ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 90 din 19 august 2021privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 23 august 2021
Având în vedere necesitatea implementării măsurilor legislative care vizează evaluarea și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii,luând în considerare deficitul de personal de la nivelul caselor teritoriale de pensii raportat la numărul de pensionari aflați în evidența acestora, dar și la complexitatea documentației în raport cu care se stabilesc drepturile de pensie cu consecințe în derularea procesului de evaluare a dosarelor de pensii absolut necesar în vederea recalculări pensiilor, potrivit Legii nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, cu modificările și completările ulterioare, act normativ care cuprinde reglementări potrivit cărora pensiile stabilite pe baza legislației anterioare datei intrării în vigoare a acestui act normativ se recalculează. În cazul în care în urma procesului de recalculare rezultă un cuantum al pensiei mai mic decât cel aflat în plată sau cuvenit se păstrează cuantumul avantajos.Premergător procesului de recalculare, pensiile stabilite conform legislației anterioare vor fi evaluate, procedura de evaluare fiind stabilită prin Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 privind efectuarea operațiunilor de evaluare a pensiilor din sistemul public stabilite până la data de 1 septembrie 2023.Ținând seama că un angajat al casei teritoriale de pensii deservește aproximativ un număr de 1.800 pensionari, ceea ce în condițiile actuale este peste limita de lucru și generează întârzieri în soluționarea dosarelor de pensii și nemulțumiri în rândul beneficiarilor sistemului public de pensii care reprezintă principala prioritate a Casei Naționale de Pensii Publice,având în vedere că procesul de evaluare pentru aceste dosare implică o activitate complexă și intensă din punctul de vedere al resursei umane cu atribuții în manevrarea fondului arhivistic, culegerea, verificarea și analiza datelor-sursă,luând în considerare reglementările art. 157 alin. (2) și (5) din Legea nr. 127/2019, cu modificările și completările ulterioare, care fac referire la suplimentarea personalului Casei Naționale de Pensii Publice cu respectarea prevederilor art. 126 alin. (3) potrivit căruia numărul de personal al structurilor Casei Naționale de Pensii Publice nu poate fi mai mic decât numărul corespunzător raportului de un salariat la 2.000 de asigurați și pensionari,pornind de la situația că în evidența sistemului public de pensii este un număr de aproximativ 5 milioane de pensionari și aproximativ 6 milioane de asigurați,raportat la reglementarea din art. 126 alin. (3), la nivelul Casei Naționale de Pensii Publice și caselor teritoriale de pensii necesarul de personal ar fi estimat la 5.500 de posturi (5.500 – 3.480 = 2.020 de posturi).Având în vedere că în prezent numărul total de posturi aferent Casei Naționale de Pensii Publice și caselor teritoriale de pensii este de 3.480, din care la nivelul caselor teritoriale de pensii există un număr total de 3.186 de posturi pentru realizarea tuturor atribuțiilor statutare referitoare la stabilirea și plata pensiilor, dar și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu caracter special aflate în gestionarea Casei Naționale de Pensii Publice, precum și pentru evidența asiguraților și activitățile conexe,ținând seama că volumul de muncă pe care îl presupune acțiunea de evaluare a dosarelor de pensii din sistemul public de pensii nu se poate realiza doar cu personalul existent care este deja supraîncărcat și migrează spre alte instituții publice cu un volum și stres de muncă mai mic, dar și cu salarii mai atractive,având în vedere restructurările de posturi majore survenite în cadrul caselor teritoriale de pensii din ultimii ani, volumul de muncă crescut/dublat prin apariția de noi modificări legislative/cereri de recalculare a dosarelor de pensii/eliberare adeverințe stagii de cotizare etc.,ținând cont de faptul că suplimentarea cu cele 1.000 de posturi și a costurilor aferente reprezintă o urgență și un obiectiv major al Casei Naționale de Pensii Publice, cu consecințe pozitive majore asupra vieții și drepturilor legale ale beneficiarilor sistemului public de pensii,având în vedere termenul extrem de scurt în cadrul căruia se derulează operațiunea de evaluare a dosarelor de pensie în baza Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 și că vizează doar activitățile de stabilire care urmează a fi derulate pentru toate cele 5 milioane de dosare,luând în considerare că personalul Casei Naționale de Pensii Publice este insuficient numeric și deja blocat