NORME METODOLOGICE din 26 martie 2014privind evaluarea și prioritizarea proiectelor de investiții publice semnificative
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 7 aprilie 2014



    Notă
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 225 din 26 martie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 7 aprilie 2014.
    (la 30-12-2022, Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 3, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 )  +  Articolul 1În sensul prezentelor norme metodologice, denumite în continuare normele, termenii de mai jos au următoarea semnificație:a) suportabilitate - reprezintă posibilitatea ca proiectul de investiții publice să beneficieze de resursele financiare necesare acoperirii costurilor sau, după caz, posibilitatea ordonatorului principal de credite de a asigura fondurile necesare realizării proiectului de investiții publice în orizontul de timp aferent, conform estimărilor;b) sustenabilitate - reprezintă posibilitatea ordonatorului principal de credite de a achita obligațiile de plată asumate în perioada implementării proiectului de investiții publice, evaluată ca sumă a fluxurilor anuale. Pentru ca un proiect de investiții publice să fie considerat sustenabil financiar, fluxul financiar înregistrat în fiecare an trebuie să fie pozitiv. Sustenabilitatea proiectului propus va fi evaluată și din punctul de vedere al încadrării obiectivului în politicile de investiții generale, sectoriale sau regionale.  +  Articolul 2Principalele etape în realizarea proiectelor de investiții publice semnificative sunt detaliate la art. 3-9.  +  Articolul 3(1) Etapa de identificare a proiectului de investiții publice semnificative presupune:a) elaborarea studiului de prefezabilitate al proiectului de investiții publice, în forma stabilită de prevederile legale în vigoare, în baza notei conceptuale; (la 30-12-2022, Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 4, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) b) analizarea de către ordonatorul principal de credite a programului de investiții publice existent, ce include, după caz, proiectele de investiții publice semnificative prioritizate, din punct de vedere al alocațiilor bugetare și al necesarului de finanțat, în sume existente și estimate pentru anii următori, până la sfârșitul perioadei estimate de implementare a proiectului de investiții propus, pentru care a fost elaborat studiul de prefezabilitate;c) transmiterea de către ordonatorul principal de credite a studiului de prefezabilitate întocmit în etapa de identificare a proiectului de investiții publice, împreună cu celelalte informații menționate la prezentul alineat, către Ministerul Finanțelor pentru analiză, evaluare și avizare; (la 30-12-2022, Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 4, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) d) transmiterea de către ordonatorul principal de credite către Ministerul Finanțelor Publice, în scopul evaluării sustenabilității și suportabilității proiectului de investiții publice aflat în faza de proiectare de studiu de prefezabilitate, în plus față de informațiile și documentele specificate la lit. b) și c), și a informațiilor referitoare la eșalonarea valorii estimate a investiției pe durata estimată din punct de vedere tehnic de realizare a investiției, precum și a perioadei estimate pentru implementarea proiectului de investiții publice propus.(2) Documentația se transmite în format electronic, la o adresă de corespondență electronică ce va fi indicată, sub semnătură electronică, însoțită de o solicitare din partea ordonatorului principal de credite adresată Ministerului Finanțelor Publice; în cazul în care ordonatorul nu deține semnătură electronică, documentația va fi transmisă pe suportul hârtie.(3) Ministerul Finanțelor Publice procedează la analizarea și evaluarea din punctul de vedere al suportabilității și sustenabilității proiectului de investiții publice propus, pe baza informațiilor furnizate, și la emiterea și comunicarea avizului către ordonatorul principal de credite solicitant.(4) Ministerul Finanțelor Publice emite avizul în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii tuturor informațiilor solicitate.(5) În cazul avizului favorabil, ordonatorul principal de credite este autorizat să treacă la faza de elaborare a studiului de fezabilitate.  +  Articolul 4Etapa de elaborare sau, după caz, actualizare și aprobare a studiului de fezabilitate presupune:a) elaborarea sau actualizarea studiului de fezabilitate, după caz;b) transmiterea de către ordonatorul principal de credite a documentației tehnico-economice în vederea obținerii avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe conform art. 11 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 150/2010 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, cu modificările ulterioare;c) aprobarea documentației tehnico-economice, conform prevederilor legale în vigoare.  +  Articolul 5(1) Un proiect de investiții publice semnificativ nou este considerat a fi pregătit dacă, în urma evaluării prin aplicarea principiilor și criteriilor de evaluare și prioritizare prevăzute în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență, îndeplinește cumulativ condiția de a obține un punctaj total minim de 61 puncte și cel puțin:a) 5 puncte la criteriul 1.1;b) 10 puncte la criteriul 2.1;c) 15 puncte la criteriul 2.2;d) 5 puncte la criteriul 2.3;e) 15 puncte la criteriul 3.1;f) 3 puncte la criteriul 4.1;g) 5 puncte la criteriul 4.2;h) 3 puncte la criteriul 4.3. (la 30-12-2022, Alineatul (1) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 5, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (2) În cazul în care din evaluarea proprie a ordonatorului principal de credite rezultă că proiectul de investiții publice semnificativ nou nu îndeplinește cerințele minime privind gradul de pregătire, conform alin. (1), ordonatorul principal de credite procedează la efectuarea tuturor demersurilor necesare aducerii proiectului de investiții publice la un nivel de pregătire corespunzător.