ORDIN nr. 6.438 din 31 octombrie 2024pentru modificarea și completarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1099 din 4 noiembrie 2024



    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere dispozițiile art. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea și completarea unor acte normative, ministrul finanțelor emite următorul ordin:  +  Articolul IProcedura de anulare a unor obligații bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 19 septembrie 2024, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 3^1, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alin. (10), cu următorul cuprins:(10) În cazul în care se sting integral obligațiile bugetare principale individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la data de 6 septembrie 2024 sau decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, acestea se restituie potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.2. La articolul 4^1, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:(1) La stabilirea plafonului de 5.000 lei prevăzut la art. XVI din ordonanța de urgență se iau în considerare obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la această dată, astfel cum sunt definite la art. I alin. (2) din ordonanța de urgență, cu excepția celor prevăzute la art. I alin. (6) și art. XVIII din ordonanța de urgență.(2) În vederea stabilirii obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv potrivit prezentului articol, organul fiscal ia în considerare toate aceste obligații bugetare pe care debitorii persoane fizice le datorează, indiferent de sistemele informatice în care acesta le are înregistrate.3. La articolul 4^1, după alineatul (2) se introduc șase noi alineate, alin. (3)-(8), cu următorul cuprins:(3) Obligațiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la 31 august 2024 inclusiv, stabilite de către organul fiscal central prin decizii de impunere pe codul numeric personal, se analizează din perspectiva stabilirii plafonului prevăzut la art. XVI din ordonanța de urgență, astfel:a) pentru obligațiile bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, pentru care termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală s-a împlinit până la data eliberării certificatului de atestare fiscală sau până la data depunerii cererii de anulare, după caz, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, la stabilirea plafonului se au în vedere, cumulat, atât obligațiile bugetare stabilite prin aceste decizii, cât și celelalte obligații bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată;b) pentru obligațiile bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, pentru care cererea de anulare a fost depusă după data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, indiferent dacă termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală s-a împlinit înainte sau după această dată, la stabilirea plafonului se au în vedere doar obligațiile bugetare stabilite prin aceste decizii, fără a fi luate în considerare și obligații bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată. (4) În situația în care obligațiile bugetare sunt stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecții fiscale aflate în derulare la data de 6 septembrie 2024, debitorul poate achita aceste obligații utilizând numărul de evidență a plății.(5) În alte situații decât cea prevăzută la alin. (4), sumele încasate se distribuie și/sau sting obligațiile bugetare în ordinea prevăzută la art. 163 și 165 din Codul de procedură fiscală sau, după caz, la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2024.(6) În cazul în care, la data eliberării certificatului de atestare fiscală, procentul de anulare a obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 era de 50%, iar ulterior, până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, se stabilesc noi obligații fiscale principale și/sau se primesc noi titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale, care modifică procentul de anulare la 25%, pentru acordarea anulării unor obligații bugetare potrivit art. XVI din ordonanța de urgență, debitorii trebuie să achite 75% din noul cuantum total al obligațiile bugetare principale.(7) În situația în care a fost comunicată o decizie de impunere până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, iar termenul de plată a obligațiilor stabilite prin aceasta se împlinește după această dată, aceste obligații bugetare se iau în considerare la stabilirea plafonului prevăzut la art. XVI din ordonanța de urgență, împreună cu alte obligații bugetare restante la data de 31 august 2024, iar anularea procentului aferent și a accesoriilor se realizează numai dacă:a) pentru obligațiile bugetare restante la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024, debitorul achită aceste obligații până la data depunerii cererii de anulare;b) pentru obligațiile bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicată până la data depunerii cererii, debitorului i se sting aceste obligații în termenul prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală și acesta depune cererea de anulare în termen de 90 de zile de la data emiterii deciziei de impunere.(8) Eventualele sume care au stins după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din cele stabilite prin deciziile de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, precum și din dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate potrivit prevederilor prezentului articol, acestea se restituie potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.4. La articolul 6, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:(8) Deciziile de atragere a răspunderii solidare emise de organele fiscale după data de 31 august 2024, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024, se încadrează în prevederile art. I alin. (2) lit. d) din ordonanța de urgență.5. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins:  +  Articolul 6^1Anularea obligațiilor bugetare în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legislației insolvenței(1) În cazul persoanelor cărora li s-a stabilit răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, organul fiscal efectuează analiza asupra acestora în funcție de creanțele rămase de încasat din tabelul definitiv de creanțe sau din tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, astfel cum aceste informații au fost puse la dispoziția organului fiscal de către administratorul/lichidatorul judiciar.