ORDIN nr. 145 din 5 septembrie 2024pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 904 din 6 septembrie 2024
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin: + Articolul INormele metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1171 din 7 decembrie 2022, se modifică și se completează după cum urmează:1. După articolul 2 se introduce un nou articol, art. 2^1, cu următorul cuprins: + Articolul 2^1În aplicarea art. 2 lit. g) din hotărâre, dovada calității de membru de familie se face prin:a) certificatul de căsătorie, pentru soț/soție;b) certificatul de naștere, pentru copil/copii minor/minori;c) certificatul de naștere, însoțit de dovada continuării studiilor, pentru copil/copii major/majori;d) declarație pe propria răspundere a părintelui/părinților aflat/aflați în întreținere din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 77 alin. (5) și (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, însoțită de dovada care atestă gradul de rudenie.2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 3(1) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul militar și polițiștii care se află, după caz, în una dintre următoarele situații:a) este numit în prima funcție într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;b) este mutat în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;c) este detașat să îndeplinească funcții într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/structură/formațiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință, ori este împuternicit să îndeplinească funcții într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/ structură/formațiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;d) este încadrat în structurile teritoriale ale unor unități care au sediul în altă localitate;e) este transferat/chemat/rechemat în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;f) este detașat în afara instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;g) este pus la dispoziție, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință.(2) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) și j) din hotărâre vizează personalul militar și polițiștii care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu.(3) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul civil care se află, după caz, în una dintre următoarele situații:a) este transferat într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;b) este detașat să îndeplinească funcții într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință.(4) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) și j) din hotărâre vizează personalul civil care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (3), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu.3. La articolul 5, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 5(1) Pentru alocarea la suma forfetară lunară, personalul îndreptățit întocmește o cerere, ce se înregistrează la secretariatul structurii din care face parte solicitantul și care trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente:a) datele de identificare ale persoanei solicitante;b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu sau reședință și locul de muncă;c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deținut legal, cu orice titlu, numele deținătorului legal și, după caz, al proprietarului;d) date privind domiciliul sau reședința avut(ă) la momentul primei modalități de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;e) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de compensația lunară pentru chirie aferentă unei locuințe închiriate sau compensația lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe;f) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul deține locuință proprietate personală în localitatea în care își are locul de muncă;g) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul a înstrăinat o locuință proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea după data mutării în interes de serviciu, numirii în prima funcție, transferării, chemării/rechemării în activitate, detașării și/sau împuternicirii ori punerii la dispoziție sau dacă au deținut locuințe proprietate personală și au pierdut beneficiul folosinței acestor locuințe în baza unor titluri executorii sau prin partaj convențional/judiciar;h) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de locuință de serviciu, de intervenție ori din fondul locativ de stat cu plata subvenționată a chiriei sau de cazare în unități de cazare aparținând instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională;i) dacă soția/soțul beneficiază de prevederile art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre, în situația în care aceasta/acesta este angajată/angajat a/al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;j) dacă are calitatea de membru al unei organizații sindicale/ profesionale;k) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară;l) declarație pe propria răspundere că datele prezentate în cerere sunt reale, precum și angajamentul de a restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.(2) Pentru alocarea la suma forfetară săptămânală/bilunară, personalul îndreptățit întocmește o cerere, ce se înregistrează la secretariatul unității și care trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente:a) datele de identificare ale persoanei solicitante;b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu și locul de muncă;c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deținut legal, cu orice titlu, numele deținătorului legal și, după caz, al proprietarului;d) date privind domiciliul avut la momentul primei modalități de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;e) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de compensație lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe;f) dacă are calitatea de membru al unei organizații sindicale/ profesionale;g) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară săptămânală/bilunară;h) declarație pe propria răspundere că cel puțin un membru de familie locuiește efectiv în localitatea pentru care solicită acordarea contravalorii transportului, că datele prezentate în cerere sunt reale, precum și angajamentul de a restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.4. