ORDIN nr. 128 din 27 ianuarie 2025privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de control a Direcției generale antifraudă fiscală
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 10 februarie 2025



    Având în vedere prevederile:– art. 7 lit. B pct. 24 din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare;– art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,– avizului conform comunicat de Ministerul Finanțelor prin Adresa nr. 744.458 din 10.11.2024,în temeiul art. 16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, și al art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă modelul și conținutul formularelor și documentelor utilizate în activitatea de control a Direcției generale antifraudă fiscală, prevăzute în anexele nr. 1a-7a, care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:1. Proces-verbal - anexa nr. 1a;2. Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 2a;3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa nr. 3a;4. Proces-verbal de prelevare probe - anexa nr. 4a;5. Invitație - anexa nr. 5a;6. Somație - anexa nr. 6a;7. Notă explicativă - anexa nr. 7a.  +  Articolul 2Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucțiunilor prevăzute în anexele nr. 1b-7b, care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 3Caracteristicile de tipărire și editare și modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1c-7c, care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 4Datele cu caracter personal ce fac obiectul prezentului ordin sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.  +  Articolul 5Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția generală antifraudă fiscală, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 6Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.838/2015 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de control a Direcției generale antifraudă fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 982 din 30 decembrie 2015.  +  Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
    București, 27 ianuarie 2025.Nr. 128.  +  Anexa nr. 1a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția^1 ........................SIGLĂ
    ^1 Se menționează direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    încheiat în ............... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnații^2, ..................................., având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, și ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent și a legitimațiilor de control nr. ..............., am efectuat, în perioada ...................., un control antifraudă la ................., având codul de identificare fiscală .................., înmatriculată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. ...................., cu sediul social în localitatea ......................., bd./str. ................ nr. ......, bl. ..., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul ..............., cu domiciliul fiscal în localitatea ....................., bd./str. ........................... nr. ......, bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., județul/sectorul ................., având următoarele obiective: .....................................................................^2 Numele și prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.Contribuabilul/Plătitorul are ca obiect principal de activitate declarat^3 ................................... și desfășoară efectiv activitate constând în ........................................................ .^3 Denumirea și clasificarea cod CAEN ale obiectului principal de activitate declarat.Controlul s-a desfășurat^4 ............................., unde contribuabilul/plătitorul sus-menționat are^5 ........................................ .^4 Adresa sediului social/domiciliului fiscal/sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate) sau adresa locului în care se desfășoară controlul.^5 Menționarea tipului de sediu (sediul social/domiciliul fiscal, sediul secundar, punct de lucru, sucursală, subunitate). În situația în care nu este niciunul dintre locurile menționate anterior se precizează informațiile disponibile referitoare la locul controlului, respectiv cele referitoare la proprietar/deținător și motivele pentru care controlul se desfășoară la adresa respectivă.În timpul controlului contribuabilul/plătitorul a fost reprezentat de^6 ......................., având calitatea de .............................. .^6 Numele, prenumele, CNP ori numele, prenumele, seria și numărul actului de identitate, statul emitent și data emiterii, în cazul persoanelor care nu au domiciliul în România, pentru persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului.  +  Capitolul I Constatări.....................................................................  +  Capitolul II Prevederile legale încălcate.....................................................................  +  Capitolul III Consecințe și măsuri dispuse în timpul controlului.....................................................................La terminarea controlului au fost restituite toate documentele/înscrisurile originale puse la dispoziția organelor de control, cu excepția celor reținute, pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.Față de constatările înscrise în prezentul proces-verbal, contribuabilul/plătitorul a formulat/nu a formulat punct de vedere^7 ..................................................... Punctul de vedere față de constatările menționate în procesul-verbal poate fi comunicat în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare.^7 Se consemnează, după caz, punctul de vedere al contribuabilului/plătitorului.Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ............... exemplare, dintre care un exemplar a fost înmânat contribuabilului/plătitorului și a fost înregistrat în Registrul unic de control la poziția nr. ................................... .