(3) Ordonatorii principali de credite vor promova spre avizare și aprobare, în scopul selecției și bugetării, doar acele proiecte de investiții publice semnificative noi care îndeplinesc cerințele prezentului articol.  +  Articolul 6(1) Evaluarea gradului de pregătire a unui proiect de investiții publice nou presupune:a) aplicarea de către ordonatorul principal de credite a criteriilor de evaluare și prioritizare, detaliate în anexa nr. 1; (la 30-12-2022, Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 6 a fost modificată de Punctul 6, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) b) prezentarea către Ministerul Finanțelor, în atenția Unității de evaluare a investițiilor publice, a informațiilor rezultate din aplicarea criteriilor de evaluare și prioritizare, conform prevederilor lit. a), în forma din anexa nr. 2 și în condițiile prevăzute la art. 5 alin. (3), anterior sau la momentul promovării, spre avizare, a proiectului de hotărâre a Guvernului de aprobare a indicatorilor tehnico-economici; (la 30-12-2022, Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 6 a fost modificată de Punctul 6, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) c) analizarea de către Unitatea de evaluare a investițiilor publice a informațiilor furnizate conform prevederilor lit. a) pentru proiectul de investiții publice semnificativ nou, din perspectiva îndeplinirii condițiilor prevăzute în prezentele norme cu privire la evaluarea gradului de pregătire a proiectului, și prezentarea către conducerea Ministerului Finanțelor Publice a concluziilor analizei privind îndeplinirea acestor condiții.(2) Prevederile art. 5 și ale prezentului articol se aplică și acelor proiecte de investiții publice semnificative care, deși au fost incluse în legea bugetului de stat ori în legile bugetare anuale anterioare, nu au beneficiat de alocări bugetare sau nu au folosit alocările bugetare și pot fi asimilate proiectelor de investiții publice noi, pentru care se reaprobă indicatorii tehnico-economici.(3) Etapa de selecție și bugetare are loc ulterior evaluării proiectului din punctul de vedere al gradului de pregătire și aprobării documentației tehnico-economice. (la 30-12-2022, Alineatul (3) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 7, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 )  +  Articolul 7(1) În etapa de implementare a proiectului de investiții publice ordonatorii principali de credite raportează trimestrial către Ministerul Finanțelor indicatori de performanță în unități fizice/valorice în vederea monitorizării implementării acestuia. (la 30-12-2022, Alineatul (1) din Articolul 7 a fost modificat de Punctul 8, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (2) Pe parcursul acestei etape din ciclul proiectului ordonatorul principal de credite va urmări ca proiectul de investiții publice semnificativ să fie realizat în mod eficient și să fie finalizat la timp, conform bugetului și în conformitate cu specificațiile de proiectare. Progresul va fi monitorizat pe baza programărilor/calendarelor inițiale, problemele de implementare vor fi identificate din timp și soluții adecvate vor fi puse în aplicare în timp util.(3) Măsuri corespunzătoare vor fi puse în aplicare de către ordonatorul principal de credite și/sau beneficiar pentru a asigura implementarea eficientă a proiectelor de investiții aprobate.  +  Articolul 8(1) Etapa de finalizare, operare și întreținere a proiectului de investiții publice presupune recepția și punerea în funcțiune a obiectivului de investiții și asigurarea operării și întreținerii obiectivului. (la 30-12-2022, Alineatul (1) din Articolul 8 a fost modificat de Punctul 9, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (2) Pentru toate proiectele de investiții publice semnificative, ordonatorii principali de credite au obligația ca, în termen de maximum un an de la finalizarea implementării acestora, să elaboreze rapoarte de finalizare. Ordonatorii principali de credite transmit rapoartele de finalizare Ministerului Finanțelor în termen de 60 de zile de la data primirii solicitării acestuia. Rapoartele vor cuprinde inclusiv informații referitoare la abaterile majore de la calendarul de implementare, precum și justificarea acestora. În cuprinsul acestor rapoarte vor fi identificate și orice recomandări/măsuri pentru îmbunătățirea implementării proiectelor de investiții publice similare. (la 30-12-2022, Alineatul (2) din Articolul 8 a fost modificat de Punctul 9, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (3) Ordonatorii principali de credite și/sau beneficiarii vor asigura condiții adecvate pentru operarea sustenabilă a proiectelor de investiții publice semnificative finalizate. Acest lucru implică stabilirea unor aranjamente de management adecvate pentru operare, efectuarea oricăror acțiuni de întărire a capacității în ceea ce privește personalul operațional și asigurarea unui flux de fonduri adecvat pentru operațiunile curente și pentru întreținerea optimă a facilităților nou-create, pe durata de viață operațională planificată.  +  Articolul 9(1) Etapa de evaluare ex-post a proiectului de investiții publice presupune evaluarea, detalierea și diseminarea de către ordonatorul principal de credite pe site-ul instituției a rezultatelor obținute de un proiect de investiții publice.