ORDIN nr. 335 din 20 martie 2024privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalității de suportare a cheltuielilor aferente producerii și distribuției cardului duplicat către asigurat, precum și a modalității de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului național de asigurări sociale de sănătate
EMITENT
  • CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 259 din 26 martie 2024



    Având în vedere:– Referatul de aprobare nr. DG 2.143 din 20.03.2024 al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate;– art. 326 lit. b), art. 337 alin. (2) și art. 339 alin. (4)-(7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 900/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul național de asigurări sociale de sănătate din titlul IX „Cardul european și cardul național de asigurări sociale de sănătate“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și art. 6 alin. (3) și (4) din anexa la aceasta,în temeiul dispozițiilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:  +  Articolul IOrdinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalității de suportare a cheltuielilor aferente producerii și distribuției cardului duplicat către asigurat, precum și a modalității de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului național de asigurări sociale de sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 30 martie 2015, cu completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 4, părțile introductive ale alineatelor (2)-(4) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situația prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. a), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul, se transmite prin servicii poștale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță și este însoțită de următoarele documente:.................................................................................................(3) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situația prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. b), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul, se transmite prin servicii poștale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță și este însoțită de următoarele documente:..................................................................................................(4) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situațiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul, se transmite prin servicii poștale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță și este însoțită de următoarele documente:2. La articolul 5, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Adeverința prevăzută la alin. (1) este valabilă până la data emiterii cardului duplicat.3. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:(2^1) Data de emitere a cardului duplicat este data la care cardul duplicat a ajuns la titular fie prin intermediul serviciilor poștale, fie prin casa de asigurări de sănătate.4. În anexa nr. 2, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins:5. Adeverința este valabilă până la data emiterii cardului duplicat.  +  Articolul II(1) Pentru punerea în aplicare a dispozițiilor prezentului ordin, casele de asigurări de sănătate publică pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.(2) Casele de asigurări de sănătate au obligația să respecte dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și celelalte prevederi legale în vigoare privind prelucrarea datelor cu caracter personal.  +  Articolul III(1) Cererile de eliberare a cardurilor duplicat adresate caselor de asigurări de sănătate și nesoluționate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluționează conform dispozițiilor legale în vigoare la data eliberării adeverințelor de înlocuire a cardurilor naționale.(2) Adeverințele emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin își păstrează perioada de valabilitate prevăzută în acestea, conform art. 5 alin. (2) din Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalității de suportare a cheltuielilor aferente producerii și distribuției cardului duplicat către asigurat, precum și a modalității de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului național de asigurări sociale de sănătate, aflat în vigoare la data eliberării acestora.  +  Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
    Valeria Herdea
    București, 20 martie 2024.Nr. 335.-----