(2) Pentru efectuarea analizei asupra obligațiilor bugetare principale și accesorii care intră sub incidența facilităților fiscale prevăzute la art. II-V și/sau art. XVI, după caz, din ordonanța de urgență, organul fiscal competent în administrarea persoanei răspunzătoare solicită organului fiscal competent în administrarea debitorului furnizarea informațiilor cu privire la structura creanțelor rămase de încasat din tabelul definitiv de creanțe sau din tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, defalcată pe fiecare creditor, în funcție de prioritatea de distribuire a sumelor încasate.(3) Organul fiscal competent în administrarea debitorului, prin departamentul juridic, transmite administratorului/lichidatorului judiciar o cerere de informații de natura celor prevăzute la alin. (2), în care precizează suma rămasă de încasat de la persoana răspunzătoare ca urmare a atragerii răspunderii.(4) Administratorul/Lichidatorul judiciar transmite organului fiscal informațiile solicitate printr-o adresă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezenta procedură, în care are în vedere structura creanțelor conform prevederilor alin. (2).(5) Organul fiscal competent în administrarea debitorului transmite organului fiscal competent în administrarea persoanei răspunzătoare un referat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15 la prezenta procedură, care cuprinde situația defalcată pe creditori a creanțelor rămase de încasat din tabelul definitiv de creanțe sau din tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana răspunzătoare. În cazul creanțelor bugetare cu care organul fiscal s-a înscris în tabelul definitiv de creanțe sau în tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, organul fiscal analizează defalcarea acestora, în funcție de natura obligațiilor, respectiv obligații bugetare principale și accesorii, raportat la suma ce se cuvine acestuia în calitate de creditor, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana răspunzătoare.Exemplu:– Creditorii înscriși în tabelul definitiv de creanțe sau în tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, în ordinea priorității la distribuire, sunt:1. furnizorul de utilități - 2.000 lei;2. salariații - 5.000 lei;3. ANAF - 7.000 lei.– Suma pentru care s-a atras răspunderea persoanei fizice X este de 10.000 lei.– Din suma ce ar trebui încasată de la persoana răspunzătoare de 10.000 lei i se cuvine creditorului ANAF suma de 3.000 lei, care, în funcție de ordinea de stingere prevăzută la art. 165 alin. (6) din Codul de procedură fiscală, se defalcă astfel:a) obligații bugetare principale în cuantum de 2.000 lei;b) accesorii în cuantum de 1.000 lei.Având în vedere că obligațiile bugetare principale sunt sub plafonul de 5.000 lei reglementat la art. XVI din ordonanța de urgență, persoana fizică răspunzătoare trebuie să achite 1.000 lei obligații bugetare principale și beneficiază de anularea obligațiilor bugetare principale în cuantum de 1.000 lei și accesorii în sumă de 1.000 lei.(6) În cazul prevăzut la alin. (5), odată cu eliberarea certificatului de atestare fiscală conform art. 3 alin. (5), în care vor fi cuprinse inclusiv obligațiile bugetare principale și accesorii pentru care s-a atras răspunderea potrivit legislației insolvenței, se comunică persoanei răspunzătoare și o înștiințare de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 16 la prezenta procedură, în care vor fi cuprinse creanțele pe care le au de încasat alți creditori decât ANAF, pentru care persoana răspunzătoare trebuie să efectueze plata, acestea reprezentând condiție de anulare a unor obligații bugetare. (7) Sumele încasate de la persoana răspunzătoare se virează în contul indicat de administratorul/lichidatorul judiciar, cu excepția cuantumului aferent stingerii obligațiilor care reprezintă condiție de anulare a unor obligații bugetare potrivit alin. (5), în cazul în care debitorul se află în procedura de observație/reorganizare judiciară/faliment.(8) În situația în care debitorul a fost radiat, ca urmare a închiderii procedurii falimentului, sumele încasate de la persoana răspunzătoare se distribuie pe creanțele datorate fiecărui creditor, în baza informațiilor transmise de către lichidatorul judiciar. În acest caz, lichidatorul judiciar va comunica prin adresa prevăzută la alin. (4) și conturile în care organul fiscal va vira sumele aferente fiecărui creditor.(9) Cu sumele stinse atât din încasarea obligației bugetare principale, cât și din anularea diferenței de obligații bugetare principale, precum și din anularea accesoriilor, se diminuează în evidența debitorului principal obligațiile bugetare existente atât în evidența acestuia, cât și, după caz, în evidența celorlalte persoane răspunzătoare obligate la plată în solidar cu persoana căreia i s-a comunicat decizia de anulare a unor obligații bugetare.(10) Anularea obligațiilor bugetare principale și/sau accesorii, în cazul persoanelor cărora li s-a atras răspunderea potrivit legislației insolvenței, se realizează numai dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. I-XVIII din ordonanța de urgență, inclusiv din perspectiva altor obligații bugetare pe care acestea le datorează decât cele pentru care li s-a atras răspunderea.6. La articolul 8, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:(8) În situația în care documentele care stau la baza anulării unor obligații bugetare nu se pot edita din sistemele informatice, organele fiscale pot întocmi aceste documente în format hârtie, urmând ca prin intermediul aplicației informatice să se opereze scăderea din evidență a obligațiilor bugetare în baza deciziilor de anulare aprobate de către conducătorul organului fiscal, iar ulterior aceste decizii se comunică debitorilor.7. La articolul 9, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:(1) Anexele nr. 1-16 fac parte integrantă din prezenta procedură.8. Anexa nr. 2 la procedură se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.9. După anexa nr. 13 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 14-16, care vor avea cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2-4 la prezentul ordin.  +  Articolul IIAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 31 octombrie 2024.Nr. 6.438.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.
    CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
    Nr. ................ data eliberării ......................
    Ca urmare a Notificării nr. .............. din data de ................., se certifică prin prezenta că:A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală .........................................................Denumirea/Numele și prenumele ................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..........................., localitatea ................, str. ..................... nr. ....., bl. ......, sc. ......, ap. ......, telefon ........, fax ......................., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare....................................................................................................................................................................A.1. Obligații bugetare principale restante la 31 august 2024, nestinse la această dată, inclusiv sumele stabilite prin decizii de impunere emise de organul fiscal care se iau în calcul la stabilirea plafonului, în cuantum de ............................. leiA.2. Obligații bugetare principale restante la 31 august 2024, nestinse la data de 6 septembrie 2024, în cuantum de ............................. leiB. Obligații bugetare care trebuie achitate și cele care pot face obiectul anulării, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioareB.1. Obligații bugetare care trebuie achitate până la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în vederea încadrării în prevederile art. II-V^2), IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^3)^2) Obligații bugetare care trebuie achitate până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.^3) Se vor menționa debitele de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6, C.7 (la care se va avea în vedere, în cazul persoanelor fizice, procentul de achitare corespunzător) și total obligații bugetare de la lit. C.5 și C.8.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Suma totală care se va achita ……. lei
    B.2. Obligații bugetare care pot face obiectul anulării conform art. II-V, IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^4)^4) Se vor menționa accesoriile de la lit. C.1, C.2, C.3, C.4, C.6 și C.7, precum și procentul aferent debitelor de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6 și C.7, în cazul persoanelor fizice.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Suma totală care se va amâna în vederea anulării ……. lei
    C. Detalii cu privire la obligațiile bugetare existente în evidența fiscală, administrate de organul fiscal centralSus-numitul contribuabil figurează în evidențele fiscale cu următoarele obligații bugetare existente la data eliberării prezentului certificat:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    din care:C.1. Obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^5), conform art. II lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare^5) Vor fi cuprinse inclusiv obligațiile bugetare pentru care există un plan de reorganizare aprobat, însă nu se vor avea în vedere cele care fac obiectul înlesnirilor la plată potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.2. Diferențe de obligații bugetare principale declarate suplimentar prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.3. Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată, conform art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.4. Obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la 6 septembrie 2024, achitate în termenul legal de plată și/sau pentru care termenul legal de plată se împlinește după data eliberării prezentului certificat, precum și obligațiile accesorii aferente, conform art. V alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.5. Obligațiile bugetare pentru care s-a împlinit termenul de plată cuprins între data de 1 septembrie 2024 și data eliberării prezentului certificat, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. II lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.6. Obligațiile bugetare principale stabilite printr-o decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, achitate în termenul legal de plată și/sau pentru care termenul legal de plată se împlinește după data eliberării prezentului certificat, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente, conform art. V alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Obligații bugetare principale stabilite prin decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, în sumă totală de …………. lei (Se adaugă la lit. A.1.)
    C.7. Obligațiile bugetare principale, precum și accesoriile rămase nestinse la data prezentului certificat de atestare fiscală, pentru care s-a acordat eșalonare la plată potrivit Codului de procedură fiscală^6), conform art. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare^6) Nu se cuprind obligațiile bugetare pentru care au fost emise decizii de amânare la plată a penalităților de întârziere și a penalităților de nedeclarare, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele care nu pot face obiectul anulării prevăzute la art. I alin. (6) și la art. XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.8. Obligațiile bugetare care nu fac obiectul anulării conform art. II-V, IX și/sau XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^7), conform art. XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare^7) Nu fac obiectul anulării obligații bugetare:a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene;b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date;c) stabilite prin hotărâri penale definitive;d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Prezentul certificat de atestare fiscală se eliberează în vederea stabilirii obligațiilor fiscale ce pot face obiectul facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul organului fiscal central
    Numele și prenumele .......................................
    Semnătura și ștampila organului fiscal central ..................
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 14 la procedură)ANTET Către .......(organul fiscal competent).......