    Inspectori antifraudă,....................................................................................................(numele, prenumele și semnătura)Contribuabil/Plătitor,..........................................................(denumirea)Reprezentant, ...................................................(numele, prenumele și semnătura)
     +  Anexa nr. 1b
    INSTRUCȚIUNI
    de completare și utilizare a formularului „Proces-verbal“
    I. Reguli generale referitoare la întocmirea procesului-verbal1. Procesul-verbal se întocmește de către inspectorii antifraudă cu ocazia controlului antifraudă, pentru constatarea unor situații faptice și documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea stării de fapt fiscale, pentru constatarea unor împrejurări privind săvârșirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal și pentru evaluarea consecințelor fiscale ale acestora.2. Procesul-verbal constituie mijloc de probă în sensul prevederilor art. 55 din Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv în situația în care în conținutul său sunt prezentate consecințele fiscale ale neregulilor constatate.3. În procesul-verbal se menționează informațiile, datele, documentele și înscrisurile relevante pentru stabilirea împrejurărilor în care au fost săvârșite faptele, precum și explicațiile scrise ale administratorilor și/sau ale oricăror persoane implicate în activitățile și/sau operațiunile investigate. Refuzul administratorilor și/sau persoanelor implicate de a oferi explicații scrise se menționează în procesul-verbal, în mod corespunzător.4. În cuprinsul procesului-verbal prin care se evaluează consecințele fiscale, îndeosebi în cazul în care se constată împrejurări privind săvârșirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal, se vor prezenta metodele de determinare a bazei de impunere suplimentare, respectiv modul de calcul al creanțelor fiscale suplimentare, detaliat pe fiecare perioadă fiscală și impozit, taxă, contribuție sau alte sume datorate bugetului general consolidat, după caz.5. Constatările vor fi susținute de înscrisuri, în copie certificată sau în original, după caz, precum și de alte mijloace materiale de probă.6. În cazul în care acțiunea de control a fost efectuată simultan ori succesiv în mai multe sedii/locuri unde își desfășoară activitatea același contribuabil/plătitor, se vor întocmi, de regulă, pentru fiecare caz, procese-verbale în care se vor descrie faptele constatate. Constatările cuprinse în procesele-verbale încheiate în condițiile menționate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal, la finalizarea controlului antifraudă, care cuprinde descrierea faptelor în ansamblu, a legăturilor dintre acestea și a eventualelor consecințe fiscale rezultate. Procesele-verbale în care sunt descrise fapte valorificate ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integrantă din acesta din urmă.7. În cazul în care, la momentul încheierii procesului-verbal, nu există informații referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, spațiul aferent capitolului în cauză se barează.8. Procesul-verbal încheiat de inspectorii antifraudă în urma unei acțiuni de control se valorifică în funcție de natura constatărilor și obiectivul controlului antifraudă.9. Procesul-verbal se comunică contribuabilului/plătitorului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.II. Modul de completare a procesului-verbalA. Partea introductivă a procesului-verbalCâmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:1. localitatea și județul, data (ziua, luna, anul) în/la care s-a întocmit procesul-verbal;2. numele și prenumele complet al fiecărui inspector antifraudă care efectuează controlul;3. obiectivele controlului individualizate corespunzător și perioada supusă verificării, după caz;4. în situația în care adresa sediului social este diferită de adresa domiciliului fiscal, adresele se menționează în mod corespunzător;5. denumirea și clasificarea cod CAEN ale obiectului principal de activitate declarat și descrierea succintă a activității efectiv desfășurate;6. adresa unde s-a efectuat controlul, respectiv adresa sediului social/domiciliului fiscal ori a sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate) sau adresa locului în care s-a desfășurat controlul, în situația în care nu este niciuna dintre cele menționate anterior;7. tipul sediului (sediul social/domiciliul fiscal, sediul secundar etc.); în situația în care nu este niciunul dintre locurile menționate anterior se precizează informațiile disponibile referitoare la locul respectiv, în special cele referitoare la proprietar/deținător și motivele pentru care controlul se desfășoară la adresa respectivă;8. numele, prenumele, CNP ori numele, prenumele, seria și numărul actului de identitate, statul emitent și data emiterii, în cazul persoanelor care nu au domiciliul în România, pentru persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului, după caz. În partea generală a procesului-verbal se menționează informații referitoare la persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul și care au asistat la efectuarea controlului, respectiv datele de identificare, calitatea acestora, raporturile juridice cu contribuabilul/plătitorul (de exemplu: reprezentant al societății care asigură servicii de contabilitate, reprezentant al societății care asigură servicii juridice, reprezentant legal, administrator, asociat, acționar, împuternicit etc.) și documentele care justifică raporturile juridice cu contribuabilul/plătitorul. În situația în care, la momentul încheierii procesului-verbal, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat, acest fapt se menționează în procesul-verbal, în mod corespunzător.B. Capitolul I - Constatări1. În procesul-verbal, constatările sunt descrise cu claritate, iar aspectele constatate sunt raportate la specificul și obiectivele controlului. În cazul constatării unor aspecte care vor fi valorificate ulterior, îndeosebi în cazul indiciilor privind săvârșirea unor fapte de natură penală în domeniul financiar-fiscal ori a unor fapte de natură contravențională, se vor descrie clar și concis împrejurările în care a fost săvârșită fapta, cu indicarea datei sau a perioadei și locului în care a fost săvârșită.2. Constatările inspectorilor antifraudă vor fi susținute de documente justificative, evidențe contabile, precum și de alte înscrisuri și mijloace materiale de probă, după caz. Înscrisurile care sunt necesare susținerii constatărilor vor fi ridicate de organul de control în original sau copie certificată. Pentru cele ridicate în original se întocmește proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri. Atunci când există suspiciuni cu privire la originea, autenticitatea sau natura marcajelor/ produselor, inspectorii antifraudă pot preleva