ORDIN nr. 1.711 din 4 aprilie 2024pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 3.626/2022 privind criteriile de performanță în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 306 din 5 aprilie 2024



    Având în vedere:– Referatul comun de aprobare nr. A.R. 6.239 din 4.04.2024 al Direcției generale asistență medicală și al Direcției personal și structuri sanitare din cadrul Ministerului Sănătății;– prevederile art. 176 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin:  +  Articolul IAnexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 3.626/2022 privind criteriile de performanță în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1177 din 8 decembrie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul sănătății,
    Adriana Pistol,
    secretar de stat
    București, 4 aprilie 2024. Nr. 1.711.  +  ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 3.626/2022)
    CRITERII DE PERFORMANȚĂ
    în baza cărora se efectuează evaluarea anuală
    a activității managerului spitalului public
    A. Indicatori de management al resurselor umane1. Proporția medicilor din totalul personalului
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    2. Proporția personalului de specialitate medico-sanitar din totalul personalului angajat al spitalului
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    3. Gradul de ocupare cu personal specializat a serviciului/compartimentului de prevenire a infecțiilor asociate spitalizări asistenței medicale
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    B. Indicatori de utilizare a serviciilor1. Durata medie de spitalizare pe spital
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Până la 100%5 puncte
    101—105%4 puncte
    106—110%3 puncte
    111—115%2 puncte
    116—120%1 punct
    Peste 120%0 puncte
    2. Rata de utilizare a paturilor pe spital
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 110%0 puncte
    91—110%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    51—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 500 puncte
    3. Indicele de complexitate a cazurilor pe spital
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 110%5 puncte
    101—110%4 puncte
    91—100%3 puncte
    81—90%2 puncte
    71—80%1 punct
    Mai mic sau egal cu 70%0 puncte
    4. Numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    C. Indicatori economico-financiari1. Execuția bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    91—100%5 puncte
    85—90%4 puncte
    80—84%3 puncte
    75—79%2 puncte
    71—74%1 punct
    Mai mic sau egal cu 70%0 puncte
    2. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puțin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%4 puncte
    81—90%3 puncte
    61—80%2 puncte
    51—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 50%0 puncte
    3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%0 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    51—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 50%0 puncte
    4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 110%0 puncte
    81—110%5 puncte
    71—80%4 puncte
    61—70%3 puncte
    51—60%2 puncte
    41—50%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    5. Costul mediu/zi de spitalizare pe spital
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 110%0 puncte
    81—110%5 puncte
    75—80%4 puncte
    70—74%3 puncte
    65—69%2 puncte
    61—64%1 punct
    Mai mic sau egal cu 60%0 puncte
    D. Indicatori de calitate1. Rata mortalității intraspitalicești pe total spital (datorată complicațiilor survenite în timpul spitalizării)
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%0 puncte
    91—100%1 punct
    81—90%2 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%4 puncte
    41—60%5 puncte
    Mai mic sau egal cu 40%6 puncte
    2. Rata infecțiilor asociate asistenței medicale pe total spital (la 100 de pacienți externați)
    Rata înregistratăPunctajulacordat
    3—6%5 puncte
    7—10%3 puncte
    Peste 10%1 punct
    Sub 3%0 puncte
    NOTĂ: În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță se acordă următorul punctaj:
    Rata înregistratăPunctajulacordat
    Peste 6%5 puncte
    3—6%3 puncte
    Sub 3%0 puncte
    3. Sancțiuni/Măsuri de remediere dispuse de către Inspecția Sanitară de Stat în urma acțiunilor de inspecție a măsurilor igienico-sanitare, activităților de sterilizare și dezinfecție în spital
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere și nu au fost implementate/remediate în termenul dispus.0 puncte
    Au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere și au fost implementate/remediate în termenul dispus.3 puncte
    Nu au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere.5 puncte
    4. Numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%5 puncte
    91—100%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    5. Rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenți la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienții internați în secțiile ATI, oncologie, hematologie
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 70%5 puncte
    61—70%4 puncte
    51—60%3 puncte
    41—50%2 puncte
    26—40%1 punct
    Mai mic sau egal cu 25%0 puncte
    6. Realizarea anuală a unui studiu de prevalență de moment a infecțiilor asociate asistenței medicale și a consumului de antibiotice pe baza metodologiei elaborate de Institutul Național de Sănătate Publică
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Realizat5 puncte
    Nerealizat0 puncte
    7. Rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalență de moment
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 90%5 puncte
    81—90%4 puncte
    71—80%3 puncte
    61—70%2 puncte
    41—60%1 punct
    Mai mic sau egal cu 40%0 puncte
    8. Sistem de comunicare cu aparținătorii/reprezentanții legali ai pacienților, procedurat și implementat
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Procedurat și implementat5 puncte
    Procedurat, dar neimplementat3 puncte
    Nu există o procedură specifică privind comunicarea cu aparținătorii/reprezentanții legali.0 puncte
    9. Sistem de evaluare a gradului de satisfacție a acienților, procedurat și implementat
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Procedurat și implementat5 puncte
    Procedurat, dar neimplementat3 puncte
    Nu există o procedură specifică privind comunicarea cu aparținătorii/reprezentanții legali.0 puncte
    E. Indicatori de integritate1. Proporția angajaților unității sanitare care au fost instruiți prin intermediul programelor de formare profesională pe tema conflictelor de interese și a incompatibilităților
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    91—100%5 puncte
    71—90%4 puncte
    51—70%3 puncte
    31—50%2 puncte
    11—30%1 punct
    Mai mic sau egal cu 10%0 puncte
    2. Gradul de realizare a măsurilor preventive pentru limitarea conflictelor de interese și a incompatibilităților:a) respectarea standardului general de publicare a informațiilor de interes public conform anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.269/2021 privind aprobarea Strategiei naționale anticorupție 2021-2025 și a documentelor aferente acesteia;b) existența unui Ghid privind conflictele de interese și incompatibilitățile, precum și documentarea faptului că a fost adus la cunoștință angajaților;c) existența unei proceduri în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, cu modificările ulterioare;d) funcționarea Consiliului etic.
    Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contractPunctajulacordat
    Peste 100%6 puncte
    81—100%5 puncte
    61—80%4 puncte
    41—60%3 puncte
    21—40%2 puncte
    Mai mic sau egal cu 201 punct
    NOTE:1. În cazul spitalelor pentru care plata nu se face prin tarif pe caz rezolvat, pentru indicatorul "Indicele de complexitate al cazurilor pe spital" se acordă 5 puncte.2. În cazul spitalelor care nu au în structură spitalizare de zi, pentru indicatorul "Numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări" se acordă 5 puncte.3. În cazul spitalelor care nu au în structură ambulatoriu, pentru indicatorul "Numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu" se acordă 5 puncte.4. În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță și al spitalelor care nu au secții/compartimente ATI, oncologie și hematologie, pentru indicatorii de calitate: "Rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenți la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienții internați în secțiile ATI, oncologie, hematologie" se acordă 5 puncte.5. În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță și al spitalelor care nu au secții de chirurgie, pentru indicatorul de calitate: "Rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalență de moment" se acordă 5 puncte.
    -----