PROCEDURĂ din 15 octombrie 2024de anulare a unor obligații bugetare
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1040 din 16 octombrie 2024



    Notă
    Aprobat prin ORDIN nr. 1.176 din 15 octombrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1040 din 16 octombrie 2024.
     +  Articolul 1Sfera de aplicare(1) Prezenta procedură se aplică obligațiilor bugetare administrate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică, respectiv agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (AJOFM/AMOFM) și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA), și stabilește modul de realizare a activității de anulare a unor obligații bugetare în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență.(2) Prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțelege obligații bugetare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte debite pentru care, potrivit actelor normative în vigoare, AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în stabilire și recuperare, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin:a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;b) procese-verbale de control întocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM;c) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă;d) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.(3) Prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțelege inclusiv obligațiile bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii, existente în evidența AJOFM/AMOFM/CRFPA în vederea recuperării.(4) Debitorii ce pot beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, după caz.(5) În categoria debitorilor prevăzuți la alin. (4) se includ și următorii debitori:a) debitorii declarați insolvabili, potrivit legii;b) persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Codul de procedură fiscală, sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii;c) debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare;d) debitorii care la data de 31 august 2024 inclusiv înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, respectiv până la data de 6 septembrie 2024;e) debitorii cărora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligații bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control în derulare la data de 6 septembrie 2024, indiferent de data comunicării deciziei de imputare.(6) Obligațiile bugetare de a căror plată depinde acordarea facilităților sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre entitățile publice cu personalitate juridică, subordonate ANOFM.(7) Obligațiile bugetare accesorii ce urmează a fi anulate sunt cele calculate de către entitățile publice cu personalitate juridică, subordonate ANOFM (AJOFM/AMOFM/CRFPA).(8) Pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale potrivit legii, AJOFM/AMOFM/CRFPA verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. II-V și XVI din ordonanța de urgență, distinct, respectiv separat de obligațiile bugetare existente pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală, față de cele înregistrate pe codul numeric personal/numărul de identificare fiscală, potrivit legii, sens în care notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare și/sau cererea de anulare a unor obligații bugetare, după caz, se depune separat de către persoana fizică, în funcție de codul de identificare fiscală pe care înregistrează obligații bugetare de plată. În acest caz, pentru obligațiile bugetare care reprezintă condiție de achitare potrivit art. II-V și XVI din ordonanța de urgență, verificarea îndeplinirii acesteia se efectuează astfel:a) obligațiile bugetare datorate pe cod numeric personal/număr de identificare fiscală, ce trebuie să fie achitate, inclusiv procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență, se verifică independent de obligațiile bugetare de plată care sunt înregistrate pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală;b) obligațiile bugetare datorate pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală, ce trebuie să fie achitate potrivit art. II-V, se verifică independent de obligațiile bugetare de plată care sunt înregistrate pe codul numeric personal/numărul de identificare fiscală.(9) Pentru debitorii care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, facilitățile fiscale se acordă atât pentru obligațiile bugetare datorate de aceștia, cât și pentru cele ale sediilor secundare și se analizează raportat la totalul obligațiilor debitorului și ale sediilor sale secundare. Aceste dispoziții sunt aplicabile și pentru debitorii persoane fizice care desfășoară și activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale sub alte forme decât asocieri.(10) În cazul persoanelor fizice care exercită profesii liberale sub forma asocierilor, facilitățile fiscale se acordă de către AJOFM/AMOFM/CRFPA în a cărei/cărui rază teritorială debitorul își are domiciliul fiscal, prevăzut la art. 31 alin. (1) lit. d) din Codul de procedură fiscală, pentru obligațiile de plată accesorii înregistrate de asociere, iar analiza îndeplinirii condițiilor de acordare a facilităților fiscale se realizează fără a ține seama de modul de îndeplinire a obligațiilor bugetare datorate de membrii acestora.  +  Articolul 2Obiectul facilităților fiscale(1) ANOFM, prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acordă următoarele facilități fiscale:a) amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență; (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) b) anularea obligațiilor de plată accesorii;c) amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență și care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență; (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență.(2) Categoriile de obligații de plată accesorii care, potrivit ordonanței de urgență, pot face obiectul anulării sunt următoarele:a) dobânzi/majorări de întârziere;b) penalități de întârziere;c) orice alte obligații de plată accesorii.