GHID din 27 noiembrie 2024cu privire la aplicarea testului capitalului la nivel de grup pentru grupurile de firme de investiții în conformitate cu art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/2.033
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 1232 din 9 decembrie 2024
Notă
Conținut de NORMA nr. 24 din 27 noiembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1232 din 9 decembrie 2024.EBA/GL/2024/031. Obligații de conformare și de raportare1.1. Statutul prezentului ghid1. Prezentul document conține orientări emise în temeiul art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010*1). În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autoritățile competente și instituțiile financiare trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul.*1) Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea Bancară Europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12).2. Ghidul prezintă punctul de vedere al ABE privind practicile adecvate în materie de supraveghere în cadrul Sistemului european de supraveghere financiară sau privind modul în care trebuie aplicat dreptul Uniunii într-un anumit domeniu. Autoritățile competente cărora li se aplică ghidul, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, trebuie să se conformeze prin integrarea acestuia în practicile lor, după caz (de exemplu, prin modificarea cadrului juridic sau a procedurilor lor de supraveghere), inclusiv în cazurile în care ghidul se adresează în principal instituțiilor.1.2. Cerințe de raportare 3. În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autoritățile competente trebuie să notifice ABE dacă se conformează sau intenționează să se conformeze prezentului ghid sau, în caz contrar, să prezinte motivele neconformării, până la 16.09.2024. În lipsa unei notificări până la acest termen, ABE va considera că autoritățile competente nu s-au conformat. Notificările se trimit prin intermediul formularului disponibil pe site-ul ABE, cu mențiunea EBA/GL/2024/03. Notificările trebuie transmise de persoane care au competența necesară de a raporta conformarea, în numele autorităților competente din care fac parte. Orice schimbare cu privire la situația conformării trebuie adusă, de asemenea, la cunoștința ABE.4. Notificările se publică pe site-ul ABE, în conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010.2. Obiect, domeniu de aplicare și definiții2.1. Obiect5. Prezentul ghid specifică modul în care autoritățile competente trebuie să pună în aplicare art. 8 alin. (1) și (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, pentru a permite grupurilor de firme de investiții să aplice testul capitalului la nivel de grup („permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup“) sau să dețină fonduri proprii cu o valoare mai mică decât cuantumul calculat în conformitate cu art. 8 alin. (3) din regulamentul respectiv („permisiunea pentru o valoare mai mică“).2.2. Domeniul de aplicare6. Prezentul ghid se aplică pe bază individuală și consolidată în cadrul domeniului de aplicare stabilit la art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.2.3. Destinatari7. Prezentul ghid se adresează autorităților competente, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 2 subpct. (i) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, precum și instituțiilor financiare definite la art. 4 pct. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2019/2.033 sau al Directivei (UE) 2019/2.034.2.4. Definiții8. Cu excepția cazului în care se prevede altfel, termenii utilizați și definiți în Directiva (UE) 2019/2034 sau în Regulamentul (UE) 2019/2.033 au același înțeles în cuprinsul prezentului ghid.3. Punere în aplicare3.1. Data aplicării9. Prezentul ghid se aplică de la 1 ianuarie 2025.10. Autoritățile competente trebuie, până la data aplicării prezentului ghid, să se asigure că toate permisiunile în vigoare pentru testul capitalului la nivel de grup și pentru o valoare mai mică respectă prezentul ghid.4. Ghid4.1. Considerații generale11. O autoritate competentă nu trebuie să acorde o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup sau o permisiune pentru o valoare mai mică, în pofida îndeplinirii condițiilor stabilite în prezentul ghid, dacă apreciază că un cuantum mai mare al fondurilor proprii sau consolidarea prudențială trebuie considerată adecvată pentru respectivul grup de firme de investiții.4.2. Permisiune simplificată pentru testul capitalului la nivel de grup12. O autoritate competentă trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții este suficient de simplu și nu prezintă riscuri semnificative pentru clienți și pentru piață dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) este format doar dintr-o societate de investiții holding-mamă din Uniune sau dintr-o societate financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau dintr-o firmă de investiții-mamă din Uniune care este mică și neinterconectată în conformitate cu art. 12 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, din firme de investiții mici și neinterconectate prevăzute la art. 12 alin. (1) din regulamentul respectiv, precum și din întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare;b) a instituit mecanisme organizatorice satisfăcătoare și funcții de control al riscurilor suficiente, care sunt proporționale cu dimensiunea și modelul de afaceri ale grupului de firme de investiții;c) majoritatea drepturilor de vot ale fiecărei întreprinderi din cadrul grupului sunt deținute de alte întreprinderi din cadrul grupului;d) legăturile sale de capital, structura acționariatului său și acordurile contractuale dintre firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și întreprinderile din cadrul grupului, precum și cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziția autorității competente, la cerere;e) legăturile sale de capital, structura acționariatului său și acordurile contractuale menționate la lit. d) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;f) implicațiile pentru guvernanța grupului în ansamblu ale legăturilor de capital, ale structurii acționariatului și ale acordurilor contractuale menționate la lit. d) nu necesită supraveghere pe bază consolidată;g) cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 85% din acestea din urmă.13. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a aplica secțiunile 4.3 și 4.4 pentru a evalua dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup trebuie acordată unui grup de firme de investiții care îndeplinește condiția prevăzută la pct. 12 lit. a), în cazul în care grupul respectiv nu îndeplinește una sau mai multe dintre condițiile prevăzute la pct. 12 lit. b)-g).4.3. Permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup: condiții pentru ca grupul de firme de investiții să fie considerat suficient de simplu14. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții care nu îndeplinește toate condițiile stabilite în secțiunea 4.2 este suficient de simplu în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) numărul de întreprinderi din cadrul grupului menționat la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, inclusiv firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune, este mai mic sau egal cu șase;b) prin derogare de la lit. a), autoritățile competente pot considera că un grup de firme de investiții care include mai mult de șase întreprinderi este suficient de simplu în cazul în care concluzionează că structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri și cu activitățile grupului de firme de investiții și că grupul îndeplinește condițiile menționate la pct. 15 lit. e);c) grupul de firme de investiții include o singură întreprindere-mamă între firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și o filială;d) prin derogare de la lit. c), autoritățile competente pot considera că un grup de firme de investiții care include mai multe întreprinderi-mamă între firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și o filială este suficient de simplu dacă majoritatea drepturilor de vot ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului sunt deținute de alte întreprinderi din cadrul grupului respectiv și dacă structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri și cu activitățile grupului de firme de investiții, astfel încât riscurile să poată fi limitate, inclusiv riscurile generate de întreprinderi din cadrul grupului care tranzacționează pe cont propriu sau de structuri de grup impuse de legislația națională;e) nicio activitate legată de activele protejate și administrate și de fondurile clienților deținute nu a fost externalizată către o altă întreprindere din cadrul grupului;f) activitățile legate de activele administrate sunt externalizate în cadrul întreprinderilor din grup într-un procent care nu depășește 150% din pragul stabilit la art. 12 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 pentru grupurile care includ cel mult două întreprinderi cu active administrate pozitive; acest procent crește cu 50% pentru fiecare întreprindere suplimentară din cadrul grupului care are active administrate pozitive. În sensul acestui punct, valorile pentru calcul trebuie să facă trimitere la exercițiul financiar precedent, iar transferul înapoi al activității nu trebuie luat în considerare;g) dacă există contracte sau înțelegeri pentru transferul unor poziții de tranzacționare între întreprinderile din cadrul grupului, valoarea pozițiilor de tranzacționare transferate trebuie să fie mai mică decât dublul pragului stabilit la art. 94 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 pentru pozițiile supuse K-NPR și K-CMG, pe baza cifrelor din exercițiul financiar precedent. Toate activele și pozițiile cu valoare justă negativă trebuie luate la valoare absolută în sensul acestui punct, iar compensarea nu trebuie permisă. În sensul acestui punct, transferul înapoi la întreprinderile din cadrul grupului nu trebuie luat în considerare pentru acest prag;h) dacă transferul activităților supuse K-AUM, K-ASA, K-CMH, K-NPR și K-CMG are loc ca urmare a restructurării grupului, inclusiv a unor fuziuni și achiziții, valoarea activităților transferate nu trebuie luată în considerare pentru limitele stabilite la lit. e), f) și g) pentru exercițiul financiar în care a avut loc restructurarea grupului;i) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale dintre firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și întreprinderile din cadrul grupului, precum și cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziția autorității competente, la cerere;j) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale menționate la lit. i) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;k) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale menționate la lit. i) nu au implicații pentru guvernanța grupului în ansamblu astfel încât să necesite supraveghere pe bază consolidată.4.4. Permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup: condiții pentru a considera că grupul de firme de investiții nu prezintă riscuri semnificative pentru clienți sau pentru piață15. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții care nu îndeplinește criteriile stabilite în secțiunea 4.2 nu prezintă un risc semnificativ pentru clienți sau pentru piață în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 90% din acestea din urmă;b) niciuna dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții, inclusiv dintre întreprinderile situate în țări terțe, nu are emisiuni restante de instrumente de capital sau de datorie care nu sunt cotate la o bursă de valori reglementată deținute de clienți de retail din UE, astfel cum sunt definiți la art. 4 alin. (1) pct. 11 din Directiva 2014/65/UE; acest criteriu nu include titularii majorității drepturilor de vot, administratorii și angajații niciuneia dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții;c) cel mult o întreprindere din cadrul grupului este membru compensator, astfel cum este definit la art. 4 alin. (1) pct. 3 din Regulamentul (UE) 2019/2.033;d) dacă una sau mai multe întreprinderi din cadrul grupului acoperă poziții supuse K-NPR sau K-TCD pentru alte întreprinderi din cadrul grupului prin intermediul unor acorduri de transfer al riscului intern, există, în cadrul grupului, mecanisme organizatorice satisfăcătoare și funcții de control al riscurilor suficiente, proporționale cu dimensiunea grupului de firme de investiții și cu riscul gestionat de întreprinderile care acoperă aceste poziții, iar riscul general care rezultă din pozițiile de tranzacționare ale grupului de firme de investiții și acoperirea lor împotriva riscurilor nu ar fi supravegheate mai bine în cadrul consolidării prudențiale;e) dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiții are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplinește criteriile prevăzute fie la pct. 14 lit. a), fie la pct. 14 lit. c), cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 95 % din acestea din urmă. Dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiții are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplinește criteriile prevăzute la pct. 14 lit. a) și c), cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 trebuie să fie, de preferință, cel puțin egale cu cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.16. Dacă oricare dintre întreprinderile din cadrul grupului este supusă oricărei proceduri menționate la art. 18 alin. (1) din Directiva (UE) 2019/2.034, autoritatea competentă trebuie să evalueze dacă încălcările legate de aceste proceduri prezintă riscuri semnificative pentru clienți sau pentru piață.17. În scopul evaluării condiției menționate la pct. 15 lit. a), autoritățile competente pot excepta firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune de la obligația de calculare a cerințelor de fonduri proprii ale grupului de firme de investiții în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033, dacă acestea consideră că efortul necesar pentru efectuarea acestui calcul ar fi disproporționat. Dacă autoritățile competente acordă această derogare, cerințele de fonduri proprii ale grupului de firme de investiții în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv trebuie înlocuite cu suma cerințelor individuale de fonduri proprii ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului care sunt firme de investiții-mamă din Uniune, societăți de investiții holding-mamă din Uniune sau societăți financiare holding mixte-mamă din Uniune și orice alte întreprinderi-mamă care sunt firme de investiții, instituții financiare, întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare sau agenți delegați. Dacă întreprinderea nu este firmă de investiții, cerințele individuale de fonduri proprii sunt cele aplicabile în temeiul cadrului prudențial relevant. Dacă întreprinderea este o filială situată într-o țară terță, cerințele individuale de fonduri proprii trebuie calculate în conformitate cu pct. 20.4.5. Permisiune pentru o valoare mai mică: condiții pentru a permite un nivel mai mic al fondurilor proprii18. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a acorda o permisiune pentru o valoare mai mică dacă cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sunt mai mari decât cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ de cel puțin 125 % din acestea din urmă, iar grupul de firme de investiții îndeplinește criteriile stabilite în secțiunea 4.2 sau în secțiunile 4.3 și 4.4. În scopul calculării procentului menționat la acest punct, autoritățile competente trebuie să se asigure că riscul de schimb valutar este calculat în același mod pentru cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 și pentru cerințele calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.19. Cerințele de fonduri proprii ale oricărei filiale dintr-o țară terță trebuie stabilite la nivelul filialei respective, cu un nivel satisfăcător de prudență, astfel cum se prevede la punctul următor (cerințele de fonduri proprii noționale). Stabilirea lor trebuie efectuată de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și de către întreprinderea-mamă cea mai apropiată a filialei respective din țara terță dacă autoritatea competentă solicită acest lucru. Fondurile proprii trebuie deținute la nivelul primei întreprinderi-mamă din Uniune a filialei respective din țara terță.20. Pentru a se asigura un nivel satisfăcător de prudență, cerințele de fonduri proprii noționale pentru filialele stabilite în țări terțe trebuie să fie cel puțin egale cu cerințele calculate în conformitate cu partea a treia și partea a patra din Regulamentul (UE) 2019/2.033. În cazul în care Comisia Europeană emite o decizie de echivalare în temeiul art. 47 din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 cu privire la Regulamentul (UE) 2019/2.033 referitoare la regimul prudențial al unei țări terțe, trebuie să se considere că cerințele de capital calculate în conformitate cu regimul prudențial al țării terțe respective au un nivel satisfăcător de prudență. Dacă o întreprindere-mamă dintr-o țară terță nu deține cerințe de fonduri proprii cel puțin egale cu cerințele de fonduri proprii noționale necesare pentru a atinge un nivel satisfăcător de prudență astfel cum este definit în prezentul ghid sau un nivel mai ridicat, stabilit de autoritățile competente, nu trebuie să se acorde permisiunea pentru o valoare mai mică.21. Când aplică art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, autoritățile competente nu trebuie să permită o reducere a fondurilor proprii care ar conduce la scăderea procentului menționat la pct. 15 lit. a) sub valoarea menționată la pct. 12 lit. g), la pct. 15 lit. a) sau la pct. 15 lit. e), după caz.4.6. Informațiile care trebuie evaluate22. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiții i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să evalueze toate informațiile necesare furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă, inclusiv:a) descrierea activităților grupului;b) structura actualizată a grupului;c) prezentarea generală actualizată a transferului intragrup al activităților și pozițiilor supuse K-AUM, K-CMH, K-ASA, K-NPR și K-CMG;d) calculul cerințelor de capital consolidate în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau calculul cerințelor de fonduri proprii la nivel individual pentru întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții, dacă autoritatea competentă aplică pct. 17;e) calculul fondurilor proprii efective, inclusiv al fondurilor proprii noționale calculate în conformitate cu pct. 20, disponibile la nivelul fiecărei întreprinderi din cadrul grupului de firme de investiții;f) calculul testului capitalului la nivel de grup pentru firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și pentru fiecare întreprindere-mamă din cadrul grupului dintr-un stat membru, astfel cum se menționează la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033;g) calculul procentului menționat la pct. 15 lit. a);h) o declarație în care se detaliază îndeplinirea condițiilor prevăzute în secțiunile 4.3 și 4.4;i) informațiile despre evaluarea atribuită fiecărei întreprinderi-mamă și, dacă este relevant, motivele pentru diferența față de valoarea contabilă a fiecărei filiale. Dacă autoritățile competente consideră că efortul necesar pentru îndeplinirea acestei cerințe privind informațiile ar fi disproporționat, acestea pot stipula că cerința privind informațiile trebuie îndeplinită numai pentru filialele cele mai semnificative, iar semnificația trebuie evaluată luând în considerare atât dimensiunea, cât și riscul filialelor în cadrul grupului de firme de investiții.23. Acordurile contractuale menționate la pct. 12 lit. d) și la pct. 14) lit. i) trebuie luate în considerare astfel cum sunt furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau orice altă întreprindere-mamă relevantă numai dacă acestea sunt semnificative pentru evaluarea cererii de utilizare a testului capitalului la nivel de grup.24. Dacă secțiunea 4.2 este aplicabilă, autoritățile competente își pot limita evaluarea la informațiile prevăzute la pct. 22 lit. a), b), d), e), f) și g).25. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiții i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să utilizeze toate informațiile disponibile relevante, inclusiv raportarea în scopuri de reglementare, raportarea contabilă și financiară, conturile interne ale firmei de investiții și concluziile procesului de evaluare a adecvării capitalului intern și a riscurilor (ICARAP).4.7. Acordarea, modificarea și retragerea autorizației26. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiții își poate menține permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să evalueze informațiile furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă cu privire la orice modificare semnificativă apărută după acordarea permisiunii respective, în special dacă o astfel de modificare poate afecta îndeplinirea condițiilor și a specificațiilor pe baza cărora a fost acordată permisiunea.27. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiții își poate menține permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să depună eforturi pentru a obține de la firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune, societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de la orice altă întreprindere-mamă relevantă informațiile relevante în scopul monitorizării de către aceste autorități a menținerii condițiilor în care au fost acordate aceste permisiuni.28. În cazul în care concluzionează că nu mai sunt îndeplinite condițiile în care a fost acordată permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup sau permisiunea pentru o valoare mai mică, autoritatea competentă trebuie să analizeze, fără întârzieri nejustificate și după ascultarea opiniilor firmei de investiții-mamă din Uniune, ale societății de investiții holding-mamă din Uniune sau ale societății financiare holding mixte-mamă din Uniune, dacă trebuie revocată permisiunea respectivă. Dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup este revocată, trebuie revocată și orice permisiune conexă acordată pentru o valoare mai mică, iar grupul trebuie supus supravegherii consolidate în temeiul art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.29. Dacă firmei de investiții-mamă din Uniune, societății de investiții holding-mamă din Uniune sau societății financiare holding mixte-mamă din Uniune i s-a acordat o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup și o permisiune distinctă pentru o valoare mai mică, revocarea acesteia din urmă nu trebuie să ducă automat la revocarea celei dintâi, deși revocarea celei dintâi trebuie să ducă întotdeauna la revocarea celei din urmă.-----