probe întocmind în acest sens proces-verbal de prelevare probe. La procesul-verbal sunt anexate înscrisurile menționate anterior, precum și rezultatele expertizelor tehnice și analizelor de laborator care constituie mijloace de probă, în condițiile legii.3. Sunt menționate explicațiile scrise date de reprezentanții/administratorii entităților controlate ori de alte persoane implicate în activitățile și/sau operațiunile investigate, ce pot contribui la stabilirea unor aspecte relevante din activitatea contribuabilului/plătitorului și care pot clarifica anumite cauze și/sau împrejurări în legătură cu faptele constatate. Notele explicative se pot lua în orice etapă a controlului, de regulă, după ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesită explicații, astfel încât inspectorii antifraudă să fie în măsură să adreseze întrebări precise și să combată eventualele răspunsuri necorespunzătoare situației de fapt. Inspectorii antifraudă analizează răspunsurile primite și consemnează constatarea în procesul-verbal, în mod corespunzător.4. Dacă cei în cauză refuză să completeze nota explicativă sau să răspundă la unele întrebări din cadrul acesteia, inspectorii antifraudă comunică formularul de Notă explicativă conținând întrebările adresate persoanei vizate, stabilind termenul în cadrul căruia trebuie primit răspunsul. În cazul în care nu se primește răspuns, situația de fapt va fi consemnată în procesul-verbal (anexând copia solicitării scrise) și se aplică, după caz, măsurile legale ce se impun.C. Capitolul II - Prevederile legale încălcate - se înscriu prevederile legale încălcate cu indicarea actului normativ, a articolului, alineatului etc., după caz.D. Capitolul III - Consecințe și măsuri dispuse în timpul controluluia) 1. În procesul-verbal se vor menționa consecințele fiscale ori suma cu care a fost prejudiciat bugetul general consolidat al statului, detaliat pentru fiecare creanță fiscală suplimentară și perioadă fiscală corespunzătoare acesteia, evidențiindu-se metoda de estimare sau modalitatea de calcul al creanțelor fiscale, după caz.2. În procesul-verbal inspectorii antifraudă pot menționa măsurile operative dispuse contribuabilului/plătitorului, cu precizarea dispozițiilor din actele normative care trebuie să fie puse în aplicare și a termenului de realizare, în condițiile legii.3. În situația în care se constată incidența prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, contribuabilul/plătitorul va fi informat de acest drept la finalizarea controlului antifraudă, prevederile legale urmând a fi aplicate în mod corespunzător situației de fapt.b) Punctul de vedere al contribuabilului/plătitorului - se va prezenta în sinteză punctul de vedere al reprezentantului contribuabilului/plătitorului față de constatările menționate în procesul-verbal, în situația în care acesta îl prezintă în timpul controlului.III. Semnarea procesului-verbalProcesul-verbal se semnează de către inspectorii antifraudă și de către reprezentantul contribuabilului/plătitorului, pe fiecare pagină completată, iar în cazul în care se refuză semnarea procesului-verbal inspectorii antifraudă vor consemna despre aceasta în cadrul procesului-verbal. Procesul-verbal se comunică contribuabilului/plătitorului conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 1c
    Caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare,
    utilizare și păstrare a formularului „Proces-verbal“
    1. Denumire: Proces-verbal2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)3. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe ambele fețe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică. Toate paginile completate vor fi numerotate, iar, în situația în care nu se editează pe ambele fețe, paginile necompletate vor fi barate.4. Se difuzează gratuit.5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă cu ocazia controlului efectuat în condițiile legii.6. Se întocmește în trei sau patru exemplare, după caz.7. Circulă:– exemplarul 1, la inspectorii antifraudă care au efectuat controlul;– exemplarul 2, la organul fiscal competent cu atribuții de gestiune a dosarului fiscal;– exemplarul 3, la contribuabil/plătitor;– exemplarul 4 (după caz), la organele de urmărire penală.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală;– exemplarul 2, la dosarul fiscal al contribuabilului;– exemplarul 3, la contribuabil;– exemplarul 4, la organul de urmărire penală.
     +  Anexa nr. 2a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția^1 ........................SIGLĂ
    ^1 Se menționează direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    de ridicare/restituire de înscrisuri
    încheiat în .................... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnații^2, .............................., având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, și ale art. 64 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent și a legitimațiilor de control nr. ................, am ridicat de la/restituit^3 ...................., în prezența^4 ..............., următoarele (documente, înscrisuri etc.): .................................. .^2 Numele și prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.^3 Denumirea contribuabilului/plătitorului, sediul social, codul de identificare fiscală.^4 Numele, prenumele, funcția/calitatea reprezentantului contribuabilului/plătitorului, precum și seria și numărul actului de identitate, autoritatea emitentă și data emiterii.Menționăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat/nu s-au lăsat copii certificate.Documentele/Înscrisurile au fost ridicate din^5 ........................... .^5 Adresa locului din care au fost ridicate înscrisurile/documentele. Se menționează și tipul locului: sediu social, domiciliu fiscal, sediu secundar, punct de lucru, sucursală, subunitate etc. În situația în care nu este niciunul dintre locurile menționate anterior se precizează informațiile disponibile referitoare la acesta, respectiv cele referitoare la proprietar/deținător și motivele pentru care documentele/înscrisurile au fost ridicate din acel loc.Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare, din care unul a fost înmânat contribuabilului/plătitorului.
    Inspectori antifraudă,....................................................................................................(numele, prenumele și semnătura)Contribuabil/Plătitor,..........................................................(denumirea)Reprezentant, ...................................................(numele, prenumele și semnătura)
    Martori,...................................................................................................................................[numele și prenumele, semnătura, B.I./C.I./pașaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ la data de ...............]