(3) Nu se amână la plată și nu se anulează accesoriile aferente unor obligații bugetare principale:a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene;b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date;c) stabilite prin hotărâri penale definitive;d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.(4) Obligațiile de plată accesorii prevăzute la alin. (2) sunt aferente:a) obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. I alin. (2) din ordonanța de urgență;b) obligațiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată;c) obligațiilor bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv și cuprinse în decizii de imputare emise ca urmare a unui control aflat în derulare până la data de 6 septembrie 2024.(5) În sensul prevederilor art. I alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor.  +  Articolul 3Procedura de acordare a amânării la plată(1) Debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, respectiv a obligațiilor de plată accesorii și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, potrivit ordonanței de urgență, prin depunerea unei notificări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, astfel:a) la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA;b) prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.(2) După primirea notificării prevăzute la alin. (1), AJOFM/AMOFM/CRFPA procedează la:a) analiza îndeplinirii de către debitor a obligațiilor bugetare până la respectiva dată. În cazul în care se constată că debitorul nu și-a îndeplinit obligațiile bugetare, AJOFM/AMOFM/CRFPA îl îndrumă potrivit art. 7 alin. (2) din Codul de procedură fiscală;b) efectuarea stingerilor, compensărilor și oricăror alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale din ordonanța de urgență, după caz.(3) După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite și comunică debitorului decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare (anexa nr. 4) și fișa de calcul (anexa nr. 2), actualizate.(4) Fișa de calcul se eliberează pe baza datelor existente în evidența creanțelor bugetare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.(5) În cazul în care există neconcordanțe între sumele înscrise în fișa de calcul și evidența contabilă a debitorului, debitorul poate solicita punerea de acord a acestora în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data comunicării fișei de calcul. După clarificarea neconcordanțelor, AJOFM/AMOFM/CRFPA întocmește în două exemplare procesul-verbal de punere de acord, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, precum și decizia referitoare la obligațiile bugetare și noua fișă de calcul.(6) După întocmirea procesului-verbal de punere de acord sau în cazul în care debitorul nu solicită clarificarea neconcordanțelor în termenul prevăzut la alin. (5), AJOFM/AMOFM/CRFPA emite decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta procedură, precum și adresa de sistare temporară, totală sau parțială, a executării silite adresată instituțiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare și/sau terților popriți care dețin/datorează sume de bani debitorului, ori, după caz, înștiințarea de respingere a notificării, prevăzută în anexa nr. 5 la prezenta procedură, dacă debitorul nu se încadrează în niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art. II-V și XVI din ordonanța de urgență.(7) Notificările depuse anterior publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă pentru aprobarea prezentei proceduri se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a ordinului anterior menționat.(8) Notificarea va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a) datele de identificare ale debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;b) obiectul notificării, respectiv intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare potrivit ordonanței de urgență, cu precizarea exactă a prevederilor legale în care debitorul consideră că se încadrează;c) data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului.(9) De la data emiterii deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare, pentru obligațiile de plată accesorii și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, care fac obiectul amânării la plată:a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;b) nu se efectuează stingerea până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, după caz. (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) (10) În situația în care pe perioada amânării la plată se emite decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii care cuprinde obligații de plată accesorii prevăzute la art. 2 alin. (2), AJOFM/AMOFM/CRFPA emite, odată cu această decizie, și decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 6 la prezenta procedură, prevederile alin. (3) și (9) aplicându-se în mod corespunzător ori de câte ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare înlocuiește decizia emisă anterior. Amânarea la plată a obligațiilor bugetare se acordă în baza notificării inițiale. Deciziile de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor bugetare accesorii emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA se transmit debitorului.(11) În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la plată a obligațiilor bugetare, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situație, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor bugetare. Deciziile de modificare a deciziei de amânare la plată a obligațiilor bugetare accesorii emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA se transmit debitorului.