(2) Abrogat. (la 30-12-2022, Alineatul (2) din Articolul 9 a fost abrogat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (la 05-06-2018, Articolul 9 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 )  +  Articolul 10(1) În scopul aprobării de către Guvern a rezultatelor prioritizării proiectelor de investiții publice semnificative în vederea includerii proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate în legile bugetare anuale, se parcurg următoarele etape:a) aplicarea de către ordonatorul principal de credite a principiilor și criteriilor de evaluare și prioritizare tuturor proiectelor de investiții publice semnificative noi și în continuare, cu respectarea cerințelor prevăzute în prezentele norme și a limitărilor impuse de ordonanța de urgență, urmată de includerea acestora în lista proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate; (la 30-12-2022, Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 11, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) b) transmiterea către Ministerul Finanțelor Publice a listei proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate, conținând informațiile prevăzute în anexele nr. 2 și 3; informațiile prevăzute în anexa nr. 3 vor fi însoțite, în toate cazurile, de calendarele de implementare a proiectelor de investiții publice și de necesarul anual de finanțare asociat acestora; (la 05-06-2018, Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) b^1) informațiile aferente proiectelor de investiții publice prevăzute la alin. (6), art. 43 din ordonanța de urgență, se vor prezenta de către ordonatorii principali de credite sub forma prevăzută în anexa nr. 3 la prezentele norme; (la 30-12-2022, Alineatul (1) din Articolul 10 a fost completat de Punctul 12, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) c) transmiterea informațiilor de la lit. b) și b^1) se face pe suport electronic, la o adresă ce va fi indicată în scris, cu semnătură electronică; în cazul în care ordonatorul principal de credite nu are semnătură electronică, transmiterea se face pe suport hârtie; în ambele cazuri comunicarea se face cu respectarea termenului prevăzut la art. 45 alin. (2) din ordonanța de urgență; (la 30-12-2022, Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 13, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) d) transmiterea oricăror clarificări sau informații suplimentare de către ordonatorul principal de credite către Unitatea de evaluare a investițiilor publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, pe suport electronic, la adresa indicată pentru corespondență, cu semnătură electronică; în cazul în care ordonatorul principal de credite nu are semnătură electronică, transmiterea se va face pe suport hârtie; în ambele cazuri, comunicarea se va face în termen de maximum 5 zile calendaristice de la data primirii solicitării scrise a Ministerului Finanțelor Publice; (la 05-06-2018, Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) e) elaborarea la nivelul Ministerului Finanțelor Publice a listei proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate care se supune aprobării Guvernului, în baza listelor proiectelor de investiții publice prioritizate transmise de ordonatorii principali de credite;f) prezentarea de către Unitatea de evaluare a investițiilor publice conducerii Ministerului Finanțelor Publice a rezultatelor prioritizării, ca urmare a analizei listelor proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate transmise de ordonatorii principali de credite și a eventualelor clarificări și/sau informații suplimentare;g) prezentarea de către Ministerul Finanțelor Publice Guvernului, spre aprobare, a rezultatelor prioritizării, în vederea aprobării prin memorandum a listei proiectelor de investiții semnificative prioritizate;h) transmiterea de către Ministerul Finanțelor Publice, în copie, a memorandumului prevăzut la lit. g) către ordonatorii principali de credite, în termen de maximum 10 zile de la data aprobării acestuia de către Guvern. (la 05-06-2018, Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) i) în termen de cel mult 45 de zile calendaristice de la data aprobării memorandumului de către Guvern, ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Finanțelor Publice informații actualizate în forma prevăzută în anexa nr. 3, precum și defalcarea pe titluri de cheltuieli a necesarului de finanțare pentru anul bugetar următor, în forma actualizată, pentru verificarea respectării prevederilor art. 45 alin. (4) din ordonanța de urgență. (la 05-06-2018, Alineatul (1) din Articolul 10 a fost completat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) (1^1) Pentru proiectele de investiții publice finanțate din mai multe titluri de cheltuieli, ordonatorii principali de credite aplică prevederile art. 45 alin. (4) din ordonanța de urgență la un singur titlu de cheltuieli, în următoarea ordine a priorității titlurilor:a) titlul X - Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 sau titlul VIII - Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare sau titlul XII – Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR, pe toată durata de implementare a PNRR; (la 30-12-2022, Litera a) din Alineatul (1^1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 14, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) b) titlul XIV - Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă sau titlul XIII - Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR, pe toată durata de implementare a PNRR; (la 30-12-2022, Litera b) din Alineatul (1^1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 14, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) c) titlul VI - Transferuri între unități ale administrației publice;d) titlul VII - Alte transferuri;e) titlul XV - Active nefinanciare. (la 30-12-2022, Litera e) din Alineatul (1^1) , Articolul 10 a fost modificată de Punctul 14, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (la 05-06-2018, Articolul 10 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) (2) La elaborarea listei prevăzute la alin. (1) lit. e) se vor avea în vedere și următoarele elemente:a) punctajul acordat fiecărui proiect de investiții publice și justificarea acestuia de către ordonatorii principali de credite; în cazul în care acordarea punctajului s-a efectuat prin raportarea la nivelul