoare componentei 9 - Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare;w) exercită, în baza unui acord de delegare din partea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, implementarea Programului operațional Competitivitate 2014-2020 și a Programului operațional sectorial Creșterea competitivității economice 2007-2013;x) asigură, în calitate de operator de program, pregătirea și gestionarea „Programului de cooperare internațională în domeniul cercetării“ și a „Programului infrastructura pentru cercetarea și monitorizarea emisiilor“, aria tematică „Cercetare și inovare“, finanțate în cadrul celei de-a doua contribuții elvețiene;y) monitorizează și controlează institutele naționale de cercetare-dezvoltare care funcționează în coordonarea ANC, precum și a instituțiilor și unităților de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și inovare care funcționează sub autoritatea ANC;z) îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate;aa) organizează și monitorizează procesul de expertiză în vederea certificării activităților de cercetare-dezvoltare ale contribuabililor pentru aplicarea facilităților fiscale în domeniul cercetării-dezvoltării.(2) ANC, corespunzător obiectului său de activitate, exercită drepturile și îndeplinește obligațiile Ministerului Educației și Cercetării ce decurg din raporturile juridice ale acestuia cu terții.  +  Articolul 8(1) În structura organizatorică a ANC funcționează direcții generale, direcții și servicii, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.(2) Structura organizatorică a ANC este prevăzută în anexa nr. 1.(3) Regulamentul intern de organizare și funcționare, precum și statul de funcții ale ANC se aprobă, la propunerea președintelui ANC, prin ordin al ministrului educației și cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(4) Prin regulamentul de organizare și funcționare, în cadrul direcțiilor generale și direcțiilor, pot fi organizate servicii și compartimente, în condițiile legii.(5) În cadrul ANC se poate constitui în afara organigramei Unitatea de implementare programe și proiecte cu finanțare externă nerambursabilă, cu scopul de a asigura coordonarea și suportul instituțional necesare funcționării echipelor de proiect.(6) Structura și atribuțiile Unității de implementare programe și proiecte cu finanțare externă nerambursabilă se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare al ANC prevăzut la alin. (3).(7) Personalul ANC se constituie din demnitari, funcționari publici și personal contractual.  +  Articolul 9(1) ANC este condusă de un președinte cu rang de secretar de stat, ajutat de doi vicepreședinți, cu rang de subsecretar de stat, numiți prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului educației și cercetării.(2) Salarizarea președintelui și a vicepreședinților ANC se face în conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.(3) În structura organizatorică a ANC funcționează un secretar general.  +  Articolul 10(1) Președintele ANC are următoarele atribuții principale:a) asigură conducerea operativă a ANC;b) reprezintă ANC în relația cu terții și semnează actele ce o angajează față de aceștia, în condițiile legii;c) încheie contractele individuale de muncă, semnează deciziile de încadrare a funcționarilor publici și dispune măsuri cu privire la modificarea, executarea, suspendarea și încetarea acestora, cu respectarea legislației în vigoare.(2) În exercitarea atribuțiilor sale, președintele ANC emite decizii și instrucțiuni, în condițiile legii.(3) Președintele ANC poate semna în numele și pentru ministrul educației și cercetării ordine în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării doar în baza unui ordin de delegare, emis de ministrul educației și cercetării.(4) Pentru fondurile primite de la bugetul de stat, președintele ANC este ordonator secundar de credite.(5) Președintele ANC poate delega dreptul de semnătură, pentru documentele și actele necesare desfășurării activității ANC, vicepreședinților ANC, secretarului general, directorilor generali sau directorilor, după caz, cu excepția ordinelor de ministru.  +  Articolul 11Președintele ANC reprezintă instituția în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție.  +  Articolul 12Atribuțiile vicepreședinților și ale secretarului general ai ANC se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, conform legii.  +  Articolul 13(1) Pentru exercitarea atribuțiilor sale, ANC este sprijinită de organismele consultative prevăzute în anexa nr. 2, precum și de alte organisme consultative pentru cercetare-dezvoltare și inovare care se constituie și funcționează conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare.(2) Atribuțiile și componența organismelor consultative prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării.  +  Articolul 14(1) În cadrul ANC funcționează, la nivel de direcție generală, Organismul intermediar pentru cercetare, având denumirea de Direcția generală organism intermediar pentru cercetare.(2) Organismul intermediar pentru cercetare îndeplinește atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021-2027 și de Autoritatea de management pentru Programul Sănătate 2021-2027, în baza acordului părților implicate.(3) În baza acordurilor-cadru de delegare, până la închiderea oficială a programelor, Organismul intermediar pentru cercetare îndeplinește atribuțiile delegate de către Autoritatea de management pentru Programul operațional Competitivitate 2014-2020 (POC), precum și pentru Programul operațional sectorial creșterea competitivității economice 2007-2013 (POS CCE).