(12) În situația în care debitorul nu depune cererea de anulare a unor obligații bugetare până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite și comunică decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 7 la prezenta procedură. (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) (13) În cazul obligațiilor de plată stabilite de AJOFM/AMOFM/ CRFPA, prin decizie referitoare la obligații bugetare se înțelege titlul de creanță prin care se individualizează obligațiile de plată bugetare, potrivit legislației specifice.(14) Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare nu este obligatorie, ci are drept scop obținerea efectelor prevăzute la alin. (9).  +  Articolul 4Procedura de acordare a anulării unor obligații bugetare(1) Anularea unor obligații bugetare se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat AJOFM/AMOFM/ CRFPA conform art. 3 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a unor obligații bugetare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedură, depusă la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024 inclusiv. (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) (2) Debitorii care au obligații de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată, în condițiile legii, la data de 31 august 2024 inclusiv, ale căror efecte nu au încetat și care intenționează să beneficieze de anularea unor obligații bugetare potrivit art. II-V și XVI din ordonanța de urgență vor face mențiuni cu privire la renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal în notificarea și/sau cererea de anulare a unor obligații bugetare.(3) Renunțarea la efectele suspendării are drept scop aplicarea dispozițiilor ordonanței de urgență și nu dă dreptul AJOFM/AMOFM/CRFPA de a începe sau continua procedura de executare silită.(4) Cererea de anulare a unor obligații bugetare cuprinde cel puțin următoarele:a) datele de identificare ale debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;b) obiectul cererii, respectiv anularea unor obligații bugetare, cu precizarea facilităților fiscale solicitate, prevăzute la art. II-V și XVI din ordonanța de urgență;c) declarația pe propria răspundere că debitorul se află/nu se află în vreuna dintre situațiile prevăzute la art. XVIII alin. (1) din ordonanța de urgență;d) data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului.(5) Pentru a beneficia de anularea unor obligații bugetare, debitorul poate depune fie o singură cerere pentru toate situațiile prevăzute la art. II-V și XVI din ordonanța de urgență, fie câte o cerere pentru fiecare dintre acestea.(6) Pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. II lit. b) din ordonanța de urgență, debitorul trebuie să aibă stinse la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de AJOFM/AMOFM/CRFPA cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024. (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 ) (7) În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a unor obligații bugetare, AJOFM/AMOFM/CRFPA:a) analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. II-V și XVI din ordonanța de urgență;b) emite și comunică, dacă este cazul, decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii, în vederea actualizării obligațiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării;c) reface evidența fiscală, în situația în care au fost stinse obligațiile bugetare ce pot face obiectul anulării;d) emite decizia de anulare a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 9 la prezenta procedură, sau decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 10 la prezenta procedură, după caz.(8) Înainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare, AJOFM/AMOFM/CRFPA audiază debitorul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, ocazie cu care îi indică condițiile ce nu au fost îndeplinite.(9) În situația debitorilor pentru care au fost stinse, după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, sumele reprezentând un procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate potrivit prevederilor art. XVI din ordonanța de urgență, acestea se restituie potrivit dispozițiilor Codului de procedură fiscală.(10) Obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale prevăzute la art. 2 alin. (5), precum și obligațiile bugetare incluse în ratele de eșalonare cu termene de plată anterioare datei de 6 septembrie 2024 nu se restituie în situația în care acestea au fost stinse înainte de această dată.(11) Pentru debitorii care nu au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA cu privire la intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare se aplică în mod corespunzător prevederile art. 165 din Codul de procedură fiscală cu privire la ordinea stingerii obligațiilor fiscale, urmând ca obligațiile bugetare ce fac obiectul anulării să se restituie potrivit alin. (9).(12) În aplicarea prevederilor art. II din ordonanța de urgență, pentru obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și stinse până la această dată, pentru care organul bugetar a emis, dar nu a comunicat decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii sau aceasta nu a fost emisă, acesta nu mai comunică decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii sau nu mai emite această decizie, după caz, iar obligațiile accesorii se scad din evidența analitică pe plătitor pe bază de borderou de adăugare/scădere a obligațiilor fiscale. Obligațiile de plată accesorii ce pot face obiectul anulării sunt:a) cele aferente obligațiilor bugetare principale al căror termen de prescripție a dreptului de a cere executarea silită conform Codului de procedură fiscală nu s-a împlinit;b) cele datorate și nestinse la data de 31 august 2024 inclusiv.(13) În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de anulare a obligațiilor bugetare, se constată erori în conținutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situație, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite decizia de modificare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 11 la prezenta procedură.