     +  Anexa nr. 2b
    Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului
    „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri“
    1. Se completează de către inspectorii antifraudă cu ocazia ridicării/restituirii de înscrisuri în original, indiferent de mediul în care sunt stocate, în condițiile legii.2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:a) localitatea și județul, data (ziua, luna, anul) în/la care s-a întocmit procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri;b) numele și prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă care efectuează controlul;c) se precizează denumirea contribuabilului/plătitorului, adresa sediului social, codul de identificare fiscală;d) se înscriu numele și prenumele, funcția/calitatea persoanei care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului, precum și seria și numărul actului de identitate al acesteia, autoritatea emitentă și data emiterii. După caz, se pot lua copii ale documentelor ce atestă calitatea acestora în cadrul contribuabilului/plătitorului;e) „Documente/Înscrisuri“: sunt specificate toate elementele necesare individualizării probei sau dovezii respective. Documentele și/sau înscrisurile, în original, pot fi ridicate/restituite pe baza unui opis în care se vor numerota și se vor descrie pe scurt prin prezentarea unor date, precum: tipul, seria, numărul, conținutul, numărul de file, registre, carnete, bucăți sau orice element care permite individualizarea acestora;f) se precizează tipul locului: sediul social, domiciliul fiscal, sediul secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate etc.). În situația în care nu este niciunul dintre locurile menționate anterior se vor preciza informațiile disponibile referitoare la locul controlului, respectiv cele referitoare la proprietar/ deținător și motivele pentru care documentele/înscrisurile au fost ridicate din acel loc.3. Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri se semnează de către inspectorii antifraudă și de către reprezentantul contribuabilului, pe fiecare pagină completată.4. În situația în care, la momentul încheierii procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deși prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menționa în cuprinsul procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri, iar ridicarea înscrisurilor se efectuează în prezența a cel puțin un martor asistent. În lipsa unui martor inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.5. Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 2c
    Caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare, utilizare și
    păstrare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri“
    1. Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)3. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe ambele fețe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică, iar, în situația în care nu se editează pe ambele fețe, paginile necompletate vor fi barate.4. Se difuzează gratuit.5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru ridicarea/restituirea de documente/înscrisuri.6. Se întocmește în două exemplare de inspectorii antifraudă.7. Circulă:– exemplarul 1, la inspectorii antifraudă;– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală;– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
     +  Anexa nr. 3a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția^1 ........................SIGLĂ
    ^1 Se va menționa direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    de sigilare/desigilare încheiat în ............... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnații^2, ....................................., având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013, cu modificările și completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent și a legitimațiilor de control nr. ..............., astăzi, .........., ora .........., în prezența^3 ...................., având funcția de ................... la^4 ..............., posesor al B.I./C.I./pașaportului seria ...... nr. .........., eliberat(ă) de ............. la data de ........, am procedat la sigilarea următoarelor:^5 ........................^2 Numele și prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.^3 Numele și prenumele reprezentantului contribuabilului/plătitorului.^4 Denumirea contribuabilului/plătitorului, sediul social, codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare la registrul comerțului.^5 Se vor menționa spațiile, imobilele, bunurile, valorile, mărfurile, documentele, mijloacele de transport etc., precum și adresele sau locurile unde se află acestea la momentul sigilării/desigilării.Cele sigilate aparțin^6 ................................. .^6 Denumirea contribuabilului/plătitorului, adresa sediului social/domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare la registrul comerțului.Sigilarea a fost determinată de^7 .................. .^7 Se invocă motivul sigilării.A fost aplicat sigiliul^8 ................................ .^8 Caracteristicile sigiliului/sigiliilor aplicat/aplicate (serie/număr, după caz).În conformitate cu prevederile art. 260 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, înlăturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracțiune și se pedepsește conform legii.Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, din care un exemplar a fost înmânat ......... .
    Inspectori antifraudă,....................................................................................................(numele, prenumele și semnătura)Contribuabil/Plătitor,..........................................................(denumirea)Reprezentant, ...................................................(numele, prenumele și semnătura)
    Martori,...................................................................................................................................[numele și prenumele, semnătura, B.I./C.I./pașaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ la data de ...............]
    Subsemnații, .............................., având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent și a legitimațiilor de control nr. .........., astăzi .........., ora .........., în prezența^3 .........., având funcția de .................... la^4 .............., posesor al B.I./C.I./pașaportului seria ..... nr. .........., eliberat(ă) de ............... la data de ........................., am procedat la desigilarea următoarelor^5 .................... după verificarea prealabilă a sigiliului aplicat, care a fost găsit intact. (În orice altă situație se va preciza starea sigiliului)
    Inspectori antifraudă,....................................................................................................(numele, prenumele și semnătura)Contribuabil/Plătitor,..........................................................(denumirea)Reprezentant, ...................................................(numele, prenumele și semnătura)
    Martori,...................................................................................................................................[numele și prenumele, semnătura, B.I./C.I./pașaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ la data de ...............]