unor indicatori (economici sau de altă natură), este necesară furnizarea tuturor detaliilor ce au stat la baza fundamentării acordării punctajului; includerea în listă a unor proiecte de investiții publice semnificative fără punctaj sau cu punctaj, dar fără furnizarea informațiilor luate în considerare la acordarea acestuia, conduce la acordarea punctajului zero pentru criteriul respectiv;b) Abrogată. (la 05-06-2018, Litera b) din Alineatul (2) , Articolul 10 a fost abrogată de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 ) c) valoarea totală a proiectului de investiții publice, pentru proiectele de investiții publice semnificative cu același punctaj;d) indicatorii de performanță economică a proiectului de investiții publice, pentru proiectele de investiții publice semnificative cu același punctaj;e) angajamentele deja asumate de România, în calitate de împrumutat sau în altă calitate, în cadrul unor acorduri de împrumut cu instituții financiare internaționale ori prin alte acorduri, aprobate conform legislației în vigoare.  +  Articolul 11Abrogat. (la 30-12-2022, Articolul 11 a fost abrogat de Punctul 15, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 )  +  Articolul 12În urma aprobării de către Guvern a listei proiectelor de investiții publice prioritizate, ordonatorii principali de credite au obligația de a lua toate măsurile în condițiile legii pentru respectarea duratei de realizare a proiectelor de investiții publice, așa cum este ea stabilită prin indicatorii tehnico- economici aprobați, precum și pentru atingerea obiectivelor specifice ale proiectului de investiții publice.  +  Articolul 13Prevederile pct. 4 din Normele metodologice privind criteriile de evaluare și selecție a obiectivelor de investiții publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 980/2005, nu se mai aplică investițiilor publice semnificative.  +  Articolul 14Atribuțiile specifice ale Unității de evaluare a investițiilor publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, în calitate de secretariat tehnic, se aprobă prin ordin al ministrului delegat pentru buget în termen de 45 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme.  +  Articolul 15(1) Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme.(2) Anexa nr. 1 conține precizări metodologice privind acordarea punctajelor și justificarea acordării acestora de către ordonatorii principali de credite pentru proiectele de investiții publice semnificative prin aplicarea principiilor și criteriilor de evaluare și prioritizare. Precizările metodologice reprezintă cerințe minime privind informațiile ce sunt furnizate de ordonatorii principali de credite pentru scopul justificării acordării punctajelor. Informațiile solicitate potrivit anexei nr. 1 pot fi completate de către ordonatorii principali de credite și cu alte informații relevante, după caz. (la 30-12-2022, Alineatul (2) din Articolul 15 a fost modificat de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 ) (3) Anexele nr. 2 și 3 prezintă forma în care ordonatorii principali de credite transmit către Ministerul Finanțelor Publice informațiile solicitate conform prezentelor norme.(4) Anexa nr. 4 prezintă cadrul în care informațiile sunt prezentate de către Ministerul Finanțelor Publice Guvernului, anexat Memorandumului prevăzut la art. 45 alin. (1) din ordonanța de urgență.  +  Anexa nr. 1la normele metodologice
    PrincipiiCriterii de evaluare și prioritizare a proiectelor noiJustificarea punctajelorPrecizări metodologice
    1234
    Principiul 1Oportunitatea proiectului în contextul strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planuri/planuri de dezvoltare[10 puncte]Obiectivele și țintele proiectului sunt relevante în raport cu obiectivele strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planurilor/planurilor de dezvoltare?[10 puncte]0 puncteObiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții nu sunt în concordanță cu obiectivele strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planuri/planuri de dezvoltare.5 puncteObiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții sunt parțial aliniate la obiectivele strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planuri/planuri de dezvoltare10 puncteObiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții sunt în strictă concordanță cu obiectivele strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planuri/planuri de dezvoltare.Se va indica strategia/master-planul/planul de dezvoltare la a cărei/cărui realizare contribuie proiectul de investiții și se va menționa actul aprobator al acesteia/acestuia. Dacă documentul nu este public, se va pune la dispoziția Ministerului Finanțelor (MF) o copie a acestuia.
    Principiul 2Justificarea economică și socială[35 puncte]2.1. Proiectul este justificat economic în cadrul studiului de fezabilitate?[15 puncte]0 puncte dacă:- nu există informații referitoare la indicatorii de performanță economică: VENA, RIRE, raportul B/Csau- în situația în care VENA < 0 și RIRE < RAS.10 puncte dacă:- VENA > 0 RIRE < RAS.15 puncte dacă:- VENA > 0 și RIRE > RAS sau există importante beneficii nefinanciare care să fie luate în calcul.Pentru indicatorii de performanță economică se transmite valoarea. Pentru valorile de referință luate în considerare se va indica sursa oficială a acestora.În cazul în care legislația în vigoare nu prevedea obligativitatea calculării acestor indicatori, se vor furniza detaliile necesare aferente acelor indicatori, necesari pentru justificarea economică, calculați conform prevederilor legale în vigoare la data elaborării documentației sau alte elemente de justificare economică avute în vedere la momentul respectiv.În cazul actualizării Ghidului pentru analiza cost-beneficiu, la evaluarea proiectului vor fi avute în vedere informațiile actualizate.Pentru proiectele care au doar beneficii nefinanciare, acestea se vor prezenta în detaliu.