(14) În situația în care AJOFM/AMOFM/CRFPA acordă facilitățile fiscale prevăzute în ordonanța de urgență, iar ulterior este emisă o decizie de soluționare a contestațiilor prin care se dispune desființarea deciziei de imputare în cauză, cu consecința refacerii controlului, după primirea noii decizii de imputare, debitorul poate depune o nouă cerere de anulare a unor obligații bugetare, în termen de 90 de zile de la data comunicării noii decizii de imputare; AJOFM/AMOFM/CRFPA reface evidența financiară și emite, după caz, decizia de desființare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 12 la prezenta procedură, și/sau decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare.  +  Articolul 5Retragerea notificării/cererii de anulare a unor obligații bugetare(1) Notificarea depusă potrivit art. 3 poate fi retrasă de debitor oricând, prin depunerea în acest sens a unei cereri la AJOFM/AMOFM/CRFPA. Instituția comunică debitorului decizia prin care se ia act de retragerea notificării și se desființează decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13 la prezenta procedură, inclusiv în cazul obligațiilor bugetare individualizate în titluri executorii emise de alte autorități/instituții publice și transmise organului fiscal în vederea recuperării.(2) Cererea de anulare a unor obligații bugetare poate fi retrasă de debitor oricând, prin depunerea în acest sens a unei cereri la AJOFM/AMOFM/CRFPA. Prin retragerea cererii, debitorul își menține dreptul de a depune o nouă cerere de anulare a unor obligații bugetare, cu respectarea condițiilor prevăzute în acest sens de ordonanța de urgență.  +  Articolul 6Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea(1) În situația debitorilor prevăzuți la art. 1 alin. (5) lit. b), cererea de anulare se depune la AJOFM/AMOFM/CRFPA în raza căreia/căruia aceștia își au domiciliul fiscal potrivit Codului de procedură fiscală, cu indicarea debitorului principal și a cuantumului obligațiilor bugetare pentru care le-a fost atrasă răspunderea, aplicându-se în mod corespunzător prevederile art. 3-5.(2) La acordarea facilității pentru obligațiile pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii, pentru analiza îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. II din ordonanța de urgență, AJOFM/AMOFM/CRFPA care administrează obligațiile bugetare ale persoanei răspunzătoare are în vedere numai obligațiile ce îi revin acesteia, nu și cele ce revin debitorului principal.  +  Articolul 7Dispoziții finale(1) Deciziile prevăzute de prezenta procedură se emit de către AJOFM/AMOFM/CRFPA în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează la dosarul de debit al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile și înștiințării prevăzute la art. 3 alin. (6).(2) În situația debitorilor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, deciziile prevăzute la alin. (1) se emit separat pentru debitor și separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare.(3) Formularele prevăzute în anexele prezentei proceduri se editează de către AJOFM/AMOFM/CRFPA, utilizând sau neutilizând, după caz, sistemul informatic.  +  Articolul 8AnexeAnexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezenta procedură.  +  Anexa nr. 1la procedură
    NOTIFICARE
    privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare în
    conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024
    pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării
    creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general
    consolidat al României în anul 2024, precum și pentru
    modificarea și completarea unor acte normative
    A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală ..................................................Denumirea/Numele și prenumele .........................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ...................., localitatea ............................., strada .............................. numărul ................., blocul ................., scara ......, apartamentul .............Telefon ..........................................., fax .........................., e-mail ..........................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare.....................................................................................................................................................................Codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/Codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale pentru persoane fizice care desfășoară și activități economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri:.......................................................B. Datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscalDenumirea/Numele și prenumele ............................Adresa ............................................................Codul de identificare fiscală .............................C. Obiectul notificării*)*) Se poate bifa o singură căsuță sau oricâte dorește solicitantul.Intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare potrivit art. I-XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
    Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv (art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată (art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    Anularea unui procent din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în funcție de cuantumul acestora cuprins în fișa de calcul/decizie, în cazul debitorilor persoane fizice (art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    D. Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ
    Număr document suspendare
    Dată document suspendare
    Denumire obligație bugetarăSuma (lei)
    .............................................