în procesele operaționale interne, nedigitalizate, pentru a putea finaliza într-un termen rezonabil procesul de evaluare (culegere, verificare, analiză date), considerent pentru care evaluarea nu se poate realiza doar cu personalul existent,neadoptarea măsurii legislative propuse are consecințe negative pentru pensionarii sistemului public cărora li se poate aduce atingere în drepturi prin neparcurgerea cu eficiență și în timp util a procedurii de evaluare a dosarelor de pensie, în vederea recalculării ulterioare a drepturilor de pensie,având în vedere că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat și că neadoptarea acestor măsuri ar avea drept consecințe negative lezarea unui interes public,apreciind că aceasta constituie în sensul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată din cauza efectelor negative ce ar putea fi generate de o eventuală nerealizare a evaluării și având în vedere că o intervenție legislativă efectuată altfel decât pe calea delegării legislative nu ar fi de natură să înlăture de îndată consecințele negative ale nerespectării obiectivelor asumate de Guvern, se impune adoptarea prezentei ordonanțe de urgență.Apreciind că toate acestea constituie o situație extraordinară, considerăm că o eventuală legiferare pe altă cale decât delegarea legislativă, chiar în procedură de urgență, nu ar fi de natură să înlăture de îndată aceste consecințele negative ce pot fi create pentru beneficiarii sistemului public de pensii.În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + Articolul 1În vederea evaluării pensiilor din sistemul public de pensii, conform Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 privind efectuarea operațiunilor de evaluare a pensiilor din sistemul public stabilite până la data de 1 septembrie 2023, se suplimentează numărul maxim de posturi al Casei Naționale de Pensii Publice cu 1.000 de posturi încadrate în categoria funcțiilor contractuale, pentru o perioadă determinată, respectiv până la data de 31 decembrie 2022. Notă
Articolul III din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 70 din 31 august 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 31 august 2023 prevede:
Articolul III(1) Termenul de încadrare în categoria funcțiilor contractuale prevăzut la art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808 din 23 august 2021, aprobată prin Legea nr. 362/2022, se prelungește până la data de 31 august 2024, personalul desfășurând activități în vederea recalculării pensiilor din sistemul public de pensii în vederea eficientizării operaționale și serviciile electronice avansate pentru sistemul național de pensii prin digitalizare și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii conform Planului național de redresare și reziliență din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, investiția 10., jalon 240 - Sistemul informatic din cadrul Casei Naționale de Pensii Publice și I9. Susținerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate în plată, jalon 239 - Toate dosarele de pensii recalculate.(2) Activitățile prevăzute la alin. (1) au în vedere, fără a fi limitative, următoarele acțiuni:a) determinarea stagiilor de cotizare și a numărului de puncte pentru perioadele de vechime în muncă realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, în baza informațiilor existente în arhiva electronică, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare;b) emiterea deciziilor de pensii în sistem centralizat și transmiterea acestora către casele teritoriale de pensii în vederea verificării, îndosarierii, împlicuirii și transmiterii către pensionari;c) recalcularea dosarelor de pensii provenite din vechiul sistem al agricultorilor, prin determinarea numărului de puncte conform noii formule de calcul al pensiilor, emiterea și transmiterea deciziilor de pensii către pensionari.(3) Posturile contractuale vacante din cadrul caselor teritoriale de pensii, prevăzute la art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, aprobată prin Legea nr. 362/2022, urmează aceeași procedură prevăzută la art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, aprobată prin Legea nr. 362/2022. + Articolul 2(1) Ocuparea posturilor prevăzute la art. 1 se face prin concurs.(2) În termen de 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor prevăzute la art. 1 se publică anunțul pentru ocuparea acestora.(3) În vederea participării la concurs, candidații depun dosarul de concurs în termen de două zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postului vacant.(4) Condițiile specifice se stabilesc pe baza fișei postului, unitar, la propunerea Casei Naționale de Pensii Publice.