    2.2. Proiectul are justificare socială?[15 puncte]0 puncte- impactul proiectului nu a fost evaluat din punct de vedere social.15 puncte- impactul proiectului din punct de vedere social a fost evaluat.Ordonatorii principali de credite vor prezenta minimum trei indicatori cost-utilitate, în funcție de specificul proiectului/sectorului, care să fundamenteze punctajul acordat pentru justificarea socială. Exemple de indicatori de utilitate: reducerea mortalității, crearea de locuri de muncă, creșterea speranței de viață, îmbunătățirea calității vieții, reducerea emisiilor, economii de timp de transport/călătorie, îmbunătățirea siguranței, reducerea numărului de accidente.
    2.3. Impactul de mediu al proiectului corespunde legislației în vigoare?[5 puncte]0 puncte- dacă nu există document emis de autoritatea competentă de mediu.5 puncte- dacă există document emis de autoritatea competentă de mediu.Vor fi prezentate documentele emise de autoritatea competentă de mediu în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului.
    Principiul 3Suportabilitatea și sustenabilitatea financiară[40 puncte]3.1. Cerințele totale de finanțare ale proiectului respectă o estimare realistă a resurselor disponibile la nivelul ordonatorilor principali de credite?[15 puncte]0 puncteProiectul de investiții publice nu respectă cerințele prevăzute la art. 43 alin. (9) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.15 puncteProiectul de investiții publice respectă cerințele prevăzute la art. 43 alin. (9) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.Excepția prevăzută la art. 43 alin. (9) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, se punctează din oficiu cu punctajul maxim.La evaluarea gradului de pregătire a proiectului de investiții publice, ordonatorii principali de credite transmit o analiză a impactului bugetar al proiectului asupra programului de investiții publice existent până la sfârșitul perioadei estimate de implementare a proiectului.
    3.2. Sursele de finanțare ale proiectului[15 puncte]0 puncte- proiect de investiții finanțat integral de la bugetul de stat2 puncte- proiect de investiții finanțat de la bugetul de stat și venituri proprii10 puncte- proiect de investiții finanțat din fonduri rambursabile și alte surse*.15 puncte- proiect de investiții finanțat din fonduri nerambursabile și alte surse*Pentru proiectele de investiții publice pentru care se actualizează indicatorii tehnico-economici aprobați, precum și pentru cele incluse în legea bugetului de stat se vor indica numărul și data hotărârii de Guvern.Proiectul de investiții publice va fi încadrat doar în una dintre situațiile enumerate la justificarea punctajelor.* În cazul proiectelor de investiții finanțate din Planul național de redresare și reziliență (PNRR), pe toată durata de implementare a acestuia, punctajul va fi alocat conform surselor de finanțare PNRR aferente proiectului, respectiv fonduri nerambursabile, fonduri rambursabile. Aceste surse vor fi evidențiate separat.
    3.3. Există aranjamente credibile pentru a acoperi durabil costurile de operare și întreținere rezultate odată ce proiectul este finalizat?[5 puncte]0 puncte- nu va genera venituri*.3 puncte- va genera venituri care vor acoperi parțial costurile de operare și întreținere.5 puncte- va genera venituri care vor acoperi integral costurile de operare și întreținere.Conform studiilor și previziunilor.* Cu excepția acelor proiecte de investiții care aduc importante beneficii nefinanciare, cum ar fi, dar fără a se limita la: proiecte de conservare a biodiversității, situri de patrimoniu cultural, peisaj; pentru aceste proiecte se va acorda punctajul maxim.
    3.4. A fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere?[5 puncte]0 puncte- nu a fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere.5 puncte- a fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere.Se vor prezenta informații privind strategia de exploatare/operare și întreținere, etape, metode și resurse necesare.
    Principiul 4Aranjamente pentru implementare/Performanța în implementare[15 puncte]4.1. Cât de bine s-a făcut actuala pregătire a proiectului?[6 puncte]1 punct- Proiectul de investiții are studiu de prefezabilitate întocmit conform prevederilor legale în vigoare*.2 puncte- Proiectul de investiții are studiu de fezabilitate întocmit conform prevederilor legale în vigoare*.2 puncte- Proiectul de investiții are indicatorii tehnico-economici aprobați, conform prevederilor legale în vigoare.1 punct- Proiectul de investiții are alte documente aprobate, conform prevederilor legale aplicabile; în cazul în care legislația nu prevede alte documente, se acordă din oficiu 1 punct.Se vor prezenta informații referitoare la data elaborării și aprobării documentațiilor respective, pentru fiecare dintre acestea.Punctajul acordat pentru fiecare documentație se cumulează.* Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, conform excepțiilor reglementate la art. 15 din acest act normativ, alte prevederi legale aplicabile.Punctarea se va face din oficiu pentru numărul de puncte corespunzător documentației ce nu era necesar a fi elaborată, conform prevederilor legale aplicabile. La fel se va proceda și în cazul documentației echivalente elaborate.La evaluarea gradului de pregătire a proiectului de investiții publice vor fi avute în vedere doar primele două elemente de punctare, respectiv întocmirea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate.