EMITENT |
Notă
Conținut de NORMA nr. 24 din 27 noiembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1232 din 9 decembrie 2024.EBA/GL/2024/031. Obligații de conformare și de raportare1.1. Statutul prezentului ghid1. Prezentul document conține orientări emise în temeiul art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010*1). În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autoritățile competente și instituțiile financiare trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul.*1) Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea Bancară Europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12).2. Ghidul prezintă punctul de vedere al ABE privind practicile adecvate în materie de supraveghere în cadrul Sistemului european de supraveghere financiară sau privind modul în care trebuie aplicat dreptul Uniunii într-un anumit domeniu. Autoritățile competente cărora li se aplică ghidul, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, trebuie să se conformeze prin integrarea acestuia în practicile lor, după caz (de exemplu, prin modificarea cadrului juridic sau a procedurilor lor de supraveghere), inclusiv în cazurile în care ghidul se adresează în principal instituțiilor.1.2. Cerințe de raportare 3. În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autoritățile competente trebuie să notifice ABE dacă se conformează sau intenționează să se conformeze prezentului ghid sau, în caz contrar, să prezinte motivele neconformării, până la 16.09.2024. În lipsa unei notificări până la acest termen, ABE va considera că autoritățile competente nu s-au conformat. Notificările se trimit prin intermediul formularului disponibil pe site-ul ABE, cu mențiunea EBA/GL/2024/03. Notificările trebuie transmise de persoane care au competența necesară de a raporta conformarea, în numele autorităților competente din care fac parte. Orice schimbare cu privire la situația conformării trebuie adusă, de asemenea, la cunoștința ABE.4. Notificările se publică pe site-ul ABE, în conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010.2. Obiect, domeniu de aplicare și definiții2.1. Obiect5. Prezentul ghid specifică modul în care autoritățile competente trebuie să pună în aplicare art. 8 alin. (1) și (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, pentru a permite grupurilor de firme de investiții să aplice testul capitalului la nivel de grup („permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup“) sau să dețină fonduri proprii cu o valoare mai mică decât cuantumul calculat în conformitate cu art. 8 alin. (3) din regulamentul respectiv („permisiunea pentru o valoare mai mică“).2.2. Domeniul de aplicare6. Prezentul ghid se aplică pe bază individuală și consolidată în cadrul domeniului de aplicare stabilit la art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.2.3. Destinatari7. Prezentul ghid se adresează autorităților competente, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 2 subpct. (i) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, precum și instituțiilor financiare definite la art. 4 pct. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2019/2.033 sau al Directivei (UE) 2019/2.034.2.4. Definiții8. Cu excepția cazului în care se prevede altfel, termenii utilizați și definiți în Directiva (UE) 2019/2034 sau în Regulamentul (UE) 2019/2.033 au același înțeles în cuprinsul prezentului ghid.3. Punere în aplicare3.1. Data aplicării9. Prezentul ghid se aplică de la 1 ianuarie 2025.10. Autoritățile competente trebuie, până la data aplicării prezentului ghid, să se asigure că toate permisiunile în vigoare pentru testul capitalului la nivel de grup și pentru o valoare mai mică respectă prezentul ghid.4. Ghid4.1. Considerații generale11. O autoritate competentă nu trebuie să acorde o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup sau o permisiune pentru o valoare mai mică, în pofida îndeplinirii condițiilor stabilite în prezentul ghid, dacă apreciază că un cuantum mai mare al fondurilor proprii sau consolidarea prudențială trebuie considerată adecvată pentru respectivul grup de firme de investiții.4.2. Permisiune simplificată pentru testul capitalului la nivel de grup12. O autoritate competentă trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții este suficient de simplu și nu prezintă riscuri semnificative pentru clienți și pentru piață dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) este format doar dintr-o societate de investiții holding-mamă din Uniune sau dintr-o societate financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau dintr-o firmă de investiții-mamă din Uniune care este mică și neinterconectată în conformitate cu art. 12 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, din firme de investiții mici și neinterconectate prevăzute la art. 12 alin. (1) din regulamentul respectiv, precum și din întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare;b) a instituit mecanisme organizatorice satisfăcătoare și funcții de control al riscurilor suficiente, care sunt proporționale cu dimensiunea și modelul de afaceri ale grupului de firme de investiții;c) majoritatea drepturilor de vot ale fiecărei întreprinderi din cadrul grupului sunt deținute de alte întreprinderi din cadrul grupului;d) legăturile sale de capital, structura acționariatului său și acordurile contractuale dintre firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și întreprinderile din cadrul grupului, precum și cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziția autorității competente, la cerere;e) legăturile sale de capital, structura acționariatului său și acordurile contractuale menționate la lit. d) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;f) implicațiile pentru guvernanța grupului în ansamblu ale legăturilor de capital, ale structurii acționariatului și ale acordurilor contractuale menționate la lit. d) nu necesită supraveghere pe bază consolidată;g) cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 85% din acestea din urmă.13. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a aplica secțiunile 4.3 și 4.4 pentru a evalua dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup trebuie acordată unui grup de firme de investiții care îndeplinește condiția prevăzută la pct. 12 lit. a), în cazul în care grupul respectiv nu îndeplinește una sau mai multe dintre condițiile prevăzute la pct. 12 lit. b)-g).4.3. Permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup: condiții pentru ca grupul de firme de investiții să fie considerat suficient de simplu14. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții care nu îndeplinește toate condițiile stabilite în secțiunea 4.2 este suficient de simplu în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) numărul de întreprinderi din cadrul grupului menționat la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, inclusiv firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune, este mai mic sau egal cu șase;b) prin derogare de la lit. a), autoritățile competente pot considera că un grup de firme de investiții care include mai mult de șase întreprinderi este suficient de simplu în cazul în care concluzionează că structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri și cu activitățile grupului de firme de investiții și că grupul îndeplinește condițiile menționate la pct. 15 lit. e);c) grupul de firme de investiții include o singură întreprindere-mamă între firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și o filială;d) prin derogare de la lit. c), autoritățile competente pot considera că un grup de firme de investiții care include mai multe întreprinderi-mamă între firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și o filială este suficient de simplu dacă majoritatea drepturilor de vot ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului sunt deținute de alte întreprinderi din cadrul grupului respectiv și dacă structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri și cu activitățile grupului de firme de investiții, astfel încât riscurile să poată fi limitate, inclusiv riscurile generate de întreprinderi din cadrul grupului care tranzacționează pe cont propriu sau de structuri de grup impuse de legislația națională;e) nicio activitate legată de activele protejate și administrate și de fondurile clienților deținute nu a fost externalizată către o altă întreprindere din cadrul grupului;f) activitățile legate de activele administrate sunt externalizate în cadrul întreprinderilor din grup într-un procent care nu depășește 150% din pragul stabilit la art. 12 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 pentru grupurile care includ cel mult două întreprinderi cu active administrate pozitive; acest procent crește cu 50% pentru fiecare întreprindere suplimentară din cadrul grupului care are active administrate pozitive. În sensul acestui punct, valorile pentru calcul trebuie să facă trimitere la exercițiul financiar precedent, iar transferul înapoi al activității nu trebuie luat în considerare;g) dacă există contracte sau înțelegeri pentru transferul unor poziții de tranzacționare între întreprinderile din cadrul grupului, valoarea pozițiilor de tranzacționare transferate trebuie să fie mai mică decât dublul pragului stabilit la art. 94 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 pentru pozițiile supuse K-NPR și K-CMG, pe baza cifrelor din exercițiul financiar precedent. Toate activele și pozițiile cu valoare justă negativă trebuie luate la valoare absolută în sensul acestui punct, iar compensarea nu trebuie permisă. În sensul acestui punct, transferul înapoi la întreprinderile din cadrul grupului nu trebuie luat în considerare pentru acest prag;h) dacă transferul activităților supuse K-AUM, K-ASA, K-CMH, K-NPR și K-CMG are loc ca urmare a restructurării grupului, inclusiv a unor fuziuni și achiziții, valoarea activităților transferate nu trebuie luată în considerare pentru limitele stabilite la lit. e), f) și g) pentru exercițiul financiar în care a avut loc restructurarea grupului;i) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale dintre firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și întreprinderile din cadrul grupului, precum și cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziția autorității competente, la cerere;j) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale menționate la lit. i) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;k) legăturile de capital, structura acționariatului și acordurile contractuale menționate la lit. i) nu au implicații pentru guvernanța grupului în ansamblu astfel încât să necesite supraveghere pe bază consolidată.4.4. Permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup: condiții pentru a considera că grupul de firme de investiții nu prezintă riscuri semnificative pentru clienți sau pentru piață15. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiții care nu îndeplinește criteriile stabilite în secțiunea 4.2 nu prezintă un risc semnificativ pentru clienți sau pentru piață în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplinește toate condițiile următoare:a) cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 90% din acestea din urmă;b) niciuna dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții, inclusiv dintre întreprinderile situate în țări terțe, nu are emisiuni restante de instrumente de capital sau de datorie care nu sunt cotate la o bursă de valori reglementată deținute de clienți de retail din UE, astfel cum sunt definiți la art. 4 alin. (1) pct. 11 din Directiva 2014/65/UE; acest criteriu nu include titularii majorității drepturilor de vot, administratorii și angajații niciuneia dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții;c) cel mult o întreprindere din cadrul grupului este membru compensator, astfel cum este definit la art. 4 alin. (1) pct. 3 din Regulamentul (UE) 2019/2.033;d) dacă una sau mai multe întreprinderi din cadrul grupului acoperă poziții supuse K-NPR sau K-TCD pentru alte întreprinderi din cadrul grupului prin intermediul unor acorduri de transfer al riscului intern, există, în cadrul grupului, mecanisme organizatorice satisfăcătoare și funcții de control al riscurilor suficiente, proporționale cu dimensiunea grupului de firme de investiții și cu riscul gestionat de întreprinderile care acoperă aceste poziții, iar riscul general care rezultă din pozițiile de tranzacționare ale grupului de firme de investiții și acoperirea lor împotriva riscurilor nu ar fi supravegheate mai bine în cadrul consolidării prudențiale;e) dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiții are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplinește criteriile prevăzute fie la pct. 14 lit. a), fie la pct. 14 lit. c), cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 95 % din acestea din urmă. Dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiții are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplinește criteriile prevăzute la pct. 14 lit. a) și c), cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 trebuie să fie, de preferință, cel puțin egale cu cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.16. Dacă oricare dintre întreprinderile din cadrul grupului este supusă oricărei proceduri menționate la art. 18 alin. (1) din Directiva (UE) 2019/2.034, autoritatea competentă trebuie să evalueze dacă încălcările legate de aceste proceduri prezintă riscuri semnificative pentru clienți sau pentru piață.17. În scopul evaluării condiției menționate la pct. 15 lit. a), autoritățile competente pot excepta firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune de la obligația de calculare a cerințelor de fonduri proprii ale grupului de firme de investiții în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033, dacă acestea consideră că efortul necesar pentru efectuarea acestui calcul ar fi disproporționat. Dacă autoritățile competente acordă această derogare, cerințele de fonduri proprii ale grupului de firme de investiții în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv trebuie înlocuite cu suma cerințelor individuale de fonduri proprii ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului care sunt firme de investiții-mamă din Uniune, societăți de investiții holding-mamă din Uniune sau societăți financiare holding mixte-mamă din Uniune și orice alte întreprinderi-mamă care sunt firme de investiții, instituții financiare, întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare sau agenți delegați. Dacă întreprinderea nu este firmă de investiții, cerințele individuale de fonduri proprii sunt cele aplicabile în temeiul cadrului prudențial relevant. Dacă întreprinderea este o filială situată într-o țară terță, cerințele individuale de fonduri proprii trebuie calculate în conformitate cu pct. 20.4.5. Permisiune pentru o valoare mai mică: condiții pentru a permite un nivel mai mic al fondurilor proprii18. Autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a acorda o permisiune pentru o valoare mai mică dacă cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sunt mai mari decât cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ de cel puțin 125 % din acestea din urmă, iar grupul de firme de investiții îndeplinește criteriile stabilite în secțiunea 4.2 sau în secțiunile 4.3 și 4.4. În scopul calculării procentului menționat la acest punct, autoritățile competente trebuie să se asigure că riscul de schimb valutar este calculat în același mod pentru cerințele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 și pentru cerințele calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.19. Cerințele de fonduri proprii ale oricărei filiale dintr-o țară terță trebuie stabilite la nivelul filialei respective, cu un nivel satisfăcător de prudență, astfel cum se prevede la punctul următor (cerințele de fonduri proprii noționale). Stabilirea lor trebuie efectuată de către firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și de către întreprinderea-mamă cea mai apropiată a filialei respective din țara terță dacă autoritatea competentă solicită acest lucru. Fondurile proprii trebuie deținute la nivelul primei întreprinderi-mamă din Uniune a filialei respective din țara terță.20. Pentru a se asigura un nivel satisfăcător de prudență, cerințele de fonduri proprii noționale pentru filialele stabilite în țări terțe trebuie să fie cel puțin egale cu cerințele calculate în conformitate cu partea a treia și partea a patra din Regulamentul (UE) 2019/2.033. În cazul în care Comisia Europeană emite o decizie de echivalare în temeiul art. 47 din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 cu privire la Regulamentul (UE) 2019/2.033 referitoare la regimul prudențial al unei țări terțe, trebuie să se considere că cerințele de capital calculate în conformitate cu regimul prudențial al țării terțe respective au un nivel satisfăcător de prudență. Dacă o întreprindere-mamă dintr-o țară terță nu deține cerințe de fonduri proprii cel puțin egale cu cerințele de fonduri proprii noționale necesare pentru a atinge un nivel satisfăcător de prudență astfel cum este definit în prezentul ghid sau un nivel mai ridicat, stabilit de autoritățile competente, nu trebuie să se acorde permisiunea pentru o valoare mai mică.21. Când aplică art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, autoritățile competente nu trebuie să permită o reducere a fondurilor proprii care ar conduce la scăderea procentului menționat la pct. 15 lit. a) sub valoarea menționată la pct. 12 lit. g), la pct. 15 lit. a) sau la pct. 15 lit. e), după caz.4.6. Informațiile care trebuie evaluate22. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiții i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să evalueze toate informațiile necesare furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă, inclusiv:a) descrierea activităților grupului;b) structura actualizată a grupului;c) prezentarea generală actualizată a transferului intragrup al activităților și pozițiilor supuse K-AUM, K-CMH, K-ASA, K-NPR și K-CMG;d) calculul cerințelor de capital consolidate în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau calculul cerințelor de fonduri proprii la nivel individual pentru întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiții, dacă autoritatea competentă aplică pct. 17;e) calculul fondurilor proprii efective, inclusiv al fondurilor proprii noționale calculate în conformitate cu pct. 20, disponibile la nivelul fiecărei întreprinderi din cadrul grupului de firme de investiții;f) calculul testului capitalului la nivel de grup pentru firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune și pentru fiecare întreprindere-mamă din cadrul grupului dintr-un stat membru, astfel cum se menționează la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033;g) calculul procentului menționat la pct. 15 lit. a);h) o declarație în care se detaliază îndeplinirea condițiilor prevăzute în secțiunile 4.3 și 4.4;i) informațiile despre evaluarea atribuită fiecărei întreprinderi-mamă și, dacă este relevant, motivele pentru diferența față de valoarea contabilă a fiecărei filiale. Dacă autoritățile competente consideră că efortul necesar pentru îndeplinirea acestei cerințe privind informațiile ar fi disproporționat, acestea pot stipula că cerința privind informațiile trebuie îndeplinită numai pentru filialele cele mai semnificative, iar semnificația trebuie evaluată luând în considerare atât dimensiunea, cât și riscul filialelor în cadrul grupului de firme de investiții.23. Acordurile contractuale menționate la pct. 12 lit. d) și la pct. 14) lit. i) trebuie luate în considerare astfel cum sunt furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau orice altă întreprindere-mamă relevantă numai dacă acestea sunt semnificative pentru evaluarea cererii de utilizare a testului capitalului la nivel de grup.24. Dacă secțiunea 4.2 este aplicabilă, autoritățile competente își pot limita evaluarea la informațiile prevăzute la pct. 22 lit. a), b), d), e), f) și g).25. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiții i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să utilizeze toate informațiile disponibile relevante, inclusiv raportarea în scopuri de reglementare, raportarea contabilă și financiară, conturile interne ale firmei de investiții și concluziile procesului de evaluare a adecvării capitalului intern și a riscurilor (ICARAP).4.7. Acordarea, modificarea și retragerea autorizației26. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiții își poate menține permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să evalueze informațiile furnizate de firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă cu privire la orice modificare semnificativă apărută după acordarea permisiunii respective, în special dacă o astfel de modificare poate afecta îndeplinirea condițiilor și a specificațiilor pe baza cărora a fost acordată permisiunea.27. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiții își poate menține permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autoritățile competente trebuie să depună eforturi pentru a obține de la firma de investiții-mamă din Uniune, societatea de investiții holding-mamă din Uniune, societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de la orice altă întreprindere-mamă relevantă informațiile relevante în scopul monitorizării de către aceste autorități a menținerii condițiilor în care au fost acordate aceste permisiuni.28. În cazul în care concluzionează că nu mai sunt îndeplinite condițiile în care a fost acordată permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup sau permisiunea pentru o valoare mai mică, autoritatea competentă trebuie să analizeze, fără întârzieri nejustificate și după ascultarea opiniilor firmei de investiții-mamă din Uniune, ale societății de investiții holding-mamă din Uniune sau ale societății financiare holding mixte-mamă din Uniune, dacă trebuie revocată permisiunea respectivă. Dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup este revocată, trebuie revocată și orice permisiune conexă acordată pentru o valoare mai mică, iar grupul trebuie supus supravegherii consolidate în temeiul art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.29. Dacă firmei de investiții-mamă din Uniune, societății de investiții holding-mamă din Uniune sau societății financiare holding mixte-mamă din Uniune i s-a acordat o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup și o permisiune distinctă pentru o valoare mai mică, revocarea acesteia din urmă nu trebuie să ducă automat la revocarea celei dintâi, deși revocarea celei dintâi trebuie să ducă întotdeauna la revocarea celei din urmă.-----