(5) Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:a) cerere de înscriere la concurs;b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;e) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îi facă incompatibili cu funcția pentru care candidează;f) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;g) curriculum vitae.(6) Concursul pentru ocuparea unui post prevăzut la art. 1 constă în 3 etape succesive, după cum urmează:a) selecția dosarelor de înscriere;b) proba scrisă, care constă în rezolvarea unui test-grilă;c) interviul.(7) Procedura privind selecția dosarelor de concurs, proba scrisă a concursului și interviul este următoarea:a) în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, prevăzut la alin. (2), comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare;b) rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor;c) proba scrisă se susține în termen de 7 zile lucrătoare de la data afișării anunțului;d) interviul se susține într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;e) după afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept;f) notarea probei scrise și a interviului se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe;g) comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse față de rezultatul probei scrise și interviu se face în termen de o zi lucrătoare de la soluționarea acestora.(8) În termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, președintele Casei Naționale de Pensii Publice aprobă prin ordin procedura privind organizarea și desfășurarea concursului, cu respectarea prevederilor din prezenta ordonanță de urgență.(9) Salarizarea personalului prevăzut la art. 1 se face conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, anexa nr. VIII „Familia ocupațională de funcții bugetare «Administrație»“ cap. II lit. A pct. III lit. b). + Articolul 3Metodologia de repartizare a numărului de posturi prevăzut la art. 1, precum și stabilirea drepturilor salariale ale acestui personal vor fi stabilite prin ordin al președintelui Casei Naționale de Pensii Publice emis în termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. + Articolul 4Fondurile necesare salarizării personalului prevăzut la art. 1 se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii și protecției sociale,
Mihnea-Claudiu Drumea,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Dan VîlceanuBucurești, 19 august 2021.Nr. 90.-----
EMITENT |
Având în vedere necesitatea implementării măsurilor legislative care vizează evaluarea și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii,luând în considerare deficitul de personal de la nivelul caselor teritoriale de pensii raportat la numărul de pensionari aflați în evidența acestora, dar și la complexitatea documentației în raport cu care se stabilesc drepturile de pensie cu consecințe în derularea procesului de evaluare a dosarelor de pensii absolut necesar în vederea recalculări pensiilor, potrivit Legii nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, cu modificările și completările ulterioare, act normativ care cuprinde reglementări potrivit cărora pensiile stabilite pe baza legislației anterioare datei intrării în vigoare a acestui act normativ se recalculează. În cazul în care în urma procesului de recalculare rezultă un cuantum al pensiei mai mic decât cel aflat în plată sau cuvenit se păstrează cuantumul avantajos.Premergător procesului de recalculare, pensiile stabilite conform legislației anterioare vor fi evaluate, procedura de evaluare fiind stabilită prin Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 privind efectuarea operațiunilor de evaluare a pensiilor din sistemul public stabilite până la data de 1 septembrie 2023.Ținând seama că un angajat al casei teritoriale de pensii deservește aproximativ un număr de 1.800 pensionari, ceea ce în condițiile actuale este peste limita de lucru și generează întârzieri în soluționarea dosarelor de pensii și nemulțumiri în rândul beneficiarilor sistemului public de pensii care reprezintă principala prioritate a Casei Naționale de Pensii Publice,având în vedere că procesul de evaluare pentru aceste dosare implică o activitate complexă și intensă din punctul de vedere al resursei umane cu atribuții în manevrarea fondului arhivistic, culegerea, verificarea și analiza datelor-sursă,luând în considerare reglementările art. 157 alin. (2) și (5) din Legea nr. 127/2019, cu modificările și completările ulterioare, care fac referire la suplimentarea personalului Casei Naționale de Pensii Publice cu respectarea prevederilor art. 126 alin. (3) potrivit căruia numărul de personal al structurilor Casei Naționale de Pensii Publice nu poate fi mai mic decât numărul