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:(2^1) Pentru deplasarea săptămânală și bilunară de la domiciliu la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu, la cererea prevăzută la alin. (2) se anexează documente care să ateste faptul că cel puțin un membru de familie are stabilit domiciliul sau reședința în localitatea pentru care se solicită acordarea contravalorii transportului sau din care să rezulte că are dreptul de folosință a unui spațiu de locuit în localitatea respectivă.5. La articolul 5, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face pe o perioadă de 1-3 ani, după caz, de regulă pentru intervalul 1 ianuarie-31 decembrie, prin dispoziție zilnică/ordin de zi pe unitate a/al șefului/ comandantului unității care are calitatea de ordonator de credite. Pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul structurii din care face parte solicitantul.6. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmește lunar, pentru luna precedentă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, și se înregistrează la compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezență la serviciu al unității din care face parte solicitantul, de regulă până la data de 5 a lunii următoare. Compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezență la serviciu al unității transmite raportul, împreună cu graficul de prezență la serviciu, în termen de 2 zile lucrătoare la structura financiar-contabilă care asigură plata drepturilor bănești ale acestuia.7. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins: + Articolul 6^1Pentru deplasarea săptămânală și bilunară de la domiciliu la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu, personalul alocat la suma forfetară săptămânală/bilunară poate beneficia, într-o lună calendaristică, de acordarea contravalorii transportului pentru maximum patru deplasări săptămânale sau maximum două deplasări bilunare.8. La articolul 7, alineatul (1) se abrogă.9. La articolul 16, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:(4) Pentru situația prevăzută la art. 22 din hotărâre, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza documentelor prevăzute la alin. (1).10. La articolul 17, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 17(1) Decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasările prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. g) din hotărâre se face pentru un singur drum dus-întors pentru deplasarea de la adresa locului de muncă la adresa locului de desfășurare a cursului sau a altei forme de pregătire.11. La articolul 20, alineatele (1)-(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 20(1) Folosirea mijloacelor de transport din înzestrarea Ministerului Afacerilor Interne pentru transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului se aprobă de către șeful/comandantul unității care are calitatea de ordonator de credite.(2) În situația în care transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului se efectuează cu mijloace de transport ale operatorilor specializați, decontarea cheltuielilor se face de către unitățile din care cei în cauză au făcut parte, pe baza documentelor justificative și a confirmării unității că nu s-a putut asigura transportul cu mijloace auto proprii.(3) Autovehiculele utilizate pentru transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului trebuie să fie special amenajate și autorizate pentru acest scop, în conformitate cu legislația în domeniul serviciilor funerare.12. La articolul 21, alineatul (2) se abrogă.13. Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul II(1) Pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne care, la data de 11.07.2024, beneficia de suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară și a depus/depune cerere pentru alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară începând cu data de 12.07.2024 până în a 15-a zi lucrătoare, inclusiv, de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, alocarea la drept se face începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, dacă la momentul respectiv îndeplinea condițiile de acordare a contravalorii transportului sub forma sumei forfetare solicitate, conform noilor reglementări.(2) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) atrage încetarea plății contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare, începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024. + Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Romeo Simionescu,
secretar de statBucurești, 5 septembrie 2024.Nr. 145. + ANEXĂ(Anexa nr. 1 la normele metodologice)MINISTERUL AFACERILOR INTERNEUNITATEA .....................................................Nr. ....................... din ......................
Aprob.
Șeful/Comandantul unității,
.........................................
RAPORT^1
pentru plata sumelor forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors
de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncăSubsemnatul(a), ......................(grad militar/profesional, nume, prenume)..................., având funcția ............................................ în cadrul .................(serviciu, birou, compartiment etc.)........................, am onoarea să vă adresez rugămintea de a-mi aproba plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. [ ] h); [ ] i); [ ] j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, cu modificările și completările ulterioare, pentru perioada ......................................Forma de organizare a programului de lucru este ..................................^2.Precizez că numărul deplasărilor efectuate în perioada menționată mai sus este de .......................^3.Deplasările au fost efectuate în datele de .................................................................^3.Menționez că ruta pentru care solicit contravaloarea transportului este ............................................................................................................................................................ ^4.Precizez că nu a intervenit nicio schimbare de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară aferentă contravalorii transportului de la domiciliu sau reședință la locul de muncă, cu mențiunea că documentele justificative anexate anterior la cererea depusă în acest sens rămân valabile.Declar pe propria răspundere că datele prezentate sunt reale și mă angajez să restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.Semnătura .............................^1 Raportul se întocmește lunar, pentru luna precedentă, de regulă până la data de 5 a lunii următoare.^2 Se completează în situația în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările și completările ulterioare.^3 Se completează în situația în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. i) sau j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările și completările ulterioare.^4 Se vor menționa adresa de domiciliu sau reședință și adresa locului de muncă.