    4.2. S-au definit indicatori corespunzători pentru progresul și performanța proiectului?[6 puncte]Indicatori de performanță: exprimați în unități valorice, fizice sau de altă natură, cuantificabili, prin raportare la obiectivele specifice ale proiectului:- 0 puncte, dacă nu au fost definiți;- 2 puncte, dacă au fost definiți.Indicatori de performanță financiară: VFNA, RRF:- 0 puncte, dacă nu s-au calculat;- 2 puncte, dacă VFNA a fost calculat;- 1 punct, dacă RRF a fost calculat.Calendarul de implementare a etapelor/activităților aferente proiectului de investiții publice- 0 puncte, dacă nu există;- 1 punct, dacă există calendar de implementare.Se vor preciza indicatorii de performanță definiți.Se vor preciza indicatorii calculați pentru evaluarea performanței financiare a proiectului de investiții publice.Dacă RRF nu a putut fi calculat, se va justifica de ce nu a putut fi calculat.Se va anexa calendarul de implementare detaliat pe ani și trimestre.Calendarul de implementare va furniza detaliile operaționale pentru cel puțin următoarele elemente necesare pentru implementarea proiectului:- studiu de fezabilitate;- organizarea procedurilor de achiziție;- semnarea contractelor proiectare și execuție;- durata de proiectare;- obținere A.C. și avize;- execuție lucrări;- perioada de garanție.
    4.3. Există o structură de management de proiect identificată care răspunde de progresul implementării?[3 puncte]0 puncte- Nu au fost desemnate persoanele/departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului de investiții publice.1 punct- Au fost desemnate persoanele/departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului de investiții publice.3 puncte- Au fost desemnate persoanele/ departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului de investiții publice, iar persoanele au experiență în implementarea unor proiecte similare.Se va nominaliza persoana/departamentul și se vor comunica detaliile de contact; se va detalia experiența personalului desemnat în implementarea unuia sau mai multor proiecte similare.
    Criterii de evaluare și prioritizare a proiectelor în continuare
    Principiul 1Oportunitatea proiectului în contextul strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planuri/planuri de dezvoltare[10 puncte]Obiectivele și țintele proiectului mai sunt relevante în contextul actualelor strategii/planuri naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planurilor/planurilor de dezvoltare?[10 puncte]0 puncte- Obiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții nu sunt în concordanță cu obiectivele strategiilor/ planurilor naționale/sectoriale/ regionale/locale/master-planurilor/ planurilor de dezvoltare.5 puncte - Obiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții sunt parțial aliniate la obiectivele strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/ regionale/locale/master-planurilor/planurilor de dezvoltare.10 puncte - Obiectivele generale și specifice ale proiectului de investiții sunt în strictă concordanță cu obiectivele strategiilor/planurilor naționale/ sectoriale/regionale/locale/master-planurilor/planurilor de dezvoltare.Se va indica strategia/master-planul/planul de dezvoltare la a cărei/cărui realizare contribuie proiectul de investiții și se va menționa actul aprobator al acesteia/acestuia. Dacă documentul nu este public, se va pune la dispoziția Ministerului Finanțelor (MF) o copie a acestuia.
    Principiul 2Justificarea economică și socială[35 puncte]2.1. Proiectul mai este justificat economic?[15 puncte]0 puncte dacă:- nu există informații referitoare la indicatorii de performanță economică: VENA, RIRE, raportul B/Csau- VENA < 0 și/sau RIRE < RAS și nu există beneficii nefinanciare importante;10 puncte- dacă VENA > 0 RIRE < RAS;15 puncte- dacă VENA > 0, RIRE > RAS sau există importante beneficii nefinanciare care să fie luate în calcul.Pentru indicatorii de performanță economică se transmite valoarea. Pentru valorile de referință luate în considerare se va indica sursa oficială a acestora.În cazul în care legislația în vigoare nu prevedea obligativitatea calculării acestor indicatori, se vor furniza detaliile necesare aferente acelor indicatori, necesari pentru justificarea economică, calculați conform prevederilor legale în vigoare la data elaborării documentației sau alte elemente de justificare economică avute în vedere la momentul respectiv.În cazul actualizării Ghidului pentru analiza cost-beneficiu, la evaluarea proiectului vor fi avute în vedere informațiile actualizate.Pentru proiectele care au doar beneficii nefinanciare, acestea se vor prezenta în detaliu.
    2.2. Proiectul mai are justificare socială?[15 puncte]0 puncte- Nu mai are justificare socială.15 puncte- Proiectul mai este justificat social.Ordonatorii principali de credite vor prezenta minimum trei indicatori cost-utilitate, în funcție de specificul proiectului/sectorului, care să fundamenteze punctajul acordat pentru justificarea socială. Exemple de indicatori de utilitate: reducerea mortalității, crearea de locuri de muncă, creșterea speranței de viață, îmbunătățirea calității vieții, reducerea emisiilor, economii de timp de transport/călătorie, îmbunătățirea siguranței, reducerea numărului de accidente.
    2.3. Impactul de mediu al proiectului mai corespunde cu cel proiectat inițial?[5 puncte]0 puncte - dacă nu există document emis de autoritatea competentă de mediu;5 puncte - dacă există documentemis de autoritatea competentă de mediu Vor fi prezentate documentele emise de autoritatea competentă de mediu în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului.