     +  Anexa nr. 3b
    Instrucțiuni pentru completarea și utilizarea formularului
    „Proces-verbal de sigilare/desigilare“
    1. Se întocmește de către inspectorii antifraudă, în situații precum:a) există indicii conform cărora în locurile de producție, depozitare, comercializare sau pe timpul transportului se găsesc bunuri/produse a căror proveniență nu este dovedită legal, bunuri care se produc fără îndeplinirea condițiilor legale ori bunuri care au servit sau sunt destinate să servească la săvârșirea unor fapte contravenționale ori penale, pentru asigurarea integrității bunurilor, în vederea finalizării acțiunii de control;b) există indicii/suspiciuni că documentele, înscrisurile, bunurile necesare efectuării controlului au fost sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al acestora în vederea ridicării/reținerii acestora;c) în activitățile de monitorizare a transporturilor de bunuri;d) în alte cazuri în care se impune sigilarea, în condițiile legii.2. Sunt înscrise informațiile referitoare la calitatea persoanelor care reprezintă contribuabilul/plătitorul (administrator/angajat/împuternicit etc.) la sigilare și la desigilare, după caz.3. În situația în care se sigilează mijloace de transport, iar locul sigilării este diferit de locul desigilării se vor înscrie informațiile referitoare la locul în care are loc desigilarea.4. În situația în care, la momentul încheierii procesului-verbal de sigilare/desigilare, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deși prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menționa în cuprinsul procesului-verbal de sigilare/desigilare, iar sigilarea/desigilarea se efectuează în prezența a cel puțin un martor asistent. În lipsa unui martor, inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de sigilare/desigilare în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.5. Procesul-verbal de sigilare/desigilare se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 3c
    Caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare, utilizare
    și păstrare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare“
    1. Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)3. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe ambele fețe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică.4. Se difuzează gratuit.5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru sigilare/desigilare.6. Se întocmește în două exemplare de inspectorii antifraudă.7. Circulă:– exemplarul 1, la inspectori antifraudă;– exemplarul 2, la contribuabilul/plătitorul supus controlului sau la deținătorul legal al spațiului sigilat.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală;– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.
     +  Anexa nr. 4a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția^1 ........................SIGLĂ

    PROCES-VERBAL
    de prelevare probe încheiat
    în .................... ziua ........ luna ......... anul .........
    Subsemnații, ...............................^2, având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în temeiul art. 6 alin. (2) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014 cu modificările ulterioare, al ordinelor de serviciu permanent și al legitimațiilor de control nr. .............., în cadrul controlului antifraudă, efectuat la ...................^3, având codul de identificare fiscală ..................., cu sediul social în localitatea ....................................., bd./str. ....................... nr. ......, bl. ....., sc......., et. ......., ap. ......., județul/sectorul ............., cu domiciliul fiscal în localitatea ............, bd./str. ....................... nr. ......., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., județul/sectorul ......................, am procedat la prelevarea:^1 Direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă.^2 Numele și prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.^3 Denumirea contribuabilului/plătitorului la care se efectuează controlul antifraudă.A. .............^4 banderole/timbre de marcare, aplicate pe ..........................^5 din stocul faptic de .............^6 identificat/în ......................^7, aparținând ...........................^8, situat în .............................^9.^4 Numărul de marcaje care se prelevă.^5 Se completează în situația în care banderolele/timbrele de marcare erau aplicate pe recipientele/pachetele, cu descrierea detaliată a recipientelor/pachetelor de pe care acestea se prelevează, după caz.^6 Se înscrie numărul de produse care constituie stocul faptic de pe care au fost prelevate probele sau numărul total de banderole/timbre identificate (neutilizate ori utilizate și desprinse de pe recipiente/pachete anterior controlului), după caz.^7 Se înscrie locul de unde au fost prelevate probele și/sau mijlocul de transport în care se aflau probele/bunurile în momentul controlului, după caz.^8 Se înscrie/înscriu denumirea/numele și prenumele persoanei căreia îi aparține, terenul și/sau clădirea ori mijlocul de transport, după caz.^9 Se înscrie adresa completă a locului de unde au fost prelevate probele.Marcajele sunt inscripționate astfel^10:^10 Se vor completa datele inscripționate pe marcajele care se prelevează: denumirea operatorului economic cu drept de marcare și codul de marcare atribuit acestuia, denumirea generică a produsului, respectiv țigarete, țigări, țigări de foi, tutun de fumat, alcool, băuturi slab alcoolizate - după caz, băuturi spirtoase, țuică, rachiuri din fructe, produse intermediare, seria și numărul care identifică în mod unic banderolele/timbrul, cantitatea nominală exprimată în litri de produs conținut, concentrația alcoolică în volum.....................................................................................................................................Cele ……… marcaje se introduc în 4 plicuri, după cum urmează:– plicul 1 conține ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;– plicul 2 conține ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;– plicul 3 conține ............... marcaje numerotate de la .......... la .........;– plicul 4 conține ............... marcaje numerotate de la .......... la ...........Cele 4 plicuri au fost sigilate^11 în prezența reprezentantului contribuabilului/plătitorului verificat și semnate de acesta și de către echipa de control.^11 Prin sigilarea plicului se înțelege închiderea acestuia prin suprapunerea suprafețelor acoperite cu adeziv și semnarea în locul punctelor de legătură, respectiv pe linia de lipire a plicului.Prezentul proces-verbal a fost înregistrat în Registrul unic de control la poziția ........ .B. ..............^12 din stocul faptic de ..................^13 identificat/în .............^14, aparținând ................^15, situat în .....................................^16.^12 Se menționează numărul produselor care se prelevează și descrierea acestora.^13 Se menționează numărul produselor și descrierea acestora care constituie stocul faptic din care s-au prelevat probele.^14 Se înscrie locul de unde au fost prelevate probele și/sau mijlocul de transport în care se aflau probele/bunurile în momentul controlului/prezentării, după caz.^15 Se înscrie/înscriu denumirea/numele și prenumele persoanei căreia îi aparține, terenul și/sau clădirea ori mijlocul de transport, după caz.^16 Se înscrie adresa completă a locului de unde au fost prelevate probele.Produsele prelevate au fost ambalate, etichetate și sigilate, astfel:– proba/eșantion 1 .....................;– proba/eșantion 2 .....................;– proba/eșantion 3 .....................;– proba/eșantion 4 ..................... .Cele 4 probe/eșantioane au fost sigilate în prezența reprezentantului contribuabilului/plătitorului verificat.Prelevarea s-a făcut prin sondaj, în prezența ..................^17, având calitatea de .............., la ................^17 Se înscriu numele și prenumele reprezentantului contribuabilului/plătitorului, precum și seria și numărul actului de identitate, autoritatea emitentă și data când a fost emis.Prin semnarea procesului-verbal de prelevare probe, contribuabilul/plătitorul recunoaște reprezentativitatea, pentru întregul lot de marfă, a probelor prelevate.Prezentul proces-verbal de prelevare probe s-a încheiat în ............. exemplare^18, din care unul a fost înmânat contribuabilului/plătitorului, împreună cu plicul/proba/eșantionul nr. .................................^19, iar celelalte ....... exemplare ale procesului-verbal de prelevare probe împreună cu plicurile/probele/ eșantioanele nr. ..............^19 au fost luate de organele de control.^18 Procesul-verbal de prelevare probe se întocmește în 3 exemplare. În situația în care prin același proces-verbal de prelevare probe se prelevează atât probă de marcaj, cât și eșantioane de produse, procesul-verbal de prelevare probe se va încheia în 4 exemplare.^19 Numărul plicului și/sau probei/eșantionului.
    Inspectori antifraudă,.........................................................(numele, prenumele și semnătura)Reprezentant contribuabil/plătitor,.............................................(numele, prenumele, funcția și semnătura)
    Martori,........................................................[numele și prenumele, semnătura, B.I./C.I./Pașaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ la data de ....................]
     +  Anexa nr. 4b
    Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului
    „Proces-verbal de prelevare probe“
    1. Reprezintă documentul pe care inspectorii antifraudă îl întocmesc pentru prelevarea unor probe. Prin excepție de la pct. 1 din anexa nr. 3b la ordin, în cazul sigiliilor de unică folosință aplicate probelor prelevate nu se întocmește proces-verbal de sigilare/desigilare. Informațiile referitoare la sigiliile de unică folosință aplicate se regăsesc, în mod corespunzător, printre cele înscrise la fiecare probă/eșantion constituită/constituit.2. Se completează de inspectorii antifraudă cu ocazia controlului, când există suspiciuni cu privire la originea, autenticitatea sau natura marcajelor/produselor care fac obiectul prelevării. Procesul-verbal de prelevare probe poate cuprinde datele/informațiile de la lit. A, lit. B ori de la lit. A și B, în funcție de tipul probelor prelevate.2.1. În cazul marcajelor, după prelevarea probelor se formează 4 plicuri, în care se introduc același număr și aceleași tipuri de marcaje. Plicurile cu marcaje vor fi sigilate și semnate de echipa de control și de reprezentantul contribuabilului/plătitorului.Cele 4 plicuri vor circula astfel:– plicul nr. 1 se lasă contribuabilului/plătitorului;– plicurile nr. 2, 3 și 4 se ridică de către echipa de control. Plicul nr. 2 rămâne în posesia echipei de control, plicul nr. 3 se transmite spre expertizare Companiei Naționale „Imprimeria Națională“ - S.A., iar plicul nr. 4 se păstrează la organul de control pentru a fi utilizat la contraexpertiză, dacă este cazul.2.2. În cazul eșantioanelor de produse se prelevează 4 probe, care vor avea următoarea destinație:– proba/eșantionul nr. 1 se lasă contribuabilului/plătitorului;– probele/eșantioanele nr. 2, 3 și 4 se ridică de către echipa de control. Proba/Eșantionul nr. 2 rămâne în posesia echipei de control, proba/eșantionul nr. 3 se transmite spre analiză/examinare/expertizare în laboratoare de specialitate agreate, iar proba/eșantionul nr. 4 se păstrează la organul de control pentru a fi utilizat(ă) la contraexpertiză, dacă este cazul.Descrierea produselor prelevate va cuprinde date/informații cu privire la recipientele/pachetele în care sunt ambalate (de exemplu: pachete conținând fiecare 20 de țigarete ș.a.m.d.) și orice alte date/informații relevante care permit individualizarea produsului precum denumirea, tipul și, în măsura în care sunt disponibile, date/informații semnificative extrase de pe eventualele etichete aplicate pe produse (de exemplu: denumirea producătorului, codul de bare/identificare ș.a.m.d.). În situația în care produsele prelevate sunt marcate și banderolele/timbrele nu fac obiectul prelevării și nu se desprind de pe produse la momentul controlului/prelevării, descrierea produselor prelevate va cuprinde și datele/informațiile aferente marcajelor aplicate pe fiecare produs.3. Procesul-verbal de prelevare probe se semnează de către inspectorii antifraudă și de către reprezentantul contribuabilului pe fiecare pagină completată.4. În situația în care, la momentul încheierii procesului-verbal de prelevare probe, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deși prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menționa în cuprinsul procesului-verbal de prelevare probe, iar prelevarea de probe se efectuează în prezența cel puțin a unui martor asistent. În lipsa unui martor, inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de prelevare probe în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.5. Procesul-verbal de prelevare probe se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 4c
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și