EMITENT |
În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin: + Articolul INormele metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1171 din 7 decembrie 2022, se modifică și se completează după cum urmează:1. După articolul 2 se introduce un nou articol, art. 2^1, cu următorul cuprins: + Articolul 2^1În aplicarea art. 2 lit. g) din hotărâre, dovada calității de membru de familie se face prin:a) certificatul de căsătorie, pentru soț/soție;b) certificatul de naștere, pentru copil/copii minor/minori;c) certificatul de naștere, însoțit de dovada continuării studiilor, pentru copil/copii major/majori;d) declarație pe propria răspundere a părintelui/părinților aflat/aflați în întreținere din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 77 alin. (5) și (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, însoțită de dovada care atestă gradul de rudenie.2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 3(1) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul militar și polițiștii care se află, după caz, în una dintre următoarele situații:a) este numit în prima funcție într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;b) este mutat în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;c) este detașat să îndeplinească funcții într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/structură/formațiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință, ori este împuternicit să îndeplinească funcții într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/ structură/formațiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;d) este încadrat în structurile teritoriale ale unor unități care au sediul în altă localitate;e) este transferat/chemat/rechemat în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;f) este detașat în afara instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;g) este pus la dispoziție, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință.(2) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) și j) din hotărâre vizează personalul militar și polițiștii care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu.(3) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul civil care se află, după caz, în una dintre următoarele situații:a) este transferat într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;b) este detașat să îndeplinească funcții într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință.(4) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) și j) din hotărâre vizează personalul civil care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (3), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu.3. La articolul 5, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 5(1) Pentru alocarea la suma forfetară lunară, personalul îndreptățit întocmește o cerere, ce se înregistrează la secretariatul structurii din care face parte solicitantul și care trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente:a) datele de identificare ale persoanei solicitante;b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu sau reședință și locul de muncă;c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deținut legal, cu orice titlu, numele deținătorului legal și, după caz, al proprietarului;d) date privind domiciliul sau reședința avut(ă) la momentul primei modalități de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;e) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de compensația lunară pentru chirie aferentă unei locuințe închiriate sau compensația lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe;f) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul deține locuință proprietate personală în localitatea în care își are locul de muncă;g) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul a înstrăinat o locuință proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea după data mutării în interes de serviciu, numirii în prima funcție, transferării, chemării/rechemării în activitate, detașării și/sau împuternicirii ori punerii la dispoziție sau dacă au deținut locuințe proprietate personală și au pierdut beneficiul folosinței acestor locuințe în baza unor titluri executorii sau prin partaj convențional/judiciar;h) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de locuință de serviciu, de intervenție ori din fondul locativ de stat cu plata subvenționată a chiriei sau de cazare în unități de cazare aparținând instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională;i) dacă soția/soțul beneficiază de prevederile art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre, în situația în care aceasta/acesta este angajată/angajat a/al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;j) dacă are calitatea de membru al unei organizații sindicale/ profesionale;k) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară;l) declarație pe propria răspundere că datele prezentate în cerere sunt reale, precum și angajamentul de a restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.(2) Pentru alocarea la suma forfetară săptămânală/bilunară, personalul îndreptățit întocmește o cerere, ce se înregistrează la secretariatul unității și care trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente:a) datele de identificare ale persoanei solicitante;b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu și locul de muncă;c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deținut legal, cu orice titlu, numele deținătorului legal și, după caz, al proprietarului;d) date privind domiciliul avut la momentul primei modalități de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;e) dacă solicitantul sau, după caz, soția/soțul beneficiază de compensație lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe;f) dacă are calitatea de membru al unei organizații sindicale/ profesionale;g) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară săptămânală/bilunară;h) declarație pe propria răspundere că cel puțin un membru de familie locuiește efectiv în localitatea pentru care solicită acordarea contravalorii transportului, că datele prezentate în cerere sunt reale, precum și angajamentul de a restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.4. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:(2^1) Pentru deplasarea săptămânală și bilunară de la domiciliu la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu, la cererea prevăzută la alin. (2) se anexează documente care să ateste faptul că cel puțin un membru de familie are stabilit domiciliul sau reședința în localitatea pentru care se solicită acordarea contravalorii transportului sau din care să rezulte că are dreptul de folosință a unui spațiu de locuit în localitatea respectivă.5. La articolul 5, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face pe o perioadă de 1-3 ani, după caz, de regulă pentru intervalul 1 ianuarie-31 decembrie, prin dispoziție zilnică/ordin de zi pe unitate a/al șefului/ comandantului unității care are calitatea de ordonator de credite. Pentru personalul care îndeplinește condițiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul structurii din care face parte solicitantul.6. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmește lunar, pentru luna precedentă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, și se înregistrează la compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezență la serviciu al unității din care face parte solicitantul, de regulă până la data de 5 a lunii următoare. Compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezență la serviciu al unității transmite raportul, împreună cu graficul de prezență la serviciu, în termen de 2 zile lucrătoare la structura financiar-contabilă care asigură plata drepturilor bănești ale acestuia.7. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins: + Articolul 6^1Pentru deplasarea săptămânală și bilunară de la domiciliu la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu, personalul alocat la suma forfetară săptămânală/bilunară poate beneficia, într-o lună calendaristică, de acordarea contravalorii transportului pentru maximum patru deplasări săptămânale sau maximum două deplasări bilunare.8. La articolul 7, alineatul (1) se abrogă.9. La articolul 16, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:(4) Pentru situația prevăzută la art. 22 din hotărâre, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza documentelor prevăzute la alin. (1).10. La articolul 17, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 17(1) Decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasările prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. g) din hotărâre se face pentru un singur drum dus-întors pentru deplasarea de la adresa locului de muncă la adresa locului de desfășurare a cursului sau a altei forme de pregătire.11. La articolul 20, alineatele (1)-(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 20(1) Folosirea mijloacelor de transport din înzestrarea Ministerului Afacerilor Interne pentru transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului se aprobă de către șeful/comandantul unității care are calitatea de ordonator de credite.(2) În situația în care transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului se efectuează cu mijloace de transport ale operatorilor specializați, decontarea cheltuielilor se face de către unitățile din care cei în cauză au făcut parte, pe baza documentelor justificative și a confirmării unității că nu s-a putut asigura transportul cu mijloace auto proprii.(3) Autovehiculele utilizate pentru transportul personalului decedat și al membrilor de familie decedați ai personalului trebuie să fie special amenajate și autorizate pentru acest scop, în conformitate cu legislația în domeniul serviciilor funerare.12. La articolul 21, alineatul (2) se abrogă.13. Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul II(1) Pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne care, la data de 11.07.2024, beneficia de suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară și a depus/depune cerere pentru alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară începând cu data de 12.07.2024 până în a 15-a zi lucrătoare, inclusiv, de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, alocarea la drept se face începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, dacă la momentul respectiv îndeplinea condițiile de acordare a contravalorii transportului sub forma sumei forfetare solicitate, conform noilor reglementări.(2) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) atrage încetarea plății contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare, începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024. + Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Romeo Simionescu,
secretar de statBucurești, 5 septembrie 2024.Nr. 145. + ANEXĂ(Anexa nr. 1 la normele metodologice)MINISTERUL AFACERILOR INTERNEUNITATEA .....................................................Nr. ....................... din ......................
Aprob.
Șeful/Comandantul unității,
.........................................
RAPORT^1
pentru plata sumelor forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors
de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncăSubsemnatul(a), ......................(grad militar/profesional, nume, prenume)..................., având funcția ............................................ în cadrul .................(serviciu, birou, compartiment etc.)........................, am onoarea să vă adresez rugămintea de a-mi aproba plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. [ ] h); [ ] i); [ ] j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, cu modificările și completările ulterioare, pentru perioada ......................................Forma de organizare a programului de lucru este ..................................^2.Precizez că numărul deplasărilor efectuate în perioada menționată mai sus este de .......................^3.Deplasările au fost efectuate în datele de .................................................................^3.Menționez că ruta pentru care solicit contravaloarea transportului este ............................................................................................................................................................ ^4.Precizez că nu a intervenit nicio schimbare de natură să modifice condițiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară aferentă contravalorii transportului de la domiciliu sau reședință la locul de muncă, cu mențiunea că documentele justificative anexate anterior la cererea depusă în acest sens rămân valabile.Declar pe propria răspundere că datele prezentate sunt reale și mă angajez să restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal.Semnătura .............................^1 Raportul se întocmește lunar, pentru luna precedentă, de regulă până la data de 5 a lunii următoare.^2 Se completează în situația în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reședință la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările și completările ulterioare.^3 Se completează în situația în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. i) sau j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările și completările ulterioare.^4 Se vor menționa adresa de domiciliu sau reședință și adresa locului de muncă.