(4) Numărul de posturi care funcționează în cadrul Organismului intermediar pentru cercetare este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat pentru funcționarea ANC.(5) Pentru atingerea obiectivelor și îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților sale, ANC poate înființa structuri teritoriale, fără personalitate juridică, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobat, prin decizie a președintelui ANC.  +  Articolul 15(1) În cadrul ANC funcționează, la nivel de direcție, Direcția generală pentru gestiune și coordonare PNRR - componenta C9 Cercetare.(2) Direcția generală pentru gestiune și coordonare PNRR - componenta C9 Cercetare îndeplinește atribuțiile de monitorizare tehnică, management financiar, evaluare și contractare, precum și depistare de nereguli în cadrul implementării proiectelor de cercetare contractate și aflate în derulare.  +  Articolul 16(1) În cadrul ANC funcționează, la nivel de direcție, Unitatea de implementare a reformelor în cercetare-dezvoltare, denumită PSF - Policy Support Facility.(2) PSF elaborează documentația legislativă în vederea asigurării îndeplinirii jaloanelor și țintelor 270-287 din PNRR componenta C9 Cercetare.(3) PSF este operațională cu un număr de minimum 17 posturi ce este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat pentru funcționarea ANC, funcții contractuale, până la finalizarea PNRR, respectiv până la data de 31 decembrie 2026.  +  Articolul 17(1) Patrimoniul ANC, aferent domeniului cercetare, este constituit la nivelul stabilit conform ultimelor înregistrări contabile valabile la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025, ANC preia de la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, care se desființează, pe bază de protocol de predare-preluare, execuția bugetară pe anul 2025 până la data semnării protocolului, numărul de posturi, personalul și structurile de personal preluate, drepturile salariale aferente, precum și patrimoniul. Predarea-preluarea patrimoniului se efectuează pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2) ANC are în dotare pentru activitățile specifice un parc auto, stabilit potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 18(1) Instituțiile și unitățile de cercetare-dezvoltare care funcționează în subordinea ANC sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care funcționează în coordonarea ANC sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Lista bunurilor proprietate publică a statului aflate în administrarea ANC sunt prevăzute în anexa nr. 5.  +  Articolul 19(1) Structurile organizatorice, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare pentru entitățile subordonate se stabilesc prin decizie a președintelui ANC, la propunerea directorului general sau, după caz, a directorului entității.(2) Numirea și eliberarea directorilor sau, după caz, a directorilor generali ai entităților aflate în subordinea ANC, prevăzute în anexa nr. 3, se fac prin decizie a președintelui ANC.(3) Numirea și eliberarea directorilor sau, după caz, a directorilor generali, precum și a membrilor consiliilor de administrație din cadrul entităților aflate, după caz, în coordonarea sau sub autoritatea ANC, prevăzute în anexa nr. 4, se fac prin ordin al ministrului educației și cercetării.  +  Articolul 20(1) Numărul total de posturi pentru ANC este de 241, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor.(2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se face încadrarea prin transfer a personalului, în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică a ANC, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale.(3) Direcția generală organism intermediar pentru cercetare preia prin transfer structura și întregul personal al Organismului intermediar pentru cercetare din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, care se desființează, și va îndeplini atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021-2027 și de Autoritatea de management pentru Programul Sănătate 2021-2027.(4) Salarizarea funcționarilor publici și a personalului contractual din cadrul ANC se face în conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.  +  Articolul 21ANC poate să încheie contracte sau convenții cu alte organisme și cu operatorii economici din țară și din străinătate, în vederea colaborării și cooperării pe plan național ori internațional în domeniul său de activitate, în condițiile legii.  +  Articolul 22În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educației și Cercetării, împreună cu Ministerul Finanțelor, va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 23Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul 24La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 aprilie 2021, cu modificările și completările ulterioare.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacșu
    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
    Romeo Simionescu,
    secretar de stat
    Viceprim-ministru, ministrul finanțelor,
    Tánczos Barna
    Ministrul educației și cercetării,
    Daniel-Ovidiu David
    Ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului și turismului,
    Bogdan-Gruia Ivan
    Ministrul muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale,
    Simona Bucura-Oprescu
    Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 27 februarie 2025.