    Principiul 3Suportabilitatea și sustenabilitatea financiară[40 puncte]3.1. Cerințele totale de finanțare ale proiectului respectă și au respectat o estimare realistă a resurselor disponibile la nivelul ordonatorilor principali de credite?[15 puncte]0 puncte- Bugetele anuale alocate, inclusiv pentru anul curent, nu au acoperit necesarul de finanțare al proiectului de investiții publice.15 puncte- Bugetele anuale alocate, inclusiv pentru anul curent, au acoperit necesarul de finanțare al proiectului de investiții publice.Se vor furniza informațiile necesare pentru determinarea încadrării proiectului în unul din cele două cazuri.
    3.2. Sursele de finanțare ale proiectului[15 puncte]0 puncte- proiect de investiții finanțat integral de la bugetul de stat2 puncte- proiect de investiții finanțat de la bugetul de stat și venituri proprii10 puncte- proiect de investiții finanțat din fonduri rambursabile și alte surse*15 puncte- proiect de investiții finanțat din fonduri nerambursabile și alte surse*Se vor preciza sursele de finanțare. Proiectul de investiții publice va fi încadrat doar în una dintre situațiile enumerate la justificarea punctajelor.* În cazul proiectelor de investiții finanțate din Planul național de redresare și reziliență (PNRR), pe toată durata de implementare a acestuia, punctajul va fi alocat conform surselor de finanțare PNRR aferente proiectului, respectiv fonduri nerambursabile, fonduri rambursabile. Aceste surse vor fi evidențiate separat.
    3.3. Există aranjamente credibile pentru a acoperi durabil costurile de operare și întreținere rezultate odată ce proiectul este finalizat?[5 puncte]0 puncte- nu generează venituri*;3 puncte- generează venituri care acoperă parțial costurile de operare și întreținere;5 puncte- generează venituri care acoperă integral costurile de operare și întreținere. Conform studiilor și previziunilor.* Cu excepția acelor proiecte care aduc importante beneficii nefinanciare, cum ar fi, dar fără a se limita la: proiecte de conservare a biodiversității, situri de patrimoniu cultural, peisaj; pentru aceste proiecte se va acorda punctajul maxim aferent subcriteriului.
    3.4. A fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere?[5 puncte]0 puncte- nu a fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere;5 puncte- a fost elaborată strategia de exploatare/operare și întreținere.Se vor prezenta informații privind strategia de exploatare/operare și întreținere, etape, metode și resurse necesare. Pentru proiectele de investiții publice pentru care s-a realizat documentația tehnico-economică înainte de Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, se vor acorda 5 puncte.
    Principiul 4Aranjamente pentru implementare/ Performanța în implementare[15 puncte]4.1. Cât de bine a fost făcută pregătirea proiectului?[6 puncte]1 punct- proiectul de investiții are întocmit studiu de prefezabilitate, conform prevederilor legale în vigoare la data relevantă;2 puncte- proiectul de investiții are întocmit studiu de fezabilitate, conform prevederilor legale în vigoare la data relevantă;2 puncte- proiectul de investiții are indicatorii tehnico-economici aprobați, conform prevederilor legale în vigoare la data relevantă;1 punct- proiectul de investiții are alte documente aprobate, conform prevederilor legale aplicabile (de exemplu, studiu de fundamentare a deciziei de concesionare);în cazul în care legislația nu prevede alte documente, se acordă din oficiu 1 punct.Se vor prezenta și informații referitoare la data elaborării și aprobării documentațiilor respective, pentru fiecare dintre acestea.În cazul în care la data relevantă legislația aplicabilă nu impunea elaborarea și/sau aprobarea unuia dintre documente, cum ar fi, spre exemplu, elaborarea studiului de prefezabilitate sau a celui de fezabilitate, aprobarea de către Guvern a demarării proiectului sau similar, se vor furniza informații suficiente pentru verificarea justificărilor prezentate. În acest caz, punctarea se va face din oficiu pentru numărul de puncte corespunzător documentației ce nu era necesar a fi elaborată. La fel se va proceda și în cazul documentației echivalente elaborate.Punctajul acordat se cumulează.
    4.2. Indicatorii tehnico-economici pentru performanța proiectului mai corespund actualului stadiu de implementare?[6 puncte]Valoarea totală aprobată2 puncte- Valoarea totală aprobată inițial/actualizată conform legislației în vigoare nu a fost depășită.0 puncte- Valoarea totală aprobată inițial/actualizată conform legislației în vigoare a fost depășită.Durata aprobată de realizare a investiției3 puncte- Durata aprobată inițială de realizare a investiției nu a fost depășită.0 puncte- Durata inițială de realizare a investiției a fost depășită.Calendarul de implementare a proiectului:1 punct- Calendarul de implementare a etapelor/activităților aferente proiectului de investiții publice, așa cum a fost el definit inițial, la demararea proiectului a fost respectat.0 puncte- Calendarul de implementare a etapelor/ activităților aferente proiectului de investiții publice, așa cum a fost el definit inițial, la demararea proiectului, inclusiv cu detalierea gradului de execuție fizică și valorică, nu a fost respectat.Vor fi prezentate informațiile necesare pentru verificarea corectitudinii acordării punctajului pentru fiecare element.Se va prezenta calendarul de implementare actualizat a proiectului, conținând atât termenele definite inițial, cât și termenele efective de realizare/îndeplinire a activităților/etapelor definite pentru implementarea proiectului, în forma ce reflectă stadiul actual. Se vor prezenta și alte informații necesare verificării corectitudinii acordării punctajului, pentru fiecare element de punctare.