    de păstrare a formularului „Proces-verbal de prelevare probe“
    1. Denumire: Proces-verbal de prelevare probe2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)3. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe ambele fețe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică, iar în situația în care nu se editează pe ambele fețe paginile necompletate vor fi barate.4. Se difuzează: gratuit.5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru prelevarea de probe.6. Se întocmește: în trei sau patru exemplare, după caz. În situația în care prin procesul-verbal de prelevare probe se prelevă atât marcaje, cât și eșantioane de produse, acesta se va încheia în 4 exemplare.7. Circulă:– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau la deținătorul bunurilor prelevate;– exemplarele 1, 3 și 4, la inspectorii antifraudă.Exemplarele 3 și 4, după caz, vor însoți probele pentru analiză/examinare/expertizare la unitatea emitentă/laboratoarele agreate.8. Se arhivează:– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau la deținătorul bunurilor prelevate;– exemplarele 1 și 3, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală;– exemplarul 4, după caz, la laboratoarele agreate/unitatea emitentă.
     +  Anexa nr. 5a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția*) ........................SIGLĂ
    *) Se va menționa direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    INVITAȚIE
    întocmită în .........., ziua ....., luna ....., anul .....
    Domnului/Doamnei .........................., în calitate de ........................ al ............................................În vederea clarificării unor aspecte din activitatea ............................, subsemnații, ........................., inspectori antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă invităm în data de ............., ora ........., la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală ............ situat în .............................., în vederea efectuării controlului, ocazie cu care veți prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, următoarele: .................................................................................................... .Neprezentarea, în condițiile de mai sus, constituie contravenție conform art. 336 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și se sancționează cu amendă contravențională conform art. 336 alin. (2) lit. a) din același act normativ, cu excepția cazului în care fapta a fost săvârșită în astfel de condiții încât să fie considerată, potrivit legii, infracțiune.
    Semnătura de primire.................................Inspectori antifraudă, ..............................................................
     +  Anexa nr. 5b
    Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului „Invitație“
    1. Reprezintă documentul prin care un contribuabil/plătitor este invitat și îi sunt solicitate clarificări/înscrisuri la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală, în situațiile în care se impune efectuarea/continuarea controlului ori controlul nu a putut fi efectuat la sediul social, domiciliul fiscal sau un sediu secundar al contribuabilului/plătitorului și nici într-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul.2. Odată cu solicitarea prezenței la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală, pentru a da informații și clarificări necesare evaluării situației sale fiscale reale, prin formularul „Invitație“ sunt solicitate registre, evidențe contabile, documente de afaceri și orice alte înscrisuri necesare clarificării stării de fapt. Solicitarea va avea în vedere un termen rezonabil, astfel încât contribuabilul să își poată exercita obligația. Prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.3. Se întocmește în cazurile când acțiunea nu a putut fi efectuată la domiciliul fiscal/sediul secundar al contribuabilului/plătitorului și nici într-un alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul.4. Invitația se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 5c
    Caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare,
    utilizare și păstrare a formularului „Invitație“
    1. Denumire: Invitație2. Format: A4/t13. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe o față și cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică.4. Se difuzează gratuit.5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru a solicita prezența contribuabilului/plătitorului și punerea la dispoziție de înscrisuri/clarificări la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală.6. Se întocmește în două exemplare de către inspectorii antifraudă.7. Circulă:– exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;– exemplarul 2, la inspectorii antifraudă.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;– exemplarul 2, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală.
     +  Anexa nr. 6a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția*) ........................SIGLĂ
    *) Se va menționa direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    SOMAȚIE
    întocmită în .................., ziua......., luna..........., anul...........
    Domnului/Doamnei ..........................., în calitate de ...................... al ..................................Vă înștiințăm că în baza prevederilor art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ați fost invitat/invitată să vă prezentați în data de ............, ora ..........., la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală .............. situat în ..........................., în vederea efectuării/continuării controlului.Întrucât până la data prezentei somații nu ați dat curs celor solicitate prin Invitația înregistrată cu nr. ............... din .............., vă somăm să vă prezentați în data de .................. la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală .......................... situat în ........................., în vederea efectuării/continuării controlului, ocazie cu care veți prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, documentele solicitate în invitația sus-menționată, respectiv:............................................................................................................................................................................................................În situația în care nu veți da curs solicitării în termen de 15 zile de la comunicarea prezentei somații, în cauză sunt incidente prevederile art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.
