ORDIN nr. 2.370 din 9 iunie 2023pentru aprobarea matricei de corelare prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027
EMITENT
  • MINISTERUL INVESTIȚIILOR ȘI PROIECTELOR EUROPENE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 14 iunie 2023



    Având în vedere dispozițiile:– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;– Hotărârii Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităților și instituțiilor din România în procesul de programare și negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 și a cadrului instituțional de coordonare, gestionare și control al acestor fonduri, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România, aprobată prin Legea nr. 277/2021, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;– Hotărârii Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea gestionării fondurilor europene nerambursabile destinate dezvoltării regionale,luând în considerare Referatul de aprobare nr. 84 din 6.06.2023,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027 și ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare,ministrul investițiilor și proiectelor europene emite prezentul ordin.  +  Articolul 1Se aprobă matricea de corelare a bugetului proiectului cu devizul general al investiției, întocmit în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 au obligația de a modifica procedurile operaționale proprii, în sensul conformării acestora cu prevederile prezentului ordin, în termen de 30 de zile de la data intrării sale în vigoare.  +  Articolul 3Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 și Direcția coordonare SMIS și IT vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
    Bogdan-Eduard Simcea,
    secretar de stat
    București, 9 iunie 2023.Nr. 2.370.  +  ANEXĂ
    MATRICEA
    de corelare a bugetului proiectului cu devizul general al investiției
    Nr. crt.Categorie_NUME SMISSubcategorie_NUME SMISCapitol în devizul general conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioareSubcapitol în devizul general conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare
    1ECHIPAMENTE/ DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE1.1. Obținerea terenuluicap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenuluicap. 1 - 1.1. Obținerea terenului
    2LUCRĂRI1.2. Amenajarea terenuluicap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenuluicap. 1 - 1.2. Amenajarea terenului
    3LUCRĂRI1.3. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițialăcap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenuluicap. 1 - 1.3. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială
    4LUCRĂRI1.4. Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilitățilorcap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenuluicap. 1 - 1.4. Cheltuieli pentru relocarea/ protecția utilităților
    5LUCRĂRI2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investițiicap. 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investițiicap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului
    6SERVICII3.1.1. Studii de terencap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.1.1. Studii de teren
    7SERVICII3.1.2. Raport privind impactul asupra mediuluicap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.1.2. Raport privind impactul asupra mediului
    8SERVICII3.1.3. Alte studii de specialitatecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.1.3. Alte studii specifice
    9SERVICII3.2. Documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizațiicap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.2. Documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații
    10SERVICII3.3. Expertizare tehnicăcap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.3. Expertizare tehnică
    11SERVICII3.4. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranță rutierăcap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.4. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranță rutieră
    12SERVICII3.5.1. Temă proiectarecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.1. Temă de proiectare
    13SERVICII3.5.2. Studiu de prefezabilitatecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.2. Studiu de prefezabilitate
    14SERVICII3.5.3. Studiu de fezabilitate/Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz generalcap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.3. Studiu de fezabilitate/ Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz general
    15SERVICII3.5.4. Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/ autorizațiilorcap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.4. Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/autorizațiilor
    16SERVICII3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuțiecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție
    17SERVICII3.5.6. Proiect tehnic și detalii de execuțiecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.5.6. Proiect tehnic și detalii de execuție
    18SERVICII3.6. Organizarea procedurilor de achizițiecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.6. Organizarea procedurilor de achiziție
    19SERVICII3.7.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investițiicap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.7.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investiții
    20SERVICII3.7.2. Auditul financiarcap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.7.2. Auditul financiar
    21SERVICII3.8.1. Asistență tehnică din partea proiectantuluicap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.8.1.1. Asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor
    22SERVICII3.8.1. Asistență tehnică din partea proiectantuluicap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.8.1.2. Asistență tehnică din partea proiectantului pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuție, avizat de către Inspectoratul de Stat în Construcții
    23SERVICII3.8.2. Dirigenție de șantier/Supervizarecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.8.2. Dirigenție de șantier
    24SERVICII3.8.3. Coordonator în materie de securitate și sănătatecap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnicăcap. 3 - 3.8.3. Coordonator în materie de securitate și sănătate - conform Hotărârii Guvernului nr. 300/2006, cu modificările și completările ulterioare
    25LUCRĂRI4.1. Construcții și instalațiicap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.1. Construcții și instalații
    26LUCRĂRI4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționalecap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale
    27LUCRĂRI4.3. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montajcap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.3. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj
    28ECHIPAMENTE/DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE4.4. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care nu necesită montaj și echipamente de transportcap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.4. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care nu necesită montaj și echipamente de transport
    29ECHIPAMENTE/DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE4.5. Dotăricap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.5. Dotări
    30CHELTUIELI CU ACTIVE NECORPORALE4.6. Active necorporalecap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bazăcap. 4 - 4.6. Active necorporale
    31LUCRĂRI5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantiercap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier
    32LUCRĂRI5.1.2. Cheltuieli conexe organizării șantieruluicap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării șantierului
    33TAXE5.2.1. Comisioanele și dobânzile aferente creditului băncii finanțatoarecap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.2.1. Comisioanele și dobânzile aferente creditului băncii finanțatoare
    34TAXE5.2.2. Cota aferentă ISC pentru controlul calității lucrărilor de construcțiicap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.2.2. Cota aferentă ISC pentru controlul calității lucrărilor de construcții
    35TAXE5.2.3. Cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism și pentru autorizarea lucrărilor de construcțiicap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.2.3. Cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism și pentru autorizarea lucrărilor de construcții
    36TAXE5.2.4. Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor - CSCcap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.2.4. Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor - CSC
    37TAXE5.2.5. Taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/desființarecap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.2.5. Taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/ desființare
    38LUCRĂRI5.3. Cheltuieli diverse și neprevăzutecap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.3. Cheltuieli diverse și neprevăzute
    39SERVICII5.4. Cheltuieli pentru informare și publicitatecap. 5. Alte cheltuielicap. 5 - 5.4. Cheltuieli pentru informare și publicitate
    40LUCRĂRI6.1. Pregătirea personalului de exploatarecap. 6. Cheltuieli pentru probe tehnologice și testecap. 6 - 6.1. Pregătirea personalului de exploatare
    41LUCRĂRI6.2. Probe tehnologice și testecap. 6. Cheltuieli pentru probe tehnologice și testecap. 6 - 6.2. Probe tehnologice și teste
    42MARJĂ BUGET7.1. Cheltuieli aferente marjei de bugetap. 7. Cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de prețcap. 7 - 7.1. Cheltuieli aferente marjei de buget, 25% din (1.2 + 1.3 + 1.4 + 2 + 3.1 + 3.2 + 3.3 + 3.5 + 3.7 + 3.8 + 4 + 5.1.1)
    43REZERVĂ IMPLEMENTARE7.2. Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de prețcap. 7. Cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de prețcap. 7 - 7.2. Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț
    (la 21-02-2024, ANEXA a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 457 din 15 februarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 21 februarie 2024 )
    Notă
    Articolul II din ORDINUL nr. 457 din 15 februarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 21 februarie 2024, prevede:
    Articolul II
    Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 au obligația de a modifica procedurile operaționale proprii, în sensul conformării acestora cu prevederile prezentului ordin.
    ------