    4.3. Există o structură de management de proiect identificată care răspunde de progresul implementării?[3 puncte]0 puncte- nu au fost desemnate persoanele/departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului de investiții;1 punct- au fost desemnate persoanele/departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului de investiții publice;3 puncte- au fost desemnate persoanele/departamentele responsabile cu monitorizarea progresului implementării proiectului, iar persoanele au experiență în implementarea unor proiecte similare.Se va nominaliza persoana/departamentul și detaliile de contact; se va detalia experiența personalului desemnat în implementarea unuia sau mai multor proiecte similare.
    Principiul auxiliar utilizat pentru proiectele în continuare:Perioada rămasă până la finalizarea proiectului de investiții publice semnificative[15 puncte suplimentare]A.1. Cât de avansat este proiectul din punctul de vedere al execuției?[10 puncte suplimentare]1 punct- stadiul fizic se situează în intervalul 0%-< 10%.3 puncte;- stadiul fizic se situează în intervalul 10% < 30%;7 puncte- stadiul fizic se situează în intervalul 30%-75%;10 puncte- stadiul fizic ≥ 75%. Se indică atât încadrarea în interval, cât și nivelul stadiului fizic și valoric în termeni procentuali.
    A.2. Care este perioada estimată pentru finalizarea proiectului?[5 puncte suplimentare]5 puncte- perioada ≤ 2 ani până la finalizare;3 puncte- între 2-4 ani până la finalizare;1 punct- perioada > 4 ani până la finalizare.Se indică încadrarea în interval și termenul de finalizare estimat.
    (la 30-12-2022, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 )
     +  Anexa nr. 2la normele metodologiceMinisterul/Instituția/Autoritatea
    LISTA
    proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate
    Nr. crt.Denumirea proiectului de investițiiBeneficiarulPC/PNCodul fișeiPunctaj obținut conform principiilor și criteriilor de evaluare și prioritizare din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/2013
    Totaldin care:
    Principiul 1 Oportunitatea proiectului în contextul strategiilor/planurilor naționale/sectoriale/regionale/locale/master-planurilor/planurilor de dezvoltarePrincipiul 2 Justificarea economică și socialăPrincipiul 3 Suportabilitatea și sustenabilitatea financiarăPrincipiul 4 Aranjamente pentru implementare/Performanța în implementarePrincipiul auxiliar Principiul auxiliar utilizat pentru proiectele în continuare
    Total din care:Criteriul 1.1Total din care:Criteriul 2.1Criteriul 2.2Criteriul 2.3 Total din care:Criteriul 3.1Criteriul 3.2Criteriul 3.3Criteriul 3.4Total din care:Criteriul 4.1Criteriul 4.2Criteriul 4.3Total din care:Criteriul A.1Criteriul A.2
    01234567891011121314151617181920212223
    1Proiect de investiții 1 punctaj0,000,000,000,000,000,00
    Proiect de investiții 1 justificare
    2Proiect de investiții 2 puncaj
    Proiect de investiții 2 justificare
    ...
    ...
    PC - proiect de investiții în continuare;PN - proiect de investiții nou.
    Semnătura
    .................................
    Ordonator principal de credite,
    ............................................
    (la 30-12-2022, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 28 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1277 din 30 decembrie 2022 )
     +  Anexa nr. 3la normele metodologiceMinisterul/Instituția/Autoritatea……………………………………………
    Informații financiare și nefinanciare cu privire la
    proiectele de investiții publice semnificative prioritizate
    Nr. crt.Denumirea proiectului de investiții semnificativBeneficiarPC/PNCod fișăStadiu fizic (%)Stadiu valoric (%)Valoarea inițial aprobată a proiectului (mii lei)Valoarea actualizată a proiectului (mii lei)*Document de aprobare a valorii actualizate nr./dataCheltuieli efectuate până la 31 decembrie a anului precedent (mii lei)Cheltuieli estimate pentru anul curent(anul n)(mii lei)**Rest de finanțat până la finalizarea proiectului (mii lei)***Termenul de finalizare al proiectului
    0123456789101112 = 8 – 10 – 1113
    1Proiect de investiții 1
    2Proiect de investiții 2
    3Proiect de investiții 3
    ….
    * Valoare proiect actualizată conform Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. ** Se va completa în funcție de programul anual actualizat.*** Cu defalcare pe ani, până la finalizarea proiectului (anul n + 1, n + 2 etc.).Semnătura..........................Ordonator principal de credit (la 05-06-2018, Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 )
     +  Anexa nr. 4la normele metodologiceMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
    LISTA
    proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate
    Nr. crt.Denumirea proiectului de investiții semnificativOPCBeneficiarPC/PNCod fișăPunctaj ordonator principal de crediteStadiu fizic (%)Stadiu valoric (%)Valoarea actualizată a proiectului(mii lei)Rest de finanțat până la finalizarea proiectului (mii lei)Termenul de finalizare al proiectuluiAlte informații
    0123456789101112
    1Proiect de investiții 1
    2Proiect de investiții 2
    3Proiect de investiții 3
    (la 05-06-2018, Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 363 din 24 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 05 iunie 2018 )
    -----------