corespunzător raportului de un salariat la 2.000 de asigurați și pensionari,pornind de la situația că în evidența sistemului public de pensii este un număr de aproximativ 5 milioane de pensionari și aproximativ 6 milioane de asigurați,raportat la reglementarea din art. 126 alin. (3), la nivelul Casei Naționale de Pensii Publice și caselor teritoriale de pensii necesarul de personal ar fi estimat la 5.500 de posturi (5.500 – 3.480 = 2.020 de posturi).Având în vedere că în prezent numărul total de posturi aferent Casei Naționale de Pensii Publice și caselor teritoriale de pensii este de 3.480, din care la nivelul caselor teritoriale de pensii există un număr total de 3.186 de posturi pentru realizarea tuturor atribuțiilor statutare referitoare la stabilirea și plata pensiilor, dar și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu caracter special aflate în gestionarea Casei Naționale de Pensii Publice, precum și pentru evidența asiguraților și activitățile conexe,ținând seama că volumul de muncă pe care îl presupune acțiunea de evaluare a dosarelor de pensii din sistemul public de pensii nu se poate realiza doar cu personalul existent care este deja supraîncărcat și migrează spre alte instituții publice cu un volum și stres de muncă mai mic, dar și cu salarii mai atractive,având în vedere restructurările de posturi majore survenite în cadrul caselor teritoriale de pensii din ultimii ani, volumul de muncă crescut/dublat prin apariția de noi modificări legislative/cereri de recalculare a dosarelor de pensii/eliberare adeverințe stagii de cotizare etc.,ținând cont de faptul că suplimentarea cu cele 1.000 de posturi și a costurilor aferente reprezintă o urgență și un obiectiv major al Casei Naționale de Pensii Publice, cu consecințe pozitive majore asupra vieții și drepturilor legale ale beneficiarilor sistemului public de pensii,având în vedere termenul extrem de scurt în cadrul căruia se derulează operațiunea de evaluare a dosarelor de pensie în baza Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 și că vizează doar activitățile de stabilire care urmează a fi derulate pentru toate cele 5 milioane de dosare,luând în considerare că personalul Casei Naționale de Pensii Publice este insuficient numeric și deja blocat în procesele operaționale interne, nedigitalizate, pentru a putea finaliza într-un termen rezonabil procesul de evaluare (culegere, verificare, analiză date), considerent pentru care evaluarea nu se poate realiza doar cu personalul existent,neadoptarea măsurii legislative propuse are consecințe negative pentru pensionarii sistemului public cărora li se poate aduce atingere în drepturi prin neparcurgerea cu eficiență și în timp util a procedurii de evaluare a dosarelor de pensie, în vederea recalculării ulterioare a drepturilor de pensie,având în vedere că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat și că neadoptarea acestor măsuri ar avea drept consecințe negative lezarea unui interes public,apreciind că aceasta constituie în sensul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată din cauza efectelor negative ce ar putea fi generate de o eventuală nerealizare a evaluării și având în vedere că o intervenție legislativă efectuată altfel decât pe calea delegării legislative nu ar fi de natură să înlăture de îndată consecințele negative ale nerespectării obiectivelor asumate de Guvern, se impune adoptarea prezentei ordonanțe de urgență.Apreciind că toate acestea constituie o situație extraordinară, considerăm că o eventuală legiferare pe altă cale decât delegarea legislativă, chiar în procedură de urgență, nu ar fi de natură să înlăture de îndată aceste consecințele negative ce pot fi create pentru beneficiarii sistemului public de pensii.În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + Articolul 1În vederea evaluării pensiilor din sistemul public de pensii, conform Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 487/2021 privind efectuarea operațiunilor de evaluare a pensiilor din sistemul public stabilite până la data de 1 septembrie 2023, se suplimentează numărul maxim de posturi al Casei Naționale de Pensii Publice cu 1.000 de posturi încadrate în categoria funcțiilor contractuale, pentru o perioadă determinată, respectiv până la data de 31 decembrie 2022. Notă
Articolul III din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 70 din 31 august 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 31 august 2023 prevede:
Articolul III(1) Termenul de încadrare în categoria funcțiilor contractuale prevăzut la art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808 din 23 august 2021, aprobată prin Legea nr. 362/2022, se prelungește până la data de 31 august 2024, personalul desfășurând activități în vederea recalculării pensiilor din sistemul public de pensii în vederea eficientizării operaționale și serviciile electronice avansate pentru sistemul național de pensii prin digitalizare și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii conform Planului național de redresare și reziliență din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, investiția 10., jalon 240 - Sistemul informatic din cadrul Casei Naționale de Pensii Publice și I9. Susținerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate în plată, jalon 239 - Toate dosarele de pensii recalculate.(2) Activitățile prevăzute la alin. (1) au în vedere, fără a fi limitative, următoarele acțiuni:a) determinarea stagiilor de cotizare și a numărului de puncte pentru perioadele de vechime în muncă realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, în baza informațiilor existente în arhiva electronică, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare;b) emiterea deciziilor de pensii în sistem centralizat și transmiterea acestora către casele teritoriale de pensii în vederea verificării, îndosarierii, împlicuirii și transmiterii către pensionari;c) recalcularea dosarelor de pensii provenite din vechiul sistem al agricultorilor, prin determinarea numărului de puncte conform noii formule de calcul al pensiilor, emiterea și transmiterea deciziilor de pensii către pensionari.(3) Posturile contractuale vacante din cadrul caselor teritoriale de pensii, prevăzute la art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, aprobată prin Legea nr. 362/2022, urmează aceeași procedură prevăzută la art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, aprobată prin Legea nr. 362/2022. + Articolul 2(1) Ocuparea posturilor prevăzute la art. 1 se face prin concurs.(2) În termen de 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor prevăzute la art. 1 se publică anunțul pentru ocuparea acestora.(3) În vederea participării la concurs, candidații depun dosarul de concurs în termen de două zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postului vacant.(4) Condițiile specifice se stabilesc pe baza fișei postului, unitar, la propunerea Casei Naționale de Pensii Publice.(5) Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:a) cerere de înscriere la concurs;b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;e) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îi facă incompatibili cu funcția pentru care candidează;f) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;g) curriculum vitae.(6) Concursul pentru ocuparea unui post prevăzut la art. 1 constă în 3 etape succesive, după cum urmează:a) selecția dosarelor de înscriere;b) proba scrisă, care constă în rezolvarea unui test-grilă;c) interviul.(7) Procedura privind selecția dosarelor de concurs, proba scrisă a concursului și interviul este următoarea:a) în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, prevăzut la alin. (2), comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare;b) rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor;c) proba scrisă se susține în termen de 7 zile lucrătoare de la data afișării anunțului;d) interviul se susține într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;e) după afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept;f) notarea probei scrise și a interviului se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe;g) comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse față de rezultatul probei scrise și interviu se face în termen de o zi lucrătoare de la soluționarea acestora.(8) În termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, președintele Casei Naționale de Pensii Publice aprobă prin ordin procedura privind organizarea și desfășurarea concursului, cu respectarea prevederilor din prezenta ordonanță de urgență.(9) Salarizarea personalului prevăzut la art. 1 se face conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, anexa nr. VIII „Familia ocupațională de funcții bugetare «Administrație»“ cap. II lit. A pct. III lit. b). + Articolul 3Metodologia de repartizare a numărului de posturi prevăzut la art. 1, precum și stabilirea drepturilor salariale ale acestui personal vor fi stabilite prin ordin al președintelui Casei Naționale de Pensii Publice emis în termen de o zi lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. + Articolul 4Fondurile necesare salarizării personalului prevăzut la art. 1 se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii și protecției sociale,
Mihnea-Claudiu Drumea,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Dan VîlceanuBucurești, 19 august 2021.Nr. 90.-----