    .............................................
    E. Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDate de identificare ale debitorului principal
    Codul de identificare fiscală
    Denumirea/Numele și prenumele
    Cuantumul obligațiilor bugetare pentru care a fost atrasă răspunderea (lei)
    F. Prin prezenta cerere declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal referitoare la falsul în declarații, că:[ ] nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;[ ] datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, potrivit Dosarului penal nr. ...../stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. .... din data de .............., pronunțată de ..................../reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform Actului nr. ....... din data de .........., emis de ................ .
    Numele și prenumele reprezentantului/împuternicitului legal
    ..........................
    Semnătura
    ..........................
     +  Anexa nr. 2la procedurăANTET*) *) Se va insera sigla agenției județene pentru ocuparea forței de muncă/Agenției Municipale pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrului regional de formare profesională a adulților.
    FIȘĂ DE CALCUL
    Nr. ................ data eliberării .......................Ca urmare a Notificării nr. .............. din data de ................., se certifică prin prezenta că:Denumirea/Numele și prenumele**): .................................................. **) În situația debitorilor persoane fizice care desfășoară și activități economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri se înscriu, pe lângă datele de identificare ale persoanei fizice, respectiv nume, prenume și cod numeric personal, și datele de identificare ale formei de exercitare a activității, respectiv denumirea și codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale. În cazul persoanelor fizice care exercită profesii liberale sub forma asocierilor se înscriu denumirea și codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal.Codul de identificare fiscală: **) .............................................Domiciliul fiscal: județ ............., localitate ........., sector ........., stradă .......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., cod poștal ..............figurează în evidențele financiare cu următoarele obligații bugetare, restante la data eliberării prezentei:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    din care***):***) Se va completa capitolul corespunzător solicitării formulate de debitor în notificare. Pct. IV se va completa obligatoriu în cazul completării pct. I, II și III.I - Obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentei fișe, conform art. II-V și/sau art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    II - Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentei fișe, aferente obligațiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    01234
    1.
    2.
    ...
    Total general
    III - Obligațiile bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și individualizate în decizii de imputare emise ca urmare a controlului, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentei fișe:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    IV - Obligații bugetare cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data eliberării prezentei fișe, rămase nestinse la data eliberării fișei:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele: .......................................Semnătura și ștampila: ..................
    Prezenta fișă de calcul se eliberează în vederea stabilirii obligațiilor bugetare ce pot forma obiect al amânării la plată a obligațiilor bugetare în conformitate cu art. I-V și/sau XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 3la procedurăANTET*) *) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Dosar nr. ...............Nr. ......... din ..............
    PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD
    încheiat astăzi, ........./......./............., la sediul agenției județene
    pentru ocuparea forței de muncă/Agenției Municipale pentru
    Ocuparea Forței de Muncă București/centrului regional de
    formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA)
    Subsemnatul(a), .........................., având funcția de ...................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ..............., am procedat la clarificarea neconcordanțelor existente între evidența contribuabilului și sumele înscrise în Fișa de calcul nr. .......... din data de ............. . Drept urmare, am constatat că ..................................... **) figurează în evidența financiară cu următoarele obligații bugetare care trebuie achitate, precum și cele care pot face obiectul anulării, potrivit art. II-V și/sau art. XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, conform Fișei de calcul nr. ...... din data de .............***): **) Se vor menționa denumirea/numele și prenumele debitorului.***) Se vor menționa numărul și data fișei de calcul eliberate după punerea de acord a sumelor.1. Obligații bugetare care trebuie achitate până la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 19 decembrie 2024 inclusiv, în vederea încadrării în prevederile art. II-V și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării fișei de calcul:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    (la 28-11-2024, sintagma: 25 noiembrie 2024 a fost înlocuită de Articolul I din ORDINUL nr. 1.227 din 27 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1185 din 28 noiembrie 2024 )
    2. Obligații bugetare care pot face obiectul anulării conform art. II-V și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării fișei de calcul:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Alte mențiuni: .......................................................................................................................................................................Obiecțiile debitorului: ............................................................................................................................................................
    Debitor,
    ....................................
    Avizat
    Șeful serviciului/biroului/compartimentului,
    ..........................................................
    Întocmit
    ....................................
     +  Anexa nr. 4la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de amânare la plată a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul art. VI alin. (5) lit. a) și/sau, după caz, al art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,luând în considerare motivele de fapt ..........................................,având în vedere Notificarea nr. ......... din data de ................, înregistrată la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA) cu nr. .............. din data de ..........................,luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. ... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se emite următoarea decizie:Se acordă amânarea la plată a obligațiilor bugetare**) în sumă totală de .......................lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la AJOFM/AMOFM/CRFPA, emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 5la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    ÎNȘTIINȚARE
    de respingere a notificării
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul prevederilor art. VI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. ............... din data de ..............., înregistrată la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA) cu nr. ............... din data de ..............................,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. ... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se respinge notificarea privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii.Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusă de dumneavoastră:...............................................................................................Temeiul de drept:...............................................................................................Mențiuni privind audierea debitorului:...............................................................................................Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........
     +  Anexa nr. 6la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul prevederilor art. VI alin. (5) lit. a) și/sau, după caz, art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,luând în considerare motivele de fapt .........................................................,vă comunicăm că Decizia de amânare la plată a obligațiilor accesorii nr. ................... din ..................... se modifică după cum urmează:Se acordă amânarea la plată a unor obligații bugetare**), în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA), emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 7la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. .........din ..............
    DECIZIE
    de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ............................................................................Codul de identificare fiscală .................................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele.......................................................................................Adresa .............................................................................Codul de identificare fiscală ..................................................În temeiul prevederilor art. VI alin. (7) lit. ...) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a obligațiilor accesorii nr. ...................... din data de ....................., și-a pierdut valabilitatea începând cu data de ............... .Suma rămasă de plată din amânare este în cuantum de .................... lei.Motivele de fapt pentru care s-a constatat pierderea valabilității amânării la plată a obligațiilor accesorii:...............................................................................................Temeiul de drept:...............................................................................................Consecințele pierderii valabilității amânării la plată a obligațiilor accesorii:...............................................................................................Mențiuni privind audierea debitorului:...............................................................................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA), emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
     +  Anexa nr. 8la procedură
    CERERE DE ANULARE
    a unor obligații bugetare în conformitate cu prevederile
    Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea
    unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare
    și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României
    în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
    A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală .........................................................Denumirea/Numele și prenumele ....................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ......................................, strada ....................................... numărul ................., blocul ..................., scara ......., apartamentul .............Telefon ......................, fax ..................., e-mail .........................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare:..........................................................................................................................................................................................................................................................................................Codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal/Codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale pentru persoane fizice care desfășoară și activități economice în mod independent sau exercită profesii libere sub alte forme decât asocieri:..............................................................................................B. Datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscalDenumirea/Numele și prenumele ...................................................Adresa ....................................................................................Codul de identificare fiscală ........................................................C. Obiectul cererii*) *) Se poate bifa o singură căsuță sau oricâte dorește solicitantul.Anularea unor obligații bugetare potrivit art. I-V și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
    Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv (art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    Anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată (art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    Anularea unui procent din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în funcție de cuantumul acestora cuprins în fișa de calcul/decizie, în cazul debitorilor persoane fizice (art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare)
    D. Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ
    Număr document suspendare
    Dată document suspendare
    Denumire obligație bugetarăSuma (lei)
    ..............................................