    Semnătura de primire.................................Inspectori antifraudă, ..............................................................
     +  Anexa nr. 6b
    Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului „Somație“
    1. Reprezintă documentul prin care reprezentantul legal al unui contribuabil/plătitor este somat să se prezinte, în vederea efectuării/continuării controlului, la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală, în conformitate cu prevederile art. 56 și 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare.2. Se întocmește în cazurile când contribuabilul/plătitorul nu a dat curs, explicit sau implicit, în tot sau în parte, invitației inspectorilor antifraudă pentru efectuarea/continuarea controlului și astfel refuză nejustificat să prezinte documentele legale și bunurile din patrimoniu necesare pentru stabilirea situației de fapt fiscale, în scopul împiedicării verificărilor financiare sau fiscale. Prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.3. Somația se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 6c
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
    utilizare și păstrare a formularului „Somație“
    1. Denumire: Somație2. Format: A4/t13. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe o față cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepția situațiilor în care nu este posibilă editarea informatică.4. Se difuzează: gratuit.5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru somarea contribuabilului/plătitorului de a se prezenta la sediul Direcției generale/regionale antifraudă fiscală și de a pune la dispoziție documente/înscrisuri necesare efectuării/continuării controlului, în situația în care contribuabilul/plătitorul nu a dat curs invitației.6. Se întocmește: în două exemplare, de către inspectorii antifraudă.7. Circulă:– exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;– exemplarul 2, la inspectorii antifraudă.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;– exemplarul 2, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală.
     +  Anexa nr. 7a
    AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDIRECȚIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ Direcția*) ........................SIGLĂ
    *) Se va menționa direcția regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    NOTĂ EXPLICATIVĂ
    Subsemnatul(a), ...................., având calitatea de ............ la ............... de la data de ...../...../.........., legitimat(ă) cu B.I./C.I./pașaport seria ....... nr. ..............., eliberat(ă) de ..........., la data de ...../...../.........., la întrebările formulate de ..........................., având funcția de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția generală antifraudă fiscală, în baza art. 6 alin. (2) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, și a art. 58 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, dau următoarele explicații:1. Întrebare: ..........................................................1. Răspuns: ...........................................................2. Întrebare: ..........................................................2. Răspuns: ..........................................................3. Dacă față de cele de mai sus mai aveți ceva de declarat sau documente de prezentat:3. Răspuns: ...........................................................
    Data și semnătura..................................................................Dată în fața noastrăInspectori antifraudă,....................................................................................(numele, prenumele și semnătura)
     +  Anexa nr. 7b
    Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului „Notă explicativă“
    1. Reprezintă documentul prin care inspectorii antifraudă solicită explicații scrise reprezentaților/ administratorilor entităților controlate, precum și oricăror persoane implicate în activitățile și/sau operațiunile investigate, explicații care contribuie la stabilirea unor elemente relevante pentru starea de fapt analizată și care pot clarifica anumite cauze și/sau împrejurări în legătură cu aspectele constatate.2. Solicitarea de explicații scrise se va face în timpul controlului, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea și definitivarea constatărilor. Notele explicative se pot lua în orice etapă a controlului, de regulă, după ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesită explicații, astfel încât inspectorii antifraudă să fie în măsură să adreseze întrebări precise și să combată eventualele răspunsuri necorespunzătoare.3. Întrebările vor fi formulate în mod clar și concis, pentru a da posibilitatea unor răspunsuri la obiect.4. În toate cazurile, explicațiile la întrebările formulate de inspectorii antifraudă se vor da în scris prin „notă explicativă“.5. Paginile se numerotează și se semnează, pe fiecare pagină, de către inspectorii antifraudă și de persoana care a dat explicații. Paginile necompletate și spațiile libere din cadrul notei explicative vor fi barate astfel încât să se evite orice completare ulterioară a acesteia.6. În cazul în care nu se primește răspuns, refuzul de a coopera la determinarea stării de fapt va fi consemnat în procesul-verbal, în mod corespunzător.
     +  Anexa nr. 7c
    Caracteristicile de tipărire și editare, modul de difuzare,
    utilizare și păstrare a formularului „Notă explicativă“
    1. Denumire: Notă explicativă2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)3. Caracteristici de tipărire și editare: se editează pe ambele fețe. Se poate edita și cu ajutorul tehnicii de calcul.4. Se difuzează gratuit.5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru a solicita explicații scrise.6. Se întocmește în 2 exemplare de persoana nominalizată de inspectorii antifraudă pentru a răspunde la întrebări.7. Circulă:– exemplarul 1, la inspectorii antifraudă;– exemplarul 2, la persoana nominalizată să răspundă la întrebări.8. Se arhivează:– exemplarul 1, la Direcția generală/regională antifraudă fiscală;– exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau persoana nominalizată pentru a răspunde la întrebări, după caz.
    ------