    ADRESĂ
    privind structura creanțelor înscrise în tabelul definitiv de creanțe
    sau în tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz
    Prin prezenta, subscrisa ................, în calitate de administrator/lichidator judiciar, prin reprezentant legal .............., confirmăm că în cazul debitorului .........., CIF ................, cu sediul în ............., radiat/aflat în procedura de observație/reorganizare judiciară/faliment, ca urmare a Hotărârii judecătorești nr. ....... din data de ......, pronunțată de ................, structura creanțelor înscrise în tabelul definitiv de creanțe sau în tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, rămase de încasat la data prezentei, este următoarea:I. Creanțe rămase în sold la data prezentei adrese, defalcate pe creditori:
    Nr. crt.Denumirea/ Numele și prenumele creditoruluiDatele de identificare ale creditoruluiRangul de preferințăSoldul creanței datorate creditorului - lei -Procent din categoria de creanțăContul IBAN al debitorului sau creditorului, după caz, în care se virează suma încasată
    1.
    2.
    ...
    Total general
    II. Creanțe bugetare datorate către creditorul bugetar ANAF, în cuantum total de ................. lei, din care principale .................. lei și accesorii ................... lei
    Prezenta adresă se emite în vederea recuperării de la persoana/persoanele ...................... a sumelor în cuantum de ....... lei, pentru care s-a/s-au făcut răspunzătoare în baza Hotărârii judecătorești nr. .............. din data de ................., pronunțată de ........................ .
    Reprezentant legal administrator/lichidator judiciar
    Numele și prenumele .......................
    Semnătura .......................
     +  Anexa nr. 3(Anexa nr. 15 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    Aprobat
    Conducător organ fiscal,
    ......................................

    REFERAT
    privind repartizarea sumelor de încasat din atragerea
    răspunderii patrimoniale conform legislației insolvenței
    Având în vedere:– Hotărârea judecătorească nr. ...... din data de ......, pronunțată de ......, s-a deschis procedura insolvenței pentru debitorul ........., CIF......, cu sediul în .......;– Hotărârea judecătorească nr. ....... din data de ......, pronunțată de ......, prin care s-a atras răspunderea patrimonială a persoanei/persoanelor răspunzătoare ........, CNP ................, cu domiciliul în ..............., iar suma rămasă de recuperat la data întocmirii prezentului referat este de ........ lei;– Adresa nr. .......... din data de ........., emisă de administratorul/lichidatorul judiciar .........,s-au constatat următoarele:  +  Secțiunea A - Creanțele rămase în sold defalcate pe creditori, rămase de încasat din tabelul definitiv de creanțe sau din tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana/persoanele răspunzătoare:
    Nr. crt.Denumirea/Numele și prenumele creditoruluiDatele de identificare ale creditoruluiRangul de preferințăSoldul creanței datorate creditorului - lei -Procent din categoria de creanțăContul IBAN al debitorului sau creditorului, după caz, în care se virează suma încasată
    1.
    2.
    ...
    Total general
     +  Secțiunea B - Defalcarea creanțelor bugetare datorate către creditorul bugetar ANAF, rămase de încasat din tabelul definitiv de creanțe sau din tabelul definitiv consolidat de creanțe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana/persoanele răspunzătoare:
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii

    Întocmit
    .....................
    Avizat
    Șef serviciu/compartiment juridic,
    ........................
    Avizat
    Șef serviciu/compartiment evidență pe plătitori,
    ................................
     +  Anexa nr. 4(Anexa nr. 16 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.
    ÎNȘTIINȚARE DE PLATĂ
    Datele de identificare a contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele ........................Adresa ................................................................Codul de identificare fiscală ................................În temeiul prevederilor art. 6^1 din Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că prin Hotărârea judecătorească nr. ................ din data de ..............., pronunțată de ................., vi s-a atras răspunderea patrimonială, iar suma rămasă de recuperat este de ......... lei,vă înștiințăm că pentru anularea unor obligații bugetare potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, trebuie să achitați suma de ................. lei, care se va distribui pentru stingerea creanțelor datorate de către debitorul ..................., CIF .............., următorilor creditori, inclusiv ANAF, astfel:
    Nr. crt.Denumirea/Numele și prenumele creditoruluiDatele de identificare ale creditoruluiRangul de preferințăSoldul creanței datorate creditorului - lei -Procentul din categoria de creanță
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Sumele înscrise în prezenta înștiințare se achită până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în contul .....................^2) , deschis la unitatea Trezoreriei Statului .............. .^2) Se va menționa contul 50.67.05 „Disponibil al persoanelor răspunzătoare (codebitorilor) din sume rezultate din executarea silită în cazul atragerii răspunderii“.
    Conducătorul organului fiscal central
    Numele și prenumele ........................
    Semnătura și ștampila unității .............
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
    -----