REGULAMENT din 27 noiembrie 2024de organizare și funcționare a Colegiului Național de Afaceri Interne
EMITENT
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1232 din 9 decembrie 2024



    Notă
    Aprobat prin ORDINUL nr. 211 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1232 din 9 decembrie 2024.
     +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Colegiul Național de Afaceri Interne, denumit în continuare Colegiul, este înființat, se organizează și funcționează potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.239/2008 privind înființarea, organizarea și funcționarea, în cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ din Ministerul Afacerilor Interne, a Colegiului Național de Afaceri Interne.(2) Activitățile Colegiului sunt finanțate din bugetul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, denumită în continuare Academia.(3) Baza tehnico-materială necesară funcționării Colegiului este asigurată de Academie.  +  Articolul 2Colegiul are rolul de a asigura cadrul instituțional la nivel național și strategic pentru pregătirea în domeniul afacerilor interne, precum și pentru formarea profesională continuă a ofițerilor de conducere de nivel superior și a experților din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., și a altor categorii de personal din țară și din străinătate, potrivit art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2008.  +  Articolul 3Colegiul este o structură fără personalitate juridică, care se subordonează nemijlocit Comandantului (rectorului) Academiei.  +  Articolul 4Colegiul are ca obiectiv cercetarea fundamentală în domeniul afacerilor interne de pe palierul strategic, din perspectiva atribuțiilor ce revin M.A.I. privind ordinea și siguranța publică, administrația publică și protecția civilă și gestionarea situațiilor de urgență.  +  Articolul 5Colegiul contribuie cu expertiză specializată la clarificarea conceptuală și dezvoltarea domeniului afacerilor interne, la sprijinirea asumării doctrinei la nivel instituțional, a adoptării deciziilor de nivel strategic, precum și la îndeplinirea misiunilor de către structurile M.A.I.  +  Articolul 6(1) Colegiul organizează programe de studii postuniversitare de formare profesională a adulților, prin care se asigură formarea și dezvoltarea profesională continuă în problematica specifică afacerilor interne.(2) În activitatea sa, Colegiul colaborează cu Colegiul European de Securitate și Apărare din cadrul Comisiei Europene (E.S.D.C.), conform Programului Academic Anual al E.S.D.C., sau cu instituții ale Uniunii Europene, agenții și organisme europene, organizații internaționale, precum și cu alte instituții naționale sau din străinătate.  +  Articolul 7(1) Conform aprobărilor Senatului Universitar al Academiei, cursurile se desfășoară la forma de învățământ cu frecvență, în sistem modular, și se finalizează prin susținerea examenului de certificare a competențelor profesionale.(2) Programele de pregătire din cadrul Colegiului se desfășoară potrivit planurilor de învățământ și cifrelor de școlarizare aprobate. Promovarea acestora se realizează prin mediatizarea ofertei de curs/invitației de participare.(3) Selectarea cursanților se face conform Regulamentului propriu de organizare și desfășurare a programelor de pregătire ale Colegiului, aprobat de Senatul Universitar al Academiei.(4) Absolvenților Colegiului li se eliberează certificate, potrivit reglementărilor referitoare la actele de studii.  +  Articolul 8Cursurile Colegiului se pot desfășura, conform planurilor de învățământ sau altor documente de organizare, și în alte spații ale M.A.I. sau ale instituțiilor partenere din țară sau străinătate.  +  Articolul 9Colegiul prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.  +  Capitolul II Organizarea Colegiului  +  Articolul 10(1) Colegiul are următoarea structură organizatorică:a) Conducerea;b) Departamentul de Management Integrat al Afacerilor Interne, denumit în continuare Departamentul;c) Centrul pentru Studii Postuniversitare și Promovarea Drepturilor Omului (la nivel serviciu), denumit în continuare Centrul;d) Serviciul Organizare Învățământ Colegiu și Programe Europene de Pregătire, format din:1. Compartimentul Programe europene de pregătire;2. Compartimentul Planificare și evidență;3. Compartimentul Platformă educațională;4. Compartimentul Secretariat.(2) Organigrama Colegiului este prevăzută în anexa nr. 1.  +  Articolul 11(1) Activitatea componentelor organizatorice ale Colegiului în vederea îndeplinirii obiectivelor propuse are la bază relații de autoritate ierarhice și funcționale, de coordonare, de cooperare și de control, potrivit atribuțiilor stabilite.(2) Între conducerea Colegiului și componentele organizatorice ale Colegiului se stabilesc relații de autoritate ierarhice și funcționale.(3) Relațiile de coordonare se stabilesc între personalul de conducere din cadrul Colegiului și cel subordonat.(4) Relațiile de cooperare se stabilesc în cadrul Colegiului, între posturi și componente organizatorice, în vederea realizării unor sarcini și acțiuni complexe, precum și între Colegiu și celelalte structuri ale Academiei.(5) Colegiul cooperează cu direcțiile generale și de specialitate din cadrul M.A.I. în vederea stabilirii necesarului de pregătire a resursei umane care deține competență decizională strategică, precum și a actualizării planurilor de învățământ, în concordanță cu dinamica problematicii din domeniul afacerilor interne.  +  Articolul 12(1) Sistemul informațional, respectiv fluxul de lucru parcurs de documente în cadrul Colegiului se realizează, cu respectarea dispozițiilor legale, prin activități de predare/primire, redactare, gestionare, evidență, multiplicare, manipulare, clasare, transport și expediere a documentelor/corespondenței.(2) Sistemul informațional al Colegiului furnizează elementele necesare fundamentării deciziei la nivelul conducerii Academiei.  +  Articolul 13Diagrama de relații este prezentată în anexa nr. 2.  +  Capitolul III Atribuțiile Colegiului  +  Articolul 14Principalele atribuții ale Colegiului sunt:a) asigurarea formării manageriale la nivel strategic pentru personalul din cadrul M.A.I. și alte categorii de personal din țară și din străinătate, prin programe de studii postuniversitare de formare profesională a adulților, prin care se asigură formarea și dezvoltarea profesională continuă;b) asigurarea pregătirii generale și de specialitate în domeniul afacerilor interne, în beneficiul personalului M.A.I. și al altor categorii de personal din țară și din străinătate;c) desfășurarea activității de cercetare în domeniul afacerilor interne de pe palierul strategic, din perspectiva atribuțiilor ce revin M.A.I. privind administrația publică, ordinea și siguranța publică, protecția civilă și gestionarea situațiilor de urgență;d) organizarea și derularea de programe de pregătire în colaborare cu E.S.D.C., precum și cu alte instituții naționale sau din străinătate;e) dezvoltarea cooperării universitare cu parteneri români și străini, în conformitate cu legislația în vigoare, sens în care promovează, cu aprobarea Senatului Universitar al Academiei, încheierea de documente de cooperare; f) elaborarea planurilor de învățământ pentru programele de studii organizate de Colegiu și, după validarea de către Senatul Universitar al Academiei, promovarea acestora în vederea avizării/aprobării de către M.A.I., după caz;g) propunerea cifrei de școlarizare pentru fiecare an universitar și transmiterea acesteia către Direcția generală management resurse umane în vederea aprobării de către ministrul afacerilor interne;h) stabilirea standardelor pregătirii pe baza cărora se organizează procesul formativ;i) stabilirea strategiei de marketing a Colegiului;j) organizarea și desfășurarea de alte activități formative potrivit prevederilor legale; k) organizarea de manifestări științifice;l) asigurarea calității procesului de învățământ la programele de studii derulate în cadrul Colegiului și formularea de propuneri privind îmbunătățirea acesteia;m) desfășurarea activităților de promovare a imaginii Colegiului pe plan național și internațional;n) identificarea problemelor legate de managementul calității, mediului, sănătății și securității în muncă și responsabilității sociale și inițierea de acțiuni corective, la nivelul Colegiului.  +  Capitolul IV Conducerea Colegiului  +  Articolul 15(1) Conducerea Colegiului se asigură de către un director, ajutat de un director adjunct.(2) Directorul conduce întreaga activitate a Colegiului și îl reprezintă în relațiile cu celelalte unități ale M.A.I., cu organisme și instituții din țară și din străinătate, în limitele și competențele stabilite și pe baza mandatului încredințat. (3) În exercitarea atribuțiilor sale, directorul emite decizii și instrucțiuni și răspunde în fața comandantului (rectorului) Academiei de întreaga activitate pe care o desfășoară personalul Colegiului. (4) Directorul poate delega, în condițiile legii, atribuții din competența sa directorului adjunct sau altor persoane din subordine. (5) În absența directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către directorul adjunct sau de către persoane desemnate în acest scop.  +  Articolul 16Directorul adjunct se subordonează nemijlocit directorului Colegiului și direct comandantului (rectorului) Academiei și răspunde de activitatea structurilor care îi sunt încredințate spre coordonare și îndrumare, potrivit organigramei Colegiului și fișei postului.  +  Articolul 17(1) Directorul Departamentului și șeful Centrului se subordonează nemijlocit directorului adjunct al Colegiului.(2) Șeful Serviciului Organizare Învățământ Colegiu și Programe Europene de Pregătire se subordonează nemijlocit directorului Colegiului.(3) Personalul de conducere din cadrul Colegiului răspunde de activitatea componentelor organizatorice pe care le conduce, potrivit fișei postului.  +  Articolul 18(1) Pentru îmbunătățirea activității Colegiului, prin decizie a directorului Colegiului, se înființează Consiliul de conducere al Colegiului, ca organ consultativ.(2) Consiliul de conducere este constituit din directorul Colegiului, directorul adjunct al Colegiului și personalul cu funcții de conducere din subordinea acestora, ca membri titulari.(3) Consiliul de conducere poate invita alte persoane la întrunirile sale, după caz.(4) Consiliul de conducere se convoacă de către directorul Colegiului, ori de câte ori este necesar.(5) Consiliul de conducere adoptă recomandări, care se consemnează într-o minută la finalul fiecărei întruniri și se supun deciziei directorului Colegiului. (6) Recomandările adoptate de Consiliul de conducere se referă, fără a se limita la prezenta enumerare, la:a) fundamentarea și implementarea proceselor de modernizare a Colegiului; b) strategiile, direcțiile de acțiune sau prioritățile Colegiului;c) dezvoltarea relațiilor Colegiului cu partenerii naționali și internaționali, potrivit cadrului legal existent;d) politici privind utilizarea eficientă a resurselor financiare, logistice și umane ale Colegiului.  +  Capitolul V Atribuțiile fiecărei componente organizatorice  +  Secţiunea 1 Departamentul de Management Integrat al Afacerilor Interne  +  Articolul 19Departamentul de Management Integrat al Afacerilor Interne are următoarele atribuții specifice:a) asigură organizarea și desfășurarea formării manageriale în domeniul afacerilor interne, prin programe de studii postuniversitare de formare profesională a adulților;b) întocmește planurile de învățământ pentru programele de studii organizate la nivelul Departamentului și le supune aprobării ministrului afacerilor interne;c) întocmește fișele disciplinelor pentru programele de studii organizate la nivelul Departamentului și formulează propuneri privind cuprinderea unor discipline de studiu în planul de învățământ și/sau ponderea acestora; d) elaborează anual statul de funcții didactice al Departamentului;e) asigură desfășurarea activităților didactice conform planurilor de învățământ și fișelor disciplinelor din cadrul Departamentului;f) propune comisiile examenelor de admitere, comisiile de evaluare și comisia de susținere a examenului de certificare a competențelor profesionale;g) asigură coordonarea și îndrumarea elaborării proiectelor de absolvire;h) organizează activități de cercetare științifică fundamentală în domeniul afacerilor interne, precum și dezbateri interne sau publice ale rezultatelor acestora;i) organizează și desfășoară alte activități formative potrivit prevederilor legale;j) răspunde de calitatea procesului de învățământ la disciplinele cuprinse în planurile de învățământ ale programelor de studii organizate la nivelul Departamentului;k) asigură din punct de vedere didactic, științific și metodologic transmiterea cunoștințelor fundamentale teoretice necesare dezvoltării profesionale a personalului M.A.I. și a altor categorii de personal din țară și din străinătate;l) avizează, prin comisia metodică a Departamentului, conținutul cursurilor și publicațiilor realizate în cadrul Departamentului;m) evaluează activitatea didactică și științifică a cadrelor didactice din cadrul Departamentului;n) propune scoaterea la concurs a posturilor didactice din cadrul Departamentului, componența comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor;o) avizează tematica și bibliografia concursului pentru ocuparea posturilor didactice din cadrul Departamentului;p) organizează manifestări științifice, academice, de tip seminar, conferință, întâlniri de lucru, simpozioane cu participare internă și internațională în domeniul de competență;q) gestionează editarea revistelor de specialitate;r) colaborează cu specialiști din cadrul structurilor operative și al instituțiilor partenere și îi cooptează în procesul instructiv-educativ.  +  Secţiunea a 2-a Centrul pentru Studii Postuniversitare și Promovarea Drepturilor Omului  +  Articolul 20Centrul pentru Studii Postuniversitare și Promovarea Drepturilor Omului are ca obiective pregătirea generală și de specialitate în domeniul afacerilor interne, precum și promovarea problematicii drepturilor omului în cadrul organizațiilor și instituțiilor publice, precum și în celelalte instituții de aplicare a legii.  +  Articolul 21Centrul pentru Studii Postuniversitare și Promovarea Drepturilor Omului are următoarele atribuții specifice:a) asigură formarea și dezvoltarea profesională continuă în domeniul afacerilor interne prin programe de studii postuniversitare de formare profesională a adulților;b) întocmește planurile de învățământ pentru programele de studii organizate la nivelul Centrului și le supune validării Senatului Universitar și avizării/aprobării de către M.A.I., după caz;c) întocmește fișele disciplinelor pentru programele de studii organizate în cadrul Centrului și formulează propuneri privind cuprinderea unor discipline de studiu în planurile de învățământ și/sau ponderea acestora; d) elaborează anual statul de funcții didactice al Centrului;e) asigură desfășurarea activităților didactice conform planurilor de învățământ și fișelor disciplinelor din cadrul Centrului;f) propune comisiile examenelor de admitere, comisiile de evaluare și comisia de susținere a examenului de certificare a competențelor profesionale;g) asigură coordonarea și îndrumarea elaborării proiectelor de absolvire;h) organizează activități de cercetare științifică fundamentală în domeniul afacerilor interne, precum și dezbateri interne sau publice ale rezultatelor acestora;i) organizează și desfășoară alte activități formative potrivit prevederilor legale;j) răspunde de calitatea procesului de învățământ la disciplinele cuprinse în planurile de învățământ ale programelor de studii organizate la nivelul Centrului;k) asigură din punct de vedere didactic, științific și metodologic transmiterea cunoștințelor fundamentale teoretice necesare dezvoltării profesionale a personalului M.A.I. și a altor categorii de personal din țară și din străinătate;l) avizează, prin comisia metodică a Centrului, conținutul cursurilor și publicațiilor realizate în cadrul Centrului;m) evaluează activitatea didactică și științifică a cadrelor didactice din cadrul Centrului;n) propune scoaterea la concurs a posturilor didactice din cadrul Centrului, componența comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor;o) avizează tematica și bibliografia concursului pentru ocuparea posturilor didactice din cadrul Centrului;p) organizează manifestări științifice, academice, de tip seminar, conferință, întâlniri de lucru, simpozioane cu participare internă și internațională în domeniul de competență;q) gestionează editarea revistelor de specialitate;r) colaborează cu specialiști din cadrul structurilor operative, precum și al instituțiilor partenere și îi cooptează în procesul instructiv-educativ;s) participă la elaborarea strategiilor, politicilor, planurilor operaționale și regulamentelor specifice activității de promovare a statului de drept și a drepturilor omului la nivel instituțional și contribuie la îmbunătățirea nivelului de pregătire în rândul forțelor de ordine publică;t) desfășoară campanii de promovare și educație civică în spiritul respectării statului de drept și drepturilor omului, în vederea promovării demnității umane și a egalității;u) asigură evidența universitară a cursanților și absolvenților programelor de studii desfășurate în cadrul Centrului;v) organizează înscrierea candidaților la programele de studii desfășurate în cadrul Centrului, asigură înmatricularea și încheierea contractelor de studii, precum și exmatricularea cursanților, după caz;w) îndeplinește activități specifice pentru desfășurarea concursului de admitere și a examenului de certificare a competențelor profesionale;x) întocmește situațiile școlare ale cursanților și absolvenților, necesare desfășurării activităților didactice;y) întocmește suplimente descriptive și adeverințe care atestă calitatea de cursant și de absolvire a programelor de studii;z) întocmește registrul matricol pentru seriile programelor de studii derulate în cadrul Centrului;aa) întocmește documentele necesare eliberării certificatelor care atestă finalizarea programelor de studii;bb) asigură mediatizarea activităților desfășurate la nivelul structurii, publicarea unor articole/materiale referitoare la cursurile/evenimentele/conferințele organizate la nivelul Centrului;cc) asigură corespondența cu instituțiile beneficiare/ partenere în organizarea programelor de studii din cadrul Centrului.  +  Secţiunea a 3-a Serviciul Organizare Învățământ Colegiu și Programe Europene de Pregătire  +  Articolul 22Serviciul Organizare Învățământ Colegiu și Programe Europene de Pregătire are în componență:a) Compartimentul Programe europene;b) Compartimentul Planificare și evidență;c) Compartimentul Platformă educațională;d) Compartimentul Secretariat.  +  Articolul 23Compartimentul Programe europene de pregătire are următoarele atribuții specifice:a) planifică și organizează programe de pregătire organizate de Colegiu sub egida E.S.D.C. sau/și în parteneriat cu instituții naționale și internaționale din domeniu.b) inițiază programe de pregătire și le promovează, în scopul organizării de activități și cursuri la nivel internațional, sub egida E.S.D.C. și/sau în parteneriat cu alte instituții de învățământ sau cu instituții cu atribuții în domeniu;c) identifică și accesează programe europene, care finanțează activități de pregătire, în scopul acordării asistenței în diferite domenii de interes ale U.E. sau/și implementării politicilor europene promovate la nivelul Comisiei Europene, prin instituții de profil;d) asigură colaborarea cu E.S.D.C. și instituțiile partenere, în vederea organizării și desfășurării programelor de pregătire internaționale planificate;e) sprijină reprezentantul Colegiului în Comitetul Academic Executiv al E.S.D.C. (E.A.B.) privind pregătirea și participarea la ședințele de lucru;f) formulează propunerile de activități internaționale planificate în cadrul Colegiului, în vederea includerii acestora în Planul de relații internaționale și afaceri europene al Academiei, elaborat de structura responsabilă cu gestionarea activității de relații internaționale de la nivelul Academiei;g) informează participanții la activitățile internaționale cu privire la formele de pregătire organizate de Colegiu, în parteneriat cu instituții cu activități în domeniu; h) organizează și realizează activități de statistică referitoare la cursanții înscriși la programele de pregătire internaționale;i) pregătește festivitățile ocazionate de deschiderea și închiderea cursurilor internaționale;j) asigură colaborarea cu instituțiile care au atribuții în domeniul cursurilor/programelor de pregătire internaționale desfășurate în cadrul Colegiului;k) întocmește programul cursurilor și desfășoară activități specifice organizării și desfășurării programelor de pregătire internaționale;l) gestionează activitățile de e-learning/monitorizează activitatea de pe platforma educațională a E.S.D.C.; m) asigură mediatizarea activității prin publicarea unor articole/materiale referitoare la cursurile/evenimentele/conferințele organizate;n) întocmește situații centralizatoare, rapoartele de evaluare a cursurilor ce urmează a fi aprobate de către E.A.B. cu privire la activitatea desfășurată.  +  Articolul 24Compartimentul Planificare și evidență are următoarele atribuții specifice:a) asigură informarea cu privire la programele de studii organizate în cadrul Departamentului și planifică activitățile didactice ale acestora; b) organizează și desfășoară activitățile specifice deschiderii și închiderii programelor de studii planificate la nivelul Departamentului;c) asigură evidența cursanților și absolvenților programelor de studii organizate în cadrul Departamentului și centralizează evidența cursanților și absolvenților programelor de studii organizate la nivelul Colegiului; d) asigură mediatizarea activităților Departamentului, prin publicarea unor articole/materiale referitoare la cursurile/ evenimentele/conferințele organizate;e) asigură corespondența cu instituțiile beneficiare/partenere în organizarea și desfășurarea programelor de studii din cadrul Departamentului;f) întocmește situațiile școlare ale cursanților și absolvenților, necesare desfășurării activităților didactice din cadrul Departamentului; g) întocmește registrul matricol pentru programele de studii organizate;h) întocmește documentele necesare eliberării certificatelor care atestă finalizarea programelor de studii;i) întocmește adeverințe sau alte documente de studii care atestă calitatea de cursant/absolvent al programelor de studii;j) organizează și gestionează activitatea de înscriere a candidaților la programele de studii din cadrul Departamentului și înmatricularea cursanților;k) îndeplinește activități specifice pentru desfășurarea concursului de admitere și a examenului de absolvire;l) asigură sprijinul în organizarea și desfășurarea activităților de la nivelul Colegiului.  +  Articolul 25Compartimentul Platformă educațională are următoarele atribuții specifice în raport cu platforma educațională gestionată la nivelul programelor de studii ale Colegiului, denumită în continuare platforma educațională: a) gestionează activitățile didactice desfășurate pe platforma educațională;b) asigură încărcarea electronică a suporturilor de curs și a materialelor necesare asigurării activităților didactice pe platforma educațională;c) informează conducerea Colegiului cu privire la activitatea desfășurată pe platforma educațională;d) monitorizează activitatea cursanților și cadrelor didactice pe platforma educațională;e) întocmește situația rezultatelor obținute de cursanți în urma evaluărilor la disciplinele programelor de studii și le înaintează către structurile Colegiului care gestionează respectivele programe; f) asigură accesul cursanților/cadrelor didactice pe platforma educațională;g) asigură mediatizarea activităților desfășurate la nivelul structurii, publicarea unor articole/materiale referitoare la cursurile/evenimentele/conferințele organizate la nivelul Colegiului;h) asigură sprijin în organizarea și desfășurarea activităților Colegiului.  +  Articolul 26Compartimentul Secretariat are următoarele atribuții specifice: a) organizează și desfășoară activități de planificare, evidență, secretariat și circuitul documentelor gestionate la nivelul Colegiului;b) participă la pregătirea activităților specifice pentru deschiderea și închiderea programelor de pregătire/evenimentelor naționale și internaționale organizate la nivelul Colegiului;c) asigură necesarul de materiale și birotică la nivelul Colegiului;d) gestionează lucrările cu termen înregistrate la nivelul Colegiului;e) întocmește, potrivit normelor legale, nomenclatorul arhivistic cuprinzând grupele de dosare și termenele de păstrare;f) asigură arhivarea documentelor gestionate la nivelul Colegiului și ține evidența inventarelor documentelor predate la arhivă;g) asigură mediatizarea activităților desfășurate la nivelul structurii, publicarea unor articole/materiale referitoare la cursurile/evenimentele/conferințele organizate la nivelul Colegiului;h) ține evidența prezenței la programul de lucru a personalului Colegiului;i) asigură elaborarea proiectelor de procedură, metodologii și regulamente proprii;j) asigură sprijinul în organizarea și desfășurarea activităților de la nivelul Colegiului.  +  Capitolul VI Dispoziții finale  +  Articolul 27Personalul cu funcții de conducere răspunde de organizarea și desfășurarea formării profesionale continue pe post, precum și de dezvoltarea profesională a personalului din subordine.  +  Articolul 28(1) În cadrul raporturilor de serviciu și al relațiilor de muncă funcționează principiul egalității de șanse și de tratament față de întregul personal.(2) Sunt interzise orice formă de discriminare, bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală, funcție sau apartenență la o anumită categorie profesională, precum și emiterea oricărei dispoziții în măsură de a discrimina o persoană.(3) Pentru prevenirea și eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare, Colegiul are obligațiile prevăzute la art. 2 și 8 din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(4) Soluționarea sesizărilor și reclamațiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.  +  Articolul 29Personalul Colegiului este obligat să cunoască și să aplice în părțile care îl privesc prevederile prezentului regulament.  +  Articolul 30Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.  +  Anexa nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    ORGANIGRAMA
    Colegiului Național de Afaceri Interne
     +  Anexa nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    DIAGRAMA PRINCIPALELOR RELAȚII
    ale Colegiului Național de Afaceri Interne
    -----