    Nr. 188.  +  Anexa nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Autorității Naționale pentru Cercetare
     +  Anexa nr. 2
    Organisme consultative ale Autorității Naționale pentru Cercetare
    Nr. crt.Denumirea consiliului/colegiului consultativSursa de finanțare
    1.Comitetul Român pentru Infrastructuri de Cercetare (CRIC)Buget de stat
    2.Comitetul de Coordonare a Specializării Inteligente (CCSI)Buget de stat
    3.Consiliul Național pentru Transfer Tehnologic și Inovare (C.N.T.T.I.)Buget de stat
    4.Consiliul Național al Cercetării Științifice (C.N.C.S.)Buget de stat
    5.Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare (C.C.C.D.I.)Buget de stat
    6.Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării (C.N.E.C.S.D.T.I.)Buget de stat
     +  Anexa nr. 3
    Instituțiile și unitățile care funcționează
    în subordinea Autorității Naționale pentru Cercetare
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Agenția Spațială RomânăVenituri proprii
    2.Institutul de Fizică AtomicăVenituri proprii
     +  Anexa nr. 4Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care funcționează în coordonarea Autorității Naționale pentru Cercetare
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronică - INOE 2000 BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    2.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    3.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Geologiei, Geofizicii, Geochimiei și Teledetecției - IGR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    4.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie - INCDTP BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    5.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini Agricole și Instalații Destinate Agriculturii și Industriei Alimentare - INMA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    6.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei“ - IFIN HH BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    7.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației - INFLPR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    8.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică Tehnică - IFT IașiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    9.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    10.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului - INCDFP BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    11.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutică - ICCF BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    12.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie și Materie Condensată - INCEMC TimișoaraConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    13.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GEOECOMAR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    14.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Științe Biologice - BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    15.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie - IMT BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    16.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice - I.C.S.I. Râmnicu VâlceaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    17.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice și Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-NapocaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    18.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică - ICPE - CA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    19.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli“ - I.N.C.A.S. BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    20.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică și Tehnica Măsurării - I.N.C.D.M.T.M. BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    21.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare și Încercări pentru Electrotehnică - ICMET CraiovaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    22.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    23.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP PloieștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    24.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Sudură și Încercări de Materiale - ISIM TimișoaraConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    25.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale și Resurse Radioactive - ICPMRR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    26.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie și Petrochimie - ICECHIM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    27.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale Neferoase și Rare - IMNR BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    28.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră și Protecție Antiexplozivă - INSEMEX - S.A. PetroșaniConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    29.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții și Urbanism și Dezvoltare Teritorială Durabilă - URBAN - INCERC BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    30.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Muncii „Alexandru Darabont“ - INCDPM BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    31.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Mediului BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    32.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei și Științelor Biomedicale „Victor Babeș“ BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    33Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare - IBA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    34.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului - ICPA BucureștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    35.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă - FunduleaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    36.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Biologie și Nutriție Animală - IBNA BaloteștiConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    37.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr BrașovConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    38.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism - INCDTConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    39.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare „Delta Dunării“ - INCDDD TulceaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    40.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cercetări Marine „Grigore Antipa“ - INCDM ConstanțaConform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
    41.Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea“Conform Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare
     +  Anexa nr. 5
    Lista bunurilor proprietate publică a statului aflate în
    administrarea Autorității Naționale pentru Cercetare
    Nr. M.F.P.Codul de clasificațieAdministratorulCaracteristicile tehnice actualizate ale imobiluluiValoarea actualizată (în lei)
    626038.29.06Autoritatea Națională pentru CercetareConstrucție și teren: Suprafață construită la sol = 2.271 mp Suprafață desfășurată = 13.810,9 mp Regim de înălțime: S + P + 6E + M Suprafață teren = 2.716,00 mp CF 220601 municipiul București, sectorul 1Clădire - 79.744.457 Teren - 20.306.354
    ------