    ..............................................
    E. Anularea obligațiilor accesorii în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDatele de identificare ale debitorului principal
    Codul de identificare fiscală
    Denumirea/Numele și prenumele
    F. Prin prezenta cerere declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal referitoare la falsul în declarații, că:[ ] nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.[ ] datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, potrivit Dosarului penal nr. ...... /stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. ..... din data de ....................., pronunțată de ......................../reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform Actului nr. ........ din data de .........., emis de ................
    Numele si prenumele reprezentantului/împuternicitului legal
    ………………………………………………...............................
    Semnătura
    ………………………………………………..
     +  Anexa nr. 9la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de anulare a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ............................................................................Codul de identificare fiscală ................................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele.....................................................................................Adresa ...........................................................................Codul de identificare fiscală ................................................În temeiul prevederilor art. VIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,având în vedere motivele de fapt ............................................................,luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. ... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se emite următoarea decizie:Se acordă anularea unor obligații bugetare**) prevăzute la art. ....... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii.Contestația se depune la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA), emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 10la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ............................................................................Codul de identificare fiscală ................................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..............................................................................Codul de identificare fiscală ..................................................În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ............. din data de ............, înregistrată la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA) cu nr. .............. din data de ..........................,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare,se respinge cererea de anulare a unor obligații bugetare.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a unor obligații bugetare:..............................................................................................Temeiul de drept:..............................................................................................Mențiuni privind audierea debitorului:..............................................................................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la AJOFM/AMOFM/CRFPA, emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ....................Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 11la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de modificare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,având în vedere motivele de fapt ..............................................................,vă comunicăm că Decizia de anulare a unor obligații bugetare nr. ................... din data de ..................... se modifică după cum urmează:Se acordă anularea unor obligații bugetare**) prevăzute la art. ...... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA), emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 12la procedurăANTET*) *) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de desființare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ......... din data de ................, înregistrată la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA) cu nr. .............. din data de .................,vă comunicăm că anularea obligațiilor bugetare, aprobată prin Decizia de anulare a unor obligații bugetare nr. ................... din data de ........................., se desființează pentru suma de.............................lei, reprezentând**):**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârziereAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Motivele de fapt ....................................................................................................................................................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii.Contestația se depune la AJOFM/AMOFM/CRFPA, emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
     +  Anexa nr. 13la procedurăANTET*)*) Se va insera sigla AJOFM/AMOFM/CRFPA.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    prin care se ia act de retragerea notificării și se desființează
    decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare
    Datele de identificare ale debitoruluiDenumirea/Numele și prenumele......................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ..........................................Datele de identificare ale împuternicituluiDenumirea/Numele și prenumele........................................................................................Adresa ..........................................................................Codul de identificare fiscală ............................................În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,luând în considerare motivele de fapt ...................................................................................................................................,având în vedere Notificarea dumneavoastră nr. ............... din data de ..............., prin care v-ați manifestat intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii, înregistrată la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București/centrul regional de formare profesională a adulților (AJOFM/AMOFM/CRFPA) cu nr. ............... din data de ..............., precum și Cererea nr. .......... din data de ........... de retragere a notificării, înregistrată la AJOFM/AMOFM/CRFPA cu nr. ............... din data de .........................,vă comunicăm că am luat act de retragerea notificării menționate mai sus, astfel că Decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare nr. .............. din data de .................... se desființează și nu mai produce efecte începând cu data de ................ .Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la AJOFM/AMOFM/CRFPA, emitent(ă) al/a deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul entității (funcția),Numele și prenumele ......................Semnătura și ștampila ...........Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
    -----